Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.103 din 15 octombrie 2008  pentru aprobarea Regulamentului privind investigarea si punerea in siguranta provizorie a constructiilor din patrimoniul Ministerului Apararii in cazul producerii unui dezastru    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. M.103 din 15 octombrie 2008 pentru aprobarea Regulamentului privind investigarea si punerea in siguranta provizorie a constructiilor din patrimoniul Ministerului Apararii in cazul producerii unui dezastru

EMITENT: MINISTERUL APARARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 736 din 30 octombrie 2008

Pentru aplicarea dispoziţiilor <>art. 5 alin. (1) lit. r) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii şi ale <>art. 23 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 481/2004 privind protecţia civilã, republicatã, în temeiul prevederilor <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 ,

ministrul apãrãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind investigarea şi punerea în siguranţã provizorie a construcţiilor din patrimoniul Ministerului Apãrãrii în cazul producerii unui dezastru, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apãrãrii,
Teodor Viorel Meleşcanu

Bucureşti, 15 octombrie 2008.
Nr. M.103.

ANEXĂ

REGULAMENT
privind investigarea şi punerea în siguranţã
provizorie a construcţiilor din patrimoniul
Ministerului Apãrãrii în cazul producerii unui dezastru

CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezentul regulament stabileşte responsabilitãţile privind investigarea şi punerea în siguranţã provizorie a construcţiilor din patrimoniul Ministerului Apãrãrii, dupã producerea unui seism de mare intensitate şi/sau a unei inundaţii ori alunecãri de teren, care produc în mediul construit prãbuşiri generale sau locale, avarii ori degradãri semnificative pe arii întinse, denumite în continuare dezastre/calamitãţi.
ART. 2
Investigarea are ca scop evaluarea stãrii tehnice a construcţiei imediat dupã producerea unui dezastru, în vederea luãrii deciziei privind utilizarea în continuare cu/fãrã restricţii sau de evacuare a acestora, cu aplicarea de placarde specifice fiecãrei categorii de încadrare.
ART. 3
Punerea în siguranţã provizorie cuprinde reparaţii/intervenţii locale de urgenţã, efectuate în perioada imediatã de dupã un dezastru, care au drept scop asigurarea accesului, asigurarea unei exploatãri limitate şi/sau prevenirea prãbuşirilor locale ale elementelor evaluate ca fiind nesigure.
ART. 4
(1) Personalul afectat şi bunurile din construcţiile/instalaţiile/amenajãrile care, dupã producerea unui dezastru prezintã degradãri vizibile şi indicii de prãbuşire totalã/parţialã iminentã se evacueazã, în conformitate cu planul de evacuare al unitãţii/formaţiunii militare.
(2) Activitãţile, mãsurile şi acţiunile pe care structurile le întreprind dupã dezastru se declanşeazã din proprie iniţiativã şi se raporteazã ierarhic ministrului apãrãrii.
ART. 5
Direcţia domenii şi infrastructuri este structura de specialitate şi autoritatea în domeniu pentru managementul proprietãţii imobiliare în Ministerul Apãrãrii, care asigurã implementarea prevederilor prezentului regulament.

CAP. II
Mãsuri preventive şi pregãtitoare
ART. 6
Pentru prevenirea şi limitarea, în mãsura posibilului, a efectelor unui seism de mare intensitate şi/sau unei alunecãri de teren ori inundaţii de mare amploare, se întreprind mãsuri preventive şi mãsuri pregãtitoare de cãtre structurile abilitate ale Ministerului Apãrãrii.
ART. 7
(1) Mãsurile preventive constau în urmãrirea curentã şi specialã a comportãrii în exploatare a construcţiilor prin:
a) urmãrirea comportãrii în timp a construcţiilor şi instalaţiilor în scopul depistãrii defectelor/degradãrilor care pot conduce la diminuarea caracteristicilor iniţiale;
b) executarea lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii determinate de uzura normalã;
c) executarea lucrãrilor de refacere care se realizeazã prin remedieri, reparãri sau consolidãri, pe bazã de proiect tehnic.
(2) Mãsurile pregãtitoare pentru intervenţie dupã dezastru constau în:
a) culegerea, cu anticipaţie, de informaţii cât mai detaliate privind numãrul, localizarea şi mai ales tipul structurilor, al terenului de fundare şi starea tehnicã a clãdirilor, a cãror operare/funcţionare imediat dupã dezastru este vitalã pentru Ministerul Apãrãrii;
b) realizarea unei baze de date şi actualizarea ei permanentã cu informaţii privind gradul de utilizare în siguranţã a construcţiilor inspectate/evaluate tehnic anticipat, precum şi gradul de risc seismic al celor expertizate tehnic;
c) stabilirea concepţiei/fazelor/etapelor de realizare a acţiunilor pe specific de situaţie/construcţie/instalaţie/amenajare;
d) elaborarea de scenarii de dezastre, planuri şi proceduri specifice de intervenţie;
e) instruirea şi verificarea periodicã, prin exerciţii şi aplicaţii practice, a inginerilor/subinginerilor şi tehnicienilor specializaţi în domeniu;
f) asigurarea logisticã pentru activitãţile de intervenţii imediate/de urgenţã, care au drept scop investigarea stãrii tehnice a construcţiilor avariate şi/sau punerea în siguranţã provizorie a construcţiilor/instalaţiilor/amenajãrilor afectate.

