Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.5. din 16 ianuarie 2008  pentru aprobarea Normelor privind reconversia profesionala in Ministerul Apararii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. M.5. din 16 ianuarie 2008 pentru aprobarea Normelor privind reconversia profesionala in Ministerul Apararii

EMITENT: MINISTERUL APARARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 71 din 30 ianuarie 2008
Pentru aplicarea prevederilor <>cap. III din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998 privind unele mãsuri de protecţie socialã a personalului militar şi civil, care se vor aplica în perioada restructurãrii marilor unitãţi, unitãţilor şi formaţiunilor din compunerea Ministerului Apãrãrii Naţionale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 37/2001 , cu modificãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii,

ministrul apãrãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Normele privind reconversia profesionalã în Ministerul Apãrãrii, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Prezentul ordin intrã în vigoare la data de 15 februarie 2008.
(2) La aceeaşi datã se abrogã Normele privind reconversia profesionalã în Ministerul Apãrãrii Naţionale, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul apãrãrii naţionale, nr. M. 48/1998*), şi cap. V din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998 privind unele mãsuri de protecţie socialã a personalului militar şi civil, care se vor aplica în perioada restructurãrii marilor unitãţi, unitãţilor şi formaţiunilor din compunerea Ministerului Apãrãrii Naţionale, aprobatã prin <>Legea nr. 37/2001 , aprobate prin Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.169/2001*), cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


───────────
*) Ordinele nr. M.48/1998 şi nr. M.169/2001 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare a ţãrii şi securitate naţionalã.

ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apãrãrii,
Teodor Viorel Meleşcanu

Bucureşti, 16 ianuarie 2008.
Nr. M.5.

ANEXĂ

NORME
privind reconversia profesionalã în Ministerul Apãrãrii

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Reconversia profesionalã reprezintã procesul prin care personalului disponibilizat din armatã i se acordã, la cerere, sprijin instituţionalizat în vederea reintegrãrii profesionale în mediul civil.
(2) Mãsurile de reconversie profesionalã se asigurã de cãtre Ministerul Apãrãrii, care poate coopera în acest domeniu cu Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse şi cu alte structuri guvernamentale şi neguvernamentale implicate în procesul de ocupare a forţei de muncã, pe baza acordurilor sau protocoalelor încheiate în acest scop.
ART. 2
(1) În sensul prezentelor norme, prin personal disponibilizat din armatã se înţelege entitatea socioprofesionalã constituitã din cadre militare, soldaţi şi gradaţi voluntari şi personal civil ale cãror raporturi de serviciu, respectiv de muncã, în care se gãsesc cu Ministerul Apãrãrii înceteazã pentru motive ce nu le sunt imputabile.
(2) Sensul unor termeni şi expresii utilizate în prezentele norme este precizat în anexa nr. 1.
ART. 3
(1) Componentele reconversiei profesionale sunt:
a) serviciile de preconcediere;
b) mãsurile de stimulare a ocupãrii forţei de muncã.
(2) Serviciile de preconcediere cuprind:
a) promovarea ofertei de reconversie profesionalã;
b) informarea asupra specificului pieţei muncii şi posibilitãţilor de formare profesionalã;
c) consilierea şi reorientarea profesionalã.
(3) Mãsurile de stimulare a ocupãrii forţei de muncã se referã la:
a) instruire prin cursuri de calificare/recalificare profesionalã;
b) sprijin în vederea plasãrii pe piaţa muncii;
c) consiliere şi asistenţã pentru deschiderea unei afaceri, precum şi pentru obţinerea de microcredite;
d) servicii de tip "incubator de afaceri";
e) orice alte mãsuri de naturã sã stimuleze reintegrarea profesionalã, aplicate în condiţiile legii.
ART. 4
(1) Cadrele militare beneficiazã de reconversie profesionalã în urmãtoarea ordine de prioritãţi:
a) cele care nu îndeplinesc condiţiile pentru acordarea pensiei militare de serviciu;
b) cele care îndeplinesc condiţiile pentru acordarea pensiei militare de serviciu anticipatã parţialã;
c) cele care îndeplinesc condiţiile pentru acordarea pensiei militare de serviciu anticipatã.
(2) Soldaţii şi gradaţii voluntari beneficiazã de reconversie profesionalã în urmãtoarea ordine de prioritãţi:
a) cei ale cãror contracte de angajare se reziliazã înainte de expirarea termenului, fãrã a li se oferi posibilitatea de a încheia un nou contract cu Ministerul Apãrãrii în termen de o lunã de la rezilierea contractului anterior;
b) cei care sunt trecuţi în rezervã ca urmare a împlinirii limitei de vârstã în activitate sau a termenului prevãzut în contractul de angajare, fãrã a li se oferi posibilitatea de a încheia un nou contract cu Ministerul Apãrãrii în termen de o lunã de la rezilierea contractului anterior.

