Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.82 din 20 august 2008  pentru stabilirea domeniilor si conditiilor privind angajarea si executarea, la cerere, prin unitatile ministerului apararii, a prestarilor de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. M.82 din 20 august 2008 pentru stabilirea domeniilor si conditiilor privind angajarea si executarea, la cerere, prin unitatile ministerului apararii, a prestarilor de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice

EMITENT: MINISTERUL APARARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 631 din 1 septembrie 2008

Pentru aplicarea prevederilor <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii,
în temeiul <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 ,

ministrul apãrãrii emite prezentul ordin.


CAP. I
Principii generale

ART. 1
(1) Domeniile şi condiţiile în care unitãţile Ministerului Apãrãrii pot angaja şi executa, la cerere, prestãri de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice sunt stabilite prin prezentul ordin.
(2) Prezentul ordin nu se aplicã structurilor prevãzute la <>art. 53 alin. (2) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii.
ART. 2
(1) Prestãrile de servicii reprezintã activitãţile desfãşurate în folosul sau în interesul unor persoane juridice sau fizice, la cererea acestora.
(2) Angajarea prestãrilor de servicii se referã la acţiunea de acceptare a efectuãrii unor activitãţi solicitate de persoane juridice sau fizice, în condiţii determinate.
(3) Executarea prestãrilor de servicii reprezintã îndeplinirea tuturor obligaţiilor asumate printr-un contract încheiat anterior.
ART. 3
Unitãţile militare executã, potrivit specificului acestora, prestãri de servicii în domeniile de activitate prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 4
(1) Comandanţii unitãţilor militare aprobã executarea unor prestãri de servicii care necesitã participarea efectivelor şi/sau tehnicii de valoarea unui pluton/similare, cu informarea ierarhicã a eşalonului superior, pânã la nivelul structurilor centrale din Ministerul Apãrãrii.
(2) Pentru prestãrile de servicii care necesitã participarea efectivelor şi/sau tehnicii care depãşesc valoarea unui pluton/similare, aprobãrile se dau de cãtre comandanţii urmãtoarelor eşaloane:
a) pentru efective şi/sau tehnicã pânã la valoarea unei companii/similare - comandantul brigãzii/similare;
b) pentru efective şi/sau tehnicã ce depãşesc valoarea unei companii/similare - comandantul diviziei/similare;
c) pentru tehnicã de luptã - tancuri, maşini de luptã ale infanteriei, transportoare amfibii blindate, tunuri, armament, muniţie de manevrã, în vederea participãrii la producţii cinematografice - ministrul apãrãrii, la propunerea şefului Statului Major General, cu respectarea prevederilor instrucţiunilor privind activitatea de relaţii publice în armatã.
(3) În eventualitatea apariţiei unor solicitãri de prestãri de servicii în domenii care nu sunt prevãzute în anexa nr. 1, acestea se soluţioneazã cu aprobarea şefului Statului Major General.
ART. 5
Obligaţiile legale ale angajatorului privind securitatea şi sãnãtatea în muncã se îndeplinesc de beneficiarul serviciilor prestate şi de unitatea militarã. Modul concret în care se executã activitãţile şi mãsurile pe linia securitãţii şi sãnãtãţii în muncã se negociazã şi se menţioneazã în contractul de prestãri de servicii.
ART. 6
(1) Prestãrile de servicii se executã cu personalul şi utilajele unitãţii, cu condiţia ca utilizarea personalului şi tehnicii sã nu afecteze misiunile de bazã, programul de instruire şi pregãtire şi termenele prevãzute pentru operaţionalizarea unitãţilor militare potrivit planurilor aprobate.
(2) Personalul, tehnica, perioada, locul, programul de lucru şi alte detalii privind serviciile prestate se consemneazã în ordinul de zi pe unitate.
(3) Tehnica de luptã şi materialele de la stocul de mobilizare se folosesc în activitatea de prestãri de servicii, cu respectarea strictã a procedurilor şi aprobãrilor prevãzute în reglementãrile interne ale Ministerului Apãrãrii privind mobilizarea forţelor Armatei României.
ART. 7
În procesul de angajare şi executare a prestãrilor de servicii, persoanele implicate desfãşoarã activitãţi în conformitate cu prevederile art. 8-14.

