Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 19 din 24 ianuarie 2002  privind unele masuri pentru constituirea si utilizarea fondului locativ de protocol, proprietate publica a statului, si pentru vanzarea unor imobile, proprietate privata a statului, aflate in administrarea Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 19 din 24 ianuarie 2002 privind unele masuri pentru constituirea si utilizarea fondului locativ de protocol, proprietate publica a statului, si pentru vanzarea unor imobile, proprietate privata a statului, aflate in administrarea Regiei Autonome "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 87 din 1 februarie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. IV.8 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

CAP. 1
Constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol

ART. 1
(1) Fondul locativ de protocol se constituie exclusiv din imobile proprietate publica a statului.
(2) Administrarea fondului locativ de protocol se face de cãtre Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", denumita în continuare R.A.- A.P.P.S., care asigura evidenta, punerea la dispoziţie, întreţinerea, repararea şi conservarea acestuia, în condiţiile legii.
ART. 2
Fondul locativ de protocol are urmãtoarea destinaţie:
a) resedinte oficiale - pentru Preşedintele României, preşedintele Senatului, preşedintele Camerei Deputaţilor, primul-ministru şi persoanele care au avut calitatea de şef al statului roman;
b) locuinţe de protocol - pentru persoanele care sunt alese sau numite în unele funcţii sau demnitati publice, pe durata exercitãrii acestora;
c) baza materialã destinatã activitãţii de reprezentare şi protocol - pentru delegatiile oficiale invitate de Administraţia Prezidentiala, Senat, Camera Deputaţilor, Guvernul României şi Curtea Constituţionalã.
ART. 3
(1) Resedintele oficiale, cu toate dotãrile aferente, se atribuie persoanelor menţionate la art. 2 lit. a), la cererea acestora, de cãtre Guvern şi le sunt puse la dispoziţie de cãtre R.A.-A.P.P.S. pe intreaga perioada a exercitãrii mandatului sau pe perioada prevãzutã de <>Legea nr. 406/2001 privind acordarea unor drepturi persoanelor care au avut calitatea de şef al statului roman, dupã caz.
(2) Pentru resedintele oficiale R.A.-A.P.P.S. va încheia cu instituţiile în care îşi desfãşoarã activitatea persoanele beneficiare contracte de închiriere şi contracte de prestãri de servicii cu privire la cheltuielile de întreţinere pentru energie, gaze, apa, canal, amortizarea şi uzura mijloacelor fixe şi obiectelor de inventar, taxele şi impozitele pe clãdiri şi terenuri. Aceste contracte opereazã permanent, indiferent dacã imobilele în cauza sunt sau nu sunt utilizate, iar chiria legalã şi cheltuielile aferente utilizãrii reşedinţei oficiale se suporta de cãtre instituţiile în care îşi desfãşoarã activitatea persoanele beneficiare.
ART. 4
(1) Pot beneficia de locuinţe de protocol, la cerere, cu plata chiriei prevãzute de lege, persoanele care îndeplinesc urmãtoarele funcţii publice: vicepreşedinţi ai Senatului şi ai Camerei Deputaţilor, miniştri şi asimilaţi ai acestora, precum şi preşedintele Curţii Constituţionale, preşedintele Curţii Supreme de Justiţie, preşedintele Curţii de Conturi, preşedintele Consiliului Legislativ şi avocatul poporului.
(2) Pentru persoanele prevãzute la alin. (1) atribuirea locuinţei de protocol se face prin decizie a primului-ministru şi se pune la dispoziţie acestora de cãtre R.A.-A.P.P.S. pe baza de contract de închiriere.
(3) Atribuirea locuinţelor de protocol se poate face numai dacã persoanele prevãzute la alin. (1) nu deţin în localitatea în care îşi desfãşoarã activitatea o alta locuinta care sa corespundã criteriilor aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
(4) Pentru locuintele de protocol chiria şi cheltuielile de întreţinere pentru energie, gaze, apa, canal, amortizarea şi uzura mijloacelor fixe şi obiectelor de inventar, dupã caz, taxele şi impozitele pe clãdiri şi terenuri se suporta direct de cãtre persoanele beneficiare.
(5) Locuintele de protocol care nu sunt atribuite potrivit alin. (2) pot fi folosite temporar, potrivit reglementãrilor legale, cu aprobarea primului-ministru.
ART. 5
Contractul de închiriere a resedintelor oficiale şi a locuinţelor de protocol înceteazã, de drept, în termen de 60 de zile de la data expirãrii mandatului sau, dupã caz, a eliberãrii din funcţie, situaţie în care persoana în cauza are obligaţia de a elibera locuinta.
ART. 6
(1) Baza materialã destinatã activitãţii de reprezentare şi protocol este constituitã din case de oaspeti, vile, palate şi construcţii speciale, cu terenul aferent pentru aceasta destinaţie, situate în municipiul Bucureşti şi în unele judeţe.
(2) Imobilele care constituie baza materialã destinatã activitãţii de reprezentare şi protocol, cu toate dotãrile aferente, sunt puse la dispoziţie autoritãţilor publice menţionate la art. 2 lit. c), la cererea acestora, de cãtre R.A.-A.P.P.S., pe baza de contract de prestãri de servicii.
ART. 7
Imobilele care constituie fondul locativ de protocol sunt dotate cu mijloace fixe şi obiecte de inventar din fondurile R.A.-A.P.P.S., prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
ART. 8
(1) Cheltuielile curente şi de capital pentru conservarea, protecţia, întreţinerea, repararea, consolidarea, modernizarea şi efectuarea investiţiilor necesare locuinţelor de protocol şi resedintelor oficiale se efectueazã şi se suporta din fondurile R.A.-A.P.P.S., prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
(2) Cheltuielile pentru administrarea, funcţionarea, conservarea şi protejarea bazei materiale destinate activitãţii de reprezentare şi protocol se suporta potrivit prevederilor <>art. 7 şi 8 din Hotãrârea Guvernului nr. 854/2000 privind organizarea şi funcţionarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Angajarea cheltuielilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se va efectua de cãtre R.A.-A.P.P.S., cu respectarea reglementãrilor privind achiziţiile publice.
ART. 9
Imobilele care constituie fondul locativ de protocol se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Secretariatului General al Guvernului, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. 10
(1) Persoanele care ocupa în prezent imobile incluse în fondul locativ de protocol şi care nu îşi mai exercita mandatul sau nu mai deţin una dintre funcţiile menţionate sunt obligate sa le elibereze în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului prevãzute la art. 9.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) vor beneficia de alte locuinţe ce le vor fi puse la dispoziţie, dupã caz, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, de cãtre R.A.- A.P.P.S. sau de cãtre Regia Autonomã "Locato", dacã nu deţin o alta locuinta.

