Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. VII.1 din Legea nr. 134/2025 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.
ART. I
Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 29 iunie 1998, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 6 alineatul (1), litera d) va avea următorul cuprins:
"d) drumuri naţionale principale:
(i) drumuri naţionale care asigură legătura capitalei ţării cu oraşele reşedinţă de judeţ, legăturile dintre acestea, legăturile cu obiectivele militare, astfel cum sunt definite la art. 3 lit. h) din Legea nr. 122/2011 privind regimul armelor, dispozitivelor militare şi muniţiilor deţinute de Ministerul Apărării Naţionale şi de forţele armate străine pe teritoriul României, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu punctele de control pentru trecerea frontierei de stat a României;
(ii) drumurile naţionale care asigură legăturile cu statele vecine şi interconectează drumurile transfrontaliere situate în interiorul spaţiului Schengen terestru;
(iii) alte drumuri naţionale pe care la ultimul recensământ de circulaţie s-a înregistrat un volum de trafic mediu zilnic anual mai mare de 3.500 de vehicule fizice/ 24 de ore sau mai mare de 4.500 de vehicule etalon autoturisme/24 de ore;"
2. La articolul 40^1, litera b) se abrogă.
3. La articolul 41, alineatele (27) şi (29) vor avea următorul cuprins:
"(27) În situaţia în care mai multe vehicule cu depăşiri ale maselor şi/sau dimensiunilor maxime admise circulă în convoi, lungimea acestuia nu va depăşi 200 de metri. Convoiul poate avea în componenţă maximum 3 vehicule.
....................
(29) Convoiul prevăzut la alin. (27) trebuie să fie însoţit de autovehicule de însoţire autorizate, care să circule unul în faţa şi celălalt în spatele fiecărui vehicul din componenţa convoiului, precum şi de un echipaj al poliţiei rutiere."
4. La articolul 41^1, alineatul (1) se abrogă.
5. La articolul 61 alineatul (1), literele k) şi l) vor avea următorul cuprins:
"k) refuzul de a supune vehiculul verificării prin cântărire şi/sau măsurare a dimensiunilor, refuzul de a însoţi vehiculul personalului cu atribuţii de control în vederea cântăririi şi/sau măsurării dimensiunilor transportului, precum şi refuzul de a prezenta personalului cu atribuţii de control documentele privind transportul, cu amendă de la 15.000 lei la 30.000 lei, aplicată conducătorului auto;
l) sustragerea de la control, obstrucţionarea controlului, neoprirea la semnalul regulamentar al personalului cu atribuţii de control, cu amendă de la 15.000 lei la 30.000 lei, aplicată conducătorului auto;"
6. La articolul 61^2, litera c) va avea următorul cuprins:
"c) personalul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.:
(i) la punctele de trecere a frontierei de stat;
(ii) prin intermediul sistemelor automate, prevăzute la art. 60 alin. (5), instalate pe drumurile de interes naţional;"
ART. II
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, ministrul transporturilor şi infrastructurii aprobă prin ordin norme metodologice pentru efectuarea controlului de către personalul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., prin intermediul sistemelor automate, prevăzute la art. 60 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările aduse prin prezenta ordonanţă, instalate pe drumurile de interes naţional.
PRIM-MINISTRU
ILIE-GAVRIL BOLOJAN
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Marian Neacşu
p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Raed Arafat,
secretar de stat
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Ciprian-Constantin Şerban
Ministrul energiei,
Bogdan-Gruia Ivan
Bucureşti, 21 august 2025.
Nr. 15.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: