Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 28 din 29 ianuarie 2004  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 129/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului Roman de Dezvoltare Sociala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 28 din 29 ianuarie 2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 129/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului Roman de Dezvoltare Sociala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 88 din 31 ianuarie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. IV.6 din Legea nr. 559/2003 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. I
<>Legea nr. 129/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului Român de Dezvoltare Socialã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 751 din 15 octombrie 2002, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. La articolul 2 alineatul (1), literele a), d), g), h), i), j) şi k) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) beneficiarii sunt grupuri din comunitãţi rurale şi sãrace, grupuri dezavantajate, grupuri productive provenind din comunitãţi sãrace şi alte categorii sociale stabilite ca eligibile, de comun acord cu finanţatorii sau donatorii;
.......................................................................
d) grupurile productive provenite din comunitãţi sãrace sau grupurile productive constituite la nivelul altor categorii sociale stabilite ca eligibile, provenite din comunitãţi orãşeneşti, comunale sau sãteşti, sunt cele ale producãtorilor agricoli, meşteşugarilor, artizanilor şi altor categorii de meseriaşi;
.......................................................................
g) facilitatorul este o persoanã fizicã sau o persoanã juridicã selectatã de Fond, care îşi asumã obligaţia sã ajute o comunitate ruralã sãracã, un grup dezavantajat, un grup productiv ori altã categorie socialã stabilitã ca eligibilã, provenitã din comunitãţi orãşeneşti, comunale sau sãteşti, dupã caz, sã se organizeze, sã îşi identifice necesitãţile proprii, sã le ierarhizeze, sã elaboreze un proiect, sã depãşeascã problemele de organizare şi comunicare apãrute în timpul derulãrii unui proiect, sã participe la dezvoltarea durabilã a comunitãţii şi dupã încheierea finanţãrii Fondului;
h) reprezentanţii beneficiarilor sunt, dupã caz, comitetele de conducere a proiectelor, în cazul grupurilor din comunitãţi rurale sãrace, al grupurilor productive provenind din comunitãţi sãrace şi al altor categorii sociale stabilite ca eligibile, provenite din comunitãţi orãşeneşti, comunale sau sãteşti, ori organizaţiile intermediare, în cazul grupurilor dezavantajate;
i) comitetul de conducere a proiectului este unitatea de gestiune şi conducere a proiectului, alcãtuitã din 3 persoane: preşedinte, secretar, trezorier, din cadrul grupurilor comunitare rurale sãrace, al grupurilor productive provenind din comunitãţi sãrace şi al altor categorii sociale stabilite ca eligibile, provenite din comunitãţi orãşeneşti, comunale sau sãteşti, desemnate de acestea potrivit Procedurii de dobândire a personalitãţii juridice de cãtre grupurile din comunitãţile rurale sãrace, grupurile productive din comunitãţile rurale sãrace şi alte categorii sociale stabilite ca eligibile, provenite din comunitãţi orãşeneşti, comunale sau sãteşti;
j) comitetul de întreţinere a proiectului este unitatea de întreţinere a proiectului, alcãtuitã din minimum 3 persoane din cadrul grupului din comunitatea ruralã sãracã sau din cadrul altor categorii sociale stabilite ca eligibile, provenite din comunitãţi orãşeneşti, comunale sau sãteşti, mandatate de membrii acestuia printr-un document legalizat de secretarul unitãţii administrativ-teritoriale în a cãrei razã se aflã comunitatea beneficiarã sau grupul beneficiar, dupã caz;
k) organizaţiile intermediare sunt organizaţii neguvernamentale, persoane juridice de drept privat, fãrã scop lucrativ, sau autoritãţi ale administraţiei publice locale, dupã caz, aflate în raporturi contractuale de parteneriat cu organizaţii neguvernamentale."
