Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 21 din 31 ianuarie 2007  privind institutiile si companiile de spectacole sau concerte, precum si desfasurarea activitatii de impresariat artistic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 21 din 31 ianuarie 2007 privind institutiile si companiile de spectacole sau concerte, precum si desfasurarea activitatii de impresariat artistic

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 82 din 2 februarie 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. V.1 din Legea nr. 502/2006 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta ordonanţã reglementeazã cadrul juridic al înfiinţãrii, organizãrii şi funcţionãrii instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte, al desfãşurãrii activitãţii acestora, precum şi a activitãţii de impresariat artistic.
ART. 2
Reglementãrile prezentei ordonanţe au ca scop principal realizarea urmãtoarelor obiective:
a) susţinerea iniţiativei publice şi încurajarea celei private, în vederea diversificãrii şi dezvoltãrii artelor spectacolului;
b) afirmarea identitãţii culturale naţionale şi a identitãţilor culturale ale minoritãţilor naţionale prin artele spectacolului;
c) promovarea pe plan naţional şi internaţional a valorilor artistice autohtone şi universale din domeniul artelor spectacolului;
d) creşterea accesului publicului la spectacole şi concerte.
ART. 3
În sensul prezentei ordonanţe:
a) producţiile artistice sunt spectacole şi/sau concerte înfãţişate direct publicului de cãtre artişti interpreţi şi/sau executanţi şi pot fi: spectacole dramatice, coregrafice, de operã, operetã, de revistã, cabaret, de circ, de pãpuşi şi/sau marionete, de teatru instrumental, respectiv concerte de muzicã academicã, simfonicã, vocal-simfonicã, cameralã, coralã, electronicã;
b) instituţiile de spectacole sau concerte sunt instituţii publice cu personalitate juridicã care realizeazã şi prezintã producţii artistice;
c) companiile de spectacole sau concerte sunt persoane juridice de drept privat, indiferent de forma de constituire şi organizare, care realizeazã şi prezintã producţii artistice;
d) proiectul este ansamblul de activitãţi artistice, tehnice şi logistice concretizate în producţia artisticã, a cãrui perioadã de realizare nu depãşeşte, de regulã, durata unei stagiuni;
e) programul este structura managerial-artisticã, cuprinzând un numãr de proiecte, a cãrui desfãşurare excedeazã, de regulã, duratei unui exerciţiu financiar şi prin care se rãspunde cerinţelor comunitãţii;
f) programul minimal este parte a proiectului managerial al conducãtorului instituţiei de spectacole sau concerte, care cuprinde un numãr de programe realizate în intervalul de timp şi în condiţiile stabilite în contractul de management;
g) stagiunea este perioada de pânã la 10 luni consecutive, din 2 ani calendaristici, în care instituţiile de spectacole şi/sau concerte realizeazã şi prezintã producţii artistice;
h) vacanţa dintre stagiuni este perioada în care instituţiile de spectacole şi/sau concerte acordã, de regulã, concediile de odihnã şi recuperãrile şi pot pregãti noi producţii sau, dupã caz, pot organiza turnee, deplasãri, microstagiuni;
i) colectivul artistic este ansamblul de artişti interpreţi sau executanţi, fãrã personalitate juridicã, compus dintr-un numãr variabil de membri, reuniţi, de regulã, pe criterii profesionale, pe durata a minimum o stagiune, pentru a realiza un anumit numãr de producţii artistice;
j) producãtorul de spectacole şi/sau concerte este persoana fizicã sau persoana juridicã de drept privat ori de drept public care îşi asumã responsabilitatea realizãrii de producţii artistice şi care, în aceastã calitate, asigurã, în totalitate sau în parte, mijloacele materiale şi/sau financiare necesare;
k) impresariatul artistic este activitatea prin care o persoanã fizicã sau juridicã de drept public ori de drept privat, denumitã impresar, acţioneazã în numele şi pe seama unei instituţii sau companii de spectacole şi/sau concerte ori, dupã caz, a unui artist interpret sau executant, în vederea identificãrii şi materializãrii posibilitãţilor de exploatare a unei producţii sau prestaţii artistice.

