Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 128 din 29 august 1998  pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 128 din 29 august 1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 328 din 29 august 1998
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, precum şi ale <>art. 1 pct. 15 lit. d) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului se valorifica în condiţiile stabilite de prezenta ordonanta.
ART. 2
Bunurile confiscate care constituie corp delict sau mijloace de proba în procedura judiciarã nu pot trece în proprietatea privatã a statului decât dupã încheierea procesului în cauza respectiva.

CAP. 2
Declararea şi preluarea bunurilor trecute în proprietatea privatã a statului

ART. 3
(1) Declararea bunurilor trecute în proprietatea privatã a statului, precum şi predarea acestora se fac la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, în termen de 10 zile de la data primirii de cãtre destinatar a documentului care constituie titlu de proprietate a statului asupra acestora.
(2) Bunurile confiscate, devenite proprietatea privatã a statului, se declara şi se predau organelor de valorificare, în termen de 10 zile de la data rãmânerii definitive a actului de confiscare.
(3) În situaţia în care actul de confiscare este atacat în termenul prevãzut de lege, bunurile confiscate trec în proprietatea privatã a statului începând cu data la care hotãrârea judecãtoreascã rãmâne definitiva.
ART. 4
(1) Deţinãtorii bunurilor care au trecut în proprietatea privatã a statului, persoane fizice sau juridice, dupã caz, au obligaţia sa inventarieze bunurile respective, luând în acelaşi timp şi mãsurile de pãstrare şi de conservare corespunzãtoare, pana la predarea lor efectivã spre valorificare direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) urmãtoarele categorii de bunuri:
a) medicamente şi aparatura medicalã, substanţe toxice, materiale radioactive, bunuri culturale din patrimoniu, timbre filatelice, hârtii de valoare, documente istorice, materiale de arhiva, care se pun de îndatã la dispoziţie organelor de specialitate ale statului care au competenta de a gestiona astfel de bunuri, conform prevederilor legale;
b) metale, pietre preţioase şi semipretioase, bijuterii din aceste materiale, mijloacele de plata în valuta liber convertibilã care se depun la Banca Nationala a României şi mijloacele de plata în lei care se depun la trezoreriile statului sau la unitãţile Bãncii Comerciale Romane - S.A., dupã caz, în contul bugetului de stat;
c) arme de foc, muniţii, materii explozive şi diferite bunuri cu specific militar, care se predau imediat, cu titlu gratuit, inspectoratelor de poliţie judeţene sau Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau, dupã caz, Ministerului Apãrãrii Naţionale.
(3) Bunurile menţionate la alin. (2) se vor evalua, utiliza, valorifica, distruge sau se vor casa de cãtre organele specializate care le-au preluat, dispunând de acestea conform atribuţiilor legale ce le revin.
(4) Sumele obţinute ca urmare a valorificãrii bunurilor prevãzute la alin. (2) vor fi virate la bugetul de stat, dupã deducerea cheltuielilor efectuate cu acestea în vederea valorificãrii sau distrugerii.
(5) Prin deţinãtor de bunuri se înţelege persoana fizica sau juridicã care are în posesie temporarã bunuri de natura celor prevãzute la art. 1.