CAP. II
Organizarea structurii de reconversie profesionalã din Ministerul Apãrãrii

ART. 5
Pentru realizarea reconversiei profesionale, în cadrul Ministerului Apãrãrii funcţioneazã o structurã de specialitate organizatã astfel:
a) la nivel central, Secţia reconversie profesionalã din cadrul Serviciului reconversie profesionalã, asistenţã veterani şi postcarierã personal militar, denumit în continuare SRPAVPPM, aflat în subordinea Direcţiei management resurse umane;
b) la nivel local, referenţii de specialitate pentru reconversia profesionalã a personalului militar, denumiţi în continuare referenţi, din cadrul birourilor de informare-recrutare aflate în compunerea centrelor militare.
ART. 6
(1) Referenţii au în responsabilitate problematica specificã de pe raza judeţului respectiv sau, dupã caz, a încã unui judeţ limitrof.
(2) Coordonarea pe linie de specialitate a activitãţii referenţilor se asigurã de cãtre Direcţia management resurse umane, denumitã în continuare DMRU, prin SRPAVPPM.
(3) Din punct de vedere administrativ, activitatea referenţilor se asigurã de cãtre Direcţia personal şi mobilizare din Statul Major General, prin centrele militare.
ART. 7
Repartizarea pe judeţe a funcţiilor de referenţi de specialitate este prevãzutã în anexa nr. 2.

CAP. III
Rãspunderi şi atribuţii

SECŢIUNEA 1
Direcţia management resurse umane

ART. 8
DMRU, prin Secţia reconversie profesionalã din cadrul SRPAVPPM, elaboreazã politici, strategii şi reglementãri în domeniul reconversiei profesionale a personalului militar, conduce procesul de reconversie profesionalã la nivelul Ministerului Apãrãrii şi asigurã colaborarea cu alte ministere, autoritãţi publice şi organizaţii neguvernamentale cu responsabilitãţi în acest domeniu.
ART. 9
În domeniul reconversiei profesionale, DMRU are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã concepţia generalã şi programul de reconversie profesionalã a personalului disponibilizat din Armata României;
b) elaboreazã, independent sau în parteneriat cu alte organizaţii, proiecte specifice de reconversie profesionalã, pe tipurile de mãsuri prevãzute la art. 3 alin. (3), regiuni de dezvoltare şi surse de finanţare;
c) avizeazã toate proiectele de reconversie profesionalã a personalului disponibilizat din armatã sau în legãturã cu acest domeniu, promovate de alte structuri;
d) elaboreazã proiecte de acte normative privind reconversia profesionalã şi le completeazã/modificã pe baza propunerilor de actualizare şi îmbunãtãţire a acestora;
e) coordoneazã activitatea referenţilor din teritoriu;
f) organizeazã instruiri periodice şi alte activitãţi de perfecţionare a pregãtirii personalului din Ministerul Apãrãrii care are responsabilitãţi în domeniul reconversiei profesionale;
g) creeazã, gestioneazã şi actualizeazã baze de date cuprinzând informaţiile necesare organizãrii, coordonãrii şi aplicãrii reconversiei profesionale în armatã;
h) reprezintã Ministerul Apãrãrii, la nivel de experţi, în relaţia cu alte organizaţii naţionale sau internaţionale cu atribuţii în domeniul reconversiei profesionale;
i) colaboreazã cu structurile specializate de planificare şi execuţie, centrale şi locale, la fundamentarea şi utilizarea fondurilor publice privind programele de reconversie profesionalã;
j) prezintã, periodic sau la ordin, rapoarte, informãri ori alte materiale documentare referitoare la reconversia profesionalã în Armata României;
k) publicã periodic în mass-media interviuri, articole, studii sau alte lucrãri de specialitate din domeniul reconversiei profesionale;
l) prezintã şi actualizeazã permanent pe internet informaţii de interes public în legãturã cu reconversia profesionalã;
m) coordoneazã activitatea de atestare/certificare/echivalare a competenţelor profesionale relevante pentru mediul civil, dobândite de personalul militar disponibilizat pe timpul activitãţii desfãşurate în armatã.