CAP. II
Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte

ART. 4
(1) Instituţiile de spectacole sau concerte se înfiinţeazã, se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea autoritãţilor administraţiei publice centrale sau locale.
(2) Instituţiile de spectacole sau concerte elaboreazã propriile regulamente de organizare şi funcţionare, care se aprobã, potrivit legii, de autoritãţile în subordinea cãrora se aflã.
(3) Instituţiile de spectacole sau concerte au deplinã autonomie în stabilirea şi realizarea programelor proprii, în consens cu politicile culturale ale autoritãţilor centrale sau locale, concepute pentru a rãspunde nevoilor comunitãţii.
ART. 5
(1) Instituţiile de spectacole pot fi de repertoriu sau de proiecte.
(2) Instituţiile de repertoriu sunt cele care:
a) dispun de cel puţin un colectiv artistic, precum şi de personalul tehnic şi administrativ necesar pentru realizarea de producţii artistice;
b) au un portofoliu de minimum trei producţii artistice diferite şi realizeazã, în fiecare stagiune, cel puţin douã producţii noi care completeazã programele şi reconfigureazã repertoriul existent;
c) au asigurat şi dispun, potrivit legii, de bugetul necesar pentru remunerarea personalului şi pentru realizarea şi prezentarea cel puţin a producţiilor artistice din cadrul programului minimal.
(3) Instituţiile de proiecte sunt cele care:
a) dispun, potrivit legii, de personalul administrativ şi tehnic minim necesar funcţionãrii instituţiei şi pot reuni colective artistice doar pe durata unui proiect;
b) realizeazã producţii sau coproducţii artistice prezentate în serii determinate;
c) au asigurat şi dispun, potrivit legii, de bugetul necesar pentru remunerarea personalului administrativ şi tehnic prevãzut la lit. a), precum şi pentru plata colectivelor care realizeazã şi prezintã producţiile artistice din cadrul programului minimal.
ART. 6
Instituţiile de concerte sunt cele care:
a) dispun de cel puţin un colectiv artistic, precum şi de personalul tehnic şi administrativ necesar pentru realizarea de producţii artistice;
b) în fiecare stagiune prezintã un repertoriu format din producţii artistice diferite şi realizeazã producţii noi;
c) au asigurat şi dispun, potrivit legii, de bugetul necesar pentru remunerarea personalului şi pentru realizarea şi prezentarea cel puţin a producţiilor artistice din cadrul programului minimal.
ART. 7
Prin excepţie de la prevederile art. 5 şi 6 se pot înfiinţa şi pot funcţiona şi alte tipuri de instituţii de spectacole sau concerte ale cãror specific şi reguli de organizare sunt aprobate de autoritãţile administraţiei publice care le-au înfiinţat sau în subordinea cãrora funcţioneazã, în condiţiile prezentei ordonanţe.
ART. 8
(1) Instituţiile existente la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, precum şi cele nou-înfiinţate vor fi înscrise în Registrul instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte, la solicitarea autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale în subordinea cãrora funcţioneazã.
(2) Încadrarea instituţiilor de spectacole sau concerte existente în categoriile prevãzute la art. 5-7 se face prin hotãrâre sau, dupã caz, prin ordin al autoritãţii administraţiei publice locale ori centrale în subordinea cãreia funcţioneazã.
(3) Înfiinţarea de noi instituţii de spectacole sau concerte şi încadrarea acestora în categoriile prevãzute la art. 5-7 se aprobã prin hotãrâre a Guvernului sau prin hotãrâre a autoritãţii administraţiei publice locale care le înfiinţeazã, dupã caz.
(4) Schimbarea încadrãrii se face la cererea instituţiei sau la propunerea ordonatorului principal de credite, prin hotãrâre sau, dupã caz, prin ordin al autoritãţii administraţiei publice locale ori centrale în subordinea cãreia funcţioneazã.
(5) Hotãrârile consiliilor locale sau judeţene prevãzute la alin. (2)-(4) se adoptã cu majoritatea de voturi din numãrul total de consilieri.
(6) Hotãrârile sau, dupã caz, ordinele prevãzute la alin. (2)-(4) pot fi contestate potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 9
(1) Companiile de spectacole sau concerte sunt înfiinţate de persoane fizice ori de persoane juridice de drept privat, potrivit legii.
(2) Companiile de spectacole sau concerte existente la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, precum şi cele nou-înfiinţate vor fi înscrise în Registrul instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte.
ART. 10
(1) Activitatea instituţiilor de spectacole sau concerte poate fi concesionatã, pe o perioadã de maximum 10 ani, în baza prevederilor legale în vigoare.
(2) Caietul de sarcini al concesiunii, în completarea cerinţelor prevãzute de lege, va cuprinde cel puţin urmãtoarele:
a) condiţiile de experienţã a concesionarilor, dobânditã pe parcursul activitãţii în domeniul artelor spectacolului;
b) obligaţia de a pãstra obiectul specific de activitate al instituţiei, clauze privind angajaţii, precum şi condiţiile de accesibilitate a publicului la spectacole sau concerte.
ART. 11
Instituţiile de spectacole sau concerte pot recurge la externalizarea, în condiţiile legii, a unor servicii, inclusiv a celor tehnice, administrative şi de producţie.

