Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 20 din 27 ianuarie 1994 *** Republicata  privind masuri pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 20 din 27 ianuarie 1994 *** Republicata privind masuri pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 150 din 15 aprilie 1998
---------
*) Republicatã în temeiul dispoziţiilor <>art. II din Legea nr. 72 din 7 aprilie 1998 privind aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 67/1997 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 20/1994 privind punerea în siguranta a fondului construit existent, dându-se articolelor şi alineatelor o noua numerotare.
<>Ordonanta Guvernului nr. 20 din 27 ianuarie 1994 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 28 din 28 ianuarie 1994, a mai fost republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 din 7 decembrie 1994 şi a fost aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 82 din 20 iulie 1995 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 160 din 25 iulie 1995.


ART. 1
Reducerea riscului seismic al construcţiilor constituie o acţiune complexa, de interes naţional, în contextul atenuarii efectelor unui potenţial dezastru provocat de cutremure şi cuprinde mãsuri de intervenţie la construcţiile existente care prezintã niveluri insuficiente de protecţie la acţiuni seismice, degradari sau avarieri în urma unor acţiuni seismice.
ART. 2
(1) Proprietarii construcţiilor, persoane fizice sau juridice, şi asociaţiile de proprietari, precum şi persoanele juridice care au în administrare construcţii vor acţiona pentru:
- identificarea construcţiilor din proprietate sau din administrare, descrise la art. 1;
- expertizarea tehnica a construcţiilor de cãtre experţi tehnici atestaţi, în conformitate cu reglementãrile tehnice;
- aprobarea deciziei de intervenţie şi continuarea acţiunilor definite la alin. (2), în funcţie de concluziile fundamentate din raportul de expertiza tehnica.
(2) Pentru construcţiile expertizate tehnic şi încadrate prin raportul de expertiza tehnica în clasa I de risc seismic, proprietarii construcţiilor, persoane fizice sau juridice, şi asociaţiile de proprietari, precum şi persoanele juridice care au în administrare construcţii sunt obligaţi sa procedeze la:
- proiectarea lucrãrilor de intervenţie de cãtre persoane fizice sau juridice autorizate şi verificarea proiectelor de cãtre verificatori tehnici atestaţi;
- executarea lucrãrilor de intervenţie de cãtre persoane juridice autorizate care au responsabili tehnici cu execuţia, atestaţi, inclusiv urmãrirea, verificarea şi recepţia executãrii lucrãrilor de intervenţie prin diriginti de şantier autorizaţi.
ART. 3
Mãsurile de intervenţie pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente se stabilesc prin reglementãri tehnice şi se vor realiza cu respectarea cerinţelor de calitate şi a celorlalte obligaţii impuse prin <>Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 24 ianuarie 1995, precum şi a condiţiilor tehnice prevãzute de Normativul de proiectare antiseismica.
ART. 4
(1) Coordonarea din punct de vedere tehnic a activitãţii în domeniul reducerii riscului seismic al construcţiilor existente se realizeazã de cãtre Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului prin:
a) organizarea elaborãrii, avizarea şi aprobarea reglementãrilor tehnice în domeniul protecţiei antiseismice;
b) avizarea din punct de vedere tehnic a soluţiilor de intervenţie pentru construcţiile de importanta vitala pentru societate, a cãror funcţionalitate, în timpul cutremurului şi imediat dupã cutremur, trebuie sa fie asigurata integral.
În acest scop, în cadrul Consiliului tehnic superior al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului se organizeazã Comisia tehnica pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor, formatã din personalitãţi în domeniu.
(2) Comisiile judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, de apãrare impotriva dezastrelor vor acţiona, în aria lor de autoritate, pentru:
a) elaborarea programelor şi monitorizarea acţiunilor de intervenţie pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor;
b) educarea antiseismica a populaţiei.
