Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 22 din 30 ianuarie 1998  pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania, Banca Europeana de Investitii si Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 22 din 30 ianuarie 1998 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania, Banca Europeana de Investitii si Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice "Radet" Bucuresti, prin finantarea Proiectului de reabilitare si modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucuresti, semnat la Luxembourg si Bucuresti la data de 12 si, respectiv, 14 noiembrie 1997

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 42 din 30 ianuarie 1998
ORDONANTA nr. 22 din 30 ianuarie 1998
pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România, Banca Europeanã de Investiţii şi Regia Autonomã de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti, prin finanţarea Proiectului de reabilitare şi modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucureşti, semnat la Luxembourg şi Bucureşti la data de 12 şi, respectiv, 14 noiembrie 1997
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 42 din 30 ianuarie 1998

În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, precum şi ale <>art. 1 lit. a) din Legea nr. 221/1997 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
Se ratifica Acordul de împrumut dintre România, Banca Europeanã de Investiţii şi Regia Autonomã de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti privind finanţarea Proiectului de reabilitare şi modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucureşti, în valoare de 35 milioane ECU, semnat la Luxembourg şi Bucureşti la data de 12 şi, respectiv, 14 noiembrie 1997.
ART. 2
Finanţarea localã a Proiectului de reabilitare şi modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucureşti va fi asigurata din fonduri de la bugetul de stat, alocaţii din bugetul local al municipiului Bucureşti şi din surse proprii ale Regiei Autonome de Distribuţie a Energie Termice "Radet" Bucureşti, conform planului de finanţare inclus în acordul de împrumut subsidiar care va fi încheiat între Ministerul Finanţelor şi Regia Autonomã de Distribuţie a Energie Termice "Radet" Bucureşti.
Sumele de la bugetul de stat cu aceasta destinaţie vor fi prevãzute, anual, prin anexa la legea bugetului de stat, ca poziţie distinctã şi globalã, pe seama transferurilor de la bugetul de stat cãtre bugetele locale, pentru investiţii finanţate parţial din împrumuturi externe.
Finanţarea localã se va majorã în mod corespunzãtor cu valoarea impozitelor şi a taxelor aferente realizãrii Proiectului de reabilitare şi modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucureşti.
ART. 3
Plata serviciului datoriei externe aferent împrumutului (rambursãri, dobânzi, comisioane şi alte costuri) se va asigura din sursele proprii ale Regiei Autonome de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti.
ART. 4
Se autorizeaza Guvernul României ca prin Ministerul Finanţelor, de comun acord cu Banca Europeanã de Investiţii şi Regia Autonomã de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti, sa introducã, pe parcursul utilizãrii împrumutului, în raport cu condiţiile de derulare a Acordului de împrumut, amendamente la conţinutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificãri în structura împrumutului pe componente, modificãri de termene, modificãri şi adaptari, ca urmare a mãsurilor de reorganizare a regiei autonome beneficiare în baza Ordonanţei Guvernului nr. 30/1997, precum şi orice alte modificãri care nu sunt de natura sa sporeasca obligaţiile financiare ale României fata de Banca Europeanã de Investiţii sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite iniţial între pãrţi.
Guvernul va raporta, periodic, Parlamentului asupra amendamentelor aduse la acord, în cadrul Raportului privind datoria publica externa a României.


PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
----------------
p. Ministrul finanţelor,
Valentin Lazea,
secretar de stat

p. Ministrul afacerilor externe,
Gabriel Gafita,
secretar de stat


BANCA EUROPEANÃ DE INVESTIŢII

ROMÂNIA - PROIECT DE REABILITARE ŞI MODERNIZARE A SISTEMULUI DE TERMOFICARE DIN MUNICIPIUL BUCUREŞTI

ACORD DE ÎMPRUMUT
între România şi Banca Europeanã de Investiţii şi Regia Autonomã de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti*)

---------------
*) Traducere.

Prezentul acord este încheiat între:
România, reprezentatã de Ministerul Finanţelor, având sediul în str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, România, prin domnul Corneliu Gorcea, secretar de stat, denumita în continuare Împrumutatul, ca prima parte,
Banca Europeanã de Investiţii, având sediul în bd. Konrad Adenauer nr. 100, Luxembourg-Kirchberg, Marele Ducat al Luxemburgului, reprezentatã prin domnul K.J.Andreopoulos, director, şi domnul Guido Bruch, şef de departament, denumita în continuare Banca, ca a doua parte, şi
Regia Autonomã de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti, având sediul în str. Cavafii Vechi nr. 15, sectorul 3, Bucureşti, România, reprezentatã prin domnul Gheorghe Dabela, director general, denumita în continuare RADET ca a treia parte.
Având în vedere ca:
1. Comunitatile Europene şi România au încheiat un acord de asociere între Comunitatile Europene şi statele membre, pe de o parte, şi România, pe de alta parte, denumit în continuare Acordul european.
2. În cadrul Acordului european şi urmare a Deciziei Consiliului Europei nr. 97/256/EC din 14 aprilie 1997, Consiliul Guvernatorilor Bãncii Europene de Investiţii a luat nota de aceasta decizie şi a autorizat pe data de 9 iunie 1997 acordarea de împrumuturi pentru proiecte de investiţii în România.
3. În conformitate cu acordul-cadru dintre România şi Banca Europeanã de Investiţii, care reglementeazã activitatea Bãncii Europene de Investiţii în România, semnat de Banca şi de Împrumutat la 4/5 iunie 1997 şi ratificat de cãtre Împrumutat prin Ordonanta Guvernului nr. 33 din 25 august 1997, denumit în continuare Acord-cadru, Guvernul Împrumutatului a fãcut cunoscut Bãncii ca finanţarea în cadrul prezentului acord de împrumut se încadreazã în obiectivele aplicãrii Acordului-cadru.
4. Împrumutatul a propus iniţierea unui proiect, denumit în continuare Proiectul, care se va realiza de cãtre Radet, cuprinzând reabilitarea transmisiei şi distribuţiei de energie termica în Bucureşti, asa cum este expus detaliat în descrierea tehnica prezentatã în anexa A la prezentul acord, denumita în continuare Descrierea tehnica.
5. Costul total estimat al Proiectului este de 75.500.000 ECU (şaptezeci de milioane cinci sute de mii ECU), inclusiv rezerve şi dobanda pe perioada construcţiei.
6. Costul Proiectului va fi finanţat astfel:



- Fonduri bugetare şi alte finantari 25.500.000 ECU
- Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei 10.000.000 ECU
- Pentru a completa finanţarea, Împrumutatul a solicitat
Bãncii un împrumut în valoare echivalenta cu 35.000.000 ECU


