Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA Nr. 22 din 11 august 1995  cu privire la modificarea si completarea unor reglementari referitoare la accize, taxa pe valoarea adaugata si comisionul vamal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA Nr. 22 din 11 august 1995 cu privire la modificarea si completarea unor reglementari referitoare la accize, taxa pe valoarea adaugata si comisionul vamal

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 190 din 21 august 1995
În temeiul art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţie şi al art. 1 lit. b) din Legea nr. 81/1995 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi în scopul largirii facilitãţilor, precum şi al relaxarii fiscalitatii pentru stimularea activitãţilor economice,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
<>Legea nr. 42/1993 privind accizele la produsele din import şi din ţara, precum şi impozitul la titeiul din producţia interna şi gazele naturale, modificatã prin Legea nr. 22/1994, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 se completeazã cu un nou alineat, avînd urmãtorul cuprins:
"Pentru alcoolul obţinut în sistem de prestãri servicii prin procesarea materiilor prime aduse din import sau din ţara de cãtre persoane fizice sau juridice, plãtitor de acciza este agentul economic care efectueazã procesarea."
2. Articolul 2 alineatul 1 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Agenţii economici prevãzuţi la art. 1, care cumpara de la producãtorii individuali produse de natura celor prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta lege, pentru comercializare şi/sau prelucrare, sînt obligaţi sa calculeze şi sa verse la bugetul de stat accizele aferente cantitãţilor cumpãrate."
3. Articolul 2 se completeazã cu un nou alineat, avînd urmãtorul cuprins:
"Se datoreazã accize pentru toate cantitãţile de alcool obţinute în sistem de prestãri servicii, din prelucrarea materiilor prime provenite din ţara sau din import, indiferent dacã acestea se comercializeazã sau se introduc în fabricaţie pentru obţinerea altor produse."
4. Articolul 3 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 3. - Agenţii economici care comercializeazã bunuri de natura celor prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta lege, introduse în ţara de cãtre persoane fizice neinregistrate ca agenţi economici, inclusiv bunurile în stare noua, amanetate de cãtre persoane fizice, care au devenit proprietatea caselor de amanet, sînt obligaţi sa retina şi sa verse la bugetul de stat accizele stabilite potrivit prezentei legi."
5. Articolul 5 se completeazã cu un nou alineat, avînd urmãtorul cuprins:
"Autoturismele de oraş, inclusiv rulate, cu capacitate cilindrica a motorului peste 2.000 cmc, aduse din import, constituite ca aport în natura sau achiziţionate din aportul în numerar al investitorilor strãini la capitalul social ori la majorarea acestuia, nu sînt supuse accizelor."
6. Articolul 6 se modifica, se completeazã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 6. - Accizele se calculeazã, dacã legea nu prevede altfel, prin aplicarea cotelor procentuale prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta lege asupra bazei de impozitare care reprezintã:
a) pentru produsele din producţia interna - contravaloarea bunurilor livrate, exclusiv accizele, şi anume costurile plus profitul agenţilor economici producãtori şi, respectiv, preţurile de achiziţie negociate între pãrţi în cazul agenţilor economici care cumpara de la producãtorii individuali produse în scopul comercializãrii;
- pentru alcoolul obţinut în sistem de prestãri servicii - preţul practicat de unitatea prestatoare, şi anume costurile plus profitul aferent alcoolului din producţia proprie, comercializat ca atare;
b) pentru produsele din import - valoarea în vama stabilitã potrivit legii, la care se adauga taxele vamale şi alte taxe speciale stabilite, potrivit legii, la importul unor categorii de produse;
c) pentru bunurile introduse în ţara de persoanele fizice neinregistrate ca agenţi economici, dar comercializate prin agenţi economici - contravaloarea ce se cuvine deponentului pentru bunurile vîndute;
- pentru bunurile în stare noua, amanetate de cãtre persoanele fizice şi devenite proprietatea caselor de amanet - contravaloarea încasatã de casa de amanet la vînzarea bunurilor respective, exclusiv accizele.
Pentru tigarete, accizele se calculeazã prin aplicarea sumelor fixe/U.M. prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta lege asupra cantitãţilor produse sau importate."
