Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 28 din 31 ianuarie 2007  pentru modificarea   Ordonantei Guvernului nr. 19/2002 privind unele masuri pentru constituirea si utilizarea fondului locativ de protocol, proprietate publica a statului, si pentru vanzarea unor imobile, proprietate privata a statului, aflate in administrarea Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 28 din 31 ianuarie 2007 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 19/2002 privind unele masuri pentru constituirea si utilizarea fondului locativ de protocol, proprietate publica a statului, si pentru vanzarea unor imobile, proprietate privata a statului, aflate in administrarea Regiei Autonome "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 2 februarie 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. IV.3 din Legea nr. 502/2006 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 19/2002 privind unele mãsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol, proprietate publicã a statului, şi pentru vânzarea unor imobile, proprietate privatã a statului, aflate în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 1 februarie 2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 640/2002 , se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 10, alineatul (2) se abrogã.
2. Titlurile secţiunilor 1-4 din capitolul II se abrogã.
3. La articolul 11, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În sensul prezentului capitol, prin imobile se înţelege construcţiile care au altã destinaţie decât aceea de locuinţã de serviciu, precum şi terenurile."
4. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Sumele obţinute din vânzarea imobilelor prevãzute la art. 11 se fac venit la bugetul de stat, dupã deducerea cheltuielilor ocazionate de organizarea şi desfãşurarea procedurilor de vânzare a respectivelor spaţii, inclusiv publicitatea şi întocmirea raportului de evaluare, a celorlalte cheltuieli aferente vânzãrii, precum şi a sumelor reprezentând contravaloarea lucrãrilor de investiţii efectuate în condiţiile art. 24 alin. (3)."
5. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Vânzarea imobilelor se realizeazã prin licitaţie deschisã, în condiţiile prezentei ordonanţe."
6. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) În vederea vânzãrii imobilelor, R.A. - A.P.P.S. stabileşte preţul de pornire a licitaţiei, care nu poate fi mai mic decât preţul de piaţã determinat prin raport de evaluare, elaborat de persoane fizice sau juridice autorizate, potrivit legii. Evaluatorii imobilelor sau spaţiilor care urmeazã sã fie vândute vor fi selectaţi de R.A. - A.P.P.S. prin licitaţie, în condiţiile prevãzute de lege.
(2) Rãspunderea juridicã privind corectitudinea stabilirii preţului prevãzut în raportul de evaluare revine exclusiv evaluatorului selectat prin licitaţie şi care a întocmit respectivul raport de evaluare."
7. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) R.A. - A.P.P.S. efectueazã urmãtoarele operaţiuni:
a) ţine evidenţa imobilelor care cad sub incidenţa prezentei ordonanţe;
b) selecteazã evaluatorii imobilelor sau spaţiilor care urmeazã sã fie vândute în condiţiile prezentei ordonanţe, prin licitaţie;
c) stabileşte preţul de pornire a licitaţiei;
d) organizeazã licitaţia deschisã, în condiţiile legii.
(2) Vânzarea prin licitaţie a imobilelor cuprinse în lista stabilitã prin hotãrâre a Guvernului se face cu aprobarea Secretariatului General al Guvernului."
8. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Terenul, proprietate privatã a statului, aferent construcţiei, se vinde odatã cu aceasta, prin licitaţie deschisã, dacã este clarificatã situaţia sa juridicã. Dispoziţiile art. 14 se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) Terenul a cãrui situaţie juridicã se clarificã dupã data vânzãrii construcţiei, cu excepţia celor care sunt proprietate publicã a statului, va fi vândut cumpãrãtorului construcţiei, la cererea acestuia, prin negociere, avându-se în vedere valoarea de piaţã la momentul vânzãrii, stabilitã prin raport de evaluare.
(3) Terenul proprietate publicã, aferent construcţiei, se vinde cumpãrãtorului construcţiei, dupã trecerea acestuia în domeniul privat al statului.