TOTAL: 70.500.000 ECU
--------------------------------------------------------------------------


7. Conform art. 4 din Acordul-cadru, Împrumutatul se angajeazã ca "pe durata oricãrei operaţiuni încheiate conform art. 2 al acestui acord, România:
a) va asigura: (i) ca beneficiarii pot converti în orice moneda pe deplin convertibilã, la rata de schimb predominanta, sumele în moneda nationala a României, necesare plãţii tuturor sumelor datorate cãtre Banca, cu privire la împrumuturile şi garanţiile legate de orice proiect; şi (ii) ca aceste sume vor fi liber, imediat şi efectiv transferabile;
b) va asigura: (i) ca Banca va putea converti în orice moneda pe deplin convertibilã, la rata de schimb predominanta, sumele în moneda nationala a României, primite de banca sub forma plãţilor, în legatura cu împrumuturile şi garanţiile şi cu orice alte activitãţi, şi ca Banca poate sa transfere în mod liber, imediat şi efectiv sumele astfel convertite sau, dupã cum va opta Banca (ii) aceasta poate dispune în mod liber de aceste sume pe teritoriul României".
8. Conform art. 3 din Acordul-cadru, Împrumutatul se angajeazã ca "dobânzile şi alte plati datorate Bãncii în legatura cu activitãţile prevãzute de acest acord, la fel ca şi activele şi veniturile Bãncii, aferente acestor activitãţi, vor fi exceptate de la impozitare. Nici o activitate desfasurata de cãtre Banca pe teritoriul României, prevãzutã de acest acord, nu va supune, prin ea însãşi, Banca sau activele sale impozitãrii".
9. Banca, apreciind ca finanţarea Proiectului corespunde obiectului sau de activitate şi având în vedere cele expuse mai sus, a hotãrât sa dea curs cererii Împrumutatului şi cererii RADET, prin acordarea cãtre Împrumutat a unui credit în suma echivalenta cu 35.000.000 ECU (treizeci şi cinci milioane ECU) şi care urmeazã sa fie folosit exclusiv pentru finanţarea Proiectului.
10. Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei a decis sa cofinanteze Proiectul cu o suma echivalenta cu 10 milioane ECU şi de aceea va încheia cu Împrumutatul şi cu RADET un acord de împrumut, denumit în cele ce urmeazã Împrumutul FDS.
11. Domnul Corneliu Gorcea este pe deplin autorizat, conform celor descrise în Documentul I, sa semneze acest acord în numele Împrumutatului, şi domnul Gheorghe Dabela este pe deplin autorizat, conform celor descrise în Documentul II, sa semneze acest acord în numele RADET.
12. Consiliul Europei a decis la Reuniunea de la Madrid din 15-16 decembrie 1995 schimbarea numelui unitãţii monetare europene de "ECU" în "euro", din momentul începerii celei de a III-a etape a Uniunii Europene Monetare şi Economice (EMU) şi a emiterii Normei Consiliului nr. 1.103 din 17 iunie 1997, care reglementeazã anumite aspecte referitoare la introducerea euro.
13. Referirile din prezentul acord la articole, preambul, anexe şi documente constituie referiri la articolele, preambulul, anexele şi documentele ataşate la prezentul acord.
Prin prezentul acord se convine asupra celor ce urmeazã:

ART. 1
Trageri

1.01. - Suma creditului
Prin prezentul acord, Banca acorda Împrumutatului, iar Împrumutatul accepta un credit, denumit în cele ce urmeazã credit, în valoare echivalenta cu 35.000.000 ECU (treizeci şi cinci milioane ECU), în unicul scop de a finanta parţial Proiectul, asa cum este descris în Descrierea tehnica.
ECU este definit în anexa B la prezentul acord şi va fi tratat pentru toate scopurile prezentului acord ca fiind o moneda.

1.02. - Proceduri de tragere
A. Dacã Banca nu va decide altfel, creditul va fi tras în cel mult 15 transe (asa cum se menţioneazã în prezentul acord şi fiecare se numeşte transa), care vor fi fiecare în valoare echivalenta cu cel puţin 1 milion ECU, cu excepţia ultimei trageri, şi nu vor depãşi echivalentul a 7 milioane ECU.
B. Tragerea fiecãrei transe va fi condiţionatã de primirea de cãtre Banca a unei cereri scrise, denumita în continuare cerere, de la Împrumutat prin RADET, în care sa se specifice:
a) suma transei;
b) moneda sau monedele în care împrumutatul, prin RADET, prefera ca transa sa fie trasa şi care sa fie moneda sau monedele la care se referã art. 1.03;
c) rata sau ratele dobânzii aplicabile, comunicate anterior de banca, dacã este cazul;
d) data preferata pentru tragere, intelegandu-se ca Banca poate elibera transa în termen de pana la 4 luni calendaristice de la data cererii.
Nici o cerere nu va putea fi efectuatã mai târziu de 31 octombrie 2002. Sub rezerva prevederilor art. 1.02 C, fiecare cerere este irevocabilã.
C. Dacã cererea va fi întocmitã în conformitate cu prevederile art. 1.02 A şi sub rezerva prevederilor art. 1.04 şi 1.07, într-un interval cuprins între 10 şi 15 zile înainte de data plãţii, banca va remite Împrumutatului, prin Radet, un aviz, denumit în continuare aviz de tragere, care: (i) va confirma suma şi structura, pe monede, a transei specificate în cerere; (ii) va specifica rata sau ratele dobânzii determinate în conformitate cu prevederile art. 3.01 A; şi (iii) va preciza data tragerii transei. În cazul în care rata dobânzii, specificatã în avizul de tragere, depãşeşte rata respectiva indicatã anterior de banca sau în cazul în care suma sau structura, pe monede, a transei nu sunt în conformitate cu cererea, Împrumutatul, prin RADET, poate ca în curs de 3 zile lucrãtoare luxemburgheze de la primirea avizului de tragere sa revoce cererea prin notificare cãtre Banca şi, în consecinta, cererea şi avizul de tragere nu îşi vor mai produce efectul.
D. Tragerea va fi efectuatã în acel cont bancar pe numele Împrumutatului sau RADET, pe care Împrumutatul, prin RADET, îl va notifica Bãncii cu cel puţin 8 zile înainte de data tragerii, cu condiţia ca pentru fiecare moneda sa fie notificat nu mai mult de un cont.

1.03. - Moneda tragerii
Sub rezerva existenţei de disponibilitati, banca va disponibiliza fiecare transa în moneda sau monedele pentru care Împrumutatul, prin RADET, îşi va fi exprimat preferinta. Moneda tragerii va fi oricare dintre monedele indicate în anexa C la prezentul acord.
Pentru calcularea echivalentului în ECU a oricãrei sume trase în oricare dintre aceste monede, rata de schimb utilizata va fi cea indicatã în anexa C la acest acord.

