Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 96 din  5 decembrie 1995  privind aprobarea sistemelor tarifare ce vor fi practicate in structurile de primire turistice in anul 1996    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 96 din 5 decembrie 1995 privind aprobarea sistemelor tarifare ce vor fi practicate in structurile de primire turistice in anul 1996

EMITENT: MINISTERUL TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 27 din 6 februarie 1996

    Ministrul turismului,
    în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 455/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului şi a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 114/1995 privind clasificarea pe stele şi categorii a structurilor de primire turistice,
    ca urmare a măsurilor pentru continuarea liberalizării preţurilor şi tarifelor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 206/1993,
    ţinând seama de concluziile desprinse din dezbaterea proiectului politicii tarifare pentru anul 1996, prezentat la bursa de turism de la Sinaia din perioada 22-24 noiembrie 1995,
    emite următorul ordin:

    ART. 1
    Ministerul Turismului, ţinând seama de imperativele dezvoltării industriei turistice şi de necesitatea asigurării unei protecţii sociale în perioada de tranzitie, aprobă sistemele tarifare ce vor fi practicate în structurile de primire turistice în anul 1996, conform principiilor stabilite în prezentul ordin.
    ART. 2
    Agenţii economici care deţin sau administrează structuri de primire turistice vor stabili tarife:
    a) maximale, care, în cazul structurilor de primire turistice de 1-3 stele, se vor încadra în limitele prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, stabilite pentru fiecare categorie de clasificare în parte, în concordanta cu nivelul dotărilor şi cu calitatea serviciilor asigurate;
    b) contractuale, care vor urmări creşterea ponderii turismului organizat ca forma ce favorizează dezvoltarea circulaţiei turistice şi utilizarea eficienta a structurilor turistice;
    c) speciale, care vor avea în vedere:
    - reduceri de până la 70% din tariful maximal la unităţile de cazare de 3 stele şi de 75% la cele de 1 şi 2 stele pentru cetăţenii români, inclusiv cei cu domiciliul sau cu reşedinţa în străinătate, şi pentru cetăţenii Republicii Moldova, conform Hotărârii Guvernului nr. 257/1992;
    - reduceri de 90% din tariful maximal la unităţile de 1, 2 şi 3 stele pentru reprezentanţii mijloacelor de informare în masa şi pentru salariaţii Ministerului Turismului şi din societăţile comerciale de turism, aflaţi în deplasare în interes de serviciu;
    - reduceri de 90% din tariful maximal în structurile de primire turistice de 1 şi 2 stele pentru unele categorii sociale defavorizate sau cu venituri modeste, ca: elevi, studenţi, pensionari, persoane handicapate, veterani, invalizi şi vaduve de război, membrii Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politici, luptatorii, răniţii şi urmaşii martirilor Revoluţiei din decembrie 1989;
    - asigurarea unor facilităţi pentru: persoanele care însoţesc sau acordă ajutoare conform Hotărârii Guvernului nr. 97/1991 şi Hotărârii Guvernului nr. 121/1992, invitaţii Academiei Române şi ai unităţilor acesteia, precum şi invitaţii unor instituţii de învăţământ, cultura şi arta, prin practicarea unor tarife similare celor pentru cetăţenii români, în situaţia în care cheltuielile se suporta de către partea româna;
    - pentru cazarea delegaţiilor sportive străine în structurile de primire turistice de 1 şi 2 stele şi, în mod cu totul excepţional, în cele de 3 stele aparţinând societăţilor comerciale cu capital exclusiv sau majoritar de stat, în situaţii bine justificate, la propunerea Ministerului Tineretului şi Sportului şi cu avizul Ministerului Turismului, se vor practica tarife similare celor pentru sportivii români;
    - reduceri de până la 50% din tariful maximal pentru invitaţii Guvernului, Parlamentului, ministerelor şi ai altor organizaţii guvernamentale, precum şi pentru reprezentanţii mediilor de informare în masa sosiţi în interesul promovării turistice, membrii F.I.J.E.T. şi reprezentanţii agenţiilor de voiaj în străinătate;
    - reduceri de 95% din tariful maximal în toate structurile de primire turistice pentru salariaţii societăţilor comerciale, ai instituţiilor de turism şi ai Ministerului Turismului şi pentru membrii de familie ai acestora, pe durata concediului de odihna, potrivit contractului colectiv de munca, în baza legitimatiilor de serviciu sau a adeverinţelor eliberate de la locul în care îşi desfăşoară activitatea.
    ART. 3
    Copiii până la 7 ani, însoţiţi, beneficiază de cazare gratuita, dacă nu solicită pat separat.
    ART. 4
