Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA Nr. 34 din 27 august 1996  pentru ratificarea unor acorduri de imprumut si de garantie externe si a unor amendamente la un acord de imprumut extern    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA Nr. 34 din 27 august 1996 pentru ratificarea unor acorduri de imprumut si de garantie externe si a unor amendamente la un acord de imprumut extern

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 203 din 29 august 1996
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, precum şi al <>art. 1 lit. a) din Legea nr. 65/1996 pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
(1) Se ratifica Acordul de garanţie dintre România şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului de modernizare şi introducere a taxarii pe autostrada Bucureşti-Pitesti, în valoare de 53,1 milioane dolari S.U.A., semnat la Bucureşti la 5 august 1996, prezentat în anexa nr. 1.
(2) Se autorizeaza Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor, ca, de comun acord cu Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, sa introducã, pe parcursul derulãrii împrumutului, în raport cu condiţiile concrete de derulare a Acordului de garanţie, amendamente la conţinutul acestuia care privesc realocari de fonduri, modificãri în structura împrumutului garantat pe categorii şi componente, modificãri de termene, precum şi orice alte modificãri care nu sînt de natura sa sporeasca obligaţiile financiare ale României fata de Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite iniţial între pãrţi.
Guvernul României va raporta periodic Parlamentului României asupra amendamentelor introduse, în cadrul Raportului privind datoria publica externa a României.
ART. 2
(1) Se ratifica Acordul de împrumut dintre România şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului pentru alimentarea cu apa şi protecţia mediului în Valea Jiului, în valoare de 25 milioane dolari S.U.A., semnat la Bucureşti la 5 august 1996, prezentat în anexa nr. 2.
(2) Finanţarea Proiectului pentru alimentarea cu apa şi protecţia mediului în Valea Jiului se va asigura, pe intreaga perioada de execuţie a acestuia, din împrumutul Bãncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, din fonduri de la bugetul de stat şi din alocaţii de la bugetul Consiliului Judeţean Hunedoara.
Sumele de la bugetul de stat cu aceasta destinaţie vor fi prevãzute anual prin anexele la legea bugetului de stat, ca poziţie distinctã şi globalã, pe seama transferurilor de la bugetul de stat cãtre bugetele locale, pentru investiţii.
(3) Ministerul Finanţelor va plati comisionul iniţial, prevãzut în secţiunea 2.03 a Acordului de împrumut care face obiectul art. 2 din prezenta ordonanta, din sumele aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 1996, rezervate sub forma transferurilor de la bugetul de stat cãtre bugetele locale pentru investiţii finanţate parţial din împrumuturi externe.
(4) Obiectivele de investiţii privind "contorizarea apei la consumatori", cuprinse în Proiectul pentru alimentarea cu apa şi protecţia mediului în Valea Jiului, se va finanta din sursele prevãzute la alin. (2) al art. 2 din prezenta ordonanta.
(5) Regia Autonomã a Apei Valea Jiului va deschide şi va alimenta anual, pînã la rambursarea integrala a împrumutului extern şi a celorlalte obligaţii ce decurg din acesta, un cont de rezerva, care va fi utilizat pentru dezvoltarea, întreţinerea şi înlocuirea mijloacelor fixe şi pentru acoperirea serviciului datoriei publice externe aferente împrumutului acordat de Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
Regia va alimenta contul de rezerva cu sume cel puţin egale cu cele provenind din amortizarea, vînzarea şi valorificarea mijloacelor fixe şi din partea din profitul net care, potrivit legii, este destinatã întreţinerii, înlocuirii şi dezvoltãrii mijloacelor fixe.
Consiliul Judeţean Hunedoara va alimenta contul de rezerva cu sume provenind din alocaţii de la bugetul judeţean, de valoare cel puţin egala cu vãrsãmintele din profitul net efectuate şi cu impozitul pe profit plãtit de Regia Autonomã a Apei Valea Jiului cãtre bugetul judeţean.
(6) Consiliul Judeţean Hunedoara va garanta împrumutul subsidiar acordat Regiei Autonome a Apei Valea Jiului de cãtre Ministerul Finanţelor, avînd obligaţia ca, anual, de la data intrãrii în vigoare a Acordului de împrumut la care se face referire în alin. (1) al art. 2 din prezenta ordonanta şi pînã la data terminãrii acestuia, sa prevadã în bugetul propriu, la capitolul "Cheltuieli", ca poziţie distinctã, fondul privind garantarea rambursarii ratelor scadente la împrumutul subsidiar, precum şi a plãţii dobinzilor şi comisioanelor aferente acestuia, într-un cuantum de 10% din echivalentul în lei al obligaţiilor de plata anuale ale Regiei Autonome a Apei Valea Jiului fata de Ministerul Finanţelor, asumate prin acord subsidiar de împrumut şi de garanţie. Soldul respectivului fond, neutilizat la finele anului, se reporteazã cu aceeaşi destinaţie în anul urmãtor, într-un cont distinct, deschis la trezoreria statului, purtãtor de dobinda. Dupã rambursarea integrala a împrumutului subsidiar şi dupã plata dobinzilor şi a comisioanelor aferente, acest sold se preia ca venit, în anul urmãtor, la bugetul judeţean din care s-a constituit.
(7) Se autorizeaza Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor, ca, de comun acord cu Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, sa introducã, pe parcursul derulãrii împrumutului, în raport cu condiţiile concrete de derulare a Acordului de împrumut, amendamente la conţinutul acestuia care privesc realocari de fonduri, modificãri în structura împrumutului pe categorii şi componente, modificãri de termene, precum şi orice alte modificãri care nu sînt de natura sa sporeasca obligaţiile financiare ale României fata de Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite iniţial între pãrţi.
Guvernul României va raporta periodic Parlamentului României asupra amendamentelor introduse, în cadrul Raportului privind datoria publica externa a României.
ART. 3
(1) Se ratifica Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului de modernizare a sistemului de alimentare cu apa din municipiul Bucureşti, în valoare de 25 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington D.C. la 2 august 1996, prezentat în anexa nr. 3.
(2) Finanţarea Proiectului de modernizare a sistemului de alimentare cu apa din municipiul Bucureşti se va asigura, pe intreaga perioada de execuţie a acestuia, din împrumutul Bãncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, din fonduri de la bugetul de stat, din alocaţii de la bugetul Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi din surse proprii ale Regiei Generale de Apa Bucureşti.
Sumele de la bugetul de stat cu aceasta destinaţie vor fi prevãzute anual prin anexele la legea bugetului de stat, ca poziţie distinctã şi globalã, pe seama transferurilor de la bugetul de stat cãtre bugetele locale, pentru investiţii.
(3) Obiectivele de investiţii privind "contorizarea apei la consumatori", cuprinse în Proiectul de modernizare a sistemului de alimentare cu apa din municipiul Bucureşti, se vor finanta din sursele prevãzute la alin. (2) al art. 3 din prezenta ordonanta.
(4) Se autorizeaza Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor, ca, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, sa introducã, pe parcursul derulãrii împrumutului, în raport cu condiţiile concrete de derulare a Acordului de împrumut, amendamente la conţinutul acestuia care privesc realocari de fonduri, modificãri în structura împrumutului pe categorii şi componente, modificãri de termene, precum şi orice ale modificãri care nu sînt de natura sa sporeasca obligaţiile financiare ale României fata de Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite iniţial între pãrţi.
Guvernul României va raporta periodic Parlamentului României asupra amendamentelor introduse, în cadrul Raportului privind datoria publica externa a României.
ART. 4
Se ratifica amendamentele la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Europeanã de Investiţii, semnat la Luxemburg şi la Bruxelles la 10 mai 1993, ratificat de România prin <>Ordonanta Guvernului nr. 2/1993 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173 din 23 iulie 1993, aprobatã prin <>Legea nr. 74/1994 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 190 din 25 iulie 1994, prezentate în anexa nr. 4.
ART. 5
Ordonanta Guvernului nr. 3/1993 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Europeanã de Investiţii, semnat la Luxemburg şi la Bruxelles la 10 mai 1993, aprobatã prin <>Legea nr. 74/1994 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 190 din 25 iulie 1994, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul unic devine articolul 1.
2. Dupã articolul 1 se introduce articolul 2, care va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Se autorizeaza Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor, sa introducã, de comun acord cu Banca Europeanã de Investiţii, pe parcursul derulãrii împrumutului, în raport cu condiţiile concrete de derulare a Acordului de împrumut, amendamente la conţinutul acestuia care privesc realocari de fonduri, modificãri în structura împrumutului pe categorii, componente şi beneficiari, modificãri de termene, precum şi orice alte modificãri care nu sînt de natura sa sporeasca obligaţiile financiare ale României fata de Banca Europeanã de Investiţii sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite de pãrţi.
Guvernul României va raporta periodic Parlamentului României asupra amendamentelor introduse, în cadrul Raportului privind datoria publica externa a României."

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

Ministru de stat, ministrul afacerilor externe,
Teodor Viorel Melescanu

Ministrul transporturilor,
Aurel Novac

Ministrul lucrãrilor publice şi
amenajãrii teritoriului,
Marin Cristea

Secretar de stat,
şeful Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Octav Cozmanca


ANEXA 1

OPERAŢIUNEA Nr. 458
ACORD DE GARANŢIE
(Proiectul de modernizare şi introducere a taxarii pe autostrada Bucureşti -
Pitesti) între România şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare

Acord de garanţie, datat 5 august 1996, între România (Garantul)
şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca)

PREAMBUL

Avînd în vedere ca Garantul şi Administraţia Nationala a Drumurilor (Împrumutatul) au solicitat asistenta din partea Bãncii pentru finanţarea unei pãrţi a Proiectului,
avînd în vedere ca, printr-un acord de împrumut, avînd aceeaşi data cu prezentul acord, între Banca şi Împrumutat (Acordul de împrumut), Banca a convenit sa acorde Împrumutatului un împrumut în suma de cincizeci şi trei de milioane una suta mii dolari S.U.A. (53.100.000 U.S.D) (împrumutul), în termenii şi în condiţiile prezentate în Acordul de împrumut, dar numai cu condiţia ca Garantul sa fie de acord sa garanteze obligaţiile Împrumutatului în legatura cu împrumutul, asa cum se prevede în acest Acord de garanţie, şi
avînd în vedere ca Garantul, luind în considerare încheierea Acordului de împrumut dintre Banca şi Împrumutat, a fost de acord sa garanteze astfel de obligaţii ale Împrumutatului,
pãrţile convin, prin prezentul, dupã cum urmeazã:

ART. 1
Termenii şi condiţiile standard; definiţii; titluri
Secţiunea 1.01. - Încorporarea Termenilor şi condiţiilor standard
Toate prevederile Termenilor şi condiţiilor standard, datate septembrie 1994, sînt încorporate în şi aplicabile prezentului Acord de garanţie, cu aceeaşi valabilitate şi efect, ca şi cum ar fi fost în întregime prezentate în cuprinsul sau (prevederile menţionate fiind numite în cele ce urmeazã Termenii şi condiţiile standard).
Secţiunea 1.02. - Definiţii
Oriunde sînt utilizaţi în prezentul Acord de garanţie sau în anexele la acesta, cu excepţia cazului cînd se specifica altfel, termenii definiţi în preambul au semnificatiile atribuite în acesta, termenii definiţi în Termenii şi condiţiile standard şi în Acordul de împrumut vor avea respectivele semnificatii atribuite în acestea, şi termenii prezentaţi în continuare au urmãtoarele semnificatii:
- reprezentantul autorizat al Garantului este ministrul finanţelor al Garantului.
Secţiunea 1.03. - Titluri
Titlurile articolelor şi secţiunilor, cît şi cele ale cuprinsului sînt inserate numai pentru înlesnirea referintei şi nu vor fi utilizate în interpretarea prezentului Acord de garanţie.