1.04. - Condiţii pentru tragere
A. Tragerea primei transe conform art. 1.02 va fi condiţionatã de îndeplinirea, în mod satisfãcãtor pentru Banca, a urmãtoarelor condiţii, respectiv ca înainte de data cererii;
a) consiliul juridic al Împrumutatului sa fi emis un aviz juridic favorabil privind legalitatea semnãrii de cãtre Împrumutat a prezentului acord şi a celorlalte documente, incluzând, dar nelimitandu-se la evidentele menţionate la lit. d) al prezentului articol, în termeni acceptabili Bãncii;
b) consilierul juridic al RADET sa fi emis un aviz juridic favorabil privind legalitatea semnãrii de cãtre RADET a prezentului acord şi a celorlalte documente, în termeni acceptabili Bãncii;
c) toate aprobãrile necesare sa fi fost obţinute astfel încât sa permitã RADET sa efectueze trageri din împrumut şi Împrumutatului sa ramburseze împrumutul (asa cum este definit la art. 2.01) şi sa plãteascã dobanda şi celelalte sume datorate conform prevederilor prezentului acord; aceste aprobãri trebuie extinse şi asupra deschiderii şi gestionãrii conturilor în care Împrumutatul solicita Bãncii sa disponibilizeze sumele împrumutului;
d) Banca sa fi primit autorizarea scrisã, emisã de Împrumutat, prin care RADET este împuternicit sa solicite trageri şi sa primeascã sumele corespunzãtoare, în numele Împrumutatului;
e) Banca sa fi primit dovezi satisfãcãtoare privind împuternicirea d-lui Corneliu Gorcea şi a d-lui Gheorghe Dabela de a semna acest acord în numele Împrumutatului şi, respectiv, al RADET şi o copie de pe împuternicirea Consiliului de administraţie al RADET de a participa la acest acord;
f) Banca sa fi primit dovezi satisfãcãtoare privind: (i) înfiinţarea legalã a unei unitãţi de implementare a proiectului cu personal adecvat; şi (ii) numirea unui consultant independent de renume internaţional, acceptabil Bãncii, asa cum este menţionat la art. 6.09; (iii) sunt în pregãtire planurile pentru dezvoltarea unui sistem de contorizare a consumului individual; şi (iv) a fost semnat şi a intrat în efectivitate împrumutul FDS.
Dacã o cerere pentru tragerea primei transe prezentatã înainte de primirea de cãtre Banca a unor dovezi satisfãcãtoare pentru ea potrivit cãrora aceste condiţii au fost îndeplinite, acea cerere va fi consideratã ca fiind primitã de Banca la acea data la care condiţiile vor fi fost îndeplinite.
B. Fiecare tragere ulterioara va fi condiţionatã de primirea de cãtre Banca, înainte de data cererii respective, a unor documente justificative satisfãcãtoare pentru Banca, care sa ateste ca RADET a cheltuit pentru acele componente ale Proiectului, descrise în Descrierea tehnica, care urmeazã sa fie finanţate parţial de cãtre Banca, o suma cel puţin egala cu valoarea tuturor sumelor anterioare puse la dispoziţie de Banca (fãrã impozite şi taxe vamale), mai puţin suma de 2 milioane ECU, cu excepţia ultimei trageri.
Mai mult, fiecare tragere va fi condiţionatã de convingerea permanenta a Bãncii ca au fost alocate suficiente fonduri bugetare şi alte resurse financiare sau ca urmeazã sa fie disponibilizate cãtre RADET de cãtre Împrumutat pentru Proiect, astfel încât sa se asigure executarea şi implementarea la timp a Proiectului, conform programului descris în Descrierea tehnica.
C. În plus fata de condiţiile prevãzute la art. 1.04 B, ultima tragere va fi supusã condiţiei ca toate sumele trase anterior sa fi fost cheltuite pentru Proiect, asa cum se prevede în articolul, amintit, sau Împrumutatul, prin RADET, sa prezinte documente satisfãcãtoare, în sensul ca aceste sume urmeazã sa fie cheltuite în decurs de 60 de zile de la data la care tragerea a fost solicitatã.
Orice tragere efectuatã conform acestui paragraf pentru finanţarea de cheltuieli în avans va fi condiţionatã de primirea, în decurs de 90 de zile, a unor documente satisfãcãtoare pentru Banca, în sensul ca suma respectivei trageri sau a tragerilor, dupã cum este cazul, a fost corect cheltuitã pentru Proiect.
D. Pentru calcularea echivalentului în ECU al sumelor cheltuite, Banca va utiliza cursul de schimb în vigoare aplicat în a 30-a zi dinaintea datei cererii.
E. Dacã vreo parte a evidentelor furnizate de Împrumutat, prin RADET, nu este consideratã satisfãcãtoare de cãtre Banca, Banca poate acţiona conform ultimului paragraf al art. 1.04 A sau poate elibera proporţional mai puţin decât suma solicitatã.

1.05. - Comision de amânare
Dacã tragerea vreunei transe este amânatã la cererea Împrumutatului, prin RADET (cu consimţãmântul Bãncii), Împrumutatul va plati comision de amânare pentru partea de transa netrasa, la o rata anuala de 1, calculatã de la data iniţial specificatã a tragerii pana la data efectivã a tragerii sau, dacã transa nu este trasa în întregime, pana la data anulãrii sau revocãrii acelei transe. Cererea pentru amânare trebuie sa fie primitã de banca cu cel puţin 8 zile calendaristice înainte de data iniţialã a tragerii. Acest comision se va acumula de la zi la zi şi va fi plãtibil la fiecare dintre datele specificate la art. 5.03.

1.06. - Anularea creditului
Dacã costul Proiectului va fi mai mic decât cifra estimatã în preambul, Banca poate, cu înştiinţarea Împrumutatului, sa anuleze porţiunea dintre credit corespunzãtoare diferenţei.
Împrumutatul poate oricând, cu înştiinţarea bãncii, sa anuleze integral sau parţial orice suma netrasa din credit.
Dacã Împrumutatul anuleazã vreo transa pentru care cererea transmisã de Împrumutat, prin RADET, nu a fost revocatã conform prevederilor art. 1.02 C, acesta va plati un comision flat, calculat la valoarea anulatã, egal cu jumãtatea ratei dobânzii aplicate de banca la data anulãrii asupra împrumuturilor acordate de ea în aceleaşi proporţii între monede şi cu o perioada de rambursare de 20 de ani. Acest comision va fi plãtibil suplimentar oricãrui alt comision plãtibil conform art. 1.05.

1.07. - Revocarea şi suspendarea creditului
Banca poate, prin înştiinţarea Împrumutatului, revoca partea netrasa a creditului, în orice moment şi cu efect imediat:
a) ca urmare a apariţiei oricãrui eveniment menţionat la art. 10.01 (A) sau (B); sau
b) dacã vor surveni situaţii excepţionale care vor afecta negativ accesul Bãncii la pieţele de capital naţional sau internaţionale de referinta.
Ca alternativa, dacã Banca apreciazã ca o situaţie descrisã în cazul a) sau b) a survenit, dar are caracter temporar, ea poate suspenda, prin notificarea Împrumutatului, partea netrasa a creditului. În acest caz, suspendarea va continua pana când, urmare emiterii unei cereri suplimentare, Banca va fi nou în mãsura sa emita un aviz de tragere.
Totuşi Banca nu va fi indreptatita sa revoce ori sa suspende, pe motivele din cazul b), vreo transa care a fãcut obiectul unui aviz de tragere.
Creditul va fi considerat revocat dacã Banca solicita rambursarea conform prevederilor art. 10.
Dacã creditul este revocat pentru alte motive decât cele ce decurg din cazul b) de mai sus, Împrumutatul va plati un comision pentru suma a carei tragere a fost solicitatã la o rata anuala de 0,75%, calculatã de la data cererii respective pana la data revocãrii.
Un astfel de comision va fi plãtibil suplimentar oricãrui comision plãtibil conform prevederilor art. 1.05.

1.08. - Moneda comisioanelor
Comisioanele datorate de Împrumutat Bãncii, conform art. 1, vor fi calculate şi plãtibile în ECU.

ART. 2
Împrumutul

2.01. - Suma împrumutului
Împrumutul, denumit în continuare împrumutul, va cuprinde totalul sumelor în monedele disponibilizate de Banca, asa cum vor fi fost notificate de baca cu ocazia tragerii fiecãrei transe.

2.02. - Moneda de rambursare
Fiecare rambursare conform prevederilor art. 4 sau, dupã caz, ale art. 10, va fi efectuatã în monedele disponibilizate şi în proportiile aferente acestora în soldul împrumutului.