    Tarifele contractuale nu pot fi mai mici decât următoarele procente din tariful maximal stabilit de fiecare agent economic:
    - 10% pentru structurile de primire turistice de 1 şi 2 stele;
    - 20% pentru structurile de primire turistice de 3 stele.
    Excepţie fac contractele ce au ca obiect cazarea elevilor şi a studenţilor în structurile de primire turistice de 1 şi 2 stele, cu condiţia acoperirii costurilor.
    ART. 5
    Conducerile agenţilor economici deţinătoare de structuri de primire turistice pot stabili reduceri:
    - de până la 50% din tariful practicat, pentru zile de week-end în perioadele în care gradul de ocupare (raportat la numărul de camere) este sub 40%;
    - de până la 90% din tariful maximal în structurile de primire turistice de 1, 2 şi 3 stele, pentru tineri în primul an de căsătorie;
    - pentru cetăţenii români şi ai Republicii Moldova, cazaţi în structurile de primire turistice de 4 şi 5 stele.
    ART. 6
    Tarifele practicate pentru turistii străini sositi pe cont propriu, precum şi cele pentru cetăţenii români şi ai Republicii Moldova vor fi afişate la recepţie, la locuri vizibile pentru turişti si, optional, în fiecare camera.
    In situaţia în care tarifele includ şi micul dejun, se va specifica şi contravaloarea acestuia.
    ART. 7
    Tarifele stabilite de agenţii economici pot fi recalculate corespunzător ratei inflaţiei pe economie, comunicată de Comisia Naţionala pentru Statistica, cel mult o data pe luna. Modificările vor fi calculate considerind ca baza luna ianuarie 1996, cu respectarea prevederilor art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 206/1993. Ele vor fi comunicate la Ministerul Turismului, în termen de 20 de zile de la stabilire.
    ART. 8
    Toate categoriile de tarife stabilite de conducerile agenţilor economici care deţin sau administrează structuri de primire turistice se transmit receptiilor unităţilor respective numai sub forma scrisă.
    ART. 9
    În cazurile în care se prognozeaza realizarea pe o perioada mai mare de 7 zile a unui coeficient de ocupare (calculat la numărul de camere) mai mare de 70%, conducerile societăţilor comerciale de turism pot majoră tarifele maximale cu până la 20%, cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 206/1993.
    ART. 10
    Perioadele de sezonalitate şi reducerile ce pot fi acordate în extrasezon fata de limitele maxime stabilite prin prezentul ordin se stabilesc de către conducerile societăţilor comerciale de turism în funcţie de variatia cererii şi de practica celorlalţi prestatori, cu condiţia acoperirii costurilor.
    ART. 11
    Tarifele pentru animalele de casa care ii însoţesc pe turişti în unităţile care accepta primirea acestora vor reprezenta 25% din tariful practicat pe camera. Accesul animalelor domestice va fi permis numai pe baza carnetului veterinar de sănătate prezentat la recepţia hotelului.
    ART. 12
    Tarifele pentru închirierea unor spaţii din cadrul structurilor de primire turistice, în scopul utilizării acestora ca birouri sau sedii de firme, vor fi stabilite de către conducerile societăţilor comerciale de turism, pe baza unor criterii comerciale. Spaţiile închiriate cu alta destinaţie de către societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat nu vor putea depăşi 15% din capacitatea de primire.
    În perioada 1 iunie - 15 septembrie pentru Litoral, se interzice ocuparea sau închirierea pentru alte destinaţii a spaţiilor hoteliere, respectiv scoaterea lor din circuitul turistic, cu excepţia acelora care asigura serviciile hoteliere complementare sau cu contracte de închiriere cu o durata mai mare de un an.
    ART. 13
    Pentru camera cu două pături, utilizată de o singură persoană, tariful nu va depăşi 80% din tariful camerei.
    Tariful pentru un pat suplimentar nu va fi mai mare de 50% din tariful aferent unui loc în camera respectivă.
    ART. 14
    Tarifele pentru spaţiile de cazare cu alta structura decât cele prevăzute în anexa se stabilesc prin asimilare de către conducerile agenţilor economici care deţin sau administrează structuri de primire turistice.
    ART. 15
    Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se sancţionează de către împuterniciţii Ministerului Turismului prin retragerea brevetului de turism al directorului structurii de primire turistice respective.
    ART. 16
    Direcţia generală a clasificării, brevetării, licenţierii şi control servicii turistice şi împuterniciţii Ministerului Turismului vor urmări respectarea de către toţi agenţii economici din turism a prevederilor prezentului ordin.
    ART. 17
    Prezentul ordin intra în vigoare la data publicării lui în Monitorul Oficial al României, data la care îşi încetează aplicabilitatea prevederile Ordinului ministrului turismului nr. 216/1994.

