Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 24 din 25 august 2010  privind controlul operatiunilor care fac parte din sistemul de finantare prin Fondul European de Garantare Agricola    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 24 din 25 august 2010 privind controlul operatiunilor care fac parte din sistemul de finantare prin Fondul European de Garantare Agricola

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 613 din 30 august 2010
ORDONANŢÃ nr. 24 din 25 august 2010
privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolã
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 613 din 30 august 2010


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 1 pct. II.3 din Legea nr. 138/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. 1
(1) Prezenta ordonanţã creeazã cadrul juridic şi organizatoric pentru aplicarea dispoziţiilor Regulamentului (CE) nr. 485/2008 al Consiliului din 26 mai 2008 privind controalele efectuate de cãtre statele membre cu privire la operaţiunile care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolã, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 143 din 3 iunie 2008, denumit în continuare Regulament.
(2) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, denumit în continuare M.A.D.R., este principala autoritate publicã responsabilã cu implementarea Regulamentului, supravegherea, coordonarea şi efectuarea controalelor conform acestuia.
(3) Alte autoritãţi publice implicate în implementarea Regulamentului sunt:
a) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, denumitã în continuare A.N.V., din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
b) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, denumitã în continuare A.N.A.F., din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
c) Departamentul pentru Lupta Antifraudã, denumit în continuare D.L.A.F.;
d) Agenţia de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, denumitã în continuare A.P.D.R.P.;
e) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, denumitã în continuare A.P.I.A.
(4) În vederea aplicãrii prevederilor Regulamentului, între M.A.D.R. şi autoritãţile publice prevãzute la alin. (3) lit. a), b) şi c) se încheie protocoale de colaborare, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe.
(5) Prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, se aprobã procedura de lucru privind implementarea prevederilor Regulamentului între M.A.D.R., A.P.I.A. şi A.P.D.R.P.
ART. 2
(1) Obiectivul general al controalelor efectuate în temeiul Regulamentului este de a verifica realitatea şi regularitatea operaţiunilor finanţate prin Fondul European de Garantare Agricolã, denumit în continuare FEGA.
(2) Controalele se realizeazã asupra operaţiunilor care fac parte, direct sau indirect, din sistemul de finanţare prin FEGA.
ART. 3
M.A.D.R., prin structura de control ex-post, denumitã în continuare SCEP, are ca atribuţii principale implementarea Regulamentului, supravegherea, coordonarea şi efectuarea controalelor efectuate conform acestuia.
ART. 4
În vederea implementãrii prevederilor Regulamentului, A.N.V. are urmãtoarele atribuţii:
a) executã controale ex-post pentru restituţiile la export;
b) transmite informaţii, documente şi rapoartele de control cãtre M.A.D.R. la termenele stabilite conform protocolului de colaborare prevãzut la art. 1 alin. (4).
ART. 5
(1) A.N.A.F., în vederea implementãrii prevederilor Regulamentului, furnizeazã, la solicitarea M.A.D.R., informaţii cu privire la situaţia financiarã a întreprinderilor controlate, în conformitate cu protocolul de colaborare prevãzut la art. 1 alin. (4).
(2) M.A.D.R., care primeşte informaţii fiscale, este obligat sã pãstreze secretul asupra informaţiilor primite conform <>art. 11 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Nerespectarea obligaţiei de pãstrare a secretului fiscal atrage rãspunderea potrivit legii.
ART. 6
D.L.A.F., în vederea implementãrii prevederilor Regulamentului, are urmãtoarele atribuţii:
a) comunicã, la solicitarea M.A.D.R., dacã întreprinderea care face obiectul controlului ex-post a fãcut obiectul unui control D.L.A.F. cu privire la nereguli/fraude ce afecteazã interesele financiare ale Uniunii Europene în România, în conformitate cu protocolul de colaborare prevãzut la art. 1 alin. (4);
b) asigurã şi faciliteazã cooperarea dintre M.A.D.R. şi Oficiul European de Luptã Antifraudã.
ART. 7
(1) Atribuţiile A.P.I.A. constau în fundamentarea şi emiterea deciziilor de recuperare financiarã, pe baza verificãrilor efectuate în conformitate cu prezenta ordonanţã, precum şi notificarea rezultatului final SCEP şi Comisiei Europene, cu respectarea obligaţiilor stabilite prin ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale prevãzut la art. 1 alin. (5).
(2) Recuperarea financiarã a sumelor utilizate necorespunzãtor, ca urmare a controalelor efectuate conform Regulamentului, se realizeazã conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 8
Structurile din cadrul M.A.D.R. şi A.N.V. care îndeplinesc atribuţii de efectuare a controlului ex-post, denumite în continuare organe de control, efectueazã controlul prin:
a) personalul cu atribuţii de efectuare a controlului ex-post din cadrul M.A.D.R. pentru mãsurile ce intrã sub incidenţa Regulamentului, cu excepţia restituţiilor la export;
b) personalul cu atribuţii de efectuare a controlului ulterior, specializat în controlul ex-post, din cadrul A.N.V., pentru restituţiile la export.
ART. 9
(1) Începerea controlului trebuie consemnatã în registrul unic de control, ţinut de întreprindere potrivit legii.
(2) Personalul din cadrul organelor de control realizeazã controlul pe baza actului administrativ care dispune efectuarea controlului şi a legitimaţiei de serviciu emise de conducãtorul autoritãţii publice din care face parte acesta.
ART. 10
(1) Pe perioada desfãşurãrii controlului, în îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, personalul din cadrul organelor de control este în drept:
a) sã aibã acces în locurile de depozitare a produselor, în spaţiile de producţie şi în alte încãperi ale întreprinderii;
b) sã solicite clarificãri şi sã verifice procesele de producţie;
c) sã reţinã documentele comerciale ce au legãturã cu operaţiunile finanţate din F.E.G.A. aparţinând întreprinderii care face obiectul procedurii de control.
(2) Documentele comerciale prevãzute la alin. (1) lit. c) pot fi reţinute în vederea studierii la sediul organului de control pe o perioadã de cel mult 30 de zile, fãrã ca astfel sã se depãşeascã data finalizãrii controlului.
(3) Înainte de reţinerea documentelor comerciale, reprezentantul legal al întreprinderii controlate are dreptul sã realizeze copii de pe acestea pe cheltuialã proprie.
(4) În cazul în care reţinerea documentelor comerciale în original aduce atingere bunei funcţionãri a întreprinderii controlate sau la cererea justificatã a reprezentantului acesteia, personalul din cadrul organelor de control va reţine în locul documentelor comerciale originale copii ale acestora, certificate pentru conformitatea cu originalul.
(5) Reţinerea şi restituirea documentelor comerciale prevãzute la alin. (1) lit. c) se vor face în baza procesului-verbal de predare-primire de înscrisuri, întocmit de personalul din cadrul organelor de control în douã exemplare, semnate de acesta şi de reprezentantul întreprinderii, unul dintre exemplare fiind înmânat acestuia din urmã.
ART. 11
Obligaţiile întreprinderilor:
a) de a pãstra documentele comerciale timp de 5 ani de la întocmirea acestora;
b) de a evidenţia într-un registru transferul documentelor comerciale cãtre terţi;
c) de a pãstra copii de pe toate documentele comerciale transmise în strãinãtate;
d) de a permite verificarea proceselor de producţie şi de a furniza informaţii solicitate de personalul din cadrul organului de control;
e) de a permite accesul personalului din cadrul organului de control în locurile de depozitare a produselor, spaţiile de producţie, precum şi în alte încãperi ale întreprinderii cu ocazia efectuãrii controlului, în conformitate cu prevederile Regulamentului;
f) de a pune la dispoziţia personalului din cadrul organului de control documentele comerciale;
g) de a permite personalului din cadrul organului de control realizarea de copii conform dispoziţiilor art. 5 alin. (2) din Regulament;
h) de a preda documentele comerciale la solicitarea personalului din cadrul organului de control;
i) de a permite fotografierea documentelor comerciale şi a locurilor de depozitare a produselor, spaţiilor de producţie şi a altor încãperi ale întreprinderii cu ocazia efectuãrii controlului.
ART. 12
(1) Nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 11 lit. a)-c) constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 15.000 lei la 30.000 lei.
(2) Nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 11 lit. d)-i) constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 5.000 lei la 20.000 lei.
(3) Contravenientul poate achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia jumãtate din minimul amenzii prevãzute la alin. (1) şi (2), agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal de constatare.
ART. 13
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la art. 12 se fac de cãtre personalul din cadrul organelor de control.
ART. 14
Contravenţiilor prevãzute la <>art. 13 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 15
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin prezenta ordonanţã, personalul prevãzut la art. 8 alin. (1) are acces la informaţiile necesare, în mod operativ şi gratuit, de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, A.N.V., A.N.A.F. şi de la instituţiile financiar-bancare, în condiţiile legii.
(2) Instituţiile prevãzute la alin. (1) furnizeazã relaţiile şi informaţiile solicitate, în baza unui protocol de colaborare, şi elibereazã copii certificate de pe documentele necesare realizãrii controlului, în condiţiile legii.
ART. 16
Termenii şi expresiile din cuprinsul prezentei ordonanţe au înţelesul definit în cuprinsul art. 1 din Regulament.
ART. 17
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, prin ordin comun al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale şi al ministrului finanţelor publice se adoptã normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe.
ART. 18
Dispoziţiile referitoare la contravenţiile prevãzute la art. 13 intrã în vigoare la 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. 19
La articolul 3 din <>Legea nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 162 din 25 februarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã litera ţ) se introduce o nouã literã, litera u), cu urmãtorul cuprins:
"u) fundamenteazã şi emite decizii de recuperare financiarã pe baza verificãrilor efectuate în cadrul controlului operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolã şi notificã rezultatul final Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale şi Comisiei Europene."

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii
şi dezvoltãrii rurale,
Mihail Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Preşedintele Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscalã,
Sorin Blejnar

Şeful Departamentului
pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mãnoiu

Bucureşti, 25 august 2010.
Nr. 24.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016