Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 115 din 31 august 2000  privind parteneriatul social in educatie si formare profesionala initiala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 115 din 31 august 2000 privind parteneriatul social in educatie si formare profesionala initiala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 432 din 2 septembrie 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 lit. I, pct. 1 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.


ART. 1
Parteneriatul social în educaţie şi formare profesionalã iniţialã contribuie la dezvoltarea resurselor umane ca resursa strategica a dezvoltãrii economice, la asigurarea coeziunii sociale prin combaterea formelor de excludere socialã prin educaţie şi faciliteazã interactiunea dintre mediul educaţional şi cel cultural, social şi economic, prin formularea explicita a raspunderilor sociale ale şcolii şi partenerilor acesteia.
ART. 2
(1) Parteneriatul social în educaţie şi formare profesionalã iniţialã presupune o relatie de colaborare între instituţiile sistemului educaţional - unitate de învãţãmânt, inspectorat şcolar, Ministerul Educaţiei Naţionale şi alte instituţii subordonate acestora şi:
a) agenţi economici şi instituţii reprezentând alte autoritãţi publice cointeresate;
b) universitãţi, instituţii de cercetare şi dezvoltare, centre de expertiza, alte instituţii care pot furniza date şi informaţii relevante pentru dezvoltarea educaţiei;
c) alte categorii de beneficiari, precum pãrinţi, elevi, comunitatea de afaceri, grupuri şi asociaţii profesionale, sindicate, organizaţii neguvernamentale, comunitatea localã;
d) mass-media ca forma principala de transfer al informatiei privind rãspunderea socialã a educaţiei.
(2) Partenerii sociali pot fi persoane fizice sau juridice, romane sau strãine.
ART. 3
În condiţiile descentralizãrii şi consolidãrii autonomiei instituţionale în cadrul învãţãmântului preuniversitar, realizarea parteneriatului social urmãreşte urmãtoarele obiective;
a) sa asigure coerenta politicilor şi a strategiilor naţionale în care educaţia şi învãţãmântul reprezintã o prioritate;
b) sa consolideze cadrul institutional şi legislativ al dezvoltãrii umane;
c) sa asigure instrumente şi practici de asistare a unitãţilor de învãţãmânt în dezvoltarea programelor specifice;
d) sa implice comunitatile locale, autoritãţile administraţiei publice locale şi alţi parteneri în formele de asigurare a calitãţii educaţiei;
e) sa asigure colaborarea şcolii cu beneficiarii în acordarea sanselor egale de cuprindere şi participare echitabila a tuturor membrilor societãţii la procesul educaţional;
f) sa elaboreze programe comune ale şcolii şi ale partenerilor ei în vederea integrãrii socio-profesionale a absolvenţilor şi a facilitãrii tranzitiei de la şcoala la locul de munca;
g) sa dezvolte programe compensatorii de "a doua sansa" pentru populaţia defavorizatã;
h) sa întãreascã rolul unitãţilor de învãţãmânt ca centre de dezvoltare a resurselor umane la nivelul comunitãţii locale;
i) sa asigure articularea programelor europene şi internaţionale care determina mãsuri de inovare şi de dezvoltare la nivel local, judeţean şi regional;
j) sa asigure prin colaborarea cu mass-media informarea completa şi sistematica a publicului beneficiar, precum şi a publicului larg în ceea ce priveşte impactul social al programelor şi mãsurilor din domeniul educaţiei.
ART. 4
Formele de parteneriat social pot fi instituţionalizate prin contract, convenţie, protocol de colaborare, alte forme, încheiate între instituţiile sistemului de învãţãmânt şi partenerii prevãzuţi la art. 3.
ART. 5
(1) Structurile parteneriale pot fi bi-, tri- sau pluripartite, cum ar fi: Consiliul Naţional pentru Reforma Învãţãmântului, Consiliul Naţional pentru Formare şi Educaţie Continua, consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, consiliul consultativ al inspectoratului şcolar, Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social în Învãţãmântul Profesional şi Tehnic, consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt, consiliul şcolar al unei unitãţi sau al unor grupuri de unitãţi de învãţãmânt.
(2) În afarã structurilor menţionate la alin. (1) Ministerul Educaţiei Naţionale poate infiinta şi alte structuri cu atribuţii în domeniu prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
ART. 6
Politicile de dezvoltare parteneriala sunt elaborate prin acord între parteneri, prin programe strategice, iar practicile de implementare sunt reglementate prin structuri parteneriale specifice.
ART. 7
Activitãţile desfãşurate de partenerii sociali pot fi derulate în urmãtoarele domenii:
a) dezvoltarea bazei de cunoaştere şi a capacitãţilor de inovare/schimbare;
b) dezvoltarea resurselor umane proprii sistemului educaţional;
c) dezvoltarea capacitãţii instituţionale;
d) planificarea educaţionalã şi a formãrii profesionale iniţiale (harta şcolarã, plan de şcolarizare);
e) consilierea şi orientarea profesionalã;
f) dezvoltarea componentelor opţionale şi facultative ale curriculumului naţional;
g) stabilirea calificarilor profesionale pentru care formarea se realizeazã prin sistemul educaţional şi elaborarea standardelor de pregãtire profesionalã;
h) formarea iniţialã şi certificarea profesionalã;
i) asigurarea coerentei formãrii profesionale iniţiale cu formarea profesionalã continua;
j) protecţia şi susţinerea educaţionalã a colectivitãţilor vulnerabile - copiilor institutionalizati, copiilor strazii, persoanelor cu deficiente, copiilor sau tinerilor necuprinsi într-o forma de învãţãmânt sau în piata muncii, grupurilor minoritare;
k) educaţia comunitara şi interculturala;
l) finanţarea educaţiei şi a formãrii profesionale iniţiale de la bugetul de stat şi bugetele locale;
m) diversificarea şi creşterea surselor de venituri ale unitãţilor de învãţãmânt;
n) diversificarea ofertei de servicii dezvoltata de şcoala pentru comunitate;
o) promovarea unor mãsuri, programe, reglementãri şi legi favorabile dezvoltãrii educaţiei şi formãrii profesionale iniţiale;
p) comunicarea publica;
q) alte domenii de interes comun.
ART. 8
Evaluarea activitãţilor parteneriale se realizeazã prin instrumente şi programe de expertiza elaborate de instituţiile partenere sau de terţi în raport cu obiectivele strategice ale programului partenerial, în condiţiile creşterii rãspunderii publice a managementului fiecãrei instituţii din sistemul educaţional.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul educaţiei naţionale,
Andrei Marga

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Smaranda Dobrescu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016