Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDONANTA Nr. 19 din 4 august 1995 privind unele masuri de perfectionare a regimului achizitiilor publice, precum si a regimului de valorificare a bunurilor scoase din functiune, apartinind institutiilor publice
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţie şi ale art. 1 lit. f) din Legea nr. 81/1995 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României emite prezenta ordonanta.
ART. 1 <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 202 din 23 august 1993, asa cum a fost aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 83/1994 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 292 din 14 octombrie 1994, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Alineatul (2) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins: "(2). Prezenta ordonanta nu se aplica în cazul achiziţiilor publice care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala." 2. La articolul 1 dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat (3), cu urmãtorul cuprins: "(3) Nominalizarea achiziţiilor publice prevãzute la alin. (2) şi procedurile de realizare a acestora se stabilesc prin hotãrîre a Guvernului." 3. Articolul 2 litera a) va avea urmãtorul cuprins: "a) prin achiziţii publice se înţelege dobindirea, definitiva sau temporarã, de cãtre o persoana juridicã achizitoare, de bunuri, investiţii prin contract de cumpãrare, închiriere sau de antrepriza, precum şi servicii, finanţate integral sau parţial din bugetul de stat, din bugetele locale, din fondurile speciale constituite prin lege în afarã acestor bugete, din mijloace extrabugetare şi din credite externe garantate sau contractate direct de stat;" 4. La articolul 2 litera b) dupã punctul VII se adauga un nou punct VIII cu urmãtorul cuprins: "VIII - regiile autonome, în cazul achiziţiilor de bunuri de natura activelor corporale şi a investiţiilor, inclusiv a investiţiilor finanţate din surse proprii." 5. Articolul 2 litera d) va avea urmãtorul cuprins: "d) investiţiile reprezintã cheltuieli de capital în vederea realizãrii, dupã caz, a urmãtoarelor: - proiectarea şi executarea obiectivelor noi de investiţii, inclusiv instalaţiile aferente, de toate categoriile; - modernizãri, transformãri, extinderi, consolidãri şi alte intervenţii determinate de acţiuni accidentale la construcţii şi instalaţii; - livrãri şi montaje de utilaje şi echipamente tehnologice în cadrul investiţiilor noi, al modernizãrilor, al transformãrilor şi al extinderilor; - lucrãri de foraj, cartarea terenului, fotogrammetrie, cercetãri seismologice şi alte activitãţi similare, cu condiţia sa fie de interes public; - prestãri de servicii care contribuie la realizarea investiţiilor, cum sînt: consultanţa, asistenta tehnica şi altele asemenea." 6. La articolul 12, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat avînd urmãtorul cuprins: "În cazul regiilor autonome comisia de licitaţie va fi numita prin ordin al ministrului de resort sau, dupã caz, prin decizie a autoritãţii administraţiei publice locale. Pentru investiţiile finanţate din surse proprii comisia de licitaţie se va stabili şi se va numi prin decizie a conducerii regiei autonome." 7. La articolul 12 alineatul (3), dupã liniuta a 2-a se introduce un nou text cu urmãtorul cuprins: "- reprezentantul ministerului de resort sau, dupã caz, al autoritãţii publice locale, pentru licitaţiile organizate de cãtre regiile autonome pentru bunurile de natura activelor corporale şi a investiţiilor finanţate din sursele prevãzute la art. 2 lit. a)." 8. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 14. - Achiziţia prin cererea de oferte de preţ Persoana juridicã se poate angaja într-o procedura de achiziţie prin cerere de oferte de preţ, conform art. 15, pentru achiziţionarea de bunuri, investiţii sau servicii, cu condiţia ca valoarea estimatã a contractului de achiziţie sa fie mai mica decît cuantumul prevãzut în reglementãrile de achiziţie pentru organizarea unei licitaţii." 9. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 16. - Circumstanţele de utilizare a achiziţiei dintr-o singura sursa Persoana juridicã achizitoare poate achizitiona bunuri, realiza investiţii sau angaja servicii prin solicitarea unei oferte de preţ de la un singur contractant în urmãtoarele circumstanţe: a) bunurile, investiţiile şi serviciile pot fi furnizate sau realizate doar de un singur contractant care are drepturi exclusive asupra acestora, cum ar fi lucrãrile artistice, lucrãrile sub protecţia drepturilor de autor, bunurile sau lucrãrile sub protecţia drepturilor de proprietate intelectualã şi alte categorii de bunuri sau lucrãri de acest gen care vor fi stabilite prin hotãrîri ale Guvernului; b) din cauza de forta majorã (calamitati naturale, conflagraţii, alte cazuri temeinic motivate), care fac imposibila aplicarea procedurii de licitaţie publica; c) persoana juridicã achizitoare care a achiziţionat bunuri, echipamente sau tehnologie de la un anumit contractant hotãrãşte ca o serie de elemente