7. Articolul 7 litera a) se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) data efectuãrii livrãrii pentru produsele din producţia interna şi, respectiv, data efectuãrii formalitãţilor de recepţie a alcoolului rezultat din procesare, la prestatorul de servicii;"
8. Poziţiile 4-6, 9-12, 15 şi 30, precum şi Nota de la Lista-anexa nr. 1 la <>Legea nr. 42/1993 privind accizele la produsele din import şi din ţara, precum şi impozitul la titeiul din producţia interna şi gazele naturale, astfel cum a fost modificatã prin Legea nr. 22/1994 publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 102 din 21 aprilie 1994, se modifica astfel:
"4. Bãuturi spirtoase, inclusiv lichioruri şi bãuturi
obţinute prin distilare de cereale, 100
din care:
- whisky; gin; rom şi rachiuri din trestie de zahãr 150
5. Bãuturi pe baza de vin, 115
din care:
- coniac 150
- sampanie 115
- vin spumos şi vermut 45
- vin spumant 80
6. Bere, 55
din care:
- bere ambalata în cutii metalice sau în sticle sub
0,5 l 70"
"9. Tigarete de calitate superioarã 12 ECU/1.000 tigarete
10. Tigarete de calitate medie 2,75 ECU/1.000 tigarete
11. Tigarete de calitate inferioarã 1 ECU/1.000 tigarete
- Produse din tutun 115
12. Confecţii din blanuri naturale (cu excepţia celor
de iepure, oaie, capra) 50"
"15. Bijuterii din aur şi platina, exclusiv verighete 20"
"30. Arme de vinatoare se elimina."
Nota se completeazã cu un nou alineat cu urmãtorul cuprins:
"- Pentru produsele prevãzute la poziţiile 19 şi 29, primite prin donaţie, regimul accizelor va fi precizat de Ministerul Finanţelor potrivit condiţiilor şi criteriilor de încadrare stabilite prin normele metodologice."
ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobatã şi modificatã prin Legea nr. 130/1992, cu modificãrile ulterioare, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 din 11 ianuarie 1995, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 5 litera c) se completeazã cu un nou alineat avînd urmãtorul cuprins:
"Regimul prevãzut la alineatul precedent se aplica şi livrãrilor de utilaje şi echipamente, precum şi prestãrilor de servicii aferente obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti-Otopeni."
2. Articolul 6 litera A.a) se completeazã cu un nou alineat avînd urmãtorul cuprins:
"unitãţile autorizate sa desfãşoare activitãţi sanitare şi de asistenta socialã în staţiuni balneoclimaterice; serviciile de cazare, masa şi tratament prestate cumulat de agenţi economici autorizaţi care îşi desfãşoarã activitatea în staţiuni balneoclimaterice şi a cãror contravaloare este decontatã pe baza de bilete de tratament."
3. Articolul 6 litera A.h) se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"h) 1. Banca Nationala a României, pentru operaţiunile prevãzute la cap. III din statutul aprobat prin Legea nr. 34/1991;
h) 2. societãţile bancare, pentru activitatea bancarã reglementatã prin Legea nr. 33/1991. Nu sînt scutite vinzarile de imobile cãtre salariaţi, cu excepţia celor construite şi date în folosinta înainte de introducerea taxei pe valoarea adãugatã. De asemenea, nu sînt scutite tranzacţiile cu bunuri mobile şi imobile în executarea creanţelor;
h) 3. casele de economii, fondurile de plasament, casele de ajutor reciproc, cooperativele de credit şi alte societãţi de credit, casele de schimb valutar;
h) 4. societãţile comerciale pe acţiuni de intermediere de valori mobile, cum sînt: acţiunile, obligaţiile, titlurile şi înscrisurile de stat, precum şi alte instrumente financiare derivate;
h) 5. alte persoane juridice autorizate sa efectueze operaţiuni financiare sau cu instrumente financiare;
h) 6. societãţile de asigurare şi/sau reasigurare, inclusiv cele de intermediere în astfel de activitãţi;
h) 7. regiile autonome; "Loteria Nationala", "Monitorul Oficial", "Imprimeria Bãncii Naţionale a României", "Imprimeria Nationala."
4. Articolul 6 litera A.i) 6. se completeazã cu:
"editarea, tipãrirea şi difuzarea de cupoane nominative pentru privatizare; producţia de medalii, insigne şi monede."
5. Articolul 6 litera A.i) 8. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"i) 8. vînzarea de produse reziduale rezultate din activitatea industriala, de materiale recuperate din casãri de bunuri mobile şi imobile, de materiale colectate de la populaţie, destinate utilizãrii în scop productiv, precum şi prestãrile de servicii legate de operaţiunile de mai sus, cum sînt cele privind: sortarea, presarea, balotarea, manipularea, depozitarea, transportul etc.
Agenţii economici care efectueazã operaţiunile menţionate mai sus vor deduce taxa pe valoarea adãugatã aferentã bunurile şi serviciile aprovizionate, destinate realizãrii operaţiunilor respective."
