Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 19 din 16 iulie 2008  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinantarii si a cofinantarii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul national de dezvoltare, in bugetul institutiilor implicate in gestionarea instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 19 din 16 iulie 2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinantarii si a cofinantarii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul national de dezvoltare, in bugetul institutiilor implicate in gestionarea instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 559 din 24 iulie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. I.6 din Legea nr. 142/2008 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţãrii şi a cofinanţãrii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 86 din 2 februarie 2007, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 249/2007 , cu completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1 alineatul (2), literele b), d), e), h), n), o) şi s) se abrogã.
2. La articolul 1 alineatul (2), literele f), i), k), m) şi p) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"f) Unitate de platã - structura din cadrul unei autoritãţi publice centrale cu rol de Autoritate de management pentru un program operaţional, având responsabilitatea transferãrii cãtre beneficiari a sumelor de prefinanţare, cofinanţare alocate de la bugetul de stat, a sumelor din asistenţa financiarã nerambursabilã de la Uniunea Europeanã şi a sumelor pentru acoperirea plãţii taxei pe valoarea adãugatã aferentã cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale în cadrul programelor operaţionale, precum şi cãtre contractori a sumelor aferente finanţãrii proiectelor de asistenţã tehnicã, dupã caz;
........................................................................
i) prefinanţare - sumele transferate din bugetul de stat sau din instrumente structurale cãtre un beneficiar, dacã acest transfer nu se realizeazã în cadrul unui proiect care intrã sub incidenţa ajutorului de stat/de minimis, prin platã directã sau prin platã indirectã, de regulã în stadiul iniţial de implementare a proiectelor, în baza unui contract de finanţare încheiat între beneficiar şi Autoritatea de management/Organismul intermediar responsabilã/responsabil, în vederea asigurãrii derulãrii corespunzãtoare a proiectelor;
.........................................................................
k) cofinanţare publicã - sumele alocate în bugetele prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, la <>art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv în bugetele organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publicã de interes local sau judeţean, dupã caz, precum şi alte cheltuieli similare, în sensul art. 2 (5) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a prevederilor generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, pentru finanţarea cheltuielilor eligibile aferente proiectelor finanţate în cadrul programelor operaţionale;
.........................................................................
m) cheltuieli eligibile - cheltuielile realizate de cãtre un beneficiar, aferente proiectelor finanţate în cadrul programelor operaţionale, care pot fi finanţate atât din instrumente structurale, cât şi din bugetul de stat şi/sau contribuţia proprie a beneficiarului, conform reglementãrilor legale comunitare şi naţionale în vigoare;
........................................................................
p) contribuţia publicã naţionalã - totalul fondurilor publice cheltuite în cadrul implementãrii programelor operaţionale, format din cofinanţarea publicã şi cheltuieli publice, altele decât cele eligibile."
3. La articolul 1, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Termenii program operaţional, Autoritate de management, Organism intermediar, obiectivul convergenţã au înţelesurile prevãzute în Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006."
4. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea de certificare şi platã, este autorizat sã asigure gestionarea financiarã a fondurilor reprezentând asistenţa financiarã nerambursabilã sub forma instrumentelor structurale, primitã de România în calitate de stat membru al Uniunii Europene, a fondurilor publice reprezentând prefinanţarea, cofinanţarea din fonduri alocate de la bugetul de stat, aferentã instrumentelor structurale, şi a sumelor pentru acoperirea plãţii taxei pe valoarea adãugatã aferente cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale în cadrul programelor operaţionale."
5. La articolul 3, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Creditele bugetare aferente instrumentelor structurale, stabilite pe baza Cadrului strategic naţional de referinţã şi a programelor operaţionale aprobate de Comisia Europeanã, au caracter previzional şi se reflectã în anexa la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management, respectiv în bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor, în calitate de Autoritate de certificare şi platã."
