Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 33 din 30 ianuarie 1998  pentru aderarea Romaniei la Statutul Organizatiei Intereuropene a Administratiilor Fiscale, adoptat la Casta Papiernicka, Slovacia, la 29 septembrie 1997    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 33 din 30 ianuarie 1998 pentru aderarea Romaniei la Statutul Organizatiei Intereuropene a Administratiilor Fiscale, adoptat la Casta Papiernicka, Slovacia, la 29 septembrie 1997

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 30 ianuarie 1998
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi ale <>art. 1 lit. a) din Legea nr. 221/1997 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ARTICOL UNIC
(1) România adera la Statutul Organizaţiei Intereuropene a Administraţiilor Fiscale, adoptat la Casta Papiernicka, Slovacia, la 29 septembrie 1997, cu plata cotizatiei anuale, stabilitã conform Statutului organizaţiei.
(2) Autoritatea guvernamentalã desemnatã sa reprezinte România în aceasta organizaţie este Ministerul Finanţelor.
(3) Plata cotizatiei prevãzute la alin. (1) se va asigura din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul finanţelor,
Valentin Lazea,
secretar de stat


STATUTUL
Organizaţiei Intereuropene a Administraţiilor Fiscale*)

*) Traducere.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Numele organizaţiei
Membrii fondatori creeazã o organizaţie permanenta cu denumirea Organizaţia Intereuropeana a Administraţiilor Fiscale (abreviat IOTA).
ART. 2
Sediul legal
Organizaţia are sediul legal în Budapesta (1051 Budapesta V., Roosevelt ter 7-8 Lanchid Irodahaz), Ungaria.
ART. 3
Teritoriul de operare
Teritoriul pe care opereazã Organizaţia este Europa şi, în special, ţãrile central- şi est-europene şi ţãrile baltice.
ART. 4
Data infiintarii
Înfiinţarea Organizaţiei s-a hotãrât în cursul celei de-a treia Conferinţe a administraţiilor fiscale din ţãrile est- şi central-europene şi din ţãrile baltice, desfasurata la Varsovia la 30 octombrie 1996.
ART. 5
Durata şi clauzele pentru dizolvare
5.1. Organizaţia are durata nelimitatã.
5.2. Organizaţia poate fi dizolvatã printr-o rezoluţie adoptatã de o adunare generalã sau extraordinarã, cu o majoritate de doua treimi din membri. Dizolvarea va avea loc în conformitate cu rezoluţia adoptatã de adunare. În cazul dizolvãrii, toate proprietãţile Organizaţiei vor fi transferate unei alte organizaţii cu obiective similare.
ART. 6
Prima zi de funcţionare
1 martie 1997.
ART. 7
Jurisdicţia Organizaţiei
Jurisdicţia Organizaţiei este Europa şi, în special, ţãrile est- şi central-europene şi ţãrile baltice.
ART. 8
Limba oficialã a Organizaţiei
Organizaţia îşi desfãşoarã lucrãrile în limba engleza.
ART. 9
Personalitatea juridicã
Pentru a-şi exercita funcţiile şi a-şi îndeplini scopul, Organizaţia are, pe teritoriul Republicii Ungaria, personalitate juridicã cu capacitate deplina de a contracta, achizitiona şi dispune de proprietãţile mobile şi imobile, precum şi de a acţiona ca parte în instanţele judecãtoreşti.
ART. 10
Sursele de finanţare ale Organizaţiei
10.1. Organizaţia este o instituţie care se autofinanteaza, nonprofit.
10.2. Sursele de venit ale Organizaţiei sunt:
a) cotizaţiile anuale ale membrilor;
b) onorariile pentru serviciile prestate;
c) contribuţia din venit, plãtitã de cãtre colaboratorii externi, internationali;
d) alte surse, inclusiv donaţii de la alte organizaţii, nemembri şi fundaţii.
10.3. Pe parcursul activitãţii sale, Organizaţia poate desfasura activitãţi economice care sunt conforme cu obiectivele sale de baza şi poate, în condiţii determinate de Comitetul executiv, sa stabileascã o taxa pentru servicii speciale de natura semnificativã, care pot fi solicitate de membri.