(4) Dreptul de proprietate asupra terenurilor poate fi dobândit şi de cãtre persoanele fizice sau juridice strãine, în condiţiile prevãzute la <>art. 44 alin. (2) din Constituţia României, republicatã, şi în Legea nr. 312/2005 privind dobândirea dreptului de proprietate privatã asupra terenurilor de cãtre cetãţenii strãini şi apatrizi, precum şi de cãtre persoanele juridice strãine."
9. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) R.A. - A.P.P.S. va face public anunţul de vânzare a imobilelor prevãzute în lista stabilitã prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 15 zile de la data aprobãrii vânzãrii lor de cãtre Secretariatul General al Guvernului.
(2) Anunţul de vânzare va cuprinde:
a) denumirea şi sediul vânzãtorului, descrierea şi datele de identificare ale imobilului supus vânzãrii;
b) locul, data şi ora începerii licitaţiei;
c) numele, prenumele şi numãrul de telefon ale persoanei desemnate sã dea relaţii suplimentare;
d) documentele necesare pentru participarea la licitaţie;
e) garanţia de participare la licitaţie, constituitã potrivit legii; garanţia de participare la licitaţie nu poate fi mai micã decât suma cheltuielilor ocazionate de organizarea şi desfãşurarea procedurilor de vânzare a imobilului, inclusiv publicitatea şi întocmirea raportului de evaluare;
f) taxa de participare la licitaţie;
g) preţul de pornire a licitaţiei, cu indicarea modalitãţii de achitare.
(3) Anunţul de vânzare se publicã în cel puţin un cotidian local şi în cel puţin un cotidian naţional de largã circulaţie şi se afişeazã la sediul şi pe pagina de internet ale R.A.-A.P.P.S., cu cel mult 30 de zile, dar nu mai puţin de 15 zile, înainte de data ţinerii licitaţiei."
10. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Licitaţia are loc la data stabilitã în anunţul de vânzare şi este valabilã dacã au fost prezentate cel puţin 3 oferte.
(2) În cazul în care nu existã cel puţin 3 oferte, licitaţia va fi reluatã dupã publicarea unui nou anunţ de vânzare, în termen de 5 zile de la desfãşurarea primei licitaţii, dar nu mai puţin de 7 zile înainte de data ţinerii celei de-a doua licitaţii.
(3) A doua licitaţie este valabilã dacã s-au prezentat cel puţin douã oferte.
(4) În cazul în care la a doua licitaţie nu se înregistreazã o ofertã care reprezintã valoric cel puţin preţul de pornire a licitaţiei, R.A.-A.P.P.S. organizeazã o nouã licitaţie, cu încadrarea în termenele prevãzute la alin. (2), la care poate solicita participanţilor formularea de oferte de cumpãrare, peste preţul de pornire, cu plata în rate, în condiţiile art. 23.
(5) În toate cazurile, licitaţia se adjudecã în favoarea celei mai bune oferte din punct de vedere valoric, formulatã peste preţul de pornire a licitaţiei."
11. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - Contestaţiile referitoare la desfãşurarea procedurii de vânzare se pot depune în termen de 3 zile de la data anunţãrii rezultatului licitaţiei şi se soluţioneazã în termen de 48 de ore de cãtre o comisie desemnatã prin decizie a directorului general al R.A.-A.P.P.S."
12. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Plata integralã a preţului se face în termen de cel mult 15 zile de la semnarea contractului, sub sancţiunea rezilierii, de drept, a acestuia, fãrã punere în întârziere şi fãrã orice altã formalitate.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), imobilele în cauzã vor fi scoase la vânzare din nou, prin licitaţie, la care nu vor putea fi admise persoanele care au avut calitatea de parte în primul contract de vânzare-cumpãrare."
13. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Încheierea contractului de vânzare-cumpã rare a imobilului se face în termen de cel mult 10 zile de la data expirãrii termenului de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Contractul de vânzare-cumpãrare se semneazã din partea R.A.-A.P.P.S. de cãtre directorul general."
14. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) La vânzarea fiecãrui imobil R.A.-A.P.P.S. va încheia un proces-verbal cuprinzând datele cu privire la desfãşurarea procedurii de vânzare şi la preţul obţinut.
(2) Cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfãşurarea procedurilor de vânzare a imobilelor, inclusiv publicitatea şi întocmirea raportului de evaluare, celelalte cheltuieli aferente vânzãrii, precum şi sumele reprezentând contravaloarea lucrãrilor de investiţii efectuate în condiţiile art. 24 alin. (3) se suportã de R.A.-A.P.P.S. Aceste cheltuieli se deduc din sumele obţinute din vânzarea imobilelor, care se fac venit la bugetul de stat."
15. Articolul 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - (1) Vânzarea imobilelor cu plata în rate, în situaţia prevãzutã la art. 18 alin. (4), se face în urmãtoarele condiţii:
a) avans de minimum 70% din preţul de vânzare;
b) rate lunare eşalonate pe un termen de maximum un an, fãrã acordarea unor termene de graţie.
(2) R.A.-A.P.P.S. va solicita cumpãrãtorului constituirea uneia dintre urmãtoarele garanţii pentru asigurarea plãţii ratelor:
a) constituirea unei ipoteci asupra imobilului care face obiectul vânzãrii;
b) scrisoare de garanţie emisã de o bancã românã sau de o bancã strãinã cu care o bancã românã are relaţii de corespondent;
c) garanţia personalã a unui fidejusor, persoanã fizicã sau juridicã de cetãţenie, respectiv de naţionalitate românã, în condiţiile Codului civil, constând într-o obligaţie unilateralã şi necondiţionatã de platã a ratei, dacã aceasta nu a fost achitatã la termen, parţial ori integral, de cãtre cumpãrãtor.
(3) În cazul în care un cumpãrãtor, persoanã fizicã sau juridicã de drept privat, se aflã în situaţia de a cumpãra, în condiţiile prezentei ordonanţe, douã sau mai multe imobile, R.A.-A.P.P.S. poate aproba vânzarea în rate numai pentru un imobil, cel adjudecat la preţul cel mai mic.
(4) În contractele de vânzare-cumpãrare cu plata preţului în rate, la cuantumul fiecãrei rate se aplicã o dobândã care sã acopere inflaţia, la care se adaugã douã procente, în cazul în care preţul este stabilit şi plãtit în moneda naţionalã, şi dobânda Euribor plus o marjã negociatã de pãrţi, în cazul în care preţul este stabilit şi/sau plãtit în valutã. R.A.-A.P.P.S. va comunica cumpãrãtorului, cu 10 zile înainte de scadenţa fiecãrei rate, cuantumul sumei datorate cu titlu de dobândã.
(5) În cazul în care cumpãrãtorul nu plãteşte la scadenţã douã rate consecutive, respectiv în cazul nerespectãrii prevederilor art. 20 alin. (1), dupã caz, contractul de vânzare-cumpãrare se considerã reziliat de drept, fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã orice altã formalitate. Sumele achitate de cumpãrãtor pânã la momentul rezilierii contractului nu se restituie acestuia.
(6) Încheierea contractului de vânzare-cumpãrare a imobilului se face în termen de cel mult 10 zile de la data finalizãrii procedurii de vânzare."
16. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - (1) Prin excepţie de la prevederile art. 11 alin. (1), imobilele proprietate privatã a statului, aflate în administrarea R.A.-A.P.P.S., care au situaţia juridicã clarificatã, dar care sunt grevate de sarcini, pot fi vândute prin licitaţie deschisã potrivit prezentei ordonanţe, în urmãtoarele condiţii:
a) participanţii la licitaţie declarã, pe propria rãspundere, cã sunt de acord cu preluarea contractelor de locaţiune sau închiriere, locaţie de gestiune ori asociere în participaţiune, dupã caz, care au ca obiect imobilul în cauzã;
b) în contractul de vânzare-cumpãrare se introduce o clauzã prin care cumpãrãtorul se obligã sã preia drepturile şi sã exercite obligaţiile din contractele prevãzute la lit. a), sub sancţiunea rezilierii, de drept, a contractului de vânzare-cumpãrare, fãrã punere în întârziere şi fãrã orice altã formalitate.