(3) Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, şi consiliile municipiilor, oraşelor şi comunelor vor acţiona, în aria lor de autoritate, pentru:
a) stabilirea şi aplicarea restrictiilor din punct de vedere al riscului seismic datoritã condiţiilor locale de amplasament impuse prin documentaţiile de urbanism şi amenajarea teritoriului aprobate potrivit prevederilor legale;
b) identificarea şi inventarierea construcţiilor cu destinaţia de locuinta, descrise la art. 1, proprietate privatã a persoanelor fizice ori aflate în proprietatea sau în administrarea unitãţilor administrativ-teritoriale, a instituţiilor publice şi a agenţilor economici, şi monitorizarea acţiunilor de intervenţie privind reducerea riscului seismic al acestora, cuprinzând expertizarea tehnica, proiectarea şi execuţia lucrãrilor de intervenţie;
c) fundamentarea, verificarea şi avizarea documentaţiilor privind acţiunile de intervenţie finanţate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupã caz.
Consiliile municipiilor, oraşelor şi comunelor vor asigura locuintele de necesitate, pentru cazarea temporarã a persoanelor şi familiilor, pe perioada executãrii interventiilor care nu se pot efectua în clãdiri ocupate.
Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, pentru construcţiile cu destinaţie de locuinta, expertizate tehnic şi încadrate prin raportul de expertiza tehnica în clasa I de risc seismic, vor notifica în scris proprietarilor, persoane fizice sau juridice, şi asociaţiilor de proprietari, precum şi persoanelor juridice care au în administrare aceste construcţii, obligaţiile ce le revin, potrivit prevederilor legale, pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor, precum şi faptul ca îşi asuma riscul şi rãspunderea pentru efectele potenţiale ale seismelor, în situaţia în care nu se conformeazã obligaţiilor legale.
(4) Inspecţia de stat în construcţii, lucrãri publice, urbanism şi amenajarea teritoriului din cadrul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, prin inspectiile judeţene şi a municipiului Bucureşti în construcţii, lucrãri publice, urbanism şi amenajarea teritoriului, subordonate acesteia, vor aviza din punct de vedere tehnic listele cuprinzând prioritãţile, pe categorii de construcţii, privind expertizarea tehnica, proiectarea şi executarea lucrãrilor de intervenţie finanţate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupã caz, pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente.
(5) Consiliile municipiilor, oraşelor şi comunelor, în vederea prevenirii unui potenţial dezastru provocat de cutremure, pot solicita instanţei de judecata sa oblige proprietarii construcţiilor cu destinaţia de locuinta încadrate în clasa I de risc seismic sa ia mãsurile de intervenţie stabilite prin raportul de expertiza tehnica. Acţiunea se adreseazã judecãtoriei în raza cãreia este situata construcţia.
Acţiunea este scutitã de taxa de timbru.
ART. 5
Fondurile necesare pentru finanţarea cheltuielilor privind expertizarea tehnica a construcţiilor descrise la art. 1 se vor asigura dupã cum urmeazã:
a) pentru construcţiile cu destinaţia de locuinta, proprietate privatã a persoanelor fizice ori aflate în proprietatea sau în administrarea unitãţilor administrativ-teritoriale şi a agenţilor economici - societãţi comerciale cu capital majoritar de stat sau regii autonome - în limita transferurilor de la bugetul de stat, stabilite anual cu aceasta destinaţie în bugetul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului;
b) pentru construcţiile aflate în administrarea instituţiilor publice, din bugetul de stat sau din bugetele locale, dupã caz, în funcţie de subordonarea acestora;
c) pentru construcţiile aflate în proprietatea sau în administrarea agenţilor economici, cu excepţia construcţiilor cu destinaţia de locuinta aflate în proprietatea sau administrarea agenţilor economici definiţi la lit. a), din fondurile proprii ale acestora.