CAP. 2
Vânzarea imobilelor, proprietate privatã a statului, aflate în administrarea R.A.-A.P.P.S.

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 11
(1) Imobilele, proprietate privatã a statului, aflate în administrarea R.A.-A.P.P.S., care au situaţia juridicã clarificata şi nu sunt grevate de sarcini, pot fi vândute potrivit prevederilor prezentei ordonanţe.
(2) În sensul prezentului capitol, prin imobile se înţelege construcţiile care au alta destinaţie decât aceea de locuinta, precum şi terenurile.
ART. 12
Sumele obţinute din vânzarea imobilelor prevãzute la art. 11 rãmân la dipozitia R.A.-A.P.P.S. şi vor fi folosite, în mod exclusiv, pentru investiţii în construcţii noi sau pentru amenajarea la standarde de confort superior a unor imobile, în scopul modernizãrii bazei materiale aflate în administrarea R.A.-A.P.P.S.
ART. 13
Vânzarea imobilelor se realizeazã prin licitaţie sau, dupã caz, prin negociere directa, în condiţiile prezentei ordonanţe.

SECŢIUNEA a 2-a
Reguli comune privind vânzarea imobilelor

ART. 14
Consiliul de administraţie al R.A.-A.P.P.S. aproba în mod periodic lista imobilelor care urmeazã sa fie vândute în condiţiile prezentei ordonanţe, precum şi metoda de vânzare a acestora.
ART. 15
R.A.-A.P.P.S. îndeplineşte urmãtoarele operaţiuni:
a) tine evidenta imobilelor care cad sub incidenta prezentei ordonanţe;
b) selecteaza evaluatorul imobilelor prin licitaţie;
c) stabileşte preţul de oferta, pe baza unui raport de evaluare;
d) organizeazã licitaţia şi negociaza preţul de vânzare cu solicitantul, în cazul vânzãrii imobilelor prin negociere directa, dupã caz;
e) aproba vânzarea imobilelor cu plata în rate.
ART. 16
(1) În vederea vânzãrii imobilelor R.A.- A.P.P.S. stabileşte un preţ de oferta, pe baza unui raport de evaluare elaborat de persoane fizice sau juridice autorizate, potrivit legii. Evaluatorul va fi selectat de R.A.-A.P.P.S. prin licitaţie, în condiţiile legii.
(2) Preţul de oferta stabilit potrivit alin. (1), care nu poate fi mai mic decât valoarea contabila a imobilului, va fi cuprins în oferta de vânzare prin licitaţie şi, respectiv, va fi avut în vedere ca baza de pornire în cazul vânzãrii prin negociere directa.
ART. 17
Rãspunderea privind corectitudinea stabilirii preţului de oferta prin raport de evaluare revine exclusiv evaluatorului selectat prin licitaţie şi care a întocmit raportul de evaluare.
ART. 18
(1) Imobilele pot fi înscrise pe lista prevãzutã la art. 14 din initiativa R.A.-A.P.P.S. sau a persoanelor prevãzute la art. 31.
(2) Dacã initiativa înscrierii pe lista aparţine R.A.-A.P.P.S. şi imobilul se afla în folosinta unei persoane potrivit art. 31, în termen de 15 zile de la înscrierea imobilului pe lista, R.A.-A.P.P.S. va solicita persoanei fizice sau juridice respective prezentarea unui punct de vedere scris cu privire la cumpãrarea imobilului prin negociere directa.
(3) Persoana fizica sau juridicã prevãzutã la art. 31 va rãspunde în termen de 15 zile de la primirea solicitãrii R.A.-A.P.P.S., precizându-şi opţiunea.
(4) Dacã persoana prevãzutã la alin. (3) opteazã pentru cumpãrarea prin negociere directa, procedura va fi finalizatã în termen de 10 zile de la data depunerii opţiunii.
(5) Dacã persoana prevãzutã la alin. (3) nu rãspunde în termenul prevãzut sau nu opteazã pentru cumpãrarea prin negociere directa, R.A.-A.P.P.S. va proceda la vânzarea imobilului prin licitaţie, în condiţiile legii.
ART. 19
În cazul vânzãrii imobilului prin licitaţie potrivit art. 18 alin. (5), R.A.-A.P.P.S. va informa în mod obligatoriu potentialii cumpãrãtori cu privire la contractele de locaţiune, concesiune, locatie de gestiune, asociere în participaţiune sau prestãri de servicii, care au ca obiect imobilul în cauza.
ART. 20
Cu ocazia vânzãrii fiecãrui imobil R.A.-A.P.P.S. va încheia un proces-verbal cuprinzând datele cu privire la desfãşurarea procedurii de vânzare şi la preţul obţinut.
ART. 21
Contractul de vânzare-cumpãrare se semneazã din partea R.A.-A.P.P.S. de preşedintele consiliului de administraţie.
ART. 22
(1) Prin derogare de la dispoziţiile <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, preţul de vânzare al imobilelor care se vand cãtre persoanele prevãzute la art. 31 se poate achitã în rate, la cererea acestora.
