Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.47 din 13 mai 2008  pentru aprobarea Normelor privind achizitia serviciului de paza si interventie la obiectivele militare prin societati specializate de paza si protectie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. M.47 din 13 mai 2008 pentru aprobarea Normelor privind achizitia serviciului de paza si interventie la obiectivele militare prin societati specializate de paza si protectie

EMITENT: MINISTERUL APARARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 30 mai 2008

Pentru aplicarea prevederilor <>art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 2 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publicã din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii,

ministrul apãrãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Normele privind achiziţia serviciului de pazã şi intervenţie la obiectivele militare prin societãţi specializate de pazã şi protecţie, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Normele procedurale privind achiziţia serviciului de pazã şi intervenţie la obiectivele militare prin societãţi specializate de pazã şi protecţie, aprobate prin Ordinul ministrului apãrãrii nr. M. 40/2007*).
________
*) Ordinul nr. M.40/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare a ţãrii şi securitate naţionalã.

ART. 3
Ordinul se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apãrãrii,
Teodor Viorel Meleşcanu

Bucureşti, 13 mai 2008.
Nr. M.47.

ANEXĂ

NORME
privind achiziţia serviciului de pazã şi intervenţie la obiectivele militare prin societãţi specializate de pazã şi protecţie

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentele norme stabilesc criteriile specifice şi modul de aplicare a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã şi de încheiere a acordurilor-cadru ce au ca obiect prestarea de servicii de pazã şi intervenţie la obiective militare prin societãţi specializate de pazã şi protecţie şi care se încadreazã la serviciile de la categoria 23 din anexa nr. 2B la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, având cod CPV 74613000 - 9, indiferent de valoarea estimatã a contractului.
ART. 2
(1) În sensul prezentelor norme, este autoritate contractantã delegatã unitatea militarã al cãrei comandant/şef este ordonator de credite şi are compartiment intern specializat în atribuirea contractelor de achiziţie publicã.
(2) Autoritatea contractantã delegatã este nominalizatã de directorii de programe sau comandanţii comandamentelor de armã/similare.
(3) Directorii de programe, comandanţii comandamentelor de armã/similare, prin document comun, pot nominaliza autoritãţi contractante delegate, ce îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (1), pe obiective militare, garnizoane sau pe zone de responsabilitate.
(4) Directorii de programe, comandanţii comandamentelor de armã/similare asigurã consultanţã privind întocmirea documentaţiei de atribuire, la cererea autoritãţii contractante delegate.
ART. 3
(1) Achiziţia serviciului de pazã se realizeazã, de regulã, prin încheierea de acorduri-cadru.
(2) Modelul acordului-cadru este întocmit de fiecare ordonator secundar de credite pentru unitãţile din subordine.
ART. 4
(1) În procesul de atribuire a contractelor de achiziţie publicã/acordurilor-cadru a serviciilor de pazã şi intervenţie la obiective militare, autoritatea contractantã delegatã are obligaţia de a respecta prevederile incidente din urmãtoarele acte normative:
a) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã;
b) <>Hotãrârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publicã din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare hotãrâre;
c) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 228/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) <>Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Autoritatea contractantã delegatã aplicã prevederile actelor normative prevãzute la alin. (1), cu excepţiile formulate la art. 5 alin. (2), art. 11 şi art. 13-17.
(3) Autoritatea contractantã delegatã are obligaţia de a preciza în documentaţia de atribuire, în mod explicit, prevederile legale aplicabile şi excepţiile formulate la acestea, conform prezentelor norme.

