Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 26 din 31 august 2011  privind infiintarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 26 din 31 august 2011 privind infiintarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 2 septembrie 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 1 pct. III.6 din Legea nr. 131/2011 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

    ART. 1
    (1) Se înfiinţeazã Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, denumit în continuare I.S.C.T.R., instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
    (2) I.S.C.T.R. are sediul în municipiul Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1. Sediul poate fi schimbat prin hotãrâre a Guvernului.
    ART. 2
    (1) I.S.C.T.R. este organismul tehnic permanent specializat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii desemnat sã asigure inspecţia şi controlul respectãrii reglementãrilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere, privind în principal:
    a) condiţiile de efectuare a activitãţilor de transport rutier, a activitãţilor conexe transportului rutier şi a activitãţii de pregãtire a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere;
    b) siguranţa transporturilor rutiere şi protecţia mediului;
    c) starea tehnicã a vehiculelor rutiere;
    d) masele şi/sau dimensiunile maxime admise pe drumurile publice şi masele totale maxime autorizate;
    e) tariful de utilizare şi tariful de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România.
    (2) În organizarea şi luarea deciziilor, I.S.C.T.R. este independent faţã de orice organism de siguranţã rutierã, administrator de infrastructurã rutierã, operator de transport rutier, precum şi faţã de orice parte ale cãrei interese ar putea intra în conflict cu sarcinile încredinţate.
    ART. 3
    I.S.C.T.R. este finanţat din venituri proprii, care se constituie astfel:
    a) prin virarea de cãtre Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. (A.R.R.) şi Regia Autonomã "Registrul Auto Român" (R.A.R.) în contul I.S.C.T.R. a unei sume echivalente cu media procentelor alocate de cãtre fiecare dintre cele douã structuri pentru activitatea de control în ultimii 2 ani, raportatã la cuantumul total al tarifelor încasate, în vederea acoperirii cheltuielilor necesare înfiinţãrii şi organizãrii I.S.C.T.R. Modalitatea de transfer al acestor sume se stabileşte pe bazã de protocol încheiat între A.R.R. şi R.A.R., pe de o parte, şi I.S.C.T.R., pe de altã parte. Sursele proprii de finanţare nu au impact asupra bugetului de stat şi nu implicã mãrirea tarifelor deja existente;
    b) prin virarea de cãtre A.R.R., lunar, a unui procent de 60% din cuantumul tarifelor încasate pentru serviciile specifice prestate, respectiv prin virarea, lunar, de cãtre R.A.R. a unui procent de 20% din cuantumul tarifelor încasate pentru serviciile specifice prestate în contul I.S.C.T.R., în vederea funcţionãrii acestuia.
    ART. 4
    (1) Conducerea I.S.C.T.R. este asiguratã de cãtre un consiliu de conducere format din 5 persoane, al cãrui preşedinte este inspectorul de stat şef.
    (2) Inspectorul de stat şef şi ceilalţi membri ai consiliului de conducere sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
    (3) Salarizarea inspectorului de stat şef şi indemnizaţiile membrilor consiliului de conducere al I.S.C.T.R. se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
    ART. 5
    (1) I.S.C.T.R. are în structura sa organizatoricã 8 inspectorate teritoriale, fãrã personalitate juridicã, conduse de câte un inspector şef teritorial, numit şi revocat prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, la propunerea inspectorului de stat şef.
    (2) Personalul I.S.C.T.R. este angajat cu contract individual de muncã pe duratã nedeterminatã, iar salarizarea acestuia se face potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
    (3) Personalul I.S.C.T.R. este alcãtuit din inspectori şi alte categorii de personal.
    (4) Încadrarea inspectorilor şi a celorlalte categorii de personal se face prin concurs, în raport cu pregãtirea profesionalã şi cu aptitudinile candidaţilor, în condiţiile legii.
    (5) I.S.C.T.R. asigurã pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a personalului propriu.
    ART. 6
    (1) În exercitarea atribuţiilor de serviciu, inspectorii trebuie sã manifeste imparţialitate şi independenţã, fiind obligaţi sã aibã o atitudine obiectivã, neutrã faţã de orice interes politic, economic sau de altã naturã.
    (2) Inspectorii au obligaţia de a purta uniforma de serviciu, de a deţine asupra lor legitimaţia de control pe timpul efectuãrii acţiunilor de control şi de a respecta prevederile legale privind oprirea vehiculelor în trafic.
    (3) În exercitarea atribuţiilor de serviciu, inspectorii au dreptul sã opreascã orice autovehicul, altele decât cele exceptate de lege, care circulã pe drumul public şi este utilizat la efectuarea transporturilor rutiere, precum şi la activitatea de pregãtire practicã a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere. Inspectorii pot opri vehiculele semnalizând regulamentar din poziţia staticã în acelaşi mod ca şi poliţiştii rutieri sau din autovehiculul din dotare aflat în mers.
    (4) În exercitarea atribuţiilor de serviciu, inspectorii au dreptul sã foloseascã autovehicule care vor fi dotate cu dispozitive de semnalizare luminoasã cu mesaje variabile de culoare roşie, de care aceştia pot face uz numai pentru oprirea în trafic a vehiculelor care efectueazã activitãţile prevãzute la alin. (3).
    ART. 7
    (1) În cazul unui control efectuat în trafic asupra unui vehicul destinat transportului rutier de mãrfuri şi/sau de persoane, inspectorii au dreptul sã efectueze controlul atât în spaţiul din vehicul, destinat conducãtorului auto, cât şi în spaţiul din vehicul destinat transportului respectiv.