CAP. III
Organizarea sistemului de intervenţie
ART. 8
La investigarea imediatã şi punerea în siguranţã provizorie sunt prioritare clãdirile cu destinaţii speciale şi/sau construcţiile inginereşti a cãror operare/funcţionare dupã dezastru este vitalã pentru Ministerul Apãrãrii, şi anume:
a) obiectivele speciale şi clãdirile de importanţã vitalã pentru conducerea Ministerului Apãrãrii;
b) clãdirile spitalelor şi alte construcţii care adãpostesc servicii sanitare;
c) construcţiile care adãpostesc comunicaţii strategice;
d) clãdirile în care funcţioneazã structuri cu responsabilitãţi în gestionarea situaţiilor de urgenţã;
e) atelierele/garajele/remizele care adãpostesc vehiculele serviciilor de urgenţã;
f) staţiile/punctele de producere a energiei care asigurã utilitãţile şi serviciile pentru clãdirile prevãzute mai sus;
g) clãdirile în care funcţioneazã instituţii militare de învãţãmânt.
ART. 9
Direcţia domenii şi infrastructuri asigurã managementul sistemului de intervenţie din punctul de vedere tehnic, de specialitate, al organizãrii şi coordonãrii la nivel central şi zonal, a activitãţilor de investigare imediatã şi de punere în siguranţã provizorie, menite sã asigure utilizarea construcţiilor/instalaţiilor/amenajãrilor Ministerului Apãrãrii în condiţii de siguranţã, pânã la consolidarea acestora.
ART. 10
Managementul acţiunilor şi mãsurilor de intervenţie imediatã, precum şi de recuperare şi reabilitare provizorie a construcţiilor afectate constã, în principal, în:
a) elaborarea cadrului normativ pentru pregãtirea şi antrenarea personalului tehnic specializat din timp pentru intervenţie, înainte de declanşarea fenomenelor cauzatoare de dezastre;
b) coordonarea investigãrii în regim de urgenţã, imediat dupã producerea dezastrului, pentru evaluarea stãrii tehnice a construcţiilor;
c) coordonarea intervenţiilor pentru punerea în siguranţã provizorie a construcţiilor afectate.
ART. 11
În domeniul reglementat, Direcţia domenii şi infrastructuri are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) elaboreazã reglementãri şi planuri ale acţiunilor/activitãţilor prealabile, pregãtitoare, precum şi ale celor de dupã dezastru;
b) coordoneazã implementarea planurilor şi mãsurilor organizatorice/pregãtitoare şi monitorizeazã îndeplinirea/ realizarea atribuţiilor şi activitãţilor în teritoriu de cãtre structurile abilitate ale Ministerului Apãrãrii, conform responsabilitãţilor stabilite pentru acestea prin prezentul regulament;
c) colecteazã, înregistreazã şi centralizeazã în evidenţa statisticã proprie informaţiile actualizate referitoare la fondul construit, precum şi datele personale ale specialiştilor desemnaţi pentru activitãţile specifice domeniului reglementat;
d) coordoneazã constituirea şi instruirea echipelor de specialişti în domeniu, pe zone teritoriale, potrivit pregãtirii profesionale de bazã, în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
e) coordoneazã efectuarea instructajelor şi exerciţiilor specifice de simulare, cu specialiştii desemnaţi;
f) coordoneazã activitãţile/acţiunile dupã dezastru de evaluare a stãrii tehnice a construcţiilor şi centralizeazã informaţiile din teritoriu;
g) coordoneazã activitãţile/acţiunile de intervenţie rapidã de dupã dezastru, pentru punerea în siguranţã provizorie a construcţiilor;
h) asigurã expertizarea tehnicã de calitate a construcţiilor/ instalaţiilor/amenajãrilor;
i) monitorizeazã acţiunile/mãsurile/activitãţile prealabile, pregãtitoare, precum şi pe cele de dupã dezastru/calamitate.
ART. 12
Îndeplinirea mãsurilor/activitãţilor şi/sau acţiunilor în teritoriu se efectueazã prin:
a) administratorii imobilelor/cazãrmilor;
b) microstructurile de domenii şi infrastructuri din compunerea/ subordinea structurilor centrale, categoriilor de forţe ale armatei, comandamentelor de armã/similar;
c) centrele de domenii şi infrastructuri, pentru unitãţile structurilor centrale care nu au în compunere/subordine microstructuri de domenii şi infrastructuri;
d) Centrul de studii şi proiectare construcţii militare;
e) Centrul de intervenţie în situaţii de urgenţã;
f) unitãţile de geniu din compunerea categoriilor de forţe ale armatei, comandamentelor de armã/similare, prin forţe şi mijloace proprii şi/sau cu cele primite în sprijin de la alte structuri.
ART. 13
Administratorul de imobil/cazarmã are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) urmãreşte comportarea în timp a clãdirilor/instalaţiilor, în scopul depistãrii în timp util a degradãrilor şi efectuãrii intervenţiilor necesare;
b) întreprinde mãsuri şi acţiuni pentru menţinerea caracteristicilor iniţiale ale construcţiilor/instalaţiilor, prin lucrãri de întreţinere/reparaţii/consolidãri, dupã caz;
c) întreprinde mãsuri şi acţiuni pentru asigurarea din timp a stocurilor pentru inspecţiile şi evaluãrile tehnice rapide dupã dezastru, precum şi a materialelor pentru intervenţia la clãdiri şi rãspunde de utilizarea judicioasã a resurselor asigurate;
d) executã inspecţia dupã dezastru şi participã la evaluarea tehnicã rapidã;
e) anunţã de urgenţã Centrul de domenii şi infrastructuri şi microstructura de domenii şi infrastructuri din compunerea/subordinea structurii centrale, statului major al categoriilor de forţe ale armatei, comandamentului de armã/similar despre necesitatea evaluãrii stãrii tehnice a construcţiilor/instalaţiilor/amenajãrilor dupã dezastru;
f) întrerupe alimentarea cu energie electricã, închide vanele conductelor de gaze naturale şi/sau combustibil lichid şi intervine de primã urgenţã, provizoriu, pentru asigurarea funcţionãrii acestora în caz de necesitate.
ART. 14
Compartimentele de domenii şi infrastructuri din compunerea/subordinea structurilor centrale, statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamentelor de armã/similare au atribuţii şi responsabilitãţi pentru organizarea, pregãtirea şi planificarea acţiunilor şi activitãţilor înainte şi dupã dezastru, dupã cum urmeazã:
a) identificã din timp clãdirile/instalaţiile/amenajãrile a cãror operare/funcţionare este vitalã dupã dezastru şi/sau care prezintã risc seismic ridicat;
b) identificã şi inventariazã din timp tipul structurilor de rezistenţã, starea tehnicã efectivã şi caracteristicile terenului de fundare;
c) identificã personalul cu pregãtire tehnicã de specialitate în domeniu, asigurã instruirea acestuia în baza reglementãrilor, planurilor şi procedurilor specifice şi grupeazã specialiştii pe echipe, potrivit pregãtirii profesionale şi misiunilor pe care le primesc;
d) acordã asistenţã tehnicã administratorilor de imobile/cazãrmi pentru asigurarea condiţiilor/bazei materiale, constând în reglementãri/proceduri/planuri de acţiune specifice, formulare de inspecţie şi de evaluare tehnicã rapidã, prevãzute în anexele la prezentul regulament, echipamentul de protecţie şi birotica pentru inspecţiile în teren şi pentru îndeplinirea activitãţilor specifice înainte şi dupã dezastru, precum şi pentru asigurarea din timp a stocurilor de materiale pentru intervenţia la construcţii;