CAP. II
Achiziţia serviciului de pazã şi intervenţie

ART. 5
(1) Autoritatea contractantã delegatã are dreptul de a iniţia aplicarea procedurii de atribuire numai dacã sunt îndeplinite în mod cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) a fost obţinutã din partea ordonatorului principal sau secundar de credite, dupã caz, aprobarea de executare a serviciului de pazã şi intervenţie cu societãţi specializate de pazã şi protecţie;
b) achiziţia serviciului este cuprinsã în programul anual al achiziţiilor publice;
c) sunt identificate sursele de finanţare prin care se asigurã fondurile necesare în vederea îndeplinirii contractului de achiziţie publicã;
d) este întocmitã documentaţia de atribuire.
(2) Pentru achiziţionarea serviciului de pazã şi intervenţie, autoritatea contractantã delegatã iniţiazã una dintre urmãtoarele proceduri:
a) licitaţia restrânsã;
b) negocierea fãrã publicarea prealabilã a unui anunţ de participare, în condiţiile art. 122 din ordonanţa de urgenţã; aceastã procedurã nu se deruleazã pentru încheierea unui acord-cadru.
ART. 6
(1) Autoritatea contractantã delegatã are obligaţia de a estima valoarea contractului de achiziţie publicã, conform prevederilor ordonanţei de urgenţã.
(2) În cazul în care autoritatea contractantã delegatã îşi propune sã încheie un acord-cadru, atunci valoarea estimatã se considerã a fi valoarea maximã estimatã, fãrã TVA, a tuturor contractelor de achiziţie publicã subsecvente ce se anticipeazã cã vor fi atribuite în baza acordului-cadru respectiv, pe întreaga sa duratã.
(3) De regulã, preţul contractului de achiziţie este ferm şi nu poate fi modificat la încheierea contractului sau pe timpul derulãrii acestuia.
(4) Pe perioada derulãrii contractului de achiziţie, preţul poate fi ajustat numai în condiţiile prevederilor art. 97 din hotãrâre şi a fost stabilit un mod concret de ajustare a acestuia, înainte de iniţierea procedurii care va fi aplicatã, iar informaţii/clauze speciale în acest sens au fost prevãzute în documentaţia de atribuire - fişa de date a achiziţiei - şi în contract.
ART. 7
(1) Autoritatea contractantã delegatã are obligaţia de a include doar informaţii neclasificate în documentaţia de atribuire a contractului de achiziţie publicã aferentã etapei de selectare a candidaţilor.
(2) Odatã cu documentaţia prevãzutã la alin. (1), operatorului economic i se pune la dispoziţie chestionarul de securitate şi i se aduce la cunoştinţã cã termenul de eliberare a avizului de securitate de cãtre structura abilitatã a Ministerului Apãrãrii este de pânã la 30 de zile lucrãtoare de la primirea solicitãrii. Perioada de 30 de zile lucrãtoare se include în durata procedurii de atribuire.
(3) Contractele de achiziţie publicã a serviciilor de pazã şi intervenţie la obiectivele militare, încheiate în condiţiile prezentelor norme, sunt clasificate "secret de serviciu".
(4) Modelul contractului de prestãri de servicii este prezentat în anexa nr. 1, iar clauzele prevãzute în acesta sunt minimale.
ART. 8
Autoritatea contractantã delegatã precizeazã în documentaţia de atribuire obligaţiile care le revin operatorilor economici privind protecţia informaţiilor clasificate "secret de serviciu", stabilite în conformitate cu actele normative specifice în vigoare.
ART. 9
(1) Caietul de sarcini conţine în mod obligatoriu cerinţe, prescripţii şi orice alte informaţii care sã permitã descrierea în mod obiectiv a serviciului ce urmeazã a fi prestat de operatorii economici încât sã corespundã necesitãţii autoritãţii contractante.
(2) Modelul caietului de sarcini este prezentat în anexa nr. 2.
ART. 10
Autoritatea contractantã delegatã are obligaţia de a introduce în documentaţia de atribuire prevederi exprese privind:
a) posibilitatea prelungirii perioadei de valabilitate a contractului, prin act adiţional, cu specificarea valorii estimative a contractului, conform prevederilor art. 6 alin. (3) din hotãrâre;
b) neacceptarea ofertelor alternative.
ART. 11
Autoritatea contractantã delegatã are obligaţia de a asigura obţinerea documentaţiei de atribuire, aferentã etapei de evaluare a ofertelor, de cãtre orice candidat selectat, numai prin modalitãţile prevãzute la art. 40 alin. (2) lit. b) din ordonanţa de urgenţã.
ART. 12
(1) Criteriile de calificare şi selecţie se stabilesc cu respectarea prevederilor art. 176 din ordonanţa de urgenţã şi nu se schimbã pe parcursul aplicãrii procedurii.
(2) Pentru atribuirea contractelor sau încheierea acordurilorcadru privind prestarea serviciului de pazã şi intervenţie, autoritatea contractantã delegatã solicitã operatorilor economici sã îndeplineascã cel puţin urmãtoarele cerinţe:
a) sã deţinã licenţã de funcţionare eliberatã de Inspectoratul General al Poliţiei;
b) sã depunã chestionarul de securitate, completat conform prevederilor legale, în vederea executãrii verificãrilor necesare, cel mai târziu la data depunerii candidaturii;
c) sã facã dovada conform prevederilor art. 191-193 din ordonanţa de urgenţã despre îndeplinirea standardelor de asigurare a calitãţii.
(3) Autoritatea contractantã delegatã finalizeazã etapa de selectare a candidaţilor dupã primirea avizului de securitate de la structura abilitatã a Ministerului Apãrãrii.
(4) Operatorul economic poate fi acceptat la procedura de atribuire şi pe baza notificãrii pe care o deţine, prin care se atestã cã este avizat pentru relaţii contractuale cu o altã autoritate contractantã din Ministerul Apãrãrii, urmând ca avizul de securitate pentru contractul în cauzã sã se elibereze ulterior.
(5) Pentru atribuirea contractelor sau încheierea acordurilorcadru privind prestarea serviciului de pazã şi intervenţie, autoritatea contractantã delegatã poate solicita operatorilor economici sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe minime de selecţie:
a) sã prezinte cel puţin douã recomandãri aferente contractelor de prestãri de servicii de pazã finalizate în ultimii 3 ani sau în curs de derulare, cu o duratã de minimum un an;
b) sã declare pe propria rãspundere cã poate asigura resursele tehnice prevãzute în caietul de sarcini, considerate strict necesare pentru îndeplinirea contractului ce urmeazã a fi atribuit;
c) cifra medie de afaceri în ultimii 3 ani sã fie de cel puţin douã ori mai mare decât valoarea estimatã a contractului ce urmeazã a fi atribuit sau, în cazul unui acord-cadru, cifra medie de afaceri în ultimii 3 ani sã fie de cel puţin douã ori mai mare decât valoarea estimatã a celui mai mare contract subsecvent care se anticipeazã.
(6) Pentru motivarea cerinţelor minime impuse, referitoare la situaţia economicã şi financiarã, precum şi la capacitatea tehnicã şi/sau profesionalã, autoritatea contractantã delegatã elaboreazã o notã justificativã care se anexeazã la dosarul achiziţiei.
ART. 13
Autoritatea contractantã delegatã respinge candidatura depusã de un operator economic cãruia, din motive imputabile acestuia, i s-a reziliat contractul de pazã a unor obiective militare, încheiat în ultimii 5 ani.
ART. 14
Pentru atribuirea contractelor sau încheierea acordurilor-cadru, autoritatea contractantã delegatã are obligaţia de a solicita operatorului economic sã prezinte urmãtoarele documente:
a) declaraţie pe propria rãspundere privind eligibilitatea pe anul în curs;
b) informaţii generale despre operatorul economic;
c) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, valabil la data depunerii, din care sã rezulte: obiectul de activitate, asociaţii şi administratorii, sediul principal şi secundar, punctele de lucru, menţiuni privind încadrarea în prevederile <>art. 21 lit. d)-g) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) certificat fiscal privind situaţia achitãrii impozitelor şi taxelor locale, valabil la data depunerii candidaturii;
e) certificat de atestare fiscalã pentru persoane juridice, valabil la data depunerii candidaturii.
ART. 15
(1) Autoritatea contractantã delegatã are obligaţia, pentru atribuirea contractului de achiziţie publicã sau pentru încheierea acordului-cadru, de a transmite spre publicare anunţ de participare atunci când iniţiazã procedura de licitaţie restrânsã.
(2) Indiferent de valoarea estimatã a contractului, anunţul de participare se publicã în sistemul electronic de achiziţii publice, denumit în continuare SEAP, şi imediat dupã publicare, dacã autoritatea contractantã delegatã considerã necesar, în presa centralã şi localã.
(3) Dupã încheierea contractului de achiziţie publicã, autoritatea contractantã delegatã are obligaţia de a transmite un anunţ de atribuire, spre publicare în SEAP, cu respectarea prevederilor art. 56 din ordonanţa de urgenţã.
ART. 16
(1) În cazul aplicãrii procedurii de licitaţie restrânsã, indiferent de valoarea estimatã, fãrã TVA, a contractului/acordului-cadru de prestãri de servicii, perioada cuprinsã între data transmiterii anunţului de participare spre publicare în SEAP şi data-limitã de depunere a candidaturii trebuie sã fie de cel puţin 16 zile.
(2) Perioada cuprinsã între data transmiterii invitaţiei de participare la etapa a doua şi data-limitã de depunere a ofertelor trebuie sã fie de cel puţin 12 zile.
ART. 17
Etapa a doua a procedurii de licitaţie restrânsã se poate derula şi cu un singur operator economic care a îndeplinit criteriile de selecţie.
ART. 18
(1) Derularea contractului începe numai dupã avizarea anexei de securitate de cãtre structura abilitatã a Ministerului Apãrãrii şi dupã eliberarea avizelor de acces la informaţii secrete de serviciu pentru personalul operatorului economic câştigãtor, de cãtre structura de securitate a autoritãţii contractante delegate.
(2) Retragerea avizului de securitate operatorului economic pe durata derulãrii contractului impune rezilierea de drept a acestuia fãrã altã formalitate prealabilã. O clauzã în acest sens se înscrie în contractul de prestãri de servicii.
(3) Autoritatea competentã poate decide neacordarea sau retragerea avizului de acces la informaţii clasificate în cazul identificãrii unor elemente de incompatibilitate sau a unor factori de risc.
(4) În situaţia menţionatã la alin. (3), personalul operatorului economic nu are acces în obiectivul militar.
ART. 19
(1) În contractul de prestãri de servicii se includ clauze contractuale prin care se stabilesc penalitãţi şi daune pentru situaţiile în care prestatorul nu îşi respectã în totalitate obligaţiile sau dacã persoanele cu drept de control ale beneficiarului au constatat nereguli în îndeplinirea sarcinilor de serviciu.
(2) Modelul fişei de evaluare este prezentat în anexa nr. 3.
(3) Fişa de evaluare se întocmeşte lunar, pe baza consemnãrilor din registrul de control, şi se anexeazã la procesul-verbal de recepţie, constituindu-se ca documente justificative pentru efectuarea plãţii.
ART. 20
Unitatea militarã beneficiarã a prestãrii serviciului de pazã şi intervenţie este obligatã:
a) sã verifice zilnic, prin personalul desemnat, calitatea serviciilor prestate şi sã consemneze rezultatele controalelor în Registrul de control special constituit, sã comunice constatãrile societãţii specializate de pazã şi protecţie prestatoare a serviciului, în vederea luãrii mãsurilor de remediere a neregulilor;
b) sã constituie şi sã punã la dispoziţia societãţii specializate de pazã şi protecţie, cu respectarea prevederilor legale incidente, pentru studiu şi aplicare, un documentar cu reglementãri interne ale Ministerului Apãrãrii privind executarea pazei şi intervenţiei şi cele specifice fiecãrei unitãţi pe linia protecţiei mediului, sãnãtãţii şi securitãţii în muncã şi PSI;
c) sã analizeze trimestrial şi ori de câte ori situaţia o impune, împreunã cu operatorul economic, modul de derulare a contractului;
d) sã instruiascã personalul operatorului economic în legãturã cu obligativitatea pãstrãrii secretului de serviciu şi confidenţialitatea activitãţilor care se desfãşoarã în unitate; instructajul se consemneazã într-un registru special, iar personalul operatorului economic va lua cunoştinţã despre acesta pe bazã de semnãturã;
e) sã punã la dispoziţia prestatorului facilitãţile şi bunurile strict necesare executãrii serviciului de pazã şi intervenţie, prin includerea în contractul de prestãri de servicii a unor clauze de natura contractului de comodat;
f) sã asigure în mod gratuit utilitãţile, dupã caz, apã, energie electricã, gaze, agent termic, cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) sã efectueze decontarea serviciilor contractate, pe baza documentelor justificative, întocmite potrivit dispoziţiilor legale.
ART. 21
(1) Facilitãţile, bunurile şi utilitãţile aferente, puse la dispoziţia prestatorului, se evidenţiazã în caietul de sarcini şi se utilizeazã exclusiv în executarea serviciului de pazã şi intervenţie; prestatorul are obligaţia de a le întreţine şi de a efectua reparaţiile curente pe perioada derulãrii contractului.
(2) La încetarea contractului, prestatorul este obligat sã restituie în totalitate şi în stare bunã de utilizare/funcţionare bunurile puse la dispoziţie de cãtre beneficiar.
(3) Eventualele lipsuri se completeazã cu acordul beneficiarului cu bunuri noi de acelaşi gen sau se imputã prestatorului la valoarea de înlocuire.
ART. 22
În funcţie de situaţiile prevãzute în planul de pazã şi intervenţie, agenţii de pazã şi intervenţie pot executa serviciul dotaţi astfel:
a) cu armament letal sau neletal, potrivit deciziei comandantului obiectivului militar, la obiectivele militare cu nivel 2 de securizare;
b) cu armament neletal sau cu mijloace de autoapãrare, potrivit deciziei comandantului obiectivului militar, la obiectivele militare cu nivel 3 de securizare;
c) cu mijloace de autoapãrare la obiectivele cu nivel 4 de securizare.
ART. 23
Planurile de pazã şi intervenţie ale unitãţilor militare a cãror pazã se asigurã de societãţile specializate de pazã şi protecţie se aprobã de comandanţii/şefii unitãţilor militare fãrã a fi necesar avizul unitãţii de poliţie competente.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 24
Modificãrile şi completãrile ulterioare intrãrii în vigoare a prezentului ordin aduse actelor normative la care se face trimitere în text şi care sunt incidente prezentelor norme se aplicã în mod corespunzãtor, fãrã alte precizãri.
ART. 25
(1) Prezentele norme nu se aplicã procedurilor de achiziţie publicã aflate în derulare la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin.
(2) Contractele în curs de executare la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme se definitiveazã pe baza prevederilor legale în vigoare la data încheierii acestora.
ART. 26
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele norme.

ANEXA 1


───────
la norme
────────

ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII SECRET DE SERVICIU
Unitatea Militarã nr. ........... (dupã completare)
Nr. .............. din .......... Exemplarul nr. ..............

CONTRACT DE PRESTĂRI DE SERVICII
- Model -

CAP. I
Pãrţile contractante

Între
1.1. Ministerul Apãrãrii, prin Unitatea Militarã nr. ...... str. ......... nr. ..., localitatea ....., judeţul ....., telelefon ......, fax ......, codul fiscal ......, contul de virament nr. ......, deschis la Trezoreria ......., reprezentatã prin ......, şi ....., contabil-şef, în calitate de achizitor, şi
1.2. Societatea Comercialã ....., cu sediul în .... str. ...... nr. ....., judeţul ...., cod ...., telefon ...., fax ....., numãr de ordine în registrul comerţului ....., cod unic de înregistrare ........, atribut fiscal ......., cont ....., deschis la ....., reprezentatã prin ...., director general, şi ...., director economic, în calitate de prestator, a intervenit prezentul contract.

CAP. II
Obiectul şi preţul contractului

2.1. Prezentul contract are ca obiect stabilirea drepturilor şi obligaţiilor ce revin pãrţilor pentru realizarea prestãrii serviciului de pazã şi intervenţie la U.M. .................., ca rezultat al procedurii de achiziţie publicã organizatã prin ................... din data de .............., ora ........ .
2.2. (1) Prestatorul se obligã sã presteze serviciul de pazã şi intervenţie prevãzut în caietul de sarcini, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(2) Serviciul de pazã şi intervenţie ce face obiectul contractului are urmãtoarea compunere:
- şef de obiectiv - ............................................;
- şefi de turã (pot face parte din patrulã) - ..................;
- posturi de pazã permanente - .................................;
- posturi de noapte - ..........................................;
- posturi în afara programului - ...............................;
- agenţi în patrulare/intervenţie (minimum 2 agenţi) - .............. .
(3) Total ore/post/lunã - ........................................... .
2.3. Achizitorul se obligã sã plãteascã prestatorului preţul convenit pentru îndeplinirea contractului.
2.4. Preţul unitar este cel declarat de prestator în propunerea financiarã, respectiv de ...... lei (fãrã TVA) orã/post.
2.5. Valoarea totalã a contractului, plãtibilã prestatorului de cãtre achizitor, este de ....... lei, din care TVA ........ lei.

CAP. III
Durata contractului

3.1. Contractul are o duratã de .... luni, în perioada de la ....... pânã la ...... (în calculul duratei nu este inclus timpul necesar obţinerii avizelor şi autorizaţiilor pentru personal şi armament).
3.2. Achizitorul are dreptul de a opta pentru prelungirea contractului cu pânã la 4 luni, în condiţiile asigurãrii resurselor financiare.

CAP. IV
Aplicabilitate

4.1. Contractul intrã în vigoare dupã semnarea acestuia de cãtre ambele pãrţi şi constituirea garanţiei de bunã execuţie, conform prevederilor cap. IX.
4.2. Încheierea şi semnarea contractului sunt condiţionate de eliberarea autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate pentru întregul personal al operatorului economic care, într-un mod sau altul, va avea acces la documente, date, informaţii, locuri etc. clasificate "secret de serviciu" şi care ţin de prezentul contract.
4.3. Odatã cu semnarea autorizaţiilor de acces, structura de securitate executã primul instructaj cu personalul autorizat şi întocmeşte fişele de evidenţã a pregãtirii, pe care le predã prestatorului.

CAP. V
Documentele anexã la contract

5.1. Documentele anexã la contract sunt:
a) caietul de sarcini - anexa nr. 1;
b) propunerea financiarã - anexa nr. 2;
c) propunerea tehnicã - anexa nr. 3;
d) fişa de evaluare - anexa nr. 4;
e) anexa de securitate - anexa nr. 5;
f) dovada constituirii garanţiei bancare de bunã execuţie, dacã este cazul - anexa nr. 6;
g) planul de pazã şi intervenţie - anexa nr. 7.

CAP. VI
Standarde

6.1. Serviciile prestate în baza contractului sunt în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, caietul de sarcini, normele interne specifice obiectivului militar şi cu prevederile documentelor întocmite pe linia pazei şi intervenţiei.

CAP. VII
Caracterul confidenţial al contractului

7.1. (1) Pãrţile contractante nu au dreptul, fãrã acordul scris al celeilalte pãrţi:
a) sã facã cunoscut conţinutul contractului sau orice prevedere a acestuia unei terţe pãrţi, cu excepţia persoanelor implicate în îndeplinirea contractului;
b) sã utilizeze informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a contractului în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvãluirea faţã de persoanele implicate în îndeplinirea contractului a oricãrei informaţii clasificate se face cu respectarea reglementãrilor în vigoare.
7.2. O parte contractantã este absolvitã de rãspunderea pentru dezvãluirea de informaţii referitoare la contract, dacã se îndeplineşte una dintre urmãtoarele condiţii:
a) informaţia era cunoscutã pãrţii contractante înainte ca ea sã fi fost primitã de la cealaltã parte contractantã;
b) informaţia a fost dezvãluitã dupã ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte pãrţi contractante pentru asemenea dezvãluire;
c) partea contractantã a fost obligatã în mod legal sã dezvãluie informaţia.

CAP. VIII
Drepturi de proprietate intelectualã

8.1. Prestatorul are obligaţia de a despãgubi achizitorul pentru:
a) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultã din încãlcarea unor drepturi de proprietate intelectualã (brevete, nume, mãrci înregistrate etc.), legate de serviciile prestate;
b) daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice naturã, rezultate din executarea contractului, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încãlcare rezultã din respectarea caietului de sarcini întocmit de cãtre achizitor.

CAP. IX
Garanţia de bunã execuţie a contractului

9.1. Prestatorul are obligaţia de a constitui garanţia de bunã execuţie a contractului prin... (se va preciza una dintre modalitãţile prevãzute la art. 90 din hotãrâre).
9.2. Achizitorul are obligaţia de a elibera garanţia pentru participare şi de a emite ordinul de începere a contractului numai dupã ce prestatorul a fãcut dovada constituirii garanţiei de bunã execuţie.
9.3. Garanţia de bunã execuţie este de ..., reprezentând ... % din preţul contractului fãrã TVA, şi va fi valabilã pânã la data de .... .
9.4. (1) Achizitorul are dreptul de a emite pretenţii asupra garanţiei de bunã execuţie, pânã la recuperarea integralã a prejudiciului creat, dacã prestatorul nu îşi îndeplineşte integral şi de calitate obligaţiile asumate prin prezentul contract.
(2) Anterior emiterii unei pretenţii asupra garanţiei de bunã execuţie, achizitorul are obligaţia de a notifica acest lucru prestatorului, precizând, totodatã, obligaţiile care nu au fost respectate.
9.5. În cazul în care scrisoarea de garanţie bancarã de bunã execuţie nu acoperã integral eventualul prejudiciu, prestatorul se obligã sã achite diferenţa la cererea achizitorului; în caz contrar, litigiul se soluţioneazã pe cale judecãtoreascã.