2.03. - Moneda pentru dobanda şi alte obligaţii de plata
Dobanda şi celelalte obligaţii plãtibile conform art. 3, 4 şi 10 vor fi calculate şi vor fi plãtibile proporţional în fiecare moneda în care împrumutul este rambursabil.
Orice alte plati vor fi fãcute în moneda specificatã de Banca, având în vedere moneda în care s-au efectuat cheltuielile ce urmeazã a fi rambursate prin acea plata.

2.04. - Notificãri ale Bãncii
Dupã tragerea fiecãrei transe, Banca va transmite Împrumutatului şi RADET o situaţie rezumativa cuprinzând suma, structura pe monede, data tragerii, graficul de rambursare şi rata sau ratele dobânzii pentru acea transa.

ART. 3
Dobanda

3.01. - Rata dobânzii
A. Soldul nerambursat al fiecãrei transe va fi purtãtor de dobanda la rata sau la ratele specificate în avizul de tragere respectiv, care vor fi rata sau ratele dobânzii aplicabile la data emiterii avizului de tragere pentru împrumuturile exprimate în moneda sau monedele respective şi acordate de Banca imprumutatilor sãi în aceiaşi termeni de rambursare şi în aceleaşi condiţii de plata a dobânzii ca pentru transa în cauza.
B. Dobanda va fi platibila semestrial la datele specificate la art. 5.03.

3.02. - Dobanda la sumele cu scadenta depãşitã
Fãrã ca acest lucru sa fie considerat o încãlcare a prevederilor art. 10 şi prin excepţie de la prevederile art. 3.01, dobanda se va acumula pentru oricare suma cu scadenta depãşitã, de la data scadentei prevãzutã pentru plata pana la data efectivã a plãţii, la o rata anuala, calculatã dupã cum urmeazã:
a) pentru o suma datoratã în cadrul oricãrei transe, la o rata egala cu suma dintre: (i) 2,5% (doua virgula cinci procente) şi (ii) rata corespunzãtoare, specificatã conform art. 3.01; şi
b) pentru orice alta suma, la o rata egala cu suma dintre: (i) 2,5% (doua virgula cinci procente) şi (ii) rata dobânzii perceputã de Banca la data scadentei pentru împrumuturi acordate în aceeaşi moneda pe termen de 20 de ani.
Aceasta dobanda este platibila în aceeaşi moneda ca şi suma restanta asupra cãreia se aplica.

ART. 4
Rambursarea

4.01. - Rambursarea normalã
Împrumutatul va rambursa împrumutul conform graficului de amortizare prezentat în anexa D.

4.02. - Rambursarea anticipata voluntara
A. Împrumutatul poate rambursa anticipat, în întregime sau parţial, o transa, cu condiţia notificãrii Bãncii, în scris, denumita în continuare notificare de rambursare anticipata, specificand suma de rambursare anticipata, denumita în cele ce urmeazã suma de rambursare anticipata, şi data de rambursare anticipata propusã, denumita în continuare data de rambursare anticipata, care va fi o data specificatã la art. 5.03 (fiecare fiind o data de rambursare).
Notificarea de rambursare anticipata va fi transmisã Bãncii cu cel puţin o luna înainte de data de rambursare anticipata. Rambursarea anticipata va fi condiţionatã de plata de cãtre Împrumutat a compensãrii, dacã este cazul, datoratã Bãncii în concordanta cu prevederile paragrafelor B, C şi D de mai jos.
B. Suma compensãrii, datoratã pentru transa rambursata anticipat, va fi suma deficitului înregistrat de Banca în legatura cu dobanda datoratã la fiecare semestru care se încheie la datele de rambursare care urmeazã dupã data de rambursare anticipata, calculat în modul stabilit în urmãtorul subparagraf şi diminuat conform paragrafului C.
Suma deficitului va fi calculatã ca fiind suma cu care:
(x) dobanda care ar fi fost de plata în timpul semestrului corespunzãtor partii din transa rambursata anticipat depãşeşte
(y) dobanda care ar fi fost astfel platibila în timpul semestrului respectiv, dacã ar fi fost calculatã la rata de referinta, pentru scopul cãreia rata de referinta înseamnã rata anuala a dobânzii (redusã cu 15 puncte procentuale), determinata de cãtre Banca la o data ce cade cu o luna înainte de data de rambursare anticipata pentru un împrumut acordat în moneda respectiva, având aceleaşi caracteristici financiare cu cele ale transei şi, în special, aceeaşi periodicitate pentru plata dobânzii, aceeaşi durata rãmasã pana la maturitate şi acelaşi mod de rambursare.
Rata dobânzii pe care Banca, urmând procedurile stabilite de Consiliul directorilor Bãncii, o aplica unui împrumut este, conform Statutului Bãncii, determinata pe baza condiţiilor predominante pe piata de capital.
C. Fiecare suma astfel calculatã va fi diminuata în funcţie de data rambursarii anticipate, prin aplicarea unei rate egale cu rata determinata conform alin. (y) al paragrafului B.
D. Banca va notifica Împrumutatului asupra compensãrii datorate sau, dupã caz, asupra absentei acesteia, pana la ora 12:00 a.m. ora Luxembourgului într-o zi lucrãtoare atât în Luxembourg, cat şi în Bucureşti, urmãtoare notificãrii de rambursare anticipata. Dacã pana la ora 17:00 ora Luxembourgului în ziua notificãrii, Împrumutatul nu confirma, în scris, intenţia sa de a efectua rambursarea voluntara în termenii notificati de Banca, notificarea de rambursare anticipata nu va avea efect.
În afarã de cele menţionate, Împrumutatul va fi obligat sa efectueze plata în conformitate cu notificarea de rambursare anticipata, împreunã cu dobanda acumulatã la suma de rambursare anticipata, precum şi orice suma datoratã conform art. 4.02.

4.03. - Rambursarea anticipata obligatorie
A. Dacã Împrumutatul ramburseazã anticipat, în mod voluntar, integral sau parţial, orice alt împrumut contractat iniţial pe o perioada mai mare de 5 ani, Banca poate solicita rambursarea anticipata a unei astfel de pãrţi din suma împrumutului, neachitata în acel moment, în proporţia în care suma rambursata anticipat acoperã suma totalã nerambursata a tuturor împrumuturilor de acest fel.
Banca va adresa Împrumutatului cererea sa, dacã este cazul, în termen de 4 sãptãmâni de la primirea notificãrii respective, conform art. 8.02 (a). Orice suma cerutã de Banca va fi plãtitã, împreunã cu dobanda acumulatã, la data indicatã de Banca, data care nu va preceda data rambursarii anticipate a celuilalt împrumut.
Rambursarea anticipata a unui împrumut printr-un nou împrumut, cu termen de rambursare cel puţin tot atât de mare ca termenul neexpirat al împrumutului rambursat anticipat, nu va fi consideratã rambursare anticipata.
B. Dacã costul total al Proiectului se va situa semnificativ sub cel menţionat în preambul, Banca poate cere rambursarea anticipata a împrumutului, proporţional cu diferenţa.
C. În cazul oricãrei rambursãri anticipate, datoratã în temeiul art. 4.03, Împrumutatul poate alege transa sau tranşele care urmeazã sa fie rambursate anticipat.