SECŢIUNEA a 2-a
Centrele militare

ART. 10
(1) Centrele militare, prin referenţii de specialitate, rãspund de aplicarea pe plan local a serviciilor de preconcediere şi a mãsurilor de stimulare a ocupãrii forţei de muncã şi au urmãtoarele atribuţii:
a) stabilesc, împreunã cu comandanţii/şefii unitãţilor militare dislocate pe raza lor de responsabilitate, perioada şi modul de derulare a serviciilor de preconcediere;
b) informeazã personalul cu privire la posibilitãţile de reconversie profesionalã, iar la sfârşitul fiecãrui an prezintã la nivelul fiecãrei unitãţi modul de aplicare a mãsurilor de reconversie profesionalã în pãrţile ce privesc personalul disponibilizat din armatã;
c) selecteazã şi centralizeazã datele privind personalul care îndeplineşte condiţiile pentru a beneficia de reconversie profesionalã şi opteazã în acest sens;
d) identificã posturile care sunt sau urmeazã a fi disponibile în sectorul public şi în cel privat, ofertele pentru cursuri de calificare/recalificare profesionalã organizate pe plan local, precum şi condiţiile de participare la acestea;
e) consiliazã personalul cuprins în programele de reconversie profesionalã cu privire la oferta privind locurile de muncã, cursurile de calificare/recalificare şi posibilitãţile de plasare pe piaţa muncii;
f) transmit agenţiilor judeţene şi agenţiei municipale Bucureşti pentru ocuparea forţei de muncã cereri privind mãsurile de stimulare a ocupãrii forţei de muncã aplicabile personalului disponibilizat din armatã şi sprijinã, în limita competenţelor specifice, activitatea agenţiilor în scopul aplicãrii mãsurilor finanţate prin intermediul acestor instituţii;
g) efectueazã pe plan local demersurile necesare pentru organizarea unor mãsuri de reconversie profesionalã finanţate din bugetul Ministerului Apãrãrii, în limita fondurilor alocate şi pe baza dispoziţiilor primite de la DMRU;
h) organizeazã participarea personalului disponibilizat din armatã la cursurile de calificare/recalificare sau la alte tipuri de mãsuri de stimulare a ocupãrii forţei de muncã. În acest sens, contribuie la rezolvarea problemelor privind cazarea, hrãnirea şi transportul ori a altor aspecte de ordin organizatoric pentru personalul disponibilizat din armatã, planificat sã urmeze cursuri de calificare/recalificare în alte garnizoane decât cele de domiciliu;
i) iniţiazã, cu consultarea prealabilã a structurii centrale de specialitate, realizarea de parteneriate, în plan local, cu alte organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale care au atribuţii în domeniul ocupãrii forţei de muncã, în vederea derulãrii, în condiţiile legii, a oricãror proiecte de naturã sã îmbunãtãţeascã programele proprii de reconversie profesionalã;
j) monitorizeazã modul în care se deruleazã cursurile de calificare/recalificare şi se realizeazã plasarea pe piaţa muncii a personalului disponibilizat din armatã, dupã absolvirea cursurilor;
k) consiliazã personalul disponibilizat din armatã aflat în cãutarea unui loc de muncã sau care intenţioneazã sã îşi deschidã o afacere proprie ori sã obţinã microcredite;
l) selecteazã persoanele care opteazã pentru servicii de tip "incubator de afaceri", monitorizeazã activitatea din cadrul incubatorului şi contribuie la soluţionarea eventualelor disfuncţii, în pãrţile ce privesc responsabilitatea Ministerului Apãrãrii;
m) reprezintã Ministerul Apãrãrii la nivel local, pe linia reconversiei profesionale, în relaţia cu structurile locale ale instituţiilor de stat, organizaţiile neguvernamentale sau operatorii economici implicaţi în procesul de reconversie profesionalã;
n) elaboreazã propuneri pentru eficientizarea activitãţii de reconversie profesionalã;
o) desfãşoarã activitãţi de îndrumare şi, dupã caz, contribuie la întreprinderea demersurilor necesare pentru eliberarea, la cererea personalului disponibilizat, a documentelor de atestare/certificare/echivalare a competenţelor profesionale ori a altor asemenea documente relevante pentru reintegrarea profesionalã în mediul civil, conform precizãrilor şefului DMRU.
(2) Pentru evidenţa mãsurilor de reconversie profesionalã, centrele militare transmit lunar, pânã la data de 10 a lunii în curs, pentru luna anterioarã, la SRPAVPPM din subordinea DMRU, urmãtoarele documente:
a) fişa de monitorizare a mãsurilor de reconversie profesionalã, conform modelului prezentat în anexa nr. 3;
b) situaţia numericã a unitãţilor militare în care s-au desfãşurat activitãţi specifice şi personalul care a beneficiat de informare pe linia reconversiei profesionale, conform modelului prezentat în anexa nr. 4;
c) datele personale, sub formã de curriculum vitae, ale cadrelor militare care solicitã publicitate personalizatã în vederea încadrãrii, conform modelului prezentat în anexa nr. 5.
ART. 11
(1) Comandanţii centrelor militare au urmãtoarele responsabilitãţi în domeniul reconversiei profesionale:
a) dispun mãsuri adecvate în plan administrativ şi organizatoric, pentru ca referenţii sã îşi desfãşoare activitatea specificã în bune condiţii;
b) monitorizeazã activitatea referenţilor, iar în cazul constatãrii unor disfuncţii informeazã operativ SRPAVPPM;
c) asigurã referenţilor posibilitatea de a se deplasa periodic la unitãţile militare, agenţiile judeţene/municipalã Bucureşti pentru ocuparea forţei de muncã ori la alte instituţii cu care se aflã în relaţii de colaborare pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice, de pe raza judeţului/judeţelor aflate în aria lor de responsabilitate;
d) asigurã accesul referenţilor la documentele de evidenţã şi la baza de date informatizatã privind cadrele militare în rezervã şi în retragere.
(2) Comandanţii centrelor militare care nu au prevãzutã în statul de organizare funcţia de referent de specialitate pentru reconversia profesionalã au, în plus faţã de cele prevãzute la alin. (1), urmãtoarele responsabilitãţi:
a) stabilesc, de comun acord cu comandanţii centrelor militare la care se aflã funcţia de referent de specialitate pentru reconversia profesionalã, programul referentului şi informeazã despre activitatea acestuia;
b) desemneazã, prin cumul, o persoanã responsabilã cu reconversia profesionalã care îndeplineşte, în absenţa referentului, atribuţii specifice acestuia.
(3) Persoana desemnatã prin cumul, prevãzutã la alin. (2) lit. b), desfãşoarã pe linia reconversiei profesionale urmãtoarele activitãţi:
a) preia corespondenţa purtatã cu comandanţii de unitãţi, cu instituţiile şi organizaţiile din judeţ, precum şi cu beneficiarii mãsurilor de reconversie;
b) stabileşte programul întâlnirilor referentului titular cu beneficiarii mãsurilor de reconversie, transmiţând acestuia toate informaţiile necesare desfãşurãrii acestor activitãţi;
c) executã, la ordin, alte activitãţi din domeniul reconversiei profesionale sau în legãturã cu acesta.