CAP. X
Obligaţiile prestatorului

10.1. Prestatorul începe prestarea serviciului de pazã şi intervenţie la data prevãzutã în cap. III.
10.2. (1) Prestatorul asigurã continuu serviciile prevãzute în contract potrivit obligaţiilor asumate şi în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, normelor interne specifice obiectivului militar şi prevederilor documentelor întocmite în unitate pe linia accesului, pazei şi intervenţiei, precum şi a protecţiei informaţiilor clasificate.
(2) Paza obiectivului militar se organizeazã şi se executã pe baza planului de pazã şi intervenţie, întocmit de beneficiar de comun acord cu reprezentantul prestatorului, fãrã a se schimba datele incluse în documentaţia de achiziţie, se avizeazã de conducãtorul prestatorului şi se aprobã de comandantul obiectivului militar, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu prevederile ordinelor şi regulamentelor militare.
(3) Locul de dispunere a posturilor de pazã, consemnul general şi consemnele particulare ale posturilor, itinerarul de deplasare a patrulei, precum şi modul de acţiune pentru intervenţie la posturi sunt stabilite de comandantul obiectivului militar împreunã cu reprezentantul prestatorului, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare şi ale ordinelor şi regulamentelor militare, fiind stipulate în planul de pazã şi intervenţie.
(4) Serviciul de patrulare se poate executa pe timp de zi de cãtre agenţii din patrulã; şeful de turã şi agentul/agenţii din patrulã reprezintã echipa de intervenţie la obiectivul militar.
10.3. Prestatorul acţioneazã pentru apãrarea integritãţii obiectivului militar folosind mijloacele de luptã din dotare, în condiţiile legii, şi coopereazã cu celelalte forţe care intervin la obiectivul militar pentru respingerea unui eventual atac şi lichidarea urmãrilor acestuia.
10.4. Prestatorul ia în primire pe bazã de proces-verbal, întreţine şi menţine în stare de funcţionare bunurile cu starea de fixaţie şi utilitãţile aferente, pentru a fi folosite exclusiv în executarea serviciului de pazã şi intervenţie, în condiţiile actelor normative în vigoare.
10.5. Prestatorul completeazã, dacã considerã necesar, inventarul spaţiului destinat pazei, de comun acord cu comandantul/şeful unitãţii militare beneficiare, pentru a asigura desfãşurarea activitãţilor specifice serviciilor prestate în condiţii optime, fãrã ca aceasta sã implice alte obligaţii din partea achizitorului/unitãţii militare beneficiare.
10.6. Prestatorul asigurã efectivele de personal necesare, conform caietului de sarcini, pentru executarea pazei şi intervenţiei la obiectivul militar.
10.7. Prestatorul înlocuieşte personalul indisponibil sau cãruia i se retrage autorizaţia de acces cu personal autorizat; în acest sens prestatorul va avea o rezervã de personal autorizat pentru acces la informaţii clasificate "secret de serviciu" de cel puţin 10% din numãrul personalului care executã serviciul.
10.8. (1) Personalul de pazã asigurat de prestator este obligat sã cunoascã şi sã respecte îndatoririle ce îi revin, fiind direct rãspunzãtor pentru paza şi integritatea obiectivului, bunurilor şi valorilor încredinţate.
(2) Pe timpul executãrii serviciului, agenţii de pazã se subordoneazã şefului de turã.
(3) Şeful turei este obligat sã execute dispoziţiile ofiţerului de serviciu pe unitate în urmãtoarele situaţii:
a) când unitatea militarã beneficiarã primeşte ordin/indicativ de alertare;
b) în caz de incendiu sau dezastre;
c) iminenţa unei acţiuni militare îndreptate împotriva obiectivului militar;
d) nimicirea forţelor ostile pãtrunse în obiectiv şi eliberarea acestuia;
e) prevenirea unei acţiuni teroriste;
f) în alte situaţii când se impune realizarea cooperãrii între agenţii de pazã şi efectivele proprii.
10.9. În timpul serviciului, personalul de pazã este obligat:
a) sã cunoascã locurile şi punctele vulnerabile din perimetrul obiectivului, pentru a preveni accesul neautorizat în perimetrul pãzit;
b) sã pãzeascã obiectivul, bunurile şi valorile nominalizate în planul de pazã şi intervenţie şi sã asigure integritatea acestora;
c) sã permitã accesul în obiectiv numai în conformitate cu reglementãrile legale şi cu dispoziţiile interne;
d) sã anunţe în cel mai scurt timp şeful sãu ierarhic şi conducerea unitãţii militare beneficiare despre producerea oricãrui eveniment pe timpul executãrii serviciului şi despre mãsurile luate;
e) sã pãstreze secretul de stat şi de serviciu, dacã, prin natura atribuţiilor, are acces la asemenea date şi informaţii sau în cazul în care intrã accidental în posesia unor astfel de date;
f) sã nu se prezinte la serviciu în stare de obosealã, sub influenţa bãuturilor alcoolice, drogurilor sau a medicamentelor psihotrope şi sã nu consume bãuturi alcoolice ori substanţe psihotrope în timpul serviciului;
g) sã procedeze conform prevederilor planului de pazã şi intervenţie în situaţii deosebite: atac asupra obiectivului, incendii, dezastre, avarii diverse etc.;
h) sã respecte consemnul general şi consemnul particular al fiecãrui post.
10.10. Prestatorul ia mãsuri de limitare a pierderilor cauzate în cazul producerii unor evenimente deosebite şi anunţã de îndatã conducerea unitãţii militare beneficiare.
10.11. Prestatorul rezolvã în timpul cel mai scurt eventualele evenimente petrecute în obiectiv din vina agenţilor sãi ori din alte cauze şi participã la limitarea acestora.
10.12. Prestatorul asigurã armele de foc şi muniţia necesare pentru efectivele destinate pazei şi intervenţiei, astfel:
- ... pistoale tip ... calibrul ...; numãrul pistoalelor solicitate va fi egal cu numãrul posturilor în care serviciul se executã cu armament;
- muniţie ... buc., calibrul ... .
10.13. Prestatorul asigurã tehnica/mijloacele tehnice de luptã, materialele şi echipamentele necesare executãrii serviciului de pazã şi intervenţie, conform prevederilor caietului de sarcini.
10.14. Personalul de pazã are obligaţia de a purta în timpul serviciului, la vedere, permisul de acces în unitatea militarã beneficiarã.
10.15. Prestatorul asigurã mijloacele de comunicaţii, radiotelefoane cu bandã de frecvenţã autorizatã, atât între personalul pazei, cât şi între şeful de turã şi serviciul de permanenţã al unitãţii militare: tura operativã, ofiţerul de serviciu, comandantul subunitãţii de intervenţie.
10.16. Prestatorul desemneazã persoane din cadrul prestatorului, dintre cele care deţin autorizaţie de acces la informaţii clasificate la nivelul solicitat, care sã efectueze controlul asupra modului de executare a serviciului de pazã, în baza aprobãrii comandantului obiectivului militar, consemnând rezultatele în registrul de control.
10.17. Prestatorul comunicã unitãţii militare beneficiare, lunar, în ultima zi lucrãtoare pentru luna urmãtoare, planificarea agenţilor de pazã în posturi, iar eventualele modificãri, cu cel puţin 24 de ore înainte de intrarea în serviciu sau ori de câte ori este nevoie, pentru a fi înscrise în ordinul de zi pe unitate.
10.18. Prestatorul participã, cu personalul aflat în serviciu, la antrenamentele şi exerciţiile trimestriale organizate de comandantul obiectivului militar pentru realizarea cooperãrii cu celelalte forţe de intervenţie.
10.19. Prestatorul executã instructajul privind respectarea de cãtre personalul propriu a normelor legale privind regimul armelor şi muniţiilor, uzul de armã, sãnãtatea şi securitatea în muncã, protecţia mediului şi a celor de P.S.I., a normelor de ordine interioarã stabilite de comun acord cu comandantul/şeful unitãţii militare beneficiare a serviciilor, precum şi a dispoziţiilor legale privind apãrarea secretului de stat şi de serviciu şi suportã consecinţele nerespectãrii acestora.
10.20. Prestatorul rãspunde de respectarea regulilor de acces în obiectivul militar, stabilite de comandantul/şeful unitãţii militare beneficiare, pentru personalul şi mijloacele de transport.
10.21. (1) Personalului prestatorului îi este interzis sã culeagã şi sã divulge date şi informaţii cu caracter militar.
(2) În situaţia în care intrã în posesia unor date şi informaţii care vizeazã siguranţa militarã, acesta are obligaţia sã informeze imediat comandantul obiectivului militar.
10.22. (1) Prestatorul rãspunde, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru prejudiciile produse Ministerului Apãrãrii prin neîndeplinirea obligaţiilor ce decurg din prezentul contract.
(2) Constatarea şi evaluarea unei pagube produse unitãţii militare beneficiare se fac de cãtre o comisie mixtã formatã din reprezentanţi ai achizitorului/unitãţii militare beneficiare şi ai prestatorului.
(3) Despãgubirile în cazul accidentelor de muncã se suportã de cãtre prestator.
10.23. Predarea-primirea serviciului de pazã şi intervenţie, inclusiv a obiectivelor din zona de responsabilitate a fiecãrui post, încuiate şi sigilate, între şefii de turã, se face în prezenţa persoanelor desemnate de comandantul/şeful unitãţii militare, pe bazã de proces-verbal întocmit în registrul de predare-primire.
10.24. Deschiderea şi închiderea magaziilor, remizelor, depozitelor, parcurilor cu tehnicã militarã etc. din consemnul posturilor se fac numai în prezenţa şefului de turã de cãtre persoanele care au în responsabilitate incintele/perimetrele în cauzã, consemnându-se despre aceasta într-un document destinat acestui scop.
10.25. Prestatorul înlocuieşte agentul de pazã aflat în serviciu în cazul în care, din diferite motive, acesta devine indisponibil, prin şeful de turã, cu agentul/agenţii de pazã din patrulã, pânã la sosirea în unitatea militarã a unui alt agent aflat în repaus, care, în mod obligatoriu, va face parte din personalul destinat acestei activitãţi; înlocuirea agenţilor de pazã aflaţi în serviciu se va face şi la cererea ofiţerului de serviciu pe unitate pentru motive temeinice.
10.26. Prestatorul schimbã agenţii în posturi pe baza buletinului postului, iar activitatea o consemneazã în registrul existent la şeful de turã.
10.27. Prestatorul restituie în totalitate şi în bunã stare de utilizare/funcţionare bunurile puse la dispoziţie de cãtre unitatea militarã beneficiarã; eventualele lipsuri se completeazã, cu acordul beneficiarului, cu bunuri noi de acelaşi gen sau se plãtesc la valoarea de înlocuire.
10.28. Prestatorul are obligaţia de a anunţa autoritatea contractantã, în scris, despre imposibilitatea îndeplinirii/ continuãrii contractului, din orice cauze, cu cel puţin 14 zile lucrãtoare înainte; obligaţia nu subzistã în caz de forţã majorã.

CAP. XI
Obligaţiile achizitorului/unitãţii militare beneficiare

11.1. Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã pune la dispoziţia prestatorului informaţiile pe care acesta le-a cerut pentru fundamentarea propunerii tehnice şi care sunt necesare îndeplinirii contractului.
11.2. Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã restituie garanţia de participare la procedurã dupã semnarea contractului.
11.3. Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã restituie garanţia de bunã execuţie, în situaţia în care, la expirarea perioadei de valabilitate a contractului, prestatorul şi-a îndeplinit toate obligaţiile contractuale.
11.4. Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã, în cazul în care nu este şi beneficiar, executã periodic controale privind modul de efectuare a serviciului de pazã de cãtre prestator, stabilind mãsurile care se impun, în funcţie de constatãrile fãcute.
11.5. Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã efectueazã plata serviciilor prestate, conform prevederilor cap. XIII.
11.6. (1) Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã pune la dispoziţia prestatorului, la cererea acestuia şi cu respectarea actelor normative în vigoare, pe bazã de proces-verbal, facilitãţile, spaţiile şi bunurile aflate în starea de fixaţie şi utilitãţile aferente, pentru a fi folosite exclusiv în executarea serviciului de pazã şi intervenţie.
(2) Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã asigurã gratuit utilitãţile, dupã caz, apã, energie electricã, gaze, agent termic, colectarea şi transportul deşeurilor, cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
11.7. Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã pune la dispoziţia prestatorului, pentru studiu, reglementãrile interne ale Ministerului Apãrãrii şi ale unitãţii militare privind activitãţile de pazã, normele legale referitoare la sãnãtatea şi securitatea în muncã, protecţia mediului şi P.S.I., normele de ordine interioarã, precum şi dispoziţiile legale cu privire la apãrarea secretului de stat şi de serviciu.
11.8. Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã organizeazã, trimestrial, cu personalul propriu şi personalul prestatorului destinat pentru pazã, antrenamente şi exerciţii comune de rezolvare a unor probleme specifice.
11.9. Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã executã instruirea personalului prestatorului cu privire la pãstrarea secretului de serviciu şi confidenţialitatea activitãţilor care se desfãşoarã în unitate.
11.10. (1) Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã stabileşte persoanele care efectueazã verificarea pazei şi obiectivele acestei verificãri şi le comunicã prestatorului.
(2) Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã nominalizeazã responsabilul de contract care monitorizeazã permanent derularea contractului şi asigurã contactul nemijlocit între unitatea militarã beneficiarã şi prestator.
11.11. (1) Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã consemneazã în registrul de control rezultatele fiecãrui control executat.
(2) Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã comunicã prestatorului, în scris, neregulile constatate cu privire la modul de efectuare a pazei, în maximum 48 de ore de la constatarea acestora, în vederea luãrii mãsurilor de remediere a neregulilor.
11.12. Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã stabileşte reguli privind accesul şi circulaţia în interiorul obiectivului pãzit.
11.13. Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã permite, în condiţiile reglementãrilor interne ale Ministerului Apãrãrii, accesul în unitate al efectivelor şi mijloacelor de transport ale prestatorului, folosite pentru prestarea serviciilor.
11.14. (1) Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã analizeazã în primele 3 zile lucrãtoare ale fiecãrei luni, împreunã cu prestatorul, modul de derulare a contractului, evidenţiind rezultatele în fişa de evaluare.
(2) Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã întocmeşte procesul-verbal de recepţie a serviciilor prestate în luna anterioarã, în baza fişei de evaluare, pe care îl anexeazã la factura fiscalã emisã de prestator.
(3) Achizitorul/unitatea militarã beneficiarã aplicã prestatorului penalitãţi în funcţie de calitatea prestaţiei rezultate din fişa de evaluare.