e) solicitã anticipat obţinerea autorizaţiilor de acces în obiectivele speciale sau care adãpostesc activitãţi/informaţii clasificate, pentru personalul tehnic selecţionat;
f) executã evaluarea tehnicã rapidã dupã dezastru a construcţiilor/instalaţiilor/amenajãrilor din cazãrmile aflate în administrare, prioritare fiind cele prevãzute la art. 8;
g) coordoneazã şi participã în mod direct la acţiunile şi activitãţile specifice de dupã dezastru din cazãrmile proprii şi în cele utilizate de structurile subordonate;
h) centralizeazã şi transmit la Direcţia domenii şi infrastructuri datele pentru expertizarea tehnicã a construcţiilor/instalaţiilor/ amenajãrilor, prioritare fiind cele prevãzute la art. 8;
i) înregistreazã, transmit şi actualizeazã toate informaţiile din zona de responsabilitate, în baza proprie de date, şi le transmit la Direcţia domenii şi infrastructuri, pentru înscrierea în evidenţa centralizatã.
ART. 15
(1) Centrele de domenii şi infrastructuri asigurã asistenţa tehnicã, organizarea, coordonarea, verificarea şi controlul în imobilele/cazãrmile din teritoriu privind îndeplinirea de cãtre structurile nominalizate în prezentul regulament a mãsurilor şi acţiunilor specifice, pentru:
a) urmãrirea comportãrii în timp a construcţiilor/instalaţiilor/ amenajãrilor şi executarea lucrãrilor de întreţinere/reparaţii pentru mentenanţa acestora, în cazãrmile/imobilele unitãţilor subordonate structurilor centrale arondate;
b) verificarea concordanţei informaţiilor primite şi înregistrate în baza de date proprie cu realitatea din teren privind tipurile de structuri de rezistenţã, caracteristicile terenului de fundare şi starea tehnicã a construcţiilor/instalaţiilor/amenajãrilor, a cãror funcţionare dupã dezastru este vitalã pentru Ministerul Apãrãrii;
c) verificarea nivelului de instruire a personalului identificat şi a existenţei reglementãrilor, planurilor, procedurilor şi a materialelor necesare la nivelul imobilului/cazãrmii, dupã caz.
(2) Pentru unitãţile structurilor centrale care nu au în compunere/subordine compartimente de domenii şi infrastructuri, centrele de domenii şi infrastructuri au urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi în domeniul reglementat:
a) identificã din timp clãdirile/instalaţiile a cãror operare/ funcţionare este vitalã dupã dezastru şi/sau care prezintã risc seismic ridicat;
b) inventariazã clãdirile, tipul structurilor de rezistenţã, starea tehnicã efectivã şi caracteristicile terenului de fundare;
c) identificã personalul cu pregãtire tehnicã de specialitate în domeniu, asigurã instruirea acestuia în baza reglementãrilor, planurilor şi procedurilor specifice, grupeazã specialiştii pe echipe, potrivit pregãtirii profesionale şi misiunilor pe care le vor primi;
d) acordã asistenţã tehnicã administratorilor de imobile/ cazãrmi pentru asigurarea condiţiilor/bazei materiale, constând în reglementãri/proceduri/planuri de acţiune specifice, formulare de inspecţie şi de evaluare rapidã, prevãzute în anexele la prezentul regulament, echipamentul de protecţie şi birotica pentru inspecţiile în teren şi pentru îndeplinirea activitãţilor specifice înainte şi dupã dezastru, precum şi pentru asigurarea din timp a stocurilor de materiale pentru intervenţia la construcţii;
e) solicitã anticipat obţinerea autorizaţiilor de acces în obiectivele speciale sau care adãpostesc activitãţi/informaţii clasificate, pentru personalul tehnic selecţionat;
f) executã evaluarea tehnicã rapidã dupã dezastru a construcţiilor/instalaţiilor/amenajãrilor din cazãrmile aflate în administrare, prioritare fiind cele prevãzute la art. 8;
g) coordoneazã şi participã în mod direct la acţiuni şi activitãţi specifice dupã dezastru;
h) înregistreazã şi actualizeazã toate informaţiile din zona de responsabilitate, în baza proprie de date, şi le transmit la Direcţia domenii şi infrastructuri, pentru înscrierea în evidenţa centralizatã.
(3) Centrele de domenii şi infrastructuri centralizeazã şi transmit la Direcţia domenii şi infrastructuri datele pentru expertizarea tehnicã a construcţiilor/instalaţiilor/amenajãrilor din zona de responsabilitate, prioritare fiind cele prevãzute la art. 8.
ART. 16
Centrul de studii şi proiectare construcţii militare are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) participã, în perioada imediat urmãtoare producerii unui dezastru, la inspectarea/evaluarea stãrii fizice a obiectivelor speciale, a cãror funcţionare este vitalã pentru Ministerul Apãrãrii;
b) asigurã evaluarea tehnicã rapidã prin echipe de ingineri constructori cu experienţã în proiectare;
c) executã schiţe şi calcule sumare de rezistenţã, de regulã la faţa locului, care stau la baza lucrãrilor de intervenţie rapidã dupã dezastru, pentru punerea în siguranţã provizorie a obiectivelor speciale avariate.
ART. 17
Centrul de intervenţie în situaţii de urgenţã şi unitãţile de geniu din compunerea categoriilor de forţe ale armatei, comandamentelor de armã/similar au urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) verificã şi, dacã este cazul, întrerup alimentarea cu energie electricã, închid vanele conductelor de gaze naturale şi/sau combustibil lichid şi apã, apoi intervin pentru asigurarea funcţionãrii provizorii a acestora în caz de necesitate;
b) realizeazã lucrãri de sprijiniri provizorii ale construcţiilor/instalaţiilor/amenajãrilor;
c) realizeazã lucrãri provizorii de stabilizare a mişcãrii terenului prin baterea de piloţi, ridicarea de ziduri de sprijin provizorii şi altele asemãnãtoare.
ART. 18
(1) Structurile cu atribuţii în investigarea de urgenţã şi punerea în siguranţã provizorie dupã dezastru a construcţiilor/instalaţiilor/amenajãrilor a cãror operare/ funcţionare este vitalã dupã dezastru întocmesc sau, dupã caz, completeazã planul de acţiune pentru prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţã, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament.
(2) Forţele şi mijloacele destinate pentru intervenţia la aceste construcţii/instalaţii/amenajãri se stabilesc din timp, iar asigurarea, pregãtirea şi verificarea lor se executã în cadrul programului de instruire.
ART. 19
Din compunerea grupelor operative ce se constituie dupã dezastru la nivelul structurilor cu atribuţii în investigarea de urgenţã şi punerea în siguranţã provizorie dupã dezastru a construcţiilor/instalaţiilor/amenajãrilor cu funcţiuni vitale face parte cel puţin un ofiţer din specialitatea construcţii sau un civil cu studii superioare de lungã/scurtã duratã, în specialitatea construcţii.