2. Alineatul (2) al articolului 2 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru a beneficia de prevederile prezentei legi, grupurile prevãzute la alin. (1) lit. b) şi d), precum şi grupurile aparţinând altor categorii sociale stabilite ca eligibile, provenite din comunitãţi orãşeneşti, comunale sau sãteşti în condiţiile alin. (1) lit. a), trebuie sã dobândeascã personalitate juridicã, pe baza procesului-verbal de constituire ca persoanã juridicã, încheiat de cel puţin 10 membri ai comunitãţii, înregistrat la consiliul local în raza cãruia se aflã comunitatea beneficiarã sau grupul beneficiar, dupã caz. De personalitatea juridicã astfel dobânditã se poate face uz numai în raporturile juridice nãscute în legãturã cu aplicarea prevederilor prezentei legi. Persoana juridicã astfel constituitã înceteazã sã fiinţeze dupã ce a fost realizat proiectul, potrivit unor proceduri stabilite de Fond."
3. La articolul 3, dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera d), cu urmãtorul cuprins:
"d) alte tipuri de proiecte considerate ca eligibile, de comun acord cu finanţatorii sau donatorii, dupã caz."
4. Alineatul (1) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Grupul din comunitatea ruralã sãracã sau grupul aparţinând altor categorii sociale stabilite ca eligibile, provenite din comunitãţi orãşeneşti, comunale sau sãteşti, poate face uz de personalitatea juridicã dobânditã potrivit art. 2 alin. (2) numai în raporturile juridice nãscute în legãturã cu realizarea unui proiect şi cu întreţinerea acestuia dupã încetarea finanţãrii Fondului. La închiderea proiectelor finanţate de Fond comitetul de întreţinere a proiectului preia toate drepturile şi este ţinut de toate obligaţiile comitetului de conducere a proiectului în ceea ce priveşte întreţinerea bunurilor rezultate din executarea proiectului, executând totodatã şi ultimele acte de gestiune financiarã ce constau în plata garanţiei de bunã execuţie a contractelor încheiate, din contul bancar deschis pentru proiectul finanţat de Fond."
5. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Dupã aprobarea de cãtre Fond a cererii de finanţare, membrii grupului productiv provenit dintr-o comunitate sãracã sau grupul productiv aparţinând altor categorii sociale stabilite ca eligibile, provenite din comunitãţi orãşeneşti, comunale sau sãteşti, grupuri care au dobândit personalitate juridicã potrivit art. 2 alin. (2), vor constitui, în vederea încheierii acordului de grant, o nouã persoanã juridicã în una dintre urmãtoarele forme de asociere: cooperativã de consum, societate agricolã, asociaţie sau fundaţie, înfiinţate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare."
6. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 9 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) În realizarea scopului sãu, Fondul adoptã reglementãri proprii în condiţiile prevãzute de prezenta lege, opozabile numai persoanelor cu care intrã în raporturi juridice. Aceste reglementãri se vor referi la manualele de operare, Manualul procedurilor administrative şi financiare, ghiduri/regulamente/proceduri operaţionale, Ghidul facilitatorului, procedura de dobândire a personalitãţii juridice, potrivit art. 2 alin. (2), precum şi la alte asemenea reglementãri, în funcţie de necesitãţi.
(2) Prin hotãrârea Consiliului director al Fondului se va stabili care dintre reglementãrile prevãzute la alin. (1) va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I."
7. La articolul 12, litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) orientarea resurselor cãtre nevoile identificate şi/sau cererile exprimate de grupurile din comunitãţile rurale sãrace, de grupurile aparţinând altor categorii sociale stabilite ca eligibile, provenite din comunitãţi orãşeneşti, comunale sau sãteşti şi din grupurile dezavantajate;"
8. La articolul 13, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) câte un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Administraţiei şi Internelor, desemnaţi de conducãtorii instituţiilor respective;"
9. Alineatul (2) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru participarea la şedinţele consiliului director, preşedintele şi membrii beneficiazã de o indemnizaţie lunarã de 25% din indemnizaţia lunarã a secretarului de stat. Pentru deplasãrile în interesul Fondului, preşedintele şi membrii consiliului director beneficiazã de decontarea cheltuielilor de transport, cazare şi diurnã în condiţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru personalul din sectorul bugetar, aplicabile pentru categoria asimilatã rangului de secretar de stat."
