Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 26 din 25 august 2010  pentru modificarea si completarea Legii nr. 123/2006  privind statutul personalului din serviciile de probatiune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 26 din 25 august 2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probatiune

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 613 din 30 august 2010
ORDONANŢÃ nr. 26 din 25 august 2010
pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 613 din 30 august 2010


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 1 pct. V din Legea nr. 138/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. I
<>Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 407 din 10 mai 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"LEGE
privind statutul personalului de probaţiune"
2. La articolul 1, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Prezenta lege reglementeazã statutul personalului de specialitate specific sistemului de probaţiune, denumit în continuare personal de probaţiune."
3. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Personalul din serviciile de probaţiune se compune din:
a) consilieri de probaţiune;
b) şefi ai serviciilor de probaţiune, denumiţi în continuare şefi serviciu;
c) inspectori de probaţiune, care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul direcţiei de specialitate.
(2) Consilierii de probaţiune şi inspectorii de probaţiune exercitã funcţii de execuţie."
4. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Dupã criteriul vechimii în probaţiune, funcţia de consilier de probaţiune are 4 grade profesionale, dupã cum urmeazã:
a) consilieri de probaţiune debutanţi;
b) consilieri de probaţiune gradul III - vechime în probaţiune de la un an la 4 ani;
c) consilieri de probaţiune gradul II - vechime în probaţiune de la 4 ani la 6 ani;
d) consilieri de probaţiune gradul I - vechime în probaţiune peste 6 ani.
(2) Fiecare grad profesional corespunde unui nivel al salariului stabilit prin legea de salarizare.
(3) Prin vechimea în probaţiune se înţelege vechimea dobânditã prin desfãşurarea activitãţii în sistemul de probaţiune, în funcţiile de consilier de reintegrare socialã şi supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate, consilier de protecţie a victimelor şi reintegrare socialã a infractorilor, consilier de probaţiune, şef al serviciului de reintegrare socialã a infractorilor şi supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate, şef al serviciului de protecţie a victimelor şi reintegrare socialã a infractorilor, şef al serviciului de probaţiune, inspector de reintegrare socialã a infractorilor şi supraveghere a executãrii sancţiunilor neprivative de libertate, inspector de protecţie a victimelor şi reintegrare socialã a infractorilor, inspector de probaţiune sau, dupã caz, de director al direcţiei de specialitate.
(4) Prin vechime în specialitate se înţelege vechimea în specialitatea diplomei de licenţã."
5. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Consilierul de probaţiune debutant este persoana cu vechime în specialitate mai micã de un an la data numirii în funcţie, care îndeplineşte un an de stagiu pânã la definitivare.
(2) Consilierii de probaţiune definitivi se împart în 3 grade profesionale, potrivit art. 8 alin. (1) lit. b)-d).
(3) Persoanele care la data angajãrii au cel puţin un an vechime în specialitate vor fi încadrate pe funcţia de consilier de probaţiune gradul III.
(4) Persoanele încadrate în condiţiile alin. (3) se pot înscrie la examenul pentru promovarea în gradul profesional urmãtor dupã ce împlinesc 4 ani de vechime în probaţiune.
(5) În cazul în care persoana a mai exercitat anterior funcţii în sistemul de probaţiune şi a pãrãsit sistemul din motive neimputabile, în situaţia reangajãrii beneficiazã de recunoaşterea vechimii în probaţiune."
6. La articolul 11, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Activitatea consilierului de probaţiune debutant este îndrumatã de cãtre şeful serviciului de probaţiune sau de cãtre consilierul de probaţiune care îndeplineşte activitãţi de supervizare."
7. Dupã articolul 13 se introduce un nou articol, articolul 13^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 13^1. - (1) Pentru a ocupa funcţia de şef serviciu, persoana trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã o vechime în probaţiune de cel puţin 3 ani;
b) sã nu fi fost sancţionatã disciplinar în ultimii 2 ani, prin aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevãzute la art. 74 alin. (1) lit. b)-e);
c) sã fi obţinut calificativele «bine» sau «foarte bine» la evaluãrile performanţelor profesionale din ultimii 2 ani;
d) sã fi promovat concursul organizat în condiţiile art. 21.