(2) R.A.-A.P.P.S. poate aproba plata în rate a preţului de vânzare de cãtre orice alt cumpãrãtor.
(3) În celelalte cazuri achitarea integrala a preţului se va face în termen de cel mult 15 zile de la semnarea contractului.
(4) În cazul în care un cumpãrãtor, persoana fizica sau juridicã de drept privat, se afla în situaţia de a cumpara, în condiţiile prezentului capitol, doua sau mai multe imobile situate în aceeaşi localitate, R.A.-A.P.P.S. va aproba vânzarea în rate doar pentru unul dintre imobile, la alegerea cumpãrãtorului.
ART. 23
(1) Vânzarea imobilelor cu plata în rate se face cãtre cumpãrãtorii prevãzuţi la art. 22 alin. (1) şi (2) în urmãtoarele condiţii:
a) avans de minimun 30% din preţul de vânzare;
b) rate lunare eşalonate pe un termen de maximum 2 ani, fãrã acordarea unor termene de graţie.
(2) R.A.-A.P.P.S. va solicita cumpãrãtorului constituirea de garanţii pentru asigurarea plãţii ratelor, precum:
a) constituirea unei ipoteci asupra imobilului care face obiectul vânzãrii;
b) scrisoare de garanţie emisã de o banca comercialã romana sau de o banca comercialã strãinã cu care o banca romana are relaţii de corespondent;
c) garanţia personalã a unui fidejusor, persoana fizica sau juridicã de cetãţenie, respectiv de naţionalitate romana, în condiţiile Codului civil, constând într-o obligaţie unilaterala şi necondiţionatã de plata a ratei, dacã aceasta nu a fost achitatã la termen, parţial ori integral, de cãtre cumpãrãtor.
(3) În contractele de vânzare cu plata preţului în rate, la cuantumul fiecãrei rate se aplica o dobanda care sa acopere inflatia, la care se adauga doua procente, în cazul în care preţul este stabilit şi plãtit în moneda nationala, şi dobanda LIBOR plus o marja negociata de pãrţi, în cazul în care preţul este stabilit şi/sau plãtit în valuta. R.A.-A.P.P.S. va comunica cumpãrãtorului, cu 10 zile înainte de scadenta fiecãrei rate, cuantumul sumei datorate cu titlu de dobanda.
(4) În cazul în care cumpãrãtorul nu plãteşte la scadenta doua rate consecutive, respectiv în cazul nerespectãrii prevederilor art. 22 alin. (3), dupã caz, contractul de vânzare-cumpãrare se considera reziliat de drept, fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã orice alta formalitate.
ART. 24
(1) Terenul aferent construcţiei se vinde o data cu aceasta, dacã este clarificata situaţia sa juridicã. Preţul de vânzare a terenului aferent se determina prin raport de evaluare, pornindu-se de la valoarea de circulaţie a terenului, determinata pe baza urmãtoarelor criterii:
a) situarea terenului în localitate;
b) categoria localitãţii şi zona din cadrul acesteia, stabilite potrivit prevederilor <>Legii nr. 69/1993 privind instituirea taxei pentru folosirea terenurilor proprietate de stat în alte scopuri decât pentru agricultura sau silvicultura.
(2) Terenul a cãrui situaţie juridicã se clarifica dupã data vânzãrii construcţiei, cu excepţia celor care sunt proprietate publica a statului, va fi vândut cumpãrãtorului construcţiei, la cererea acestuia, prin negociere directa, avându-se în vedere valoarea de circulaţie a terenului, stabilitã potrivit alin. (1).
(3) Terenul proprietate publica, aferent construcţiei, se atribuie direct cumpãrãtorului printr-un contract de concesiune. Prin derogare de la prevederile <>Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, concesiunea se face de cãtre R.A.-A.P.P.S., fãrã întocmirea unui studiu de oportunitate sau caiet de sarcini şi fãrã vreo forma de publicitate, prin negociere directa între concedent şi concesionar.
(4) Dreptul de proprietate asupra terenurilor poate fi dobândit numai de persoane fizice sau juridice romane. Cumpãrãtorul construcţiei, persoana fizica sau juridicã strãinã, are dreptul de a i se concesiona terenul aferent, în condiţiile prevãzute la alin. (3).
ART. 25
Cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfãşurarea procedurilor de vânzare a imobilului, inclusiv publicitatea şi întocmirea raportului de evaluare, precum şi celelalte cheltuieli aferente vânzãrii sunt suportate de R.A.-A.P.P.S. din veniturile încasate potrivit art. 12.