CAP. IV
Investigarea dupã dezastru a stãrii tehnice a construcţiilor
ART. 20
(1) Investigarea dupã dezastru a stãrii tehnice a construcţiilor are drept scop sã stabileascã dacã:
a) acestea pot fi utilizate în condiţii de siguranţã;
b) sunt necesare investigaţii mai amãnunţite;
c) trebuie luate mãsuri de punere imediatã în siguranţã provizorie;
d) trebuie sã fie demolate pentru a nu periclita viaţa oamenilor sau vecinãtãţile.
(2) Este interzis accesul persoanelor în clãdiri cu structuri nesigure.
ART. 21
Etapele de investigare a stãrii tehnice a construcţiilor şi instalaţiilor sunt urmãtoarele:
a) inspecţia dupã dezastru, activitate ce se executã în condiţii de urgenţã de cãtre administratorul imobilului/cazãrmii, împreunã cu personalul din unitate/garnizoanã cu pregãtire tehnicã în domeniu, cu scopul de a stabili, prin mijloace extrem de simple, gradul de siguranţã în utilizare cu sau fãrã restricţii, pe care îl prezintã clãdirile/instalaţiile, precum şi cu scopul de a determina pe cele care necesitã o investigare mai amãnunţitã;
b) evaluarea tehnicã rapidã, activitate ce se executã de cãtre personalul din microstructurile de domenii şi infrastructuri din compunerea/subordinea structurilor centrale, statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamentelor de armã/similare, centrelor de domenii şi infrastructuri şi Centrul de studii şi proiectare construcţii militare, cu pregãtire tehnicã şi experienţã în domeniu, şi constã într-o investigaţie mai detaliatã, ca urmare a inspecţiei dupã dezastru, cu scopul de a se stabili construcţiile/instalaţiile care necesitã sau nu luarea unor mãsuri tehnice de punere în siguranţã provizorie, pentru a putea fi utilizate ori dacã trebuie abandonate/evacuate;
c) expertiza tehnicã, activitate care se efectueazã de cãtre specialişti atestaţi de ministerul de resort în domeniul construcţiilor.
ART. 22
(1) În cadrul inspecţiei dupã dezastru se face evaluarea aproximativã/grosierã a degradãrilor structurale şi nestructurale, puternice şi uşor observabile, precum şi a alunecãrilor de teren care afecteazã şi/sau pun în pericol siguranţa construcţiilor.
(2) În urma inspecţiei dupã dezastru, construcţiile/instalaţiile se clasificã pe categorii, astfel:
a) construcţii aparent sigure, care pot fi utilizate în continuare fãrã restricţii;
b) construcţii evident nesigure, care nu pot fi utilizate în continuare şi pentru care se dispune abandonarea/evacuarea;
c) construcţii care necesitã o investigare mai amãnunţitã pentru cã, datoritã stãrii tehnice, nu se încadreazã în cele douã categorii definite mai sus.
(3) Etapele inspecţiei dupã dezastru sunt urmãtoarele:
a) examinarea în întregime a exteriorului clãdirii, prin vizualizarea de la distanţã a întregului perimetru al construcţiei/instalaţiei/amenajãrii;
b) examinarea terenului din jurul clãdirii, pentru depistarea unor umflãturi ale pãmântului şi/sau a unor fenomene care sã indice tasãri şi/sau alunecãri de teren;
c) examinarea în întregime a structurii din exteriorul clãdirii, pe întregul perimetru al construcţiei/instalaţiei/amenajãrii;
d) inspectarea în interiorul clãdirii, în cazul în care structura este sigurã, dar nu poate fi cercetatã suficient de bine din exterior sau când existã suspiciuni ori sesizãri/informaţii privind avarii/deteriorãri puternice ale elementelor nestructurale din interior, ca: pereţi despãrţitori prãbuşiţi, tencuiala tavanelor cãzutã, degradãri ce nu pot fi vizualizate din exterior;
e) evaluarea generalã a stãrii clãdirii/instalaţiei efectuatã pe baza celor 6 criterii înscrise în Formularul pentru inspecţia dupã dezastru, conform anexei nr. 1, şi marcarea construcţiei cu placarda corespunzãtoare rezultatului analizei.
(4) Clãdirile/instalaţiile pentru care existã dubii privind siguranţa în exploatare sunt recomandate pentru efectuarea unei evaluãri tehnice rapide, marcând construcţia cu placarda corespunzãtoare.
(5) Caracterizarea/definirea stãrii construcţiei, precum şi criteriile de bazã ale inspecţiei dupã dezastru sunt:
a) clãdire nesigurã, atunci când clãdirea este parţial prãbuşitã sau deplasatã de pe fundaţii, unul dintre etaje prezintã înclinãri semnificative faţã de verticalã ori când se constatã degradãri severe evidente ale elementelor structurale principale, dislocãri ale pereţilor sau alte semnalmente care pun în evidenţã degradãri periculoase, la apariţia unor crãpãturi mari ale terenului, deplasãri evidente ori alunecãri ale terenului şi când se constatã prezenţa altor pericole ca: scurgere de lichide toxice, inflamabile, explozive, spargerea/fisurarea conductei de gaze, ruperea cablurilor electrice şi altele asemenea;
b) clãdire cu zone nesigure, atunci când sunt pericole evidente de prãbuşire a unor parapete, coşuri, calcane, elemente ornamentale.
(6) În funcţie de rezultatul analizei efectuate pe baza criteriilor enumerate se marcheazã construcţia/instalaţia/amenajarea cu placarda inscripţionatã corespunzãtor concluziei, astfel:
a) placarda verde inscripţionatã conform anexei nr. 2: "CLĂDIRE INSPECTATĂ - POATE FI FOLOSITĂ FĂRĂ RESTRICŢII";
b) placardã galbenã inscripţionatã conform anexei nr. 3: "CLĂDIRE CU ACCES LIMITAT";
c) placardã albastrã inscripţionatã conform anexei nr. 4: "CLĂDIRE CU ZONE NESIGURE";
d) placardã roşie inscripţionatã conform anexei nr. 5: "CLĂDIRE NESIGURĂ - INTRAREA INTERZISĂ".
(7) Placardele se aplicã, la exterior, într-un loc vizibil, în apropierea fiecãrei/fiecãrui intrãri/acces în/din clãdire/zonã, iar semnificaţia inscripţiilor, cu restricţiile ce le comportã, sunt aduse la cunoştinţa întregului personal, luându-se urmãtoarele mãsuri:
a) construcţiile marcate cu placarde "CLĂDIRE NESIGURĂ INTRAREA INTERZISĂ", precum şi spaţiile considerate "ZONE NESIGURE" sunt evacuate, accesul personalului nemaifiind permis în clãdirea sau zona respectivã;
b) în clãdirile marcate cu placarde "CLĂDIRE CU ACCES LIMITAT", accesul este permis numai pentru cazuri/situaţii stringente, cu timp limitat de şedere în interior şi mãsuri prealabile, care sã asigure evacuarea rapidã în caz de urgenţã.
ART. 23
(1) Evaluarea tehnicã rapidã dupã dezastru se efectueazã în urma inspecţiei dupã dezastru, pentru aprecierea gradului de siguranţã a clãdirilor marcate cu placarda "CLĂDIRE CU ACCES LIMITAT", precum şi pentru clarificarea aspectelor rezultate în urma inspecţiei dupã dezastru.
(2) Obiectivul principal al evaluãrii tehnice rapide este determinarea nivelului de siguranţã, a existenţei pericolului prãbuşirii structurii şi/sau unor elemente nestructurale, putându-se astfel confirma sau recomanda reîncadrarea clãdirii/instalaţiei/amenajãrii în una dintre categoriile precizate.
(3) Criteriile generale pentru evaluarea stãrii clãdirilor afectate de dezastru, comune diferitelor tipuri de structuri de rezistenţã, atât din punctul de vedere al materialelor, cât şi al importanţei şi demersurilor, sunt:
a) degradarea în ansamblu, pusã în evidenţã de pereţi puternic fisuraţi, etaje cu deplasãri laterale mari, clãdiri înclinate, fundaţii fracturate, iar constatarea existenţei unuia sau a cumulului mai multor astfel de defecte conduce la interzicerea accesului în clãdire şi la marcarea clãdirii cu placarda "CLĂDIRE NESIGURĂ - INTRAREA INTERZISĂ" sau, dupã caz, "CLĂDIRE PRĂBUŞITĂ (RUINĂ)";
b) evaluarea capacitãţii structurii de a prelua încãrcãri verticale, adicã greutatea proprie şi celelalte încãrcãri permanente şi utile, are în vedere cedarea, fie şi numai localã, a elementelor structurale ce preiau încãrcãrile verticale, ca: stâlpi vizibil înclinaţi, flambaţi ori cu degradãri puternice la capete, separarea planşeelor sau a elementelor acoperişului de pereţi ori alte elemente verticale portante, fisurarea pereţilor portanţi, a stâlpilor sau grinzilor, precum şi orice alte degradãri sau cedãri ale elementelor principale ce preiau încãrcãri verticale, iar constatarea existenţei unuia sau a cumulului mai multor astfel de defecte conduce la interzicerea accesului în clãdire şi la marcarea clãdirii cu placarda "CLĂDIRE NESIGURĂ - INTRAREA INTERZISĂ";
c) identificarea şi apoi evaluarea sistemului structural ce preia şi transmite terenului acţiunile orizontale au în vedere degradãri precum: pereţi portanţi puternic fisuraţi, existenţa unor articulaţii plastice la capetele stâlpilor, expulzarea puternicã a betonului de acoperire a armãturilor, contravântuiri cedate, planşee puternic degradate şi altele asemenea, iar constatarea existenţei unuia sau a cumulului mai multor astfel de defecte conduce la interzicerea accesului în clãdire şi la marcarea clãdirii cu placarda "CLĂDIRE NESIGURĂ - INTRAREA INTERZISĂ";
d) constatarea unei înclinãri mai mari de 1,5% a unuia sau a mai multor etaje la clãdirile înalte, degradare care genereazã sub greutatea etajelor superioare momente încovoietoare suplimentare în stâlpii şi grinzile de sub etajul înclinat, precum şi constatarea unei înclinãri remanente mai mari de 1,5'c8 conduc la interzicerea accesului în clãdire şi la marcarea clãdirii cu placarda "CLĂDIRE NESIGURĂ - INTRAREA INTERZISĂ";
e) starea elementelor nestructurale, precum parapetele, închiderile exterioare, ornamentele, firmele, nervurile în consolã, pereţii despãrţitori, tavanele suspendate şi orice alte elemente interioare sau exterioare clãdirii, ce se pot prãbuşi din cauza forţelor statice ori a unei replici a seismului iniţial, precum şi constatarea existenţei unuia sau a cumulului mai multor astfel de defecte conduc la interzicerea accesului în acele spaţii şi la marcarea clãdirii cu placarda "CLĂDIRE CU ZONE NESIGURE";
f) degradarea fundaţiilor şi terenului din imediata vecinãtate a clãdirii, respectiv alunecãri de teren, apariţia unor crãpãturi sau orice alte modificãri semnificative pe verticalã sau pe orizontalã ale formei iniţiale a acestuia, ce pot genera tasarea/degradarea/ruperea fundaţiilor şi/sau suprastructurii clãdirilor/instalaţiilor/amenajãrilor, precum şi constatarea unuia sau a cumulului mai multor defecte ca: existenţa de fisuri noi în fundaţii, tasãri mai mari de 3-4 cm, crãpãturi de 5-10 cm între clãdire şi terenul adiacent, care indicã dislocarea infrastructurii clãdirii şi a pereţilor, planşeelor sau acoperişului, fracturate, conduc la interzicerea accesului în clãdire şi la marcarea clãdirii cu placarda "CLĂDIRE NESIGURĂ - INTRAREA INTERZISĂ";
g) alte pericole cum ar fi: conducte de combustibil lichid sau gazos deteriorate, cabluri de alimentare cu energie electricã rupte, rezervoare/recipiente de depozitare ori conducte de distribuţie de substanţe chimice/toxice/explozive deteriorate, echipamente rãsturnate sau deplasate, coşuri de fum fisurate ori înclinate, ansambluri de ancoraje, elemente de prindere/ghidaj, cabine de ascensoare deteriorate şi altele asemenea conduc la interzicerea accesului în zonele/spaţiile respective şi la marcarea clãdirii cu placarda "CLĂDIRE CU ZONE NESIGURE".
(4) Evaluarea tehnicã rapidã a stãrii clãdirii/instalaţiei prin bifarea în mod corespunzãtor a cãsuţelor în Formularul pentru evaluarea tehnicã rapidã, conform anexei nr. 6, conduce la clasificarea şi marcarea clãdirii cu placarda corespunzãtoare, conform precizãrilor prezentului regulament, cu semnificaţiile şi restricţiile specifice.