ART. 6
Fondurile necesare pentru finanţarea cheltuielilor de natura investiţiilor privind proiectarea şi executarea lucrãrilor de intervenţie pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente se vor asigura, acordându-se prioritate construcţiilor încadrate prin raportul de expertiza tehnica în clasa I de risc seismic, dupã cum urmeazã:
a) pentru construcţiile cu destinaţia de locuinta, proprietate privatã a persoanelor fizice ori aflate în proprietatea sau în administrarea agenţilor economici - societãţi comerciale cu capital majoritar de stat şi regii autonome -, dupã caz, din:
- sursele proprii ale proprietarilor sau agenţilor economici care le administreazã;
- despãgubiri acordate de societãţile de asigurare;
- credite bancare cu o durata de rambursare de pana la 20 de ani şi cu o dobanda de 5% pe an, pentru consolidarea elementelor structurale sau a sistemului structural în ansamblu şi, dupã caz, a elementelor nestructurale ale construcţiei existente şi/sau introducerea unor elemente structurale suplimentare, inclusiv desfacerea şi refacerea instalaţiilor, echipamentelor şi finisajelor aferente; în acest scop, Banca Nationala a României se autorizeaza şi va deschide o linie de creditare, conform prevederilor legale, la Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. şi la alte bãnci comerciale acreditate, precum şi la Casa de Economii şi Consemnaţiuni; diferenţa dintre dobanda de creditare, care include dobanda de referinta (taxa oficialã a scontului) a Bãncii Naţionale a României, plus marja dobânzii de 5% pe an a Bãncii Romane pentru Dezvoltare - S.A. şi a altor bãnci comerciale agreate, precum şi a Casei de Economii şi Consemnaţiuni şi dobanda plãtitã de beneficiarii de credite se va suporta din transferuri de la bugetul de stat; modul de derulare a finanţãrii se stabileşte prin convenţie încheiatã între Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, Departamentul pentru Administraţie Publica Localã, Banca Nationala a României, Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. şi alte bãnci comerciale agreate şi Casa de Economii şi Consemnaţiuni, cu avizul Ministerului Finanţelor; pana la rambursarea integrala a creditului se instituie ipoteca asupra locuinţei; în cazul vânzãrii locuinţei, din preţul convenit se asigura rambursarea integrala a creditului, inclusiv a dobânzilor aferente, conform evidentei bancare de la data vânzãrii locuinţei; radierea ipotecii se face numai cu dovada achitãrii integrale a creditului bancar acordat şi a dobânzilor aferente;
- bugetele locale, pentru locuintele aflate în proprietatea sau în administrarea unitãţilor administrativ-teritoriale;
b) pentru construcţiile aflate în administrarea instituţiilor publice, cu respectarea termenelor prevãzute în normele tehnice în vigoare, potrivit prevederilor stabilite anual pentru acest gen de lucrãri şi aprobate prin bugetul de stat şi bugetele locale, dupã caz, în funcţie de subordonarea instituţiilor respective.
Instituţiile publice finanţate integral din venituri extrabugetare vor asigura acoperirea cheltuielilor din venituri proprii;
c) pentru construcţiile aflate în proprietatea sau în administrarea agenţilor economici, cu excepţia construcţiilor cu destinaţia de locuinta aflate în proprietatea sau administrarea agenţilor economici definiţi la lit. a), din fondurile de dezvoltare proprii.
ART. 7
Fondurile necesare pentru finanţarea cheltuielilor privind proiectarea lucrãrilor de intervenţie la construcţiile cu destinaţia de locuinta încadrate prin raportul de expertiza tehnica în clasa I de risc seismic se vor asigura în limita transferurilor de la bugetul de stat, stabilite anual cu aceasta destinaţie, în bugetul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, cu condiţia continuãrii de cãtre proprietari a executãrii lucrãrilor de intervenţie.