SECŢIUNEA a 3-a
Vânzarea imobilelor prin licitaţie

ART. 26
Vânzarea imobilelor se realizeazã prin licitaţie, în condiţiile legii, cu excepţia celor care se vand prin negociere directa în condiţiile stabilite de prezentul capitol.
ART. 27
(1) R.A.-A.P.P.S. va face public anunţul de vânzare a imobilelor prevãzute în lista menţionatã la art. 14, în termen de 15 zile de la aprobarea listei sau de la exprimarea opţiunii prevãzute la art. 18 alin. (5).
(2) Anunţul de vânzare va cuprinde:
a) denumirea şi sediul vânzãtorului, descrierea şi datele de identificare ale imobilului supus vânzãrii;
b) locul, data şi ora începerii licitaţiei;
c) numele, prenumele şi numãrul de telefon ale persoanei desemnate sa dea relaţii suplimentare;
d) documentele necesare pentru participarea la licitaţie;
e) garanţia de participare la licitaţie, constituitã potrivit legii; garanţia de participare la licitaţie nu poate fi mai mica decât suma cheltuielilor ocazionate de organizarea şi desfãşurarea procedurilor de vânzare a imobilului, inclusiv publicitatea şi întocmirea raportului de evaluare;
f) taxa de participare la licitaţie;
g) preţul de oferta cu indicarea modalitatii de achitare.
(3) Anunţul de vânzare se publica în unul sau mai multe cotidiene locale şi naţionale de larga circulaţie şi se afişeazã la sediul R.A.-A.P.P.S. cu cel mult 30 de zile, dar nu mai puţin de 15 zile, înainte de data ţinerii licitaţiei.
ART. 28
(1) Licitaţia are loc la data stabilitã în anunţul de vânzare şi este valabilã dacã au fost prezentate cel puţin 3 oferte.
(2) În cazul în care nu se oferã cel puţin 75% din preţul de oferta, licitaţia va fi reluatã dupã publicarea unui nou anunţ de vânzare, în termen de 5 zile de la desfãşurarea primei licitaţii, dar nu mai puţin de 7 zile, înainte de data ţinerii celei de-a doua licitaţii.
(3) A doua licitaţie este valabilã dacã s-au prezentat cel puţin doua oferte.
(4) În cazul în care la a doua licitaţie nu se înregistreazã o oferta care valoric reprezintã cel puţin 50% din preţul de oferta, R.A.-A.P.P.S. poate solicita participanţilor formularea de oferte de cumpãrare cu plata preţului în rate.
ART. 29
Eventualele contestaţii referitoare la desfãşurarea procedurii de vânzare se depun în termen de 3 zile de la data anunţãrii rezultatului licitaţiei şi se soluţioneazã în termen de 48 de ore de cãtre o comisie desemnatã prin decizie a directorului general al R.A.-A.P.P.S.
ART. 30
Încheierea contractului de vânzare-cumpãrare a imobilului se va face în termen de cel mult 10 zile de la data expirãrii termenului de soluţionare a contestaţiilor.