4.04. - Prevederi generale privind rambursarea anticipata conform art. 4
Rambursarea anticipata va fi efectuatã în toate momentele transei în cauza, proporţional cu sumele de rambursat respective, în afarã de cazul rambursarii anticipate, conform art. 4.02, când Împrumutatul poate rambursa intreaga suma nerambursata în una sau mai multe monede în cadrul transei la alegere.
În cazul unei rambursãri anticipate parţial în toate monedele, fiecare suma rambursata anticipat va fi redusã proporţional din fiecare rata rãmasã neachitata.
Prevederile art. 4 se vor aplica fãrã a prejudicia prevederile art. 10.

ART. 5
Plãţile

5.01. - Locul plãţii
Fiecare suma platibila de Împrumutat, conform prevederilor prezentului acord, va fi plãtitã în contul notificat de Banca Împrumutatului. Banca va indica contul cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã pentru prima plata pe care o face Împrumutatul şi va notifica orice schimbare a contului cu nu mai puţin de 15 zile înainte de data primei plati de la care se aplica notificarea.
Aceasta perioada de notificare nu se aplica în cazul plãţilor efectuate în temeiul art. 10.

5.02.- Calculul plãţilor referitoare la fracţiuni de an
Orice suma datoratã sub forma de dobanda, comision sau în alt mod de cãtre Împrumutat, conform prevederilor prezentului acord, şi calculatã pentru orice fracţiune din an, va fi calculatã pe baza anului de 360 de zile şi a lunii de 30 de zile.

5.03. - Datele de plata
Sumele datorate semestrial, conform prevederilor prezentului acord, sunt plãtibile Bãncii la 31 aprilie şi 30 octombrie ale fiecãrui an.
Alte sume datorate conform prevederilor prezentului acord sunt plãtibile în termen de 7 zile lucrãtoare de la primirea de cãtre Împrumutat a cererii emise de Banca.
O suma datoratã de Împrumutat va fi consideratã plãtitã în momentul în care a fost primitã de Banca.

ART. 6
Angajamente speciale

6.01. - Utilizarea împrumuturilor şi a altor fonduri
Împrumutatul, prin RADET, va folosi sumele împrumutului şi celelalte fonduri menţionate în planul de finanţare descris în preambul, exclusiv pentru executarea Proiectului.

6.02. - Realizarea proiectului
Împrumutatul, prin RADET, se angajeazã sa realizeze Proiectul în concordanta cu Descrierea tehnica şi sa-l finalizeze pana la data specificatã în aceasta descriere sau asa cum aceasta poate fi modificatã periodic, cu aprobarea Bãncii.

6.03. - Costul majorat al Proiectului
Dacã costul Proiectului depãşeşte cifra estimatã, prezentatã la pct. 5 din preambul, Împrumutatul va obţine finanţare pentru a acoperi depãşirea costului, fãrã a apela la Banca, astfel încât sa permitã RADET sa finalizeze proiectul în concordanta cu Descrierea tehnica. Planurile Împrumutatului de finanţare a depãşirii costurilor vor fi comunicate Bãncii fãrã întârziere.

6.04. - Procedura de licitaţie
Împrumutatul, prin RADET, se angajeazã sa cumpere bunuri, sa achizitioneze servicii şi sa comande lucrãri pentru Proiect, în mod adecvat şi satisfãcãtor pentru Banca, pe cat posibil prin licitaţie internationala, deschisã pe baze egale naţionalilor din toate ţãrile, cu menţiunea ca exportatorii de bunuri, care, la data câştigãrii licitaţiei, fac obiectul unor taxe antidumping definitive, impuse de Consiliul Uniunii Europene, vor fi în mod normal excluşi de la adjudecarea licitaţiei, în mãsura în care licitaţia se referã la astfel de bunuri.

6.05. - Asigurare
Atât timp cat împrumutatul este nerambursat, RADET va asigura în mod adecvat toate lucrãrile şi proprietãţile care fac parte din Proiect, în concordanta cu practica normalã pentru lucrãri similare de interes public pe teritoriul României.

6.06. - Întreţinere
Atât timp cat împrumutul este nerambursat, Împrumutatul, prin RADET, va asigura ca toate proprietãţile care fac parte din proiect sa fie întreţinute, reparate, revizuite şi innoite, dupã cum este necesar, pentru a fi pãstrate în buna stare de funcţionare.

6.07. - Alocaţii din surse bugetare
Împrumutatul se angajeazã ca va asigura suficiente resurse bugetare şi/sau alte resurse financiare pentru a fi alocate anual proiectului, pentru a asigura contribuţia la planul de finanţare al Proiectului, care nu este acoperitã din împrumut, şi pentru a permite realizarea la timp a acestuia în conformitate cu Descrierea tehnica.

6.08. - Auditul anual
Împrumutatul şi RADET se angajeazã sa efectueze anual expertiza contabila a conturilor, situaţiilor financiare şi bugetare ale RADET, în conformitate cu standardele internaţionale de contabilitate.

6.09. - Consultanţa
RADET se angajeazã sa foloseascã consultanţi ale cãror calificare, experienta şi termeni de referinta vor fi satisfãcãtoare pentru Banca, în vederea proiectarii şi supervizarii lucrãrilor, asa cum este specificat în Descrierea tehnica. Consultanţii vor: (i) verifica viabilitatea tehnica a lucrãrilor; (ii) asigura o calitate adecvatã a lucrãrilor propuse; şi (iii) superviza implementarea acestora şi realizarea lor la timp.
RADET se angajeazã sa foloseascã consultanţi ale cãror calificare, experienta şi termeni de referinta vor fi satisfãcãtoare pentru Banca, pentru realizarea obiectivelor asistenţei tehnice, destinate, adoptãrii şi implementarii de cãtre RADET, pana la data de finalizare a acestui proiect, dupã cum se specifica în Descrierea tehnica, a: (i) unor tehnologii şi metode de conducere adecvate în domeniile ingineriei, construcţiei, operarii şi întreţinerii; (ii) practicilor şi contractãrii pentru furnizarea de energie termica pe baze comerciale (achiziţionarea de energie termica de la producãtori) şi distribuţie (livrarea de energie termica la consumatorul final); şi (iii) contorizarii individuale adecvate a vânzãrilor.

6.10. - Angajament financiar
Împrumutatul se angajeazã ca RADET, printr-o conducere eficienta şi o politica tarifara corespunzãtoare, va menţine o structura financiarã şi o activitate operationala corespunzãtoare, în special va realiza un nivel al resurselor interne suficient sa acopere, într-o proporţie rezonabila, cheltuielile operationale.

ART. 7
Garanţie

7.01. - Garanţie
Dacã Împrumutatul va acorda unui terţ vreo garanţie pentru îndeplinirea vreuneia dintre obligaţiile sale privind datoria sa externa sau vreo preferinta ori prioritate în acest sens, Împrumutatul va informa Banca despre aceasta şi, dacã Banca va solicita, va furniza Bãncii o garanţie echivalenta pentru îndeplinirea obligaţiilor sale în cadrul prezentului acord sau va acorda Bãncii o preferinta sau prioritate echivalenta. Împrumutatul confirma ca, în prezent, nu exista nici o asemenea garanţie, preferinta sau prioritate.

