Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 20 din 26 ianuarie 2006  privind acordarea de facilitati producatorilor agricoli si crescatorilor de animale in perioada de preaderare la Uniunea Europeana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 20 din 26 ianuarie 2006 privind acordarea de facilitati producatorilor agricoli si crescatorilor de animale in perioada de preaderare la Uniunea Europeana

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 83 din 30 ianuarie 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. V.4 din Legea nr. 404/2005 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. 1
(1) Programul "Fermierul" este un ansamblu de mãsuri menite sã sprijine realizarea proiectelor de investiţii în agriculturã, precum şi a celor de dezvoltare ruralã.
(2) Programul "Fermierul" se adreseazã producãtorilor agricoli din mediul rural care doresc sã îşi organizeze o fermã familialã cu caracter comercial de un anumit profil şi care este condusã şi administratã de cãtre proprietar împreunã cu membrii familiei.
ART. 2
Pentru accesarea Programului "Fermierul" este necesar ca terenul agricol pe care se realizeazã investiţia sã fie deţinut cu titlu de proprietate şi/sau cu contract de arendare sau concesiune, potrivit legii.
ART. 3
(1) În sensul prezentei ordonanţe, prin fermã familialã cu caracter comercial se înţelege exploataţia agricolã constituitã din membrii unei familii sau rudele acestora pânã la gradul IV inclusiv, care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent, iar peste 50% din producţia realizatã este valorificatã pe piaţã.
(2) Ferma familialã cu caracter comercial se poate organiza în oricare dintre formele asociative prevãzute de legislaţia în vigoare.
(3) Atestarea fermelor familiale cu caracter comercial se face de cãtre direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(4) Condiţiile de atestare, precum şi procedurile de înregistrare şi de eliberare a atestatelor de fermã familialã cu caracter comercial se vor stabili în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
ART. 4
Beneficiazã de prevederile prezentei ordonanţe producãtorii agricoli care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) au atestat de fermã familialã cu caracter comercial;
b) realizeazã investiţii în producţia agricolã;
c) proiectele de investiţii respectã condiţiile de eligibilitate, tehnice şi economice prevãzute de ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale emis în baza <>art. 13 şi 14 din anexa la Hotãrârea Guvernului nr. 934/2005 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor <>Legii nr. 231/2005 privind stimularea investiţiilor în agriculturã.
ART. 5
(1) La accesarea Programului "Fermierul", fermelor familiale cu caracter comercial li se acordã urmãtoarele facilitãţi:
a) aplicarea tarifelor unice pentru activitãţile specifice desfãşurate de Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã şi de unitãţile subordonate, percepute pentru terenurile agricole, stabilite prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe;
b) în termenul prevãzut la lit. a), prin derogare de la prevederile alin. (4) al <>art. 13 din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2000 privind desfãşurarea activitãţii de realizare şi de verificare a lucrãrilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei de cãtre persoanele fizice şi juridice autorizate pe teritoriul României, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 795/2001 , se aplicã onorariile corespunzãtoare activitãţilor de specialitate aprobate prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, al ministrului justiţiei şi al ministrului administraţiei şi internelor, cu avizul Consiliului Concurenţei;
c) scutirea de la plata taxelor de timbru pentru activitatea notarialã şi a timbrului judiciar datorate pentru autentificarea actelor de transfer a dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole, achiziţionate în vederea constituirii de ferme familiale cu caracter comercial;
d) scutirea de la plata taxelor/tarifelor, dupã caz, pentru eliberarea avizului/autorizaţiei PSI, a avizului/autorizaţiei sanitare şi a avizului/autorizaţiei sanitare veterinare, pentru producãtorii agricoli ale cãror proiecte respectã condiţiile de eligibilitate, tehnice şi economice prevãzute de ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale emis în baza <>art. 13 şi 14 din anexa la Hotãrârea Guvernului nr. 934/2005 .
(2) Persoanele fizice şi juridice autorizate sã efectueze lucrãri de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei vor efectua lucrãrile solicitate de cãtre producãtorii agricoli care acceseazã Programul "Fermierul", în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii.
(3) Facilitãţile prevãzute la lit. a), b) şi c) ale alin. (1) se acordã numai pentru terenurile agricole situate în extravilan, achiziţionate în vederea constituirii fermelor familiale cu caracter comercial, la prima tranzacţie şi pe baza unui certificat care se elibereazã de cãtre direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a producãtorului agricol.
