Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 1 din 12 ianuarie 1999  pentru modificarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor si al altor impozite indirecte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 1 din 12 ianuarie 1999 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor si al altor impozite indirecte

EMITENT: Guvern
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 5 din 14 ianuarie 1999
În temeiul <>art. 1 pct. 2 lit. a) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
<>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor şi al altor impozite indirecte, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 380 din 29 decembrie 1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare*), aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 196/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare**), se modifica dupã cum urmeazã:
1. Alineatele 5 şi 6 ale articolului 6^1 vor avea urmãtorul cuprins:
"Aceste documente cu regim special vor fi distribuite de Regia Autonomã <<Imprimeria Nationala>> fiecãrei direcţii generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, în baza solicitãrii acestora.
Necesarul de astfel de documente va fi stabilit de fiecare agent economic în parte. Distribuirea lor cãtre utilizatori se va face direct de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, contra cost, pe baza de comenzi scrise, conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezenta ordonanta de urgenta. Aprobarea acestora va fi acordatã numai dacã solicitantul justifica necesitatea achiziţionãrii de facturi fiscale şi de avize de însoţire a mãrfii, în calitate de agent economic autorizat, conform prezentei ordonanţe de urgenta, sa comercializeze alcool şi bãuturi alcoolice."
----------------
*) <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 380 din 29 decembrie 1997, modificatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 35/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 30 ianuarie 1998 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 185/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 392 din 15 octombrie 1998), prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 100 din 3 martie 1998 (aprobatã prin <>Legea nr. 184/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 389 din 14 octombrie 1998), prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 18/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 370 din 30 septembrie 1998, a fost aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 196/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 417 din 5 noiembrie 1998
**) Dupã aprobarea ei prin lege, <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 a mai fost modificatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 489 din 18 decembrie 1998.