CAP. V
Intervenţia de urgenţã pentru punerea în siguranţã provizorie a construcţiilor şi instalaţiilor afectate
ART. 24
(1) Intervenţia de urgenţã dupã dezastru are ca scop:
a) prevenirea prãbuşirilor locale ale elementelor din zonele evaluate ca fiind nesigure;
b) asigurarea accesului şi/sau a unei folosiri limitate a construcţiilor/instalaţiilor/amenajãrilor avariate de cutremur şi sau alunecãri de teren.
(2) Acţiunile de intervenţie de urgenţã dupã dezastru constau în executarea de lucrãri de reparaţii provizorii, care nu înlocuiesc mãsurile definitive ulterioare şi se grupeazã astfel:
a) sprijinirea provizorie a elementelor avariate;
b) repararea localã, de urgenţã;
c) demolarea parţialã sau totalã a clãdirii în situaţia în care o prãbuşire necontrolatã a acesteia ar afecta o construcţie/ instalaţie/amenajare, a cãrei funcţionare este vitalã.
(3) Soluţiile-cadru şi exemplele descrise în prezentul regulament sunt cele mai frecvente în practicã, dar nu sunt limitative.
(4) Soluţiile tehnice şi acţiunile de intervenţie de urgenţã dupã dezastru trebuie concepute şi executate astfel încât sã nu stânjeneascã realizarea ulterioarã a mãsurilor definitive de intervenţie.
ART. 25
(1) Încãrcãrile verticale ale elementelor de susţinere avariate se preiau de sprijiniri provizorii, care constituie acţiuni de primã intervenţie ce se executã conform unor schiţe întocmite, având ca bazã calculele sumare efectuate la faţa locului, executate cu lemn rotund, respectiv cu bile din lemn, având diametre între 12-20 cm, sau, în cazul când existã în inventar, cu popi metalici extensibili ori cu eşafodaje metalice.
(2) La executarea sprijinirilor trebuie avute în vedere o serie de reguli, dupã cum urmeazã:
a) punerea sub sarcinã a sprijinirilor sã se facã întotdeauna prin împãnare cu douã pene, astfel încât, prin suprapunere, sã se realizeze douã feţe paralele fãrã a se forţa împãnarea, iar pentru a nu ceda elementele structurii, aceasta se face cu pene din lemn de esenţã tare, ca: stejar sau fag, de la parter spre etajele superioare;
b) reacţiunea transmisã de popi terenului trebuie sã se repartizeze pe o suprafaţã corespunzãtoare, prin utilizarea de traverse din lemn de esenţã tare, de obicei traverse de cale feratã;
c) popii trebuie solidarizaţi între ei prin contravântuiri din scânduri, dispuse astfel încât sã închidã împreunã cu popii triunghiuri nedeformabile, şi sistemul astfel format sã aibã rigiditate mare la deplasãri laterale şi sã împiedice tendinţa de flambaj individual al popilor înalţi;
d) popii nu trebuie sã se reazeme pe elementele structurale orizontale, reacţiunea lor trebuind sã fie transmisã vertical, pe aceeaşi axã, pânã la teren;
e) greutatea etajelor superioare trebuie preluatã treptat de cãtre sprijinire şi nu brusc, la un singur nivel, continuând sprijinirea, dupã caz, pe încã douã nivele deasupra etajului deteriorat;
f) sprijinirea trebuie proporţionatã potrivit sarcinii care îi revine.
ART. 26
(1) Repararea localã de urgenţã se face prin lucrãri de intervenţie care nu respectã reglementãrile în vigoare privind procedurile de iniţiere, evaluare, decizie de intervenţie, proiectare şi avizare, datoritã necesitãţii de a fi executate în cel mai scurt timp posibil.
(2) Remedierea degradãrilor pereţilor structurali din zidãrie se face prin:
a) asigurarea împotriva dislocãrii/desfacerii pereţilor prin executarea de tiranţi metalici şi/sau prin centuri de beton armat;
b) consolidarea pereţilor plini, puternic crãpaţi, prin placare cu beton armat, preferabil torcretat pe ambele feţe, cu legãturi între ele;
c) tencuirea cu mortar de ciment aplicat peste o plasã de bare de oţel-beton şi/sau injectarea cu mortar de ciment a pereţilor cu fisuri mai puţin extinse.
(3) Repararea elementelor cadrelor din beton armat se face prin:
a) cãmãşuirea stâlpului/grinzii cu beton armat;
b) prevederea unor sprijiniri metalice capabile sã preia încãrcãrile verticale;
c) cãmãşuirea metalicã a stâlpului cu profile laminate, respectiv corniere, solidarizate cu plãcuţe sau zãbreluţe, şi injectarea cu rãşini epoxidice a spaţiului dintre profile şi beton.
(4) Repararea sistemelor cu pereţi structurali din beton armat se face prin:
a) placarea cu beton armat a pereţilor plini pe o faţã sau ambele feţe;
b) restabilirea rezistenţei şi rigiditãţii riglelor de cuplare ale pereţilor cu goluri, prin desfacerea betonului, completarea cu armãturi longitudinale, etrieri şi rebetonare;
c) repararea structurilor metalice şi a celor combinate cu beton armat este recomandabil sã fie efectuatã dupã evaluarea de cãtre un expert tehnic autorizat;
d) repararea structurilor din lemn este recomandabil sã fie efectuatã dupã evaluarea de cãtre un expert tehnic cu experienţã în domeniu.

