Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 998 din 20 mai 1998  privind aprobarea Normelor metodologice pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 998 din 20 mai 1998 privind aprobarea Normelor metodologice pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice

EMITENT: Min. Finantelor
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 209 din 3 iunie 1998
Ministrul finanţelor,
având în vedere <>Hotãrârea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 din 23 decembrie 1997,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 138 din 6 aprilie 1998.
ART. 2
Direcţia generalã legislaţie impozite indirecte şi Direcţia Generalã a Vamilor vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

p. Ministrul finanţelor,
Dan Radu Rusanu,
secretar de stat


NORME METODOLOGICE
pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice

I. Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 138 din 6 aprilie 1998, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. La punctul 3, dupã alineatul 4 se introduc doua alineate cu urmãtorul cuprins:
"Marcajele pentru importuri se vor preda de cãtre unitatea specializatã, autorizata cu tipãrirea, Direcţiei de supraveghere şi control vamal din cadrul Direcţiei Generale a Vamilor, în vederea gestionãrii şi eliberãrii acestora cãtre agenţii economici importatori.
Activitatea de tipãrire a marcajelor pentru importuri se realizeazã sub supraveghere vamalã. În cazul întreruperii procesului tehnologic de realizare a acestora, se vor aplica sigilii vamale pe utilajele şi pe cãile de acces în spaţiile folosite pentru aceasta activitate."

2. La punctul 5, primul alineat se completeazã cu urmãtorul text:
"Termenul de valabilitate a licenţei este pana la data de 31 decembrie a anului în care a fost emisã."

3. La punctul 5 litera A, alineatul 3 se elimina.

4. La punctul 5 litera B, alineatul 1 se completeazã cu urmãtorul text:
"Termenul de valabilitate a licenţei este pana la data de 31 decembrie a anului în care a fost emisã."

5. La punctul 5 litera B, ultimul alineat se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Atât licentele de import, cat şi licentele pentru atestarea dreptului de marcare în cazul produselor provenite din import vor fi semnate astfel:
- în cazul tigaretelor şi produselor din tutun, de cãtre secretarul de stat coordonator al direcţiei emitente a acestor licenţe, cu avizul Direcţiei Generale a Vamilor;
- în cazul alcoolului şi bãuturilor alcoolice, de cãtre directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti, cu avizul direcţiei regionale vamale.
O fotocopie a licenţei de import, precum şi o fotocopie a licenţei pentru atestarea dreptului de marcare vor fi transmise de cãtre autoritatea emitenta Direcţiei Generale a Vamilor - Direcţia de supraveghere şi control vamal."

6. Punctul 9 alineatul 2 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"În cazul importatorilor, fiecare comanda de timbre, banderole sau etichete de marcare se aproba de cãtre autoritatea emitenta a licenţei, numai dacã importatorul prezintã scrisoare de garanţie bancarã sau dovada depozitului bancar în contul Direcţiei Generale a Vamilor, echivalenta cu valoarea accizelor corespunzãtoare cantitãţilor de mãrfuri pentru care s-au solicitat marcaje. Originalul scrisorii de garanţie sau al dovezii depozitului bancar se depune la Direcţia Generalã a Vamilor."

7. Punctul 9 alineatul 12 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Pentru agenţii economici importatori, marcajele neintroduse în ţara în termenul legal îşi pierd valabilitatea."

8. La punctul 9, alineatele 13, 14 şi 15 se elimina.

9. La punctul 11, alineatul 1 se completeazã cu urmãtorul text:
"Prin stoc se înţelege cantitatea de marcaje achiziţionate şi neutilizate în producţia proprie sau netransmise în strãinãtate producãtorilor externi."

10. La punctul 11, alineatul 2 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"În cel mult 15 zile de la expirarea acestui termen, titularii prevãzuţi la alin. 1 sunt obligaţi sa returneze unitãţii specializate autorizate cu tipãrirea, în vederea distrugerii, marcajele neutilizate, fie prin neaplicarea efectivã pe produse - în cazul agenţilor economici producãtori interni -, fie prin neexpedierea în regim de export temporar partenerilor externi - în cazul agenţilor economici importatori. În cazul marcajelor aferente importurilor, distrugerea se va realiza sub supraveghere vamalã."

11. La punctul 11, alineatul 3 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"De asemenea, titularii prevãzuţi la alin. 1 sunt obligaţi sa prezinte lunar, pana la data de 20 a fiecãrei luni, atât autoritãţii emitente a licenţei, cat şi Direcţiei Generale a Vamilor - în cazul importurilor -, situaţia utilizãrii marcajelor. În vederea confirmãrii realitãţii datelor înscrise în documentele de justificare a utilizãrii marcajelor pentru import, aceste documente vor fi certificate şi de Direcţia Generalã a Vamilor."

12. La punctul 12, alineatul 2 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"În situaţia în care un agent economic, producãtor intern sau importator, îşi înceteazã activitatea, îşi cesioneaza parţial sau integral activitatea sau îşi modifica statutul sub orice forma, acesta are obligaţia ca, în termen de 15 zile, sa comunice autoritãţii emitente a licenţei numãrul şi seriile marcajelor neutilizate la acea data, inclusiv ale celor neintroduse în ţara prin importuri efective la acel moment, şi sa le restituie autoritãţii autorizate cu tipãrirea marcajelor, care va proceda la distrugerea lor."

13. La punctul 12, dupã alineatul 2 se introduce un alineat cu urmãtorul cuprins:
"În cazul în care organele de control abilitate de lege constata nerespectarea prevederilor alineatului precedent, sunt obligate sa comunice acest fapt autoritãţii emitente a licenţei, care va proceda la anularea acesteia."

14. La punctul 12, alineatul 3, care devine alineatul 4, se completeazã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Pana la eliberarea timbrelor, a banderolelor şi a etichetelor de marcare, acestea se depoziteaza la unitatea autorizata cu tipãrirea marcajelor în condiţii de deplina securitate. Aceeaşi obligaţie revine, în cazul marcajelor aferente importurilor, şi Direcţiei Generale a Vamilor."

15. La punctul 13, alineatul 2 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Procentul maxim admis de marcaje distruse în procesul de producţie şi care nu pot fi recuperate pentru a fi evidentiate este de 1,5% din numãrul marcajelor utilizate."

16. La punctul 13, alineatul 5 se completeazã cu urmãtorul text:
"În cazul marcajelor aferente importurilor, din comisie va face parte şi un reprezentant al Direcţiei Generale a Vamilor."

17. La punctul 14, alineatele 2 şi 3 se elimina.

18. La punctul 15, alineatul 1 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"15. Controlul respectãrii regimului legal privind tipãrirea marcajelor, precum şi marcarea prin timbre, banderole sau etichete a produselor de natura celor prevãzute în ordonanta se exercita de cãtre organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor, inclusiv de cãtre organele Direcţiei Generale a Vamilor, în cazul marcajelor aferente importurilor."

19. Dupã punctul 17 se introduce punctul 18 cu urmãtorul cuprins:
"18. Marcajele eliberate, în cursul anilor 1996 şi 1997, agenţilor economici care deţin licenţe de import tigarete şi produse din tutun şi în anul 1998 îşi pierd valabilitatea, dacã, în termen de 90 de zile de la publicarea prezentelor norme metodologice în Monitorul Oficial al României, nu sunt reintroduce în ţara fie prin importuri efective, fie pentru distrugere."

II. Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, cu modificãrile aduse prin prezentele norme metodologice, se vor republica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016