Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 18 din 24 ianuarie 2002  privind functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 18 din 24 ianuarie 2002 privind functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 81 din 1 februarie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. VI.5 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
În sensul prezentei ordonanţe, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtorul înţeles:
a) apel de urgenta - orice chemare sau solicitare de ajutor care se efectueazã gratuit;
b) furnizor de servicii - entitatea stabilitã în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 617/2001 privind Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenta, care va implementa în România sistemul naţional;
c) numãr unic pentru apeluri de urgenta - 1-1-2;
d) Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenta - serviciile centralizate de dispecerizare şi de coordonare a intervenţiei, în caz de urgenta, a personalului specializat, pe teritoriul României.
ART. 2
În România operatorul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenta este Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 617/2001 .
ART. 3
Serviciile specializate sunt servicii de intervenţie rapida în cazul apelurilor de urgenta.
ART. 4
Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenta funcţioneazã permanent, iar personalul operativ lucreazã în ture.
ART. 5
(1) Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenta are urmãtoarele atribuţii principale:
a) primeşte şi înregistreazã automat apelurile de urgenta comunicate prin telefon, radio, dispozitive automate de anuntare, semnalizare, alarmare ori prin alte mijloace, confirma şi localizeaza, pe cat posibil, apelurile primite;
b) analizeazã, directioneaza şi transmite operativ apelurile de urgenta la serviciile specializate de intervenţie, în funcţie de natura evenimentelor şi de consecinţele acestora, precum şi la autoritãţile competente;
c) transmite imediat, în cazul producerii dezastrelor, apelurile, datele şi informaţiile primite la Secretariatul tehnic permanent de pe lângã Comisia guvernamentalã de apãrare impotriva dezastrelor;
d) primeşte şi înregistreazã datele şi informaţiile privind evoluţia evenimentelor şi a interventiilor;
e) centralizeazã, stocheaza şi pune la dispoziţie autoritãţilor abilitate datele privind apelurile de urgenta gestionate.
(2) Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenta asigura, conform legii, receptionarea apelurilor de urgenta şi în limbile minoritãţilor naţionale din unitatea administrativ-teritorialã şi, dupã caz, în una-doua limbi de circulaţie internationala.
ART. 6
(1) Serviciile specializate în intervenţii la apelurile de urgenta au urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigura, prin dispeceratele proprii, preluarea apelurilor de urgenta transmise de dispeceratul pentru apeluri de urgenta;
b) alerteaza de îndatã personalul de intervenţie;
c) menţin legatura cu forţele şi mijloacele dislocate la locul evenimentului.
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la alin. (1) serviciile specializate încheie protocoale cu furnizorul de servicii.
ART. 7
(1) În România se introduce numãrul unic pentru apeluri de urgenta în reţelele publice de telefonie. Acesta este 1-1-2.
(2) Numãrul unic pentru apeluri de urgenta va fi utilizat în paralel cu celelalte numere telefonice naţionale pentru anunţarea urgentelor, pentru o perioada de 3 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
(3) Apelul de urgenta este netaxabil.
ART. 8
(1) Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei va supraveghea ca toţi operatorii publici de telefonie fixa care furnizeazã aceste servicii de comunicaţii sa asigure primirea şi retransmiterea apelului de urgenta de la toate posturile telefonice fixe pe care le deservesc, pana la desfiinţarea circuitului telefonic.
(2) În cuprinsul avizului de comunicare asupra datei de desfiinţare a circuitului telefonic se va preciza în mod clar şi faptul ca de la data respectiva utilizatorul nu va mai beneficia de posibilitatea de a telefona la numãrul unic pentru apeluri de urgenta.
(3) Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei va supraveghea ca toţi operatorii publici de telefonie fixa care furnizeazã aceste servicii de comunicaţii sa asigure primirea şi retransmiterea automatã a apelului de urgenta de la toate posturile telefonice instalate în locurile deschise accesului public, indiferent de modul în care se realizeazã taxarea apelurilor şi a convorbirilor de la aceste posturi telefonice.
ART. 9
Operatorii publici de telefonie mobila care furnizeazã aceste servicii de comunicaţii au obligaţia sa asigure primirea şi retransmiterea apelului de urgenta de la orice aparat telefonic pentru comunicaţii mobile, indiferent de tipul de cartela din aparatul telefonic respectiv.