ART. 2
Garanţia; obligaţiile Garantului
Secţiunea 2.01. - Garanţia
Garantul, prin prezentul, garanteazã necondiţionat, ca debitor primar şi nu numai ca garant, plata datoratã şi la scadenta a oricãror şi a tuturor sumelor datorate în cadrul Acordului de împrumut, fie la scadenta stabilitã, fie ca urmare a accelerarii acesteia sau altfel, şi îndeplinirea la timp a tuturor celorlalte obligaţii ale Împrumutatului, asa cum sînt prezentate în Acordul de împrumut.
Secţiunea 2.02. - Finalizarea Proiectului
Garantul este de acord ca, ori de cîte ori exista un motiv întemeiat sa se considere ca fondurile aflate la dispoziţia Împrumutatului vor fi insuficiente pentru acoperirea cheltuielilor estimate ca fiind necesare pentru realizarea Proiectului, Garantul va întreprinde mãsuri satisfãcãtoare Bãncii pentru a determina asigurarea cãtre Împrumutat de astfel de fonduri, asa cum sînt necesare pentru acoperirea unor astfel de cheltuieli şi necesitaţi.
Secţiunea 2.03. - Alte obligaţii
a) Garantul va discuta cu Banca alocarea responsabilitãţilor între Garant şi Direcţia autostrazi privind punerea în aplicare a politicii privind autostrazile în domeniul planificarii, cadrului legislativ, managementului, construcţiei şi exploatãrii şi, de comun acord cu Banca, va decide asupra aranjamentelor organizatorice viitoare, pînã la data de 31 decembrie 1996 sau orice alta data ulterioara pe care Banca şi Împrumutatul o pot conveni.
b) Garantul va garanta ca Împrumutatul va furniza Bãncii, cît mai curînd posibil, dar în nici un caz mai tirziu de 30 noiembrie a fiecãrui an (începînd cu anul 1996), spre analiza şi comentarii, la un astfel de grad de detaliu pe care Banca îl poate solicita în mod rezonabil:
(i) programul de cheltuieli propus al Împrumutatului pentru întreţinere, reabilitare şi construcţii noi pentru anul urmãtor;
(ii) Programul de investiţii în sectorul drumuri pentru anul urmãtor; şi
(iii) sursele de finanţare propuse în legatura cu programul de investiţii în sectorul drumuri pentru anul urmãtor.
c) Garantul va asigura ca nici o investiţie sau emiterea nici unei garanţii de credit pentru nici un proiect de drumuri al Împrumutatului nu va afecta în mod negativ Programul de investiţii în sectorul drumuri sau orice parte a acestuia şi nu va reduce disponibilitatea de fonduri în contrapartida necesare pentru realizarea unui astfel de program şi pentru întreţinerea reţelei de drumuri existente la un nivel rezonabil.
d) Garantul va asigura ca toate investiţiile Garantului sau ale Împrumutatului în sectorul drumuri, care depãşesc echivalentul a 5.000.000 ECU, vor avea o rata economicã interna de rentabilitate de cel puţin 15% .
e) Garantul va menţine, în orice moment în cursul perioadei începînd cu 1 ianuarie 1997 şi sfîrşind cu 31 decembrie 2001, o alocatie de la bugetul de stat pentru Împrumutat, în sume suficiente:
(i) sa asigure întreţinerea adecvatã a reţelei naţionale de drumuri (la un nivel al cheltuielilor nu mai mic decît nivelul relevant al cheltuielilor pentru anul 1995), fondurile în contrapartida pentru realizarea Programului de investiţii în sectorul drumuri şi întregul serviciu al datoriei pentru toate obligaţiile de plata ale Împrumutatului, garantate de cãtre Garant; şi
(ii) sa garanteze finalizarea Proiectului pînã la data de 30 iunie 1999 sau orice alta data asa cum poate fi convenitã între Garant şi Banca.
f) Garantul va determina introducerea taxarii pe autostrada Bucureşti - Pitesti de cãtre un concesionar, nu mai tirziu de 31 decembrie 1999, în cadrul unor aranjamente acceptabile Bãncii.
g) În cazul în care o concesiune pentru introducerea taxarii pe autostrada Bucureşti - Pitesti nu a fost adjudecatã în timp util pentru a permite introducerea taxarii pe aceasta autostrada pînã la data de 31 decembrie 1999, Garantul va asigura ca Împrumutatul va licita şi va adjudeca un contract de exploatare pentru introducerea taxarii, exploatarea şi întreţinerea autostrazii Bucureşti - Pitesti.
h) Garantul va determina Împrumutatul sa-şi îndeplineascã toate obligaţiile asumate în cadrul Acordului de împrumut.
i) Dupã examinarea legii concesiunii, a celorlalte reglementãri aferente şi legi comerciale, de cãtre un consultant juridic numit de Banca, Guvernul va lua în considerare, pentru înaintarea la Parlament, orice amendamente juridice recomandate de cãtre Împrumutat sau necesare atragerii de finanţare internationala de proiect pentru concesiuni de autostrazi.

ART. 3
Diverse
Secţiunea 3.01. - Notificãri
Urmãtoarele adrese sînt specificate pentru scopurile secţiunii 10.01 din Termenii şi condiţiile standard:

Pentru Garant:
--------------
Ministerul Finanţelor
În atenţia secretarului de stat
Str. Apolodor nr. 17,
Sectorul 5, Bucureşti
România
Telefon: (401) 410 0910
Telefax: (401) 335 7167

Pentru Banca:
-------------
European Bank for Reconstruction and Development
În atenţia: Operation Administration Unit
One Exchange Square
London EC 2A 2EH
England
Telefon: (44-171) 338 6000
Telefax: (44-171) 338 6100
Telex: 881 2161 EBRD L G

Secţiunea 3.02. - Condiţii prealabile intrãrii în efectivitate; aviz juridic
Pentru scopurile secţiunii 9.03 b) din Termenii şi condiţiile standard, avizul sau avizele juridice vor fi date în numele Garantului de cãtre ministrul justiţiei al Garantului.
Drept pentru care, pãrţile la prezentul, actionind prin reprezentanţii lor deplin autorizaţi, au determinat semnarea Acordului de garanţie în patru exemplare şi l-au inminat la Bucureşti, România, în ziua şi anul înscrise mai sus.
ROMÂNIA
De cãtre: .................
Numele: Florin Georgescu
Funcţia: ministru de stat, ministrul finanţelor

BANCA EUROPEANĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE
De cãtre: ................
Numele: Philip Cornwell
Funcţia: Bancher principal

ANEXA 2

OPERAŢIUNEA Nr. 457

ACORD DE ÎMPRUMUT
(Proiectul pentru alimentarea cu apa şi protecţia mediului în Valea Jiului)
între România şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare

Acord datat 5 august 1996, între România (Împrumutatul)
şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca)

PREAMBUL

Avînd în vedere ca Banca a fost înfiinţatã pentru a asigura finanţarea unor proiecte specifice care sa sprijine tranzitia spre economia de piata libera şi sa promoveze initiativa antreprenoriala şi privatã în ţãrile Europei Centrale şi de Est angajate spre şi aplicind principiile democraţiei multipartite, pluralismului şi economiei de piata,
avînd în vedere ca Împrumutatul intenţioneazã sa implementeze proiectul descris în anexa nr. 1 a acestui Acord de împrumut (Proiectul), care este destinat sa sprijine finanţarea investiţiilor prioritare în infrastructura
urbana şi promovarea viabilitatii financiare şi a eficientei economice a infrastructurii urbane în Valea Jiului,
avînd în vedere ca Proiectul va fi realizat de cãtre pãrţile locale (asa cum sînt definite în prezentul acord) cu asistenta Împrumutatului şi, ca parte a acestei asistente, Împrumutatul va pune la dispoziţia pãrţilor locale sumele unui împrumut (împrumutul subsidiar), asa cum se prevede în prezentul acord,
avînd în vedere ca Împrumutatul a solicitat sprijin Bãncii în finanţarea unei pãrţi a Proiectului,
avînd în vedere ca Împrumutatul a solicitat UE PHARE un credit nerambursabil pentru finanţarea serviciilor consultantilor la care se face referire în secţiunea 3.04 de mai jos şi pentru finanţarea contractelor selectate pentru livrarea bunurilor, lucrãrilor şi serviciilor prevãzute în partea 1 a Proiectului (creditul nerambursabil UE PHARE),
avînd în vedere ca Banca a convenit pe baza, inter alia, a celor de mai sus, sa acorde Împrumutatului un împrumut în valoare de 25.000.000 $ (împrumutul) în termenii şi în condiţiile stabilite în Acordul de împrumut şi în Acordul de proiect încheiate la aceeaşi data între Banca şi pãrţile locale,
pãrţile convin, prin prezentul acord, urmãtoarele:

ART. 1
Termenii şi condiţiile standard; definiţii; titluri
Secţiunea 1.01. - Încorporarea Termenilor şi condiţiilor standard
Toate prevederile Termenilor şi condiţiilor standard ale Bãncii (Termenii şi condiţiile standard), datate septembrie 1994, sînt încorporate în prezentul Acord de împrumut şi sînt aplicabile acestuia, cu aceeaşi validitate şi efect ca şi în cazul în care ar fi fost în întregime cuprinse în textul sau.
Secţiunea 1.02. - Definiţii
Oriunde sînt utilizaţi în prezentul Acord de împrumut sau în anexele la acesta, cu excepţia cazurilor cînd se stipuleazã altfel, termenii definiţi în preambul au semnificatiile atribuite în acesta, termenii definiţi în Termenii şi condiţiile standard au semnificatiile atribuite în acestea, iar termenii prezentaţi în continuare au urmãtoarele semnificatii:
- reprezentantul autorizat al Împrumutatului înseamnã ministrul finanţelor al Împrumutatului;
- judeţ înseamnã judeţul Hunedoara;
- dolar sau $ înseamnã moneda oficialã a Statelor Unite ale Americii;
- UE PHARE înseamnã programul de finanţare creat de Comunitatile Europene în conformitate cu Reglementãrile Consiliului (EEC) nr. 3906/89 din decembrie 1989, dupã cum va fi modificat, revizuit sau completat periodic;
- lei înseamnã moneda oficialã a României;
- pãrţile locale înseamnã judeţul şi regia autonomã împreunã, iar partea localã înseamnã oricare dintre aceste pãrţi;
- M.F. înseamnã Ministerul Finanţelor al Împrumutatului;
- M.L.P.A.T. înseamnã Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului al Împrumutatului;
- rezerva I.I.D. înseamnã contul de rezerva care va fi deschis în conformitate cu prevederile paragrafului II d) din anexa nr. 4 al Acordul de proiect;
- Programul de imbunatatire a performantelor şi veniturilor înseamnã Programul de imbunatatire a performantelor şi veniturilor, asa cum a fost definit în anexa nr. 4 din Acordul de proiect;
- U.I.P. înseamnã unitatea de implementare a Proiectului, înfiinţatã şi activind ca parte a regiei autonome în conformitate cu secţiunea 2.09 a Acordului de proiect şi a secţiunii 3.03 a prezentului acord;
- M.P. înseamnã managerul de proiect numit şi actionind ca parte a regiei autonome în conformitate cu secţiunea 2.09 a Acordului de proiect;
- asistentii M.P. înseamnã persoanele, altele decît M.P. la care se face referire în secţiunea 2.09 a Acordului de proiect;
- Acordul de proiect înseamnã acordul dintre Banca, pe de o parte, şi pãrţile locale, pe de alta parte, asa cum acest acord poate fi modificat periodic, iar acest termen include toate anexele la Acordul de proiect;
- R.A.A.V.J. înseamnã Regia Autonomã a Apei Valea Jiului;
- Regia autonomã înseamnã R.A.A.V.J.;
- cont special înseamnã contul special la care se face referire în secţiunea 2.03 şi în anexa nr. 3;
- Acordul subsidiar de împrumut şi garanţie înseamnã acordul care urmeazã sa se încheie între Împrumutat şi pãrţile locale conform secţiunii 3.01 a) şi b), asa cum acesta poate fi modificat periodic;
- Pagina Telerate 3750 înseamnã pagina de afisaj a ratelor interbancare oferite la Londra (denumite uzual LIBOR) de principalele bãnci pentru depozitele în valuta împrumutului, cunoscutã ca pagina 3750 a Serviciului Telerate (sau orice alta pagina care va înlocui pagina Telerate 3750, în scopul de a afişa aceste rate LIBOR pentru depozitele în valuta împrumutului.)
Secţiunea 1.03. - Titluri
Titlurile articolelor şi secţiunilor, ca şi cuprinsul, sînt inserate numai pentru înlesnirea referintei şi nu vor fi utilizate pentru interpretarea acestui Acord de împrumut.