    (2) În cazul transporturilor rutiere de mãrfuri inspectorii au dreptul sã verifice concordanţa dintre înscrisurile din documentele de transport şi mãrfurile transportate.
    (3) În cazul transporturilor rutiere de mãrfuri suspectate a fi mãrfuri periculoase, inspectorii au dreptul de a preleva mostre care vor fi transmise spre analizã laboratoarelor autorizate.
    (4) În cazul transporturilor rutiere de persoane, inspectorii au dreptul sã verifice concordanţa dintre înscrisurile din documentul de transport şi identitatea persoanelor transportate, precum şi legitimaţiile de cãlãtorie ale acestora, dupã caz.
    ART. 8
    (1) La efectuarea controlului la sediul întreprinderilor/operatorilor de transport rutier în legãturã cu activitãţile de transport rutier, activitãţile conexe transportului rutier şi activitãţile de pregãtire a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere, inspectorii au dreptul sã efectueze controlul în timpul programului de lucru atât în spaţiile de lucru, cât şi în vehiculele deţinute de aceştia.
    (2) La efectuarea controlului la sediu, întreprinderile/operatorii de transport rutier au obligaţia prezentãrii tuturor documentelor solicitate de inspectorii I.S.C.T.R.
    ART. 9
    La efectuarea controlului în trafic, inspectorii au dreptul, în condiţiile legii:
    a) sã imobilizeze vehiculul rutier în condiţii de siguranţã şi securitate ale transportului şi, dacã este cazul, sã procedeze la ridicarea plãcuţelor de înmatriculare pânã la îndeplinirea condiţiilor legale pentru continuarea efectuãrii transportului;
    b) sã suspende dreptul de utilizare a vehiculului prin reţinerea plãcuţelor de înmatriculare şi a certificatului de înmatriculare;
    c) sã reţinã urmãtoarele documente: licenţa de transport/licenţa comunitarã, copia conformã a acesteia, certificatul de transport în cont propriu, copia conformã a acestuia, licenţa de traseu, autorizaţia specialã de transport, autorizaţia de transport internaţional sau documentul de transport de persoane prin servicii ocazionale, precum şi orice alte documente în legãturã cu desfãşurarea activitãţii de transport rutier ori a activitãţii de pregãtire a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere.
    ART. 10
    Reglementãrile privind modul de efectuare a inspecţiilor şi a controlului asupra transporturilor rutiere şi activitãţilor conexe acestora, modelul şi însemnele uniformei, precum şi dotarea şi inscripţionarea autovehiculelor de control se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii pânã la intrarea în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe.
    ART. 11
    (1) Atribuţiile, regulamentul de organizare şi funcţionare şi structura organizatoricã ale I.S.C.T.R., precum şi atribuţiile şi obligaţiile inspectorilor se aprobã prin hotãrâre a Guvernului în termen de 60 de zile de la data publicãrii prezentei ordonanţe.
    (2) Regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut la alin. (1) va cuprinde condiţiile de numire, revocare şi angajare, dupã caz, a membrilor consiliului de conducere, inclusiv a inspectorului de stat şef, inspectorilor şefi teritoriali, inspectorilor, precum şi a celorlalte categorii de personal contractual, în condiţiile legii.
    (3) Patrimoniul se constituie în condiţiile legii.
    (4) I.S.C.T.R. va avea acces, în baza unor protocoale încheiate cu A.R.R., C.N.A.D.N.R. - S.A. şi R.A.R., la bazele de date ale acestora, precum şi la orice alte informaţii necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor care îi revin.
    (5) Prin protocoalele menţionate la alin. (4) se vor stabili inclusiv condiţiile privind furnizarea de date de cãtre A.R.R., C.N.A.D.N.R. - S.A. şi R.A.R. în vederea creãrii şi actualizãrii permanente a propriei baze de date a I.S.C.T.R.
    ART. 12
    (1) Personalul I.S.C.T.R. va exercita atribuţiile de inspecţie şi control care revin, potrivit actelor normative în vigoare, personalului cu atribuţii de inspecţie şi control din cadrul A.R.R., R.A.R. şi C.N.A.D.N.R. - S.A., precum şi personalului împuternicit de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în acest scop, stabilite conform art. 11 alin. (1).
    (2) Începând cu data de 4 decembrie 2011, A.R.R., R.A.R. şi C.N.A.D.N.R. - S.A. nu mai exercitã atribuţiile de inspecţie şi control în trafic privind respectarea reglementãrilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere, cu excepţia controlului desfãşurat de cãtre C.N.A.D.N.R. - S.A. în punctele de trecere a frontierei de stat.
    ART. 13
    Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii, urmând ca I.S.C.T.R. sã îşi desfãşoare activitatea începând cu data de 4 decembrie 2011.
    ART. 14
    (1) În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va elabora şi va propune spre aprobare, în condiţiile legii, actele normative de modificare a actelor normative de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unitãţilor prevãzute la art. 12, corespunzãtor prevederilor prezentei ordonanţe, sub aspectul atribuţiilor şi al obiectului de activitate.
    (2) Actele normative de modificare prevãzute la alin. (1) vor intra în vigoare începând cu data de 4 decembrie 2011.

                       PRIM-MINISTRU
                          EMIL BOC

                       Contrasemneazã:
                       ---------------
         Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Anca Daniela Boagiu

            Ministrul administraţiei şi internelor,
                    Constantin-Traian Igaş

                  Ministrul muncii, familiei
                    şi protecţiei sociale,
                 Laurenţiu Sebastian Lãzãroiu

                 Ministrul finanţelor publice,
                     Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 31 august 2011.
    Nr. 26.

                          ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016