CAP. XII
Verificãri

12.1. Achizitorul are obligaţia de a verifica modul de prestare a serviciilor pentru a stabili conformitatea cu prevederile din caietul de sarcini.
12.2. (1) Controlul modului de executare a pazei şi intervenţiei se face de cãtre comandantul obiectivului militar, personalul stabilit de acesta, reprezentanţii eşaloanelor superioare, conform prevederilor regulamentelor militare, precum şi de persoane anume desemnate de cãtre conducãtorul prestatorului, care au obţinut autorizaţii de acces şi au aprobarea comandantului/şefului unitãţii militare beneficiare. Pe timpul controlului, acestea sunt însoţite de şeful de turã şi de ofiţerul de serviciu pe unitate.
(2) Rezultatele controalelor se consemneazã în registrul de control aflat la şeful de turã.
12.3. Achizitorul verificã periodic cunoştinţele personalului prestatorului, stabilind împreunã cu acesta mãsurile ce se impun, în funcţie de rezultatele obţinute.
12.4. Prevederile clauzelor 12.1-12.3 nu îl absolvã pe prestator de obligaţia asumãrii garanţiilor sau altor obligaţii prevãzute în contract.

CAP. XIII
Modalitãţi de platã

13.1. Plata contravalorii serviciilor prestate se face de achizitor, prin ordin de platã, pe baza urmãtoarelor documente:
- factura fiscalã, în original, emisã de prestator;
- procesul-verbal întocmit de unitatea militarã beneficiarã, din care sã rezulte serviciile prestate şi numãrul de ore aferente;
- fişa de evaluare.
13.2. Plata se face în termen de 20 de zile lucrãtoare de la primirea documentelor prevãzute la clauza 13.1.
13.3. Prestatorul întocmeşte şi înainteazã achizitorului, în primele 5 zile lucrãtoare ale lunii, documentele justificative pentru plata serviciilor prestate în luna precedentã, avizate de comandantul/şeful unitãţii militare beneficiare. Pentru prestaţia efectuatã în ultima lunã, documentele justificative se înainteazã în maximum 5 zile de la finalizarea prestaţiilor.

CAP. XIV
Ajustarea preţului contractului

14.1. Preţul contractului de achiziţie publicã este ferm şi este exprimat în lei.
14.2. Prin excepţie de la prevederile clauzei 14.1, preţul contractului poate fi ajustat, pe perioada derulãrii contractului, conform prevederilor art. 6 alin. (4) din Normele privind achiziţia serviciului de pazã şi intervenţie la obiectivele militare prin societãţi specializate de pazã şi protecţie, aprobate prin Ordinul ministrului apãrãrii nr. M.47/2008.

CAP. XV
Amendamente

15.1. Pe durata îndeplinirii contractului pãrţile contractante pot conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adiţional, numai în cazul apariţiei unor circumstanţe care lezeazã interesele comerciale legitime ale acestora şi care în mod obiectiv nu au putut fi prevãzute la data încheierii contractului.

CAP. XVI
Rãspunderea contractualã

16.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract atrage rãspunderea pãrţilor contractante conform dispoziţiilor legale.
16.2. Personalul prestatorului rãspunde material, disciplinar, contravenţional sau penal pentru faptele sãvârşite pe timpul serviciului de pazã şi intervenţie.
16.3. (1) În cazul în care, din vina sa exclusivã, prestatorul nu reuşeşte sã îşi îndeplineascã obligaţiile asumate prin contract, respectiv gradul de îndeplinire a criteriilor prevãzute în fişa de evaluare, se încadreazã în intervalul 75-85 de puncte, se aplicã penalitãţi proporţionale cu valoarea punctajului obţinut, de pânã la 10% din valoarea lunarã a contractului, la propunerea beneficiarului.
(2) În situaţia în care gradul de îndeplinire a criteriilor prevãzute în fişa de evaluare este sub 75 de puncte, achizitorul poate proceda la rezilierea contractului.
16.4. Prestatorul rãspunde direct şi nemijlocit de pagubele materiale produse achizitorului, percepându-se o penalitate de 0,06 % din valoarea pagubei, pentru fiecare zi de întârziere dupã data notificãrii, pânã la acoperirea integralã a acesteia.
16.5. Pentru plata cu întârziere a contravalorii prestaţiei, achizitorul datoreazã prestatorului penalitãţi în cuantum de 0,06 % pentru fiecare zi de întârziere.
16.6. Partea lezatã ca urmare a încãlcãrii prevederilor prezentului contract este îndreptãţitã sã pretindã pãrţii în culpã daune-interese.

CAP. XVII
Rezilierea contractului

17.1. Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor prevãzute prin prezentul contract de cãtre una dintre pãrţi dã dreptul pãrţii lezate de a cere rezilierea contractului de prestãri de servicii şi de a pretinde plata de daune-interese.
17.2. În situaţia în care se constatã cã activitatea prestatorului aduce atingere securitãţii unitãţii militare şi/sau pãstrãrii secretului de stat şi de serviciu, contractul se reziliazã de drept cu plata de daune-interese şi reţinerea garanţiei de bunã execuţie, fãrã ca acesta sã emitã pretenţii de vreun fel.
17.3. Achizitorul îşi rezervã dreptul de a denunţa unilateral contractul de prestãri de servicii în cel mult 60 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa mãsurã încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrarã interesului Ministerului Apãrãrii.
17.4. În cazul prevãzut la clauza 17.3 prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzãtoare pentru partea din contract îndeplinitã.
17.5. Retragerea avizului de securitate sau anularea licenţei de funcţionare pe durata derulãrii contractului impune rezilierea de drept a contractului fãrã altã formalitate prealabilã.

CAP. XVIII
Cesiunea

18.1. Prestatorul are obligaţia de a nu transfera, total sau parţial, obligaţiile sale asumate prin contract, fãrã sã obţinã în prealabil acordul scris al achizitorului.
18.2. Cesiunea nu absolvã prestatorul de nicio responsabilitate privind garanţia sau orice alte obligaţii asumate prin contract.

CAP. XIX
Forţa majorã

19.1. Forţa majorã este constatatã de o autoritate competentã.
19.2. Forţa majorã absolvã pãrţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract pe toatã perioada în care aceasta acţioneazã.
19.3. Forţa majorã apãrã de rãspundere partea care o invocã şi o dovedeşte în condiţiile legii. Forţa majorã se va notifica şi dovedi în termen de 5 zile de la apariţia ei, cu documente oficiale, emise de autoritãţile competente.
19.4. Îndeplinirea contractului se suspendã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
19.5. Dacã forţa majorã acţioneazã sau se estimeazã cã va acţiona o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte are dreptul sã notifice celeilalte pãrţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese.
19.6. Nu se asimileazã forţei majore:
a) greva angajaţilor prestatorului;
b) greva angajaţilor operatorilor economici care asigurau transportul la şi de la locul de executare a serviciului;
c) defectarea, sub orice formã, a mijloacelor de transport la şi de la locul de executare a serviciului (se acceptã cea survenitã ca urmare a unor accidente de circulaţie produse pe timpul deplasãrii spre/dinspre locul de executare a serviciului);
d) indisponibilitatea, pe orice motive, a mai puţin de 50% din personalul care executã serviciul;
e) restructurarea sau reducerea de personal ale prestatorului.

CAP. XX
Soluţionarea litigiilor

20.1. Achizitorul şi prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilã, prin tratative directe, orice neînţelegere care se poate ivi între ei în legãturã cu îndeplinirea contractului.
20.2. În cazul în care, dupã 15 de zile de la începerea tratativelor, achizitorul şi prestatorul nu reuşesc sã rezolve în mod amiabil divergenţele contractuale, pãrţile pot apela la instanţele judecãtoreşti.

CAP. XXI
Limba care guverneazã contractul

21.1. Limba care guverneazã contractul este limba românã.

CAP. XXII
Comunicãri

22.1. Orice comunicare între pãrţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie sã fie transmisã în scris la adresele prevãzute la cap. I.
22.2. Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
22.3. (1) Documentele scrise pot fi transmise prin una dintre urmãtoarele forme: scrisoare prin poştã, telegramã, e-mail sau telefax.
(2) În situaţia în care documentele se transmit prin telegramã, e-mail sau telefax, pãrţile au obligaţia de a transmite documentele respective în cel mult 24 de ore şi sub formã de scrisoare prin poştã.

CAP. XXIII
Legea aplicabilã contractului

23.1. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Anexele nr. ........ (... file) fac parte integrantã din prezentul contract.
Pãrţile au înţeles sã încheie astãzi, ......, prezentul contract în .... exemplare, din care:
- exemplarul nr. 1, la prestator;
- exemplarul nr. 2, la achizitor (dacã este altul decât unitatea militarã beneficiarã);
- exemplarul nr. 3, la unitatea militarã beneficiarã.

