Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDINUL nr. 201 din 21 februarie 1994  privind completarea Indrumarului pentru aplicarea prevederilor   Hotaririi Guvernului nr. 206/1993 privind unele masuri pentru continuarea liberalizarii preturilor si tarifelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDINUL nr. 201 din 21 februarie 1994 privind completarea Indrumarului pentru aplicarea prevederilor Hotaririi Guvernului nr. 206/1993 privind unele masuri pentru continuarea liberalizarii preturilor si tarifelor

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 59 din 7 martie 1994
Ministru de stat, ministrul finanţelor,
în baza Hotãrîrii Guvernului nr. 788/1992 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor,
avînd în vedere prevederile <>art. 3 din Hotãrîrea Guvernului nr. 206/1993 privind unele mãsuri pentru continuarea liberalizarii preţurilor şi tarifelor, precum şi ale Hotãrîrii Guvernului nr. 45/1994 de modificare şi completare a <>Hotãrîrii Guvernului nr. 206/1993 ,
emite urmãtorul ordin:

1. Se aproba completarea Indrumarului pentru aplicarea prevederilor <>Hotãrîrii Guvernului nr. 206/1993 privind unele mãsuri pentru continuarea liberalizarii preţurilor şi tarifelor, anexa la prezentul ordin.
2. Departamentul de evoluţie a preţurilor şi protecţie a concurentei, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti - serviciile de preţuri şi protecţie a concurentei - din cadrul Ministerului Finanţelor vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

ANEXA 1

COMPLETAREA
Indrumarului pentru aplicarea prevederilor <>Hotãrîrii Guvernului nr. 206/1993 privind unele mãsuri pentru continuarea liberalizarii preţurilor şi tarifelor

Îndrumarul pentru aplicarea prevederilor <>Hotãrîrii Guvernului nr. 206/1993 privind unele mãsuri pentru continuarea liberalizarii preţurilor şi tarifelor, aprobat prin <>Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 766/1993 , se completeazã dupã cum urmeazã:

I. În cadrul punctului 1 din îndrumar, dupã alineatul 1 se introduce un nou alineat cu urmãtorul cuprins:
"Pentru produsele şi serviciile de interes local prevãzute în anexa la Hotãrîrea Guvernului nr. 45/1994 - pentru care stabilirea preţurilor şi tarifelor se face sub supravegherea organelor teritoriale ale Ministerului Finanţelor şi a autoritãţilor administraţiei publice judeţene şi a municipiului Bucureşti - regiile autonome şi societãţile comerciale cu capital de stat producãtoare sau prestatoare de servicii prezintã organelor de supraveghere notele de negociere a preţurilor cu ridicatã şi a tarifelor pentru serviciile prestate agenţilor economici beneficiari, precum şi propunerile de preţuri cu amãnuntul şi de tarife pentru serviciile care se presteazã populaţiei. Atît notele de negociere, cît şi propunerile de preţuri cu amãnuntul şi de tarife pentru serviciile care se presteazã populaţiei vor fi semnate de organele administraţiei publice locale sub autoritatea cãrora se afla agentul economic producãtor sau prestator. Eventualele divergenţe ce nu pot fi rezolvate pe plan local se arbitreaza în vederea soluţionãrii de cãtre Ministerul Finanţelor - Departamentul de evoluţie a preţurilor şi protecţie a concurentei."

II. Punctul 3 din îndrumar se completeazã cu subpunctele 3.4., 3.5. şi 3.6., avînd urmãtorul conţinut:
"3.4. În cazul în care, în actul prin care se notifica intenţia de majorare, furnizorul nu specifica nivelul de preţ sau de tarif notificat ori nu include motivatia concretã a majorãrii preconizate, respectiv nu specifica influentele asupra nivelului unitar de preţ sau de tarif, operaţiunea de notificare se considera incompleta şi deci inoperantã, deoarece aceasta nu poate constitui baza de negociere pentru noul nivel de preţ sau de tarif. În asemenea situaţii, beneficiarilor le revine obligaţia sa semnaleze furnizorilor ca notificarea trimisa nu respecta integral prevederile prezentului îndrumar, deoarece fac imposibila negocierea noului nivel de preţ sau de tarif şi, ca urmare, este imposibil de efectuat majorarea preconizata.
O asemenea obligaţie revine şi serviciilor teritoriale de preţuri şi protecţie a concurentei - în cazurile prevãzute la alineatul precedent - pentru produsele şi serviciile specificate în anexa la îndrumar (pentru care organele Ministerului Finanţelor primesc, în copie, notificarea intentiei de majorare a preţurilor şi tarifelor).
În situaţia în care unii beneficiari - pentru produsele şi serviciile care nu se regãsesc în anexa la prezentul îndrumar - accepta acte de notificare incomplete, dîndu-şi acordul scris asupra intentiei de majorare preconizate fãrã a dispune de dimensionarea anticipata a noului nivel de preţ sau de influentele asupra nivelului de preţ, aceştia o fac pe proprie rãspundere. În aceste cazuri, majorarea se poate efectua numai cu influentele cunoscute de furnizori la data notificãrii incomplete şi numai în mãsura în care reglementãrile legale nu interzic influentarea preţurilor.
3.5. Prin exceptarea furnizorilor de cãrbuni, produse petroliere, gaze naturale, energie electrica şi termica de la obligaţia de a notifica intenţia de majorare a preţurilor cu cel puţin 30 de zile înainte de aplicare, agenţii economici beneficiari ai acestor produse şi servicii:
- vor notifica, cu cel puţin 30 de zile înainte de aplicare, intenţia de majorare a preţurilor şi tarifelor la produsele şi serviciile proprii, în aceasta perioada negociindu-se nivelurile concrete pe sortimente şi prestãri;
- în nivelul de preţ sau de tarif pe care îl vor notifica urmeazã sa fie cuprinse şi influente rezultate din majorarea preţurilor de aprovizionare şi, respectiv, a tarifelor pentru serviciile care le-au fost prestate în primele 30 de zile.
3.6. Pentru ca impactul preţurilor de aprovizionare asupra nivelului de preţ la producţia proprie sa fie cît mai mic, asigurindu-se astfel posibilitãţi mai mari de desfacere la intern, precum şi o profitabilitate sporitã la export, este necesar ca notificarea intentiei de majorare a preţurilor şi a tarifelor sa fie precedatã şi de mãsuri pentru utilizarea cît mai raţionalã a materiilor prime, combustibililor şi energiei, reducindu-se consumul specific pe unitatea de produs."

III. Ultima propozitie din punctul 7.1. alineatul 1 se completeazã, avînd urmãtoarea formulare:
"7.1. ... Comunicarea se va face numai pentru produsele şi serviciile prevãzute în anexa nr. 2 la prezentul îndrumar de cãtre toţi agenţii economici, indiferent de forma de organizare şi de tipul de proprietate."
IV. Punctul 8 alineatul 1 se completeazã cu urmãtoarea fraza:
"8. ... Cotele de adaos comercial sau comision în vigoare la 30 iunie 1993 sînt cele declarate între limitele de 0 şi 30% sau peste acest nivel, în cazurile aprobãrilor date potrivit reglementãrilor legale de cãtre Ministerul Finanţelor - Departamentul de evoluţie a preţurilor şi protecţie a concurentei."
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016