6. Articolul 6 litera A.i) 11. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"i) 11. produsele şi serviciile prevãzute în anexa.
Agenţii economici care produc şi comercializeazã pîine, grîu şi orz vor deduce taxa pe valoarea adãugatã aferentã bunurilor şi serviciilor aprovizionate, destinate realizãrii acestor produse."
6^1. În mod corespunzãtor, poziţia 1 din anexa cuprinzînd lista produselor şi serviciilor scutite de plata taxei pe valoarea adãugatã se modifica astfel:
"1. Pîine, grîu şi orz."
7. Articolul 6 litera B se completeazã cu litera l) cu urmãtorul cuprins:
l) bunurile din import destinate editãrii şi tipãririi cupoanelor nominative de privatizare."
8. Articolul 17 litera B se completeazã cu un nou alineat avînd urmãtorul cuprins:
"Începînd cu data de 1 septembrie 1995 cota de 9% se aplica şi pentru:
1. animale vii din speciile: bovine, porcine, ovine şi caprine;
2. pãsãri vii din specii domestice;
3. lucrãrile agricole şi de îmbunãtãţiri funciare;
4. îngrãşãminte chimice şi minerale, insecticide, fungicide şi ierbicide."
9. Articolul 25 litera B se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"B. - Cu privire la întocmirea documentelor:
a) sa consemneze livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii în facturi sau în documente legal aprobate şi sa completeze toate datele prevãzute de acestea. Pentru livrãri sau prestãri cu valoarea taxei pe valoarea adãugatã mai mare de 2 milioane lei, la documentele de mai sus se anexeazã şi copia certificatului de înregistrare ca plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã.
Taxa pe valoarea adãugatã înscrisã pe o factura sau pe un document legal aprobat este datoratã bugetului de stat chiar dacã operaţiunea în cauza nu este impozabilã sau dacã emitentul nu este înregistrat ca plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã;
b) agenţii economici plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã sînt obligaţi sa solicite de la furnizori sau prestatori facturi sau documente legal aprobate pentru toate bunurile şi serviciile achiziţionate şi sa verifice întocmirea corecta a acestora, iar pentru facturile cu valoare a taxei pe valoarea adãugatã mai mare de 2 milioane lei sa solicite copia certificatului de înregistrare ca plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã a furnizorului sau prestatorului;
c) agenţii economici plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã sînt scutiţi de obligaţia emiterii facturii, sau, dupã caz, a chitanţei fiscale în cazul urmãtoarelor operaţiuni:
c) 1. transport cu taximetre, precum şi transport de persoane pe baza de bilete de cãlãtorie şi abonamente;
c) 2. vinzari de bunuri şi prestãri de servicii pentru populaţie pe baza de documente fãrã nominalizãri privind cumpãrãtorul;
c) 3. vinzari de bunuri şi prestãri de servicii consemnate în documentele specifice aprobate prin hotãrîre a Guvernului;
d) importatorii sînt obligaţi sa întocmeascã declaraţia vamalã de import şi sa determine, potrivit legii, valoarea în vama, taxele vamale, alte taxe şi accizele datorate de aceştia şi, pe baza acestora, sa calculeze taxa pe valoarea adãugatã datoratã bugetului de stat."
10. Articolul 25 litera C. b) se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) sa întocmeascã şi sa depunã lunar, la organul fiscal, pînã la data de 25 a lunii urmãtoare, decontul de taxa pe valoarea adãugatã, potrivit modelului stabilit de Ministerul Finanţelor.
Ministerul Finanţelor poate stabili şi alte termene de depunere a decontului în funcţie de volumul taxei pe valoarea adãugatã de plata şi alte situaţii specifice ale plãtitorilor."
11. Articolul 34 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 34. - Neplata integrala sau a unei diferenţe din taxa pe valoarea adãugatã, în termenul stabilit, atrage majorarea sumei de plata cu 0,15% pentru fiecare zi de intirziere.
Calculul majorãrilor de intirziere se face din ziua lucrãtoare imediat urmãtoare expirãrii termenului legal de plata şi pînã în ziua plãţii inclusiv.
În cazuri justificate, Ministerul Finanţelor poate aproba eşalonarea, amînarea, reducerea sau scutirea de plata a majorãrilor de intirziere."
12. Articolul 37 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 37. - Contestaţiile privind stabilirea taxei pe valoarea adãugatã, a majorãrilor de intirziere şi a amenzilor se depun în termen de 30 de zile de la data înştiinţãrii agentului economic şi se rezolva de cãtre direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrare. Impotriva deciziei date se poate face plîngere în termen de 40 de zile la Ministerul Finanţelor, care este obligat sa se pronunţe printr-o decizie motivatã, în termen de 60 de zile de la înregistrare.