Achizitor Prestator
Comandant/şef, ..............
............... (semnãtura autorizatã)
(semnãtura autorizatã) L.S.
L.S.
Contabil-şef,
................

Consilier juridic,
..................

ANEXA 2
───────
la norme
────────

ROMÂNIA
NESECRET
MINISTERUL APĂRĂRII Exemplarul nr.
Unitatea Militarã nr. ....
Nr. ... din .....

Aprob
Comandantul/Şeful U.M. ........
De acord, rog aprobaţi
Şeful de Stat Major,
......................

CAIET DE SARCINI
- Model -

Pentru achiziţia serviciului de pazã şi intervenţie cu societãţi specializate de pazã şi protecţie la U.M. ...........................
NOTĂ:
Prezentul caiet de sarcini este un document orientativ pentru autoritãţile contractante.
Prevederile acestuia se completeazã cu cerinţe specifice unitãţii militare beneficiare a serviciului de pazã şi intervenţie.
La întocmire trebuie sã se respecte principiile prevãzute la art. 2, alin. (2) şi dispoziţiile <>art. 35-38 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
I. Obiectul achiziţiei
1.1. Obiectul achiziţiei îl constituie asigurarea pazei şi intervenţiei, siguranţei bunurilor şi valorilor de orice fel existente la .................. (denumirea obiectivului/cazãrmii/unitãţii militare).
1.2. Asigurarea securitãţii obiectivului militar se va executa în conformitate cu prevederile Planului de pazã şi intervenţie al U.M.
II. Specificaţii şi cerinţe
1. Organizarea serviciului de pazã şi intervenţie
1.1. Serviciul de pazã şi intervenţie este organizat în ture, astfel:
- un şef de turã;
- ... posturi de pazã (pe tipuri: permanente, de noapte sau care funcţioneazã în afara programului de lucru al personalului unitãţii militare);
- ... post/posturi control acces;
- o patrulã formatã din ... agenţi, din care unul este şeful de turã;
- o echipã de intervenţie formatã din ... agenţi, activã în afara programului de lucru al personalului unitãţii militare (se achiziţioneazã în limita fondurilor disponibile şi dacã natura obiectivului impune şi organizarea intervenţiei la obiectiv), care acţioneazã sub comanda ofiţerului de serviciu pe unitate, conform prevederilor extrasului din planul de pazã şi intervenţie.
1.2. Managementul întregii activitãţi revine şefului de obiectiv numit de prestator.
1.3. Dispunerea posturilor de pazã/control acces, itinerarele de deplasare a patrulei, misiunile şi consemnele particulare ale acestora (modul de acţiune la intervenţie - daca aceasta se contracteazã) se stabilesc în conformitate cu prevederile ordinelor şi regulamentelor militare şi se detaliazã în planul de pazã şi intervenţie al unitãţii militare beneficiare a serviciului.
1.4. Planul de pazã şi intervenţie se întocmeşte de beneficiar şi devine anexã la contractul de prestãri de servicii. Celelalte documente se întocmesc de prestator în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
1.5. Orele de intrare în serviciu şi durata serviciului în posturi se stabilesc de comun acord între comandantul/şeful unitãţii militare beneficiare şi conducãtorul prestatorului. Acestea se specificã în planul de pazã şi intervenţie.
2. Dotarea agenţilor de pazã şi intervenţie
2.1. Armamentul şi muniţia
2.1.1. Prestatorul asigurã, conform prevederilor legale în vigoare, arme de apãrare şi pazã şi muniţii letale pentru agenţii de pazã şi intervenţie din posturi/turã de pazã, astfel:
- ... pistoale tip ... calibrul ...; numãrul pistoalelor solicitate va fi egal cu numãrul posturilor în care serviciul se executã cu armament;
- muniţie ... buc., calibrul ...
2.1.2. Personalul pazei poate fi înarmat cu pistol, dacã acesta este solicitat.
2.1.3. Pe timpul prezenţei în unitatea militarã, prestatorul este responsabil pentru folosirea şi pãstrarea în siguranţã a armamentului şi muniţiei. Unitatea militarã beneficiarã pune la dispoziţie spaţii de depozitare a armamentului şi muniţiei nefolosite, dar responsabilitatea de depozitare revine prestatorului.
2.2. Mijloace tehnice şi echipamente
2.2.1. Prestatorul asigurã mijloacele tehnice şi echipamentele pentru agenţii de pazã şi intervenţie din serviciu, dupã cum urmeazã (se stabilesc de fiecare autoritate contractantã, cerinţele din exemplul urmãtor fiind minimale):
a) spray iritant lacrimogen/baston de cauciuc/tomfã - unul din aceste mijloace pentru fiecare persoanã în serviciu;
b) binoclu - unul pentru şeful de turã;
c) lanternã - câte una pentru fiecare persoanã în serviciu;
d) staţie radio-emisie/radiotelefon sau alte mijloace de comunicaţii radio (exclusiv telefoane mobile) - câte una/unul pentru fiecare persoanã din serviciul de pazã, ofiţerul de serviciu pe unitate şi, dupã caz, pentru comandantul subunitãţii de intervenţie;
e) echipament de lucru corespunzãtor anotimpului şi stãrii vremii - pentru întregul personal care asigurã serviciul de pazã;
f) echipament de protecţie;
g) echipament specific de intervenţie - dacã este cazul.
2.2.2. Mijloacele şi echipamentele P.S.I. se asigurã de unitatea militarã beneficiarã, conform normelor interne ale Ministerului Apãrãrii.
2.2.3. Mijloacele de protecţie individualã N.B.C. se asigurã de unitatea militarã beneficiarã.
2.3. Spaţii, amenajãri şi dotãri
2.3.1. Unitatea militarã beneficiarã pune la dispoziţia prestatorului facilitãţile şi bunurile strict necesare executãrii serviciului de pazã şi intervenţie, prin includerea în contractul de prestãri de servicii a unor clauze de natura contractului de comodat, în condiţiile <>Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru a fi utilizate exclusiv în scopul executãrii serviciului de pazã şi intervenţie, astfel:
a) încãperi (cu stare de fixaţie corespunzãtoare) pentru şeful de turã şi patrulã, precum şi condiţii pentru pãstrarea armamentului, muniţiei, a mijloacelor tehnice şi a echipamentelor;
b) punct de control-acces cu starea de fixaţie şi mobilierul necesar;
c) amenajãri şi dotãri ale posturilor de pazã, respectiv:
- gherete - ...;
- foişoare de observare - ...;
- umbrele-ciupercã - ...;
- locaşuri de tragere - ...;
- împrejmuiri interioare şi exterioare ale obiectivului.
2.3.2. Unitatea militarã beneficiarã are obligaţia sã asigure gratuit utilitãţile (apã, gaze, energie electricã şi termicã, colectarea şi transportul deşeurilor, potrivit prevederilor <>Legii nr. 333/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare) strict necesare desfãşurãrii serviciului.
2.3.3. Prestatorul are obligaţia întreţinerii corespunzãtoare a bunurilor, spaţiilor şi utilitãţilor puse la dispoziţie, conform prevederilor <>art. 52 din Legea nr. 333/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Prestatorul trebuie sã se îngrijeascã permanent de igienizarea spaţiilor destinate pazei şi sã asigure necesarul de materiale de igienã.
2.4. Instalaţii şi mijloace tehnice de alertare
2.4.1. Instalaţiile şi mijloacele tehnice existente în obiectiv se pun la dispoziţia prestatorului şi vor fi predate pe bazã de proces-verbal, în care se va specifica starea acestora, dupã cum urmeazã:
- centralã telefonicã - ...;
- telefoane fixe - ...;
- instalaţii şi mijloacele de alarmare existente la posturi şi în zona de pazã.
2.4.2. Aparatura de detecţie a metalelor şi materialelor explozive va fi asiguratã de unitatea militarã beneficiarã.
3. Cerinţe impuse pentru executarea pazei
3.1. Obligaţiile prestatorului
3.1.1. Prestatorul nominalizeazã şeful de obiectiv. Principala responsabilitate a şefului de obiectiv este de a asigura legãtura dintre unitatea militarã beneficiarã şi prestator şi de a rezolva eventualele probleme care apar. Şeful de obiectiv trebuie sã aibã reşedinţa în zona de executare a contractului şi sã fie disponibil de îndatã de la sesizarea unei nereguli. În cazul în care şeful de obiectiv nu este disponibil ca urmare a unei îmbolnãviri, concediu de odihnã sau a altor cauze, prestatorul trebuie sã desemneze un înlocuitor care trebuie sã aibã aceeaşi pregãtire şi care sã fie în mãsurã sã preia funcţia. Numele înlocuitorului şefului de obiectiv trebuie comunicat în scris unitãţii militare beneficiare. Şeful de obiectiv trebuie sã aibã minimum 2 ani experienţã în domeniul securitãţii, în sistemul naţional de apãrare sau ordine publicã ori 3 ani în cadrul unei societãţi specializate de pazã şi protecţie.
3.1.2. Prestatorul este în mãsurã sã înceapã prestarea serviciului de pazã şi intervenţie la data prevãzutã în contract.
3.1.3. Prestatorul respectã întocmai prevederile stabilite în planul de pazã şi intervenţie.
3.1.4. Prestatorul asigurã continuu prestarea serviciilor asumate prin contract.
3.1.5. Statul minim de organizare al personalului desemnat pentru paza obiectivului militar va fi în concordanţã cu fiecare cerinţã a postului. Exceptând cazul în care personalul programat pentru serviciu nu se poate prezenta la serviciu, personalul pazei nu poate rãmâne în postul de pazã mai mult de 12 ore fãrã permisiunea expresã a şefului de obiectiv.
3.1.6. Prestatorul angajeazã acţiuni de apãrare a integritãţii obiectivului militar folosind mijloacele de luptã sau autoapãrare din dotare, în condiţiile legii, şi coopereazã cu celelalte forţe care intervin la obiectiv, conform prevederilor planului de pazã şi intervenţie.
3.1.7. Prestatorul executã pregãtirea şi urmãreşte respectarea de cãtre personalul propriu a normelor legale privind regimul armelor şi muniţiilor, uzul de armã, protecţia mediului, sãnãtãţii şi securitãţii în muncã şi P.S.I., a normelor de ordine interioarã stabilite de comun acord cu comandantul/şeful unitãţii militare beneficiare, precum şi a dispoziţiilor legale privind apãrarea secretului de serviciu şi a consecinţelor nerespectãrii acestora.
3.1.8. Prestatorul întreţine şi menţine în stare de folosinţã bunurile şi spaţiile puse la dispoziţie şi le foloseşte conform destinaţiei.
3.1.9. Prestatorul asigurã trimestrial participarea personalului aflat în serviciu la exerciţiile de antrenament şi/sau cooperare.
3.1.10. Prestatorul asigurã rotirea personalului pazei la fiecare post.
3.1.11. Prestatorul înlocuieşte imediat din serviciu personalul pazei gãsit sub influenţa alcoolului sau a drogurilor pe timpul serviciului. Prestatorul va fi avertizat şi va înlocui imediat persoana în cauzã. Dacã s-a constatat cã un angajat al prestatorului este dependent de alcool sau droguri, acesta nu va fi admis pentru îndeplinirea serviciului pe timpul desfãşurãrii contractului.
3.1.12. Prestatorul nu permite personalului pazei sã deţinã aparate electronice, sã citeascã, sau sã desfãşoare alte activitãţi care sã-i distragã atenţia de la îndeplinirea îndatoririlor; precum şi sã interzicã primirea vizitatorilor în posturi.
3.1.13. Prestatorul respectã regulile de acces şi deplasare în obiectivul militar, stabilite de comandantul/şeful unitãţii militare beneficiare pentru personalul şi mijloacele de transport proprii.
3.1.14. Agenţii de pazã vor pãstra în posesia lor, la vedere, permisul de acces în obiectivul militar pe timpul prestãrii serviciului.
3.1.15. Prestatorul întocmeşte documentele specifice necesare executãrii şi evidenţei serviciului de pazã şi intervenţie.
3.1.16. Prestatorul rãspunde, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru prejudiciile produse Ministerului Apãrãrii pentru neîndeplinirea obligaţiilor ce decurg din executarea pazei obiectivului militar.
3.1.17. Prestatorul trebuie sã aibã autorizaţie de funcţionare şi licenţã de emisie pentru mijloacele radio utilizate, pentru frecvenţele puse la dispoziţie de Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.