ART. 8
Informaţii şi vizite

8.01. - Informaţii privind Proiectul
Împrumutatul, prin RADET:
a) va transmite Bãncii (i) pana la 31 martie 1998 şi, ulterior, trimestrial, pana la încheierea Proiectului, un raport privind implementarea acestuia; (ii) la 6 luni dupã încheierea Proiectului, un raport privind finalizarea acestuia; şi (iii) periodic, orice alt asemenea document sau informaţie privind finanţarea, implementarea şi operaţiunile Proiectului, dupã cum Banca poate solicita, în mod rezonabil, aceste rapoarte fiind întocmite şi aprobate de cãtre un consultant independent, de renume internaţional, menţionat la art. 6.09;
b) va spune aprobãrii Bãncii, fãrã întârziere, orice modificare importanta în planurile generale, în graficul sau în programul de cheltuieli ale Proiectului, în legatura cu situaţiile fãcute cunoscute Bãncii înainte de semnarea prezentului acord;
c) va asigura ca evidentele RADET cuprind toate operaţiunile legate de finanţarea şi de executarea Proiectului; şi
d) va informa, în general, Banca despre orice fapt sau eveniment cunoscut împrumutatului sau RADET, care ar putea prejudicia substanţial sau afecta condiţiile executãrii sau operaţiunile Proiectului.

8.02. - Informaţii privind Împrumutatul
Împrumutatul va informa imediat Banca:
a) despre orice hotãrâre luatã de el sau despre orice motiv sau situaţie care îl obliga sau despre orice cerere adresatã acestuia pentru plata anticipata a oricãrui împrumutat acorda iniţial pentru o perioada mai mare de 5 ani;
b) despre orice intenţie de furnizare a oricãrei garanţii la care se face referire la art. 7.01 cãtre o terta parte; sau
c) în general, despre orice situaţie sau eveniment care ar putea impiedica executarea oricãrei obligaţii a Împrumutatului în cadrul prezentului acord.

8.03. - Informaţii privind RADET
RADET:
a) va furniza Bãncii, în fiecare an, în interval de o luna de la publicare, raportul anual, bilanţul, contul de profit şi pierderi şi raportul de expertiza contabila în conformitate cu standardele internaţionale de contabilitate; şi
b) va informa Banca:
(i) imediat, despre orice modificare adusã documentelor sale de baza şi despre orice schimbãri în statutul juridic şi în mandat; sau
(ii) în general, cu privire la orice situaţii sau evenimente care pot impiedica îndeplinirea oricãrei obligaţii a RADET în cadrul prezentului acord.

8.04. - Vizite
Împrumutatul şi RADET vor permite persoanelor desemnate de banca, care pot fi însoţite de reprezentanţi ai Curţii de Conturi a Comunitãţilor Europene, sa viziteze amplasamente, instalaţii şi lucrãri care fac parte din Proiect şi sa efectueze acele verificãri pe care aceştia le apreciazã ca necesare şi le vor acorda sau se vor asigura ca li se acorda tot sprijinul necesar pentru acest scop.

ART. 9
Speze şi cheltuieli

9.01. - Impozite, taxe şi comisioane
Împrumutatul va plati toate impozitele, taxele, comisioanele şi alte impuneri de orice natura, inclusiv taxe de timbru şi taxe pentru înregistrare rezultând din intrarea în vigoare sau din implementarea prezentului acord sau a oricãrui document legat de acesta şi în legatura cu constituirea oricãrei garanţii pentru împrumut.
Împrumutatul va plati integral capital, dobanda, comisioanele şi alte sume datorate conform prezentului acord, în suma bruta, fãrã deducerea vreunei impuneri naţionale sau locale de orice fel, cu condiţia ca, în cazul în care Împrumutatul este obligat prin lege sa face orice asemenea deduceri, sa majoreze plata în suma bruta cãtre Banca, astfel încât, dupã deducere, valoarea neta primitã de banca sa fie echivalenta cu suma datoratã.

9.02. - Alte speze
Împrumutatul va suporta orice costuri profesionale, bancare, de transfer sau de schimb valutar, ocazionate de executarea sau de implementarea prezentului acord sau a documentelor legate de acesta, şi în constituirea oricãrei garanţii pentru împrumut.

ART. 10
Rambursarea anticipata în cazul neîndeplinirii unei obligaţii

10.01. - Dreptul de a solicita rambursarea anticipata
Împrumutatul va rambursa împrumutul sau orice parte a acestuia pe baza cererii fãcute în acest sens de cãtre Banca:
(A) imediat:
a) dacã vreo informaţie importanta sau document remis Bãncii de cãtre sau în numele Împrumutatului, în legatura cu negocierea prezentului acord sau pe durata lui, se dovedeşte a fi fost incorectã în orice privinta importanta;
b) dacã Împrumutatul nu ramburseazã la data scadentei orice parte din împrumut, nu plãteşte dobanda aferentã acestuia sau nu efectueazã orice alta plata cãtre Banca, dupã cum se prevede în prezentul acord;
c) dacã, urmare oricãrei neindepliniri a obligaţiilor, Împrumutatului i se cere sa ramburseze anticipat un împrumut care i s-a acordat iniţial pentru un termen mai mare de 5 ani;
d) dacã survine un eveniment sau o situaţie care este posibil sa punã în pericol efectuarea plãţilor aferente, plata serviciului împrumutului sau sa afecteze negativ orice garanţie acordatã pentru acesta;
e) dacã vreo obligaţie asumatã de Împrumutat, asa cum se prevede în paragrafele 7 şi 8 din preambul, înceteazã de a fi îndeplinitã cu privire la orice împrumut acordat oricãrui împrumutat din România din resursele bãncii sau ale Comunitãţilor Europene;
f) dacã Împrumutatul sau RADET nu-şi îndeplineşte vreo obligaţie financiarã cu privire la orice împrumut acordat de Banca din resursele Bãncii sau ale Comunitãţilor Europene;
g) dacã împrumutul acordat de FDS devine scadent şi plãtibil înainte de maturitatea convenitã;
(B) la data expirãrii unei perioade de timp rezonabile, specificatã într-o notificare remisã de Banca Împrumutatului, fãrã ca problema sa fi fost rezolvatã în mod satisfãcãtor pentru Banca:
a) dacã Împrumutatul nu-şi îndeplineşte vreo obligaţie conform prevederilor prezentului acord, alta decât vreuna dintre cele menţionate la art. 10.01 (A) b); sau
b) dacã vreun fapt esenţial, prevãzut în preambul, se modifica substanţial şi dacã modificarea prejudiciazã interesele Bãncii în calitate de împrumutãtor al Împrumutatului sau afecteazã negativ implementarea sau operaţiunile Proiectului.

10.02. - Alte drepturi legale
Articolul 10.01 nu va limita nici un alt drept legal al Bãncii de a cere rambursarea anticipata a împrumutului.

10.03. - Daune
Atunci când cererea de rambursare anticipata se va face conform art. 10.01, Împrumutatul va plati Bãncii o suma calculatã începând cu data la care s-a fãcut solicitarea, cea mai mare dintre:
a) valoarea calculatã în conformitate cu art. 4.02, aplicatã la suma care a devenit scadenta şi platibila imediat şi cu efect de la data declaraţiei acesteia, şi b) o suma calculatã la o rata anuala de 0,25% de la data cererii pana la data la care fiecare rata a sumei cerute ar fi trebuit sa fie rambursata în absenta solicitãrii.

10.04. - Nerenuntare
Nici o omisiune sau întârziere a Bãncii în exercitarea oricãruia dintre drepturile sale conform art. 10 nu va fi consideratã ca o renunţare la un astfel de drept.

10.05. - Destinaţia sumelor primite
Sumele primite ca urmare a unei cereri formulate conform art. 10 vor fi destinate în primul rând plãţii daunelor, comisionului şi dobânzii, în aceasta ordine, şi în al doilea rând reducerii ratelor nerambursabile în ordinea inversa a scadentei. Ele vor fi repartizate pe transe, la direcţia Bãncii.

ART. 11
Legislaţia şi jurisdicţia

11.01. - Legislaţia
Prezentul acord şi întocmirea, interpretarea şi validarea sa vor fi guvernate de legea franceza.
Locul încheierii prezentului acord este sediul central al Bãncii.

11.02. - Jurisdicţia
Toate litigiile privind prezentul acord vor fi supuse Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene.
Pãrţile la prezentul acord renunţa prin aceasta la orice imunitate sau drept de a obiecta fata de jurisdicţia Curţii. O decizie a Curţii, emisã conform art. 11.02, va fi definitiva şi obligatorie pentru pãrţi, fãrã restrictie sau rezerva.

11.03. - Dovada sumelor datorate
În orice acţiune juridicã, aparuta în executarea prezentului acord, certificarea de cãtre Banca a oricãrei sume datorate Bãncii în cadrul prezentului acord va constitui dovada prima facie a acelei sume.

ART. 12
Clauze finale

12.01 - Notificãri
Notificãrile şi alte comunicãri transmise în legatura cu prezentul acord vor fi trimise la adresele menţionate la pct. (1) de mai jos, cu excepţia notificãrilor cãtre Împrumutat şi RADET, în legatura cu litigii în curs sau în declansare, care vor fi trimise la adresele specificate la pct. (2) de mai jos, unde Împrumutatul şi RADET aleg domiciliul:



Pentru banca: 100, Boulevard Konrad Adenauer L-2950 Luxembourg-



Pentru Împrumutat: (1) Str. Apolodor nr. 17, sector 5 RO-70060
------------------ Bucureşti, România
(2) Misiunea României pe lângã Comunitatile
Europene 107, rue Gabrielle, B-1180 Bruxelles

Pentru RADET: (1) Str. Cavafii Vechi nr. 15, sector 3 RO-70456
------------- Bucureşti, România
(2) Misiunea României pe lângã Comunitatile
Europene 107, rue Gabrielle, B-1180 Bruxelles



Fiecare parte poate, prin notificarea celorlalte, sa-şi schimbe adresa menţionatã, cu condiţia ca adresa de la pct. (2) de mai sus sa poatã fi schimbatã numai cu o alta adresa în cadrul Comunitãţilor Europene.

12.02. - Forma notificãrii
Notificãrile şi alte comunicãri, pentru care sunt menţionate în prezentul acord perioade fixe sau care fixeazã ele însele perioade obligatorii pentru destinatar, vor fi transmise personal, prin scrisoare înregistratã, telegrama, telex sau alte mijloace de transmitere, care fac posibila dovada primirii de cãtre destinatar. Data înregistrãrii sau, dupã caz, data declarata a primirii documentului transmis va fi definitorie pentru determinarea unei perioade.

12.03. - Intrarea în efectivitate
Acest acord va intra în efectivitate în baza primirii de cãtre Banca a unei versiuni autorizate în limba engleza a legii de ratificare de cãtre Parlamentul României.

12.04. - Preambul, anexe şi documente ataşate
Preambulul şi urmãtoarele anexe fac parte din prezentul acord;
- Anexa A - Descrierea tehnica
- Anexa B - Definitia ECU
- Anexa C - Ratele de schimb fata de ECU
- Anexa D - Graficul de rambursare
Urmãtoarele documente sunt ataşate la prezentul acord:
- Documentul I - Împuternicirea de semnare pentru Împrumutat
- Documentul II - Aprobarea Consiliului de administraţie şi împuternicirea de semnare pentru RADET.
Ca urmare, pãrţile prezente au convenit sa semneze prezentul acord în patru exemplare originale, în limba engleza.
Acordul de împrumut a fost parafat, în numele Împrumutatului, de doamna Valentina Ispas, în numele Bãncii, de domnul Alfredo Panarella şi, în numele RADET, de domnul Dan Georgescu.


Semnat pentru şi în numele
României,
Corneliu Gorcea,
secretar de stat

Semnat pentru şi în numele
Bãncii Europene de Investiţii
K.J. Andreopoulos, G. Bruch,
director şef de departament

Semnat pentru şi în numele
Regiei Autonome de Distribuţie a
Energiei Termice "Radet"
Bucureşti
Gheorghe Dabela,
director general

la data de 12 noiembrie 1997 la Luxembourg
la data de 14 noiembrie 1997 la Bucureşti.



ANEXA A
-------

DESCRIEREA TEHNICA
Reabilitarea şi modernizarea sistemului de termoficare din municipiul Bucureşti (România)

Proiectul consta în realizarea studiilor tehnice, realizarea diferitelor lucrãri, achiziţionarea de bunuri, recepţia, efectuarea de probe şi punerea în funcţiune a reabilitãrii reţelei de distribuţie a energiei termice în patru zone ale municipiului Bucureşti. Componentele principale ale echipamentelor ce urmeazã a fi instalate sunt descrise mai jos:

I. Descrierea Proiectului
----------------------
1. Subproiectul 1: Magistrala I Sud
1.a. Reabilitare reţea primara:
* Înlocuirea conductelor (3100 m, fi 1000-1200 mm)*1
* Înlocuirea vanelor (19, fi 500-1200 mm)

2. Subproiectul 2: Magistrala II Vest
2.a. Reabilitare reţea primara:
* Înlocuirea conductelor (5360 m, fi 80-800 mm)*1
* Înlocuirea vanelor (16, fi 80-800 mm)
* Înlocuirea compensatoarelor (92, fi 700-800 mm)

3. Subcapitolul 3: Zona Berceni - Giurgiului
3.a. Reabilitare reţea primara:
* Înlocuirea conductelor (7000 m, fi 80-400 mm)*1
3.b. Reabilitare puncte termice:
* Înlocuirea substatiilor (15, capacitate totalã 190 MJ/s)
* Construirea statiilor de tratare a apei (15)
3.c. Reabilitare reţea secundarã:
* Înlocuirea conductelor (17490 m, fi 80-250 mm)*2
* Înlocuirea conductelor de apa (17490 m, fi 80-300 mm)*3
3.d. Contorizare:
* Introducerea contoarelor de energie termica (1318)*4

4. Subproiectul 4: Zona Berceni - Oltenita
4.a. Reabilitare reţea primara:
* Înlocuirea conductelor (5500 m, fi 80-1100 mm)*1
* Înlocuirea vanelor (8, fi 80-1100 mm)
4.b. Reabilitare substatii:
* Înlocuirea substatiilor (9, capacitate totalã 105 MJ/s)
* Construirea statiilor de tratare a apei (9)
4.c. Reabilitare reţea secundarã:
* Înlocuirea conductelor (10960 m, fi 65-200 mm)*2
* Înlocuirea conductelor de apa (10960 m, fi 80-300 mm)*3
4.d. Contorizare:
* Introducerea contoarelor de energie termica (872)

----------------
*1) Conductele preizolate vor fi folosite în reţeaua primara, dacã poate fi obţinutã şi garantatã calitatea necesarã a apei; în caz contrar, vor fi folosite conducte de oţel.
*2) Vor fi folosite conducte preizolate. Calitatea necesarã a apei va fi asigurata prin tratare în punctele termice.
*3) Se preconizeaza a fi folosite conducte preizolate galvanizate.
*4) Contorizarea va fi introdusã pentru fiecare bloc de locuinţe sau asociaţie de locatari.