(2) Numirea în funcţia de şef serviciu se face prin ordin al ministrului justiţiei, pe un mandat de 4 ani, cu posibilitatea reînvestirii în condiţiile prevãzute la alin. (1) lit. b), c) şi d).
(3) La încetarea mandatului funcţiei de şef serviciu, persoana revine pe funcţia de consilier de probaţiune.
(4) Mandatul prevãzut la alin. (2) se prelungeşte de drept pânã la momentul numirii în funcţia de şef serviciu a candidatului declarat admis în urma concursului organizat în acest sens.
(5) În situaţia în care niciun candidat nu a fost declarat admis la concurs, funcţia de şef serviciu rãmâne vacantã.
(6) Pe perioada vacantãrii sau a vacantãrii temporare a funcţiei de şef serviciu, atribuţiile specifice funcţiei de conducere vor fi exercitate, prin delegare, de cãtre un consilier de probaţiune desemnat conform unei proceduri aprobate prin ordin al ministrului justiţiei."
8. La articolul 15, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Împotriva ordinului de revocare din funcţie se poate face contestaţie la instanţa judecãtoreascã competentã, potrivit legii."
9. Articolul 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Inspectorii de probaţiune sunt numiţi în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei, din rândul consilierilor de probaţiune gradele profesionale II-I, ţinându-se seama de calitãţile profesionale, abilitãţile de comunicare, tactul în relaţiile de serviciu, integritate şi obiectivitate, precum şi de capacitatea de gestionare a situaţiilor de crizã.
(2) Pentru a fi numitã în funcţia de inspector de probaţiune, persoana trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã nu fi fost sancţionatã disciplinar în ultimii 2 ani, prin aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevãzute la art. 74 alin. (1) lit. b)-e);
b) sã fi obţinut calificativele «bine» sau «foarte bine» la evaluãrile performanţelor profesionale din ultimii 2 ani;
c) sã fi promovat concursul organizat în condiţiile art. 21."
10. La articolul 17, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Dupã criteriul vechimii în probaţiune, funcţia de inspector de probaţiune are douã grade profesionale, dupã cum urmeazã:
a) inspector de probaţiune gradul II, cu o vechime în probaţiune de la 4 ani la 6 ani;
b) inspector de probaţiune gradul I, cu o vechime în probaţiune de peste 6 ani."
11. Dupã articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 20^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 20^1. - (1) Cetãţeanul unui stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European care a dobândit calitatea de consilier de probaţiune în statul membru de origine sau de provenienţã poate solicita recunoaşterea calificãrii sale profesionale.
(2) În vederea recunoaşterii calificãrii profesionale, solicitantul va trebui sã susţinã un test de verificare a cunoştinţelor de limbã românã şi o probã de aptitudini.
(3) Procedura de testare a cunoştinţelor de limbã românã şi de desfãşurare a probei de aptitudini, precum şi modalitatea de repartizare pe o funcţie vacantã se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
(4) Persoana cãreia i s-a recunoscut calificarea profesionalã în condiţiile alin. (1)-(3) va fi încadratã pe gradul profesional corespunzãtor vechimii în calificarea recunoscutã.
(5) Persoana prevãzutã la alin. (4) care exercitã profesia de consilier de probaţiune în România are toate drepturile şi obligaţiile prevãzute de lege pentru aceastã profesie.
(6) Prevederile prezentului articol se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificãrilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(7) Dispoziţiile prezentului articol sunt aplicabile şi cetãţenilor Confederaţiei Elveţiene."
12. Articolul 21 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - Condiţiile de organizare şi desfãşurare a concursurilor pentru numirea în funcţiile de inspector de probaţiune şi şef al serviciului de probaţiune se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei."
