Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 16 din 24 august 2011  pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 20/1994 privind masuri pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 16 din 24 august 2011 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 20/1994 privind masuri pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 608 din 29 august 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 1 pct. II.2 din Legea nr. 131/2011 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

    ART. I
    Ordonanţa Guvernului nr. 20/1994 privind mãsuri pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 834 din 5 decembrie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 2 alineatul (1), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) urmãrirea comportãrii în exploatare şi identificarea construcţiilor din proprietate sau din administrare care fac obiectul prezentei ordonanţe;".
    2. La articolul 2, dupã alineatul (1) se introduc douã noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Pentru construcţiile de interes şi utilitate publicã aflate în patrimoniul instituţiilor publice, astfel cum sunt definite în Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi care aparţin proprietãţii publice/private a statului/unitãţilor administrativ-teritoriale, ori, dupã caz, proprietãţii private a acestor instituţii, conducãtorii instituţiilor publice vor acţiona, cu prioritate, pentru:
    a) identificarea construcţiilor din proprietate sau administrare realizate înainte de intrarea în vigoare a Normativului de proiectare antiseismicã P100-78 şi care sunt amplasate în localitãţi pentru care valoarea de vârf a acceleraţiei terenului pentru proiectare la cutremur a^g, potrivit hãrţii de zonare a teritoriului României din Codul de proiectare seismicã P100-1, aprobat potrivit legii, este mai mare sau egalã cu 0,16 g;
    b) expertizarea tehnicã obligatorie a construcţiilor prevãzute la lit. a);
    c) înştiinţarea autoritãţilor publice locale, precum şi a comitetelor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã cu privire la construcţiile identificate conform lit. a), expertizate tehnic şi încadrate în clasa I de risc seismic prin raport de expertizã tehnicã.
    (1^2) Prevederile alin. (1^1) se aplicã în mod corespunzãtor şi de cãtre ceilalţi proprietari sau administratori ai construcţiilor definite ca fiind de interes sau de utilitate publicã în sensul prezentei ordonanţe."
    3. La articolul 2, alineatul (3) şi partea dispozitivã a alineatului (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(3) În sensul prezentei ordonanţe, sintagmele de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
    a) spaţii publice cu altã destinaţie decât cea de locuinţã - spaţiile realizate în scopul desfãşurãrii de activitãţi care implicã aglomerãri de persoane, precum: sãli de spectacol, de expoziţii, de lecturã, spaţii pentru comerţ, structuri turistice de cazare şi alimentaţie publicã şi prestãri de servicii, asistenţã socialã şi medicalã, administraţie publicã şi altele asemenea, indiferent dacã aceste spaţii sunt rezultatul concepţiei iniţiale a construcţiei ori, dupã caz, al unor amenajãri ulterioare;
    b) construcţii de interes şi utilitate publicã - construcţii existente, care cuprind spaţii în care se desfãşoarã activitãţi în domenii de interes public general şi/sau comunitar şi social şi care implicã prezenţa publicului temporar sau permanent în aria totalã expusã.
    (4) Pentru construcţiile expertizate tehnic şi încadrate în clasa I de risc seismic prin raport de expertizã tehnicã, proprietarii construcţiilor, persoane fizice sau juridice, asociaţiile de proprietari, persoanele juridice care au în administrare construcţii, precum şi conducãtorii instituţiilor publice şi deţinãtorii cu orice titlu de construcţii de interes şi utilitate publicã vor proceda, în realizarea obligaţiilor care le revin conform legii civile şi calitãţii în construcţii, la:".
    4. La articolul 2, dupã alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmãtorul cuprins:
    "(7) Proprietarii/Administratorii construcţiilor prevãzuţi la alin. (1) rãspund în condiţiile legii, material, contravenţional şi civil, dupã caz, pentru nerealizarea mãsurilor de intervenţie dispuse prin prezenta ordonanţã."
    5. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 3. - (1) Mãsurile de intervenţie pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente se stabilesc şi se realizeazã cu asigurarea şi menţinerea, pe întreaga duratã de existenţã a acestora, a cerinţelor esenţiale de calitate impuse prin Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu respectarea prevederilor tehnice cuprinse în Codul de proiectare seismicã P100-1 şi în celelalte reglementãri tehnice din domeniu.