SECŢIUNEA a 3-a
Comandanţii/şefii unitãţilor militare

ART. 12
Pentru aplicarea mãsurilor de reconversie profesionalã, comandanţii/şefii unitãţilor militare care au în subordine personal ale cãrui raporturi de serviciu, respectiv de muncã, cu Ministerul Apãrãrii urmeazã sã înceteze rãspund de crearea condiţiilor necesare pentru desfãşurarea activitãţilor specifice acestui proces, în pãrţile ce privesc unitãţile pe care le conduc. În acest sens, au urmãtoarele obligaţii:
a) stabilesc un punct de informare asupra sistemului de reconversie profesionalã din Armata României, într-un loc accesibil întregului personal din cadrul unitãţii;
b) ordonã compartimentului/structurii de personal sã informeze oportun referentul asupra situaţiei personalului care urmeazã sã fie disponibilizat;
c) solicitã, dupã caz, personalului care îndeplineşte condiţiile pentru a i se aplica mãsuri de reconversie profesionalã opţiunea, în scris, pentru a beneficia de asemenea mãsuri;
d) transmit tabelele cu personalul care opteazã pentru reconversie profesionalã, conform modelului prezentat în anexa nr. 6, referentului care are în responsabilitate judeţul pe raza cãruia este dislocatã unitatea;
e) asigurã referentului cadrul organizatoric necesar pentru aplicarea de cãtre acesta a serviciilor de preconcediere pentru personalul unitãţii respective.

CAP. IV
Norme cu caracter financiar

ART. 13
(1) Finanţarea sistemului de reconversie profesionalã se asigurã din bugetul de stat şi din alte surse atrase în condiţiile legii.
(2) Cheltuielile aferente structurii de reconversie profesionalã a Ministerului Apãrãrii, precum şi cele necesare pentru finanţarea unor mãsuri de reconversie profesionalã care nu se organizeazã prin intermediul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse/Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã ori din alte surse atrase în condiţiile legii se suportã din fondurile prevãzute în bugetul Ministerului Apãrãrii prin programul major "Administraţie centralã şi pensii" pentru derularea mãsurilor de reconversie profesionalã.
(3) Sumele necesare se solicitã de cãtre ordonatorii de credite cu atribuţii pe aceastã linie, prin cererea de credite bugetare, în limita fondurilor aprobate cu aceastã destinaţie.

CAPITOLUL V
Dispoziţii finale

ART. 14
(1) Oferta privind reconversia profesionalã cuprinde, de regulã, o singurã mãsurã de stimulare a ocupãrii forţei de muncã.
(2) Prin excepţie, personalul disponibilizat poate beneficia de cel mult douã mãsuri de reconversie, dacã acestea sunt de naturã sã se aplice împreunã, astfel:
a) instruire prin cursuri de calificare/recalificare, urmatã de sprijin în vederea plasãrii pe piaţa muncii;
b) consiliere pentru deschiderea unei afaceri, precum şi pentru obţinerea de microcredite, urmate de participarea la servicii de tip "incubator de afaceri".
(3) Solicitarea aplicãrii mãsurilor de reconversie profesionalã se poate face numai în termen de 3 ani de la data disponibilizãrii, dacã solicitantul nu are statut de persoanã ocupatã, potrivit legii.
ART. 15
Personalul civil nu poate beneficia de instruire prin cursuri de calificare/recalificare profesionalã finanţate din bugetul Ministerului Apãrãrii.
ART. 16
Alte detalii necesare privind colaborarea, pe linia reconversiei profesionale, dintre structura centralã de specialitate şi centrele militare se stabilesc prin dispoziţie comunã a şefului DMRU şi a şefului Direcţiei personal şi mobilizare.
ART. 17
(1) Bibliografia, tematica şi subiectele de specialitate pentru concursurile ce se organizeazã la încadrarea posturilor de referent de specialitate se stabilesc de cãtre DMRU.
(2) Prin excepţie de la prevederile art. 26 lit. a) alin. 13 din Instrucţiunile de aplicare la specificul Ministerului Apãrãrii Naţionale a Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de bazã între limite, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 749/1998 , aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul apãrãrii naţionale nr. M. 29/1999,*) în cazul mediilor generale egale, criteriile de ierarhizare a candidaţilor se stabilesc prin dispoziţie a şefului DMRU.
──────────
*) Ordinul nr. M. 29/1999 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare a ţãrii şi securitate naţionalã.