13. Articolul 23 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - Data, locul, precum şi tematica examenului de definitivare în funcţie se publicã pe pagina electronicã a Ministerului Justiţiei şi se afişeazã la sediul serviciilor de probaţiune, cu cel puţin 60 de zile înainte de data organizãrii acestuia."
14. Articolul 25 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - Condiţiile de organizare şi desfãşurare a examenului de definitivare în funcţie se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei."
15. Articolul 27 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Rezultatele examenului de definitivare în funcţie se publicã pe pagina electronicã a Ministerului Justiţiei şi se afişeazã la sediul serviciilor de probaţiune, întocmindu-se un proces-verbal privind data şi ora afişãrii acestora.
(2) Candidaţii nemulţumiţi de rezultate pot formula contestaţie la Ministerul Justiţiei, în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe pagina electronicã a acestuia.
(3) Contestaţiile se soluţioneazã în termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea acestora, iar rezultatele se publicã pe pagina electronicã a Ministerului Justiţiei şi se afişeazã la sediul serviciilor de probaţiune."
16. La articolul 28, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Neprezentarea nejustificatã a consilierilor de probaţiune debutanţi la examenul de definitivare în funcţie sau respingerea acestora la douã sesiuni atrage eliberarea din funcţie."
17. Articolul 30 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - Promovarea în gradele I şi II a personalului serviciilor de probaţiune, precum şi promovarea în gradul I a inspectorilor de probaţiune se fac pe bazã de examen, în raport cu vechimea în probaţiune, competenţa profesionalã şi cu rezultatele obţinute în activitate, dovedite pe baza evaluãrii anuale a performanţelor profesionale."
18. La articolul 31, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - (1) Vechimea în probaţiune necesarã pentru prezentarea la examenul de promovare în grade profesionale este cea prevãzutã la art. 8 şi 17."
19. Articolul 32 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - Data şi locul susţinerii examenului de promovare, precum şi tematica, actele necesare înscrierii, termenul de depunere a acestora se publicã pe pagina electronicã a Ministerului Justiţiei şi se afişeazã la sediul serviciilor de probaţiune cu cel puţin 60 de zile înainte de data organizãrii acestuia."
20. Articolul 33 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - (1) Condiţiile de organizare şi desfãşurare a examenului de promovare în grade profesionale se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
(2) Prevederile art. 29 alin. (1) se aplicã în mod corespunzãtor."
21. Articolul 34 se abrogã.
22. Articolul 38 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - (1) Formarea profesionalã a personalului din serviciile de probaţiune se realizeazã prin urmãtoarele forme:
a) participarea la cursuri organizate de Ministerul Justiţiei sau la alte cursuri de formare profesionalã în domeniu;
b) stagii profesionale de adaptare la cerinţele postului;
c) stagii de practicã şi specializare;
d) procesul de supervizare.
(2) Personalul de probaţiune beneficiazã de formare iniţialã dupã numirea în funcţie."
23. Dupã articolul 38 se introduc trei noi articole, articolele 38^1, 38^2 şi 38^3, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 38^1. - (1) Formarea personalului de probaţiune se realizeazã cu precãdere prin intermediul formatorilor din sistemul de probaţiune, care pot colabora, atunci când este cazul, cu alţi specialişti în domeniu.
(2) Formatorii sunt persoane care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul sistemului de probaţiune şi sunt desemnaţi de Direcţia de probaţiune pe baza unei proceduri de selecţie aprobate prin ordin al ministrului justiţiei.
(3) Pentru îndeplinirea rolului de formator, persoana desemnatã va fi remuneratã prin raportare la salariul de bazã stabilit potrivit legii, proporţional cu numãrul de ore lucrate în calitate de formator.
Art. 38^2. - (1) Supervizarea, ca proces de formare internã iniţialã şi continuã a personalului de probaţiune, contribuie la îmbunãtãţirea şi menţinerea abilitãţilor profesionale, în vederea adaptãrii la standardele de lucru în domeniul probaţiunii.