2. Alineatul 3 al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Acciza totalã datoratã bugetului de stat pentru tigarete se reduce cu 35%, în situaţia în care agenţii economici producãtori utilizeazã în reţelele de fabricaţie cel puţin 50% tutun din producţia interna."
3. Alineatele 5 şi 6 ale articolului 11^1 vor avea urmãtorul cuprins:
"Aceste documente cu regim special vor fi distribuite de Regia Autonomã <<Imprimeria Nationala>> fiecãrei direcţii generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, în baza solicitãrii acestora.
Necesarul de astfel de documente va fi stabilit de fiecare agent economic în parte. Distribuirea lor cãtre utilizatori se va face direct de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, contra cost, pe baza de comenzi scrise, conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezenta ordonanta de urgenta. Aprobarea acestora va fi acordatã numai dacã solicitantul justifica necesitatea achiziţionãrii de facturi fiscale şi de avize de însoţire a mãrfii, în calitate de agent economic autorizat, conform prezentei ordonanţe de urgenta, sa comercializeze produse din tutun."
4. Alineatele 5 şi 6 ale articolului 19^1 vor avea urmãtorul cuprins:
"Aceste documente cu regim special vor fi distribuite de Regia Autonomã <<Imprimeria Nationala>> fiecãrei direcţii generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, în baza solicitãrii acestora.
Necesarul de astfel de documente va fi stabilit de fiecare agent economic în parte. Distribuirea lor cãtre utilizatori se va face direct de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, contra cost, pe baza de comenzi scrise, conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezenta ordonanta de urgenta. Aprobarea acestora va fi acordatã numai dacã solicitantul justifica necesitatea achiziţionãrii de facturi fiscale şi de avize de însoţire a mãrfii, în calitate de agent economic autorizat, conform prezentei ordonanţe de urgenta, sa comercializeze cafea."
5. Articolul 23^5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23^5. - (1) Agenţii economici producãtori interni, importatori, comercianţi în sistem angro şi en detail, care realizeazã venituri din vânzãrile de alcool etilic alimentar, bãuturi alcoolice şi orice alte produse destinate industriei alimentare sau consumului, care conţin alcoolul etilic alimentar, produse din tutun, cafea, cafea cu inlocuitori, cafea solubila, inclusiv amestecuri cu cafea solubila, îşi pot desfasura activitatea numai în baza autorizaţiei de comercializare emise de:
- Ministerul Finanţelor, în cazul alcoolului;
- direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, în cazul bãuturilor alcoolice, al produselor din tutun şi al cafelei, precum şi în cazul alcoolului vândut de agenţii economici producãtori de bãuturi alcoolice.
(2) Autorizaţia se emite cu percepere de taxe, în baza unei cereri-tip, conform modelului prezentat în anexa nr. 15 la prezenta ordonanta de urgenta, şi a urmãtoarelor documente:
a) certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului;
b) certificatul de înregistrare fiscalã;
c) adeverinta eliberata de organul fiscal teritorial, din care sa rezulte ca solicitantii de autorizaţii nu au obligaţii fiscale fata de bugetul de stat. Nu se considera obligaţii fiscale fata de bugetul de stat:
- sumele pentru care agenţii economici au obţinut de la Ministerul Finanţelor înlesniri la plata acestora;
- sumele stabilite în urma controalelor efectuate de organele fiscale de specialitate şi care se afla în diferite stadii de contestare sau în judecata;
- sumele care fac obiectul certificatelor de suspendare a executãrii, emise de instanţele judecãtoreşti;
d) declaraţia solicitantului pe propria rãspundere privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, staţiile de depozitare, magazinele şi orice alte locuri unde îşi desfãşoarã activitatea, precum şi adresele acestora;
e) licenta de fabricaţie emisã de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, în cazul agenţilor economici producãtori interni care obţin venituri din vânzarea produselor supuse autorizãrii, provenite din producţia proprie, însoţitã, în cazul agenţilor economici producãtori de alcool, de o declaraţie privind dotarea cu mijloace de mãsurare a producţiei, vizata de supraveghetorul fiscal;
f) contractele de import încheiate cu partenerii externi sau comenzile de import, dupã caz, în situaţia agenţilor economici importatori care obţin venituri din vânzarea produselor supuse autorizãrii, provenite din operaţiuni proprii de import;
g) autorizaţia sanitarã;
h) adeverinta eliberata de organul fiscal teritorial, din care sa rezulte deţinerea în patrimoniu a capacitãţilor de producţie proprii sau existenta contractelor de leasing pentru astfel de capacitãţi, în cazul producãtorilor interni de alcool şi de bãuturi alcoolice, altele decât vinurile, tuica şi rachiurile naturale.
(3) Autorizaţia se elibereazã în termen de pana la 30 de zile de la data depunerii documentaţiei complete. Cererile şi documentaţia necesare eliberãrii autorizaţiei vor putea fi depuse începând cu data de 10 decembrie a fiecãrui an, dar nu mai târziu de data de 10 ianuarie a anului urmãtor.
(4) Pentru agenţii economici nou-infiintati sau pentru agenţii economici care îşi completeazã obiectul de activitate pe linia comercializãrii de produse supuse autorizãrii, termenul de depunere a documentaţiei este de 30 de zile înainte de data începerii activitãţii pentru care se solicita autorizarea.
(5) Autorizaţiile sunt documente cu regim special, tipãrite prin grija Ministerului Finanţelor de cãtre Regia Autonomã <<Imprimeria Nationala>>. La realizarea acestora se vor utiliza hârtii şi cerneluri speciale, precum şi alte elemente de siguranta. Cheltuielile legate de tipãrirea acestor documente vor fi suportate din bugetul Ministerului Finanţelor.
(6) Toate relaţiile comerciale dintre producãtorii, importatorii şi comercianţii în sistem angro de produse supuse autorizãrii, conform prezentei ordonanţe de urgenta, vor avea la baza contracte vizate şi înregistrate într-un registru de cãtre organele fiscale teritoriale în a cãror raza îşi au sediul pãrţile semnatare.