    (2) Mãsurile de intervenţie se fundamenteazã în raportul de expertizã tehnicã în funcţie de riscul seismic al construcţiei existente, costul şi durata estimate ale lucrãrilor de intervenţie şi durata estimatã de exploatare ulterioarã a construcţiei reabilitate. Prin soluţia tehnicã de intervenţie, astfel cum rezultã din concluziile raportului de expertizã tehnicã, se stabilesc, dupã caz:
    a) proiectarea şi execuţia lucrãrilor de intervenţie în scopul creşterii nivelului de siguranţã la acţiuni seismice a construcţiei existente;
    b) desfiinţarea - ca soluţie tehnicã de intervenţie, realizabilã în condiţiile legii - a construcţiei existente, ca alternativã la soluţia de intervenţie prevãzutã la lit. a).
    (3) Mãsurile de intervenţie trebuie sã asigure un echilibru al performanţelor, costurilor şi termenelor, în scopul realizãrii unei calitãţi care sã satisfacã cerinţele utilizatorilor şi sã respecte reglementãrile tehnice aplicabile, în vigoare la data contractãrii proiectãrii, respectiv la data contractãrii execuţiei lucrãrilor de intervenţie.
    (4) Soluţia de intervenţie prevãzutã la alin. (2) lit. a) cuprinde, dupã caz, proiectarea şi execuţia lucrãrilor de intervenţie pentru:
    a) consolidarea sistemului structural sau a elementelor structurale în ansamblu;
    b) repararea elementelor nestructurale;
    c) demolarea parţialã a unor elemente structurale/nestructurale, cu/fãrã modificarea configuraţiei şi/sau a funcţiunii existente a construcţiei;
    d) introducerea unor elemente structurale/nestructurale suplimentare;
    e) introducerea de dispozitive antiseismice pentru reducerea rãspunsului seismic al construcţiei existente.
    (5) Lucrãrile de intervenţie prevãzute la alin. (4) pot include, dupã caz, şi alte categorii de lucrãri, exclusiv în zonele de intervenţie, respectiv hidroizolaţii, termoizolaţii, repararea/înlocuirea instalaţiilor/echipamentelor aferente construcţiei, demontãri/montãri, debranşãri/branşãri, finisaje la interior/exterior, dupã caz, îmbunãtãţirea terenului de fundare, precum şi alte lucrãri strict necesare pentru asigurarea funcţionalitãţii construcţiei reabilitate.
    (6) Soluţia de intervenţie pentru construcţiile nominalizate în Lista monumentelor istorice, pentru construcţiile existente în zonele de protecţie a monumentelor istorice, precum şi pentru construcţiile din zonele construite protejate, definite potrivit legii, va respecta avizul conform emis de cãtre Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional sau, dupã caz, de cãtre serviciile publice deconcentrate ale acestuia, în condiţiile Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicatã, cu modificãrile ulterioare."
    6. La articolul 4, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 4. - (1) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în calitatea sa de autoritate de reglementare în domeniul construcţiilor, va acţiona, la solicitarea factorilor interesaţi, pentru:
    a) avizarea din punct de vedere tehnic a soluţiilor de intervenţie pentru construcţiile încadrate, conform Codului de proiectare seismicã P100-1, în clasa I de importanţã, a cãror funcţionalitate, în timpul cutremurului şi imediat dupã cutremur, trebuie sã fie asiguratã integral;
    b) avizarea din punct de vedere tehnic a soluţiilor de intervenţie pentru construcţiile existente cu destinaţia de locuinţã, încadrate în clasa I de risc seismic şi care prezintã pericol public, nominalizate în programele anuale de acţiuni, aprobate prin hotãrâre a Guvernului, potrivit legii."
    7. La articolul 4, dupã alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (1^1)-(1^3), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) În aplicarea prevederilor alin. (1), se organizeazã pe lângã Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului Comisia Naţionalã pentru Reducerea Riscului Seismic al Construcţiilor, denumitã în continuare Comisia Naţionalã, organism tehnic de specialitate, fãrã personalitate juridicã, cu rol consultativ, de analizã şi de avizare prealabilã.