(2) Activitatea de supervizare se realizeazã de consilieri de probaţiune desemnaţi prin ordin al ministrului justiţiei.
(3) Procedura de selecţie a consilierilor de probaţiune care îndeplinesc activitãţi de supervizare, precum şi condiţiile de organizare şi desfãşurare a activitãţii de supervizare se stabilesc prin metodologie aprobatã prin ordin al ministrului justiţiei.
(4) Activitatea consilierilor de probaţiune care exercitã atribuţii de supervizare este evaluatã o datã la 4 ani de o comisie specialã stabilitã conform metodologiei de supervizare, în vederea menţinerii calitãţii de supervizor de practicã.
(5) Calitatea de supervizor de practicã poate fi retrasã de ministrul justiţiei, la propunerea directorului direcţiei de specialitate, în condiţiile stabilite prin metodologia activitãţii de supervizare.
Art. 38^3. - În domeniul formãrii profesionale, consilierii de probaţiune care îndeplinesc activitãţi de supervizare exercitã, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) pregãtirea iniţialã şi supervizarea individualã a consilierilor nou-angajaţi;
b) supervizarea individualã a consilierilor de probaţiune care revin în serviciu dupã o absenţã mai mare de un an;
c) supervizarea consilierilor de probaţiune care solicitã în mod expres includerea în procesul de supervizare;
d) supervizarea consilierilor de probaţiune care obţin calificativul "slab" sau "foarte slab" la evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului de probaţiune;
e) organizarea activitãţii de formare la nivelul serviciului de probaţiune prin derularea unor cursuri de pregãtire pe diferite teme, în acord cu nevoile de formare ale personalului."
24. La articolul 39, alineatele (3), (4) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) În situaţia în care personalul de probaţiune urmeazã sã fie inclus în programe de formare profesionalã, pe cheltuiala angajatorului, Ministerul Justiţiei poate solicita asumarea de cãtre beneficiarul programului de formare a unui angajament scris.
(4) Prin angajamentul prealabil scris prevãzut la alin. (3) se stabileşte, cu luarea în considerare a costurilor şi a duratei formãrii, termenul pentru care persoana se obligã sã îşi desfãşoare activitatea în cadrul sistemului de probaţiune, ulterior formãrii.
(5) În cazul în care persoana este eliberatã din funcţie înainte de expirarea termenului stabilit potrivit alin. (4), din iniţiativa sa ori din motive care îi sunt imputabile, aceasta va suporta integral cheltuielile de şcolarizare şi celelalte cheltuieli de participare."
25. La articolul 40, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Personalul de probaţiune poate fi delegat într-o funcţie de conducere, cu acordul acestuia. Pe perioada delegãrii într-o funcţie de conducere, persoana beneficiazã de toate drepturile prevãzute de lege pentru funcţia în care este delegatã."
26. La articolul 41, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 41. - (1) Detaşarea consilierilor de probaţiune se dispune în interesul serviciului în care urmeazã sã îşi desfãşoare activitatea, la propunerea directorului direcţiei de specialitate, pentru o perioadã de cel mult un an.
(2) Detaşarea poate fi prelungitã pentru motive obiective, care impun prezenţa persoanei la serviciul la care s-a dispus detaşarea, cu acordul acesteia, din 6 în 6 luni. Dacã nu existã acordul persoanei, durata maximã a detaşãrii este de un an."
27. La articolul 41, alineatele (4) şi (5) se abrogã.
28. Articolul 43 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 43. - (1) Transferul personalului din serviciile de probaţiune între serviciile de probaţiune se aprobã, la cererea acestuia, de ministrul justiţiei, cu avizul directorului Direcţiei de probaţiune şi al şefilor serviciilor de probaţiune implicate.
(2) Transferul se face într-o funcţie echivalentã cu funcţia deţinutã.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), inspectorul de probaţiune poate fi transferat, la cerere, pe funcţia de consilier de probaţiune, cu respectarea prevederilor alin. (1).