ART. 2
Principalii termeni ai împrumutului
Secţiunea 2.01. - Suma împrumutului şi valuta împrumutului
Banca este de acord sa imprumute Împrumutatului, în termenii şi în condiţiile stabilite sau la care se face referire în acest Acord de împrumut, o suma de douãzeci şi cinci de milioane dolari (25.000.000 $).
Secţiunea 2.02. - Alţi termeni financiari ai împrumutului
a) Suma minima a tragerii
Suma minima a tragerii, la care se face referire în secţiunea 3.01 b) a Termenilor şi condiţiilor standard, va fi de 50.000 $.
b) Suma minima care poate fi plãtitã în avans
Suma minima care poate fi plãtitã în avans, la care se face referire în secţiunea 3.07 d) a Termenilor şi condiţiilor standard, va fi de 1.000.000 $.
c) Suma minima care poate fi anulatã
Suma minima care poate fi anulatã, la care se face referire în secţiunea 3.08 a) a Termenilor şi condiţiilor standard, va fi de 1.000.000 $.
d) Datele de plata a dobinzii şi datele de restituire a împrumutului
Datele de plata a dobinzii vor fi 24 martie şi 24 septembrie ale fiecãrui an. Datele de restituire a împrumutului vor coincide cu datele de plata a dobinzii, începînd cu 24 martie 2000. Împrumutatul va restitui împrumutul corespunzãtor schemei de amortizare prezentate mai jos:
--------------------------------------------------------------------------------
Data plati datorate Suma datoratã, în dolari
--------------------------------------------------------------------------------
24 martie 2000 1.042.000
24 septembrie 2000 1.042.000
24 martie 2001 1.042.000
24 septembrie 2001 1.042.000
24 martie 2002 1.042.000
24 septembrie 2002 1.042.000
24 martie 2003 1.042.000
24 septembrie 2003 1.042.000
24 martie 2004 1.042.000
24 septembrie 2004 1.042.000
24 martie 2005 1.042.000
24 septembrie 2005 1.042.000
24 martie 2006 1.042.000
24 septembrie 2006 1.042.000
24 martie 2007 1.042.000
24 septembrie 2007 1.042.000
24 martie 2008 1.042.000
24 septembrie 2008 1.042.000
24 martie 2009 1.042.000
24 septembrie 2009 1.042.000
24 martie 2010 1.042.000
24 septembrie 2010 1.042.000
24 martie 2011 1.042.000
24 septembrie 2011 1.034.000
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 25.000.000
--------------------------------------------------------------------------------
e) Ultima data de disponibilizare
Ultima data de disponibilizare, la care se face referire în secţiunea 3.01 a) a Termenilor şi condiţiilor standard, va fi 24 martie 2001.
f) Comision de angajament
Rata comisionului de angajament, la care se face referire în secţiunea 3.05 a) a Termenilor şi condiţiilor standard, va fi de o jumãtate de procent (0,5%) anual.
g) Rata dobinzii
Împrumutul face obiectul unei rate variabile a dobinzii.
Pentru scopurile secţiunii 3.04 b) a Termenilor şi condiţiilor standard, rata dobinzii relevante pe piata va fi rata oferitã care apare pe pagina Telerate 3750 la ora 11,00 a.m., ora Londrei, la data relevanta de determinare a dobinzii pentru o luna, doua luni, trei luni, patru luni, cinci luni sau şase luni, oricare dintre aceste perioade este mai apropiatã de durata perioadei relevante a dobinzii (sau, dacã doua perioade sînt egal apropiate de durata perioadei relevante a dobinzii, media celor doua perioade).
Secţiunea 2.03. - Tragerile şi contul special
a) Suma pusã la dispoziţie poate fi trasa periodic, în conformitate cu prevederile anexei nr. 2 la acest acord, pentru cheltuieli efectuate (sau, dacã Banca va fi de acord, care urmeazã sa fie efectuate), cu privire la costul rezonabil al bunurilor, lucrãrilor şi serviciilor necesare Proiectului şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului.
Împrumutatul a optat sa nu plãteascã comisionul iniţial din suma pusã la dispoziţie şi va plati, în schimb, acest comision iniţial din propriile sale resurse.
b) Pentru scopurile Proiectului, Împrumutatul va deschide şi va menţine un cont special de depozit la o banca comercialã acceptabilã pentru Banca, în dolari, în termeni şi în condiţii satisfãcãtoare pentru Banca, inclusiv privind protecţia corespunzãtoare impotriva compensãrii, sechestrãrii sau confiscãrii. Dacã Împrumutatul doreşte sa efectueze trageri pentru a depozita sume în şi pentru a efectua plati directe din contul special [în loc sa efectueze trageri conform subparagrafului a) de mai sus,] astfel de trageri se vor efectua conform prevederilor anexei nr. 3 la prezentul acord.
Secţiunea 2.04. - Reprezentantul autorizat pentru scopul tragerilor
Ministrul finanţelor al Împrumutatului este desemnat ca reprezentant autorizat al Împrumutatului în scopul realizãrii oricãror acţiuni permise sau cerute în conformitate cu prevederile secţiunii 2.03 a prezentului acord şi al secţiunilor 3.01 şi 3.02 din Termenii şi condiţiile standard.

ART. 3
Executarea proiectului
Secţiunea 3.01. - Clauzele Proiectului
În plus fata de înţelegerile generale stabilite în art. IV al Termenilor şi condiţiilor standard, Împrumutatul, dacã Banca nu convine altfel:
a) va subimprumuta pãrţilor locale sumele împrumutului, printr-un acord subsidiar de împrumut şi garanţie care se va încheia între Împrumutat, pe de o parte, şi judeţ şi R.A.A.V.J., pe de alta parte; toţi termenii şi condiţiile acestuia vor fi aprobaţi de Banca şi vor include termenii şi condiţiile prevãzute în anexa nr. 4;
b) va percepe subimprumutatului o rata a dobinzii la împrumutul subsidiar, care va fi egala cu rata dobinzii la împrumut plus un minimum de 0,5% pe an, care va reprezenta comisionul de risc; acest comision va reflecta costul împrumutului, cît şi riscul neîndeplinirii obligaţiilor de cãtre subimprumutat; acordul subsidiar de împrumut şi garanţie va specifica procentul comisionului de risc, asa cum acesta va fi convenit în final între Împrumutat şi pãrţile locale;
c) îşi va exercita drepturile în conformitate cu Acordul subsidiar de împrumut şi garanţie în acest fel încît sa protejeze interesele Împrumutatului şi ale Bãncii, sa respecte prevederile acestui Acord de împrumut şi sa îndeplineascã scopurile împrumutului şi, dacã Banca nu va conveni altfel, Împrumutatul nu va delega, amenda, abroga sau renunţa la Acordul subsidiar de împrumut şi garanţie sau la oricare dintre prevederile acestuia;
d) va determina pãrţile locale sa îndeplineascã, în conformitate cu prevederile Acordului de proiect, toate obligaţiile fiecãrei pãrţi locale, specificate în respectivul Acord de proiect, şi va lua sau va determina sa fie luate toate mãsurile necesare pentru a asigura fonduri pentru acele aspecte ale Proiectului şi pentru finanţarea acestuia, care sînt în responsabilitatea Împrumutatului, incluzind, în special, asigurarea transferurilor de la bugetul de stat cãtre judeţ, asa cum va fi necesar scopurilor Proiectului; şi
e) va întreprinde sau va determina sa se întreprindã toate acţiunile, inclusiv asigurarea de fonduri, terenuri, facilitãţi, servicii şi alte resurse, necesare sau corespunzãtoare, astfel încît sa dea posibilitatea pãrţilor locale sa-şi îndeplineascã obligaţiile care le revin, asa cum sînt specificate în Acordul de proiect.
Secţiunea 3.02. - Achiziţionarea
Pentru scopurile secţiunii 4.03. a Termenilor şi condiţiilor standard, prevederile anexei nr. 5 la prezentul acord vor guverna, dacã Banca nu va conveni altfel, achiziţionarea de bunuri, lucrãri şi servicii necesare pentru Proiect şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului.
Secţiunea 3.03. - Implementarea Proiectului
a) În scopul de a coordona, de a administra, de a urmãri şi de a evalua toate aspectele implementarii şi administrãrii financiare ale Proiectului, inclusiv achiziţionarea de bunuri, lucrãri şi servicii pentru Proiect, Împrumutatul va determina R.A.A.V.J. sa înfiinţeze o unitate de implementare a Proiectului (U.I.P.) M.F. va specifica în Acordul subsidiar de împrumut şi garanţie un mecanism prin care va superviza implementarea Proiectului realizatã de U.I.P.
b) M.F. va desemna un reprezentant, la nivel de director, responsabil pentru urmãrirea implementarii Proiectului şi comunicarea cu direcţiile de resort din minister, în scopul de a usura punerea în aplicare a atribuţiilor lor statutare referitoare la Proiect, şi care va acţiona ca interlocutor al Bãncii în problemele specificate în Acordul de împrumut.
c) U.I.P. va acţiona permanent pe durata executãrii Proiectului cu resurse adecvate şi personal calificat în mod corespunzãtor, în conformitate cu termenii de referinta acceptabili Bãncii şi M.F.
Secţiunea 3.04. - Consultanţii
Împrumutatul va coopera cu consultanţii la care se face referire în paragraful 2.03 al Acordului de proiect şi va punã la dispoziţia fiecãrui consultant, fãrã a percepe vreo plata, toate facilitãţile şi suportul necesar pentru ca aceştia sa-şi realizeze atribuţiile, incluzind toate documentele, materialele şi alte informaţii care pot fi relevante pentru activitatea lor.
Secţiunea 3.05. - Frecventa de raportare şi cerinţele de inaintare a
rapoartelor
a) Rapoartele periodice asupra Proiectului, la care se face referire în secţiunea 4.04 a) (iv) a Termenilor şi condiţiilor standard, vor fi înaintate trimestrial, în maximum treizeci (30) de zile de la sfîrşitul perioadei asupra cãreia se raporteazã, pînã la terminarea Proiectului. Aceste rapoarte vor avea urmãtoarele trasaturi caracteristice:
(i) Informaţii generale:
(A) progresul fizic realizat în implementarea Proiectului pînã la data raportarii şi pe intreaga perioada a raportarii, inclusiv programul de lucrãri, cuprinzînd lucrãrile de construcţii civile şi livrãrile de bunuri, precum şi tragerile efective în precedentele 3 (trei) luni;
(B) programul de lucrãri efectuate şi motivele pentru care exista abateri fata de Programul de implementare a Proiectului;
(C) programul de lucrãri pentru urmãtoarele 3 luni;
(D) schimbãrile care se asteapta a interveni în datele de finalizare a Proiectului;
(E) utilizarea sumelor împrumutului subsidiar şi utilizarea transferurilor bugetare la care se face referire în secţiunea 3.01 d);
(F) schimbãrile în ceea ce priveşte personalul-cheie al pãrţilor locale, U.I.P., consultanţii şi contractorii;
(G) aspecte care ar putea influenta costul Proiectului; şi
(H) orice activitate de dezvoltare care ar putea afecta viabilitatea economicã a Proiectului sau a oricãrei pãrţi a acestuia care trebuie realizatã în judeţ.

(ii) Situaţii financiare care prezintã detaliile privind cheltuielile pentru diversele componente ale Proiectului şi tragerile din împrumut, alãturi de o situaţie care sa prezinte:
(A) estimarile de cost iniţiale;
(B) estimarile de cost revizuite, dacã exista, şi motivele pentru care apar modificãri;
(C) estimarile iniţiale de cheltuieli, pînã la data raportarii;
(D) motivele pentru care exista variatii la (C) de mai sus, fata de cheltuielile efective;
şi
(E) cheltuielile estimate pentru urmãtoarele trimestre ale anului respectiv.

