Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 26 din 14 iulie 2005  privind managementul institutiilor publice de cultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 26 din 14 iulie 2005 privind managementul institutiilor publice de cultura

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 635 din 19 iulie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. VII.2 din Legea nr. 209/2005 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. 1
(1) În vederea asigurãrii eficienţei activitãţii instituţiilor publice de culturã şi a continuitãţii actului managerial, angajarea directorilor generali sau a directorilor, dupã caz, denumiţi în continuare conducãtorii instituţiilor publice de culturã, din cadrul instituţiilor publice de culturã, se face în urma unor concursuri de proiecte de management, pe baza unui concurs de proiecte de management, prin contract de management.
(2) Contractul de management prevãzut la alin. (1) este asimilat contractului individual de muncã pe perioadã nedeterminatã şi se încheie cu instituţia publicã de culturã.
(3) Prin derogare de la prevederile <>Legii nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ocuparea funcţiilor de conducere prevãzute la alin. (1) se face în toate cazurile în mod independent de ocuparea unei funcţii de execuţie în cadrul instituţiei publice de culturã în cauzã.
(4) Salarizarea conducãtorilor instituţiilor publice de culturã se face conform legii.
ART. 2
(1) Concursurile prevãzute la art. 1 alin. (1) în vederea angajãrii conducãtorilor instituţiilor publice de culturã se organizeazã de ordonatorii principali de credite în subordinea cãrora funcţioneazã instituţiile publice de culturã, în termen de 10 zile calendaristice de la vacantarea funcţiei de conducere.
(2) Organizarea concursurilor prevãzute la alin. (1) se aduce la cunoştinţã publicã prin grija ordonatorului principal de credite, prin publicare în mijloacele de informare în masã şi prin afişare la sediul şi pe pagina de Internet a acestuia.
(3) Concursurile prevãzute la alin. (1) se desfãşoarã în termen de minimum 30 de zile şi maximum 60 de zile de la aducerea la cunoştinţã publicã a organizãrii acestora.
(4) La concursuri pot participa şi cetãţeni ai statelor membre din Uniunea Europeanã.
(5) În vederea participãrii la concursurile prevãzute la alin. (1), candidaţii pot solicita instituţiei publice de culturã pentru care sunt organizate concursurile orice informaţii pe care aceştia le considerã necesare elaborãrii proiectelor de management prevãzute la art. 1 alin. (1).
ART. 3
(1) Proiectele de management prezentate de candidaţi sunt elaborate pentru o perioadã de minimum 3 ani şi de maximum 5 ani.
(2) Proiectele de management vor cuprinde cel puţin urmãtoarele:
a) diversificarea ofertei culturale a instituţiei publice de culturã;
b) cunoaşterea şi satisfacerea nevoilor culturale ale comunitãţilor în care îşi desfãşoarã activitatea instituţia publicã de culturã;
c) promovarea concurenţei în domeniul ofertei culturale;
d) promovarea excelenţei, experimentului şi a inovaţiei;
e) dezvoltarea competenţelor profesionale ale personalului din subordine;
f) aplicarea principiilor de eficienţã, eficacitate şi economie în gestionarea mijloacelor financiare şi a resurselor umane şi materiale ale instituţiei publice de culturã.
ART. 4
(1) Evaluarea candidaţilor şi a proiectelor de management prezentate de aceştia se face de comisii organizate la nivelul ordonatorului principal de credite.
(2) Cel puţin douã treimi din numãrul membrilor comisiilor prevãzute la alin. (1) sunt specialişti în management cultural sau în domeniile în care îşi desfãşoarã activitatea instituţiile publice de culturã pentru care se organizeazã concursul şi care nu se aflã în raporturi contractuale ori de serviciu cu ordonatorul principal de credite.
ART. 5
(1) În vederea participãrii la concurs, candidaţii vor depune un dosar cuprinzând, pe lângã documentele şi înscrisurile prevãzute de lege, şi proiectul de management prevãzut la art. 3.
(2) Dosarele se depun cel mai târziu cu 7 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru desfãşurarea concursului.
(3) Rezultatele concursului se aduc la cunoştinţã publicã în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data desfãşurãrii concursului.
(4) Contestaţiile se depun în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data aducerii la cunoştinţã publicã a rezultatelor concursului şi se soluţioneazã în termen de maximum douã zile de la data limitã pentru depunerea contestaţiilor de cãtre ordonatorul principal de credite.
(5) Dupã rãmânerea definitivã a rezultatelor concursului, numele câştigãtorului este fãcut public, de îndatã, prin grija ordonatorului principal de credite.
(6) Câştigãtorul concursului este anunţat în scris despre aceasta şi este obligat sã se prezinte la instituţia publicã de culturã, în vederea încheierii contractului de management, în termen de cel mult 15 zile lucrãtoare de la primirea comunicãrii.
ART. 6
(1) Evaluarea performanţelor manageriale ale conducãtorilor instituţiilor publice de culturã şi ale modului de îndeplinire a proiectului de management se face astfel:
a) dupã 90 de zile calendaristice, consideratã perioadã de probã, de la data încheierii contractului de management;
b) dupã un an calendaristic de la data încheierii contractului de management;
c) dupã 2 şi, respectiv, 3 şi 4 ani calendaristici de la data încheierii contractului de management;
d) cu 6 luni calendaristice înainte de împlinirea duratei proiectului de management.