ART. 11
Scopul Organizaţiei
11.1. Misiunea Organizaţiei este de a oferi un forum care sa-i asiste pe membrii sãi din ţãrile central- şi est-europene şi din ţãrile baltice în procesul de imbunatatire a activitãţii administraţiei fiscale, în funcţie de necesitãţile fiecãrei tari membre.
11.2. În îndeplinirea obiectivelor sale majore, Organizaţia incearca:
a) sa imbunatateasca gradul de conformare fiscalã şi încasarea impozitelor şi sa acorde asistenta membrilor prin schimb de experienta şi metode;
b) sa stimuleze asistenta mutuala şi sa faciliteze cooperarea tehnica dintre membri;
c) sa furnizeze servicii tehnice;
d) sa incurajeze elaborarea de studii referitoare la sistemele fiscale, la organizarea şi administrarea impozitelor şi taxelor şi sa difuzeze aceste informaţii prin intermediul unor conferinţe tehnice, seminarii, cursuri şi prin publicarea de documente;
e) sa rãspundã necesitãţilor comune prin organizarea de cursuri de pregãtire, în cooperare cu alte organisme care acorda asistenta tehnica;
f) sa completeze şi sa sprijine alte programe fiscale din regiune, prin consultanţa, cooperare şi activitãţi mixte;
g) sa promoveze relaţii cu alte entitãţi care au obiective similare.
11.3. Organizaţia nu poate face recomandãri sau adopta rezoluţii referitoare la sistemul fiscal al unei tari decât la solicitarea autoritãţii guvernamentale a tarii respective.

CAP. 2
Calitatea de membru al Organizaţiei

ART. 12
Obţinerea calitãţii de membru
12.1. Membrii fondatori ai Organizaţiei sunt administraţiile fiscale ale ţãrilor care au participat la cea de-a treia Conferinţa a administraţiilor fiscale din ţãrile central- şi est-europene şi din ţãrile baltice, desfasurata la Varsovia la 30 octombrie 1996, şi care şi-au confirmat înregistrarea în Organizaţie la conferinţa sau în termen de 6 luni de la încheierea acesteia.
12.2. Membrii plini, denumiţi în continuare membri, ai Organizaţiei sunt administraţiile fiscale ale membrilor fondatori, precum şi administraţiile fiscale ale altor tari care sunt invitate sau solicita admiterea la Organizaţie şi a cãror solicitare este acceptatã de adunarea generalã.
12.3. Adunarea generalã poate accepta ca membri asociaţi administraţiile fiscale ale ţãrilor (altele decât ţãrile central- şi est-europene şi ţãrile baltice) care solicita sa fie astfel de membri şi ale cãror solicitãri sunt aprobate de Consiliul executiv.
12.4. Autoritatea guvernamentalã în drept din fiecare ţara desemneazã persoanele cu funcţii executive din administraţia fiscalã proprie, care vor participa la adunarea generalã. Dacã este necesar, persoana desemnatã poate fi înlocuitã de autoritatea guvernamentalã în drept.
12.5. Membrii şi membrii asociaţi trebuie sa desemneze un funcţionar de rang înalt din administraţia fiscalã a fiecãrei tari, care sa acţioneze în calitate de corespondent al Organizaţiei.
12.6. Înregistrarea membrilor fondatori, a membrilor plini şi a celor asociaţi se realizeazã de cãtre Secretariatul executiv.
ART. 13
Drepturile şi obligaţiile membrilor
13.1. Membrii Organizaţiei au dreptul de a participa la adunãrile generale şi extraordinare, de a lua cuvântul şi de a vota şi pot fi membri ai Consiliului executiv. De asemenea, membrii organizaţiei pot participa la seminariile, la conferinţele şi la celelalte cursuri ale organizaţiei, pot solicita informaţii şi pot avea acces la registrele, evidentele şi documentaţia Organizaţiei.
13.2. Toţi membrii trebuie sa-şi îndeplineascã obligaţia de a contribui la bugetul Organizaţiei, pana la sfârşitul lunii martie a fiecãrui an. În cazul unor dificultãţi specifice, Consiliul executiv poate, la solicitarea scrisã a unui membru, sa amâne termenul de plata pana la sfârşitul lunii iunie; membrul va fi informat formal, în scris, cu privire la decizia luatã de Consiliul executiv.