(iii) O scurta prezentare privind stadiul îndeplinirii fiecãrei clauze din Acordul de împrumut şi din Acordul de proiect.
b) Într-o perioada de 60 de zile de la sfîrşitul fiecãrui an calendaristic, un raport anual referitor la probleme aferente Proiectului privind protecţia mediului, sãnãtatea muncitorilor şi protecţia muncii va fi prezentat într-o forma satisfãcãtoare Bãncii, care va include un rezumat al modificãrilor, dacã vor exista, în legile şi regulile aplicabile şi o analiza a stadiului îndeplinirii reglementãrilor aplicabile privind protecţia mediului, sãnãtatea şi protecţia muncitorilor.

ART. 4
Clauze financiare
Secţiunea 4.01. - Înregistrãrile financiare şi raportarile
a) Împrumutatul va menţine sau va determina sa fie menţinute proceduri, înregistrãri şi conturi adecvate pentru a reflecta, corespunzãtor standardelor contabile internaţional acceptate, resursele şi cheltuielile privind operaţiunile aferente Proiectului (inclusiv costurile şi beneficiile care vor fi obţinute din Proiect).
b) Împrumutatul va trebui sau va determina pãrţile locale:
(i) sa pãstreze înregistrãrile, conturile şi situaţiile financiare la care se face referire în paragraful a) al acestei secţiuni, inclusiv înregistrãrile şi conturile referitoare la contul special, pregãtite şi auditate, pentru fiecare an fiscal, în concordanta cu principiile şi standardele de audit internaţional acceptate, aplicate frecvent, de auditori independenţi acceptabili Bãncii;
(ii) sa furnizeze Bãncii, imediat ce este disponibil, dar nu mai tirziu de 6 (şase) luni dupã sfîrşitul fiecãrui an fiscal, raportul de audit al auditorilor mai sus mentionati, cu un asemenea grad de amploare şi detaliu, dupã cum Banca va solicita în mod rezonabil; şi
(iii) sa furnizeze Bãncii orice alte informaţii referitoare la respectivele înregistrãri, conturi şi situaţii financiare, ca şi la auditul acestora, asa cum Banca va solicita, periodic, în mod rezonabil.

ART. 5
Suspendarea; accelerarea scadentei; anularea
Secţiunea 5.01. - Suspendarea şi accelerarea scadentei
Urmãtoarele sînt specificate ca evenimente suplimentare pentru suspendarea dreptului Împrumutatului de a efectua trageri de împrumut, în scopul secţiunii 7.01 a) (xiii) a Termenilor şi condiţiilor standard şi ca evenimente suplimentare pentru accelerarea scadentei, în scopul secţiunii 7.06 f) a Termenilor şi condiţiilor standard:
a) cadrul legislativ şi normativ aplicabil oricãreia dintre pãrţile locale va fi fost modificat sau se va fi luat orice alta mãsura, de cãtre Împrumutat, care va avea ca efect modificarea capacitãţii oricãreia dintre pãrţile locale:
(i) de a angaja obligaţii şi de a realiza Proiectul; sau
(ii) de a-şi îndeplini obligaţiile prevãzute în secţiunea 3.04 a Acordului de proiect; sau
(iii) de a-şi îndeplini oricare alte obligaţii asumate în cadrul Acordului de proiect;
b) oricare dintre pãrţile locale nu va reusi sa-şi îndeplineascã oricare dintre obligaţiile asumate prin Acordul subsidiar de împrumut şi garanţie; sau
c) oricare dintre pãrţile locale nu va reusi sa-şi îndeplineascã oricare dintre obligaţiile asumate prin Acordul de proiect.
Secţiunea 5.02. - Anularea
Dacã, în orice moment, Banca decide ca o plata din, sau orice utilizare a contului special, a fost facuta necorespunzãtor fata de cerinţele cuprinse în anexa nr. 3 şi stabileşte suma din împrumut care a fost necorespunzãtor utilizata, Banca poate, informind în scris pe Împrumutat, sa anuleze dreptul Împrumutatului de a efectua trageri pentru suma respectiva. Dupã transmiterea acestei informãri, suma respectiva din împrumut va fi anulatã.

ART. 6
Intrarea în efectivitate
Secţiunea 6.01. - Condiţii prealabile intrãrii în efectivitate
Urmãtoarele sînt specificate ca fiind condiţii suplimentare pentru intrarea în efectivitate a acestui Acord de împrumut, pentru scopurile secţiunii 9.02 c) a Termenilor şi condiţiilor standard:
a) Acordul de proiect a fost corespunzãtor autorizat, semnat şi inminat şi acest acord este legal obligatoriu pentru pãrţile locale respective şi este aplicabil în conformitate cu prevederile lui;
b) Acordul subsidiar de împrumut şi de garanţie a fost corespunzãtor autorizat, semnat şi inminat, în numele Împrumutatului şi al pãrţilor locale, şi acest acord este obligatoriu în mod legal pentru ambele pãrţi şi este aplicabil în conformitate cu prevederile lui;
c) prevederile secţiunii 3.03 au fost puse în aplicare în mod satisfãcãtor pentru Banca; şi
d) toate cerinţele legale, normative, instituţionale şi alte cerinţe oficiale au fost satisfacute şi toate aprobãrile sau avizele pentru constituirea rezervei I.I.D. au fost obţinute;
e) tarifele pentru alimentare cu apa şi canalizare în zona deservita de R.A.A.V.J. au fost majorate cu minimum 25% peste inflaţie fata de nivelurile tarifelor în vigoare la 1 ianuarie 1996;
f) autorizaţiile referitoare la protecţia mediului, necesare conform legislaţiei româneşti pentru executarea partii 1 a Proiectului, au fost obţinute.
Secţiunea 6.02. - Aviz juridic
Pentru scopurile secţiunii 9.03 a Termenilor şi condiţiilor standard, avizul sau avizele experţilor juridici trebui emise de cãtre ministrul justiţiei al Împrumutatului [excepţie fac avizul sau avizele juridice asupra aspectelor la care se face referire în paragraful b) de mai jos, care pot fi emise de secretarul de stat abilitat din M.F.], iar urmãtoarele sînt specificate ca fiind aspecte suplimentare, necesar a fi incluse în avizul sau avizele care vor fi furnizate Bãncii:
a) Acordul de proiect la care se face referire în secţiunea 6.01 a) a fost corespunzãtor autorizat sau ratificat şi este obligatoriu, din punct de vedere legal, pentru pãrţile locale şi este aplicabil în conformitate cu prevederile lui;
b) Acordul subsidiar de împrumut şi de garanţie, la care se face referire în secţiunea 6.01 b), a fost corespunzãtor autorizat sau ratificat de cãtre Împrumutat şi pãrţile locale şi este obligatoriu din punct de vedere legal pentru Împrumutat şi pãrţile locale şi este aplicabil în conformitate cu prevederile lui.
Secţiunea 6.03. - Încetarea din cauza neintrarii în efectivitate
Data care survine la 90 de zile dupã data semnãrii Acordului de împrumut este specificatã pentru intrarea în efectivitate a Acordului de împrumut, pentru scopurile secţiunii 9.04 a Termenilor şi condiţiilor standard.

ART. 7
Diverse
Secţiunea 7.01. - Notificãri
Urmãtoarele adrese sînt specificate pentru scopurile secţiunii 10.01 a Termenilor şi condiţiilor standard:

Pentru Împrumutat
-----------------
Ministerul Finanţelor
Str. Apolodor nr. 17,
Sectorul 5, Bucureşti
România
În atenţia directorului general al Direcţiei generale a relaţiilor financiare cu organismele internaţionale
Telefax: 401-3126792
401-3121630
Telex: 11239 MIFIN

Pentru Banca:
-------------
European Bank for Reconstruction and Development
One Exchange Square
London EC 2A 2EH
England
Attention: Operation Administration Unit
Telephone: (44-171) 338 6000
Telefax: (44-171) 338 6100
Telex: 881 2161 EBRD L G

Secţiunea 7.02. - taxe şi costuri
Împrumutatul va suporta orice taxa şi costuri profesionale, bancare, de transfer sau de schimb apãrute în pregãtirea, semnarea şi înregistrarea acestui acord şi a oricãrui document legat de acesta.
Drept pentru care, pãrţile la prezentul acord, actionind prin reprezentanţii lor legal autorizaţi, au convenit ca acest Acord de împrumut sa fie semnat în numele lor la data înscrisã mai sus, în patru exemplare, şi inminat la Londra, Anglia, în ziua şi anul înscrise mai sus.

ROMÂNIA
De cãtre:
Numele: Florin Georgescu
Funcţia: ministru de stat, ministrul finanţelor

BANCA EUROPEANĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE
De cãtre:
Numele: Johan Bastin
Funcţia: director, Direcţia infrastructura municipala şi mediu


ANEXA 1

DESCRIEREA PROIECTULUI

1. Scopul Proiectului este de a sprijini pe Împrumutat şi pãrţile locale în:
a) reabilitare infrastructurii municipale privind alimentarea cu apa şi tratarea apei reziduale şi îmbunãtãţirea calitãţii şi disponibilizarii apei potabile şi serviciilor de canalizare în Valea Jiului;
b) stabilirea unui mecanism de finanţare care va promova recuperarea costurilor în asigurarea serviciilor locale;
c) consolidarea performantelor operationale şi financiare ale R.A.A.V.J. care sa-i permitã sa-şi imbunatateasca credibilitatea financiarã;
d) reducerea poluarii Riului Jiu datoratã deversarii apelor reziduale netratate.
2. Proiectul consta în urmãtoarele pãrţi, asa cum sînt descrise în anexa nr. 1 şi anexa nr. 4 al Acordului de proiect, sub rezerva acelor modificãri pe care Banca şi Împrumutatul le pot conveni periodic:
Partea 1: - Programul de investiţii pentru modernizarea sistemului de alimentare cu apa şi tratare a apei reziduale în Valea Jiului, incluzind urmãtoarele componente:
Reabilitarea reţelei de alimentare cu apa, echipamente şi sistem de modernizare
Partea 1.1. - Achiziţionarea materialelor pentru reabilitarea reţelei de alimentare cu apa;
Partea 1.2. - Montarea materialelor pentru reabilitarea aductiunii principale;
Partea 1.3. - Montarea materialelor pentru reabilitarea reţelelor de distribuţie din pãrţile de Est şi de Vest ale Vaii Jiului;
Partea 1.4. - Achiziţionarea de echipament pentru mãsurarea presiunii, dispecerizare şi transmisie radio şi sisteme geografice informatizate pentru reţea; sistem de tip SCADA;
Partea 1.5. - Achiziţionarea de echipament de detectie a pierderilor şi a conductelor, echipament auxiliar de întreţinere şi vehicule de teren.
Staţii de tratare a apei, rezervoare şi staţii de pompare
Partea 1.6. - Modernizarea statiilor de tratare a apei de la Tãia, Valea Morii şi Aninoasa;
Partea 1.7. - Modernizarea rezervoarelor la Vulcan, Iscroni şi Braia;
Partea 1.8. - Modernizarea statiilor de pompare de la Petrila, Iscroni/Aninoasa şi Uricani.
Achizitionare şi montare apometri
Partea 1.9. - Achiziţionarea şi montarea apometrilor la consumatori şi executarea branşamentelor interioare pentru apometri.
Reţeaua de canalizare
Partea 1.10.*) - Reabilitarea reţelei de canalizare;
Partea 1.11. - Achiziţionarea echipamentelor de spalare sub presiune;
Partea 1.12. - Achiziţionarea echipamentelor video de inspecţie a conductelor de canalizare.
Statia de tratare a apelor reziduale şi echipament de laborator
Partea 1.13.*) - Modernizarea statiei de tratare a apelor reziduale;
Partea 1.14. - Achiziţionarea de echipament de laborator.
Partea a 2-a - Programul de imbunatatire a performantelor şi veniturilor
3. Proiectul se estimeaza sa fie finalizat pînã la 31 decembrie 2000.
----------------
*) Se estimeaza sa fie finanţate din creditul nerambursabil - UE PHARE.