                  Ministrul turismului,
                   Dan Matei Agathon

    ANEXĂ

                       TARIFE MAXIMALE
    I. Hoteluri
    Tarife maximale (lei/zi/camera), fără micul dejun, inclusiv T.V.A.:

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Tipul de camera 5 stele 4 stele 3 stele 2 stele 1 stea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 - cu un pat - - 100.000 65.000 40.000
 - cu doua paturi - - 155.000 105.000 60.000
 - garsoniera - - 190.000 125.000 80.000
 - apartament cu un dormitor - - 230.000 155.000 100.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    II. Moteluri
    Tarifele maximale pentru moteluri vor reprezenta 80% din cele stabilite la aceeaşi categorie pentru hoteluri.

    III. Vile
    Tarifele maximale pentru vile vor fi calculate după cum urmează:
    - vile de 1 şi 2 stele - cel mult 70% din cele stabilite la aceeaşi categorie pentru hoteluri;
    - vile de 3, 4 şi 5 stele - prin asimilare cu tarifele stabilite la aceeaşi categorie pentru hoteluri.

    IV. Bungalouri
    Tarife maximale (lei/zi/camera), fără micul dejun, inclusiv T.V.A.:

──────────────────────────────────────────────────
   Tipul de camera 3 stele 2 stele 1 stea
──────────────────────────────────────────────────
 - cu un pat 17.000 12.000 10.000
 - cu 2 paturi 25.000 21.000 17.000
 - cu 3 paturi 33.000 27.000 23.000
──────────────────────────────────────────────────


    V. Căsuţe
    Tarifele maximale pe categorii de confort vor reprezenta maximum 80% din tarifele stabilite la aceeaşi categorie pentru bungalouri.

    VI. Campinguri
    Tarife maximale (lei/zi/mp), inclusiv T.V.A., pentru închirierea terenurilor de campare:

───────────────────────────────────────────────────────
    Categoria 3 stele 2 stele 1 stea
───────────────────────────────────────────────────────
                          2.000 1.500 1.000
───────────────────────────────────────────────────────


    VII. Pensiuni şi ferme agroturistice
    Limitele maximale pentru pensiuni şi ferme agroturistice pe categorii de clasificare vor reprezenta 75% din limitele stabilite la aceeaşi categorie pentru hoteluri.

    VIII. Cabane
    Tarife maximale (lei/zi/persoană), fără micul dejun, inclusiv T.V.A.:

───────────────────────────────────────────────────────
  Tipul de camera 3 stele 2 stele 1 stea
───────────────────────────────────────────────────────
 - cu un pat 25.000 22.000 17.000
 - cu 2 paturi 19.000 17.000 12.000
 - cu 3 paturi 17.000 15.000 10.000
 - cu 4-8 paturi 13.000 10.000 9.000
 - cu peste 8 paturi
   şi priciuri - - 7.000
───────────────────────────────────────────────────────


    IX. Limitele minime pentru tratament

─────────────────────────────────────────────────────────────────
 Profilul tratamentului Lei/zi/persoană Nr. proceduri/tarif
───────────────────────────────────────────────────────────────────
 - Reumatologie/ginecologie 2.500 3
 - Cardiovascular 3.000 3
 - Cura internă 5.000 3
───────────────────────────────────────────────────────────────────


    X. Pentru municipiul Bucureşti, tarifele maximale de mai sus pot fi majorate cu până la 60% pentru fiecare categorie, iar pentru municipiile-reşedinţa de judeţ, cu până la 30%, numai în situaţii care justifică o comercializare a ofertei hoteliere la nivel superior.

                              ───────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016