Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 22 din 31 ianuarie 2007  privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Prognoza    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 22 din 31 ianuarie 2007 privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Prognoza

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 84 din 2 februarie 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. IV.1 din Legea nr. 502/2006 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

CAP. I
Dispoziţii generale şi principalele atribuţii

ART. 1
(1) Comisia Naţionalã de Prognozã se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului şi coordonarea ministrului delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, având rolul de a elabora studii şi prognoze pe termen scurt, mediu şi lung privind evoluţia economiei româneşti în ansamblu, pe sectoare şi în profil teritorial, sinteze macroeconomice, precum şi de a fundamenta principalele mãsuri de politicã economicã proiectate de Guvern, în concordanţã cu Programul de guvernare.
(2) Activitatea Comisiei Naţionale de Prognozã este finanţatã de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(3) Comisia Naţionalã de Prognozã are sediul în municipiul Bucureşti, str. Cristian Popişteanu nr. 2-4, sectorul 1.
ART. 2
(1) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate, Comisia Naţionalã de Prognozã îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigurã elaborarea programelor de dezvoltare economicã şi socialã pe termen scurt, mediu şi lung, a prognozelor şi studiilor privind echilibrul macroeconomic, sectorial şi regional;
b) de armonizare a metodelor şi tehnicilor de previziune, precum şi a cadrului legislativ din domeniul sãu de activitate, cu reglementãrile şi recomandãrile Uniunii Europene;
c) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigurã urmãrirea şi controlul aplicãrii reglementãrilor din domeniul sãu de activitate;
e) de administrare, prin care se asigurã administrarea şi gestionarea eficientã a bunurilor din patrimoniul sãu, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
(2) Activitatea Comisiei Naţionale de Prognozã se întemeiazã pe principiile autonomiei şi obiectivitãţii, confidenţialitãţii, transparenţei, responsabilitãţii şi deontologiei profesionale.
ART. 3
(1) Comisia Naţionalã de Prognozã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã prognoze privind dezvoltarea economico-socialã a României pe termen scurt, mediu şi lung, în corelare cu prevederile Programului de guvernare, ale strategiilor naţionale, sectoriale şi regionale, precum şi pe baza tendinţelor din economia naţionalã şi cea mondialã;
b) participã la monitorizarea modului de realizare a Programului de guvernare, efectueazã analize cu privire la stadiul îndeplinirii prevederilor acestuia şi propune mãsuri pentru atingerea obiectivelor asumate prin Programul de guvernare;
c) realizeazã analize şi previziuni pentru fundamentarea proiectelor de buget, în concordanţã cu cerinţele Ministerului Finanţelor Publice;
d) coordoneazã sau participã la elaborarea de strategii şi programe de dezvoltare naţionale, sectoriale sau regionale;
e) participã la elaborarea şi actualizarea anualã a documentelor programatice pe care România trebuie sã le pregãteascã în calitate de ţarã membrã, precum Programul de convergenţã, Programul naţional de reforme;
f) participã la reuniunile grupurilor de experţi ale Comisiei Europene, constituite pe problematici specifice;
g) evalueazã efectele principalelor mãsuri de politicã economicã asupra creşterii economice prin prisma obiectivelor prevãzute în programele naţionale şi regionale de dezvoltare;
h) participã la evaluãrile ex-ante şi ex-post ale impactului politicilor publice asupra proceselor economice şi sociale la nivel macroeconomic şi sectorial;
i) gestioneazã şi implementeazã proiecte de asistenţã financiarã nerambursabilã din partea Uniunii Europene destinate dezvoltãrii capacitãţii de formulare a politicilor economice, precum şi în vederea perfecţionãrii activitãţii de previziune;
j) elaboreazã şi utilizeazã modele macroeconomice pentru fundamentarea şi asigurarea coerenţei prognozelor şi scenariilor de dezvoltare;
k) analizeazã impactul politicilor financiare, monetare, valutare şi bugetare asupra economiei reale;
l) efectueazã studii şi analize privind perspectivele economiei mondiale, evidenţiind principalele tendinţe şi posibilele lor efecte asupra economiei româneşti;
m) analizeazã periodic situaţia economicã internã, inclusiv pe bazã de anchete proprii de conjuncturã, în scopul evidenţierii unor riscuri sau disfuncţii în evoluţia unor sectoare ori activitãţi economice;
n) realizeazã estimãri asupra evoluţiei economice pe termen scurt şi avanseazã propuneri pentru încadrarea în prognozele anuale;
o) elaboreazã prognoze referitoare la echilibrul forţei de muncã; întocmeşte studii şi analize privind unele activitãţi cu profil social şi de protecţie socialã;
p) efectueazã previziuni pe termen scurt, mediu şi lung privind activitatea de comerţ exterior şi balanţa de plãţi externe; evalueazã impactul fondurilor structurale şi al altor surse financiare externe atrase asupra indicatorilor macroeconomici;
q) analizeazã şi prognozeazã evoluţia şi efectele procesului inflaţionist asupra echilibrelor la nivel macroeconomic;
r) efectueazã analize şi proiecţii privind evoluţia principalelor sectoare de activitate: industrie, agriculturã, transport, comerţ, comunicaţii;
s) elaboreazã analize şi prognoze economice privind evoluţia în profil teritorial a principalilor indicatori economico-sociali;
t) efectueazã analize privind impactul asupra creşterii economice a programelor locale de dezvoltare şi a mãsurilor propuse prin Cadrul strategic naţional de referinţã şi Programul operaţional regional "Dezvoltare regionalã";
u) editeazã buletine informative din domeniul sãu de activitate; cheltuielile legate de tipãrirea şi difuzarea buletinelor informative vor fi suportate din alocaţiile bugetare aprobate Comisiei Naţionale de Prognozã;
v) rãspunde solicitãrilor instituţiilor publice, persoanelor fizice şi juridice private prin efectuarea de analize, cercetãri, previziuni şi pe alte domenii şi subsectoare, la cerere;
w) asigurã, în condiţiile legii, formarea profesionalã a personalului din aparatul propriu;
x) elaboreazã proiectul bugetului anual al Comisiei Naţionale de Prognozã, precum şi programele de investiţii anuale;
y) organizeazã controlul financiar preventiv şi monitorizeazã execuţia bugetarã.
(2) Comisia Naţionalã de Prognozã îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute în legi sau alte acte normative pentru domeniul sãu de activitate.
ART. 4
(1) În îndeplinirea atribuţiilor sale, Comisia Naţionalã de Prognozã colaboreazã cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului şi a ministerelor, cu Banca Naţionalã a României, cu institutele de cercetare şi cu autoritãţile administraţiei publice locale.
(2) Comisia Naţionalã de Prognozã este abilitatã sã solicite informaţii privind evoluţia activitãţii economico-financiare şi sociale de la ministere, organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului, Banca Naţionalã a României, operatori economici, precum şi de la autoritãţile administraţiei publice locale, în scopul asigurãrii elementelor necesare fundamentãrii studiilor şi prognozelor, în condiţiile prevãzute de lege.
(3) Pentru domenii de cercetare specifice, unde fluxul reciproc de informaţii este intens, Comisia Naţionalã de Prognozã poate încheia convenţii de colaborare.
ART. 5
(1) Comisia Naţionalã de Prognozã poate efectua cercetãri, analize şi previziuni, la cerere, şi pe alte domenii şi subsectoare sau despre alţi indicatori economico-sociali decât aceia care fac obiectul activitãţii sale curente.
(2) Lucrãrile din categoria celor prevãzute la alin. (1), efectuate la cererea persoanelor juridice private, se presteazã contra cost.
(3) Preţurile şi tarifele pentru lucrãrile solicitate de persoanele juridice private se stabilesc prin ordin al preşedintelui Comisiei Naţionale de Prognozã, cu avizul ordonatorului principal de credite.
(4) Veniturile obţinute se varsã integral la bugetul de stat.