6. La articolul 5 punctul 1, litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"e) sumele pentru acoperirea plãţii taxei pe valoarea adãugatã aferente cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale în cadrul programelor operaţionale."
7. La articolul 5, punctele 2 şi 3 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"2. În bugetele unitãţilor administrativ-teritoriale, respectiv ale organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publicã de interes local sau judeţean, în calitate de beneficiar, pentru sumele necesare asigurãrii cofinanţãrii locale, finanţãrii altor cheltuieli decât cele eligibile, aferente implementãrii proiectelor proprii;
3. În bugetele ordonatorilor principali de credite cu rol de Autoritate de management, pentru:
a) sumele necesare finanţãrii cheltuielilor eligibile pentru proiectele propuse în cadrul axelor prioritare de asistenţã tehnicã din programele operaţionale, în cazul proiectelor în care Autoritatea de management, respectiv organismele intermediare care nu sunt ordonatori principali/secundari de credite au calitatea de beneficiar, precum şi pentru sumele necesare finanţãrii cheltuielilor eligibile pentru proiectele propuse în cadrul Programului operaţional "Asistenţã tehnicã", în cazul proiectelor în care Autoritatea de management are calitatea de beneficiar;
b) sumele necesare finanţãrii altor cheltuieli decât cele eligibile, în cazul în care aceştia au calitatea de beneficiar pentru proiectele de asistenţã tehnicã, în cazul în care organismele intermediare, care nu sunt ordonatori principali/secundari de credite, au calitatea de beneficiar pentru proiectele propuse în cadrul axelor prioritare de asistenţã tehnicã din programele operaţionale, precum şi în cazul în care beneficiarii sunt entitãţi din sectorul public cãrora li se alocã finanţãri de la bugetul de stat, prin bugetul ordonatorului principal de credite, în condiţiile legii;
c) sumele necesare plãţii creanţelor bugetare ale bugetului Uniunii Europene şi/sau bugetului general consolidat ca urmare a unor nereguli definite conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv majorãrile de întârziere, ca urmare a nerecuperãrii la timp de la beneficiari."
8. La articolul 5, dupã punctul 3 se introduc trei noi puncte, punctele 4, 5 şi 6, cu urmãtorul cuprins:
"4. În bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management pentru Programul operaţional "Asistenţã tehnicã", pentru:
a) sumele necesare finanţãrii cheltuielilor eligibile pentru proiectele propuse în cadrul Programului operaţional "Asistenţã tehnicã", în cazul proiectelor în care Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale, direcţiile/serviciile din cadrul acesteia şi Autoritatea de certificare şi platã au calitatea de beneficiar;
b) sumele necesare finanţãrii altor cheltuieli decât cele eligibile, în cazul în care Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale, direcţiile/serviciile din cadrul acesteia şi Autoritatea de certificare şi platã au calitatea de beneficiar;
c) sumele necesare plãţii creanţelor bugetare ale bugetului Uniunii Europene şi/sau bugetului general consolidat ca urmare a unor nereguli definite conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv majorãrile de întârziere, ca urmare a nerecuperãrii la timp de la beneficiari.
5. În bugetele ordonatorilor principali/secundari de credite cu rol de organism intermediar, pentru sumele necesare finanţãrii proiectelor propuse în cadrul Programului operaţional "Asistenţã tehnicã" sau în cadrul axelor prioritare de asistenţã tehnicã din programele operaţionale în care organismul intermediar are calitatea de beneficiar.
6. În bugetele beneficiarilor care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat şi ai bugetului asigurãrilor pentru şomaj, pentru sumele necesare pregãtirii şi implementãrii corespunzãtoare a proiectelor proprii, inclusiv asigurarea cofinanţãrii proprii şi finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile."
9. Articolul 6 se abrogã.
10. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Propunerile de credite bugetare necesare asigurãrii sumelor prevãzute la art. 5 pct. 2 şi 6 se stabilesc pe baza proiectelor aprobate şi/sau a estimãrii cuantumurilor proiectelor ce urmeazã a se aproba pentru finanţare în cadrul programelor operaţionale."
11. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Alocarea sumelor prevãzute la art. 5 pct. 3 lit. c) şi la art. 5 pct. 4 lit. c) pentru plata sumelor necesare plãţii creanţelor bugetare ale bugetului Uniunii Europene şi/sau bugetului general consolidat, inclusiv majorãrile de întârziere, ca urmare a nerecuperãrii la timp de la beneficiari, în bugetele ordonatorilor principali de credite, se realizeazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 500/2002 , cu modificãrile ulterioare. Sumele alocate în acest scop nu pot fi realocate pentru alte destinaţii."
12. La articolul 9, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Sumele prevãzute la art. 5 pct. 1 lit. e) se acordã, prin platã directã sau platã indirectã, urmãtorilor beneficiari: autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, unitãţi subordonate sau în coordonarea acestora, organisme neguvernamentale nonprofit, de utilitate publicã, cu personalitate juridicã, care funcţioneazã în domeniul dezvoltãrii regionale, organisme neguvernamentale nonprofit, cu personalitate juridicã, Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., instituţii de cult şi structuri ale cultelor aparţinând cultelor religioase recunoscute în România conform <>Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasã şi regimul general al cultelor, precum şi societãţi comerciale care au calitatea de furnizori de formare profesionalã, care desfãşoarã numai activitãţi scutite de taxa pe valoare adãugatã, fãrã drept de deducere, conform prevederilor <>art. 141 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Aceastã prevedere nu se aplicã altor beneficiari."
13. La articolul 9, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Sumele restituite pentru acoperirea plãţii taxei pe valoarea adãugatã, aferentã cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, se acordã numai cu condiţia nedepãşirii intensitãţii maxime admise a ajutorului de stat, pentru categoriile de beneficiari prevãzuţi la alin. (3), care beneficiazã atât de ajutor de stat, cât şi de restituirea taxei pe valoarea adãugatã.
(5) Beneficiarii prevãzuţi la alin. (3) au obligaţia sã informeze Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã referitor la sumele primite pentru acoperirea plãţii taxei pe valoarea adãugatã aferente cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale în cadrul programelor operaţionale."
14. La articolul 10, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(1) Creditele bugetare aprobate potrivit art. 7 şi neutilizate ca urmare a neaprobãrii proiectelor se redistribuie la propunerea ordonatorilor de credite ai bugetului de stat, ai bugetului asigurãrilor sociale de stat şi ai bugetului asigurãrilor pentru şomaj, primarilor şi conducãtorilor organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publicã de interes local sau judeţean, dupã caz, formulatã în condiţiile legii, pe bazã de justificãri temeinic fundamentate.
(2) Disponibilitãţile din fondurile aferente instrumentelor structurale şi din fondurile publice destinate finanţãrii/ cofinanţãrii/prefinanţãrii, rãmase în conturile Autoritãţii de certificare şi platã, unitãţilor de platã, organismelor intermediare, altor ordonatori de credite beneficiari în cadrul proiectelor aprobate spre finanţare în cadrul unui program operaţional şi/sau ale unitãţilor administrativ-teritoriale şi ale organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publicã de interes local ori judeţean la sfârşitul anului bugetar, se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie."
15. Articolul 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Sumele prevãzute la art. 5 pct. 3 lit. c) şi la art. 5 pct. 4 lit. c), care se recupereazã în cursul aceluiaşi an bugetar în care au fost plãtite, reîntregesc plãţile de casã şi creditele bugetare aferente bugetului din care au fost acordate, iar cele recuperate în anii urmãtori se fac venit la bugetul de stat."
