Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 110 din 27 august 1998  pentru ratificarea Conventiei privind infiintarea Biroului European de Telecomunicatii (ETO), adoptata la Copenhaga la 1 septembrie 1996    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 110 din 27 august 1998 pentru ratificarea Conventiei privind infiintarea Biroului European de Telecomunicatii (ETO), adoptata la Copenhaga la 1 septembrie 1996

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 323 din 29 august 1998
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. 1 lit. k) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
Se ratifica Convenţia privind înfiinţarea Biroului European de Telecomunicaţii (ETO), adoptatã la Copenhaga la 1 septembrie 1996.
ART. 2
Contribuţia financiarã anuala a României la Biroul European de Telecomunicaţii va fi asigurata de cãtre Ministerul Comunicaţiilor.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul comunicaţiilor,
Sorin Pantis

p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Ungureanu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu


CONVENŢIE*)
privind înfiinţarea Biroului European de Telecomunicaţii (ETO)*1)

------------
*) Traducere.

Statele pãrţi la prezenta convenţie, numite în continuare pãrţi contractante, ale cãror administraţii de telecomunicaţii sunt membre ale Conferintei europene a administraţiilor de posta şi telecomunicaţii (CEPT)*2),
recunoscând importanta posibilitatii pentru prestatorii de servicii de a oferi servicii de telecomunicaţii la un nivel european şi nevoia de a înlesni procedurile de obţinere a autorizaţiilor naţionale,
recunoscând, de asemenea, dorinta de coordonare a planurilor de numerotatie naţionale în Europa şi posibilitatea ca prestatorii de servicii sa aibã acces la planul de numerotatie coordonat în Europa,
dorind sa aplice o procedura pentru coordonarea cererilor şi eliberarea autorizaţiilor naţionale în domeniul serviciilor de telecomunicaţii,
dorind, de asemenea, sa sprijine eforturile de armonizare în materie de autorizaţii pentru furnizarea de servicii de telecomunicaţii,
luând în considerare Rezoluţia Consiliului Comunitãţilor Europene cu privire la promovarea unei cooperãri la nivel european în ceea ce priveşte numerotatia serviciilor de telecomunicaţii (92/C 318/02), Rezoluţia Consiliului Uniunii Europene cu privire la punerea în aplicare a unui viitor cadru de reglementãri în materie de telecomunicaţii (95/C 258/01), inclusiv acordarea de licenţe,
ţinând seama de posibilitatea, în acest context, de a întreprinde studii în numele unor organisme exterioare, inter alia Comisia Europeanã,
hotãrâte sa stabileascã o instituţie permanenta cu scop non-profit pentru a ajuta Comitetul european pentru reglementãri în telecomunicaţii din cadrul CEPT, numit în continuare ECTRA*3), a cãrui sarcina este dezvoltarea celor de mai sus,

-------------
*1) Acronim pentru: European Telecommunications Office.
*2) Acronim pentru: European Conference for Post and Telecommunications.
*3) Acronim pentru: European Committee for Telecommunications Regulatory Affairs.

au convenit cele ce urmeazã:


ART. 1
Înfiinţarea ETO
(1) Prin prezenta convenţie se înfiinţeazã Biroul European de Telecomunicaţii, numit în continuare ETO.
(2) Sediul ETO este la Copenhaga, Danemarca.
ART. 2
Funcţiile ETO
Funcţiile ETO sunt:
(1) sa asigure cadrul administrativ pentru aplicarea unei proceduri de "ghiseu unic" pentru acordarea de licenţe şi declaraţii, în vigoare între pãrţile contractante la prezenta convenţie;
(2) sa întreprindã studii pentru armonizarea procedurilor şi a condiţiilor referitoare la acordarea de licenţe şi declaraţii, inclusiv studii pentru organisme exterioare, inter alia pentru Comisia Europeanã, şi sa consilieze ECTRA în consecinta;
(3) sa întreprindã studii în domeniul numerotatiei, inclusiv studii pentru organisme exterioare, inter alia Comisia Europeanã, şi sa consilieze ECTRA în ceea ce priveşte elaborarea unei politici europene de numerotatie, gestiunea planurilor de numerotatie europene, dacã este cazul, şi coordonarea planurilor de numerotatie naţionale;
(4) sa întreprindã, dupã aprobarea de cãtre Consiliu, oricare alta activitate pe care o poate solicita ECTRA.
ART. 3
Personalitatea juridicã şi privilegiile
(1) ETO are personalitate juridicã. ETO beneficiazã de capacitate deplina pentru exercitarea funcţiilor şi îndeplinirea scopurilor ce-i revin, în special:
1. sa încheie contracte;
2. sa dobândeascã, sa închirieze, sa detina şi sa dispunã de bunuri mobiliare şi imobiliare;
3. sa acţioneze în justiţie;
4. sa încheie acorduri cu state sau organizaţii internaţionale.
(2) Directorul şi personalul ETO se bucura de privilegii şi imunitãţi în Danemarca, în conformitate cu acordul referitor la sediul ETO, încheiat între ECTRA şi Guvernul Danemarcei.
(3) Alte tari pot sa acorde ETO privilegii şi imunitãţi de aceeaşi natura, pentru a sprijini activitãţile sale în aceste tari, în special în ceea ce priveşte imunitatea juridicã pentru comunicãrile scrise şi verbale şi pentru toate faptele sãvârşite de directorul şi de functionarii ETO, în cadrul funcţiilor lor oficiale.
ART. 4
Organele ETO
ETO este constituit dintr-un consiliu şi un director, ajutat de un personal de specialitate.
ART. 5
Consiliul
(1) Consiliul este compus din reprezentanţi ai administraţiilor de reglementare în telecomunicaţii ale tuturor pãrţilor contractante. El este organul decizional suprem al ETO.
(2) Reprezentanţii membrilor ECTRA care nu aparţin unei pãrţi contractante la prezenta convenţie pot asista la reuniunile Consiliului în calitate de observatori şi pot fi invitaţi de preşedinte sa ia cuvântul, dar nu pot vota.
(3) Reprezentanţii Comisiei Europene şi ai Secretariatului ECTRA pot participa la reuniunile Consiliului în calitate de observatori, având dreptul de a lua cuvântul, dar nu de a vota.
(4) Preşedintele ECTRA este preşedintele Consiliului. Totuşi, dacã preşedintele ECTRA provine dintr-o ţara care nu este parte contractantã la prezenta convenţie, Consiliul alege un preşedinte dintre membrii proprii. În acest caz, preşedintele ECTRA participa la Consiliu în calitate de observator. Mandatul preşedintelui ales expira în acelaşi timp cu mandatul preşedintelui ECTRA.
(5) Preşedintele are autoritatea de a acţiona în numele Consiliului, în limitele mandatului sau.
(6) Consiliul stabileşte toate regulile necesare bunei funcţionari a ETO şi a organelor sale.
(7) Consiliul este convocat cel puţin de doua ori pe an de cãtre preşedintele sau. El are, în special, urmãtoarele misiuni:
1. de a numi directorul ETO şi de a-şi determina funcţiile;
2. de a determina numãrul angajaţilor şi condiţiile angajãrii lor;
3. de a supraveghea recrutarea personalului de cãtre directorul ETO;
4. de a adopta bugetul anual al ETO şi de a informa ECTRA;
5. de a aproba dãrile de seama anuale ale ETO şi de a informa ECTRA;
6. de a conveni programul de lucru, conform procedurii prevãzute la art. 8;
7. de a stabili prioritãţile privind acţiunile aprobate în cadrul programului de lucru, dupã discutarea lor cu ECTRA;
8. de a analiza posibilitãţile de cooperare între ETO şi alte organizaţii internaţionale, cum ar fi Biroul european de radiocomunicatii (ERO).
(8) Consiliul raporteazã anual despre activitãţile sale adunãrii plenare a ECTRA şi, la cerere, îi furnizeazã rapoarte suplimentare.
ART. 6
Procedurile de vot
(1) Membrii Consiliului se straduiesc, pe cat posibil, sa ajungã la consens în ceea ce priveşte deciziile. Dacã nu se poate ajunge la consens, decizia se ia cu o majoritate de doua treimi din numãrul voturilor ponderate exprimate. Voturile sunt ponderate conform cu scara de unitãţi contributive, indicatã la art. 10.
(2) Pentru toate deciziile Consiliului este necesar un cvorum de membri, prezenţi sau reprezentaţi, în momentul adoptãrii. Cvorumul este egal cu cel puţin jumãtate din totalul voturilor ponderate ale tuturor pãrţilor contractante.
ART. 7
Directorul şi personalul
(1) Directorul acţioneazã ca reprezentant legal al ETO şi are dreptul, în limitele fixate de Consiliu, sa contracteze în numele ETO. Directorul poate delega aceasta putere, total sau parţial, directorului adjunct.
(2) Directorul rãspunde de buna executare a tuturor activitãţilor interne şi externe ale ETO, în conformitate cu prezenta convenţie, de acordul de sediu, programul de lucru, buget, precum şi de directivele şi liniile directoare date de Consiliu.
(3) Regulile referitoare la personal sunt stabilite de Consiliu.
ART. 8
Programul de lucru
Programul de lucru pentru ETO este stabilit în fiecare an de Consiliu, pentru o perioada de 3 ani, la propunerea directorului ETO facuta dupã consultarea prealabilã a ECTRA. Programul pentru primul an trebuie sa conţinã suficiente detalii pentru a permite sa se stabileascã bugetul anual al ETO.
ART. 9
Bugetul şi dãrile de seama
(1) Exerciţiul financiar anual al ETO începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie.
(2) Directorul pregãteşte bugetul anual şi dãrile de seama anuale ale ETO şi le supune examinãrii şi aprobãrii Consiliului.
(3) Bugetul este pregãtit ţinându-se seama de exigenţele programului de lucru stabilit conform art. 8. Calendarul de prezentare şi de aprobare a bugetului ETO, prealabil începerii exerciţiului financiar pentru care se aplica, este determinat de Consiliu.