II. Costurile estimate ale proiectului
----------------------------------
(milioane ECU, fãrã a include impozitele şi taxele)




Fonduri Fonduri Total
locale externe
--------------------------------------------------------------------------------
A. Studii, inginerie, supervizare 2,1 1,3 3,4
B. Lucrãri, echipamente, construcţie
1.a. înlocuire conducte reţea primara 1,3 2,6 3,9
2.a. înlocuire conducte reţea primara 3,1 8,3 11,4
3.a. înlocuire conducte reţea primara 1,4 1,2 2,6
3.b. înlocuire substatii 3,5 3,2 6,7
3.c. înlocuire reţea secundarã 5,5 5,0 10,5
3.d. introducerea contorizarii 1,2 1,1 2,3
4.a. înlocuire conducte reţea primara 3,4 4,1 7,5
4.b. înlocuire substatii 1,2 1,4 2,6
4.c. înlocuire reţea secundarã 2,6 3,1 5,7
4.d. introducerea contorizarii 0,0 0,6 0,6
C. Contingentari tehnice 7,7
D. Contingentari de preţ 3,6
E. Dobanda pe perioada construcţiei 2,0
--------------------------------------------------------------------------------
F. Costul total al proiectului 70,5
--------------------------------------------------------------------------------


Posturile A, B (costul extern al echipamentelor), C şi D (pro-rata) vor fi finanţate parţial de cãtre Banca.

III. Alte descrieri
--------------
Proiectarea şi execuţia Proiectului vor minimiza impactul sau asupra mediului.
Echipamentul folosit nu va conţine nici un agent toxic (sau care va putea deveni toxic în caz a accident), care ar putea fi eliberat în atmosfera.
Un consultant calificat va fi angajat pentru a acorda asistenta în managementul Proiectului pe parcursul tuturor fazelor Proiectului, inclusiv pentru autorizari.
Proiectul va fi realizat pana în anul 2000.


ANEXA B
-------

DEFINITIA ECU

Prin ECU se înţelege Ecu care este utilizat ca unitate de cont a Comunitãţilor Europene şi care în prezent se compune din valorile specifice ale monedelor celor 12 state membre ale Comunitãţilor Europene prezente mai jos.
Conform Regulamentului Consiliului Europei (CE) nr. 3.320/94 din 22 decembrie 1994, compozitia cosului ECU este urmãtoarea:
- marca germanã: 0,6242
- lira sterlina: 0,08784
- francul francez: 1,332
- lira italiana: 151,8
- gulden olandez: 0,2198
- francul belgian: 3,301
- francul luxembourghez: 0,130
- coroana daneza: 0,1976
- lira irlandeza: 0,008552
- drahma greceasca: 1,440
- peseta spaniola: 6,885
- escudo portughez: 1,393
Comunitatile Europene pot efectua modificãri ale ECU, caz în care referirile la ECU se vor citi în mod corespunzãtor (vezi "Informaţii").
Dacã Banca va considera ca ECU (vezi "Plata în euro" şi Informaţii") a încetat sa mai fie utilizat ca unitate de cont a Comunitãţilor Europene şi ca unica moneda a Uniunii Europene, ea va notifica Împrumutatului. De la data unei astfel de notificãri, ECU va fi înlocuit de monedele din care a fost compus - sau de contravaloarea lor în una sau mai multe monede - începând cu data celei mai recente utilizãri a lor ca unitate de cont a Comunitãţilor Europene.
Plata în euro
O data cu înlocuirea ECU de cãtre euro, toate plãţile datorate în ECU în cadrul acestui acord vor fi fãcute în euro la un curs de schimb de 1 euro pentru 1 ECU. Înlocuirea ECU de cãtre euro nu va avea drept consecinta impunerea plãţii în monedele componente ale cosului la care s-a fãcut referire în paragraful precedent.
Informaţii
Articolul 109 G al Tratatului CE, amendat prin Tratatul asupra Uniunii Europene, prevede ca nu va fi schimbatã compozitia valutarã a cosului ECU. De la începutul celei de-a treia etape a Uniunii Economice şi Monetare Europene, valoarea ECU fata de monedele statelor membre participante la aceasta a treia etapa va fi fixatã irevocabil, iar ECU va deveni o moneda de sine stãtãtoare.
La intalnirea la nivel înalt de la Madrid din decembrie 1995, Consiliul Europei a hotãrât ca denumirea noii monede va fi euro. În consecinta, referirile la ECU se vor aplica la euro. În cazul contractelor denominate prin referire la cosul oficial ECU al Comunitãţilor Europene, în conformitate cu tratatul, asa cum s-a hotãrât de cãtre Consiliul Europei la intalnirea la nivel înalt de la Madrid din decembrie 1995, înlocuirea ECU de cãtre euro se va face la cursul de schimb de unu la unu.

ANEXA C
-------

RATELE DE SCHIMB FATA DE ECU
România - Proiect de reabilitare şi modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucureşti



1 ECU =

ATS 13,893800
BEF 40,713400
DEM 1,973950
DKK 7,511670
ESP 166,669000
FIM 5,957470
FRF 6,611540
GBP 0,674433
GRD 309,618000
IEP 0,757601
ITL 1.932,590000
LUF 40,713400
NLG 2,225090
PTE 201,406000
SEK 8,613490

CAD 1,624270
CHF 1,603180
JPY 144,897000
USD 1,152540




ANEXA D
-------

GRAFICUL DE RAMBURSARE
România - Proiect de reabilitare şi modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucureşti




Datele de plata a Sumele de rambursat, exprimate ca
ratelor de capital procent din împrumut, asa cum este
articolul 2.01
--------------------------------------------------------------------------------
1. 30 aprilie 2003 <3,33%>
2. 31 octombrie 2003 <3,33%>
3. 30 aprilie 2004 <3,33%>
4. 31 octombrie 2004 <3,33%>
5. 30 aprilie 2005 <3,33%>
6. 31 octombrie 2005 <3,33%>
7. 30 aprilie 2006 <3,33%>
8. 31 octombrie 2006 <3,33%>
9. 30 aprilie 2007 <3,33%>
10. 31 octombrie 2007 <3,33%>
11. 30 aprilie 2008 <3,33%>
12. 31 octombrie 2008 <3,33%>
13. 30 aprilie 2009 <3,33%>
14. 31 octombrie 2009 <3,33%>
15. 30 aprilie 2010 <3,33%>
16. 31 octombrie 2010 <3,33%>
17. 30 aprilie 2011 <3,33%>
18. 31 octombrie 2011 <3,33%>
19. 30 aprilie 2012 <3,33%>
20. 31 octombrie 2012 <3,33%>
21. 30 aprilie 2013 <3,33%>
22. 31 octombrie 2013 <3,33%>
23. 30 aprilie 2014 <3,33%>
24. 31 octombrie 2014 <3,33%>
25. 30 aprilie 2015 <3,33%>
26. 31 octombrie 2015 <3,33%>
27. 30 aprilie 2016 <3,33%>
28. 31 octombrie 2016 <3,33%>
29. 30 aprilie 2017 <3,33%>
30. 31 octombrie 2017 <3,43%>
--------------------------------------------------------------------------------


-------------




Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016