CAP. 3
Evaluarea şi valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului

ART. 5
(1) Bunurile menţionate la art. 1, cu excepţia celor de la art. 4 alin. (2), care au trecut în proprietatea privatã a statului, se valorifica de cãtre Ministerul Finanţelor prin organele sale teritoriale - direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti -, denumite în continuare organe de valorificare.
(2) Sunt considerate organe de valorificare şi direcţiile regionale vamale din cadrul autoritãţii vamale, pentru bunurile deţinute de cãtre birourile vamale din subordinea lor. Valorificarea acestor bunuri se va efectua, în acest caz, prin magazine proprii, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe şi ale metodologiei privind introducerea în circuitul economic a bunurilor şi mãrfurilor care îndeplinesc condiţiile de valorificare, conform legii, aprobatã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 6
(1) Bunurile menţionate la art. 1 vor fi predate de cãtre deţinãtori organelor de valorificare, pe baza de proces-verbal de predare-preluare, în termen de 10 zile de la data primirii de cãtre deţinãtor a documentului care constituie titlu de proprietate a statului asupra acestora.
(2) Dupã preluarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, o comisie de evaluare va proceda la evaluarea acestora în maximum 15 zile de la preluare.
(3) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) bunurile de consum alimentar, cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin trecerea timpului, pierd din greutate sau din valoare, inclusiv animalele şi pasarile vii, care se vand de cãtre organele de valorificare de îndatã şi numai dupã obţinerea avizului de calitate persoanelor juridice specializate sau persoanelor fizice autorizate în comercializarea acestor bunuri cãtre populaţie la preţuri cu ridicatã, practicate în zona, fãrã efectuarea procedurilor de evaluare.
(4) Prin exceptare de la prevederile art. 3 alin. (2), la solicitarea deţinãtorului, acelaşi termen şi aceeaşi procedura de valorificare prevãzute la alin. (3) se aplica şi bunurilor al cãror termen de garanţie expira înainte de data rãmânerii definitive a hotãrârii ce se va pronunţa în litigiu, al cãrui obiect îl constituie legalitatea procesului-verbal de confiscare.
(5) În cazul în care prin hotãrâre judecãtoreascã rãmasã definitiva se dispune restituirea bunurilor prevãzute la alin. (3) şi (4), sumele obţinute din valorificarea acestora se achitã persoanei de la care au fost preluate bunurile respective, la nivelul actualizat al preţurilor.
(6) Instituţiile abilitate prin lege sa ateste calitatea mãrfurilor în vederea comercializãrii sunt obligate sa emita certificatul constatator în termen de maximum 30 de zile de la data solicitãrii acestuia de cãtre organul de valorificare.
(7) Pentru bunurile prevãzute la alin. (3) avizul constatator se va emite de îndatã, astfel încât în momentul vânzãrii acestea sa îndeplineascã condiţiile de comercializare.
ART. 7
(1) În situaţia în care bunurile intrate în proprietatea privatã a statului nu îndeplinesc condiţiile legale de comercializare, vor fi distruse sub supravegherea unei comisii de distrugere.
(2) Comisia de distrugere se constituie în baza deciziei directorului general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti şi este formatã din reprezentanţi ai urmãtoarelor instituţii:
- direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucureşti, 2 membri;
- inspectoratul judeţean de poliţie sau Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti, 1 membru;
- agenţia pentru protecţia mediului, 1 membru;
- un reprezentant al deţinãtorului bunurilor ce urmeazã a fi distruse.
(3) Comisia de distrugere stabileşte locul unde urmeazã a fi distruse bunurile, putându-se apela şi la serviciile unor unitãţi specializate în acest gen de activitate.
ART. 8
(1) Cheltuielile de deplasare şi de cazare vor fi plãtite membrilor comisiei de distrugere de cãtre instituţia publica care i-a desemnat, urmând a fi recuperate de aceasta prin deducerea sumelor din cele obţinute de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti din valorificarea bunurilor confiscate, înainte de predarea sumelor la bugetul de stat.
(2) În vederea asigurãrii eficientei activitãţii comisiei de distrugere, membrii acesteia vor primi o indemnizaţie fixa, a carei valoare va fi stabilitã de Ministerul Finanţelor.
ART. 9
(1) Valorificarea bunurilor trecute în proprietatea privatã a statului se face de cãtre organele de valorificare, prin magazine proprii, licitaţie publica sau în regim de consignaţie.
(2) Produsele de natura celor supuse marcarii potrivit legii, nemarcate sau cu marcaje false, devenite proprietatea privatã a statului prin confiscare, vor purta marcaje speciale, conform reglementãrilor legale în materie.
ART. 10
(1) În vederea creşterii eficientei activitãţii de valorificare a bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, autoritãţile administraţiei publice locale vor asigura cu prioritate, în limitele disponibilitãţilor existente sau create ulterior, la solicitarea scrisã a direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, spaţiile necesare depozitarii şi valorificãrii.
(2) În cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti vor funcţiona servicii sau birouri specializate pentru desfãşurarea activitãţii de valorificare. Cheltuielile necesare pentru depozitarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului vor fi acoperite de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti din valorificarea respectivelor bunuri, potrivit art. 5.
(3) Pentru asigurarea activitãţii de valorificare, personalul Ministerului Finanţelor va fi suplimentat, dupã caz, cu numãrul necesar care va fi aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 11
(1) În vederea valorificãrii bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, se va face evaluarea acestora de cãtre o comisie de evaluare, stabilitã prin decizia directorului general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, care va avea urmãtoarea componenta:
a) directorul general adjunct al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti - şeful comisiei;
b) şeful serviciului urmãrire a încasãrii impozitelor, taxelor şi a altor venituri din cadrul direcţiei impozite şi taxe - adjunct al şefului comisiei;
c) şeful serviciului (biroului) pentru evidenta şi valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului din cadrul direcţiei impozite şi taxe - secretarul comisiei;
d) şeful serviciului control investigari, valorificare acţiuni sau o persoana desemnatã de acesta din cadrul inspectoratului de concurenta judeteana sau al municipiului Bucureşti;
e) reprezentantul instituţiei publice, agentului economic sau persoana care deţine bunurile respective, dupã caz.
(2) Membrii comisiei de evaluare vor primi o indemnizaţie fixa, care va fi stabilitã de Ministerul Finanţelor.
ART. 12
În cazul bunurilor care nu s-au putut valorifica în decurs de 60 de zile de la data punerii în vânzare, comisia de evaluare va proceda la o noua evaluare. Dacã bunurile respective nu sunt vândute în termen de 30 de zile de la data noii evaluãri, se va proceda la atribuirea gratuita, valorificarea prin unitãţile de colectare şi de valorificare a deşeurilor sau la distrugerea acestora.