Dacã nu a fost facuta plata pana la acest termen extins sau dacã un membru nu a plãtit în termen de 2 luni de la înştiinţarea formala, respectivul membru este invitat sa participe la adunarea generalã, ca observator, cu dreptul de a lua cuvântul, dar fãrã drept de vot.
13.3. Membrii asociaţi au dreptul la beneficiile generale acordate de Organizaţie membrilor sãi, precum şi dreptul de a participa la sesiunile administrative ale adunãrii generale, cu dreptul de a lua cuvântul, dar fãrã drept de vot.
13.4. Consiliul executiv va determina cotizatia (taxa de membru) fiecãrui membru asociat, pe baza criteriilor stabilite de adunarea generalã.
ART. 14
Pierderea statutului de membru
14.1. Consiliul executiv întocmeşte lista membrilor care nu şi-au plãtit cotizatia pana la finele lunii iunie. Adunarea generalã ia cunostinta despre decãderea din calitatea de membru.
14.2. Orice membru poate renunţa la calitatea de membru al Organizaţiei prin transmiterea cãtre Consiliul executiv a unei instiintari formale, în scris, privind intenţia sa. Încetarea statutului de membru va deveni efectivã dupã expirarea unei perioade de 6 luni de la data la care a fost transmisã înştiinţarea formala Consiliului executiv.

CAP. 3
Structura Organizaţiei

ART. 15
Structura Organizaţiei
15.1. Organizaţia este formatã din urmãtoarele entitãţi:
a) Adunarea generalã a membrilor;
b) Consiliul executiv;
c) Comitetul de control financiar;
d) Secretariatul executiv.
15.2. În baza deciziei Consiliului executiv, pot fi înfiinţate şi comitete de consultanţa tehnica. Scopul unui comitet de consultanţa tehnica este de a acorda asistenta şi consultanţa Consiliului executiv în realizarea obiectivelor Organizaţiei.
ART. 16
Adunãrile generale şi extraordinare
16.1. Autoritatea suprema a Organizaţiei este adunarea generalã, formatã din membrii fondatori şi din ceilalţi membri plini, precum şi din membrii asociaţi ai Organizaţiei.
16.2. Competentele şi responsabilitãţile adunãrii sunt:
a) sa aprobe agenda de lucru propusã de Consiliul executiv şi sa numeascã comitetul de vot al adunãrii;
b) sa aprobe locul de desfãşurare a adunãrii generale anuale;
c) sa aleagã preşedintele adunãrii generale şi al Consiliului executiv şi, prin vot secret, pe ceilalţi membri ai Consiliului executiv şi sa defineascã ordinea în care membrii îl vor înlocui pe preşedinte, în absenta acestuia;
d) sa stabileascã criteriile pentru fixarea cuantumului cotizaţiilor membrilor (inclusiv ale membrilor asociaţi) şi sa aprobe bugetul pentru anul urmãtor;
e) sa analizeze şi sa aprobe Raportul financiar anual şi Raportul referitor la activitãţile desfãşurate în cursul anului;
f) sa aprobe Planul strategic al Organizaţiei şi Programul de munca anual;
g) sa revizuiasca deciziile Consiliului executiv;
h) sa aprobe şi sa amendeze statutul;
i) sa accepte solicitarile de înscriere transmise de orice potenţiali membri şi de membrii asociaţi şi sa ia cunostinta despre decãderea din calitatea de membru a celor care nu şi-au plãtit cotizatia;
j) sa decidã fuziunea cu alte organizaţii cu obiective similare;
k) sa dizolve Organizaţia.
16.3. Membrii Organizaţiei ţin o adunare generalã anuala, indiferent de adunãrile extraordinare convocate de majoritatea membrilor sau de Consiliul executiv. Agenda şi data fiecãrei adunãri generale pot fi stabilite de cãtre Consiliul executiv, care informeazã, în scris, membrii cu privire la agenda şi data adunãrii, cel puţin cu 60 de zile înainte ca adunarea sa aibã loc.
16.4. O adunare extraordinarã trebuie convocatã dacã este solicitatã de cel puţin 50% din membri. Agenda, data şi locul de desfãşurare a fiecãrei adunãri extraordinare trebuie stabilite de Consiliul executiv, care informeazã membrii, în scris, în legatura cu acestea, cu cel puţin 60 de zile înainte ca adunarea sa aibã loc.