(4) Consiliul stabileşte un ansamblu de reguli financiare detaliate. Aceste reguli prevãd, între altele, calendarul de prezentare şi de aprobare a darilor de seama anuale ale ETO şi clauze referitoare la controlul acestor dãri de seama.
ART. 10
Contribuţiile financiare
(1) Investiţiile şi cheltuielile de funcţionare curenta ale ETO, cu excepţia costurilor referitoare la reuniunile Consiliului, sunt suportate de pãrţile contractante. Costurile se împart pe baza unitãţilor contributive, conform cu contribuţia administraţiilor lor la CEPT la data deschiderii spre semnare a prezentei convenţii sau, pentru ţãrile care intra în CEPT dupã aceasta data, la data aderãrii administraţiilor lor la CEPT.
(2) Cererea partii contractante care doreşte sa modifice numãrul unitãţilor sale contributive este supusã Consiliului, care ia o decizie şi precizeazã data de la care aceasta se aplica.
(3) Sub rezerva deciziei Consiliului, ETO poate întreprinde lucrãri pentru terţi, pe baza principiului recuperãrii costurilor.
(4) Costurile referitoare la reuniunile Consiliului sunt suportate de administraţia de telecomunicaţii a tarii în care are loc reuniunea. Cheltuielile de transport şi indemnizaţiile de şedere sunt suportate de autoritãţile reprezentate.
(5) Contribuţiile sunt plãtite de pãrţile contractante, într-un anumit termen; pentru orice întârziere se plãtesc dobânzi, al cãror cuantum este stabilit de Consiliu.
(6) Întârzierea plãţii mai mult de un an poate atrage dupã sine retragerea dreptului de vot şi pierderea calitãţii de membru a partii contractante. Consiliul decide, de la caz la caz, mãsurile care trebuie luate.
ART. 11
Semnatarii
(1) Orice stat a cãrui administraţie de telecomunicaţii este membra a CEPT poate deveni parte contractantã la prezenta convenţie. Aceasta calitate se obţine prin semnare sau aderare. Semnarea este supusã ratificãrii, acceptãrii sau aprobãrii.
(2) Prezenta convenţie este deschisã spre semnare începând cu data de 1 septembrie 1996 şi pana la intrarea sa în vigoare.
(3) Dupã intrarea în vigoare prezenta convenţie este deschisã spre aderare.
ART. 12
Intrarea în vigoare
(1) Prezenta convenţie intra în vigoare în prima zi a celei de a doua luni de la data la care Guvernul Danemarcei va primi un numãr suficient de semnãturi şi, dacã este necesar, de instrumente de ratificare, de acceptare sau de aprobare ale pãrţilor contractante, astfel încât sa se asigure cel puţin 225 de unitãţi contributive.
(2) Dupã intrarea în vigoare a prezentei convenţii orice stat care devine ulterior parte contractantã este legat prin dispoziţiile ei, inclusiv prin amendamentele în vigoare, din prima zi a celei de-a doua luni de la primirea de cãtre Guvernul Danemarcei a instrumentelor de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare ale acestei pãrţi contractante.
ART. 13
Denunţarea
(1) Orice parte contractantã poate denunta prezenta convenţie dupã doi ani de la data intrãrii sale în vigoare, printr-un aviz scris adresat Guvernului Danemarcei, care notifica aceasta denunţare Consiliului, pãrţilor contractante, directorului şi preşedintelui în exerciţiu ai CEPT.
(2) Denunţarea produce efecte la sfârşitul anului bugetar urmãtor, asa cum este el definit la art. 9 paragraful 1, consecutiv datei de primire a acestei notificãri de denunţare de cãtre Guvernul Danemarcei.
ART. 14
Drepturile şi obligaţiile pãrţilor contractante
(1) Dispoziţiile prezentei convenţii nu prejudiciazã dreptul suveran al pãrţilor contractante de a-şi reglementa telecomunicatiile.
(2) Fiecare parte contractantã care este stat membru al Comunitãţii Europene aplica prezenta convenţie în concordanta cu obligaţiile ce îi revin în virtutea tratatelor pertinente.
(3) La prezenta convenţie nu poate fi formulatã nici o rezerva.
ART. 15
Soluţionarea litigiilor
Orice litigiu cu privire la interpretarea sau la aplicarea prezentei convenţii şi a anexei sale, care nu este soluţionat prin bunele oficii ale Consiliului, este supus arbitrajului de cãtre pãrţile interesate, în conformitate cu dispoziţiile anexei A, care face parte integrantã din prezenta convenţie.
ART. 16
Amendamentele
(1) Consiliul poate adopta amendamente la prezenta convenţie. Propunerile unor astfel de amendamente sunt luate în considerare numai dacã sunt susţinute de cel puţin 25% din numãrul total al voturilor ponderate ale tuturor pãrţilor contractante. Se aplica regulile de vot din art. 6.
(2) Amendamentele intra în vigoare pentru toate pãrţile contractante în prima zi a celei de a treia luni de la data la care Guvernul Danemarcei a informat pãrţile contractante despre primirea notificãrilor de ratificare, de acceptare sau de aprobare, reprezentând cele doua treimi din numãrul total al voturilor ponderate.
(3) Amendamentele ce impun obligaţii noi pãrţilor contractante nu angajeazã decât pãrţile contractante care le-au ratificat, acceptat sau aprobat.
ART. 17
Depozitarul
(1) Originalul prezentei convenţii, precum şi toate amendamentele ulterioare, împreunã cu instrumentele de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare sunt depuse la arhivele Guvernului Danemarcei.
(2) Guvernul Danemarcei transmite o copie certificatã a prezentei convenţii şi a textului oricãrui amendament adoptat de Consiliu tuturor statelor care au semnat prezenta convenţie sau care au aderat la ea şi preşedintelui în exerciţiu al CEPT. Sunt trimise spre informare copii secretarului general al Uniunii Internaţionale a Telecomunicatiilor, preşedintelui Comisiei Europene şi secretarului general al Asociaţiei Europene a Liberului Schimb.
(3) Guvernul Danemarcei notifica tuturor statelor care au semnat prezenta convenţie sau care au aderat la ea şi preşedintelui în exerciţiu al CEPT toate semnãturile, ratificarile, acceptarile şi aprobãrile, precum şi intrarea în vigoare a prezentei convenţii şi fiecare aderare sau amendament.
Drept pentru care, reprezentanţii subsemnati, autorizaţi în mod corespunzãtor, au semnat prezenta convenţie.
Încheiatã la 1 septembrie 1996 la Copenhaga, într-un singur exemplar original în limbile engleza, franceza şi germanã, toate textele fiind egal autentice.