CAP. III
Personalul instituţiilor de spectacole sau concerte

ART. 12
(1) Funcţionarea instituţiilor de spectacole sau concerte se asigurã de cãtre personalul artistic, tehnic şi de cãtre personalul administrativ care, de regulã, îşi desfãşoarã activitatea în baza contractelor individuale de muncã.
(2) Pentru realizarea producţiilor artistice, instituţiile de spectacole sau concerte pot utiliza personal artistic remunerat în baza unor contracte încheiate conform prevederilor legale privind dreptul de autor şi drepturile conexe, precum şi personal tehnic şi administrativ remunerat pe baza unor contracte individuale de muncã cu timp parţial.
(3) Pe durata stagiunii, personalul artistic de specialitate angajat în instituţii de spectacole sau concerte cu contract individual de muncã pe duratã nedeterminatã poate cumula mai multe funcţii sau, dupã caz, poate încheia contracte conform prevederilor legale privind dreptul de autor şi drepturile conexe cu alte instituţii sau companii.
ART. 13
(1) Pentru personalul instituţiilor de spectacole sau concerte, contractele individuale de muncã se pot încheia, potrivit legii, astfel:
a) pe duratã nedeterminatã, de regulã;
b) pe duratã determinatã, inclusiv pe stagiune sau producţie artisticã.
(2) Încadrarea personalului din instituţiile de spectacole sau concerte potrivit alin. (1) se face pe bazã de concurs ori de examen, organizat în condiţiile legii.
(3) În cazul contractelor individuale de muncã încheiate potrivit prevederilor alin. (1) lit. b), angajarea se poate face şi în mod direct, prin acordul pãrţilor.
(4) Contractele individuale de muncã încheiate pe duratã nedeterminatã înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe pot fi modificate, prin acordul pãrţilor, în contracte pe duratã determinatã.
ART. 14
Prin derogare de la prevederile <>art. 7 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 48/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, condiţionarea ocupãrii unei funcţii de specialitate artisticã pe criterii de vârstã, sex ori calitãţi fizice în instituţiile de spectacole sau concerte se face conform specificului şi intereselor instituţiei şi nu constituie contravenţie.
ART. 15
(1) Activitatea personalului artistic şi tehnic din cadrul instituţiilor de spectacole sau concerte se normeazã potrivit fişei postului.
(2) Programul de lucru al personalului artistic şi tehnic din cadrul instituţiilor de spectacole sau concerte este repartizat inegal, fiind specificat ca atare în contractul individual de muncã.
(3) Pentru personalul artistic şi tehnic din instituţiile de spectacole sau concerte, zilele de sâmbãtã, duminicã şi, dupã caz, zilele de sãrbãtoare legalã sunt considerate zile lucrãtoare, repausul sãptãmânal putând fi acordat în alte zile ale sãptãmânii.
(4) Zilele de repaus şi zilele de sãrbãtoare legalã care nu au putut fi acordate vor fi recuperate în lunile urmãtoare, compensate potrivit prevederilor <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau adãugate zilelor de concediu.
(5) Concediul anual de odihnã pentru personalul din instituţiile de spectacole sau concerte se acordã, de regulã, în vacanţa dintre stagiuni.
(6) În vederea asigurãrii continuitãţii actului artistic pe durata stagiunii, pãrţile pot prevedea, în contractele individuale de muncã încheiate în conformitate cu art. 13 alin. (1), clauze speciale privind condiţiile de încetare a raporturilor de muncã, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 16
Personalul angajat în baza unor contracte individuale de muncã pe duratã determinatã, care nu are domiciliul în localitatea în care instituţia îşi desfãşoarã activitatea şi nu beneficiazã de locuinţã de serviciu, poate primi din bugetul instituţiei o indemnizaţie lunarã forfetarã neimpozabilã, în cuantum de 50% din salariul mediu net pe economie, pentru a-şi asigura cazarea.
ART. 17
Prevederile art. 13-16 pot fi aplicate, dupã caz, şi de cãtre companiile de spectacole sau concerte.