(7) Transferul produselor supuse autorizãrii dintr-un depozit al societãţii comerciale într-un alt depozit al acesteia, fãrã a schimba dreptul de proprietate asupra mãrfii, se va face pe baza unui aviz de însoţire a mãrfii, cu aceleaşi caracteristici ca şi documentele fiscale speciale. Pe lungimea în diagonala a fiecãrui aviz se va inscriptiona, dupã caz, "Alcool - transfer", "Bãuturi alcoolice - transfer", "Produse din tutun - transfer", "Cafea - transfer". Aceste avize se tiparesc de cãtre Regia Autonomã <<Imprimeria Nationala>>. Necesarul de astfel de documente se stabileşte de fiecare agent economic autorizat potrivit prezentei ordonanţe de urgenta, iar distribuirea lor cãtre utilizatori se va face în aceleaşi condiţii ca şi în cazul distribuirii facturilor şi avizelor de însoţire speciale.
(8) În anexa nr. 16 la prezenta ordonanta de urgenta sunt redate tipurile de relaţii comerciale care se pot desfasura între agenţii economici furnizori şi cumpãrãtori de produse supuse autorizãrii.
(9) Un singur agent economic producãtor intern sau importator de alcool poate avea relaţii contractuale cu maximum 15 agenţi economici producãtori de bãuturi alcoolice.
(10) Nu intra sub incidenta alineatului de mai sus livrãrile de alcool destinat utilizatorilor în scop tehnologic, alţii decât producãtorii de bãuturi alcoolice, precum şi spitalelor şi farmaciilor.
(11) Producãtorul intern sau importatorul de produse supuse autorizãrii, altele decât alcoolul, poate avea relaţii contractuale fie direct, fie printr-un agent comercial şi de marketing propriu, dupã caz, cu câte un distribuitor pe fiecare judeţ şi sector al municipiului Bucureşti, precum şi cu maximum 15 agenţi economici care îşi desfãşoarã activitatea în sistem angro.
(12) Distribuitorii pot avea relaţii contractuale cu maximum 15 agenţi economici care desfãşoarã activitate în sistem angro.
(13) Agentul comercial şi de marketing al producãtorului sau al importatorului reprezintã un agent economic de sine statator care preia intreaga cantitate de produse finite fabricate de producãtor sau introduse în ţara de importator, pentru a organiza vânzarea pe piata interna a produselor sau exportul, dupã caz.
(14) Distribuitorul este un agent economic de sine statator specializat în depozitarea şi distribuirea produselor în sistem angro pe întregul teritoriu geografic definit, respectiv judeţ sau sector al municipiului Bucureşti, în cadrul contractului încheiat cu producãtorul, cu agentul comercial şi de marketing al acestuia sau cu un importator.
(15) Agenţii economici care desfãşoarã activitãţi de comercializare a produselor supuse autorizãrii, organizati în sistem tip "Cash & Carry", pot avea relaţii contractuale nelimitate cu agenţii economici care desfãşoarã activitate în sistem angro, cu condiţia ca toate decontãrile cu aceşti beneficiari sa se desfãşoare prin unitãţi bancare. Prin comercializarea de tip "Cash & Carry" se înţelege forma de comercializare cu autoservire de tip angro cãtre persoane juridice, în numãr de peste 100.000, precum şi en detail, prin intermediul unor depozite, a unui sortiment larg de articole alimentare şi nealimentare cu structura sortimentala de peste 10.000 de articole diferite. În baza de date proprie a comercianţilor de tip "Cash & Carry" sunt înregistraţi şi cunoscuţi toţi clienţii.
(16) Nu vor fi autorizaţi de cãtre Ministerul Finanţelor agenţii economici producãtori interni de alcool şi de bãuturi alcoolice, altele decât vinurile, tuica şi rachiurile naturale, care obţin venituri din comercializarea acestor produse şi care:
- înregistreazã obligaţii fiscale fata de bugetul de stat;
- nu deţin în patrimoniu capacitãţi de producţii proprii sau nu au încheiate contracte de leasing pentru astfel de capacitãţi;
- nu au în dotare mijloace de mãsurare a producţiei realizate, în cazurile în care legea prevede aceasta.
(17) Taxele de autorizare sunt menţionate în anexa nr. 17 la prezenta ordonanta de urgenta.
(18) Autorizarea este valabilã timp de 12 luni de la data emiterii.
(19) Taxele se plãtesc în doua transe egale, astfel:
- prima transa, în cuantum de 50% din valoarea totalã prevãzutã în anexa nr. 17 la prezenta ordonanta de urgenta, înainte de emiterea autorizaţiei;
- a doua transa, în termen de 3 luni de la data emiterii autorizaţiei.
(20) Taxele de autorizare se fac venituri la bugetul de stat şi se vãrsa în acelaşi cont în care se colecteazã accizele.
(21) Conţinutul informaţional al autorizaţiei emise de Ministerul Finanţelor sau de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti este prezentat în anexa nr. 18 la prezenta ordonanta de urgenta.
(22) Evidenta acestor autorizaţii se va tine de cãtre organele emitente într-un registru destinat acestui scop.
(23) Produsele supuse autorizãrii, comercializate în mijloace de transport terestre, navale şi aeriene, precum şi în magazinele autorizate, potrivit legii, sa comercializeze mãrfuri în regim "duty-free" nu intra sub incidenta prevederilor alin. (1), nefiind obligatorie utilizarea documentelor fiscale speciale prevãzute în prezenta ordonanta de urgenta."
6. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - Accizele şi impozitele prevãzute în prezenta ordonanta de urgenta se stabilesc şi se plãtesc în lei şi se actualizeazã trimestrial, în funcţie de evoluţia ratei inflaţiei, de cãtre Ministerul Finanţelor, prin ordin al ministrului."
7. La articolul 34, dupã alineatul (25) se introduce alineatul (25^1) cu urmãtorul cuprins:
"(25^1) Desfãşurarea de activitãţi de comercializare a alcoolului etilic alimentar, a bãuturilor alcoolice şi a oricãror alte produse destinate industriei alimentare sau consumului, care conţin alcool etilic alimentar, a produselor din tutun, a cafelei, a cafelei cu inlocuitori, cafelei solubile, inclusiv a amestecurilor cu cafea solubila, de cãtre agenţii economici neautorizati constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda de 10.000.000 lei şi confiscarea tuturor cantitãţilor de astfel de produse. În cazul în care produsele supuse autorizãrii au fost deja vândute, se vor confisca sumele rezultate din aceasta vânzare."
8. Alineatul (26) al articolului 34 va avea urmãtorul cuprins:
"(26) Nerespectarea prevederilor art. 23^5 alin. (9), (11), (12) şi (19) atrage dupã sine anularea autorizaţiei. Dupã anularea autorizaţiei este interzisã efectuarea operaţiunilor supuse autorizãrii."
9. Poziţiile nr. 9-11 din anexa nr. 1 "Lista cuprinzând taxele speciale de consumaţie (accize)" vor avea urmãtorul cuprins:



"Nr. Denumirea produsului U.M. Acciza
crt. (lei/U.M.)
--------------------------------------------------------------------------------
9. Benzina premium, regular şi normalã tona 3.032.440
10. Benzina fãrã plumb tona 2.967.920
11. Motorina auto (combustibil pentru
motoare Diesel) tona 1.329.112"
--------------------------------------------------------------------------------
10. Anexa nr. 3 "Lista cuprinzând impozitul la titeiul şi la gazele naturale din producţia interna" va avea urmãtorul cuprins:
--------------------------------------------------------------------------------
"Nr. Denumirea produsului U.M. Impozit
crt. şi a grupei de produse (lei/U.M.)
--------------------------------------------------------------------------------
1. Ţiţei tona 51.616
2. Gaze naturale 1.000 mc 96.780"
--------------------------------------------------------------------------------


11. Anexa nr. 16 "Relaţiile comerciale dintre furnizorii şi cumpãrãtorii de produse supuse autorizãrii" se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta ordonanta.
12. Anexa nr. 17 "Taxele de autorizare pentru comercializarea alcoolului, bãuturilor alcoolice, produselor din tutun şi a cafelei" se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezenta ordonanta.
ART. 2
Pentru anul intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe cererile şi documentaţia necesare eliberãrii autorizaţiei se vor putea depune pana la data de 31 ianuarie a acestui an. Pana la eliberarea efectivã a autorizaţiilor şi pana la procurarea documentelor fiscale speciale prevãzute de ordonanta de urgenta, agenţii economici care au depus pana la data de 31 ianuarie documentaţiile necesare eliberãrii autorizaţiilor îşi pot desfasura activitatea şi pot utiliza documentele fiscale folosite înainte de intrarea în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 .
Agenţii economici care comercializeazã în sistem en detail produse supuse autorizãrii, care înregistreazã stocuri de astfel de produse la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, vor inventaria aceste stocuri pana la data de 31 ianuarie 1999. Listele de inventariere vor fi întocmite pe sortimente de produse şi vor fi depuse la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti pana la data de 5 februarie 1999.
În termen de 10 zile de la depunerea acestor inventare organele fiscale vor verifica realitatea faptica a acestor stocuri şi vor viza fiecare lista de inventar.
Agenţii economici, producãtori interni, importatori şi comercianţi în sistem angro şi en detail de produse supuse autorizãrii, care nu îndeplinesc condiţiile de obţinere a autorizaţiei sau nu doresc sa obţinã autorizaţii pentru anul 1999, vor putea sa comercializeze produsele aflate în stoc numai cãtre agenţii economici autorizaţi, în baza unei aprobãri emise de organul fiscal care are competenta de eliberare a autorizaţiei.
ART. 3
Pe perioada cuprinsã între 1 ianuarie 1999 şi data publicãrii în Monitorul Oficial al României a prezentei ordonanţe, calculul în lei al accizelor aferente produselor prevãzute la poziţiile 9-11 din anexa nr. 1, precum şi al celor aferente produselor prevãzute în anexa nr. 3 se va face pe baza cursului de revenire leu/ECU comunicat de Banca Nationala a României la data de 31 decembrie 1998.
ART. 4
<>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
-----------------
Ministrul finanţelor
Decebal Traian Remes