CAP. II
Angajarea prestãrilor de servicii

ART. 8
(1) Pentru a putea beneficia de prestãrile de servicii efectuate de unitãţile militare ale Ministerului Apãrãrii, persoanele juridice şi/sau fizice trebuie sã depunã în scris, la sediul unitãţii prestatoare, comandã fermã, cerere sau adresã, dupã caz. Personalul aparţinând Ministerului Apãrãrii solicitã executarea prestãrilor de servicii prin raport personal adresat comandantului unitãţii.
(2) Persoanele juridice care solicitã prestarea de servicii de cãtre unitãţile militare ale Ministerului Apãrãrii trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã nu facã obiectul unei proceduri legale pentru declararea falimentului sau lichidãrii ori suspendãrii activitãţii;
b) sã nu fi fost condamnate în ultimii 3 ani, prin hotãrârea definitivã a unei instanţe judecãtoreşti, pentru o faptã care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesionalã;
c) sã nu aibã datorii cãtre bugetul de stat;
d) sã prezinte documente care sã ateste legalitatea activitãţilor executate, precum şi autorizaţii sau certificate care se impun a fi deţinute pentru executarea lucrãrilor, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 9
Dupã primirea comenzilor privind prestarea de servicii, comandantul unitãţii militare numeşte prin ordin de zi pe unitate o comisie de negociere.
ART. 10
(1) Comisia de negociere, împreunã cu compartimentele de specialitate din unitatea militarã prestatoare, sub coordonarea şefului logisticii/similar, desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) analizeazã comenzile;
b) stabileşte posibilitãţile şi cãile de realizare;
c) întocmeşte documentaţia de execuţie, dacã este cazul;
d) calculeazã costurile prestãrii de servicii;
e) stabileşte data când se desfãşoarã negocierea contractului;
f) negociazã direct cu beneficiarul.
(2) Criteriile care se au în vedere la negociere sunt legate de preţul cel mai avantajos oferit de beneficiarul prestãrilor de servicii şi de condiţiile privind hrãnirea, echiparea, cazarea, transportul, asistenţa medicalã pentru personalul participant şi de protecţia mediului, securitate şi sãnãtate în muncã pe care acesta le oferã.
(3) La sfârşitul negocierii, comisia de negociere încheie un proces-verbal, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 11
(1) Pentru desfãşurarea activitãţilor referitoare la angajarea şi executarea prestãrilor de servicii, personalul Ministerului Apãrãrii este obligat sã respecte urmãtoarele principii:
a) integritatea, respectiv însuşirea de a fi integru, corect şi incoruptibil;
b) competenţa profesionalã, respectiv îndeplinirea atribuţiilor de serviciu cu profesionalism, competenţã, imparţialitate, aplicând cunoştinţele, aptitudinile şi experienţa dobândite;
c) transparenţa, respectiv punerea la dispoziţia tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru angajarea prestãrilor de servicii;
d) tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a condiţiilor pentru angajarea prestãrilor de servicii, astfel încât orice beneficiar sã aibã şanse egale de a beneficia de serviciile solicitate;
e) confidenţialitatea, respectiv garantarea protejãrii secretului comercial şi a proprietãţii intelectuale a beneficiarului;
f) responsabilitatea, respectiv respectarea separãrii responsabilitãţilor stabilite prin lege pentru diferiţi factori implicaţi în prestãrile de servicii şi neimpunerea unor acţiuni ca urmare a poziţiilor ierarhice ocupate.
(2) Personalul structurilor Ministerului Apãrãrii implicate în angajarea şi executarea prestãrilor de servicii este obligat sã respecte urmãtoarele reguli de conduitã:
a) sã considere interesul public mai presus de orice alt interes, în exercitarea atribuţiilor funcţionale;
b) sã aplice principiile fundamentale care stau la baza activitãţilor referitoare la angajarea şi executarea prestãrilor de servicii, prevãzute la alin. (1);
c) sã fie loiali faţã de instituţia în care îşi desfãşoarã activitatea;
d) sã acţioneze pentru prestarea de servicii de calitate şi sã accepte responsabilitatea pentru rezultatele muncii proprii şi a celor pentru care este rãspunzãtor;
e) sã cunoascã reglementãrile din domeniul prestãrilor de servicii şi sã manifeste interes pentru respectarea şi aplicarea corectã a acestora;
f) sã aplice principiile şi metodele de management al riscului în angajarea şi executarea prestãrilor de servicii;
g) sã acţioneze pentru susţinerea onoarei, integritãţii şi demnitãţii;
h) sã exprime opinii într-o manierã obiectivã şi deschisã, numai pe baza unei cunoaşteri adecvate;
i) sã manifeste integritate personalã, încredere în sine, cinste şi respect pentru alţii;
j) sã evite afectarea conduitei sau a discernãmântului de problemele personale;
k) sã foloseascã priceperea profesionalã în interesul instituţiei;
l) sã aibã un comportament civilizat pe întreaga perioadã de desfãşurare a activitãţilor de serviciu sau în conexiune cu acestea;
m) sã fie riguroşi, conştiincioşi şi responsabili în îndeplinirea sarcinilor de serviciu;
n) sã fie obiectivi şi imparţiali în toate circumstanţele exerciţiului funcţiei publice;
o) sã nu se foloseascã de funcţia lor pentru a obţine avantaje sau beneficii personale;
p) sã nu solicite sau sã nu accepte cadouri, servicii, favoruri sau orice alt avantaj de la persoanele juridice sau fizice cu care colaboreazã în mod oficial pe parcursul activitãţilor referitoare la angajarea şi executarea prestãrilor de servicii;
q) sã îşi administreze interesele private astfel încât sã previnã apariţia unui conflict de interese.