(4) Inspectorul de probaţiune transferat pe o funcţie de consilier de probaţiune va fi încadrat pe gradul de consilier de probaţiune corespunzãtor vechimii în probaţiune."
29. Articolul 44 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - (1) Delegarea, detaşarea şi transferul se dispun prin ordin al ministrului justiţiei. Delegarea şi detaşarea se revocã prin ordin al ministrului justiţiei.
(2) Condiţiile şi procedura delegãrii, detaşãrii şi transferului se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei."
30. La capitolul IV, titlul secţiunii a 2-a se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Suspendarea raporturilor de muncã şi eliberarea din funcţie a personalului de probaţiune"
31. La articolul 45, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 45. - (1) Suspendarea raporturilor de muncã ale personalului de probaţiune poate interveni de drept, prin acordul pãrţilor sau prin actul unilateral al angajatorului sau al angajatului, în condiţiile legii.
(2) Suspendarea raporturilor de muncã are ca efect suspendarea prestãrii muncii de cãtre personalul de probaţiune şi a plãţii drepturilor de naturã salarialã."
32. La articolul 45, alineatul (3) se abrogã.
33. Articolul 46 se abrogã.
34. Articolul 47 se abrogã.
35. Articolul 49 se abrogã.
36. Articolul 50 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 50. - (1) Suspendarea raporturilor de muncã şi reluarea activitãţii se dispun sau se constatã prin ordin al ministrului justiţiei care se comunicã persoanei în termen de 5 zile lucrãtoare de la data emiterii.
(2) Pe perioada suspendãrii postul se pãstreazã."
37. Articolul 51 se abrogã.
38. La articolul 52 alineatul (1), litera f) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"f) incapacitatea profesionalã doveditã pe baza evaluãrii anuale a performanţelor profesionale individuale;".
39. La articolul 54, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Ordinul ministrului justiţiei de eliberare din funcţie se comunicã persoanei în cauzã şi trebuie sã conţinã, în mod obligatoriu, motivele care determinã eliberarea din funcţie şi, dupã caz, durata preavizului.
(3) Împotriva ordinului de eliberare din funcţie se poate face contestaţie la instanţa judecãtoreascã competentã, potrivit legii."
40. Dupã articolul 57 se introduc douã noi articole, articolele 57^1 şi 57^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 57^1. - (1) Personalul de probaţiune are dreptul la concedii medicale şi la alte concedii, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(2) Personalul de probaţiune are dreptul la concediu plãtit de 10 zile lucrãtoare pentru susţinerea examenului de definitivare sau promovare în grade profesionale.
Art. 57^2. - (1) Personalul de probaţiune are dreptul la atribuirea unei locuinţe de serviciu dacã, în localitatea unde îşi desfãşoarã activitatea, acesta, soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinerea lor nu beneficiazã de locuinţã proprietate personalã ori nu li s-a atribuit locuinţã de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale.
(2) Au dreptul la locuinţã de serviciu şi cei delegaţi, detaşaţi sau transferaţi în altã localitate decât cea de domiciliu, dacã ei, soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinerea lor nu au în proprietate o locuinţã în localitatea în care sunt delegaţi, detaşaţi sau transferaţi. În acest caz, personalul delegat sau detaşat nu mai beneficiazã de dreptul prevãzut la art. 42 alin. (1) lit. b).
(3) Personalul de probaţiune, inclusiv soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinere, care a înstrãinat o locuinţã proprietate personalã dupã data numirii în funcţie în localitatea în care solicitã dreptul prevãzut la alin. (1), nu mai beneficiazã de acest drept.
(4) Locuinţele de serviciu nu pot fi vândute personalului de probaţiune."
41. Articolul 69 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 69. - Personalului de probaţiune îi este interzis:
a) sã aibã calitatea de comerciant persoanã fizicã;
b) sã aibã calitatea de membru în organele de conducere, administrare sau control la societãţi civile, societãţi comerciale, inclusiv bãnci sau alte instituţii de credit, societãţi de asigurare sau financiare, companii naţionale, societãţi naţionale ori regii autonome;
c) sã aibã calitatea de membru al unui grup de interes economic."