ANEXA A

PROCEDURA DE ARBITRAJ

(1) În scopul soluţionãrii oricãrui litigiu la care face referire art. 15 al prezentei convenţii, se înfiinţeazã un tribunal arbitral, potrivit paragrafelor urmãtoare.
(2) În procedura de arbitrare orice parte la convenţie se poate alãturã uneia sau alteia dintre pãrţile în litigiu.
(3) Tribunalul este compus din trei membri. Fiecare parte la litigiu numeşte un arbitru într-un interval de doua luni de la data primirii cererii unei pãrţi de a supune litigiul arbitrajului. Primii doi arbitri, într-un interval de 6 luni de la numirea celui de al doilea arbitru, numesc un al treilea arbitru, care este preşedintele tribunalului. Dacã unul dintre cei doi arbitri nu a fost numit în intervalul de timp cerut, acesta, la cererea oricãrei pãrţi, este numit de secretarul general al Curţii Supreme de Arbitraj, în conformitate cu Convenţia de la Haga din 1899 pentru soluţionarea paşnicã a litigiilor internaţionale. Aceeaşi procedura se aplica şi dacã preşedintele tribunalului nu a fost numit în intervalul de timp cerut.
(4) Tribunalul îşi stabileşte sediul şi propriile reguli de procedura.
(5) Deciziile tribunalului trebuie sa fie în concordanta cu dreptul internaţional şi sa se bazeze pe prezenta convenţie şi pe principiile generale de drept.
(6) Fiecare parte suporta cheltuielile referitoare la arbitrul pe care l-a numit, precum şi costurile de reprezentare în fata tribunalului. Cheltuielile referitoare la preşedintele tribunalului sunt împãrţite în mod egal între pãrţile în litigiu.
(7) Hotãrârea tribunalului se da cu majoritatea membrilor sãi, care nu se pot abţine de la vot. Hotãrârea este definitiva şi obligatorie pentru toate pãrţile şi nu poate fi supusã apelului. Pãrţile se conformeazã hotãrârii fãrã întârziere. În cazul unui litigiu asupra intelesului sau fondului hotãrârii, aceasta va fi interpretatã de tribunal, la cererea oricãrei pãrţi la litigiu.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016