(3) Din comisia de examinare desemnatã pentru încadrarea postului de referent, precum şi din comisia de contestaţii fac parte şi câte 1-2 reprezentanţi ai DMRU şi Statului Major General.
ART. 18
DMRU este abilitatã sã emitã dispoziţii în aplicarea prevederilor prezentelor norme, cu avizul Statului Major General.
ART. 19
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentele norme.

ANEXA 1


la norme
--------

GLOSAR

Incubatorul de afaceri reprezintã instrumentul de dezvoltare economicã prin care se realizeazã:
- sprijinirea iniţiativei de afaceri;
- protejarea firmelor nou-înfiinţate, ajutându-le sã depãşeascã cu succes faza de debut, când sunt mai vulnerabile;
- dezvoltarea afacerilor pe o perioadã de maximum 3 ani de la incubare.
Acesta oferã:
- spaţiu/utilitãţi în vederea demarãrii afacerii, în condiţii avantajoase;
- servicii de consultanţã generalã în afaceri, precum şi de specialitate (consultanţã juridicã, de contabilitate, marketing etc.);
- servicii-suport (secretariat, pazã) şi echipamentele comune firmelor incubate (telefon, fax, copiator, maşinã de serviciu etc.).
Consilierea constituie un ansamblu de servicii acordate persoanelor aflate în cãutarea unui loc de muncã, având drept scop:
- furnizarea de informaţii privind piaţa muncii, evoluţia ocupaţiilor şi posibilitatea de a accesa microcredite în condiţii avantajoase ori de a beneficia de servicii de tip "incubator de afaceri";
- evaluarea şi autoevaluarea personalitãţii în vederea reorientãrii profesionale;
- dezvoltarea abilitãţii şi încrederii în sine a persoanelor aflate în cãutarea unui loc de muncã, în vederea luãrii de cãtre acestea a deciziei optime privind reintegrarea profesionalã;
- instruirea în metode şi tehnici de cãutare a unui loc de muncã.
Asistenţa constituie activitatea prin care o persoanã fizicã sau juridicã specializatã şi autorizatã în acest sens acordã servicii juridice, de marketing, financiare, metode şi tehnici eficiente de management etc.

ANEXA 2
-------
la norme
--------

REPARTIZAREA
pe judeţe a funcţiilor de referenţi de specialitate


┌────┬────────────────────────────────────────────────────┬───────┬────────────┐
│Nr. │ Centrele militare la care sunt prevãzute funcţiile│ Numãr │Repartizarea│
│crt.│ │ de │ pe │
│ │ │funcţii│ judeţe │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│1. │Centrul Militar Zonal Bucureşti │ 2 │ - Bucureşti│
│ │ │ │ - Ilfov │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│2. │Centrul Militar Judeţean Arad │ 1 │ - Arad │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│3. │Centrul Militar Judeţean Argeş │ 1 │ - Argeş │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│4. │Centrul Militar Judeţean Bacãu │ 1 │ - Bacãu │
│ │ │ │ - Vaslui │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│5. │Centrul Militar Judeţean Bihor │ 1 │ - Bihor │
│ │ │ │ - Satu Mare│
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│6. │Centrul Militar Judeţean Bistriţa-Nãsãud │ 1 │ - Bistriţa │
│ │ │ │ -Nãsãud │
│ │ │ │ - Maramureş│
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│7. │Centrul Militar Judeţean Botoşani │ 1 │ - Botoşani │
│ │ │ │ - Suceava │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│8. │Centrul Militar Zonal Brãila │ 1 │ - Brãila │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│9. │Centrul Militar Zonal Braşov │ 1 │ - Braşov │
│ │ │ │ - Covasna │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│10. │Centrul Militar Judeţean Buzãu │ 1 │ - Buzãu │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│11. │Centrul Militar Judeţean Caraş-Severin │ 1 │ - Caraş │
│ │ │ │ -Severin │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│12. │Centrul Militar Zonal Cluj │ 1 │ - Cluj │
│ │ │ │ - Sãlaj │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│13. │Centrul Militar Zonal Constanţa │ 1 │ - Constanţa│
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│14. │Centrul Militar Judeţean Dâmboviţa │ 1 │ - Dâmboviţa│
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│15. │Centrul Militar Zonal Dolj │ 1 │ - Dolj │
│ │ │ │ - Olt │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│16. │Centrul Militar Judeţean Galaţi │ 1 │ - Galaţi │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│17. │Centrul Militar Judeţean Gorj │ 1 │ - Gorj │
│ │ │ │ - Mehedinţi│
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│18. │Centrul Militar Judeţean Harghita │ 1 │ - Harghita │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│19. │Centrul Militar Judeţean Hunedoara │ 1 │ - Hunedoara│
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│20. │Centrul Militar Judeţean Ialomiţa │ 1 │ - Ialomiţa │
│ │ │ │ - Cãlãraşi │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│21. │Centrul Militar Zonal Iaşi │ 1 │ - Iaşi │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│22. │Centrul Militar Judeţean Mureş │ 1 │ - Mureş │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│23. │Centrul Militar Judeţean Neamţ │ 1 │ - Neamţ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│24. │Centrul Militar Zonal Prahova │ 1 │ - Prahova │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│25. │Centrul Militar Judeţean Sibiu │ 1 │ - Sibiu │
│ │ │ │ - Alba │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│26. │Centrul Militar Judeţean Teleorman │ 1 │ - Teleorman│
│ │ │ │ - Giurgiu │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│27. │Centrul Militar Zonal Timiş │ 1 │ - Timiş │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│28. │Centrul Militar Judeţean Tulcea │ 1 │ - Tulcea │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│29. │Centrul Militar Judeţean Vâlcea │ 1 │ - Vâlcea │
├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────────┤
│30. │Centrul Militar Zonal Vrancea │ 1 │ - Vrancea │
└────┴────────────────────────────────────────────────────┴───────┴────────────┘



ANEXA 3
-------
la norme
--------

ROMÂNIA NESECRET
MINISTERUL APĂRĂRII Exemplarul nr. .......
CENTRUL MILITAR ZONAL/JUDEŢEAN ...... Anexa nr. ............
............... martie 2008
Anexã la nr. ........................

FIŞĂ
de monitorizare a mãsurilor de reconversie
profesionalã aplicate în judeţul ............
în perioada .................................

- model -




┌─────────┬─────────────┬──────────┬────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬────┐
│Nr. │Gradul (rez),│Unitatea │Data │Mãsuri aplicate │Data │Ob- │
│crt. │numele şi │militarã │intrãrii ├──────┬───────────────────────┬────────────┬─────┬───────────────┤ieşirii│ser-│
│ │prenumele │şi funcţia│în │Consi-│Cursuri de │Plasament pe│Asis-│Au început │din │va- │
│ │ │la data │evidenţã │li- │calificare/recalificare│piaţa muncii│tenţã│propria afaceri│evi- │ţii │
│ │ │trecerii │pentru │ere ├────────┬───────┬──────┼────┬───────┤pen- ├────────┬──────┤denţã │ │
│ │ │în rezervã│aplicarea │în │Înscrişi│Urmeazã│Au │Au │În │tru │Indepen-│În │(moti- │ │
│ │ │ │mãsurilor │ve- │ │ │absol-│fost│eviden-│des- │dent │cadrul│vul) │ │
│ │ │ │de │de- │ │ │vit │pla-│ţã │chi- │ │incu- │ │ │
│ │ │ │reconversie │rea │ │ │ │saţi│pentru │de- │ │bato- │ │ │
│ │ │ │profesionalã│re- │ │ │ │ │plasare│rea │ │rului │ │ │
│ │ │ │ │o- │ │ │ │ │ │unei │ │de │ │ │
│ │ │ │ │rien- │ │ │ │ │ │afa- │ │afa- │ │ │
│ │ │ │ │tãrii │ │ │ │ │ │ceri │ │ceri │ │ │
│ │ │ │ │pro- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │fe- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │si- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │o- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │nale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼──────┼────────┼───────┼──────┼────┼───────┼─────┼────────┼──────┼───────┼────┤
│1. │Lt. col. XZ │U.M. ..../│ 9.03.2006 │ X │ X │ │ │ │ X │ │ │ │ │Curs│
│ │Şef birou │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ini-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ţi- │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ere │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │în │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │afa-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ceri│
├─────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼──────┼────────┼───────┼──────┼────┼───────┼─────┼────────┼──────┼───────┼────┤
│2. │M.M. YT │U.M. ..../│10.03.2006 │ │ │ │ │ X │ │ │ │ │10.03. │An- │
│ │ │Şef depozi│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │2004 │ga- │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │jat │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │la │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │S.C.│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │X │
├─────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼──────┼────────┼───────┼──────┼────┼───────┼─────┼────────┼──────┼───────┼────┤
│TOTAL, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│din care:│ 2 │ │ │ 1 │ 1 │ │ │ 1 │ 1 │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼──────┼────────┼───────┼──────┼────┼───────┼─────┼────────┼──────┼───────┼────┤
│Ofiţeri │ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼──────┼────────┼───────┼──────┼────┼───────┼─────┼────────┼──────┼───────┼────┤
│M.M., │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│subofi- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ţeri │ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼──────┼────────┼───────┼──────┼────┼───────┼─────┼────────┼──────┼───────┼────┤
│Soldaţi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│gradaţi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│voluntari│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼──────┼────────┼───────┼──────┼────┼───────┼─────┼────────┼──────┼───────┼────┤
│Personal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│civil │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴─────────────┴──────────┴────────────┴──────┴────────┴───────┴──────┴────┴───────┴─────┴────────┴──────┴───────┴────┘



Comandantul Centrului Militar Zonal/Judeţean ...........,
.......................................................