42. La articolul 70, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Personalul de probaţiune poate ocupa funcţii sau îndeplini activitãţi în domeniul didactic, al cercetãrii ştiinţifice şi al creaţiei literar-artistice."
43. La articolul 70, dupã alineatul (5) se introduc douã noi alineate, alineatele (6) şi (7), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Personalul de probaţiune poate ocupa funcţii sau îndeplini activitãţi şi în alte domenii, în specialitatea diplomei de licenţã prevãzutã la art. 20 alin. (1) lit. f), care nu sunt în legãturã cu atribuţiile exercitate în calitate de personal de probaţiune din fişa postului.
(7) Personalul de probaţiune este obligat sã înştiinţeze Direcţia de probaţiune cu privire la ocuparea unor funcţii prin cumul ori cu privire la îndeplinirea unor activitãţi, în condiţiile alin. (5) şi (6), pentru verificarea respectãrii prevederilor referitoare la incompatibilitãţi şi interdicţii."
44. La articolul 71, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Inspectorul de probaţiune care a participat la realizarea unei inspecţii într-un serviciu de probaţiune nu va putea sã facã parte din comisia de cercetare a abaterilor disciplinare constituitã pentru a cerceta fapte constatate cu ocazia desfãşurãrii acelei inspecţii."
45. La articolul 71, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Persoana aflatã în una dintre situaţiile prevãzute la alin. (1), (2) sau (2^1) este obligatã sã îl înştiinţeze în scris despre aceasta pe şeful ierarhic superior, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data luãrii la cunoştinţã de existenţa situaţiei de incompatibilitate."
46. Dupã articolul 71 se introduce un nou articol, articolul 71^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 71^1. - (1) Personalul de probaţiune este în conflict de interese dacã se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) este chemat sã rezolve cereri, sã ia decizii sau sã participe la luarea deciziilor cu privire la persoane aflate în evidenţa serviciului de probaţiune cu care are relaţii cu caracter patrimonial;
b) interesele sale patrimoniale, ale soţului, ale rudelor sale ori ale afinilor sãi pânã la gradul IV inclusiv pot influenţa deciziile pe care trebuie sã le ia în exercitarea funcţiei.
(2) Prevederile art. 71 alin. (3) şi (4) se aplicã în mod corespunzãtor."
47. La articolul 74 alineatul (1), litera f) se abrogã.
48. La articolul 74, alineatul (4) se abrogã.
49. Articolul 75 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 75. - (1) Sancţiunea disciplinarã prevãzutã la art. 74 alin. (1) lit. a) se poate aplica direct de cãtre şeful serviciului, pentru consilierii de probaţiune, sau de directorul direcţiei de specialitate, pentru şefii serviciilor şi inspectorii de probaţiune, în termen de 30 de zile calendaristice de la data luãrii la cunoştinţã de sãvârşirea abaterii disciplinare, dar nu mai târziu de un an de la data sãvârşirii faptei. Dacã, în raport cu gravitatea faptei apreciate ca fiind abatere, şeful serviciului de probaţiune sau, dupã caz, directorul direcţiei de specialitate considerã cã se impune aplicarea unei alte sancţiuni disciplinare, în termen de 30 de zile de la data luãrii la cunoştinţã de sãvârşirea abaterii disciplinare acesta sesizeazã direcţia de specialitate ori, dupã caz, ministrul justiţiei, în vederea constituirii comisiei de disciplinã.
(2) Sancţiunile disciplinare prevãzute la art. 74 alin. (1) lit. b)-e) se aplicã de ministrul justiţiei, la propunerea comisiei de disciplinã. Comisiile de disciplinã se constituie, prin ordin al ministrului justiţiei, din reprezentanţi ai direcţiei de specialitate. Dacã procedura cercetãrii disciplinare se desfãşoarã faţã de un inspector de probaţiune, din comisie face parte şi un reprezentant al Direcţiei resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei.