CAP. II
Conducerea Comisiei Naţionale de Prognozã

ART. 6
(1) Comisia Naţionalã de Prognozã este condusã de un preşedinte, a cãrui funcţie este asimilatã din punctul de vedere al salarizãrii cu funcţia de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine şi instrucţiuni.
(3) Preşedintele îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator de credite.
(4) Preşedintele numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu al Comisiei Naţionale de Prognozã.
ART. 7
(1) Preşedintele reprezintã Comisia Naţionalã de Prognozã în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte persoane juridice, cu persoane fizice, precum şi cu organisme din ţarã şi din strãinãtate.
(2) Prin ordin al preşedintelui, unele atribuţii pot fi delegate, în condiţiile legii, şi persoanelor cu funcţii de conducere din compartimentele de specialitate ale Comisiei Naţionale de Prognozã.
ART. 8
(1) În exercitarea atribuţiilor prevãzute de lege, preşedintele este ajutat de Consiliul de Coordonare a Activitãţii de Previziune, organism cu caracter consultativ, fãrã personalitate juridicã.
(2) Consiliul de Coordonare a Activitãţii de Previziune are ca atribuţie principalã dezbaterea proiectelor şi prognozelor macroeconomice pentru creşterea caracterului obiectiv, transparent şi ştiinţific al acestora. De asemenea, Consiliul de Coordonare a Activitãţii de Previziune sprijinã Comisia Naţionalã de Prognozã în demersurile sale de perfecţionare a metodelor şi tehnicilor de analizã şi prognozã şi de asigurare a compatibilitãţii acestora cu cerinţele Uniunii Europene.
(3) Din componenţa Consiliului de Coordonare a Activitãţii de Previziune fac parte reprezentanţi de prestigiu ai mediului academic şi ai societãţii civile, cu preocupãri în domeniul analizei şi previziunii macroeconomice.
(4) Consiliul de Coordonare a Activitãţii de Previziune este format din cel mult 7 membri, inclusiv preşedintele Comisiei Naţionale de Prognozã, care este şi preşedintele acestuia.
(5) Membrii Consiliului de Coordonare a Activitãţii de Previziune sunt numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea preşedintelui Comisiei Naţionale de Prognozã, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
(6) Membrii Consiliului de Coordonare a Activitãţii de Previziune beneficiazã de o indemnizaţie trimestrialã de participare la şedinţã, egalã cu 10% din indemnizaţia lunarã a preşedintelui Comisiei Naţionale de Prognozã.
(7) Consiliul de Coordonare a Activitãţii de Previziune se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar.
ART. 9
(1) Secretarul general al Comisiei Naţionale de Prognozã este înalt funcţionar public, numit prin concurs sau prin examen, pe criterii de profesionalism, în condiţiile <>legii, şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Secretarul general coordoneazã activitãţile stabilite potrivit structurii organizatorice a Comisiei Naţionale de Prognozã, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã, îndeplinind şi alte atribuţii prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei ori încredinţate de preşedinte.