CAP. III
Executarea prestãrilor de servicii

ART. 12
Încheierea contractului de prestãri de servicii se face dupã finalizarea negocierii preţului pentru prestarea de servicii şi aprobarea procesului-verbal respectiv de cãtre persoanele prevãzute la art. 4.
ART. 13
(1) Contractul pentru prestãri de servicii se încheie între Ministerul Apãrãrii, reprezentat de comandantul/şeful unitãţii militare prestatoare, şi persoana juridicã sau fizicã solicitantã.
(2) La încheierea contractului se utilizeazã modelul prezentat în anexa nr. 3, care conţine elemente considerate ca fiind obligatorii, contractul urmând a fi completat cu alte clauze care se considerã a fi necesare pentru clarificarea condiţiilor de execuţie a contractului, stabilite prin negociere.
(3) Contractul de prestãri de servicii trebuie sã fie obligatoriu avizat juridic şi sã obţinã viza de control financiar preventiv propriu.
ART. 14
(1) Contravaloarea serviciilor prestate se stabileşte de cãtre unitãţile militare ale Ministerului Apãrãrii care le efectueazã, luându-se în calcul cheltuielile de personal, cheltuielile materiale şi servicii pe care le implicã, avându-se în vedere valoarea de piaţã a serviciilor ce urmeazã a fi prestate.
(2) Pentru activele fixe şi materialele de natura obiectelor de inventar, în calculul cheltuielilor indirecte se include şi amortizarea/uzura acestora. Contravaloarea se actualizeazã periodic în funcţie de modificarea unor componente ale preţului. Suma rezultatã din calcul constituie valoarea minimã pentru negocierea preţurilor.
(3) Pentru unitãţile militare productive ale Ministerului Apãrãrii, contravaloarea este cea determinatã prin calculaţii de preţ, pe categorii de lucrãri, întocmite conform prevederilor instrucţiunilor privind planificarea, evidenţa şi raportarea activitãţilor de producţie din unitãţile Ministerului Apãrãrii.
(4) La emiterea facturii fiscale se înscrie, calculeazã, încaseazã şi vireazã taxa pe valoarea adãugatã - TVA, procentual la valoarea facturii, în cazul plãtitorilor de TVA. Cota de TVA se vireazã la bugetul de stat împreunã cu celelalte taxe şi impozite în condiţiile legii.
(5) În situaţia realizãrii unor venituri superioare plafonului anual, stabilit conform legislaţiei în vigoare, din activitãţi care îndeplinesc condiţiile unor operaţiuni impozabile, unitãţile militare devin plãtitoare de TVA în condiţiile şi la termenele stabilite de prevederile legale în domeniu.
ART. 15
În termen de 3 zile de la încheierea contractului de prestãri de servicii, beneficiarul este obligat sã achite în avans 80% din contravaloarea acestuia.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 16
Contravaloarea serviciilor prestate de unitãţile militare ale Ministerului Apãrãrii se achitã în moneda naţionalã.
ART. 17
Veniturile proprii realizate din activitãţile de prestãri de servicii executate în domeniile de activitate stabilite în anexa nr. 1, potrivit aprobãrilor prevãzute la art. 4, se încaseazã şi se utilizeazã în conformitate cu dispoziţiile legale.
ART. 18
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 19
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Metodologia privind angajarea şi executarea prestãrilor de servicii de cãtre unitãţile militare ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, aprobatã prin Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M. 41/2000*), cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
_________
*) Ordinul nr. M. 41/2000 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare a ţãrii şi securitate naţionalã.