CAP. VI
Resurse folosite pentru investigare şi intervenţie dupã dezastru
ART. 27
Acţiunile de investigare dupã dezastru şi de punere în siguranţã provizorie a construcţiilor/instalaţiilor afectate sunt activitãţi ce trebuie desfãşurate în regim de maximã urgenţã, pe arii largi de rãspândire, motiv pentru care sunt necesare pregãtirea şi asigurarea din timp a resurselor umane, materiale şi, nu în ultimul rând, a resurselor informaţionale.
ART. 28
(1) Investigarea stãrii tehnice a construcţiilor se realizeazã de cãtre personal tehnic calificat în domeniul construcţiilor şi/sau instalaţiilor aferente construcţiilor.
(2) Numãrul mare de construcţii aflate pe arii extinse necesitã implicarea tuturor cadrelor tehnice, angajaţi permanenţi ai Ministerului Apãrãrii, cu un nivel de pregãtire corespunzãtor şi experienţã în domeniu, care îşi desfãşoarã activitatea în diferite compartimente şi structuri, respectiv:
a) administratorii de imobile/cazãrmi;
b) personalul de specialitate în domeniu din unitate/ garnizoanã;
c) personalul de specialitate din compartimentele de domenii şi infrastructuri din compunerea/subordinea structurilor centrale, statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamentelor de armã/similare;
d) personalul de specialitate din cadrul centrelor de domenii şi infrastructuri, Centrului de studii şi proiectare construcţii militare şi Centrului de intervenţie în situaţii de urgenţã;
e) unitãţile de geniu din compunerea categoriilor de forţe ale armatei, comandamentelor de armã/similare;
f) personalul cu pregãtire tehnicã în domeniu, identificat în cadrul altor structuri.
(3) Personalul tehnic se înregistreazã în evidenţa centralizatã a Direcţiei domenii şi infrastructuri, conform datelor primite, pe echipe constituite şi pe zone de responsabilitate, pentru investigarea dupã dezastru.
(4) Personalului tehnic militar şi civil desemnat, instruit pentru activitãţi de dupã dezastru, i se includ în fişa postului ca atribuţii de serviciu sarcinile ce îi revin, precum şi obligaţia de a participa la instruirea periodicã.
(5) Prin excepţie de la prevederile art. 28 alin. (1), în zonele care nu pot fi acoperite cu personal tehnic angajat permanent al Ministerului Apãrãrii se identificã persoane autorizate în domeniu pentru încheierea de contracte/convenţii de prestãri servicii/colaborare, dupã caz, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
ART. 29
(1) Investigarea imediatã şi intervenţia de urgenţã la construcţii/instalaţii dupã dezastru se asigurã logistic, prin achiziţionarea anticipatã a materialelor necesare de cãtre structurile utilizatoare ale imobilelor/cazãrmilor, prin includerea în bugetele proprii a fondurilor necesare pentru:
a) un numãr suficient de placarde şi suporturi de fixare/montare rezistente la intemperii, de dimensiuni şi culori corespunzãtoare modelelor prevãzute în anexele la prezentul regulament;
b) un numãr suficient de formulare pentru inspecţii şi evaluãri, conform modelelor din anexele la prezentul regulament;
c) legitimaţiile/ecusoanele de acces;
d) rulete de 5-25 m, lanterne cu acumulatori reîncãrcabili, bandã adezivã, bandã pentru marcarea interzicerii accesului, markere permanente şi blocnotesuri pentru personalul nominalizat sã desfãşoare activitãţi în teren;
e) echipament de protecţie pentru personalul nominalizat sã desfãşoare activitãţi în teren, respectiv bocanci, cãşti de protecţie, pelerine de ploaie, mãnuşi, cizme de cauciuc, mãşti contra gazelor, mãşti contra prafului, ochelari de protecţie şi altele asemenea;
f) bile de lemn având diametre cuprinse între 12 şi 20 cm;
g) scânduri/dulapi din lemn de rãşinoase cu lãţimi cuprinse între 15 şi 40 cm, grosime de 2,4Ţ4,8 cm;
h) popi metalici extensibili;
i) eşafodaje metalice;
j) traverse din lemn;
k) dulapi din lemn de esenţã tare;
l) cricuri hidraulice;
m) scoabe, cuie, buloane, sârmã groasã;
n) scãri extensibile;
o) schele metalice;
p) alte materiale, scule şi unelte rezultate din tehnologia şi procedurile de execuţie a lucrãrilor de intervenţie rapidã dupã dezastru.
(2) Estimarea stocurilor de materiale necesare se bazeazã pe:
a) evaluãrile privind numãrul de clãdiri de importanţã vitalã vulnerabile expertizate şi considerate în clase de risc deosebit;
b) evaluãrile prealabile în cadrul urmãririi în timp a stãrii tehnice a clãdirilor/instalaţiilor cu funcţiuni vitale;
c) evaluarea numãrului de intervenţii care pot fi executate într-un interval de timp de 2-3 sãptãmâni.