ART. 8
(1) Proprietarii, persoane fizice, care, la data aprobãrii deciziei de intervenţie, realizeazã venituri medii nete lunare pe membru de familie sub câştigul salarial mediu net lunar pe economie, beneficiazã de alocaţii pentru finanţarea cheltuielilor privind executarea lucrãrilor de intervenţie la construcţiile din proprietate cu destinaţia de locuinta încadrate prin raportul de expertiza tehnica în clasa I de risc seismic, în limita transferurilor de la bugetul de stat stabilite anual cu acesta destinaţie în bugetul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului.
(2) Pentru proprietarii, persoane fizice, care nu se încadreazã în prevederile alin. (1), consiliile locale pot finanta din bugetele locale cheltuielile privind executarea lucrãrilor de intervenţie, în funcţie de situaţia materialã a proprietarilor şi de starea tehnica şi valoarea de patrimoniu a construcţiilor din proprietatea acestora.
(3) Finanţarea din bugetele locale, în condiţiile alin. (2), se face în completarea transferurilor de la bugetul de stat, stabilite anual pentru finanţarea cheltuielilor privind executarea lucrãrilor de intervenţie la construcţiile cu destinaţia de locuinta încadrate prin raportul de expertiza tehnica în clasa I de risc seismic.
ART. 9
Proprietarii, persoane fizice, beneficiazã, prin exceptare de la prevederile legale, de scutirea de taxa privind eliberarea autorizaţiei de construire pentru executarea lucrãrilor de consolidare a construcţiilor cu destinaţia de locuinta din proprietate.
ART. 10
(1) Transferurile de la bugetul de stat pentru finanţarea cheltuielilor prevãzute la art. 5 lit. a), art. 6 lit. a), art. 7 şi art. 8 se fundamenteazã distinct de cãtre consiliile locale, cu ocazia elaborãrii bugetului de stat, şi se transmit consiliului judeţean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
(2) Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti analizeazã, verifica şi centralizeazã situaţiile primite, stabilesc prioritãţile la nivel de judeţ, respectiv municipiul Bucureşti, şi transmit Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului valoarea cheltuielilor necesare.
(3) În execuţia bugetului de stat, transferurile se repartizeazã de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi se acorda consiliilor locale beneficiare, potrivit normelor metodologice.
(4) Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile municipiilor, oraşelor şi comunelor rãspund, potrivit legii, de utilizarea creditelor bugetare şi de folosirea cu eficienta a sumelor primite ca transferuri de la bugetul de stat.
ART. 11
Contractarea expertizarii tehnice, proiectãrii şi executãrii lucrãrilor de intervenţie finanţate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupã caz, pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor se face cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile publice, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 281 din 4 decembrie 1995.
ART. 12
În termen de 30 de zile de la data aprobãrii prezentei ordonanţe, Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi Ministerul Finanţelor vor elabora norme metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe*).
ART. 13
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abroga prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 709/1991 , precum şi orice alte dispoziţii contrare**).
ART. 14
Obligaţiile şi rãspunderile proprietarilor construcţiilor, persoane fizice sau juridice, şi asociaţiilor de proprietari, precum şi ale persoanelor juridice care au în administrare construcţii, se completeazã cu dispoziţiile legislaţiei civile.

--------------
*) <>Normele metodologice nr. 30.654/2.162/MC din 5 august 1994 au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 289 din 12 octombrie 1994.
Potrivit <>art. II din Ordonanta Guvernului nr. 67/1997 , în termen de 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României a acesteia, Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, Departamentul pentru Administraţie Publica Localã şi Ministerul Finanţelor vor adapta în mod corespunzãtor normele metodologice sus-menţionate şi le vor republica în Monitorul Oficial al României.
**) Potrivit <>art. III din Ordonanta Guvernului nr. 67/1997 , la data intrãrii în vigoare a acesteia se abroga şi prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 644/1990 privind mãsuri pentru reducerea riscului de avariere a construcţiilor afectate de cutremur, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 80 din 7 iunie 1990.
-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016