Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA Nr. 20 din 27 ianuarie 1994 *** Republicata  privind punerea in siguranta a fondului construit existent    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA Nr. 20 din 27 ianuarie 1994 *** Republicata privind punerea in siguranta a fondului construit existent

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 338 din 7 decembrie 1994
*) Republicatã în temeiul <>art. II din Ordonanta Guvernului nr. 27 din 22 iulie 1994 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 198 din 29 iulie 1994, dîndu-se articolelor o noua numerotare.
<>Ordonanta Guvernului nr. 20 din 27 ianuarie 1994 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 28 din 28 ianuarie 1994

ART. 1
Punerea în siguranta a fondului construit existent constituie o acţiune de interes naţional, în contextul limitãrii sau evitãrii efectelor unui potenţial dezastru.
ART. 2
Proprietarii, persoane fizice sau juridice, ai construcţiilor grav afectate de seisme sînt obligaţi sa ia mãsuri pentru punerea în siguranta a acestora, în care scop vor proceda la:
a) expertizarea construcţiilor în conformitate cu normativul de protecţie antiseismica, de cãtre experţi atestaţi;
b) proiectarea lucrãrilor de consolidare în conformitate cu soluţiile din raportul de expertiza şi verificare a proiectelor de cãtre specialişti atestaţi ca verificatori de proiecte şi agenţi economici care au angajate persoane fizice atestate;
c) executarea lucrãrilor de consolidare de cãtre societãţile de construcţii care au responsabili tehnici cu execuţia, atestaţi pentru lucrãri de acest gen.
ART. 3
Intervenţia pentru punerea în siguranta a construcţiilor se va realiza cu respectarea exigenţelor de calitate, a condiţiilor tehnice prevãzute de Normativul de protecţie antiseismica, folosind în acest scop serviciile persoanelor fizice atestate şi ale societãţilor comerciale de construcţii care au specialişti în astfel de lucrãri.
ART. 4
Organizarea şi conducerea activitãţii de intervenţie pentru punerea în siguranta a construcţiilor se realizeazã de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului.
Pentru coordonarea activitãţii de punere în siguranta a fondului construit, se înfiinţeazã, în cadrul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, Consiliul tehnic superior format din specialişti de inalta calificare, al cãrui secretariat este asigurat de actuala Direcţie de protecţie antiseismica şi prevenire a dezastrelor, fãrã majorarea numãrului de personal.
Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului va acţiona pentru:
- stabilirea ordinii de realizare a lucrãrilor de intervenţie, acordind prioritate clãdirilor de locuit cu peste P+2 etaje şi a celor cu aglomerari mari de oameni, în funcţie de gradul de afectare;
- avizarea metodologiilor de tarifare, expertizare şi stabilire a soluţiilor de intervenţie de principiu;
- avizarea soluţiilor-cadru de intervenţie pentru construcţiile realizate pe baza de proiecte tip şi refolosibile;
- avizarea soluţiilor de intervenţie pentru construcţii unicat importante.
Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului va coordona acţiunea de punere în siguranta a fondului construit existent, colaborind cu consiliile judeţene şi locale care urmãresc inventarierea, expertizarea, elaborarea proiectelor şi realizarea lucrãrilor de punere în siguranta la nivel judeţean sau local, dupã caz, a fondului construit existent cu destinaţie de locuinta.
ART. 5
Fondurile necesare expertizarii construcţiilor afectate de seisme se vor asigura dupã cum urmeazã:
a) pentru construcţiile cu destinaţie de locuinta proprietate privatã a persoanelor fizice sau din fondul locativ de stat, în limita alocaţiilor din bugetul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, cu încadrarea în cuantumul aprobat anual prin legea bugetarã;
b) pentru construcţiile aflate în administrarea instituţiilor publice, din bugetul de stat sau din bugetele locale, dupã caz, în funcţie de subordonarea acestora;
c) pentru construcţiile aflate în proprietatea sau în administrarea agenţilor economici, din fondurile proprii ale acestora.
ART. 6
Fondurile necesare pentru finanţarea cheltuielilor de natura investiţiilor privind proiectarea şi execuţia lucrãrilor de punere în siguranta a construcţiilor se vor asigura în ordinea de prioritate stabilitã conform art. 4, dupã cum urmeazã:
a) pentru construcţiile de destinaţie de locuinta, proprietate privatã ori aflate în proprietatea sau în administrarea agenţilor economici - societãţi comerciale cu capital majoritar de stat şi regii autonome, dupã caz -, din:
- sursele proprii ale proprietarilor;
- despãgubiri acordate de societãţile de asigurare;
- credite bancare cu o durata de rambursare cuprinsã între 10 şi 20 de ani şi cu o dobinda de 15% pe an; în acest scop, Banca Nationala a României va deschide o linie de creditare la Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A.; diferenţa dintre dobinda de creditare, care include dobinda de referinta a Bãncii Naţionale a României plus comisionul Bãncii Romane pentru Dezvoltare - S.A., şi dobinda plãtitã de beneficiarii de credite se va suporta de la bugetul de stat; nivelul comisionului se stabileşte anual între Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A., cu avizul Ministerului Finanţelor; pînã la rambursarea integrala a creditului se instituie ipoteca asupra locuinţei; în cazul vinzarii locuinţei, din preţul convenit se asigura rambursarea integrala a creditului, inclusiv a dobinzilor aferente, conform evidentei bancare de la data vinzarii locuinţei; radierea ipotecii se face numai cu dovada achitãrii integrale a creditului bancar acordat şi a dobinzilor aferente;
b) pentru construcţiile aflate în administrarea instituţiilor publice, cu respectarea termenelor prevãzute în normele tehnice în vigoare, potrivit prevederilor stabilite anual pentru acest gen de lucrãri şi aprobate prin bugetul de stat şi bugetele locale, dupã caz, în funcţie de subordonarea instituţiilor respective.
Instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare vor asigura acoperirea cheltuielilor din venituri proprii;
c) pentru construcţiile, altele decît cele cu destinaţie de locuinta, aflate în proprietatea sau în administrarea agenţilor economici, din fondurile de dezvoltare proprii.
ART. 7
Solicitarile pentru alocaţiile bugetare, conform art. 5 lit. a) şi art. 6 lit. a), se fac de cãtre proprietarii şi/sau administratori, prin comisiile judeţene şi locale.
ART. 8
Contractarea lucrãrilor de expertizare, proiectare şi execuţie, realizate din fonduri publice, pentru punerea în siguranta a construcţiilor, se face în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/1991 privind finanţele publice şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile de bunuri şi investiţii publice.
ART. 9
În termen de 30 de zile de la data aprobãrii prezentei ordonanţe, Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi Ministerul Finanţelor vor elabora norme metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe*).
ART. 10
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abroga prevederile <>Hotãrîrii Guvernului nr. 709/1991 , precum şi toate celelalte dispoziţii contrare.
ART. 11
Nerespectarea prevederilor prezentei ordonanţe atrage rãspunderea materialã, disciplinarã, contravenţionalã sau penalã, dupã caz, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
*) <>Normele metodologice nr. 30654/2.162 din 5 august 1994 au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 289 din 12 octombrie 1994.
-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016