CAP. IV
Conducerea instituţiilor de spectacole sau concerte

ART. 18
(1) Conducerea instituţiilor de spectacole sau concerte este asiguratã de directorul general sau, dupã caz, de director.
(2) Ocuparea postului de director general sau, dupã caz, de director în cadrul instituţiilor de spectacole sau concerte se face pe baza unui concurs de proiecte de management.
(3) Angajarea directorului general sau, dupã caz, a directorului se face prin contract de management încheiat între ordonatorul principal de credite al autoritãţii publice în subordinea cãreia funcţioneazã instituţia respectivã şi câştigãtorul concursului.
ART. 19
(1) Prin decizie a directorului general sau, dupã caz, a directorului se înfiinţeazã consiliul administrativ, organism cu rol deliberativ, format din:
a) preşedinte - directorul general sau, dupã caz, directorul;
b) membri:
- directorii, directorii adjuncţi sau, dupã caz, şefii compartimentelor funcţionale;
- consilierul juridic;
- delegatul sindicatului reprezentativ, propus de acesta, sau, dupã caz, reprezentantul salariaţilor;
- reprezentantul autoritãţii administraţiei publice centrale ori locale în subordinea cãreia funcţioneazã instituţia de spectacole sau concerte şi, dupã caz, reprezentantul ordonatorului principal de credite desemnat de aceştia.
(2) Prin decizie a directorului general sau, dupã caz, a directorului se înfiinţeazã un consiliu artistic, organism cu rol consultativ, format din personalitãţi culturale din instituţie şi din afara acesteia.
(3) Consiliul administrativ şi consiliul artistic se organizeazã şi funcţioneazã în baza regulamentului elaborat şi aprobat în conformitate cu dispoziţiile art. 4 alin. (2).

CAP. V
Finanţarea instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte

ART. 20
Finanţarea instituţiilor de spectacole sau concerte se realizeazã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat ori de la bugetele locale, dupã caz, prin bugetul autoritãţilor publice în subordinea cãrora funcţioneazã instituţiile respective, precum şi din alte surse, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe.
ART. 21
(1) Finanţarea instituţiilor de spectacole sau concerte se realizeazã conform urmãtoarelor principii:
a) finanţarea programului minimal anual prevãzut în contractul de management se asigurã din subvenţii acordate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupã caz;
b) finanţarea programelor, altele decât cele din programul minimal, prevãzute în contractul de management, se asigurã din veniturile proprii corelate cu subvenţii acordate de la bugetul de stat, respectiv de la bugetele locale, dupã caz;
c) cheltuielile de personal şi cheltuielile pentru întreţinerea, reabilitarea şi dezvoltarea bazei materiale a instituţiilor se asigurã din subvenţii acordate de la bugetul de stat, respectiv de la bugetele locale, dupã caz, corelate cu veniturile proprii;
d) veniturile proprii pot fi utilizate şi pentru stimularea personalului, în urma rezultatului evaluãrii efectuate potrivit legii;
e) cota din veniturile proprii rezultate din exploatarea unor bunuri aflate în administrare se poate reţine în procentul maxim prevãzut de lege şi se utilizeazã în totalitate şi exclusiv pentru finanţarea cheltuielilor materiale şi servicii.
(2) Instituţiile de spectacole sau concerte pot beneficia de bunuri materiale şi fonduri bãneşti primite sub formã de servicii, donaţii şi sponsorizãri, cu respectarea dispoziţiilor legale; liberalitãţile de orice fel pot fi acceptate numai dacã nu sunt grevate de condiţii ori sarcini care ar afecta autonomia culturalã a instituţiei sau dacã acestea nu contravin obiectului de activitate al acesteia.
ART. 22
Obligaţiile de platã ale instituţiilor de spectacole sau concerte, rezultate din contractele încheiate conform prevederilor art. 12 alin. (2), se considerã cheltuieli aferente programelor şi proiectelor culturale şi se prevãd în bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei.
ART. 23
(1) Ministerul Culturii şi Cultelor, alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, precum şi autoritãţile administraţiei publice locale pot susţine, material şi financiar, singure sau în parteneriat, realizarea unor programe şi proiecte culturale, inclusiv turnee în ţarã ori în strãinãtate, ale instituţiilor de spectacole sau concerte, indiferent de subordonarea acestora.
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile şi programelor şi proiectelor realizate de companiile de spectacole sau concerte, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 24
Autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale pot concesiona companiilor de spectacole sau concerte activitãţi ori servicii culturale, în condiţiile prevãzute de lege.

CAP. VI
Desfãşurarea activitãţii de impresariat artistic

ART. 25
(1) În vederea desfãşurãrii activitãţii de impresariat artistic, persoanele fizice sau juridice române de drept public ori de drept privat trebuie sã fie atestate, respectiv avizate, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe.
(2) Instituţiile de spectacole sau concerte care desfãşoarã activitãţi de impresariere a propriilor producţii artistice nu se supun procedurii de avizare reglementate de prezenta ordonanţã.
(3) Instituţiile de spectacole sau concerte prevãzute la alin. (2) au obligaţia sã prevadã distinct aceastã activitate în propriile regulamente de organizare şi funcţionare şi sã se înscrie în Registrul impresarilor artistici.
ART. 26
(1) Atestarea persoanelor fizice, precum şi avizarea persoanelor juridice de drept privat sau de drept public, pentru desfãşurarea activitãţii de impresariat artistic, se fac, la propunerea Comisiei pentru atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic, de cãtre Centrul de Pregãtire Profesionalã în Culturã, instituţie în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor.
(2) Comisia pentru atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic este un organism de specialitate, fãrã personalitate juridicã, care se organizeazã şi funcţioneazã în cadrul Centrului de Pregãtire Profesionalã în Culturã.
(3) Din Comisia pentru atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic fac parte reprezentanţi ai Ministerului Culturii şi Cultelor, Ministerului Justiţiei, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi ai Ministerului Afacerilor Externe, desemnaţi de conducãtorii acestor autoritãţi şi numiţi prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.