ART. 6
(1) În scopul simplificãrii procedurilor administrative de avizare a proiectelor de finanţare desfãşurate în cadrul Programului "Fermierul" şi urgentãrii implementãrii acestora, se înfiinţeazã în cadrul direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Biroul unic de avizare, denumit în continuare Biroul unic.
(2) Biroul unic acordã asistenţã de specialitate pentru obţinerea avizelor, autorizaţiilor, respectiv a acordurilor pentru proiecte, în scopul accelerãrii absorbţiei fondurilor SAPARD pentru proiectele prevãzute la alin. (1).
(3) Biroul unic este o structurã organizatoricã, fãrã personalitate juridicã, constituitã din reprezentanţi ai urmãtoarelor servicii deconcentrate ale autoritãţilor administraţiei publice centrale, desemnaţi prin ordin al prefectului, pe baza propunerilor comunicate de cãtre conducãtorii serviciilor publice deconcentrate:
a) un reprezentant al direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, împuternicit cu drept de semnãturã, în calitate de membru;
b) un reprezentant al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, împuternicit cu drept de semnãturã, în calitate de membru;
c) un reprezentant al serviciului de urgenţã profesionist judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti (PSI), împuternicit cu drept de semnãturã, în calitate de membru;
d) un reprezentant al agenţiei judeţene de protecţie a mediului, în calitate de membru, având competenţele stabilite de conducãtorul serviciului public deconcentrat.
(4) Spaţiul în care îşi desfãşoarã activitatea Biroul unic se asigurã de direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(5) Secretariatul Biroului unic se asigurã de direcţiile agricole de dezvoltare ruralã judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(6) Cheltuielile de funcţionare ale secretariatului tehnic se suportã de la bugetul de stat, din prevederile bugetare aprobate Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(7) Biroul unic se întruneşte sãptãmânal sau ori de câte ori este necesar.
(8) Organizarea şi funcţionarea Biroului unic se aprobã prin ordin al prefectului, în termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. 7
Biroul unic are urmãtoarele atribuţii principale:
a) primeşte, verificã şi înregistreazã dosarele şi actele doveditoare;
b) susţine solicitantul în demersurile sale pentru completarea actelor şi documentelor necesare la înregistrarea dosarului;
c) elibereazã solicitantului dovada prin care se recunoaşte primirea dosarului şi a actelor necesare;
d) comunicã în scris solicitantului, prin secretariat, rezultatele analizei documentaţiei.
ART. 8
Dosarul cuprinzând cererea şi documentaţia specificã se înregistreazã imediat de cãtre secretariat într-un registru special, denumit Registrul Fermierul, numerotat şi parafat, declanşându-se procedurile necesare pentru obţinerea avizelor, autorizaţiilor sau a acordurilor, dupã caz.
ART. 9
(1) În termen de 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii dosarului, Biroul unic are obligaţia sã analizeze dosarul şi sã comunice solicitantului toate informaţiile necesare completãrii acestuia.
(2) În termen de 10 zile de la depunerea documentaţiei complete, serviciile publice deconcentrate au obligaţia sã elibereze avizul, acordul sau, dupã caz, autorizaţia necesarã funcţionãrii sau comunicã solicitantului, în scris, refuzul motivat al emiterii acestora.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), pentru activitãţile cu impact semnificativ asupra mediului documentaţia completã se transmite imediat, prin grija Biroului unic, autoritãţii competente pentru protecţia mediului, în vederea derulãrii procedurii de emitere a avizului, acordului şi autorizaţiei de mediu, dupã caz, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
ART. 10
(1) Pentru avizele, autorizaţiile sau acordurile care sunt necesare fiecãrui proiect, secretariatul Biroului unic întocmeşte o listã anexã care cuprinde datele de înregistrare şi rubrici distincte pentru fiecare dintre acestea.
(2) În cazul în care anumite avize, acorduri sau autorizaţii nu sunt necesare într-o anumitã etapã, membrii Biroului unic completeazã lista anexã cu menţiunea "nu este necesar în aceastã etapã".
(3) În cazul neeliberãrii unuia/uneia sau mai multor avize, autorizaţii sau acorduri, procedura de obţinere a acestora poate fi reluatã.
ART. 11
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Liviu Radu,
secretar de stat

Ministrul mediului şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Ministrul sãnãtãţii,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 26 ianuarie 2006.
Nr. 20.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016