SECŢIUNEA a 4-a
Vânzarea imobilelor prin negociere directa

ART. 31
În urma iniţiativei R.A.-A.P.P.S. sau a solicitãrii scrise a persoanelor fizice ori juridice de drept privat care folosesc imobilele prevãzute la art. 11 alin. (1) în baza unor contracte de locaţiune, concesiune, locatie de gestiune, asociere în participaţiune sau prestãri de servicii, valabil încheiate, vânzarea acestora se face prin negociere directa.
ART. 32
(1) Dacã initiativa aparţine persoanelor prevãzute la art. 31, R.A.-A.P.P.S. comunica solicitantului decizia sa de admitere sau de respingere a cererii, în termen de 15 zile de la data primirii acesteia.
(2) Dacã cererea solicitantului este admisã, se trece la negocierea directa a vânzãrii imobilului.
ART. 33
(1) Preţul de vânzare al imobilului se stabileşte prin negociere directa între solicitant şi R.A.-A.P.P.S., pornindu-se de la preţul de oferta determinat potrivit art. 16.
(2) În situaţia în care solicitantul a realizat lucrãri de investiţii la imobilul supus vânzãrii, raportul de evaluare va evidenţia separat şi valoarea acestora.
(3) Solicitantul are dreptul la deducerea valorii lucrãrilor de investiţii din preţul de vânzare negociat numai dacã acestea îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) au fost efectuate cu acordul proprietarului sau al titularului dreptului de administrare a imobilului;
b) au fost executate pe baza unei autorizaţii de construire, în condiţiile legii.
(4) Valoarea investiţiilor deduse în condiţiile alin. (2) nu poate depãşi jumãtate din valoarea totalã stabilitã prin raportul de evaluare.
ART. 34
Încheierea contractului de vânzare-cumpãrare a imobilului se va face în termen de cel mult 10 zile de la data finalizarii procedurii de vânzare.

CAP. 3
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 35
Procedurile de vânzare a imobilelor aflate în curs de derulare la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe vor continua, cu recunoaşterea valabilitãţii actelor şi a etapelor consumate, încheiate cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare la data producerii lor.
ART. 36
Încãlcarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe atrage, dupã caz, rãspunderea disciplinarã, administrativã, civilã sau penalã.
ART. 37
Litigiile cu privire la desfãşurarea procedurilor de vânzare a imobilelor proprietate privatã a statului, aflate în administrarea R.A.-A.P.P.S., sunt de competenta instanţelor de contencios administrativ.
ART. 38
Imobilele cumpãrate în condiţiile prezentei ordonanţe nu pot fi înstrãinate prin acte între vii şi acestora nu li se poate schimba destinaţia timp de 10 ani de la data dobândirii.
ART. 39
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abroga:
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 940/1996 privind utilizarea fondului locativ de protocol din administrarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 253 din 18 octombrie 1996, cu modificãrile ulterioare;
- <>art. 4 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 236/1997 privind transmiterea, cu plata, a unor imobile în şi din patrimoniul Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 109 din 2 iunie 1997, cu modificãrile ulterioare;
- orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016