10. La articolul 17, litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli şi raportul anual de activitate al Fondului, elaborate prin grija directorului executiv."
11. Alineatul (5) al articolului 18 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) La şedinţele consiliului director participã, în calitate de invitat, conducerea executivã a Fondului."
12. La articolul 19 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Directorul executiv va fi ajutat în îndeplinirea atribuţiilor sale de cãtre un director adjunct, angajat în condiţiile legislaţiei muncii."
13. Alineatul (2) al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Directorul executiv angajeazã şi concediazã, în condiţiile legii şi ale reglementãrilor interne ale Fondului, personalul acestuia. De asemenea, încheie contracte cu colaboratori externi, în considerarea termenilor de referinţã, pe o duratã determinatã."
14. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 23 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - (1) Salariaţii Fondului sunt încadraţi cu contract de muncã în condiţiile legislaţiei muncii. Colaboratorii externi ai Fondului sunt recrutaţi prin selecţie, încheindu-se cu aceştia angajamente contractuale.
(2) Structura personalului şi a colaboratorilor, drepturile şi obligaţiile acestora, inclusiv sub aspectul nivelului salarizãrii şi contravalorii prestaţiilor, se stabilesc prin reglementãrile Fondului."
15. La articolul 24 alineatul (2), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) din dobânzi încasate la disponibilitãţile în lei ale Fondului şi dobânzi rãmase neutilizate de la proiecte, destinate exclusiv pentru finanţarea proiectelor;"
16. Alineatul (3) al articolului 24 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Sumele care se acordã anual sub formã de transferuri de la bugetul de stat vor fi prevãzute în bugetul Ministerului Finanţelor Publice."
17. Alineatul (2) al articolului 26 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Alocarea resurselor financiare ale Fondului pentru proiecte se face numai pe bazã de selecţie şi concurs, potrivit reglementãrilor adoptate de consiliul director."
18. La articolul 28 alineatul (1), literele d) şi g) vor avea urmãtorul cuprins:
"d) organizarea programelor de instruire şi schimb de experienţã pentru reprezentanţii beneficiarilor;
......................................................................
g) constatarea realizãrii obiectivelor prevãzute la nivelul acordului de grant."
19. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - Dacã în cursul executãrii acordului de grant se constatã încãlcãri ale obligaţiilor contractuale sau nesocotiri ale dispoziţiilor prezentei legi şi ale prevederilor din reglementãrile Fondului, acesta poate proceda la suspendarea executãrii pânã la remedierea deficienţelor constatate sau rezilierea acordului de grant, fãrã intervenţia instanţei judecãtoreşti ori a instanţei de arbitraj."
20. Articolul 37 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - Comitetul de conducere a proiectului organizeazã şi conduce contabilitatea drepturilor şi obligaţiilor patrimoniale în partidã simplã, în conformitate cu prevederile <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu avizul organelor teritoriale competente ale Ministerului Finanţelor Publice."
21. Alineatul (2) al articolului 40 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Membrii consiliului director, directorul executiv şi personalul Fondului nu rãspund pentru acţiunile sau inacţiunile beneficiarilor de granturi care încalcã reglementãrile Fondului, dupã probarea respectãrii de cãtre Fond a prevederilor acordurilor de grant încheiate, respectiv suspendarea ori sistarea finanţãrii proiectului şi/sau aplicarea legislaţiei în materie."
22. Alineatul (2) al articolului 41 se abrogã.
ART. II
Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã modificãrile care decurg din aplicarea prezentei ordonanţe în bugetul de stat şi în bugetele ordonatorilor principali de credite pe anul 2004, la propunerea acestora.
ART. III
Dupã aprobarea prin lege a prezentei ordonanţe, <>Legea nr. 129/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului Român de Dezvoltare Socialã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã, va fi republicatã, dându-se textelor o nouã numerotare.
ART. IV
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus
Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Gabriel Oprea
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 28.
--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016