    (1^2) Comisia Naţionalã este formatã din experţi tehnici şi specialişti din domeniul construcţiilor, instalaţiilor pentru construcţii şi arhitecturii, desemnaţi dintre specialiştii propuşi de cãtre instituţii de învãţãmânt superior şi de cercetare-dezvoltare, asociaţii profesionale şi patronale reprezentative, autoritãţi ale administraţiei publice cu responsabilitãţi în domeniu.
    (1^3) Regulamentul de organizare şi funcţionare, structura şi componenţa nominalã a Comisiei Naţionale se aprobã prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului."
    8. La articolul 4 alineatul (4), dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e) cu urmãtorul cuprins:
    "e) notarea în partea a III-a a cãrţii funciare a imobilului a obligaţiilor stabilite prin notificãrile/renotificãrile proprietarilor/asociaţiilor de proprietari, prevãzute la lit. c) şi, respectiv, la alin. (3) lit. c) teza a doua, precum şi, dupã caz, a deciziei de intervenţie aprobate prin dispoziţie de primar, prevãzutã la lit. d)."
    9. La articolul 6, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
    "(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2) lit. a), autoritãţile administraţiei publice locale pot hotãrî, în condiţiile legii, finanţarea de la bugetele locale, în limita fondurilor alocate anual cu aceastã destinaţie, pentru expertizarea tehnicã a locuinţelor proprietate privatã a persoanelor fizice."
    10. La articolul 7, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Clãdirile menţionate la alin. (1) prezintã pericol public în situaţiile în care, dupã caz, întrunesc cel puţin douã dintre urmãtoarele criterii:
    a) cuprind spaţii publice cu altã destinaţie decât aceea de locuinţã, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (3) lit. a), având suprafaţa utilã totalã de peste 50 mý, ocupate temporar/permanent;
    b) prezintã un regim de înãlţime cu peste P+3 etaje şi minimum 10 apartamente;
    c) sunt amplasate în localitãţi pentru care valoarea de vârf a acceleraţiei terenului pentru proiectare la cutremur a^g, potrivit hãrţii de zonare a teritoriului României din Codul de proiectare seismicã P100-1, este mai mare sau egalã cu 0,16 g.
    (3) Programele anuale se elaboreazã de Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în baza propunerilor fundamentate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi de consiliile judeţene şi avizate de comitetele judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã şi de Comisia Naţionalã, şi se aprobã, respectiv se actualizeazã ori de câte ori este necesar, prin hotãrâre a Guvernului, în limita prevederilor bugetare anuale aprobate cu aceastã destinaţie."
    11. La articolul (8), dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. e), autoritãţile administraţiei publice locale pot hotãrî, în condiţiile legii, finanţarea de la bugetele locale, în limita fondurilor alocate anual cu aceastã destinaţie, pentru proiectarea şi execuţia lucrãrilor de consolidare la spaţiile cu altã destinaţie decât cea de locuinţã, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (3) lit. a), proprietatea persoanelor fizice, situate în clãdirile incluse în programele anuale."
    12. La articolul 9, alineatul (1) formula introductivã şi literele b) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 9. - (1) Proprietarii locuinţelor şi spaţiilor cu altã destinaţie decât aceea de locuinţã, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (3) lit. a), persoane fizice, din clãdirile incluse în programele anuale vor acţiona potrivit prevederilor art. 2 alin. (4) şi vor beneficia de finanţare din transferuri de la bugetul de stat şi bugetul local pentru proiectarea şi execuţia lucrãrilor de consolidare, în urmãtoarele condiţii:
    ...........................................................................
    b) notarea dreptului de creanţã, în partea a III-a a cãrţii funciare a imobilelor incluse în programele anuale, în baza contractelor prevãzute la art. 11 alin. (1) lit. h), cu menţionarea cuantumului sumelor ce urmeazã a fi restituite de cãtre fiecare proprietar, pentru executarea lucrãrilor de consolidare, în condiţiile prezentei ordonanţe;
    c) restituirea, la terminarea lucrãrilor de consolidare, a sumelor alocate din transferuri de la bugetul de stat şi bugetul local pentru execuţia lucrãrilor de consolidare, în rate lunare egale fãrã dobândã, cu o duratã de rambursare de pânã la 25 de ani de la data recepţiei terminãrii lucrãrilor de consolidare; în cazul întârzierii la platã a ratelor cu mai mult de 30 de zile se calculeazã majorãri de întârziere la ratele scadente, aplicându-se cota de majorare, stabilitã în condiţiile legii, pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare."
