Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 995 din 6 iunie 2007  privind infiintarea, componenta si atributiile Comisiei comune a Ministerului Justitiei si a Ministerului Sanatatii Publice de analiza a deceselor persoanelor private de libertate, survenite in sistemul penitenciar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 995 din 6 iunie 2007 privind infiintarea, componenta si atributiile Comisiei comune a Ministerului Justitiei si a Ministerului Sanatatii Publice de analiza a deceselor persoanelor private de libertate, survenite in sistemul penitenciar

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 421 din 25 iunie 2007

Având în vedere prevederile <>art. 80 din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor şi a mãsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal,
în temeiul dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Minsterului Justiţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu modificãrile ulterioare,
vãzând referatul de aprobare întocmit de Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor,

ministrul justiţiei şi ministrul sãnãtãţii publice emit urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Comisia comunã a Ministerului Justiţiei şi a Ministerului Sãnãtãţii Publice de analizã a deceselor survenite în sistemul penitenciar, denumitã în continuare Comisie, fãrã personalitate juridicã, având ca scop analiza deceselor persoanelor private de libertate.
(2) Comisia funcţioneazã pe lângã Ministerul Justiţiei - Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi Ministerul Sãnãtãţii Publice.
(3) Comisia va analiza modalitatea de acordare a serviciilor şi îngrijirilor medicale persoanelor private de libertate decedate, precum şi circumstanţele producerii decesului.
ART. 2
(1) Comisia este formatã din 5 membri, numiţi anual, dupã cum urmeazã:
a) 2 membri din cadrul reţelei medicale a Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, numiţi de directorul general al acesteia, la propunerea Direcţiei medicale;
b) 3 membri numiţi de ministrul sãnãtãţii publice, la propunerea direcţiei de specialitate;
c) un secretar numit de directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, la propunerea Direcţiei medicale.
(2) Fiecare membru va avea un supleant, care îl va înlocui în cazul în care, din motive legale, nu va putea lua parte la lucrãrile Comisiei.
(3) Preşedintele Comisiei şi înlocuitorul acestuia vor fi aleşi cu majoritate simplã de voturi în cadrul primei întruniri a Comisiei.
(4) Comisia se întruneşte lunar, de regulã în ultima sãptãmânã a lunii.
ART. 3
În vederea pregãtirii lucrãrilor Comisiei, secretarul acesteia se ocupã de completarea dosarului persoanei decedate, care trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) un referat medical întocmit de medicul locului de detenţie privind modul în care s-a produs decesul şi îngrijirile medicale acordate pânã la deces;
b) copia certificatului medical constatator al decesului;
c) copia dosarului medical al persoanei decedate;
d) copia foii de observaţie clinicã şi un referat medical întocmit de medicul curant, în cazul în care decesul a survenit într-o unitate spitaliceascã;
e) copia raportului de necropsie, care va fi pusã la dispoziţia unitãţii penitenciare de cãtre serviciul teritorial de medicinã legalã unde s-a efectuat autopsia.
ART. 4
Comisia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã modul de acordare a îngrijirilor medicale pânã la deces şi împrejurãrile în care s-a produs decesul persoanei private de libertate;
b) întocmeşte pentru fiecare deces analizat un proces-verbal care va cuprinde concluzii privind modul în care s-au acordat îngrijirile medicale pânã la deces şi împrejurãrile în care s-a produs decesul; o copie a procesului-verbal se transmite familiei celui decedat;
c) înainteazã un exemplar al procesului-verbal, însoţit de toate documentele din dosar, Parchetului de pe lângã tribunalul în a cãrui razã teritorialã se aflã penitenciarul unde a fost constatat decesul, precum şi directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
d) întocmeşte anual rapoarte privind activitatea desfãşuratã, pe care le prezintã directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi directorului general al direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice.
ART. 5
În situaţiile în care, în baza documentelor medicale existente, Comisia constatã cã este necesarã opinia unui medic de altã specialitate decât cea a membrilor acesteia, va solicita punctul de vedere al comisiei de specialitate a Ministerului Sãnãtãţii Publice.
ART. 6
(1) Directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în funcţie de constatãrile Comisiei, poate dispune urmãtoarele mãsuri:
a) dacã s-au constatat abateri disciplinare ale personalului angajat în sistemul penitenciar, va efectua demersuri în vederea sesizãrii comisiei de disciplinã competente;
b) dacã s-au constatat abateri ale personalului medical de la normele de eticã şi deontologie profesionalã, va fi sesizat colegiul judeţean al medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, sau, dupã caz, filiala judeţeanã a Ordinului Asistenţilor Medicali şi al Moaşelor, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Rãspunderea disciplinarã nu exclude rãspunderea contravenţionalã, patrimonialã sau penalã, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
(3) Directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor va informa familia celui decedat asupra rezultatului cercetãrii disciplinare în cazurile prevãzute la alin. (1) lit. a) şi b).
ART. 7
(1) Componenţa Comisiei se va stabili în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.
(2) Membrii Comisiei, numiţi în conformitate cu art. 2, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 8
(1) Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului justiţiei şi al ministrului sãnãtãţii nr. 1.883/737/2003 privind înfiinţarea Comisiei comune a Ministerului Justiţiei şi Ministerului Sãnãtãţii de analizã a deceselor survenite în sistemul penitenciar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 614 din 29 august 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

Ministrul justiţiei,
Tudor-Alexandru Chiuariu

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016