CAP. VII
Dispoziţii finale
ART. 30
Şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri este împuternicit sã emitã precizãri tehnice în aplicarea prevederilor prezentului regulament.
ART. 31
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1
la regulament

- Model -
FORMULAR PENTRU INSPECŢIA DUPĂ DEZASTRU

Inspecţia a fost efectuatã de: ................../(numele şi prenumele/unitatea militarã/structura)......


Data ............. Ora .............. Semnãtura ...............

Aria inspectatã: [] Exterior
[] Exterior şi interior

Descrierea construcţiei:

┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│Adresa ................. │Tipul construcţiei │Destinaţia construcţiei │
│........................ │ │ │
│ │Zidãrie portantã fãrã │Locuinţã colectivã │
│Utilizator: U.M. ....... │elemente de beton armat │Locuinţã individualã │
│COMANDANT .............. │Zidãrie portantã întãritã│Clãdire administrativã │
│nr. tel./fax ........... │cu nuclee, centuri etc. │Clãdire învãţãmânt │
│ │Cadre din beton armat │Clãdire cu funcţiuni de │
│Administrator: U.M. .... │Pereţi structurali din │decizie │
│COMANDANT .............. │beton armat │Clãdire servicii │
│nr. tel./fax ........... │Stâlpi şi grinzi │sanitare │
│ │proiectate pentru │Clãdiri culturale (muzee│
│CAZARMA nr. ............ │încãrcãri gravitaţionale │biblioteci, sãli │
│pavilion ......... regim │Schelet metalic │spectacole) │
│de înãlţime (numãr şi │Planşee din lemn │Depozit produse toxice, │
│tip de nivele) ..... │Planşee din beton │inflamabile, explozive │
│Aria construitã │Planşee mixte │Rezervoare/recipiente cu│
│Ac ≈'98... mp, │Şarpantã din ........... │substanţe inflamabile │
│Aria desfãşuratã │Terasã │Rezervoare şi staţii de │
│Ad ≈'98 ... mp │ [] circulabilã │pompare apã │
│ │ [] necirculabilã │Construcţii energetice │
│ │ │şi de distribuţie gaze │
│ │ │naturale, gaze │
│ │ │medicinale etc. │
│ │ │Garaje/remize │
│ │ │Construcţii pentru │
│ │ │tehnica militarã │
│ │ │Sãli de sport, bazine │
│ │ │acoperite │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘

Evaluarea construcţiei:
Inspecteazã construcţia conform listei de mai jos şi marcheazã cãsuţele
din coloanele corespunzãtoare.

┌──────────────────────────────────────────┬────┬────────┬──────────┬────────┐
│ Efecte constatate │ Nu │ Minore │ Moderate │ Severe │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────────┼──────────┼────────┤
│Colaps, colaps parţial │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────────┼──────────┼────────┤
│Cedare fundaţii │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────────┼──────────┼────────┤
│Construcţia sau unul dintre etaje │ │ │ │ │
│înclinate │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────────┼──────────┼────────┤
│Degradãri elemente portante verticale: │ │ │ │ │
│pereţi/stâlpi │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────────┼──────────┼────────┤
│Degradãri elemente portante orizontale: │ │ │ │ │
│plãci/nervuri/grinzi │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────────┼──────────┼────────┤
│Degradãri scãri (podeste, rampe, grinzi │ │ │ │ │
│etc.) │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────────┼──────────┼────────┤
│Parapete, coşuri, atice sau alte elemente │ │ │ │ │
│nestructurale în pericol de cãdere │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────────┼──────────┼────────┤
│Alunecãri/cãderi/prãbuşiri/umflãturi etc. │ │ │ │ │
│ale terenului │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────────┼──────────┼────────┤
│Pierderi de lichide din rezervoare │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴────┴────────┴──────────┴────────┘



Alte fenomene constatate:
a) .......................................................................
b) .......................................................................
c) .......................................................................

Marcarea construcţiei
- Se alege una dintre variantele de marcare a construcţiei pe baza analizei evaluãrii efectuate. Efecte grave constatate, ce pun în pericol construcţia în ansamblul sãu, reprezintã o justificare pentru marcarea cu "CONSTRUCŢIE NESIGURĂ". Efecte grave locale şi efecte moderate permit marcarea cu "ACCES LIMITAT".
- Zonele ce prezintã pericol de cedare, prãbuşire, rãsturnare a elementelor nestructurale, ornamentale sau ale construcţiei vecine (lipite/alãturate) se vor marca cu "ZONĂ NESIGURĂ". De asemenea, se vor marca cu "ZONĂ NESIGURĂ" zonele construcţiilor care adãpostesc materiale inflamabile, toxice, explozive şi altele care, din diverse motive, nu se pot inspecta dupã dezastru.
- Se plaseazã la intrarea principalã placarda "CONSTRUCŢIE INSPECTATĂ" la clãdirile care aparent prezintã siguranţã în exploatare.
Placardele inscripţionate cu "ACCES LIMITAT" sau "CONSTRUCŢIE NESIGURĂ" se plaseazã la toate intrãrile.