ANEXA 2

CATEGORII ŞI TRAGERI

1. Tabelul atasat prezentei anexe detaliazã categoriile de poziţii care vor fi finanţate din sumele împrumutului, alocarea sumelor din împrumut pe fiecare categorie din procentul de cheltuieli pentru poziţiile care vor fi astfel finanţate în cadrul fiecãrei categorii.
2. Fãrã ca acest lucru sa fie considerat o încãlcare a prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nici o tragere nu se va face pentru:
a) plata unor cheltuieli care s-au efectuat înainte de data prezentului Acord de împrumut;
b) cheltuielile pãrţilor locale într-un an fiscal dat, cu excepţia cazului în care Banca a primit evidente satisfãcãtoare în sensul ca transferurile bugetare la care se face referire în secţiunea 3.01 d) au fost alocate în bugetul de stat al Împrumutatului pentru acel an fiscal.

TABEL
--------------------------------------------------------------------------------
| Categoria | Suma din împrumut alocata | % din cheltuielile care |
| | în valuta împrumutului | urmeazã sa fie finanţate |
|----------------------|---------------------------|---------------------------|
|(1) Bunuri pentru par-| 17.806.000 |100% din valoarea contractu-
|tile 1.1, 1.4, 1.5, | |lui, exclusiv toate sumele |
|1.9, 1.11, 1.12 şi 1.14 |reprezentind taxe vamale şi|
|ale Proiectului | |impozite indirecte |
|----------------------|---------------------------|---------------------------|
|(2) Lucrãri pentru | 3.255.000 | " |
|pãrţile 1.2 şi 1.3 ale| | |
|Proiectului | | |
|----------------------|---------------------------|---------------------------|
|(3) Servicii | 100.000 | " |
|----------------------|---------------------------|---------------------------|
|(4) Nealocate | 3.839.000 | |
|----------------------|---------------------------|---------------------------|
| TOTAL: | 25.000.000 | |
|----------------------|---------------------------|---------------------------|

ANEXA 3

CONTUL SPECIAL

1. Pentru scopurile acestei anexe, urmãtorii termeni vor avea urmãtoarele semnificatii:
. categorie eligibilã înseamnã în categoria (1): pãrţile 1.4, 1.5, 1.9, 1.11, 1.12, 1.14, categoria (2) partea 1.2 şi categoria (3), prezentate în tabelul de la paragraful 2 al anexei nr. 2 la prezentul acord;
. cheltuieli eligibile înseamnã cheltuielile efectuate pentru un cost rezonabil al bunurilor, lucrãrilor şi serviciilor necesare pentru Proiect şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului alocate periodic pentru categoriile eligibile, în concordanta cu prevederile anexei nr. 2 la prezentul acord;
. soldul maxim al contului special înseamnã o suma egala cu 600.000 $;
. suma minima a tragerii în contul special înseamnã o suma egala cu 100.000 $.
2. Plãţile din contul special se vor face exclusiv pentru cheltuieli eligibile, în concordanta cu prevederile prezentei anexa.
3. Dupã ce Banca a primit evidente satisfãcãtoare pentru ea referitoare la deschiderea corespunzãtoare a contului special, în concordanta cu termeni şi condiţii acceptabile pentru Banca, inclusiv protecţia adecvatã impotriva compensãrii, sechestrãrii sau confiscãrii, Împrumutatul poate trage din suma disponibilã şi depozita în contul special o suma iniţialã care nu trebuie sa depãşeascã soldul maxim al contului special şi nici nu trebuie sa fie mai mica decît suma minima a tragerii în contul special.
4. Dupã aceea, Împrumutatul poate trage sume suplimentare din suma disponibilã şi poate depozita aceste sume în contul special, cu condiţia respectãrii limitelor specificate în paragraful 6 de mai jos şi satisfacind urmãtoarele condiţii pentru fiecare cerere de tragere:
a) Împrumutatul va fi trimis Bãncii extrase de cont, documente şi orice alte dovezi cerute de Banca, pentru a demonstra ca sumele trase din contul special au fost utilizate corespunzãtor.
b) Dupã efectuarea tragerii solicitate din suma disponibilã şi depozitarea sumei tragerii în contul special, soldul contului special nu trebuie sa depãşeascã soldul maxim al contului special.
c) Cu excepţia cazurilor cu care, în mod periodic, Banca poate fi de acord, suma solicitatã a fi trasa din suma disponibilã, pentru a fi depozitata în contul special, nu trebuie sa fie mai mica decît suma minima a tragerii în contul special.
5. Fãrã ca acest lucru sa fie considerat o încãlcare a cerinţelor paragrafului 4 a) de mai sus, Împrumutatul va furniza, oricind Banca va cere în mod rezonabil, un raport asupra soldului şi altor detalii cu privire la contul special, inclusiv extrasele de cont şi orice alte documente şi dovezi pe care Banca le poate cere pentru a demonstra ca plãţile efectuate din contul special au fost efectuate conform cerinţelor stabilite în prezenta anexa.
6. Fãrã ca acest lucru sa fie considerat o încãlcare a prevederilor paragrafului 4 al prezentei anexe, Împrumutatul nu va trage sume din suma disponibilã pentru a le depozita în contul special, dacã Banca nu va conveni altfel:
a) dacã, la un moment dat, Banca va fi decis ca orice trageri ulterioare din suma disponibilã trebuie efectuate conform prevederilor secţiunii 2.03 a) a prezentului acord; sau
b) cînd suma disponibilã alocata categoriilor eligibile va fi egala cu dublul soldului maxim al contului special.
Ulterior, tragerile din suma disponibilã alocata categoriilor eligibile vor urma procedurile specifice pe care Banca le va comunica, în scris, Împrumutatului. Asemenea trageri ulterioare se vor efectua numai dupã ce şi în mãsura în care Banca va fi asigurata ca sumele rãmase în depozit în contul special la data respectivei comunicãri urmeazã a fi utilizate pentru efectuarea de plati privind cheltuieli eligibile.
7. a) Dacã Banca va fi decis, în orice moment, ca o plata din sau o utilizare a contului special:
(i) a fost facuta pentru o cheltuiala sau într-o suma care nu este consideratã eligibilã conform paragrafului 2 din prezenta anexa; sau
(ii) nu a fost justificatã printr-o dovada furnizatã Bãncii;
b) atunci Banca va putea cere Împrumutatului:
(i) sa furnizeze acea dovada suplimentarã pe care Banca o poate solicita; sau
(ii) sa depoziteze în contul special (sau, dacã Banca va cere astfel, se restituie Bãncii) o suma egala cu suma plãţii respective sau cu partea acesteia care nu poate fi consideratã eligibilã sau justificatã.
În cazul în care Banca stabileşte existenta cazurilor a) (i) sau (ii) de mai sus, nici o tragere ulterioara nu se va efectua din suma disponibilã pentru depozitarea în contul special (dacã Banca nu va conveni altfel) pînã în momentul în care Împrumutatul (x) a depozitat în contul special sau a restituit Bãncii o suma egala cu suma plãţii respective (sau a partii acesteia) care a fost determinata ca nefiind eligibilã sau justificatã sau (y) a furnizat dovezi suplimentare, care sa satisfacã Banca, în sensul ca sumele anterior plãtite din contul special au fost utilizate corect.
8. a) Dacã Banca va fi stabilit, în orice moment, ca o suma rãmasã neutilizata în contul special nu va mai fi necesarã pentru plata în continuare a unor cheltuieli eligibile, atunci Împrumutatul va plati Bãncii, în avans, cu promptitudine, dupã ce Banca îl va informa, suma rãmasã neutilizata. De asemenea, dacã Banca va solicita Împrumutatului sa restituie Bãncii o suma corespunzãtoare paragrafului 7 b) (ii), atunci Împrumutatul va plati în avans Bãncii, cu promptitudine, dupã ce Banca îi va comunica în scris, suma respectiva. În aceste scopuri, cerinta ca plãţile în avans din împrumut sa se efectueze la datele de plata ale dobinzii este anulatã, sub rezerva paragrafului 8 c) de mai jos.
b) Împrumutatul, pe baza comunicãrii prealabile trimise cãtre Banca în conformitate cu secţiunea 3.07 a) a Termenilor şi condiţiilor standard, poate plati în avans la oricare dintre datele de plata a dobinzii toate sau numai o parte din fondurile depozitate în contul special.
c) Orice plata în avans a unor sume identificate în subparagrafele a) şi b) de mai sus se va efectua în concordanta cu secţiunea 3.07 a Termenilor şi condiţiilor standard, cu condiţia ca, astfel de plati în avans sa nu facã obiectul sumei minime de plata în avans specificatã în secţiunea 2.02 b) a prezentului acord şi cu condiţia ca, pentru orice alte plati în avans care nu se fac la datele de plata a dobinzii, Împrumutatul sa plãteascã costurile tranzacţiei, asa cum vor fi ele evaluate de Banca şi comunicate Împrumutatului. În plus, plãţile în avans identificate în subparagrafele a) şi b) de mai sus vor fi aplicate de cãtre Banca asa cum se stipuleazã în secţiunea 3.07 d) (ii) a Termenilor şi condiţiilor standard.

ANEXA 4

TERMENII ŞI CONDIŢIILE
Acordului subsidiar de împrumut şi garanţie

Acordul subsidiar de împrumut şi garanţie va include termeni şi condiţii satisfãcãtoare pentru Banca, inclusiv urmãtoarele:
Împrumutul subsidiar
(1) Identificarea pãrţilor Proiectului care vor fi finanţate prin intermediul împrumutului subsidiar şi al fondurilor ce vor fi asigurate prin bugetul de stat şi prin bugetul local.
(2) Suma împrumutului subsidiar, care va fi determinata dupã cum urmeazã:

R.A.A.V.J. Echivalent dolari
---------- -----------------
TOTAL: 25.000.000

(3) Împrumutul subsidiar va fi acordat R.A.A.V.J., care va fi rãspunzãtor pentru rambursarea împrumutului, plata dobinzilor şi tuturor celorlalte sume plãtibile conform Acordului subsidiar de împrumut şi garanţie, iar Judeţul va garanta ca debitor principal, şi nu numai ca garant, plata tuturor acestor sume.
(4) Perioada de rambursare a împrumutului subsidiar (care nu va depãşi perioada de rambursare a împrumutului), inclusiv perioada de graţie (care nu va depãşi perioada de graţie a împrumutului).
(5) Împrumutul subsidiar va fi denominat în dolari şi rambursabil în lei (pãrţile locale îşi vor asuma riscurile derivînd din fluctuatia cursului de schimb între dolar şi leu).
(6) Rata dobinzii aplicabilã împrumutului subsidiar va fi rata dobinzii aplicabilã împrumutului, conform secţiunii 2.02 g) a prezentului acord, plus un comision de risc în conformitate cu secţiunea 3.01 b).
(7) R.A.A.V.J. va plati un comision de angajament, comisionul iniţial şi acele speze ce vor fi aplicate împrumutului subsidiar, care vor fi echivalente comisioanelor, spezelor şi taxelor plãtibile de Împrumutat în conformitate cu prezentul acord.
Tragerile
(8) Aranjamentele pentru tragerile din împrumutul subsidiar.
(9) Anularea pãrţilor neutilizate din împrumutul subsidiar.
(10) Suma totalã a împrumutului subsidiar va fi disponibilã, pentru a fi trasa, începînd cu data intrãrii în efectivitate, pînã la ultima data de disponibilizare.
(11) Sumele împrumutului subsidiar vor fi utilizate exclusiv pentru finanţarea plãţilor pentru bunurile, lucrãrile şi serviciile achiziţionate în concordanta cu prevederile prezentului acord şi ale Acordului de proiect.
Alte prevederi
(12) Planul de finanţare pentru Proiect (reflectind costul estimat pentru fiecare componenta a Proiectului şi modul de finanţare din sumele împrumutului subsidiar, transferurile bugetare de la Împrumutat şi fondurile cu care vor contribui pãrţile locale).
(13) Neîndeplinirea obligaţiei de plata a dobinzii.
(14) Evidente şi conturi.
(15) Cerinţe de raportare (dupã cum se va conveni între Împrumutat şi pãrţile locale).
(16) Dreptul de inspecţie din partea Împrumutatului şi a Bãncii.
(17) Cazuri de neîndeplinire a obligaţiilor şi mãsuri asiguratorii.
(18) Data intrãrii în efectivitate a Acordului de împrumut subsidiar şi garanţie.