ANEXA 1
(anexa nr. 16 la Ordonanta de urgenta
-------------------------------------
a Guvernului nr. 82/1997)
-------------------------

RELAŢIILE COMERCIALE
dintre furnizorii şi cumpãrãtorii de produse supuse autorizãrii


I. Pentru comercializarea alcoolului


Furnizor Cumpãrãtor
--------------------------------------------------------------------------------
1. Producãtor de alcool Producãtor de bãuturi alcoolice*)
2. Producãtor de alcool Spitale, farmacii
3. Producãtor de alcool Utilizatori în scop tehnologic, alţii
decât producãtorii de bãuturi
alcoolice
4. Importator de alcool Producãtor de bãuturi alcoolice
2. Importator de alcool Spitale, farmacii
3. Importator de alcool Utilizatori în scop tehnologic, alţii
decât producãtorii de bãuturi
alcoolice
--------------------------------------------------------------------------------

II. Pentru comercializarea bãuturilor alcoolice, a produselor din tutun şi a cafelei
--------------------------------------------------------------------------------
Furnizor Cumpãrãtor
--------------------------------------------------------------------------------
1. Producãtor intern sau importator Agent comercial şi de marketing
Distribuitor**)
Comerciant în sistem angro
Comerciant în sistem en detail
Producãtor***)
2. Agent comercial şi de marketing Distribuitor
Comerciant în sistem angro
Comerciant în sistem en detail
3. Distribuitor Comerciant în sistem angro
Comerciant în sistem en detail
4. Comerciant în sistem angro Comerciant în sistem en detail
--------------------------------------------------------------------------------
*) Valabilã şi în cazul alcoolului vândut de cãtre producãtorii de bãuturi alcoolice.
**) Activitatea distribuitorului se asimileazã cu cea a agenţilor economici comercianţi în sistem angro şi se autorizeaza în aceleaşi condiţii ca şi în cazul agenţilor economici care desfãşoarã activitate în sistem angro.
***) Valabilã doar în cazul achiziţionãrii de produse supuse autorizãrii, utilizate ca materie prima pentru realizarea altor produse supuse autorizãrii.


ANEXA 2
(anexa nr. 17 la Ordonanta de urgenta
--------------------------------------
a Guvernului nr. 82/1997)
-------------------------

TAXELE
de autorizare pentru comercializarea alcoolului, bãuturilor alcoolice, produselor din tutun şi a cafelei
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea activitãţii Taxa de autorizare
crt.
--------------------------------------------------------------------------------
1. Alcool*)
a) Producţia interna:
- pentru o producţie anuala de pana la 40.000 hl 50.000.000 lei
- pentru o producţie anuala de peste 40.000 hl pana 200.000.000 lei
la 120.000 hl
- pentru o producţie anuala de peste 120.000 hl 350.000.000 lei

b) pentru import:
- de pana la 40.000 hl/an 50.000.000 lei
- peste 40.000 hl/an pana la 120.000 hl/an 200.000.000 lei
- peste 120.000 hl/an 350.000.000 lei

2. Bãuturi alcoolice**)
a) pentru comercializarea fiecãrui sortiment de bãuturi
alcoolice din producţie proprie sau din operaţiuni
de import proprii 10.000.000 lei
b) pentru comercializarea urmãtoarelor grupe de produse
în sistem angro şi en detail:
- bãuturi spirtoase 10.000.000 lei
- tuica şi rachiuri naturale 10.000.000 lei
- vinuri şi produse pe baza de vin 10.000.000 lei
- bere 10.000.000 lei
- bãuturi alcoolice din import 10.000.000 lei
c) pentru comercializarea bãuturilor alcoolice în
sistem de alimentaţie publica:
- unitãţi de alimentaţie publica cu pana la 40 de locuri
la masa sau la bar 5.000.000 lei
- unitãţi de alimentaţie publica cu 41 - 100 de locuri
la masa sau la bar 7.500.000 lei
- unitãţi de alimentaţie publica cu peste 100 de locuri
la masa sau la bar 10.000.000 lei
- unitãţi de alimentaţie publica cu activitate sezoniera 1/3 din taxa de
autorizare percepu-
ta pentru unitãţile
cu activitate per-
manenta, corespun-
zator numãrului de
locuri la masa sau
la bar
- cantine şi cantine-restaurant care organizeazã 5% din taxa minima
mese festive perceputã pentru
unitãţile de ali-
mentatie publica
d) pentru comercializarea de bãuturi alcoolice în
magazine de vînzare la preţuri cu amãnuntul taxa
se percepe, pe fiecare unitate de desfacere, pe
urmãtoarele grupe de produse***), astfel:
- bãuturi spirtoase 1.000.000 lei
- vinuri şi bãuturi pe baza de vin 1.000.000 lei
- tuica şi rachiuri naturale 1.000.000 lei
- bere 1.000.000 lei
- produse din import 1.000.000 lei