    13. La articolul 9, alineatele (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Radierea notãrii dreptului de creanţã prevãzut la alin. (1) lit. b) se face numai cu dovada privind achitarea integralã a cheltuielilor efectuate din transferuri de la bugetul de stat şi, dupã caz, de la bugetul local pentru execuţia lucrãrilor de consolidare.
    (4) Instituirea şi radierea menţiunilor prevãzute la alin. (1) lit. b) şi art. 4 alin. (4) lit. e) sunt scutite de plata taxei de timbru sau orice alte tarife."
    14. La articolul 11 alineatul (1), literele c) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "c) notarea dreptului de creanţã în partea a III-a a cãrţii funciare a imobilelor incluse în programele anuale, în baza contractelor prevãzute la lit. h), cu menţionarea cuantumului sumelor ce urmeazã a fi restituite de cãtre fiecare proprietar, pentru executarea lucrãrilor de intervenţie, în condiţiile prezentei ordonanţe;
    ..........................................................................
    e) verificarea şi decontarea documentaţiei de proiectare, precum şi a situaţiilor de lucrãri executate, conform soluţiei de intervenţie din documentaţia aprobatã;".
    15. La articolul 11, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Contractul şi procesul-verbal prevãzute la alin. (1) lit. h) şi i) au valoare de înscris autentic şi constituie titluri executorii. În temeiul acestora, în cartea funciarã se va nota atât dreptul de creanţã, cât şi interdicţia de înstrãinare a construcţiei înainte de rambursarea integralã a ratelor neachitate în condiţiile prevãzute la art. 12."
    16. La articolul 11, dupã alineatul 2 se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(2^1) Pentru imobilele care nu sunt înscrise în cartea funciarã, notarea dreptului de creanţã este condiţionatã de efectuarea operaţiunilor de primã înscriere în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliarã, în baza titlului de proprietate şi a documentaţiei cadastrale, în conformitate cu prevederile Legii cadastrului şi publicitãţii imobiliare nr. 7/1996, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
    17. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 13. - Sumele încasate din ratele lunare, precum şi cele aferente ratelor rãmase de achitat şi actualizate la data înstrãinãrii se vireazã în contul de venituri al bugetului local al unitãţii administrativ-teritoriale, deschis la Trezoreria Statului, pentru finanţarea în continuare a acţiunilor privind reducerea riscului seismic al construcţiilor existente cu destinaţia de locuinţã."
    18. Articolul 15 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 15. - Dreptul de creanţã constituit în favoarea autoritãţilor administraţiei publice locale în condiţiile art. 11 pentru locuinţele proprietate privatã a persoanelor fizice din clãdirile de locuit încadrate prin raport de expertizã tehnicã în clasa I de risc seismic şi care prezintã pericol public, dobândite în condiţiile art. 9 alin. (1) din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile cu destinaţia de locuinţe, trecute în proprietatea statului, cu modificãrile ulterioare, precum şi ale art. 42 alin. (3) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, incluse în programele anuale şi la care se finanţeazã, din transferuri de la bugetul de stat, proiectarea şi execuţia lucrãrilor de consolidare, se va nota în partea a III-a a cãrţilor funciare ale imobilelor odatã cu dobândirea dreptului de proprietate."
    19. Articolul 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 16. - Proprietarii beneficiazã, prin exceptarea de la prevederile legale, de scutirea de taxa privind eliberarea autorizaţiei de construire pentru execuţia lucrãrilor de intervenţie a construcţiilor cu destinaţia de locuinţã din proprietate, precum şi de taxa privind timbrul arhitecturii."
    20. Articolul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 18. - Autoritãţile administraţiei publice locale sunt scutite de orice taxe de timbru, tarife, comisioane sau cauţiuni pentru cererile şi acţiunile adresate justiţiei în temeiul prevederilor prezentei ordonanţe, pentru executarea lucrãrilor privind reducerea riscului seismic al construcţiilor existente, precum şi de tarifele pentru notarea dreptului de creanţã în favoarea autoritãţilor administraţiei publice locale, inclusiv pentru radierea acestuia."