(3) Modul de desfãşurare a activitãţii comisiei de disciplinã se stabileşte prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
(4) Sancţiunile disciplinare prevãzute la art. 74 alin. (1) lit. b)-f) nu pot fi aplicate decât dupã cercetarea prealabilã a faptei sãvârşite.
(5) Persoana supusã cercetãrii disciplinare prealabile va fi convocatã în scris în faţa comisiei de disciplinã, în vederea audierii, precizându-se obiectul, data, ora şi locul întrevederii. Audierea trebuie consemnatã în scris sau înregistratã audio, sub sancţiunea nulitãţii.
(6) În cadrul cercetãrii se vor stabili faptele şi urmãrile acestora, împrejurãrile în care au fost sãvârşite, existenţa sau inexistenţa vinovãţiei, precum şi orice alte date concludente.
(7) În cursul cercetãrii disciplinare prealabile, persoana cercetatã are dreptul sã formuleze şi sã susţinã toate apãrãrile în favoarea sa, aducând toate probele pe care le considerã necesare. Ea are dreptul sã cunoascã toate actele cercetãrii.
(8) Refuzul persoanei cercetate de a colabora la derularea cercetãrii disciplinare prealabile se constatã prin proces-verbal şi nu împiedicã finalizarea acesteia.
(9) Cercetarea disciplinarã prealabilã se finalizeazã prin propunerea comisiei adresatã ministrului justiţiei privind aplicarea sau neaplicarea unei sancţiuni disciplinare, avându-se în vedere criteriile prevãzute la art. 74 alin. (3).
(10) La propunerea comisiei de disciplinã, ministrul justiţiei aplicã, prin ordin, una dintre sancţiunile disciplinare prevãzute la art. 74 alin. (1), în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrãrii propunerii, dar nu mai târziu de un an de la data sãvârşirii faptei."
50. Articolul 76 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 76. - (1) Ordinul sau decizia prin care s-a aplicat sancţiunea disciplinarã se comunicã persoanei sancţionate în termen de 5 zile de la data emiterii.
(2) Împotriva sancţiunii disciplinare aplicate potrivit prevederilor art. 75 alin. (1) persoana în cauzã poate face contestaţie la directorul direcţiei de specialitate sau, în cazul în care sancţiunea a fost aplicatã de directorul Direcţiei de probaţiune, la ministrul justiţiei, în termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei prin care s-a aplicat sancţiunea. Soluţionarea contestaţiei se face în termen de 30 de zile de la depunerea acesteia.
(3) Ordinul sau decizia de sancţionare se ataşeazã dosarului profesional al angajatului.
(4) Persoana nemulţumitã de sancţiunea aplicatã se poate adresa instanţei de judecatã competente, potrivit legii."
ART. II
Personalul care, la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, este încadrat pe funcţiile de consilier de probaţiune, şef serviciu şi inspector de probaţiune se considerã cã îndeplineşte condiţiile legale pentru ocuparea funcţiilor în care este numit şi îşi pãstreazã gradul profesional deţinut.
ART. III
Personalul încadrat în funcţia de şef serviciu se considerã învestit în funcţie pe un mandat de 4 ani, de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. IV
În cuprinsul legislaţiei, expresiile "personal din serviciile de probaţiune" sau, dupã caz, "angajaţii din serviciile de probaţiune" se înlocuiesc cu expresia "personal de probaţiune", cu excepţia situaţiilor în care prevederea legalã are în vedere doar personalul serviciilor de probaţiune organizate pe lângã fiecare tribunal.
ART. V
Prezenta ordonanţã transpune prevederile Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificãrilor profesionale, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 255 din 30 septembrie 2005.
ART. VI
<>Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 407 din 10 mai 2006, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã, se va republica dupã aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul justiţiei,
Cãtãlin Marian Predoiu

Ministrul educaţiei,
cercetãrii, tineretului şi
sportului,
Daniel Petru Funeriu

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Şeful Departamentului
pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mãnoiu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 25 august 2010.
Nr. 26.
------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016