16. La articolul 13, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Scopul acordãrii prefinanţãrii este acela de a asigura resursele financiare necesare începerii derulãrii proiectelor, cu excepţia proiectelor finanţate din Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane", pentru care prefinanţarea poate fi acordatã beneficiarilor atât la începutul, cât şi pe parcursul derulãrii proiectelor; din aceste sume se pot plãti inclusiv facturile de avans, conform prevederilor legale."
17. La articolul 16, dupã alineatul (5) se introduc şase noi alineate, alineatele (6)-(11), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Autoritatea de certificare şi platã din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor este responsabilã de recuperarea sumelor pe care Comisia Europeanã le-a diminuat din plãţile din instrumente structurale efectuate cãtre Autoritatea de certificare şi platã, ca urmare a compensãrii acestora cu sumele necesare plãţii creanţelor bugetare ale bugetului Uniunii Europene de cãtre autoritãţile române.
(7) Autoritatea de certificare şi platã recupereazã sumele compensate de Comisia Europeanã de la autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, aşa cum sunt definite în <>Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(8) Proiectele derulate în cadrul programelor operaţionale finanţate din instrumente structurale sunt considerate acţiuni multianuale.
(9) În cazul plãţilor directe, ordonatorii principali de credite cu rol de Autoritate de management efectueazã angajarea şi lichidarea cheltuielilor aferente proiectelor finanţate din instrumente structurale, Autoritatea de certificare şi platã urmând sã efectueze ordonanţarea şi plata acestora.
(10) În cazul plãţilor indirecte, Autoritãţile de management au responsabilitatea efectuãrii reconcilierii contabile dintre conturile sale contabile şi cele ale beneficiarilor pentru operaţiunile gestionate în cadrul programelor operaţionale finanţate din instrumente structurale.
(11) În cazul plãţilor directe, autoritãţile de management au responsabilitatea efectuãrii reconcilierii contabile dintre conturile Autoritãţii de certificare şi platã şi cele ale beneficiarilor, pe baza documentelor transmise de Autoritatea de certificare şi platã, pentru operaţiunile gestionate în cadrul programelor operaţionale finanţate din instrumente structurale."
18. Articolul 17 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - Sumele necesare finanţãrii altor cheltuieli decât cele eligibile aferente implementãrii proiectelor proprii sunt asigurate de cãtre beneficiari din surse proprii, cu excepţia sumelor prevãzute la art. 5 pct. 1 lit. e), la art. 5 pct. 3 lit. b) şi la art. 5 pct. 4 lit. b)."
19. Dupã articolul 18 se introduce un nou articol, articolul 18^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 18^1. - Fondurile Facilitãţii de tranziţie reglementate prin Memorandumul de înţelegere dintre România şi Comisia Europeanã pentru punerea în aplicare a Facilitãţii de tranziţie, aprobat spre publicare prin <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.849/2007 , sunt gestionate conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 63/1999 cu privire la gestionarea fondurilor nerambursabile alocate României de cãtre Comunitatea Europeanã, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente acestora, aprobatã prin <>Legea nr. 22/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
20. În tot cuprinsul ordonanţei, sintagma "contribuţie naţionalã" se înlocuieşte cu sintagma "contribuţie publicã naţionalã".
21. În tot cuprinsul ordonanţei, denumirea "Ministerul Finanţelor Publice" se înlocuieşte cu denumirea "Ministerul Economiei şi Finanţelor"; sintagma "ministrul finanţelor publice" se înlocuieşte cu sintagma "ministrul economiei şi finanţelor".
ART. II
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, se aprobã modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţãrii şi a cofinanţãrii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 249/2007 , aprobate prin <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 911/2007 .
ART. III
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

p. Ministrul transporturilor,
Barna Tanczos,
secretar de stat

Ministrul muncii, familiei
şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Ministrul dezvoltãrii,
lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Laszlo Borbely

Ministrul mediului
şi dezvoltãrii durabile,
Attila Korodi

Bucureşti, 16 iulie 2008.
Nr. 19.
-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016