Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA Nr. 24 din 26 iulie 1996  privind impozitul pe venitul reprezentantelor din Romania ale societatilor comerciale si organizatiilor economice straine    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA Nr. 24 din 26 iulie 1996 privind impozitul pe venitul reprezentantelor din Romania ale societatilor comerciale si organizatiilor economice straine

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 175 din 5 august 1996
În temeiul art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, precum şi al <>art. 1 lit. f) din Legea nr. 65/1996 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
(1) Reprezentantele societãţilor comerciale şi organizaţiilor economice strãine autorizate, potrivit legii, sa-şi desfãşoare activitatea în România, denumite în continuare reprezentante, se supun impozitului pe venit, calculat cu cota de 38% aplicatã la venitul anual impozabil.
(2) Venitul anual impozabil se determina prin scãderea din comisioanele primite de la societãţile comerciale şi organizaţiile economice strãine pe care le reprezintã a cheltuielilor efectuate pentru exercitarea activitãţii (salarii, chirii, iluminat, telex, telefon, materiale de întreţinere şi altele), dovedite cu acte justificative.
(3) Impozitul pe venitul determinat potrivit alin. (2) nu poate fi mai mic decît impozitul aferent normelor de venit, stabilite pe tipuri de reprezentante în funcţie de numãrul de persoane care lucreazã în cadrul acestora, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanta.
ART. 2
(1) Declaraţiile anuale de impunere, pe baza cãrora se stabileşte venitul anual impozabil şi care vor cuprinde realizarile anului precedent şi estimarile pentru anul de impunere, se depun, pînã la data de 20 ianuarie inclusiv a fiecãrui an fiscal, la organele fiscale din subordinea direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare organe fiscale, în raza cãrora îşi au sediul reprezentantele.
(2) Reprezentantele care obţin în cursul anului autorizaţia de funcţionare au obligaţia depunerii declaraţiei de impunere în termen de 15 zile de la data eliberãrii acestei autorizaţii, dupã care urmeazã regula prevãzutã la alin. (1).
(3) În cazul încetãrii activitãţii, reprezentantele sînt obligate sa prezinte declaraţia de impunere finala la organul fiscal în raza cãruia îşi au sediul, în termen de 5 zile de la data depunerii autorizaţiei de funcţionare.
Declaraţia de impunere finala se înregistreazã la organul fiscal respectiv.
ART. 3
(1) În termen de 20 de zile de la data depunerii declaraţiei de impunere, impozitul pe venit se calculeazã sau se definitiveaza, dupã caz, de cãtre organele fiscale pe baza elementelor din declaraţiile de impunere întocmite în conformitate cu evidenta privind veniturile, cheltuielile şi numãrul persoanelor angajate de reprezentanta.
(2) Impozitul pe venit datorat pe anul fiscal precedent constituie impozit provizoriu pentru anul fiscal curent.
ART. 4
(1) Impozitul anual datorat conform art. 3 se plãteşte în patru rate egale, pînã la 28 (29) februarie, 15 mai, 15 august şi 15 noiembrie, inclusiv.
(2) Diferenţele de impozit constatate în plus de cãtre organele fiscale, ca urmare a controlului asupra declarãrii venitului, potrivit art. 3, se plãtesc în termen de 15 zile de la data comunicãrii înştiinţãrii de plata.
(3) Impozitul definitiv datorat de reprezentantele care îşi înceteazã activitatea în cursul anului se plãteşte în termen de 5 zile de la data comunicãrii înştiinţãrii de plata.
(4) În cazul în care impozitul sau diferenţele de impozit nu sînt plãtite la termen, reprezentantele sînt obligate la plata majorãrilor de intirziere calculate pentru fiecare zi de intirziere, începînd cu ziua lucrãtoare imediat urmãtoare expirãrii termenului de plata şi pînã în ziua plãţii, inclusiv.
(5) Cota majorãrii de intirziere aplicatã este cea prevãzutã de legislaţia referitoare la calculul şi plata sumelor datorate pentru neachitarea în termen a impozitelor şi taxelor.
(6) Impozitul, majorãrile de intirziere şi amenzile, reglementate prin prezenta ordonanta, constituie venit al bugetului de stat.
ART. 5
Reprezentantele sînt obligate sa conducã evidenta contabila prevãzutã de legislaţia în vigoare din România.
ART. 6
(1) Depunerea cu intirziere a declaraţiei de impunere, nefurnizarea datelor necesare determinãrii obligaţiilor fiscale, precum şi neplata în termen a impozitului stabilit, de cãtre reprezentante, constituie contravenţii şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) depunerea cu intirziere, de pînã la 30 de zile inclusiv, a declaraţiei de impunere, cu amenda egala cu 1% din suma impozitului datorat;
b) nedepunerea sau depunerea declaraţiei de impunere cu o intirziere mai mare de 30 de zile fata de termenul de depunere prevãzut la art. 2 din prezenta ordonanta, precum şi nefurnizarea datelor necesare determinãrii obligaţiilor fiscale, cu amenda egala cu 2% din suma impozitului datorat;
c) neplata în întregime a impozitului stabilit prin declaraţia de impunere, la data prevãzutã, cu o amenda egala cu 3% din impozitul neplãtit.
(2) Amenzile se plãtesc în termen de 5 zile de la rãmînerea definitiva a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei; neplata în acest termen atrage dupã sine încasarea amenzilor potrivit procedurilor de urmãrire silitã.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor se fac de cãtre organele fiscale.
(4) Prevederile prezentei ordonanţe referitoare la contravenţii se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia celor din <>art. 25, 26 şi 27, şi ale Legii nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii fiscale.
ART. 7
(1) Plata impozitului pe venit, a majorãrilor de intirziere şi a eventualelor amenzi contravenţionale, care se fac venituri la bugetul de stat, se efectueazã în lei proveniţi din schimb valutar, la cursul valutar de referinta al Bãncii Naţionale a României în vigoare la data plãţii.
(2) Dovada plãţii obligaţiilor fiscale prevãzute în prezenta ordonanta se face cu documentul emis de societatea bancarã la care reprezentanta are deschis contul în valuta. În acest document se va mentiona şi contul în care societatea bancarã vireazã contravaloarea în lei a valutei.
ART. 8
Modalitatea de control, de contestare şi de soluţionare a contestaţiilor, a cererilor cu privire la revizuirea impozitului pe venit, la urmãrirea şi încasarea acestuia, precum şi alte norme procedurale prevãzute în <>Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, aprobatã şi modificatã prin Legea nr. 73/1996, şi în <>Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare sînt aplicabile şi reprezentantelor.
ART. 9
Constatarea, controlul, urmãrirea şi încasarea impozitului, precum şi a majorãrilor de intirziere aferente, reglementate de prezenta ordonanta, se efectueazã de cãtre organele fiscale.
ART. 10
Normele de venit prevãzute în anexa se actualizeazã anual prin ordin al ministrului finanţelor, în funcţie de rata inflaţiei şi de evoluţia cursului de schimb al leului.

Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 11
Contestaţiile aflate pe rol la organele Ministerului Finanţelor, precum şi plingerile la instanţele judecãtoreşti competente se soluţioneazã în conformitate cu legislaţia în vigoare la data constatãrii faptei.
ART. 12
Începînd cu data aplicãrii prezentei ordonanţe se abroga art. 2-6, art. 8-10, paragraful (5) al art. 14, anexele nr. 1 şi 2 din <>Hotãrîrea Guvernului nr. 1.222/1990 privind regimul impozitelor şi taxelor aplicabile reprezentantelor din România ale societãţilor comerciale sau organizaţiilor economice strãine, precum şi drepturile şi obligaţiile legate de salarizarea personalului roman, prevederile alin. 5 şi 6 ale <>art. 16 din Decretul-lege nr. 122/1990 privind autorizarea şi funcţionarea în România a reprezentantelor societãţilor comerciale şi organizaţiilor economice strãine, referitoare la impozitul pe venit, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
ART. 13
Dispoziţiile prezentei ordonanţe se aplica începînd cu data de 1 ianuarie 1997.

p. PRIM-MINISTRU
FLORIN GEORGESCU,
ministru de stat, ministrul finanţelor

Contrasemneazã:
----------------
p. Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Nicolae Constantinescu,
secretar de stat


ANEXA 1

NORME DE VENIT
stabilite în funcţie de numãrul de persoane care
lucreazã în cadrul reprezentantei
--------------------------------------------------------------------------------
Tipul de reprezentanta Venitul anual impozabil
- lei -
--------------------------------------------------------------------------------
A (1-2 persoane) 14.800.000
B (3-5 persoane) 45.800.000
C (6-8 persoane) 89.700.000
D (peste 8 persoane) 182.200.000
--------------------------------------------------------------------------------
NOTA:
În numãrul persoanelor pe baza cãruia se stabileşte tipul de reprezentanta nu se cuprind: secretara, dactilografa, soferul, stenodactilografa, telexistul, curierul, muncitorul calificat, femeia de serviciu.
Dacã în cursul unui an fiscal au loc modificãri în legatura cu tipul reprezentantei, aceasta are obligaţia de a depune o noua declaraţie de impunere, conform art. 2 din prezenta ordonanta, în cursul lunii în care a intervenit modificarea respectiva.
În acest caz, impozitul pe venitul anual se recalculeazã începînd cu data de întîi a lunii în care a intervenit modificarea. Ratele de impozit rãmase de plata pînã la expirarea anului fiscal se vor influenta cu diferenţele rezultate din recalcularea impozitului pe venit şi se vor plati la termenele prevãzute în art. 4.
---------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016