ART. 20
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul apãrãrii,
Teodor Viorel Meleşcanu

Bucureşti, 20 august 2008.
Nr. M. 82.

ANEXA 1

LISTA
cu domeniile în care unitãţile militare din Ministerul Apãrãrii
pot presta servicii

1. Servicii de reparare şi de întreţinere a vehiculelor şi a echipamentelor aferente şi servicii conexe
2. Servicii de reparare şi de întreţinere şi servicii conexe pentru mijloacele de transport aerian, feroviar, rutier şi maritim
3. Servicii de reparare şi de întreţinere şi servicii conexe pentru computere personale, pentru echipament de biroticã, pentru echipament de telecomunicaţii şi pentru echipament audiovizual
4. Servicii de reparare şi de întreţinere a echipamentului medical şi de precizie
5. Servicii de reparare şi de întreţinere a aparatelor de mãsurare, de testare şi de control
6. Servicii de calibrare
7. Servicii de reparare şi de întreţinere a pompelor, a vanelor, a robinetelor, a containerelor de metal şi a maşinilor
8. Servicii de reparare şi de întreţinere a maşinilor şi aparatelor electrice şi a echipamentului conex
9. Servicii de reparare şi de întreţinere a instalaţiilor de construcţii
10. Servicii de reparare şi de întreţinere a armelor de foc şi a sistemelor de armament
11. Servicii de reparare şi de întreţinere a mobilierului
12. Servicii de reparare şi de întreţinere a instrumentelor muzicale
13. Servicii de instalare de motoare electrice, de generatoare şi de transformatoare
14. Servicii de instalare de echipament de distribuţie şi de comandã a energiei electrice
15. Servicii de instalare de echipament mecanic
16. Servicii de instalare de motoare de vehicule
17. Servicii de instalare de motoare de nave
18. Servicii de instalare de motoare de aeronave
19. Servicii de instalare de echipament de mãsurat, de control, de testare şi de navigare
20. Servicii de instalare de echipament comunicaţii
21. Servicii de instalare de emiţãtoare radio
22. Servicii de instalare de echipament de telefonie prin fir
23. Servicii de instalare de echipament de telegrafie prin fir
24. Servicii de instalare de echipament de ridicare şi de manipulare, cu excepţia ascensoarelor şi a scãrilor rulante
25. Servicii de instalare de utilaje şi aparate de filtrare sau de purificare a lichidelor
26. Servicii de instalare de utilaje de construcţii
27. Servicii de instalare de utilaje de prelucrare a alimentelor
28. Servicii de instalare de utilaje pentru fabricarea materialelor textile, a îmbrãcãmintei şi a pieii
29. Servicii de instalare de sisteme de armament
30. Servicii de instalare de computere şi de echipament de biroticã
31. Servicii de instalare de rezervoare
32. Servicii de transport terestru
33. Servicii de automobile blindate
34. Servicii de transport naval
35. Servicii de transport aerian
36. Servicii de transport medical
37. Servicii de transport de arme şi muniţii
38. Servicii aeriene şi servicii conexe
39. Servicii de manipulare şi depozitare a încãrcãturilor
40. Servicii anexe pentru transportul terestru
41. Servicii anexe pentru transportul naval
42. Servicii anexe pentru transportul aerian
43. Servicii de consultanţã privind sistemele informatice şi servicii de consultanţã tehnicã
44. Servicii de analizã şi de programare de sisteme