CAP. III
Organizarea Comisiei Naţionale de Prognozã

ART. 10
(1) Structura organizatoricã a Comisiei Naţionale de Prognozã este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã.
(2) În cadrul structurii organizatorice prevãzute la alin. (1) se pot organiza, prin ordin al preşedintelui Comisiei Naţionale de Prognozã, servicii, birouri şi compartimente, stabilindu-se numãrul posturilor de conducere, potrivit legii.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Comisiei Naţionale de Prognozã este de 126, exclusiv demnitarul.
ART. 11
(1) Structura organizatoricã internã, circuitul documentelor, atribuţiile compartimentelor din aparatul propriu al Comisiei Naţionale de Prognozã se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui.
(2) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de muncã se aprobã prin ordin al preşedintelui Comisiei Naţionale de Prognozã.
(3) Atribuţiile şi rãspunderile personalului se stabilesc prin fişa postului, potrivit legii.
ART. 12
(1) Pentru activitatea de analizã şi prognozã în profil teritorial, Comisia Naţionalã de Prognozã poate constitui compartimente şi birouri în judeţele în care îşi au sediul agenţiile pentru dezvoltare regionalã, denumite în continuare compartimente regionale de prognozã.
(2) Compartimentele regionale de prognozã nu au personalitate juridicã, urmând sã facã parte din Direcţia analize şi prognoze regionale, prevãzutã în anexã.
(3) Autoritãţile administraţiei publice locale asigurã, în condiţiile prevãzute de lege, spaţiile corespunzãtoare necesare pentru desfãşurarea activitãţii compartimentelor regionale de prognozã.
ART. 13
(1) Personalul Comisiei Naţionale de Prognozã se compune din funcţionari publici şi personal contractual.
(2) Personalul din cadrul Comisiei Naţionale de Prognozã se încadreazã, conform legii, cu respectarea structurii organizatorice şi în limita numãrului de posturi prevãzute.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 14
Numãrul de autoturisme din dotarea Comisiei Naţionale de Prognozã şi consumul lunar de carburant pentru acestea se stabilesc potrivit legii.
ART. 15
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 757/2003 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale de Prognozã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 490 din 8 iulie 2003, cu completãrile ulterioare.
ART. 16
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 10 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Radu Stroe

Preşedintele Comisiei Naţionale
de Prognozã,
Ion Ghizdeanu

Ministrul administraţiei
şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 31 ianuarie 2007.
Nr. 22.



ANEXĂ

Numarul maxim de posturi = 126,
exclusiv demnitarul


STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Comisiei Nationale de Prognoza

┌──────────────────┐ ┌──────────────────┐
│ Consiliul de │ │ PRESEDINTE │


│ Activitatii de │ │Cabinet Presedinte│


│ Previziune │ └───────┬──────────┘
└──────────────────┘ │

┌─────────────┼────────────────────┐
┌──────┴───────┐ │ ┌──────┴─────────┐
│ AUDIT │ │ │Secretar general│
└──────────────┘ │ └────────────┬───┘
│ │
┌────────────────────────┴─────┐ │
│ │ │
┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐ ┌────────┴────────┐
│ Directia │ │ Directia │ │ Directia │
│ generala │ │ generala │ │ economica, │
│ de analize │ │ de │ │administrativa, │
│ si │ │ analize │ │ juridica si │
│ prognoze │ │ si │ │ de resurse │
│ globalele │ │ prognoze │ │ umane │
│ │ │ financiare,│ │ │
│ │ │ sectoriale │ │ │
│ │ │ si regionale│ │ │
└────────────┬┘ └┬────────────┘ └─────────────────┘
│ │
│ │
┌─────────────┐ │ │ ┌─────────────┐
│ Directia │ │ │ │ Directia │
│ Conturi │ │ │ │ analize si │
│ Nationale ├──┤ ├───┤ prognoze │
│ si forta │ │ │ │ financiare │
│ de munca │ │ │ │ │
└─────────────┘ │ │ └─────────────┘
│ │
┌─────────────┐ │ │ ┌─────────────┐
│ Directia │ │ │ │ Directia │
│ de │ │ │ │ analize de │
│ modelare ├──┘ ├───┤ impact si │
│ si sinteza │ │ │ prognoze │
│ │ │ │ sectoriale │
└─────────────┘ │ └─────────────┘

│ ┌─────────────┐
│ │ Directia │
│ │ analize si │
└───┤ prognoze │
│ regionale │
└─────────────┘


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016