Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 15 din 29 ianuarie 1998  privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului European din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 15 din 29 ianuarie 1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Institutului European din Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 40 din 30 ianuarie 1998
În temeiul <>art. 1 lit. s) din Legea nr. 221/1997 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Institutul European din România, instituţie publica sub autoritatea Guvernului, cu personalitate juridicã.
(2) Institutul European din România contribuie la elaborarea de elemente de fundamentare a politicii Guvernului şi la implementarea activitãţilor de construcţie institutionala în domeniul integrãrii europene.
(3) Institutul European din România are sediul în municipiul Bucureşti.

CAP. 2
Atribuţiile Institutului European din România

ART. 2
Principalele obiective ale Institutului European din România sunt:
a) participarea la elaborarea elementelor de fundamentare a politicilor în domeniul integrãrii europene;
b) aplicarea politicilor construcţiei instituţionale în domeniul integrãrii europene;
c) contribuţia la dezvoltarea spiritului şi valorilor europene.
ART. 3
Pentru realizarea acestor obiective, Institutul European din România are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã, elaboreazã sau contracteazã, la cererea Guvernului, ministerelor şi a altor instituţii publice, studii de impact privind aderarea României la Uniunea Europeanã;
b) concepe, contracteazã şi coordoneazã proiecte de formare profesionalã în domeniul integrãrii europene;
c) contracteazã şi coordoneazã proiecte de traducere a legislaţiei europene în limba romana şi a legislaţiei româneşti în limbile europene;
d) concepe şi coordoneazã acţiuni în domeniul formãrii şi constientizarii la nivelul administraţiei publice, al cercurilor de afaceri şi al opiniei publice, având ca obiectiv promovarea valorilor şi spiritului european, prin organizarea de conferinţe, seminarii, mese rotunde şi alte asemenea;
e) coordoneazã, executa, contracteazã şi/sau publica studii, traduceri, materiale de informare şi lucrãri de referinta în domeniul integrãrii europene;
f) prezintã Guvernului, prin intermediul Departamentului pentru Integrare Europeanã, rapoarte de analiza a situaţiei, tabele de corespondenta şi evaluarea modului de implementare a legislaţiei armonizate;
g) implementeaza programe în domeniul sau de activitate, încredinţate de Guvern şi de Comisia Europeanã sau de alţi donatori, pe baza de memorandumuri de înţelegere;
h) largeste cooperarea cu Ministerul Educaţiei Naţionale, cu Ministerul Culturii şi cu alte instituţii similare din ţara şi din strãinãtate, în realizarea obiectivelor sale.
ART. 4
Structura organizatoricã şi alte atribuţii ale Institutului European din România se stabilesc prin statutul Institutului European din România, cu respectarea prevederilor art. 3.
ART. 5
Institutul European din România asigura în exclusivitate, fãrã plata, în condiţiile legii, servicii, în conformitate cu atribuţiile prevãzute la art. 3 şi 4, organelor administraţiei publice centrale şi locale şi instituţiilor publice, pe baza prioritatilor stabilite de Departamentul pentru Integrare Europeanã şi în limita resurselor financiare disponibile.
ART. 6
Institutul European din România poate sa contracteze, în condiţiile legii, prestarea unor servicii cu prestatori din sectorul public sau privat în domeniul sau de activitate.