Întocmit:

NOTĂ:
La sfârşitul fişei de monitorizare se vor înscrie, în sintezã, principalele probleme întâmpinate de referent, precum şi propunerile privind îmbunãtãţirea activitãţii, de naturã a fi soluţionate prin implicarea structurii centrale de specialitate.

ANEXA 4
-------
la norme
--------

ROMÂNIA NESECRET
MINISTERUL APĂRĂRII Exemplarul nr. .....
CENTRUL MILITAR ZONAL/JUDEŢEAN ...... Anexa nr. ..........
................... martie 2008
Anexã la nr. ....................

SITUAŢIA NUMERICĂ
a unitãţilor militare în care s-au desfãşurat activitãţi
specifice şi personalul care a beneficiat de informare pe
linia reconversiei profesionale în perioada ............

- model -


┌───────┬────────────┬─────────┬───────────┬───────────────────────────────────┐
│Nr. │Indicativul/│Structura│Data la │Categoria de personal informatã │
│de U.M.│Denumirea │de care │care a fost├───────┬────┬────┬────┬─────┬──────┤
│aflate │ U.M. │aparţine │efectuatã │Ofiţeri│M.M.│Sub-│Sol-│Per- │TOTAL │
│pe te- │ │ │şedinţa de │ │ │ofi-│daţi│so- │ │
│rito- │ │ │informare │ │ │ţeri│şi │nal │ │
│riul │ │ │ │ │ │ │gra-│civil│ │
│jude- │ │ │ │ │ │ │daţi│ │ │
│ţului │ │ │ │ │ │ │vo- │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │lun-│ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │tari│ │ │
├───────┼────────────┼─────────┼───────────┼───────┼────┼────┼────┼─────┼──────┤
│7 │ 0XXXX │S.M.F.T. │10.01.2008 │ 5 │ 2 │ 5 │ 10 │ 10 │ 32 │
├───────┼────────────┼─────────┼───────────┼───────┼────┼────┼────┼─────┼──────┤
│TOTAL │ 1 │ │ │ 5 │ 2 │ 5 │ 10 │ 10 │ 32 │
└───────┴────────────┴─────────┴───────────┴───────┴────┴────┴────┴─────┴──────┘



Comandantul Centrului Militar Zonal/Judeţean ...........,
.........................................................

Întocmit:
NOTĂ:
În situaţia unitãţilor militare care nu au indicativ numeric, în rubrica din coloana a doua se înscrie denumirea în clar a acestora.