ANEXA 5

ACHIZITIONARE

Pentru scopurile secţiunii 4.03 a Termenilor şi condiţiilor standard, urmãtoarele prevederi se vor aplica, exceptind cazul în care Banca va conveni altfel, achiziţiilor de bunuri şi lucrãri necesare realizãrii Proiectului şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului:
a) Bunurile şi lucrãrile (incluzind pe cele cuprinse în partea 1.3 a Proiectului) vor fi achiziţionate prin licitaţie internationala deschisã, cu urmãtoarele excepţii:
(i) contractele pentru bunuri gata fabricate estimate sa coste mai puţin decît echivalentul a 200.000 ECU, într-o suma totalã care sa nu depãşeascã 520.000 $ (exclusiv taxe şi impozite), vor fi achiziţionate prin cumpãrare, urmînd o procedura conform cãreia minimum trei cotatii de preţ sînt primite, incluzind cel puţin doua de la furnizori externi;
(ii) contractele pentru lucrãri necesare pentru realizarea partii 1.2 a Proiectului pot fi adjudecate prin procedurile licitaţiei competitive locale acceptabile Bãncii.
b) Pentru scopurile paragrafului a) de mai sus, procedurile privind licitaţiile internaţionale deschise, cumpãrãrile şi licitaţiile competitive locale sînt descrise în capitolul 3 al Regulilor de achizitionare ale B.E.R.D.;
c) Urmãtoarele contracte vor face obiectul unei aprobãri prealabile în conformitate cu procedurile specificate în Regulile de achizitionare ale B.E.R.D.:
(i) toate contractele adjudecate prin licitaţie internationala deschisã;
(ii) contractele pentru serviciile consultantilor estimate sa coste echivalentul a 50.000 ECU sau mai mult;
d) Toate contractele vor face obiectul procedurilor de analiza descrise în anexa nr. 1 la Regulile de achizitionare ale B.E.R.D.;
e) Pentru orice contract a cãrui plata se va face din contul special, procedurile de achiziţie vor fi urmate în asa fel încît sa se asigure ca cerinţele privind analiza prevãzute în paragrafele c) şi d) din prezenta anexa vor fi satisfacute înainte de efectuarea primei plati din contul special pentru acel contract.

ANEXA 3
ÎMPRUMUTUL Nr. 4079 RO

ACORD DE ÎMPRUMUT
(Proiectul privind alimentarea cu apa a municipiului Bucureşti)
între România şi Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare

Acord, datat 2 august 1996, între România (Împrumutatul)
şi Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca)

Avînd în vedere ca: (A) Împrumutatul, considera satisfãcãtoare fezabilitatea şi prioritatea Proiectului descris în anexa nr. 2 la prezentul acord, a solicitat Bãncii sa acorde asistenta în finanţarea Proiectului; şi
(B) Proiectul va fi realizat de Regia Generalã de Apa Bucureşti (R.G.A.B.) cu asistenta Împrumutatului şi, ca parte a acestei asistente, Împrumutatul va disponibiliza pentru R.G.A.B. sumele împrumutului, asa cum s-a prevãzut în prezentul acord; şi
avînd în vedere ca Banca a fost de acord, pe baza, inter alia, a celor de mai sus, sa acorde împrumutul Împrumutatului în termenii şi în condiţiile prevãzute în prezentul acord şi în Acordul de proiect încheiat între Banca şi R.G.A.B. al aceeaşi data cu prezentul,
pãrţile convin, prin prezentul, dupã cum urmeazã:

ART. 1
Condiţii generale; definiţii
Secţiunea 1.01 - Condiţii generale aplicabile acordurilor de împrumut şi de garanţie pentru împrumuturi într-o singura valuta ale Bãncii, datate 30 mai 1995 (Condiţiile generale), constituie parte integrantã a prezentului acord;
Secţiunea 1.02. - Dacã din context nu reiese altfel, cei citiva termeni definiţi în Condiţiile generale şi în preambulul la prezentul acord au respectivele semnificatii atribuite în acestea, iar termenii suplimentari prezentaţi în continuare au urmãtoarele semnificatii:
a) lei înseamnã moneda nationala a Împrumutatului;
b) U.C.P. înseamnã unitatea de coordonare a Proiectului la care se face referire în secţiunea 2.06 din Acordul de proiect, înfiinţatã în cadrul R.G.A.B.;
c) Acord de proiect înseamnã acordul încheiat între Banca şi R.G.A.B., avînd aceeaşi data cu prezentul, asa dupã cum acesta poate fi modificat periodic, şi un astfel de termen include toate anexele şi acordurile adiţionale la Acordul de proiect;
d) R.G.A.B. înseamnã Regia Generalã de Apa Bucureşti, o regie autonomã de interes local, înfiinţatã în baza Deciziei Consiliului Local al Municipiului Bucureşti nr. 1.198, datata 10 decembrie 1990;
e) cont special înseamnã contul la care se face referire în secţiunea 2.02 b) din prezentul acord;
f) PATS înseamnã Programul de acţiuni pe termen scurt convenit cu Banca, la care se face referire în secţiunea 6.01 b) din prezentul acord;
g) Acord de împrumut subsidiar şi de garanţie înseamnã acordul care urmeazã sa se încheie între Împrumutat, R.G.A.B. şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în conformitate cu secţiunea 3.01 b) din prezentul acord, asa dupã cum acesta poate fi modificat periodic şi, un astfel de termen include toate anexele la Acordul de împrumut subsidiar şi de garanţie; şi
h) împrumut subsidiar înseamnã împrumutul acordat în cadrul Acordului de împrumut subsidiar şi de garanţie.

ART. 2
Împrumutul
Secţiunea 2.01. - Banca este de acord sa imprumute Împrumutatului, în termenii şi în condiţiile prevãzute sau la care se face referire în Acordul de împrumut, o suma egala cu douãzeci şi cinci milioane dolari (25.000.000 $).
Secţiunea 2.02. - a) Suma împrumutului poate fi trasa din contul împrumutului în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord, pentru cheltuieli efectuate (sau, dacã Banca va conveni astfel, care urmeazã a fi efectuate) în legatura cu costul rezonabil al bunurilor şi serviciilor necesare Proiectului descris în anexa nr. 2 la prezentul acord şi care urmeazã sa fie finanţate din sumele împrumutului.
b) Împrumutatul va putea deschide şi menţine, pentru scopurile Proiectului, un cont special de depozit în dolari la o banca comercialã, în termeni şi condiţii satisfãcãtoare pentru Banca, inclusiv protecţia adecvatã impotriva compensãrii, confiscãrii sau sechestrului. Depozitele în şi plãţile din contul special vor fi efectuate în conformitate cu prevederile anexei nr. 4 la prezentul acord.
Secţiunea 2.03. - Data limita pentru efectuarea tragerilor va fi 30 iunie 2000 sau acea data ulterioara pe care Banca o va stabili. Banca va notifica cu promptitudine Împrumutatului acea data ulterioara.
Secţiunea 2.04. - Împrumutatul va plati Bãncii un comision de angajament la un nivel de trei pãtrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) per annum, aplicat la suma capitalului împrumutului netrasa la un moment dat.
Secţiunea 2.05. - a) Împrumutatul va plati dobinda aferentã sumei capitalului împrumutului, trasa şi nerambursata la un moment dat, la o rata egala, pentru fiecare perioada de dobinda, cu rata dobinzii cu baza LIBOR plus marja totalã LIBOR.
b) Pentru scopurile acestei secţiuni:
(i) perioada de dobinda înseamnã perioada iniţialã de la şi incluzind data prezentului acord pînã la, dar excluzind prima data de plata a dobinzii care survine dupã aceasta, şi, dupã perioada iniţialã, fiecare perioada de la, şi incluzind o data de plata a dobinzii pînã la, dar excluzind data de plata a dobinzii imediat urmãtoare;
(ii) data de plata a dobinzii înseamnã fiecare data specificatã în secţiunea 2.06 din prezentul acord;
(iii) rata dobinzii cu baza LIBOR înseamnã, pentru fiecare perioada de dobinda, rata oferitã pe piata interbancara londoneza la depozitele în dolari pe şase luni, valabilã în prima zi a unei astfel de perioade de dobinda (sau, în cazul perioadei iniţiale de dobinda, valabilã pentru data de plata a dobinzii care survine la, sau care precede imediat prima zi a unei astfel de perioade de dobinda), asa dupã cum a fost determinata în mod rezonabil de cãtre Banca şi exprimatã ca procent per annum;
(iv) marja totalã LIBOR semnifica, pentru fiecare perioada de dobinda: jumãtate dintr-un procent (1/2 din 1%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderatã, pentru o astfel de perioada de dobinda, sub (sau peste) ratele oferite pe piata interbancara londoneza, sau alte rate de referinta la depozite pe şase luni, cu privire la împrumuturile contractate de Banca şi nerambursate sau a pãrţilor din acestea, alocate de cãtre Banca pentru finanţarea împrumuturilor într-o singura valuta, sau a pãrţilor din acestea acordate de ea care includ împrumutul, asa dupã cum a fost determinata în mod rezonabil de Banca şi exprimatã ca procent per annum.
c) Banca va notifica Împrumutatului asupra ratei dobinzii cu baza LIBOR şi asupra marjei totale LIBOR pentru fiecare perioada de dobinda, cu promptitudine dupã determinarea acestora.
d) Ori de cîte ori Banca decide ca, urmare a schimbãrilor din practica pieţei care afecteazã determinarea ratelor de dobinda la care se face referire în aceasta secţiune 2.05, este în interesul imprumutatilor sãi luati în totalitate şi al Bãncii sa aplice o baza pentru determinarea ratelor de dobinda aplicabile Împrumutului, alta decît cea prevãzutã în secţiunea menţionatã, Banca poate modifica baza pentru determinarea ratelor de dobinda aplicabile împrumutului, prin notificarea Împrumutatului despre noua baza, cu cel puţin şase (6) luni înainte. Baza va deveni efectivã la expirarea perioadei de notificare, cu excepţia cazului în care Împrumutatul notifica Bãncii, în timpul perioadei menţionate, asupra obiectiilor sale la aceasta, caz în care modificarea menţionatã nu se va aplica împrumutului.
Secţiunea 2.06. - Dobinda şi alte speze vor fi plãtibile la 15 martie şi 15 septembrie ale fiecãrui an.
Secţiunea 2.07. - Împrumutatul va rambursa capitalul împrumutului în conformitate cu graficul de amortizare prevãzut în anexa nr. 3 la prezentul acord.