CAP. 3
Organizarea, funcţionarea şi conducerea Institutului European din România

ART. 7
Institutul European din România este condus de un consiliu de administraţie.
ART. 8
(1) Consiliul de administraţie al Institutului European din România este alcãtuit din 7 membri, dupã cum urmeazã:
- preşedintele consiliului de administraţie şi alţi doi membri, numiţi de primul-ministru, la propunerea Departamentului pentru Integrare Europeanã; şi
- câte un membru numit de Academia Romana, Ministerul Educaţiei Naţionale, organizaţiile patronale reprezentative la nivel naţional şi, respectiv, de organizaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional.
(2) Un reprezentant al delegaţiei Comisiei Europene în România poate avea calitatea de observator pe lângã Consiliul de administraţie al Institutului European din România.
(3) Sunt reprezentative, la nivel naţional, confederatiile naţionale sindicale care îndeplinesc condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 130/1996 privind contractul colectiv de munca, cu modificãrile ulterioare.
(4) În cazul membrilor numiţi de cãtre organizaţiile patronale şi sindicale, numirea se va face prin consens de cãtre organizaţiile patronale şi confederatiile sindicale reprezentative la nivel naţional.
ART. 9
Atribuţiile consiliului de administraţie sunt stabilite prin statutul Institutului European din România.
ART. 10
(1) Durata mandatului membrilor consiliului de administraţie este de 4 ani.
(2) Pe durata mandatului, membrii consiliului de administraţie pot fi revocaţi de cãtre cei care i-au numit.
(3) În cazul vacantarii locurilor din consiliul de administraţie, ca urmare a demisiei, revocãrii sau decesului, se vor numi noi membri pana la terminarea mandatului iniţial.
ART. 11
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la cererea preşedintelui sau a unei treimi din numãrul membrilor sãi.
(2) Consiliul de administraţie funcţioneazã în mod legal în prezenta a doua treimi din numãrul membrilor sãi.
(3) Hotãrârile consiliului de administraţie se adopta cu votul a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor prezenţi.
(4) În cadrul primei sale reuniuni, consiliul de administraţie aproba statutul Institutului European din România. Consiliul de administraţie analizeazã şi aproba planul anual de activitate.
ART. 12
(1) Conducerea operativã a activitãţii Institutului European din România se exercita de cãtre un director general.
(2) Directorul general al Institutului European din România este numit de cãtre consiliul de administraţie, la recomandarea preşedintelui consiliului de administraţie.
(3) Mandatul directorului general poate inceta prin demisie, prin revocare de cãtre consiliul de administraţie sau din alte cauze prevãzute de lege.
(4) Directorul general al Institutului European din România prezintã consiliului de administraţie rapoarte anuale privind activitatea desfasurata.
ART. 13
(1) Directorul general reprezintã Institutul European din România în relaţiile cu terţii.
(2) Atribuţiile directorului general sunt prevãzute în statutul Institutului European din România.
ART. 14
(1) Institutul European din România are un numãr de 40 de posturi, dintre care 35 de specialitate.
(2) Personalul Institutului European din România, cu excepţia directorului general, este angajat prin concurs.
ART. 15
(1) Prin decizia directorului general se constituie Consiliul ştiinţific consultativ, care contribuie la elaborarea strategiei pe termen mediu şi lung şi a programelor anuale de activitate ale Institutului European din România.
(2) Consiliul ştiinţific consultativ este format din maximum 9 membri. Membrii Consiliului ştiinţific consultativ sunt personalitãţi de prestigiu în domeniile pe care le reprezintã.
(3) Atribuţiile Consiliului ştiinţific consultativ sunt stabilite prin statutul Institutului European din România.
(4) Dispoziţiile art. 11 se aplica în mod corespunzãtor şi în cazul membrilor Consiliului ştiinţific consultativ.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 16
Finanţarea activitãţilor Institutului European din România se face din fondurile provenite din programele guvernamentale de asistenta externa, convenite cu donatorii prin memorandumuri de finanţare şi memorandumuri de înţelegere, din alocaţii proprii de la bugetul de stat, cat şi din alte surse dobândite de institut în condiţiile dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 17
Institutul European din România poate dobândi bunuri mobile şi imobile din subvenţii, donaţii sau din alte surse, în condiţiile legii.
ART. 18
(1) Încadrarea personalului se face corespunzãtor funcţiilor prevãzute în anexa nr. 8 la <>Legea nr. 40/1991 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, cu salarii de baza mai mari cu 45% fata de cele prevãzute în aceasta.
(2) Personalul de specialitate poate beneficia, în afarã drepturilor salariale stabilite potrivit legii, de un salariu personal al cãrui cuantum nu poate depãşi nivelul salariului de baza corespunzãtor încadrãrii. Salariul personal nu se cuprinde în salariul de baza, dar se ia în calcul la stabilirea drepturilor şi obligaţiilor care se determina în raport cu venitul salarial.
(3) Criteriile pe baza cãrora se acorda salariul personal se vor stabili prin decizie a consiliului de administraţie.
ART. 19
Personalul preluat de cãtre Institutul European din România, din administraţia publica, se considera transferat.
ART. 20
Membrii consiliului de administraţie care participa la reuniuni beneficiazã de o indemnizaţie de şedinţa de 10% din salariul de baza lunar al directorului general. Totalul sumelor cuvenite unui membru al consiliului de administraţie, ca urmare a participãrii la reuniuni, nu poate depãşi, într-o luna, 20% din salariul de baza lunar al directorului general.
ART. 21
Pentru activitatea desfasurata, membrii Consiliului ştiinţific consultativ sunt remuneraţi trimestrial cu o indemnizaţie echivalenta cu salariul de baza lunar al unui director din cadrul Institutului European din România.
ART. 22
Institutul European din România prezintã anual Guvernului raportul de activitate şi raportul financiar.
ART. 23
Statutul Institutului European din România se elaboreazã şi se supune aprobãrii consiliului de administraţie în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministru delegat pe
lângã primul-ministru
pentru integrare europeanã,
Alexandru Herlea

p. Ministrul afacerilor externe,
Lazar Comanescu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor,
Valentin Lazea,
secretar de stat

Ministru de stat,
ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

Ministrul educaţiei naţionale,
Andrei Marga
-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016