(2) În situaţia în care au fost realizate lucrãri de investiţii la imobilul supus vânzãrii, raportul de evaluare va evidenţia separat şi valoarea acestora.
(3) În termen de 60 de zile de la data încheierii contractului de vânzare-cumpãrare, R.A.-A.P.P.S. are obligaţia de a achita persoanei fizice sau juridice care a efectuat lucrãri de investiţii valoarea acestora, evidenţiatã în raportul de evaluare, numai dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) lucrãrile de investiţii au fost efectuate cu acordul proprietarului sau al titularului dreptului de administrare a imobilului;
b) lucrãrile de investiţii au fost executate pe baza unor autorizaţii de construire, în condiţiile legii."
17. Articolele 25-34 se abrogã.
ART. II
(1) În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, Secretariatul General al Guvernului va propune Guvernului spre adoptare proiectul unei noi hotãrâri pentru organizarea şi funcţionarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat".
(2) Prin hotãrârea Guvernului prevãzutã la alin. (1) vor fi stabilite în mod obligatoriu:
a) lista imobilelor, proprietate publicã a statului, cu destinaţia de reşedinţã oficialã, de locuinţã de protocol, şi a celor incluse în baza materialã destinatã activitãţii de reprezentare şi protocol;
b) lista imobilelor, proprietate publicã sau privatã a statului, cu destinaţia de locuinţã de serviciu;
c) lista imobilelor, proprietate publicã sau privatã a statului, destinate asigurãrii de servicii specifice pentru misiunile diplomatice, oficiile consulare, reprezentanţele organizaţiilor internaţionale interguvernamentale acreditate în România şi pentru personalul acestora;
d) lista imobilelor, proprietate publicã sau privatã a statului, în care îşi desfãşoarã activitatea autoritãţi şi instituţii publice, conform prevederilor legale;
e) lista imobilelor, construcţii şi terenuri aferente, proprietate privatã a statului, destinate sediilor partidelor politice;
f) lista imobilelor care nu au situaţia juridicã clarificatã;
g) lista imobilelor, proprietate privatã a statului, care pot fi vândute în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 19/2002 privind unele mãsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol, proprietate publicã a statului, şi pentru vânzarea unor imobile, proprietate privatã a statului, aflate în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 640/2002 , astfel cum a fost modificatã prin prezenta ordonanţã.
ART. III
(1) Sub sancţiunea nulitãţii absolute, sunt interzise concesionarea, locaţia de gestiune, asocierea în participaţiune, ipotecarea, locaţiunea, precum şi orice închiriere ori subînchiriere sau grevarea sub orice formã a bunurilor imobile care au situaţia juridicã clarificatã şi care nu au fost adjudecate în urma desfãşurãrii licitaţiei deschise. În cazul acestor bunuri imobile, se vor organiza noi licitaţii, trimestrial, pânã la vânzarea lor.
(2) Sub sancţiunea nulitãţii absolute, este interzisã prelungirea contractelor care, la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului prevãzute la art. II alin. (2) lit. g), greveazã bunurile imobile care pot fi vândute prin licitaţie publicã în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 19/2002 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 640/2002 , astfel cum a fost modificatã prin prezenta ordonanţã.
ART. IV
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. V
<>Ordonanţa Guvernului nr. 19/2002 privind unele mãsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol, proprietate publicã a statului, şi pentru vânzarea unor imobile, proprietate privatã a statului, aflate în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 1 februarie 2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 640/2002 , cu modificãrile aduse prin prezenta ordonanţã, va fi republicatã dupã aprobarea prin lege a prezentei ordonanţe, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Radu Stroe

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 31 ianuarie 2007.
Nr. 28.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016