3.1.18. La încetarea contractului, prestatorul restituie în totalitate şi în stare de funcţionare bunurile şi echipamentul dat în folosinţã de cãtre unitatea militarã beneficiarã; eventualele lipsuri se compleazã cu bunuri noi, de acelaşi gen, sau se achitã contravaloarea lor la preţul zilei.
3.1.19. Prestatorul întocmeşte şi înainteazã, lunar, în primele 5 zile lucrãtoare la achizitor, factura fiscalã pentru plata prestãrii serviciului de pazã şi intervenţie executat, pentru luna anterioarã.
3.2. Pregãtirea personalului
3.2.1. Începând cu data intrãrii în vigoare a contractului, trimestrial, personalul prestatorului va executa o perioadã de pregãtire pe baza unui program, astfel:
a) prestatorul va întocmi o planificare şi un program de pregãtire cu scopul de a instrui personalul;
b) în programul de pregãtire trebuie sã se specifice data, locul, timpul de desfãşurare, obiectivele, condiţiile şi standardele care trebuie atinse;
c) unitatea militarã beneficiarã trebuie sã primeascã programul de pregãtire cu cel mult 5 zile înainte de începerea acestuia şi va avea acces pentru monitorizarea activitãţii;
d) unitatea militarã beneficiarã avizeazã planul de pregãtire a agenţilor care asigurã paza şi intervenţia la obiectiv, din punctul de vedere al specificului militar;
e) prestatorul se asigurã cã agenţii de pazã au îndeplinit cerinţele de pregãtire.
3.2.2. În cazul în care poligonul de tragere al unitãţii militare beneficiare nu este disponibil, prestatorul va face aranjamentele necesare pentru executarea şedinţelor de tragere într-un poligon acreditat.
3.3. Cerinţe pentru agenţii de pazã
3.3.1. Agenţii de pazã îndeplinesc urmãtoarele cerinţe:
a) capabilitãţi fizice pentru îndeplinirea serviciului;
b) fãrã antecedente de boli mintale;
c) cunoştinţe generale şi specifice ale serviciului de pazã şi intervenţie;
d) sã cunoascã modalitãţi şi tehnici de acordare a primului ajutor;
e) sã cunoascã modul de executare a controlului unei clãdiri, amenajãri sau autovehicul;
f) sã cunoascã modul de acţiune în caz de pãtrundere neautorizatã a persoanelor sau autovehiculelor în perimetrul restricţionat, pericol/atac cu bombã, acte de vandalism, activarea alarmei, incendiu, deranjamente, atac direct, luare de ostatici etc.;
g) sã aibã cunoştinţe de securitate care sã includã tehnici pentru: observare, patrulare, supraveghere şi recunoaşterea activitãţilor suspecte;
h) sã înţeleagã principiile utilizãrii forţei (legalitate, proporţionalitate, necesitate).
3.3.2. Agenţii de pazã înarmaţi trebuie sã îndeplineacã în plus urmãtoarele cerinţe:
a) sã cunoascã procedurile de utilizare sigurã a armamentului;
b) sã cunoascã reguli şi criterii de utilizare a forţei;
c) sã cunoascã procedeele legale de executare a somaţiilor.
3.3.3. Personalul care executã serviciul la punctul de control acces trebuie sã fie experimentat, în concordanţã cu cerinţele contractului.
3.4. Reguli de comportare
3.4.1. Nu vor fi tolerate acţiunile operatorului economic care pun în pericol, sub orice formã, securitatea obiectivului militar, pregãtirea şi sãnãtatea personalului armatei.
3.4.2. Urmãtoarele acţiuni sunt interzise:
a) obţinerea ilicitã, posesia sau vânzarea de arme, muniţii şi/sau bunuri aparţinând patrimoniului Ministerului Apãrãrii pe timpul desfãşurãrii contractului;
b) posesia, atingerea sau folosirea, fãrã autorizaţie, a oricãrui tip de muniţie neexplodatã ori apropierea cu ştiinţã de aceasta;
c) deţinerea, vânzarea, transferul, distrugerea obiectelor de patrimoniu;
d) angajarea în orice fel de activitãţi ilegale;
e) consumul de alcool, droguri sau medicamente psihotrope pe timpul serviciului.
3.4.3. Personalul pazei nu are dreptul sã consume alcool înainte de a se prezenta la serviciu:
a) personalul gãsit sub influenţa alcoolului va fi exclus din rândul personalului autorizat sã execute serviciul în unitãţi militare;
b) prestatorul va fi notificat şi va trebui sã gãseascã înlocuitor imediat. Incidentele provocate de abuz de alcool vor fi evaluate caz dupã caz;
c) personalul pazei şi intervenţiei poate fi testat cu alcoolscopul sau alte testãri ale aerului expirat în baza unor cauze evidente cã ar fi sub influenţa alcoolului în timpul serviciului;
d) testarea alcoolscopicã va fi fãcutã de cãtre prestator, de reprezentantul unitãţii militare beneficiare sau de poliţia militarã, în prezenţa şefului de turã;
e) personalul pazei şi intervenţiei gãsit sub influenţa alcoolului/drogurilor/medicamentelor psihotrope va fi imediat suspendat de la îndeplinirea clauzelor contractuale;
f) tot personalul pazei şi intervenţiei va raporta la prezentarea în serviciu despre acest fapt şi va fi de acord sã fie testat antidrog şi alcoolscopic aleatoriu pe toatã perioada contractualã.
3.4.4. Atunci când unitatea militarã beneficiarã sau prestatorul are motive de suspiciuni cã personalul din pazã şi intervenţie consumã droguri, personalul pazei şi intervenţiei prezintã necondiţionat proba de urinã atunci când este solicitatã:
a) prestatorul va suspenda imediat personalul din pazã şi intervenţie de la îndeplinirea atribuţiilor de serviciu din contract, pânã în momentul în care se va afla rezultatul analizelor;
b) toate costurile testãrii antidrog vor fi suportate de prestator, în situaţia în care aceasta se confirmã;
c) refuzul personalului pazei şi intervenţiei numit pentru a executa testarea antidrog va conduce la eliminarea acestuia din serviciul de pazã şi intervenţie;
d) medicamentele autorizate din categoria drogurilor, prescrise de personalul medical şi confirmate prin dovezi, nu vor fi o cauzã de eliminare din serviciul de pazã şi intervenţie.
III. Diverse
1.1. Pe timpul executãrii serviciului, agenţii de pazã şi intervenţie se subordoneazã şefului pazei (şefului de turã); şeful pazei/turei este obligat sã execute dispoziţiile ofiţerului de serviciu pe unitate în urmãtoarele situaţii:
a) când unitatea militarã beneficiarã primeşte ordin/indicativ de alertare;
b) în caz de incendiu sau dezastre;
c) iminenţa unei acţiuni militare îndreptate împotriva obiectivului militar;
d) nimicirea forţelor ostile pãtrunse în obiectiv şi eliberarea acestuia;
e) prevenirea unei acţiuni teroriste;
f) în alte situaţii când se impune realizarea cooperãrii între agenţii de pazã şi efectivele proprii.
1.2. Planificarea serviciului de pazã şi intervenţie se comunicã de cãtre prestator unitãţii militare beneficiare, lunar, în ultima zi lucrãtoare pentru luna urmãtoare, iar eventualele modificãri se comunicã acesteia cu cel puţin 24 de ore înainte de intrarea în serviciu sau ori de câte ori este nevoie, pentru a fi înscrise în ordinul de zi pe unitate.
1.3. În cazul în care, din motive obiective, un agent de pazã aflat în serviciu trebuie înlocuit, prestatorul are obligaţia de a efectua înlocuirea lui, prin şeful de turã, cu un agent din patrulã şi ulterior, în timpul cel mai scurt, cu altul aflat la dispoziţie; când 2 sau mai mulţi agenţi de pazã se gãsesc la un singur post (punctul de control acces, patrulã), unul dintre ei este numit şef şi rãspunde de desfãşurarea operaţiunilor la post.
1.4. La schimbarea turelor, predarea-primirea obiectivelor se va face pe bazã de proces-verbal încheiat între şefii de ture; procesele-verbale vor fi avizate de ofiţerul de serviciu pe unitate.
1.5. Reprezentantul comandantului obiectivului militar beneficiar, dupã efectuarea recunoaşterilor în teren, împreunã cu reprezentantul prestatorului şi de comun acord cu acesta, întocmeşte planul de pazã şi intervenţie fãrã a modifica datele de bazã din documentaţia de atribuire; acesta se avizeazã de cãtre conducãtorul prestatorului şi se aprobã de cãtre comandantul obiectivului militar.
1.6. Controlul modului de executare a pazei şi intervenţiei se face de cãtre personalul stabilit, de comun acord, de comandantul obiectivului militar şi de conducãtorul prestatorului; controlul poate fi executat şi de personalul eşaloanelor militare superioare.
1.7. Numãrul de ore prestate în serviciu de cãtre un agent de pazã nu trebuie sã depãşeascã prevederile legale în vigoare.
1.8. Cu aprobarea comandantului/şefului unitãţii militare beneficiare, prestatorul poate completa sau îmbunãtãţi, pe cheltuiala sa, dotãrile destinate pazei şi controlului accesului, fãrã ca acest fapt sã inducã obligaţii de orice naturã pentru comandantul/şeful unitãţii militare beneficiare/achizitor.
1.9. Prestatorul trebuie sã fie în mãsurã sã ajusteze programul de lucru şi sã suplimenteze personalul, în situaţia adoptãrii pazei întãrite, la solicitarea achizitorului, pentru a spori paza, protecţia şi securitatea obiectivului. Achizitorul trebuie sã notifice prestatorul cât mai curând posibil despre necesitatea suplimentãrii cu personal a serviciului de pazã; în situaţii de urgenţã, prestatorul trebuie sã asigure personal de pazã suplimentar, cu o notificare de pânã la 8 ore, din partea achizitorului. Reprezentanţii achizitorului şi prestatorului vor coordona problemele referitoare la personal, pentru ca durata eventualelor situaţii de urgenţã sã nu depãşeascã posibilitãţile prestatorului. Serviciile prestate suplimentar de prestator se plãtesc de cãtre achizitor.
1.10. Achizitorul desemneazã un responsabil de contract cu autoritate deplinã pentru a o reprezenta în relaţiile contractuale cu prestatorul. Acesta, în plus, va coordona activitatea de confecţionare a permiselor de acces pentru personalul prestatorului, pe care le va recupera la încetarea contractului.
1.11. Comandantul obiectivului militar poate solicita, în cazuri motivate, retragerea autorizaţiei de acces la informaţii clasificate personalului prestatorului. Achizitorul îşi rezervã dreptul de a retrage aceste autorizaţii pentru oricare dintre urmãtoarele motive:
a) falsificarea deliberat, nereprezentarea sau omisiunea unor date personale în fişa de angajare, referitoare la trecutul acestora;
b) comiterea de acte sau fapte care constituie infracţiuni, manifestarea unui comportament necivilizat şi/sau imoral, precum şi consumul de alcool, droguri sau medicamente psihotrope;
c) diagnosticarea de cãtre o autoritate medicalã de specialitate a persoanelor cu boli psihice de naturã sã cauzeze deficienţe comportamentale şi de judecatã;
d) orice comportament, activitate ori asociere care are tendinţa sã denote neloialitatea angajatului;
e) violarea cerinţelor de securitate şi siguranţã;
f) lipsã de cooperare şi respect faţã de superiori sau personalul militar.
1.12. Schimbãri/amendamente la postul de pazã:
a) achizitorul poate face schimbãri şi poate aduce amendamente la numãrul posturilor, locurile de dispunere, procedurile şi regulile pe linie de pazã, modalitatea în care posturile de pazã îndeplinesc condiţiile şi cerinţele operaţionale;
b) schimbãrile vor fi implementate de cãtre prestator fãrã alte costuri din partea achizitorului atât timp cât schimbãrile nu constituie o creştere a volumului de muncã estimat, calificãrii, antrenamentului sau echipamentului care este deja cerut prin contract;
c) schimbãrile care au ca rezultat modificarea volumului de muncã, înzestrãrii cu echipament, antrenamentelor şi calificãrii vor fi negociate;
d) reprezentanţii militari autorizaţi pot da instrucţiuni verbale pazei în privinţa unor noi proceduri privind controlul accesului sau pe linie de pazã şi intervenţie.