adiţionale trebuie procurate de la acelaşi contractant din motive de standardizare sau pentru ca se impune compatibilitatea cu bunurile, echipamentele sau tehnologia deja achiziţionate, luind în considerare eficienta achiziţiei iniţiale în ceea ce priveşte satisfacerea nevoilor persoanei juridice achizitoare, preţul rezonabil; d) în cazul a doua licitaţii consecutive la care nu s-a prezentat decît un singur ofertant cu o oferta corespunzãtoare, neexistand alternativa privind achiziţia publica în cauza; e) în cazul în care persoana juridicã achizitoare realizeazã investiţia publica cu forte proprii, neintervenind în acest caz un contract de antrepriza; f) pentru lucrãri auxiliare, neincluse în proiectul iniţial sau în contractul încheiat, dar care datoritã unor circumstanţe au devenit necesare pentru realizarea lucrãrii în cauza sau atunci cînd astfel de lucrãri, deşi separabile de realizarea contractului iniţial, sînt strict necesare pentru etapele viitoare ale acestuia, cu condiţia ca încredinţarea sa fie facuta contractantului care realizeazã lucrarea, iar valoarea totalã a acestor lucrãri sa nu depãşeascã 50% din valoarea contractului iniţial; g) investiţiile care nu pot fi realizate decît de furnizorul sau de antreprenorul iniţial al lucrãrii, procedura ce poate fi adoptatã doar în perioada celor 3 ani de dupã încheierea contractului iniţial; h) persoana juridicã achizitoare urmãreşte sa încheie un contract cu un contractant în scopul întreprinderii unor cercetãri, experimentari, studii sau dezvoltãri tehnologice, avînd ca scop achiziţia unui prototip, cu excepţia cazului în care contractantul include producerea de bunuri în cantitãţi care sa creeze un profit comercial ori sa acopere costurile cercetãrii şi dezvoltãrii; i) angajarea unor cheltuieli suplimentare ce ar conduce la depãşirea economiilor previzibil a se realiza prin utilizarea metodei de achiziţie prin licitaţie sau, dupã caz, prin cerere de oferte de preţ; j) alte circumstanţe stabilite prin hotãrîre a Guvernului." 10. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 17. - Justificarea alegerii metodelor de achiziţie În cazul achiziţiei de bunuri şi servicii persoana juridicã achizitoare care utilizeazã una din metodele de achiziţie prevãzute la art. 16 va include în dosarul achiziţiei o nota justificativã aprobatã de conducãtorul persoanei juridice achizitoare privind circumstanţele pe care s-a bazat pentru a alege respectiva metoda de achiziţie, avizatã de Ministerul Finanţelor; în cazul achiziţiilor de investiţii, nota justificativã aprobatã de conducãtorul persoanei juridice achizitoare se avizeazã de cãtre Ministerul Finanţelor şi Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului. În cazul achiziţiilor de bunuri sau lucrãri cu valoare artisticã persoana juridicã achizitoare va obţine, în prealabil, avizul Ministerului Culturii, indiferent de valoarea bunurilor sau lucrãrilor achiziţionate. Achiziţiile publice ce se efectueazã în condiţiile prevederilor art. 16, a cãror valoare estimatã este mai mica decît cuantumul prevãzut în reglementãrile de achiziţie pentru organizarea unei licitaţii, se fac numai cu avizul ordonatorului de credite bugetare." ART. 2 <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 83/1994 , cu modificãrile aduse prin prezenta ordonanta, se republica în Monitorul Oficial al României. ART. 3 (1) Bunurile instituţiilor publice scoase din funcţiune potrivit reglementãrilor în vigoare pot fi valorificate în starea fizica în care se afla sau ca materiale şi piese rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii lor, astfel: a) prin transmiterea fãrã plata de la instituţiile publice deţinãtoare la alte instituţii publice, în condiţiile stabilite de Guvern, în cazul bunurilor aflate în stare de funcţionare, scoase din funcţiune potrivit reglementãrilor în vigoare; b) prin licitaţie organizatã potrivit regulamentului elaborat de Ministerul Finanţelor şi aprobat de Guvern, în cazul bunurilor pentru care nu exista solicitãri din partea unor instituţii publice şi care pot fi valorificate în starea fizica în care se afla la scoaterea din funcţiune sau ca materiale şi, dupã caz, ca piese rezultate în urma demolarii sau dezmembrarii; c) prin valorificare directa fãrã organizarea de licitaţie, în cazul în care producãtorul sau un alt ofertant accepta schimbarea bunului cu altul nou, cu aceiaşi parametri funcţionali sau în alte situaţii aprobate de Guvern. (2) declasarea şi casarea unor bunuri materiale, altele decît mijloacele fixe, aparţinînd instituţiilor publice, şi care depãşesc valoarea de 1.000 lei este de competenta ordonatorului de credite bugetare. ART. 4 <>Art. 32 alin. (2) din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale se abroga. PRIM-MINISTRU NICOLAE VACAROIU
Contrasemneazã: --------------- Ministru de stat, ministrul finanţelor, Florin Georgescu
p. Ministrul lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului, Theodor Gavrila, secretar de stat
-----------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email