45. Servicii de asistenţã privind reţelele de informaţii
46. Servicii de analizã de date
47. Servicii de gestionare a instalaţiilor informatice
48. Servicii de asistenţã şi de consultanţã informaticã
49. Servicii de reţele informatice
50. Elaborare de acorduri privind nivelul de asistenţã
51. Servicii de laborator de cercetare
52. Servicii de cercetare marinã
53. Servicii de dezvoltare experimentalã
54. Servicii de consultanţã în cercetare şi în dezvoltare
55. Servicii de gestionare a registrelor contabile
56. Servicii de gestionare a salariilor
57. Studiu de fezabilitate
58. Servicii de consultanţã în domeniul securitãţii
59. Servicii de consultanţã tehnicã
60. Servicii de inspectare şi verificare a construcţiilor
61. Servicii de consultanţã în telecomunicaţii
62. Servicii de consultanţã în protecţia contra riscurilor şi în controlul riscurilor
63. Servicii de expertizã
64. Studii tehnice
65. Servicii de topografie
66. Servicii de analizã la suprafaţã
67. Servicii de analizã hidrograficã
68. Servicii de cartografie
69. Servicii de cadastru
70. Servicii de fotogrammetrie
71. Servicii de asistenţã tehnicã
72. Servicii de analizã tehnicã
73. Servicii de inspecţie a utilajelor
74. Servicii de inspecţie tehnicã a automobilelor
75. Servicii de inspecţie tehnicã a construcţiilor
76. Servicii de inspecţie în domeniul siguranţei maritime
77. Servicii de testare a etanşeitãţii
78. Servicii de inspecţie a podurilor
79. Servicii de testare tehnicã
80. Servicii de pazã
81. Servicii de supraveghere
82. Servicii de patrulare
83. Servicii de fotografie şi servicii conexe
84. Servicii de radiografie
85. Servicii de traducere
86. Servicii de interpretariat
87. Servicii de arhivare
88. Servicii de apãrare militarã
89. Servicii de tipãrire de cãrţi
90. Servicii de tipãrire de registre
91. Servicii de tipãrire de carnete de formulare de comandã
92. Servicii de tipãrire de chitanţiere
93. Servicii de tipãrire de albume pentru mostre sau pentru colecţii
94. Servicii de tipãrire de clasoare, dosare sau coperţi de dosare
95. Servicii de tipãrire de cãrţi de vizitã
96. Servicii de tipãrire de formulare
97. Servicii de tipãrire de calendare
98. Servicii conexe tipãririi
99. Servicii de finisare a tipãriturilor
100. Servicii de editare
101. Servicii de legare şi de finisare
102. Servicii de învãţãmânt superior
103. Servicii de şcoli de aviaţie
104. Servicii de şcoli de marinã
105. Servicii de şcoli de scafandri
106. Servicii de şcoli de schi
107. Servicii de formare specializatã
108. Cursuri de informaticã
109. Servicii de formare în domeniul mediului
110. Servicii de formare în domeniul securitãţii
111. Organizare de cursuri de limbi strãine
112. Gestionare a unui centru de învãţãmânt
113. Servicii de sãnãtate
114. Servicii de recreere, culturale şi sportive
115. Servicii de cinematografie şi servicii video
116. Servicii de radio şi de televiziune
117. Servicii de divertisment prestate de producãtorii de teatru, coruri, ansambluri muzicale şi orchestre
118. Servicii de pirotehnie
119. Servicii prestate de biblioteci, arhive, muzee şi alte servicii culturale
120. Servicii privind activitãţile sportive
121. Servicii de organizare a evenimentelor sportive
122. Servicii marine