Şeful biroului intern specializat,
..................................


ANEXA 3
───────
la norme
────────

Anexã la contractul nr. .... din ..... NESECRET
Exemplarul nr. .........

FIŞA DE EVALUARE - CU PUNCTAJUL AFERENT
- Model -





┌────┬──────────────────────────────────────────────────────┬───────┬──────────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt.│ Criterii de evaluare │Punctaj│Penalizare│
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┴───────┴──────────┤
│ │Activitãţi specifice societãţii specializate de pazã │
│ │şi protecţie │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┬───────┬──────────┤
│ 1. │1.1. comunicarea planificãrii pentru executarea │ │ │
│ │serviciului de pazã şi a programului de pregãtire │ │ │
│ │în termenele stabilite │ 2 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ │1.2. participarea la analiza periodicã privind │ │ │
│ │executarea serviciului │ 2 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ │1.3. rotirea personalului pazei la fiecare post şi │ │ │
│ │înlocuirea imediatã a personalului devenit inapt │ │ │
│ │pentru executarea serviciului de pazã │ 5 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ │1.4. controlul asupra modului de executare a │ │ │
│ │serviciului de pazã │ 6 │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┴───────┴──────────┤
│ │Respectarea prevederilor <>Legii nr. 333/2003 privind │
│ │paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia │
│ │persoanelor, cu modificãrile şi completãrile │
│ │ulterioare, şi a consemnelor particulare ale │
│ │posturilor │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┬───────┬──────────┤
│ │2.1. cunoaşterea şi respectarea îndatoririlor │ │ │
│ │stabilite conform <>art. 47-49 din Legea nr. 333/2003 │ │ │
│ │privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi │ │ │
│ │protecţia persoanelor, cu modificãrile şi completãrile│ │ │
│ │ulterioare; │ 6 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ 2. │2.2. prezenţa în post şi respectarea limitelor de │ │ │
│ │patrulare ale acestuia │ 10 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ │2.3. portul armelor de foc, mijloacelor de apãrare │ │ │
│ │individualã sau altor materiale prevãzute în planul │ │ │
│ │de pazã şi intervenţie │ 6 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ │2.4. accesul persoanelor conform prevederilor │ │ │
│ │stabilite în consemnul particular │ 6 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ │2.5. folosirea semnalelor de înştiinţare şi alertare │ │ │
│ │prevãzute în planul de pazã şi intervenţie │ 5 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ │2.6. modul de acţiune şi cooperarea cu patrula şi │ │ │
│ │subunitatea de intervenţie conform prevederilor │ │ │
│ │planului de pazã şi intervenţie │ 6 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ │2.7. folosirea mijloacelor P.S.I. conform prevederilor│ │ │
│ │legale │ 4 │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ 3. │Cunoaşterea şi aplicarea de cãtre personalul pazei a │ │ │
│ │prevederilor <>art. 46-52 din Legea nr. 17/1996 privind │ │ │
│ │regimul armelor de foc şi al muniţiilor, cu │ │ │
│ │odificãrile ulterioare, referitoare la uzul de armã │10 │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┴───────┴──────────┤
│ │Personalul de pazã este apt pentru executarea │
│ │serviciului de pazã şi intervenţie │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┬───────┬──────────┤
│ │4.1. nu este sub influenţa bãuturilor alcoolice, │ │ │
│ │drogurilor sau medicamentelor psihotrope │ 6 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ 4. │4.2. se supune testului atunci când existã suspiciuni │ │ │
│ │cã ar fi consumat bãuturi alcoolice, droguri sau │ │ │
│ │medicamente psihotrope │ 4 │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────┴───────┴──────────┤
│ │Predarea-primirea serviciului de pazã │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┬───────┬──────────┤
│ │5.1. şefii de turã efectueazã conform prevederilor │ │ │
│ │legale predarea-primirea serviciului de pazã │ 8 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ │5.2. şefii de turã efectueazã predarea-primirea, la │ │ │
│ 5. │începutul/terminarea programului, la/de la magazineri,│ │ │
│ │a magaziilor cu sigiliile aferente şi consemneazã în │ │ │
│ │registrul de predare-primire a serviciului │ 6 │ │
│ ├──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ │5.3. agenţii de pazã efectueazã conform prevederilor │ │ │
│ │legale predarea-primirea posturilor │ 8 │ │
├────┴──────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ TOTAL: │100 │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴──────────┘



NOTĂ:
1. Sub 75 de puncte achizitorul poate proceda la rezilierea contractului.
2. Între 75 şi 85 de puncte se vor aplica penalitãţi proporţionale cu valoarea punctajului obţinut de pânã la 10% din valoarea lunarã a contractului.
3. Între 86 şi 100 de puncte se apreciazã cã serviciul se desfãşoarã normal.

Comandantul/Şeful U.M. ......, Director,
.......................... ...........

__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016