ART. 3
Executarea Proiectului
Secţiunea 3.01. - a) Împrumutatul se obliga sa îndeplineascã obiectivele Proiectului asa cum sînt prezentate în anexa nr. 2 la prezentul acord, şi, în acest scop, fãrã limitare sau restrictie asupra oricãreia din obligaţiile sale în cadrul Acordului de împrumut, va determina R.G.A.B. sa-şi îndeplineascã toate obligaţiile prevãzute în Acordul de proiect, va întreprinde sau va determina sa fie întreprinse toate acţiunile, inclusiv asigurarea de fonduri, facilitãţi, servicii şi alte resurse necesare sau adecvate pentru ca R.G.A.B. sa-şi îndeplineascã aceste obligaţii, şi nu va întreprinde sau nu va permite sa fie întreprinse nici o acţiune care sa împiedice sau sa se interpuna unei astfel de indepliniri.
b) Împrumutatul va subimprumuta R.G.A.B. sumele împrumutului în cadrul unui acord de împrumut subsidiar şi de garanţie care se va încheia între Împrumutat, R.G.A.B. şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în termeni şi în condiţii, care vor fi fost aprobaţi de Banca, şi care vor include urmãtorii termeni principali: (i) suma împrumutului subsidiar se va rambursa în lei în valori echivalente (determinate la data sau la datele respective de rambursare, în conformitate cu anexa nr. 3 la prezentul acord) cu sumele trase din contul împrumutului sau plãtite din contul special în contul bunurilor şi serviciilor finanţate din sumele împrumutului; (ii) capitalul împrumutului subsidiar va fi rambursat într-o perioada nu mai mare de douãzeci (20) de ani, incluzind o perioada de graţie nu mai mare de cinci (5) ani; şi (iii) R.G.A.B. va plati dobinda aferentã capitalului împrumutului subsidiar trasa şi nerambursata la un moment dat la o rata egala cu rata aplicabilã împrumutului în conformitate cu secţiunea 2.05 din prezentul acord.
c) Împrumutatul îşi va exercita drepturile conform Acordului de împrumut subsidiar şi de garanţie astfel încît sa protejeze interesele Împrumutatului şi ale Bãncii şi sa îndeplineascã scopurile împrumutului şi, cu excepţia cazului în care Banca va conveni altfel, Împrumutatul nu va transfera, amenda, abroga sau renunţa la Acordul de împrumut subsidiar şi de garanţie sau la oricare din prevederile acestuia.
Secţiunea 3.02. - Cu excepţia cazului în care Banca va conveni altfel, achiziţionarea bunurilor, lucrãrilor şi serviciilor de consultanţa necesare Proiectului şi care se vor finanta din sumele împrumutului vor fi guvernate de prevederile anexei nr. 1 la Acordul de proiect.
Secţiunea 3.03. - Banca şi Împrumutatul convin prin prezentul ca obligaţiile prevãzute la secţiunea 9.04, 9.05, 9.06, 9.07, 9.08 şi 9.09 din Condiţiile generale (cu privire la asigurare, utilizarea bunurilor şi serviciilor, scheme şi grafice, evidente şi rapoarte, întreţinere şi respectiv achizitionare de terenuri) cu privire la Proiect vor fi realizate de cãtre R.G.A.B. în conformitate cu secţiunea 2.03 din Acordul de proiect.

ART. 4
Clauze financiare
Secţiunea 4.01. - a) Pentru toate cheltuielile cu privire la care s-au efectuat trageri din contul împrumutului, pe baza situaţiilor de cheltuieli, Împrumutatul va trebui sau va determina R.G.A.B.:
(i) sa menţinã sau sa determine sa fie menţinute, în conformitate cu practici contabile recunoscute, evidente şi conturi care sa reflecte aceste cheltuieli;
(ii) sa asigure ca toate evidentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitanţe şi alte documente) reflectind astfel de cheltuieli sînt pãstrate cel puţin un an dupã ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal în care s-a efectuat ultima tragere din contul împrumutului; şi
(iii) sa permitã reprezentanţilor Bãncii sa examineze aceste documente.
b) Împrumutatul va trebui sau va determina R.G.A.B.:
(i) sa detina evidentele şi conturile la care se face referire în paragraful a) (i) din aceasta secţiune, inclusiv acelea referitoare la contul special pentru fiecare an fiscal auditat, în conformitate cu principii adecvate de audit aplicate consecvent de cãtre auditori independenţi acceptabili Bãncii;
(ii) sa transmitã Bãncii, cît mai curînd posibil, dar în orice caz nu mai tirziu de şase (6) luni de la sfîrşitul fiecãrui astfel de an, raportul unui astfel de audit efectuat de auditorii mentionati, cu un astfel de conţinut şi grad de detaliu, dupã cum va fi solicitat Banca în mod rezonabil, conţinînd un aviz separat al auditorilor mentionati din care sa rezulte ca situaţiile de cheltuieli transmise în cursul unui astfel de an fiscal, împreunã cu procedurile şi controalele interne implicate de pregãtirea lor, pot fi folosite ca fundamentare pentru tragerile la care se face referire; şi
(iii) sa transmitã Bãncii alte asemenea informaţii cu privire la evidentele şi conturile menţionate şi la auditul acestora, asa dupã cum Banca va solicita periodic, în mod rezonabil.

ART. 5
Clauze asiguratorii pentru Banca
Secţiunea 5.01. - În conformitate cu prevederile secţiunii 6.02 I) din Condiţii generale, sînt specificate urmãtoarele evenimente suplimentare:
a) R.G.A.B. nu va fi îndeplinit vreuna dintre obligaţiile sale asumate în cadrul Acordului de proiect;
b) ca rezultat al unor evenimente care au apãrut dupã data Acordului de împrumut, va fi apãrut o situaţie extraordinarã care va face imposibila îndeplinirea de cãtre R.G.A.B. a obligaţiilor sale asumate prin Acordul de proiect;
c) Decizia nr. 1.198 a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, datatã 10 decembrie 1990, va fi fost amendata, suspendatã, abrogatã, anulatã sau va fi fãcut obiectul unei derogãri, astfel încît sa afecteze material şi negativ capacitatea R.G.A.B. de a-şi îndeplini oricare dintre obligaţiile sale asumate prin Acordul de proiect;
d) PATS va fi fost amendat, suspendat sau anulat fãrã consimţãmîntul Bãncii.
e) Împrumutatul sau oricare alta autoritate avînd competenta jurisdicţionalã va fi luat o mãsura pentru desfiinţarea sau dizolvarea R.G.A.B. sau pentru suspendarea operaţiunilor sale.
Secţiunea 5.02. - În conformitate cu secţiunea 7.01 h) din Condiţiile generale, se specifica urmãtoarele evenimente suplimentare:
a) evenimentul la care se face referire în paragraful a) al secţiunii 5.01 din prezentul acord se va produce şi va continua pe o perioada de şaizeci (60) de zile de la notificarea acestuia care va fi fost transmisã Împrumutatului de cãtre Banca; şi
b) se va produce evenimentele la care se face referire în paragrafele c), d) şi e) ale prezentului acord.

ART. 6
Data intrãrii în efectivitate; terminarea
Secţiunea 6.01. - Urmãtoarele evenimente sînt specificate drept condiţii suplimentare pentru intrarea în efectivitate a Acordului de împrumut, pentru scopurile secţiunii 12.01 c) din Condiţiile generale:
a) Acordul de împrumut subsidiar şi de garanţie a fost semnat în numele Împrumutatului, al R.G.A.B. şi al Consiliului General al Municipiului Bucureşti; şi
b) Împrumutatul a furnizat Bãncii dovada satisfãcãtoare ca PATS a fost aprobat în conformitate cu legislaţia Împrumutatului.
Secţiunea 6.02. - Urmãtoarele sînt specificate ca aspecte suplimentare, pentru scopurile secţiunii 12.02 c) din Condiţiile generale, pentru a fi incluse în avizul sau avizele care urmeazã a fi transmise Bãncii:
a) Acordul de proiect a fost în mod corespunzãtor aprobat sau ratificat de cãtre R.G.A.B. şi, în conformitate cu termenii sãi, este obligatoriu din punct de vedere legal pentru R.G.A.B.; şi
b) Acordul de împrumut subsidiar şi de garanţie a fost în mod corespunzãtor aprobat sau ratificat de cãtre Împrumutat, R.G.A.B. şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi în conformitate cu termenii sãi, este obligatoriu din punct de vedere legal pentru Împrumutat, R.G.A.B. şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
Secţiunea 6.03. - Data care survine dupã una suta douãzeci (120) de zile de la data prezentului acord este specificatã în prezentul pentru scopurile secţiunii 12.04 din Condiţiile generale.

ART. 7
Reprezentantul Împrumutatului; adrese
Secţiunea 7.01. - Ministrul finanţelor al Împrumutatului este desemnat ca reprezentant al Împrumutatului pentru scopurile secţiunii 11.03 din Condiţiile generale.
Secţiunea 7.02. - Urmãtoarele adrese sînt specificate pentru scopurile secţiunii 11.01 din Condiţiile generale:

Pentru Împrumutat:
------------------
Ministerul Finanţelor
Str. Apolodor nr. 17,
Bucureşti
România
Telex: 11239

Pentru Banca:
-------------
Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare
1818, H. Street, N. W. Washington, D.C. 20433
Statele Unite ale Americii
Adresa telegrafica: Telex
INTBAFRAD 248423 (RCA)
Washington, D.C. 82987 (FTCC)
64145 (WUI) sau
197688 (TRT)
Drept pentru care, pãrţile la prezentul acord, actionind prin reprezentanţii lor deplin autorizaţi, au dispus ca acest acord sa fie semnat în numele lor, în Districtul Columbia, Statele Unite ale Americii, în ziua şi în anul înscrise mai sus.
ROMÂNIA
De cãtre: Napoleon Pop,
reprezentant autorizat
BANCA INTERNATIONALA PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE
De cãtre: Cristin Poortman,
vicepreşedintele interimar pentru Regiunea Europa şi Asia Centrala.

ANEXA 1

TRAGEREA SUMELOR ÎMPRUMUTULUI

1. Tabelul de mai jos precizeazã categoriile de poziţii care vor fi finanţate din sumele împrumutului, alocarea sumelor din împrumut pe fiecare categorie şi procentul de cheltuieli pentru poziţiile care vor fi astfel finanţate din fiecare categorie:
--------------------------------------------------------------------------------
| Categoria | Suma alocata din împrumut | % din cheltuielile care |
| | (exprimatã în dolari) | vor fi finanţate |
|----------------------|---------------------------|---------------------------|
|(1) Bunuri | 10.000.000 |100% cheltuielile externe, |
| | |100% din cheltuielile locale
| | |(cost ex-factory) şi 70% din
| | |cheltuielile locale pentru |
| | |alte poziţii achiziţionate |
| | |pe plan local |
|----------------------|---------------------------|---------------------------|
|(2) Lucrãri | 11.700.000 | 45% |
|----------------------|---------------------------|---------------------------|
|(3) Servicii de | | |
|consultanţa | 800.000 | 25% |
|----------------------|---------------------------|---------------------------|
|(4) Nealocate | 2.500.000 | |
|----------------------|---------------------------|---------------------------|
| TOTAL: | 25.000.000 | |
|----------------------|---------------------------|---------------------------|
2. Pentru scopurile acestei anexe:
a) termenul cheltuieli externe înseamnã cheltuieli în moneda oricãrei tari, alta decît aceea a Împrumutatului, pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul oricãrei tari, alta decît cea a Împrumutatului; şi
b) termenul cheltuieli locale înseamnã cheltuieli în moneda Împrumutatului sau pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul Împrumutatului.
3. Banca poate solicita ca tragerile din contul împrumutului sa se facã pe baza situaţiilor de cheltuieli, pentru cheltuielile efectuate pentru: a) contractele de bunuri şi servicii al cãror cost este mai mic decît echivalentul a 250.000 $ fiecare; şi b) contracte al cãror cost este mai mic decît echivalentul a 100.000 $ fie pentru angajarea firmelor de consultanţa, şi echivalentul a 50.000 $ fiecare pentru angajarea consultantilor individuali, în astfel de termeni şi condiţii dupã cum Banca va specifica prin notificarea Împrumutatului.

ANEXA 2

DESCRIEREA PROIECTULUI

Obiectivele proiectului (cunoscut, pe teritoriul Împrumutatului, ca "Modernizarea sistemului de alimentare cu apa din municipiul Bucureşti") sînt:
(i) de a îmbunãtãţi siguranta în exploatare a sistemului de alimentare cu apa şi calitatea apei furnizate în Bucureşti;
(ii) de a contribui la reducerea pierderilor de apa (atît din punct de vedere fizic, cît şi comercial); şi
(iii) de a consolida managementul R.G.A.B. în domeniile exploatãrii, evidentei clienţilor şi financiar, şi de a-l ajuta în dobindirea experienţei necesare pentru pregãtirea şi punerea în aplicare a operaţiunilor viitoare.
Proiectul consta în urmãtoarele pãrţi, care vor face obiectul unor astfel de modificãri dupã cum Împrumutatul şi Banca pot conveni periodic pentru realizarea acestor obiective:
Partea A. - Îmbunãtãţirea siguranţei în exploatare a sistemului de alimentare cu apa şi a calitãţii apei
1. Realizarea reabilitãrii statiilor de tratare a apei, inclusiv:
(i) repararea filtrelor şi/sau înlocuirea echipamentelor de filtrare; şi
(ii) instalarea noilor echipamente de clorurare şi de tratare chimica.
2. Realizarea îmbunãtãţirii controlului debitului în apeducte şi modernizarea rezervoarelor, inclusiv instalarea (i) vanelor de reglare a debitului, şi (ii) debitmetrelor.
3. Realizarea reabilitãrii statiilor de pompare, inclusiv (i) achiziţionarea şi instalarea noilor pompe cu eficienta mare din punct de vedere al consumului energetic, (ii) reabilitarea pompelor existente, (iii) înlocuirea echipamentelor electrice, şi (iv) instalarea echipamentelor de control şi de contorizare pentru citeva staţii de pompare.
Partea B. - Reducerea pierderilor de apa
1. Realizarea repararii reţelei primare, inclusiv:
(i) înlocuirea secţiunilor deteriorate din reţea,
(ii) verificarea, repararea şi/sau înlocuirea vanelor, şi
(iii) refacerea unui stoc minim de piese de schimb.
2. Realizarea repararii reţelei secundare, inclusiv înlocuirea:
(i) secţiunilor deteriorate din reţea, şi
(ii) branşamentelor în citeva cartiere ale oraşului.
3. Realizarea unui program de reinoire a contoarelor prin achiziţionarea, instalarea şi/sau înlocuirea contoarelor de diferite dimensiuni pentru consumatori inclusiv, inter alia, pentru asociaţiile de locatari şi întreprinderile comerciale.
Partea C. - Consolidarea institutionala a R.G.A.B.
1. Iniţierea unei campanii de informare publica pentru reducerea pierderilor la consumatori, inclusiv pregãtirea şi punerea în aplicare: (i) a unei campanii în mass media (presa, radio, televiziune) de sensibilizare a consumatorilor cu privire la problemele referitoare la economisirea apei, şi (ii) a mãsurilor de asigurare de stimulente pentru consumatori în scopul reducerii consumului de apa în exces.
2. Îmbunãtãţirea sistemului de management comercial al R.G.A.B., inclusiv asistenta tehnica pentru a continua eforturilor de reorganizare iniţiate cu asistenta tehnica din partea altor donatori.
3. Pregãtirea profesionalã şi alte forme de asistenta tehnica pentru R.G.A.B. pentru dezvoltarea cunoştinţelor de management în domeniile: (i) financiar şi contabil; (ii) resurselor umane; şi (iii) operaţiunilor tehnice.
4. Supervizarea executãrii Proiectului, inclusiv servicii de consultanţa pentru sprijinirea UCP în managementul realizãrii Proiectului.
***
Se estimeaza ca Proiectul va fi încheiat pînã la data de 31 decembrie 1999.

ANEXA 3

GRAFIC DE AMORTIZARE
--------------------------------------------------------------------------------
Data plati datorate Plata capitalului împrumutului
(exprimatã în dolari)*)
--------------------------------------------------------------------------------
15 martie 2002 535.000
15 septembrie 2002 550.000
15 martie 2003 570.000
15 septembrie 2003 585.000
15 martie 2004 600.000
15 septembrie 2004 620.000
15 martie 2005 635.000
15 septembrie 2005 655.000
15 martie 2006 675.000
15 septembrie 2006 690.000
15 martie 2007 710.000
15 septembrie 2007 735.000
15 martie 2008 755.000
15 septembrie 2008 775.000
15 martie 2009 795.000
15 septembrie 2009 820.000
15 martie 2010 845.000
15 septembrie 2010 870.000
15 martie 2011 895.000
15 septembrie 2011 920.000
15 martie 2012 945.000
15 septembrie 2012 970.000
15 martie 2013 1.000.000
15 septembrie 2013 1.030.000
15 martie 2014 1.060.000
15 septembrie 2014 1.090.000
15 martie 2015 1.120.000
15 septembrie 2015 1.150.000
15 martie 2016 1.185.000
15 septembrie 2016 1.215.000
--------------------------------------------------------------------------------
*) Cifrele din aceasta coloana reprezintã suma în dolari de rambursat, cu excepţia celor prevãzute în secţiunea 4.04 d) din Condiţiile generale.

ANEXA 4

CONTUL SPECIAL

1. Pentru scopurile acestei anexe:
a) termenul categorii eligibile înseamnã categoriile (1) - (3) prevãzute în tabelul de la paragraful 1 al anexei nr. 1 la acest acord:
b) termenul cheltuieli eligibile înseamnã cheltuielile efectuate în legatura cu costul rezonabil al bunurilor şi serviciilor necesare pentru Proiect şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului, alocate periodic categoriilor eligibile, în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord; şi
c) termenul alocatie autorizata înseamnã o suma egala cu 2.000.000 $, care va fi trasa din contul împrumutului şi depozitata în contul special în conformitate cu paragraful 3 a) al acestei anexe, cu condiţia ca, totuşi, dacã Banca nu va conveni altfel, alocaţia autorizata va fi limitatã la o suma egala cu 1.000.000 $ pînã cînd suma totalã a tragerilor din contul împrumutului plus suma totalã a tuturor angajamentelor speciale neachitate, emise de Banca, în conformitate cu secţiunea 5.02 din Condiţiile generale, va fi egala sau va depãşi echivalentul a 3.000.000 $.
2. Plãţile din contul special vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuielile eligibile, în conformitate cu prevederile acestei anexe.
3. Dupã ce Banca a primit dovezi satisfãcãtoare privind deschiderea corespunzãtoare a contului special, tragerile din alocaţia autorizata şi cele ulterioare pentru realimentarea contului special vor fi efectuate dupã cum urmeazã:
a) Pentru tragerile alocaţiei autorizate, Împrumutatul va remite Bãncii o cerere sau cereri pentru un depozit sau depozite care nu vor depãşi suma totalã a alocaţiei autorizate. Pe baza unei sau unor astfel de cereri, Banca, în numele Împrumutatului, va trage din contul împrumutului şi va depozita în contul special acea suma sau acele sume pe care Împrumutatul le va solicita.
b) (i) Pentru realimentarea contului special, Împrumutatul va remite Bãncii cereri pentru depozite în contul special la acele intervale de timp pe care Banca le va specifica.
(ii) Înainte de sau la momentul efectuãrii unei astfel de cereri, Împrumutatul va remite Bãncii documentele şi alte evidente justificative necesare, în conformitate cu paragraful 4 al acestei anexe, pentru plata sau plãţile cu privire la care este solicitatã realimentarea. Pe baza fiecãrei astfel de cereri, Banca, în numele Împrumutatului, va trage din contul împrumutului şi va depozita în contul special acea suma pe care Împrumutatul o va fi cerut şi care va fi fost fundamentatã prin documentele menţionate şi prin alte evidente justificative pentru a fi plãtitã din contul special pentru cheltuieli eligibile.
Toate aceste depozite vor fi trase de Banca din contul împrumutului, în cadrul categoriilor eligibile respective şi în sumele respective echivalente, asa cum vor fi fost fundamentate prin documentele menţionate şi prin alte evidente justificative.
4. Pentru fiecare plata efectuatã de Împrumutat din contul special, Împrumutatul, ori de cîte ori Banca va solicita în mod rezonabil, va remite Bãncii astfel de documente şi alte evidentei justificative care sa demonstreze ca acea plata a fost efectuatã exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
5. Fãrã ca cele ce urmeazã sa fie considerate o încãlcare a prevederilor paragrafului 3 din aceasta anexa, Bãncii nu i se va cere sa efectueze noi depozite în contul special:
a) dacã, la un moment dat, Banca va fi stabilit ca toate tragerile ulterioare efectuate de cãtre Împrumutat direct din contul împrumutului, în conformitate cu prevederile art. V din Condiţiile generale şi ale paragrafului a) al secţiunii 2.02. din prezentul acord;
b) dacã Împrumutatul nu va fi remis Bãncii, în cadrul perioadei de timp specificatã în secţiunea 4.01 b) (ii) a prezentului acord, oricare dintre rapoartele de audit, necesar a fi remis Bãncii în conformitate cu prevederile secţiunii menţionate, referitoare la auditul evidentelor şi conturilor pentru contul special;
c) dacã, la un moment dat, Banca va fi notificat Împrumutatul asupra intentiei sale de a suspenda, în totalitate sau în parte, dreptul Împrumutatului de a efectua trageri din contul împrumutului, în conformitate cu prevederile secţiunii 6.02 din Condiţiile generale; sau
d) o data cu suma totalã netrasa a împrumutului alocata categoriilor eligibile, mai puţin suma oricãrui angajament special neachitat cu privire la Proiect, emis de Banca în conformitate cu prevederile secţiunii 5.02 din Condiţiile generale, va egala echivalentul dublului sumei alocaţiei autorizate.
Dupã aceea, tragerea din contul împrumutului a sumelor rãmase netrase din împrumut, alocate categoriilor eligibile, va urma acele proceduri pe care Banca le va specifica printr-o notificare adresatã Împrumutatului. Astfel de trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupã ce în mãsura în care Banca va fi fost satisfacuta ca toate aceste sume rãmase ca depozit în contul special la data unei astfel de notificãri vor fi utilizate în efectuarea de plati pentru cheltuieli eligibile.
6. a) Dacã Banca va fi stabilit, la un moment dat, ca orice plata din contul special:
(i) a fost efectuatã pentru o cheltuiala sau într-o suma neeligibila în conformitate cu prevederile paragrafului 2 al acestei anexe; sau
(ii) nu a fost justificatã prin documentele remise Bãncii, Împrumutatul, imediat dupã primirea notificãrii din partea Bãncii: (A) va remite astfel de documente suplimentare pe care Banca le poate solicita; sau (B) va depune în contul special (sau, dacã Banca va solicita astfel, va restitui Bãncii) o suma egala cu suma unei astfel de plati sau pãrţi din aceasta, care nu este eligibilã sau justificatã. Dacã Banca nu va conveni altfel, nu se va mai efectua nici un depozit ulterior de cãtre Banca în contul special pînã cînd Împrumutatul nu va fi remis acele documente sau va fi fãcut acel depozit sau restituire, dupã caz.
b) Dacã Banca va fi stabilit, la un moment dat, ca orice suma neutilizata din contul special nu va fi necesarã pentru a acoperi plati viitoare pentru cheltuieli eligibile, Împrumutatul, imediat dupã primirea notificãrii de la Banca, va restitui Bãncii acea suma neutilizata.
c) Împrumutatul poate, prin notificare adresatã Bãncii, sa restituie Bãncii toate sau o parte din fondurile depozitate în contul special.
d) Restituirile cãtre Banca efectuate în conformitate cu paragrafele 6 a), b) şi c) ale acestei anexe vor credita contul împrumutului pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, în conformitate cu prevederile corespunzãtoare ale prezentului acord, incluzind Condiţiile generale.

ANEXA 4

LISTA
amendamentelor convenite de România şi Banca Europeanã de Investiţii la Acordul
de împrumut, în valoare de 30 milioane ECU, semnat la Luxemburg şi la Bruxelles
la 10 mai 1993

a) La art. 1.02 A şi 1.06 (1) din Acordul de împrumut se decaleaza data finala pentru alocarea creditului cu 12 luni, de la 15 mai 1996 la 15 mai 1997.
b) La art. 1.02 A şi 1.06 (1) din Acordul de împrumut se decaleaza data finala pentru tragerea creditului cu 18 luni, de la 15 noiembrie 1996 la 15 mai 1998.
c) La art. 1.06 (3) din Acordul de împrumut se decaleaza data finala pentru realocarea cu 12 luni, de la 15 august 1996 la 15 august 1997.
Celelalte prevederi ale Acordului de împrumut mai sus menţionat rãmîn neschimbate.

--------------------






























Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016