16.5. O adunare valid constituitã necesita prezenta a cel puţin 50% din membri.
16.6. Fiecare membru fondator şi ceilalţi membri reprezentaţi în adunare au drept de vot egal.
16.7. Rezoluţiile adunãrii sunt adoptate prin vot deschis (ridicarea mainii), cu majoritate simpla (mai mult de 50%). La solicitarea a mai mult de 50% din ţãrile membre, rezoluţiile trebuie adoptate prin vot secret.
16.8. Alegerea persoanelor, inclusiv alegerea celor trei membri ai Consiliului executiv şi a membrilor Comitetului de control financiar, se realizeazã prin vot secret.
16.9. Este necesarã o majoritate de doua treimi din voturile membrilor în urmãtoarele cazuri:
a) amendarea deciziilor Consiliului executiv;
b) amendarea statutului;
c) schimbarea sediului legal al organizaţiei.
16.10. Un comitet de vot, format din trei membri, propus de Consiliul executiv şi aprobat de adunarea generalã, prin vot deschis, la începutul intalnirii, valideazã lista participanţilor cu drept de vot. Apoi, comitetul de vot supravegheazã operaţiunea de votare şi întocmeşte procesele-verbale ale operaţiunii.
ART. 17
Consiliul executiv
17.1. Membrii Consiliului executiv sunt:
a) preşedintele adunãrii;
b) ex-preşedintele;
c) trei membri desemnaţi prin vot secret de adunare.
17.2. Competentele şi responsabilitãţile Consiliului executiv sunt:
a) sa numeascã secretarul executiv, sa defineascã termenii contractului sau de munca şi sa-l concedieze, dacã este cazul;
b) sa coordoneze şi sa sprijine organizarea adunãrii generale anuale;
c) sa convoace adunãrile extraordinare şi sa stabileascã datele, locurile de desfãşurare şi agendele de lucru;
d) sa accepte sau sa refuze donaţiile de la organizaţii internaţionale, tari care nu sunt membre sau de la fundaţii;
e) sa determine cotizaţiile membrilor pe baza principiilor stipulate de adunare şi sa facã aranjamentele necesare şi convenabile pentru finanţarea Organizaţiei şi a operaţiunilor acesteia, precum şi sa determine termenul pentru plata cotizaţiilor;
f) sa stabileascã contribuţia din venit care trebuie plãtitã de cãtre salariaţii internationali ai Organizaţiei;
g) sa revizuiasca şi sa înainteze Raportul financiar cãtre adunarea generalã anuala;
h) sa supervizeze activitãţile desfãşurate de Secretariatul executiv şi sa înainteze adunãrii generale anuale un raport referitor la activitãţile desfãşurate în anul anterior;
i) sa defineascã şi sa amendeze regulamentele interne de funcţionare a Organizaţiei;
j) sa revizuiasca şi sa transmitã adunãrii anuale bugetul, Planul strategic şi Programul de munca pentru anul urmãtor;
k) sa invite administraţii fiscale, care nu sunt membre, sa participe, ca observatori, la adunãri şi sa invite persoane individuale pentru a participa la activitãţile Organizaţiei.
17.3. Trei membri ai Consiliului executiv sunt aleşi sau realeşi, prin vot secret, de cãtre fiecare adunare generalã anuala, dar nici unul nu poate fi ales pentru mai mult de 3 ani consecutiv. Membrii Consiliului executiv rãmân în funcţie pana când este ales un nou consiliu executiv de cãtre adunarea generalã.
17.4. O intalnire legal constituitã a Consiliului executiv necesita un cvorum constituit din preşedinte şi trei membri.
17.5. În cazul unui balotaj de voturi în Consiliul executiv, preşedintele are dreptul unui vot hotarator pentru a rezolva controversa.
17.6. Consiliul executiv va consulta Comisia Europeanã şi orice alte organizaţii care acorda un sprijin financiar substanţial, cu privire la folosirea fondurilor donatorilor pentru realizarea obiectivelor Organizaţiei. În acest scop, Comisia Europeanã este invitata sa participe la intalnirile Consiliului executiv; şi alte organizaţii pot fi, de asemenea, invitate.