(2) În cazul în care rezultatele evaluãrilor prevãzute la alin. (1) lit. a)-c) sunt necorespunzãtoare, contractul de management înceteazã de drept, iar conducãtorul instituţiei publice de culturã asigurã conducerea interimarã pânã la ocuparea prin concurs a acestei funcţii.
(3) În toate situaţiile este interzisã asigurarea conducerii interimare a instituţiei publice de culturã pentru o perioadã mai mare de 60 de zile lucrãtoare.
(4) Pe durata interimatului directorul general sau directorul, dupã caz, are dreptul sã efectueze doar angajamentele financiare necesare achitãrii drepturilor salariale ale angajaţilor instituţiei publice de culturã, precum şi efectuarea actelor de gestiune curentã, fãrã a putea angaja noi cheltuieli.
(5) În cazul în care rezultatul evaluãrii prevãzute la alin. (1) lit. d) este necorespunzãtor, contractul de management înceteazã prin ajungerea la termen, fãrã posibilitate de prelungire.
(6) Persoana al cãrei contract de management a încetat în urma evaluãrii necorespunzãtoare nu mai are dreptul sã se prezinte la un alt concurs pentru ocuparea unei funcţii de conducere pentru o perioadã de 5 ani, calculatã de la data încetãrii contractului de management.
(7) În cazul în care rezultatul evaluãrii prevãzute la alin. (1) lit. d) este corespunzãtor, conducãtorul instituţiei publice de culturã poate solicita prelungirea proiectului de management existent pentru o perioadã egalã cu a acestuia.
(8) Prelungirea proiectului de management existent se face fie prin modificarea acestuia, fie pe baza unui nou proiect de management, cu aplicarea în mod corespunzãtor a prevederilor prezentei ordonanţe.
(9) În cazul în care conducãtorul instituţiei publice de culturã nu doreşte prelungirea proiectului de management, este obligat sã anunţe de îndatã, în scris, acest fapt ordonatorului principal de credite.
ART. 7
(1) În situaţia prevãzutã la art. 6 alin. (5) ordonatorul principal de credite va organiza concurs pentru ocuparea funcţiei ce urmeazã sã devinã vacantã, cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor prezentei ordonanţe.
(2) Câştigãtorul concursului organizat în condiţiile alin. (1) încheie un contract de management cu timp parţial de maximum 4 ore pe zi, pentru o perioadã de maximum 6 luni.
(3) Contractul de management prevãzut la alin. (2) se transformã în contract de management cu timp complet dupã expirarea perioadei prevãzute la alin. (2).
(4) În perioada prevãzutã la alin. (3) viitorul conducãtor al instituţiei publice de culturã poate sã îşi adapteze proiectul de management pe baza cãruia a câştigat concursul, cu acordul ordonatorului principal de credite.
(5) Dupã expirarea perioadei prevãzute la alin. (3), proiectul de management al noului conducãtor al instituţiei publice de culturã rãmâne definitiv, iar evaluarea conducãtorului se va face pe baza acestui proiect de management rãmas definitiv.
(6) În perioada prevãzutã la alin. (3) contractul de management al conducãtorului instituţiei publice de culturã care a fost evaluat necorespunzãtor în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (5) se transformã în contract cu timp parţial de maximum 4 ore pe zi.
ART. 8
Evaluarea prevãzutã la art. 6 alin. (1) se face în funcţie de proiectul de management al conducãtorului instituţiei publice de culturã, ţinându-se seama de criteriile de evaluare a performanţelor manageriale, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã, şi în toate cazurile numai în funcţie de nivelul mijloacelor financiare aprobate instituţiei publice de culturã.
ART. 9
Conducerea instituţiilor publice de culturã poate fi asiguratã şi de persoane juridice în temeiul unor contracte de management, cu aplicarea în mod corespunzãtor a prevederilor prezentei ordonanţe.
ART. 10
(1) Modelul contractului de management pentru instituţiile publice de culturã se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
(2) Prevederile prezentei ordonanţe nu se aplicã conducãtorilor instituţiilor publice de culturã al cãror contract de muncã pentru funcţia de conducere a fost încheiat cu maximum 24 de luni înainte de data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
(3) În termen de 6 luni calendaristice de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, conducãtorii instituţiilor publice de culturã prevãzuţi la alin. (2) vor prezenta ordonatorului principal de credite în subordinea cãruia funcţioneazã instituţia publicã de culturã pe care o conduc un proiect de management în vederea încheierii contractului de management prevãzut de prezenta ordonanţã.
(4) Prevederile alin. (3) se aplicã şi celorlalţi conducãtori ai instituţiilor publice de culturã, alţii decât cei prevãzuţi la alin. (1).
(5) În cazul în care conducãtorii instituţiilor publice de culturã doresc încheierea unui contract de management înainte de expirarea termenului prevãzut la alin. (3) şi (4), aceştia pot prezenta ordonatorului principal de credite un proiect de management.
(6) În cazul în care conducãtorii instituţiilor publice de culturã prevãzuţi la alin. (2) şi (4) nu respectã prevederile alin. (3), aceştia sunt demişi de drept din funcţia de conducere, iar ordonatorul principal de credite va organiza de îndatã concurs pentru ocuparea funcţiei de conducere devenite vacante, cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor prezentei ordonanţe.
ART. 11
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul culturii şi cultelor,
Virgil-Ştefan Niţulescu,
secretar de stat