3. Produse din tutun
a) pentru comercializarea tigaretelor provenite din
producţia proprie 150.000.000 lei
b) pentru comercializarea tigaretelor provenite din
operaţiuni de import proprii 150.000.000 lei
c) pentru comercializarea produselor din tutun, altele
decât tigaretele, provenite din producţia proprie 5.000.000 lei
d) pentru comercializarea produselor din tutun, altele
decât tigaretele provenite din operaţiuni de import
proprii 5.000.000 lei
e) pentru comercializarea tigaretelor şi a produselor din
tutun în sistem angro 100.000.000 lei
f) pentru comercializarea numai a produselor din tutun,
altele decât tigaretele, în sistem angro 5.000.000 lei
g) pentru comercializarea tigaretelor şi a produselor din
tutun în sistem en detail 1.000.000 lei

4. Cafea, cafea cu inlocuitori, cafea solubila, inclusiv
amestecuri cu cafea solubila
a) pentru comercializarea tuturor sortimentelor de cafea
supuse autorizãrii, provenite din producţia proprie sau
din operaţiuni proprii de import 50.000.000 lei
b) pentru comercializarea tuturor sortimentelor de cafea
supuse autorizãrii în sistem angro 10.000.000 lei
c) pentru comercializarea sortimentelor de cafea supuse
autorizãrii în sistem de alimentaţie publica****):
- cofetarii 2.000.000 lei
- unitãţi de alimentaţie publica cu pana la 40 de locuri
la masa sau la bar 1.000.000 lei
- unitãţi de alimentaţie publica cu peste 40 de locuri
la masa sau la bar 2.500.000 lei
d) pentru comercializarea tuturor sortimentelor de cafea
supuse autorizãrii prin unitãţi de desfacere la preţuri
cu amãnuntul 1.000.000 lei
--------------------------------------------------------------------------------

NOTA:
A. *) 1. Nivelul producţiei anuale sau al importului anual de alcool, în funcţie de care se va datora taxa de autorizare, este cel declarat de agenţii economici producãtori sau importatori la solicitarea autorizaţiei.
2. În condiţiile trecerii de la o transa inferioarã la o transa superioarã, taxele de autorizare achitate vor fi regularizate în raport cu producţia efectiv realizatã sau cu cantitatea de alcool importata.
3. Regularizarea se face în termen de 30 de zile de la expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei.
4. Taxa se aplica în aceleaşi condiţii şi pentru producãtorii de bãuturi alcoolice care vand alcool.
**) 1. Prin sortiment de bãutura alcoolicã se înţelege fiecare tip de bãutura cu denumire diferita.
2. Pentru fiecare nou sortiment de bãuturi alcoolice, produs sau importat ulterior obţinerii autorizaţiei iniţiale, se va solicita o noua autorizaţie, cu achitarea taxei aferente. Acelaşi principiu se va aplica şi pentru grupele de bãuturi alcoolice comercializate în sistem angro şi en detail.
***) Pentru mediul rural, în centrul de comuna taxa se reduce cu 50%, iar în satele apartinatoare, cu 75% .
****) Taxa de autorizare pentru cafea nu se mai percepe şi pentru unitãţile de alimentaţie publica care plãtesc taxa de autorizare pentru comercializarea bãuturilor alcoolice.
B. Pentru comercianţii în sistem en detail şi de alimentaţie publica de produse supuse autorizãrii, care deţin în subordine unitãţi de desfacere care au sedii diferite, autorizaţia se elibereazã cu plata taxei corespunzãtoare, pentru fiecare unitate în parte. Eliberarea autorizaţiilor se face de cãtre organul fiscal în evidenta cãruia este înregistrat comerciantul, persoana juridicã, ca plãtitor de impozite şi taxe.
-------------------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016