ART. 18
Preşedintele adunãrii şi al Consiliului executiv
18.1. Preşedintele adunãrii şi al Consiliului executiv deţine aceasta funcţie din momentul numirii, la încheierea unei adunãri generale, pana la numirea preşedintelui urmãtor, la încheierea urmãtoarei adunãri generale.
18.2. Responsabilitãţile preşedintelui sunt:
a) sa reprezinte Organizaţia în exterior, inclusiv la forumuri, conferinţe şi intalniri internaţionale;
b) sa prezideze adunãrile;
c) sa solicite întrunirea şi sa prezideze sesiunile Consiliului executiv;
d) sa desfãşoare activitãţile care i-au fost încredinţate de adunare şi de Consiliul executiv.
18.3. În absenta preşedintelui, acesta este înlocuit în conformitate cu reglementãrile aprobate de adunare.
ART. 19
Comitetul de control financiar
19.1. În fiecare an, adunarea generalã numeşte un comitet de control financiar, alcãtuit din trei controlori.
19.2. Controlorii nu pot fi numiţi pe o perioada mai mare de 3 ani.
19.3. Controlorii au sarcina de a verifica conturile şi activele Organizaţiei. Aceştia au cel puţin o intalnire anuala.
19.4. Concluziile comitetului sunt incluse într-un raport scris, care este transmis preşedintelui adunãrii şi al Consiliului executiv cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea adunãrii generale şi este prezentat adunãrii generale.
ART. 20
Secretariatul executiv
20.1. Secretariatul executiv este format din secretarul executiv şi alţi salariaţi nationali şi internationali.
20.2. Responsabilitãţile Secretariatului executiv sunt:
a) sa îndeplineascã funcţiile tehnice şi administrative ale Organizaţiei, precum şi funcţiile încredinţate de adunare, de Consiliul executiv şi de preşedinte;
b) sa administreze bugetul;
c) sa transmitã Consiliului executiv bugetul pentru anul urmãtor;
d) sa pregãteascã şi sa înainteze Consiliului executiv Raportul financiar;
e) sa pregãteascã şi sa înainteze Consiliului executiv Raportul referitor la activitãţile desfãşurate în cursul anului;
f) sa pregãteascã şi sa înainteze Consiliului executiv Planul strategic şi Programul de munca pentru anul urmãtor;
g) sa pregãteascã sesiunile adunãrii şi ale Consiliului executiv şi sa administreze rezoluţiile acestora;
h) da faciliteze contactele cu alte organizaţii;
i) sa faciliteze activitãţile comitetelor de consultanţa tehnica.
ART. 21
Secretarul executiv
21.1. Secretarul executiv este numit de cãtre Consiliul executiv, iar durata primei sale angajari nu poate depãşi o perioada de 3 ani. Contractul de angajare al secretarului executiv poate fi reînnoit o singura data, pentru o perioada maxima de 3 ani.
21.2. Secretarul executiv participa la sesiunile Consiliului executiv, la invitaţia acestuia. Secretarul executiv rãspunde de administrarea curenta a operaţiunilor Secretariatului executiv şi de raportarile privind aceste operaţiuni, atât în fata preşedintelui, în mod regulat, cat şi în fata Consiliului executiv, în sesiunile acestuia.
ART. 22
Aranjamente tranzitorii
22.1. La cea de-a treia conferinţa în problemele administraţiilor fiscale, desfasurata la Varsovia în anul 1996, membrii fondatori au decis ca, în scopul facilitãrii infiintarii Organizaţiei, trebuie aleşi preşedintele şi membrii Consiliului executiv ai Organizaţiei. În acest scop, au avut loc alegeri şi au fost desemnaţi în aceste poziţii unii membri. Pana la prima întrunire a adunãrii generale a Organizaţiei, preşedintele şi membrii Consiliului executiv, astfel aleşi, trebuie sa îndeplineascã acele responsabilitãţi descrise la art. 17 şi 18, în scopul îndeplinirii obiectivelor Organizaţiei.
22.2. La încheierea primei intalniri a adunãrii generale, preşedintele ales de membrii fondatori la a treia conferinţa desfasurata la Varsovia în anul 1996 va fi considerat ex-preşedinte, asa cum este prevãzut la art. 17.1 şi, ca atare, trebuie sa fie membru al Consiliului executiv stabilit atunci.
-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016