ANEXA 5
-------
la norme
--------

CURRICULUM VITAE
- model -


┌────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│Nume │POPESCU VASILE │
│Adresã │Str. Sg. maj. Nedeleanu Ion nr. 14, bl. V23, │
│ │sc. 1, et. 14, ap.13, sectorul 5, Bucureşti │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│Telefon │410.00.74; 0744.111.159 │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│E-mail │ckck@xnet.ro │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│Naţionalitatea │românã │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│Data naşterii │24.05.1950 │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│EXPERIENŢĂ PROFESIONALĂ │ │
├────────────────────────────────┤ │
│- perioada │- 1973-2001 │
│- numele şi adresa angajatorului│- Ministerul Apãrãrii │
│- tipul activitãţii sau sectorul│- pregãtire şi comandã subunitãţi şi unitãţi │
│de activitate │ militare │
│- funcţia sau postul ocupat │- şef secţie în structurã centralã, comandant│
│ │de unitate, comandant de subunitate │
│- principalele activitãţi şi │- activitãţi specifice domeniului economic │
│responsabilitãţi │(planificare, organizare, aprovizionare şi │
│ │ desfacere) │
│ │- pregãtire şi exerciţiu în conducerea │
│ │organizaţiilor │
│ │- gestionare de resurse umane şi bunuri │
│ │materiale │
│ │- planificare, coordonare şi control al │
│ │activitãţilor de asigurare cu tehnicã şi │
│ │materiale │
│ │- întocmirea documentelor pentru organizarea │
│ │şi desfãşurarea şedinţelor de pregãtire cu │
│ │caracter teoretic şi practic │
│ │- 1968-1970 │
│ │- Institutul de Meteorologie şi Hidrologie │
│ │Bucureşti │
│ │- operator calculator │
│ │- tehnoredactare şi introducere date │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│EDUCAŢIE ŞI FORMARE │ │
├────────────────────────────────┤ │
│- perioada │- 1992-1997 │
│- numele şi tipul instituţiei de│- Universitatea Bucureşti, Facultatea de │
│învãţãmânt şi ale organizaţiei │Sociologie, Psihologie şi Pedagogie, │
│profesionale prin care s-a │specializarea Psihologie │
│realizat formarea profesionalã │- studii superioare de lungã duratã │
│ │- 1980-1982 │
│- domeniul studiat/aptitudini │- Academia de Înalte Studii Militare, │
│ocupaţionale │specializarea Arme Întrunite, Bucureşti │
│- tipul calificãrii/diploma │- studii superioare de lungã duratã specifice│
│obţinutã │posturilor în domeniul economic (planificare,│
│ │organizare, aprovizionare şi desfacere) │
│- nivelul de clasificare a │ │
│formei de instruire/învãţãmânt │- 1970-1973 │
│ │- Şcoala Militarã de Ofiţeri de Artilerie │
│ │Sibiu │
│ │- studii superioare de scurtã duratã │
│ │specifice posturilor în domeniile: │
│ │- tehnologia construcţiilor de maşini; │
│ │- topografie; │
│ │- cadastru funciar │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│Limba maternã │- românã │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│Limbi strãine cunoscute │- limba englezã - bine (citit, scris) │
│- abilitatea de a citi │ - satisfãcãtor (vorbit) │
│- abilitatea de a scrie │- limba francezã - excelent (citit, scris, │
│ │ vorbit) │
│- abilitatea de a vorbi │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe │- muzicã, desen, picturã, dobândite în │
│artistice muzicã, desen, │şcoala generalã │
│picturã, literaturã etc. │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe sociale│- aptitudini de educator, spirit de ordine şi│
│- specificul mediului de la │disciplinã, capacitate de lucru în echipã, │
│locul de muncã şi domiciliu │dobândite în urma desfãşurãrii procesului │
│- lucrul în echipã │instructiv-educativ, la comanda subunitãţilor│
│ │şi unitãţilor │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe │- bun orator, spirit de organizare, │
│organizatorice │originalitate, stãpânire de sine, │
│- coordonarea/conducerea altor │spontaneitate, inteligenţã, curaj, │
│persoane sau a unor proiecte, │îndrãznealã, perseverenţã, intuiţie, spirit │
│gestionarea bugetelor │de dreptate şi obiectivitate, onestitate, │
│- acţiuni voluntare în domenii │tãrie de caracter, dobândite pe timpul │
│extraprofesionale │formãrii ca militar atât pe timpul │
│(cultural-sportive etc.) │şcolarizãrii, cât şi pe timpul exercitãrii │
│ │atribuţiilor funcţionale │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe tehnice│- curs de operare calculator, Word, Excel, │
│(utilizare de calculator, │3 luni, 1994 │
│anumite tipuri de echipamente, │- curs de contabilitate, Ciel, 6 luni, 1999 │
│maşini etc.) │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│Permis de conducere │- categoria B, 1980 │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│Alte aptitudini şi competenţe │- foarte bun şahist, câştigãtor al │
│care nu au mai fost │Balcaniadei la categoria 14-18 ani, 1966, │
│menţionate anterior │Bucureşti │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│Informaţii suplimentare │- se vor indica alte informaţii utile, la │
│ │cerere, cum sunt: referinţe, persoane de │
│ │contact etc. │
└────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 6
-------
la norme
--------

ROMÂNIA NESECRET
MINISTERUL APĂRĂRII Exemplarul nr. .........
UNITATEA MILITARĂ ................ Anexa nr. ..............
................... martie 2008
Anexã la nr. ....................

TABEL
cu personalul militar care opteazã
pentru reconversie profesionalã
(data ...... luna .... anul ..... )

- model -


┌────┬─────────────────────┬───────────────────┬─────────┬────────────┬───────┐
│ │- Gradul, arma │ │ │ │ │
│ │- Vechimea în grad │ │ │ │ │
│Nr. │- Numele şi prenumele│- Funcţia │ │- Domiciliul│Obser- │
│crt.│- Vârsta │- Data când urmeazã│Studii │- Telefonul │vaţii │
│ │- Vechimea în muncã │sã fie trecut în │militare │- Seria şi │ │
│ │- Categoria de forţe │rezervã │şi civile│numãrul │ │
│ │din care provin │ │ │actului de │ │
│ │ │ │ │identitate │ │
├────┼─────────────────────┼───────────────────┼─────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────────┴───────────────────┴─────────┴────────────┴───────┘



Comandantul/Şeful Unitãţii Militare ......,
..........................................

Întocmit:
NOTĂ:
Se întocmesc tabele, separat, pe corpuri de cadre şi soldaţi şi gradaţi voluntari. Personalul se înscrie pe grade şi în ordinea alfabeticã. La tabel se anexeazã copii ale atestatului (adeverinţei) de echivalare a studiilor militare sau ale diplomei (atestatului, adeverinţei) de absolvire a unei instituţii civile de învãţãmânt sau a unor cursuri organizate de astfel de instituţii.


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016