ANEXA 2

ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII
Unitatea Militarã nr. ...........

Aprob
Comandantul/Şeful U.M. .........

PROCES - VERBAL
privind negocierea unor prestãri de servicii
- model -

Nr. ........ din .........

1. Prestarea de servicii negociatã ......................................
2. Prestarea a fost solicitatã cu .......................................
nr......., din ......., de cãtre ........................................
solicitantul prestãrii sau reprezentantul negocierii)
3. Comisia de negociere este constituitã, în baza OZU nr. ........., din:
a) preşedinte: .....................
b) membri: .........................
(nume, prenume, calitate)
4. Preţul stabilit iniţial pentru prestare ..............................
5. Preţurile oferite pe parcursul negocierii ............................
6. Prestarea a fost stabilitã la preţul de ......................... lei.
7. Termen de execuţie ..................................... .
8. Termen de platã ........................................ .

Preşedinte ....................... Solicitantul prestãrii,
.......................

Membri: .....................
.....................

ANEXA 3

ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII
Unitatea Militarã nr. .............


CONTRACT PENTRU PRESTĂRI DE SERVICII
- model -
Nr. ......... din ..........

PĂRŢI CONTRACTANTE
Art. 1. - Între Ministerul Apãrãrii, prin Unitatea Militarã nr. ......., cu sediul în ....., str. ...... nr. ...., judeţul (sectorul) ...., cod fiscal nr. ....., telefon ......, fax ......, cont de virament nr. ....., deschis la ...., reprezentatã prin comandant/şef ....... şi contabil şef ....., în calitate de prestator, şi ......., cu sediul în str. ......... nr. ......, judeţul (sectorul) ...... cod fiscal nr. ......, telefon ....., fax ......, cont de virament nr. ....., deschis la ......, reprezentatã prin ......., în calitate de beneficiar, s-a încheiat urmãtorul contract:
I. Obiectul contractului
Art. 2. - Prestarea de servicii referitoare la ...../(Se menţioneazã solicitarea cuprinsã în comanda fermã sau în raportul scris.)
II. Obligaţiile prestatorului
NOTĂ: Se menţioneazã, sub formã de articole, obligaţiile asumate cu ocazia negocierii contractului.
III. Obligaţiile beneficiarului
NOTĂ: Se menţioneazã, sub formã de articole, obligaţiile asumate cu ocazia negocierii contractului, inclusiv cele privind hrãnirea, echiparea, cazarea, transportul, asistenţa medicalã pentru personalul participant şi de securitate şi sãnãtate în muncã, potrivit normelor în vigoare ale Ministerului Apãrãrii.
IV. Termenul de efectuare a prestãrii de servicii
Art. x. - Prestarea de servicii se realizeazã începând cu data de ...... pânã la data de .............., inclusiv.
V. Preţul prestãrii de servicii
Art. x. - Preţul prestãrii de servicii este în valoare de .............. .
VI. Modalitãţi şi condiţii de platã
NOTĂ: Se vor menţiona, sub formã de articole, modalitatea, termenul de platã şi moneda naţionalã în care se efectueazã plata.
VII. Recepţia prestãrilor
NOTĂ: Se vor menţiona, sub formã de articole, modalitatea de recepţie (periodic sau la final), modul de comunicare a deficienţelor constatate şi de remediere a acestora.
VIII. Rãspunderea contractualã
Forţa majorã
Art. x. - Forţa majorã reprezintã un eveniment mai presus de controlul pãrţilor, care nu se datoreazã greşelii sau vinii acestora, care nu putea fi prevãzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilã executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: rãzboaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apãrute ca urmare a unei carantine, embargo, enumerarea nefiind exhaustivã, ci enunţiativã.
Art. x. - Forţa majorã absolvã pãrţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toatã perioada în care aceasta acţioneazã.
Art. x. - Forţa majorã apãrã de rãspundere partea care o invocã şi o dovedeşte în condiţiile legii. Forţa majorã se va notifica şi dovedi în termen de 5 zile de la apariţia ei, cu documente oficiale, emise de autoritãţile competente.
Art. x. - Îndeplinirea contractului se suspendã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
Garanţia bancarã
Art. x. - În termen de 3 zile de la încheierea contractului, beneficiarul va achita 80% din contravaloarea prestaţiei, ca avans pentru derularea în bune condiţii a acesteia. Plata se va face prin depunerea sumei în contul sau la casieria prestatorului.
IX. Alte clauze
Art. x. - Pentru plata cu întârziere a contravalorii prestaţiei, beneficiarul datoreazã prestatorului penalitãţi în cuantum de 0,06 % pentru fiecare zi de întârziere.
Art. x. - Prestatorul rãspunde direct şi nemijlocit de pagubele materiale produse beneficiarului, percepându-se o penalitate de 0,06 % din valoarea pagubei, pentru fiecare zi de întârziere dupã data notificãrii, pânã la acoperirea integralã a acesteia.
Art. x. - Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de cãtre una dintre pãrţi dã dreptul pãrţii lezate de a cere rezilierea contractului de prestãri de servicii şi de a pretinde plata de daune-interese.
Art. x. - Unitatea militarã poate suspenda sau înceta executarea contractului fãrã a plãti despãgubiri sau penalizãri în situaţia când, prin ordine ale eşaloanelor superioare, este chematã sã îndeplineascã activitãţi de instruire sau misiuni specifice unitãţii. În aceastã situaţie, unitatea militarã va notifica în timp util beneficiarul, precizând dacã şi când se continuã lucrarea.
Art. x. - Pãrţile contractante vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilã, prin tratative directe, orice neînţelegere sau disputã care se poate ivi între ele sau în legãturã cu îndeplinirea contractului.
Art. x. - Eventualele divergenţe se vor rezolva pe cale amiabilã, iar în cazul în care dupã 15 zile de la invitarea la negocieri pãrţile nu ajung la o înţelegere, se vor adresa instanţei competente.
Art. x. - Prezentul contract, încheiat în douã exemplare, intrã în vigoare la data semnãrii de cãtre pãrţi şi este valabil pânã la data de .......... sau data stingerii oricãrui posibil litigiu.



PRESTATOR BENEFICIAR
Comandant/şef, Director,
................... ....................

Contabil-şef, Contabil-şef,
................... .....................

Vizat Vizat
───── ─────
Control financiar Control financiar
preventiv propriu preventiv propriu
.................... ......................

Aviz juridic Aviz juridic
──────────── ────────────


___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016