    21. La articolul 20, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
    "(2) Asociaţiile de proprietari din construcţii cu destinaţia de locuinţã încadrate prin raport de expertizã tehnicã în clasa I de risc seismic şi care prezintã pericol public, cuprinse în programele anuale:
    a) participã, prin reprezentant desemnat, la contractarea proiectãrii şi, respectiv, a executãrii lucrãrilor de intervenţie, în condiţiile legii;
    b) confirmã, prin reprezentant desemnat, însuşirea documentaţiei de avizare a lucrãrilor de intervenţie şi a situaţiilor de lucrãri executate;
    c) participã, prin reprezentant desemnat, la recepţia la terminarea lucrãrilor de intervenţie, precum şi la recepţia finalã a acestora, care se organizeazã la 3 ani de la data semnãrii recepţiei la terminarea lucrãrilor."
    22. La articolul 24, alineatele (2)-(4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Sãvârşirea contravenţiilor prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã astfel:
    a) nerespectarea prevederilor lit. a), cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei;
    b) nerespectarea prevederilor lit. b), cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei;
    c) nerespectarea prevederilor lit. c), cu amendã de la 7.500 lei la 15.000 lei;
    d) nerespectarea prevederilor lit. d), cu amendã de la 2.500 lei la 5.000 lei;
    e) nerespectarea prevederilor lit. e), cu amendã de la 25.000 lei la 35.000 lei;
    f) nerespectarea prevederilor lit. f), cu amendã de la 35.000 lei la 50.000 lei;
    g) nerespectarea prevederilor lit. g), cu amendã de la 50.000 lei la 75.000 lei.
    (3) Contravenţiile se aplicã, dupã caz, proprietarilor, administratorilor sau primarului general al municipiului Bucureşti, respectiv primarilor municipiilor, oraşelor şi comunelor.
    (4) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre organele cu atribuţii de control ale primãriilor municipiilor, oraşelor şi comunelor, respectiv ale Primãriei Municipiului Bucureşti, în cazul proprietarilor sau administratorilor, şi de cãtre prefect, în cazul primarului general al municipiului Bucureşti, respectiv al primarilor municipiilor, oraşelor şi comunelor."
    23. În cuprinsul ordonanţei, urmãtoarele sintagme se vor înlocui dupã cum urmeazã:
    a) "Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor" cu "Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului";
    b) "Ministerul Economiei şi Finanţelor" cu "Ministerul Finanţelor Publice";
    c) "Ministerul Internelor şi Reformei Administrative" cu "Ministerul Administraţiei şi Internelor";
    d) "Inspectoratul de Stat în Construcţii - ISC din subordinea Guvernului şi în coordonarea Cancelariei Primului Ministru" cu "Inspectoratul de Stat în Construcţii - ISC din subordinea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului";
    e) "comisiile judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, de apãrare împotriva dezastrelor" cu "comitetele judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã";
    f) "clãdire/clãdiri de locuit" cu "construcţie/construcţii cu destinaţia de locuinţã";
    g) "lucrare/lucrãri de consolidare" cu "lucrare/lucrãri de intervenţie".
    ART. II
    Prevederile prezentei ordonanţe nu se aplicã în cazul construcţiilor cu destinaţia de locuinţã multietajate, încadrate în clasa 1 de risc seismic şi care prezintã pericol public, pentru care, pânã la data publicãrii prezentei ordonanţe, au fost semnate contractele de execuţie a lucrãrilor de intervenţie, cãrora le sunt aplicabile prevederile actelor normative în vigoare la data iniţierii acestor proceduri.
    ART. III
    (1) Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) Mãsurile prevãzute la art. 2 alin. (1^1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 20/1994 privind mãsuri pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente, republicatã, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã, se vor lua în termen de maximum 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
    ART. IV
    Ordonanţa Guvernului nr. 20/1994 privind mãsuri pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 834 din 5 decembrie 2007, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã, se va republica, dupã aprobarea acesteia prin lege, în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.
    ART. V
    În termen de 60 de zile de la data publicãrii prezentei ordonanţe, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului va actualiza Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 20/1994 privind mãsuri pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.364/2001, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 100 din 5 februarie 2002.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                 Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului,
                              Elena Gabriela Udrea

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 24 august 2011.
    Nr. 16.

                                     --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016