CAP. 4
Atribuirea, cu titlu gratuit, a unor categorii de bunuri intrate în proprietatea privatã a statului

ART. 13
(1) Ministerul Finanţelor poate transmite cu titlu gratuit unele bunuri intrate în proprietatea privatã a statului unor persoane fizice sau juridice, astfel:
a) Secretariatului General al Guvernului - autovehicule, ambarcatiuni şi motoare atasabile acestora, care vor fi repartizate în administrarea ministerelor, autoritãţilor publice centrale şi locale, în limita normativelor de dotare a acestora, cu respectarea procedurilor de declarare şi de evaluare;
b) creselor, gradinitelor, cãminelor de copii, de bãtrâni, azilurilor, spitalelor, şcolilor sau persoanelor cu handicap, în funcţie de natura bunurilor, la propunerea direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã consultarea organelor administraţiei publice locale sau judeţene ori a serviciilor ministeriale descentralizate la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, dupã caz;
c) persoanelor juridice care pot face dovada ca au calitatea de destinatar al materialelor cu caracter documentar, informaţional, educativ, ştiinţific etc., la solicitarea acestora.
(2) Repartizarea bunurilor prevãzute la lit. a) se face de cãtre o comisie interministeriala care va funcţiona pe lângã Secretariatul General al Guvernului, constituitã prin decizie a primului-ministru, formatã din reprezentanţi ai Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Finanţelor, Ministerului Industriei şi Comerţului, Ministerului de Interne, Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Justiţiei, Ministerului Transporturilor, Direcţiei Generale a Vamilor şi ai Departamentului pentru Administraţie Publica Localã.

CAP. 5
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 14
(1) Cheltuielile efectuate în vederea valorificãrii bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului în condiţiile prezentei ordonanţe, de la preluarea acestora şi pana la valorificare, atribuirea gratuita sau distrugerea lor, se acoperã din bugetul Ministerului Finanţelor.
(2) Veniturile încasate din valorificarea bunurilor prevãzute la art. 1 se fac venit la bugetul de stat.
ART. 15
(1) Nerespectarea obligaţiilor prevãzute de prezenta ordonanta atrage dupã sine rãspunderea disciplinarã, contravenţionalã, materialã sau, dupã caz, penalã, potrivit legii.
(2) Contravenţiile şi sancţiunile aplicabile se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. 16
În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul de Interne, Ministerul Finanţelor şi Banca Nationala a României vor elabora norme de aplicare a acesteia, care vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 17
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abroga:
- <>Decretul nr. 111/1951 privind reglementarea situaţiei bunurilor de orice fel supuse confiscãrii, confiscate, fãrã moştenitori sau fãrã stãpân, precum şi a unor bunuri care nu mai folosesc instituţiilor bugetare, publicat în Buletinul Oficial nr. 81 din 27 iulie 1951;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 662/1991 privind modul de valorificare a bunurilor care au devenit proprietate de stat potrivit legii, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 362 din 17 decembrie 1997, precum şi orice alte dispoziţii contrare.


PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de interne,
Gavril Dejeu

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

Ministru de stat,
ministrul justiţiei,
Valeriu Stoica

Secretar de stat,
şeful Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Vlad Rosca

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016