ART. 10
Eliberarea sau prelungirea licenţelor pentru operatorii publici de telefonie se conditioneaza de asigurarea introducerii numãrului unic pentru apeluri de urgenta în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe.
ART. 11
(1) Operatorii publici de telefonie fixa şi/sau mobila, care furnizeazã servicii de comunicaţii în România, au obligaţia sa punã la dispoziţie furnizorului de servicii, gratuit şi în timp util, toate numerele de telefon, numele şi adresele din bazele lor de date, actualizate lunar.
(2) Furnizorul de servicii este obligat sa asigure confidenţialitatea şi securitatea bazelor de date pe care le gestioneazã.
ART. 12
Personalul necesar în vederea infiintarii şi functionarii Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenta se selecteaza şi se perfectioneaza de cãtre furnizorul de servicii.
ART. 13
(1) Pentru finanţarea functionarii Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenta şi pentru recuperarea investiţiilor efectuate de cãtre furnizorul de servicii pentru implementarea Sistemului naţional pentru apeluri de urgenta se instituie un tarif care se colecteazã de cãtre furnizorul de servicii de la operatorii publici de telefonie.
(2) Tariful prevãzut la alin. (1) va fi stabilit prin hotãrâre a Guvernului, avându-se în vedere asigurarea costurilor de funcţionare a Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenta şi recuperarea investiţiilor efectuate de cãtre furnizorul de servicii.
(3) Furnizorul de servicii suporta cheltuielile pentru acoperirea costurilor legate de realizarea comunicatiei dintre postul de la care se efectueazã apelul de urgenta şi dispeceratul pentru apeluri de urgenta corespunzãtor, precum şi pentru cele legate de realizarea comunicatiei necesare între dispeceratul pentru apeluri de urgenta şi dispeceratele serviciilor specializate de poliţie, pompieri şi ambulanta.
(4) Alte persoane juridice interesate în realizarea comunicatiei cu Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenta suporta cheltuielile pentru acoperirea costurilor pentru realizarea comunicatiei între dispeceratele corespunzãtoare de urgenta şi serviciile specializate în intervenţii din cadrul persoanelor juridice respective.
(5) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, va întocmi proiectul normelor metodologice privind colectarea fondurilor reprezentând sumele corespunzãtoare tarifului prevãzut la alin. (1), care va fi supus spre aprobare Guvernului.
ART. 14
(1) Toate persoanele juridice interesate în realizarea comunicatiei cu Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenta au obligaţia sa solicite, în scris, avizul tehnic de compatibilitate a sistemelor proprii cu soluţia tehnica implementata la dispeceratul pentru apeluri de urgenta de cãtre prestatorul de servicii.
(2) Avizul tehnic se acorda de operatorul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenta, cu precizarea aspectelor de incompatibilitate.
ART. 15
În gestionarea apelurilor de urgenta furnizorul de servicii poate încheia convenţii cu organizaţii neguvernamentale şi cu alte servicii comunitare, constituite potrivit legii, care au atribuţii în acest domeniu.
ART. 16
Se interzice utilizarea în alte scopuri a numerelor pentru apeluri de urgenta.
ART. 17
Încãlcarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe atrage rãspunderea disciplinarã, civilã, contravenţionalã sau penalã, dupã caz.
ART. 18
(1) Constituie contravenţii, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe, urmãtoarele fapte şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) apelarea abuzivã sau alertarea falsa a dispeceratului pentru apeluri de urgenta, precum şi a celorlalte servicii specializate se sancţioneazã cu amenda de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei;
b) nerespectarea de cãtre operatorii publici de telefonie a obligaţiilor prevãzute la art. 8, 9 şi 11 se sancţioneazã cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
(2) Constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzii prevãzute la alin. (1) lit. a) se realizeazã, dupã caz, de ofiţeri şi subofiteri din cadrul Ministerului de Interne, de pompierii militari sau de cãtre primari, iar în cazul amenzii prevãzute la alin. (1) lit. b), de cãtre personalul abilitat din cadrul Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei.
(3) Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei va putea delega competentele prevãzute la alin. (2) unei persoane juridice de drept public cu atribuţii în domeniul comunicaţiilor.
(4) Dispoziţiile prezentei ordonanţe, referitoare la contravenţii, se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu excepţia celor ale art. 28.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informatiei,
Dan Nica

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016