CAP. VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 27
(1) Se înfiinţeazã Registrul instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte, în care sunt înscrise instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte.
(2) Registrul instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte este administrat de compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor.
(3) Modul de organizare şi funcţionare a Registrului instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte va fi aprobat prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe.
(4) Instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte existente vor face demersurile necesare pentru înscrierea în Registrul instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte în termen de 120 de zile de la data intrãrii în vigoare a ordinului ministrului culturii şi cultelor privind organizarea şi funcţionarea acestuia.
ART. 28
Modul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic, procedurile de acordare, de retragere sau de suspendare a atestatului ori, dupã caz, a avizului se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, iniţiatã de Ministerul Culturii şi Cultelor, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. 29
(1) Registrul impresarilor artistici, în care sunt înscrise persoanele fizice titulare ale atestatului de impresar artistic şi persoanele juridice de drept privat care au obţinut avizul de impresariat artistic, se reorganizeazã.
(2) Registrul impresarilor artistici este administrat de Ministerul Culturii şi Cultelor, prin Centrul de Pregãtire Profesionalã în Culturã.
ART. 30
(1) Persoanele fizice şi persoanele juridice de drept privat care desfãşoarã în prezent activitãţi de impresariat artistic, atestate, respectiv avizate ca atare, sunt obligate sã se reînscrie în Registrul impresarilor artistici în baza unei evaluãri efectuate de Comisia pentru atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic.
(2) Persoanele fizice şi persoanele juridice de drept public sau de drept privat care vor fi atestate, respectiv avizate, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe se înscriu în Registrul impresarilor artistici pe mãsura atestãrii sau avizãrii.
(3) Instituţiile de spectacole sau concerte care desfãşoarã activitate de impresariat artistic pentru propriile producţii artistice se înscriu în Registrul impresarilor artistici în termen de 10 zile de la data aprobãrii propriului regulament de organizare şi funcţionare, modificat conform prevederilor art. 25 alin. (3).
ART. 31
Reorganizarea Registrului impresarilor artistici, respectiv Metodologia de evaluare a persoanelor fizice şi a persoanelor juridice de drept privat care desfãşoarã activitãţi de impresariat artistic în vederea reînscrierii, respectiv a înscrierii în registru, se aprobã prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. 32
Tarifele pentru acordarea atestatelor şi avizelor în domeniul impresariatului artistic, precum şi cele pentru înscrierea în Registrul impresarilor artistici se aprobã prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se fac venit la bugetul Centrului de Pregãtire Profesionalã în Culturã.
ART. 33
(1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
a) neînscrierea în Registrul instituţiilor şi companiilor de spectacole sau concerte în termenul prevãzut la art. 27 alin. (4) şi se sancţioneazã cu amendã de la 1.000 lei la 5.000 lei;
b) desfãşurarea activitãţilor de impresariat artistic de cãtre persoane fizice sau persoane juridice de drept privat, fãrã obţinerea atestatului sau, dupã caz, a avizului din domeniul impresariatului artistic, şi se sancţioneazã cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei;
c) desfãşurarea activitãţilor de impresariat artistic de cãtre persoane fizice sau persoane juridice de drept privat, fãrã înscrierea în Registrul impresarilor artistici, şi se sancţioneazã cu amendã de la 1.000 lei la 5.000 lei.
(2) Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor prevãzute la alin. (1) se fac de cãtre persoanele împuternicite prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, precum şi de cãtre ofiţerii desemnaţi prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(3) Contravenţiilor prevãzute la alin. (1) le sunt aplicabile dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 34
Ministerul Culturii şi Cultelor este autoritatea administraţiei publice centrale care urmãreşte punerea în aplicare şi respectarea prevederilor prezentei ordonanţe.
ART. 35
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abrogã <>Legea nr. 504/2004 privind instituţiile publice de spectacole şi concerte, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.119 din 29 noiembrie 2004, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
ART. 36
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.


PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul culturii şi cultelor,
Adrian Iorgulescu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 31 ianuarie 2007.
Nr. 21.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016