CONSTRUCŢIE INSPECTATĂ ACCES LIMITAT
(placardã verde) (placardã galbenã)

ZONĂ NESIGURĂ CONSTRUCŢIE NESIGURĂ
(placardã albastrã) (placardã roşie)


Se marcheazã casetele de mai jos pentru acţiunile ulterioare ce sunt considerate a fi necesare:
Se împrejmuiesc urmãtoarele zone nesigure din/în jurul construcţiei şi se marcheazã cu "ZONĂ NESIGURĂ":
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................

Se recomandã efectuarea unei evaluãri tehnice rapide pentru:
- structurã;
- terenul de fundare;
- alte aspecte.

Recomandãri/Comentarii .................................................................
........................................................................................
........................................................................................

ANEXA 2
la regulament
- Model -
PLACARDĂ VERDE INSCRIPŢIONATĂ

NOTA(CTCE)
Imaginea reprezentând placarda verde inscripţionatã, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 736 din 30 octombrie 2008, la pagina 19 (a se vedea imaginea asociatã).

ANEXA 3
la regulament
- Model -
PLACARDĂ GALBENĂ INSCRIPŢIONATĂ

NOTA(CTCE)
Imaginea reprezentând placarda galbenã inscripţionatã, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 736 din 30 octombrie 2008, la pagina 20 (a se vedea imaginea asociatã).

ANEXA 4
la regulament
- Model -
PLACARDĂ ALBASTRĂ INSCRIPŢIONATĂ

NOTA(CTCE)
Imaginea reprezentând placarda albastrã inscripţionatã, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 736 din 30 octombrie 2008, la pagina 20 (a se vedea imaginea asociatã).

ANEXA 5
la regulament

- Model -
PLACARDĂ ROŞIE INSCRIPŢIONATĂ

NOTA(CTCE)
Imaginea reprezentând placarda roşie inscripţionatã, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 736 din 30 octombrie 2008, la pagina 21 (a se vedea imaginea asociatã).

ANEXA 6
la regulament

- Model -
FORMULAR PENTRU EVALUAREA TEHNICĂ RAPIDĂ

Evaluarea a fost efectuatã de: ......../(numele şi prenumele/unitatea militarã/structura)........


Data ............ Ora .............. Semnãtura ...............

Marcarea finalã: CLĂDIRE INSPECTATĂ CLĂDIRE CU ZONE NESIGURE
(dupã evaluare) CLĂDIRE CU ACCES LIMITAT CLĂDIRE NESIGURĂ

Descrierea construcţiei:

┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│Adresa ................. │Tipul construcţiei │Destinaţia construcţiei │
│........................ │ │ │
│ │Zidãrie portantã fãrã │Locuinţã colectivã │
│Utilizator: U.M. ....... │elemente de beton armat │Locuinţã individualã │
│COMANDANT .............. │Zidãrie portantã întãritã│Clãdire administrativã │
│nr. tel./fax ........... │cu nuclee, centuri etc. │Clãdire învãţãmânt │
│ │Cadre din beton armat │Clãdire cu funcţiuni de │
│Administrator: U.M. .... │Pereţi structurali din │decizie │
│COMANDANT .............. │beton armat │Clãdire servicii │
│nr. tel./fax ........... │Stâlpi şi grinzi │sanitare │
│ │proiectate pentru │Clãdiri culturale (muzee│
│CAZARMA nr. ............ │încãrcãri gravitaţionale │biblioteci, sãli │
│pavilion ......... regim │Schelet metalic │spectacole) │
│de înãlţime (numãr şi │Planşee din lemn │Depozit produse toxice, │
│tip de nivele) ..... │Planşee din beton │inflamabile, explozive │
│Aria construitã │Planşee mixte │Rezervoare/recipiente cu│
│Ac ≈'98... mp, │Şarpantã din ........... │substanţe inflamabile │
│Aria desfãşuratã │Terasã │Rezervoare şi staţii de │
│Ad ≈'98 ... mp │ [] circulabilã │pompare apã │
│ │ [] necirculabilã │Construcţii energetice │
│ │ │şi de distribuţie gaze │
│ │ │naturale, gaze │
│ │ │medicinale etc. │
│ │ │Garaje/remize │
│ │ │Construcţii pentru │
│ │ │tehnica militarã │
│ │ │Sãli de sport, bazine │
│ │ │acoperite │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘

Evaluarea construcţiei
Efectueazã evaluarea construcţiei conform listei de mai jos şi marcheazã
cãsuţele din coloanele corespunzãtoare.

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Aspecte generale DA NU
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Colaps, colaps parţial
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clãdirea sau unul dintre etaje înclinate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alte deficienţe majore
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Degradãri structurale Nu Minore Moderate Severe
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Fundaţii deplasate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Degradãri elemente portante verticale: pereţi/stâlpi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Degradãri elemente portante orizontale: plãci/nervuri/grinzi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pereţi structurali, contravântuiri verticale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Îmbinãri elemente prefabricate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Degradãri şarpante
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alte deficienţe la structurã:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Degradãri elemente nestructurale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pericol cãdere parapete/ornamente/placaje/ferestre
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Degradãri la tavane/pereţi compartimentare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Deficienţe la ascensoare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Degradãri ale instalaţiilor (scurgeri de gaze/lichide)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alte deficienţe
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pericole (degradãri) geotehnice Minore Moderate Severe
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alunecãri de teren
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Crãpãturi, umflãturi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alte aspecte
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Comentarii generale: .....................................................
..........................................................................
Schiţa construcţiei cu precizarea elementelor, porţiunilor degradate:
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


- Se precizeazã, prin marcare în cãsuţa corespunzãtoare, marcarea interioarã a clãdirii:


CLĂDIRE INSPECTATĂ CLĂDIRE CU ZONE NESIGURE
CLĂDIRE CU ACCES LIMITAT CLĂDIRE NESIGURĂ


- Efectele grave care au condus la modificarea marcãrii: ................................................
.........................................................................................................
.........................................................................................................
Acţiuni viitoare (se marcheazã o singurã casetã corespunzãtoare propunerii)
A. Se vor împrejmui şi marca cu "CLĂDIRE CU ZONE NESIGURE" urmãtoarele zone:
.........................................................................................................
.........................................................................................................
B. Se recomandã efectuarea unei expertize tehnice pentru (se precizeazã: teren, structuri, instalaţii etc.):
.........................................................................................................
Recomandãri/Comentarii: .................................................................................
.........................................................................................................
.........................................................................................................

-----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016