Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA Nr. 14 din 31 ianuarie 1995  privind unele masuri pentru stimularea realizarii de obiective complexe si a productiei cu ciclu lung de fabricatie, destinate exportului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA Nr. 14 din 31 ianuarie 1995 privind unele masuri pentru stimularea realizarii de obiective complexe si a productiei cu ciclu lung de fabricatie, destinate exportului

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL Nr. 26 din 3 februarie 1995
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi ale art. 1 lit. d) din Legea nr. 1/1995 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
Prezenta ordonanta reglementeazã mijloacele de stimulare a producţiei cu ciclu lung de fabricaţie, a exporturilor complexe şi modul de realizare a acestora.
Prin exporturi complexe, în sensul prezentei ordonanţe, se înţelege exportul de echipamente, instalaţii sau pãrţi de instalaţii, separat sau împreunã cu tehnologii, licenţe, know-how, asistenta tehnica, proiectare, construcţii-montaj, lucrãri de punere în funcţiune şi recepţie, precum şi piesele de schimb şi materialele aferente. De asemenea, sunt considerate exporturi complexe lucrãrile geologice de proiectare-explorare, lucrãrile de exploatare pentru zãcãminte minerale, construcţii de reţele electrice, executarea de foraje de sonde, construcţii de schele, de instalaţii şi conducte de transport, de depozitare şi de distribuire a produselor petroliere şi a gazelor naturale, precum şi realizarea de nave complete, de obiective în domeniile agriculturii, imbunatatirilor funciare, amenajãrilor hidrotehnice, silvice, organizarea exploatarilor forestiere şi altele asemenea.
ART. 2
Stimularea realizãrii de obiective complexe şi a producţiei cu ciclu lung de fabricaţie, destinate exportului, se realizeazã prin:
a) garanţii pentru participari la licitaţii internaţionale, executarea lucrãrilor şi alte garanţii stabilite prin contractele externe;
b) acordarea de garanţii ale statului pentru credite pe termen scurt, mediu şi lung utilizate pentru producţia din ţara şi din strãinãtate, destinatã exporturilor complexe, precum şi pentru creditele de export pînã la 8 ani;
c) acordarea de bonificatii de 60% din dobinda plãtitã pentru creditele primite pentru producţia destinatã exporturilor complexe;
d) asigurarea în numele şi în contul statului, a creditelor de export pe termen mediu şi lung pentru riscul de ţara;
e) exceptarea de la plata anticipata sau de la garantarea plãţii taxelor vamale, a comisionului vamal şi a T.V.A. pentru importurile de completare aferente exporturilor complexe.
ART. 3
Garanţiile prevãzute la lit. a) şi b) ale art. 2 din prezenta ordonanta se emit de cãtre stat, prin Ministerul Finanţelor, pe baza avizului Comitetului Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior, dat la propunerea Bãncii de Export-Import a României - S.A.
ART. 4
Bonificatiile prevãzute la art. 2 lit. c) se stabilesc la dobinda plãtitã de agenţii economici la creditele pe termen scurt, mediu şi lung utilizate pentru producţia de export, precum şi pe perioada pînã la încasarea contravalorii exporturilor complexe, pe baza de decont şi rezervare de plafoane pentru acordarea de bonificatii de dobinda.
Stabilirea, aprobarea şi acordarea bonificatiilor de dobinda, precum şi asigurarea creditelor de export impotriva riscurilor de ţara se fac pe baza procedurilor aprobate de Comitetul Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior.
ART. 5
Resursele financiare necesare aplicãrii prezentei ordonanţe se asigura din:
a) sume prevãzute în bugetul de stat cu aceasta destinaţie;
b) prelevarea unei cote de 25 % din contravaloarea în lei, cuvenitã statului din creanţele externe recuperate efectiv de ţãrile debitoare;
c) dobinda încasatã din fructificarea depozitelor.
ART. 6
Pentru asigurarea resurselor necesare finanţãrii producţiei din ţara şi din strãinãtate, destinatã exporturilor complexe, Banca Nationala a României va asigura, în condiţiile legii, linii de refinantare a bãncilor comerciale pe seama cãrora acestea vor acorda credite pe termen scurt, mediu şi lung.
ART. 7
Coordonarea activitãţii de stimulare a exporturilor complexe se realizeazã prin Comitetul Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior.
Gestionarea resurselor şi efectuarea plãţilor pentru stimularea exporturilor complexe se vor face de cãtre Banca de Export-Import a României - S.A.
ART. 8
Ministerul Comerţului, cu sprijinul Ministerului Industriilor şi al celorlalte ministere şi instituţii interesate, va organiza un sistem informaţional adaptat specificului exporturilor complexe şi care sa permitã informarea agenţilor economici interesaţi cu privire la programele şi obiectivele de investiţii în diferite tari, sursele de finanţare, legislatiile locale, regimurile valutare şi de transfer al sumelor realizate în moneda nationala a ţãrilor potenţial importatoare etc.
ART. 9
Exporturile complexe se realizeazã pe baza de contracte externe de cãtre un contractant general care poate colabora, pe baza de contracte comerciale, cu subcontractantii - agenţi economici romani sau strãini, specializaţi în lucrãri de proiectare, construcţii-montaj, producţie de materiale, utilaje, echipamente, piese de schimb şi prestãri de servicii.
ART. 10
Subcontractantii interni participanţi la realizarea de exporturi complexe sunt: proiectantul general, antreprenorul general, producãtorii, precum şi prestatorii de servicii angajaţi în realizarea acestora.
ART. 11
Contractantul general are urmãtoarele obligaţii principale:
a) desfãşoarã activitãţi de prospectare pe piata externa pentru realizarea de exporturi complexe;
b) întocmeşte ofertele tehnico-comerciale pentru exporturile complexe;
c) asigura transmiterea ofertelor cãtre partenerii externi interesaţi sau, dupã caz, participa la licitaţiile organizate în strãinãtate pentru aceste exporturi;
d) negociaza şi încheie contracte externe pentru exporturi complexe;
e) încheie contracte comerciale cu subcontractantii, în vederea realizãrii exporturilor complexe;
f) urmãreşte şi asigura derularea contractelor externe şi interne în termenii şi în condiţiile stipulate în acestea.
ART. 12
Proiectantul general are urmãtoarele obligaţii principale:
a) încheie contracte cu contractantul general;
b) elaboreazã documentaţia solicitatã de contractantul general;
c) asigura culegerea de date, elaborarea proiectelor şi susţinerea acestora fata de beneficiarul extern;
d) asigura asistenta tehnica de specialitate la solicitarea contractantului general.
ART. 13
Antreprenorul general are urmãtoarele obligaţii principale:
a) încheie contracte cu contractantul general şi cu subantreprenorii de specialitate;
b) asigura organizarea de şantier şi dotarea acestuia cu utilajele necesare;
c) asigura executarea lucrãrilor de construcţii-montaj şi rezolva eventualele reclamaţii ale beneficiarilor externi.
ART. 14
Producãtorii au urmãtoarele obligaţii principale:
a) elaboreazã şi transmit oferte tehnico-comerciale interne contractantului general şi proiectantului, la cererea acestora;
b) încheie contracte cu contractantul general;
c) asigura derularea, la termenele şi în condiţiile convenite, a contractului intern;
d) asigura asistenta tehnica de specialitate, service-ul şi rezolvarea reclamatiilor beneficiarului extern privind furnitura livrata;
e) asigura calitatea producţiei, în toate fazele acesteia, precum şi nivelul tehnic al furniturii livrate la parametrii proiectati.
ART. 15
Contractantul general preia la extern responsabilitãţile participanţilor - subcontractanţi la efectuarea exporturilor complexe.
ART. 16
Participanţii - subcontractanţi rãspund potrivit clauzelor contractului comercial încheiat cu contractantul general, astfel:
a) proiectantul general rãspunde de calitatea lucrãrilor de proiectare în toate fazele acestora, inclusiv pentru pãrţile din proiectele executate de subproiectanti, de nivelul tehnic al proiectelor, de soluţiile tehnologice propuse;
b) antreprenorul general rãspunde de efectuarea lucrãrilor de construcţii-montaj, calitatea acestora şi de respectarea termenelor de execuţie;
c) producãtorii rãspund de executarea, livrarea, respectarea termenelor de livrare, calitatea produselor livrate şi buna funcţionare, în termenul de garanţie, a utilajelor, echipamentelor, instalaţiilor sau pãrţilor de instalaţii, precum şi a pieselor de schimb şi materialelor aferente;
d) prestatorii de servicii rãspund de executarea în termen şi de calitatea lucrãrilor şi serviciilor executate.
ART. 17
Participanţii - subcontractanţi interni care şi-au dat acordul sa participe la realizarea exporturilor complexe, dar care refuza încheierea contractelor interne şi/sau îşi modifica ofertele iniţiale în termenul lor de valabilitate, rãspund pentru daunele cauzate contractantului general în relaţiile cu partenerul extern.
ART. 18
Ministerul Comerţului, Ministerul Industriilor, Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului împreunã cu Ministerul Finanţelor şi Banca de Export-Import a României - S.A., în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, vor elabora norme tehnice de aplicare.
ART. 19
De prevederile prezentei ordonanţe beneficiazã agenţii economici care realizeazã exporturi complexe, care apeleazã la mãsurile de stimulare a acestor exporturi şi respecta obligaţiile şi responsabilitãţile cuprinse în acest act normativ.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul industriilor,
Dumitru Popescu

Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

p. Ministrul comerţului,
Ion Pargaru,
secretar de stat

-----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016