Decizia Ministerului Finanţelor poate fi contestatã la Curtea de apel în a carei raza teritorialã agentul economic îşi are sediul.
Impotriva hotãrîrii Curţii de apel se poate face recurs la Curtea Suprema de Justiţie, în termen de 15 zile de la comunicare."
13. Articolul 38 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 38. - Contestaţiile cu privire la stabilirea taxei pe valoarea adãugatã sînt supuse unei taxe de timbru de 2% din suma contestatã. Taxa de timbru nu poate fi mai mica de 10.000 lei.
Plingerile se timbreazã cu jumãtate din taxa plãtitã la contestaţii.
În vederea calculãrii taxei de timbru agenţii economici sînt obligaţi sa specifice în scris cuantumul sumei contestate. În situaţia admiterii integrale sau parţiale a contestaţiei sau plingerii, taxa de timbru se restituie proporţional cu reducerea sumei contestate."
ART. 3
<>Legea nr. 8/1994 privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea şi modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum şi a celorlalte unitãţi vamale, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 se completeazã cu un nou alineat avînd urmãtorul cuprins:
"De asemenea, se excepteazã de la plata comisionului de 0,5% pentru prestarea serviciilor vamale produsele prevãzute în anexa la prezenta ordonanta."
ART. 4
Ministerul Finanţelor va modifica în termen de 30 de zile de la publicarea prezentei ordonanţe <>Normele metodologice nr. 5.188 din 19 iulie 1993 privind aşezarea, tehnica de calcul, formularistica, evidenta şi vãrsarea la bugetul de stat a accizelor la produsele din import şi din ţara, precum şi a impozitului la titeiul din producţia interna şi gazele naturale şi le va publica în Monitorul Oficial al României.
<>Legea nr. 42/1993 şi <>Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare se vor republica în Monitorul Oficial al României, cu adaptarea taxelor la terminologia în vigoare şi cu numerotarea corespunzãtoare.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

ANEXA 1

LISTA
produselor exceptate de la plata comisionului pentru prestarea serviciilor vamale

----------------------------------------------------------------------
Poziţia tarifara Denumirea produsului
----------------------------------------------------------------------
0 1
----------------------------------------------------------------------
84.26 Macarale derrick (biga); macarale; poduri rulante,
macarale-portal de descãrcat sau manipulare, pe supor-
turi pneumatice
Ex. 84.26 Macarale pentru lucrãri în construcţii şi activitãţi
portuare
84.30 Alte maşini şi aparate pentru terasarea, nivelarea, de-
caparea, excavarea, compactarea, extractia sau forarea
pãmîntului, mineralelor sau minereurilor, sonete şi ma-
sini pentru baterea şi extragerea pilonilor; pluguri de
zapada şi dispozitive de suflat zapada
Ex. 84.30 Instalaţii pentru foraj şi extractia ţiţeiului şi gaze-
lor naturale (inclusiv platforme pentru foraj marin)
86.03 Automotoare şi drezine cu motor, altele decît cele de la
poziţia 86.04
Ex. 86.03 Vagoane automotoare pentru metrou şi tramvai
8605.00.00 Vagoane de calatorit, vagoane de bagaje, vagoane poştale
şi alte vagoane speciale de cale feratã sau similare,
tractate (cu excepţia celor de la poziţia 86.04)
Ex. 8605.00.00 Vagoane de cãlãtori, tractate
86.06 Vagoane pentru transportul mãrfurilor pe cale feratã şi
similare, tractate
Ex. 86.06 Vagoane pentru transportul mãrfurilor pe cale feratã,
tractate
88.02 Alte vehicule aeriene (de exemplu: elicoptere, avioane);
vehicule spatiale (inclusiv sateliti) şi vehicule pentru
lansarea acestora
Ex. 88.02 Avioane şi elicoptere
Cap. 89, cu Vapoare, barci şi structuri plutitoare (navigaţia mari-
excepţia tima sau fluviala), cu excepţia poziţiei 89.03
poziţiei - Iahturi şi alte nave şi ambarcatiuni pentru agrement
89.03 sau pentru sport; barci cu rame şi canoe
89.05 Nave-far, nave-pompa pentru incendii, drage, macarale
plutitoare şi alte nave pentru care navigaţia este numai
o funcţie subsidiara fata de funcţia principala; docuri
plutitoare; platforme de foraj sau de exploatare, pluti-
toare sau submersibile
----------------------------------------------------------------------
--------------------






Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016