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 26.

ANEXĂ

CRITERII
de evaluare a performanţelor manageriale ale
conducãtorilor instituţiilor publice de culturã

1. Punerea în valoare şi gestiunea ofertei de bunuri şi servicii culturale ale instituţiei publice de culturã
2. Diversificarea ofertei culturale, interdisciplinaritatea acţiunilor culturale, racordarea la standardele şi direcţiile de evoluţie ale culturii europene şi mondiale din domeniile de activitate ale instituţiei publice de culturã
3. Promovarea imaginii şi vizibilitatea instituţiei publice de culturã
4. Colaborarea şi parteneriatele cu alţi operatori culturali din ţarã şi din strãinãtate
5. Adecvarea ofertei culturale la solicitãrile şi nevoile publicului, atragerea unor noi categorii de public, creşterea audienţei, fidelizarea publicului, calitatea şi diversitatea serviciilor oferite
6. Identificarea unor surse alternative de finanţare, participarea la programe naţionale, europene şi internaţionale
7. Eficienţa, eficacitatea şi economia în managementul mijloacelor financiare şi resurselor umane şi materiale ale instituţiei publice de culturã
8. Participarea la programe de perfecţionare profesionalã în domeniul managementului
9. Viziunea strategicã pe termen scurt, mediu şi lung asupra dezvoltãrii instituţiei publice de culturã.
----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016