Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 922 din 27 iulie 2006  privind aprobarea modelului contractului de management al spitalului public    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 922 din 27 iulie 2006 privind aprobarea modelului contractului de management al spitalului public

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 685 din 10 august 2006

Având în vedere prevederea <>art. 178 alin. (4) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice,
vãzând Referatul de aprobare nr. EN 2.516 din 27 iulie 2006 al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesionalã şi salarizare,

ministrul sãnãtãţii publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã modelul contractului de management al spitalului public, încheiat între managerul spitalului public şi Ministerul Sãnãtãţii Publice, prevãzut în anexa nr. 1.
(2) Pentru unitãţile sanitare cu paturi aparţinând ministerelor şi instituţiilor din sistemul apãrãrii, ordinii publice şi siguranţei naţionale, contractul de management al spitalului se încheie între comandant/directorul general şi şeful direcţiei medicale din minister.
ART. 2
(1) Se aprobã lista indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului public, prevãzutã în anexa nr. 2.
(2) Metodologia de calcul al indicatorilor şi valorile medii naţionale sunt aprobate şi transmise de Ministerul Sãnãtãţii Publice, anual, autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie, precum şi unitãţile sanitare cu paturi vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Bucureşti, 27 iulie 2006.
Nr. 922.


ANEXA 1

CONTRACT DE MANAGEMENT
al spitalului public

I. Pãrţile contractului
1. Ministerul Sãnãtãţii Publice sau ministerul, instituţia cu reţea sanitarã proprie, dupã caz, reprezentat prin ministru ori directorul instituţiei cu reţea sanitarã proprie, ....., pe de o parte, şi
2. a) Manager persoanã fizicã, domnul/doamna ........, domiciliat/domiciliatã în ......, str. ......., nr. ......, judeţul/sectorul ......, posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ....., nr. ......, codul numeric personal .........., în calitate de manager al Spitalului ........, cu sediul în localitatea ........, judeţul ........../municipiul Bucureşti, sau
b) Persoana juridicã ......., reprezentatã prin domnul/doamna ......., domiciliat/domiciliatã în ....., str. ........, nr. ......, judeţul/sectorul ......., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de
identitate seria ...., nr. ......., codul numeric personal ........., în calitate de manager al Spitalului ......., cu sediul în localitatea .........., judeţul ......../municipiul Bucureşti, pe de altã parte,
am convenit încheierea prezentului contract de management.

II. Obiectul contractului

Organizarea şi conducerea activitãţii Spitalului ..........., pe baza obiectivelor şi a indicatorilor cuprinşi în proiectul de management, prevãzut în anexa la prezentul contract de management, în scopul
furnizãrii de servicii medicale şi alte servicii, pe baza principiilor privind echitatea, necesitatea, eficacitatea, calitatea şi eficienţa

III. Durata contractului

(1) Prezentul contract de management se încheie pe o duratã de 3 ani.
(2) Prezentul contract de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, în urma evaluãrii anuale, efectuatã pe baza criteriilor de performanţã.

IV. Drepturile şi obligaţiile pãrţilor

A.1. Drepturile managerului
Managerul are urmãtoarele drepturi:
1. dreptul la concediu de odihnã anual, conform prevederilor legale;
2. dreptul la securitate şi sãnãtate în muncã;
3. dreptul la formare profesionalã, în condiţiile legii;
4. dreptul la informare nelimitatã asupra activitãţii spitalului, având acces la toate documentele privind activitatea medicalã şi economico-financiarã a acestuia;
5. dreptul de a fi sprijinit de cãtre consiliul consultativ în rezolvarea problemelor de strategie, organizare şi funcţionare a spitalului, precum şi în activitatea de identificare de surse pentru creşterea veniturilor proprii ale spitalului, în condiţiile legii;
6. dreptul de a fi sprijinit de consiliul medical în implementarea activitãţilor pentru îmbunãtãţirea standardelor clinice şi a modelelor de practicã, în monitorizarea şi evaluarea activitãţii medicale, precum şi întãrirea disciplinei economico-financiare;
7. dreptul de a fi susţinut în realizarea activitãţilor specifice de consiliul ştiinţific, consiliul etic, precum şi de alte comisii pe care le înfiinţeazã, ale cãror atribuţii şi responsabilitãţi sunt aprobate de comitetul director şi sunt prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a spitalului;
8. dreptul de a revoca membrii comitetului director în cazul neîndeplinirii atribuţiilor ce le revin;
9. dreptul de a revoca şefii de secţii în cazul nerealizãrii indicatorilor specifici timp de cel puţin un an;
10. dreptul de a pãstra postul avut anterior încheierii prezentului contract de management, la rezilierea/încetarea acestuia, în cadrul aceleiaşi unitãţi sanitare/instituţii, pentru managerii medici şi farmacişti persoane fizice.

A.2. Obligaţiile managerului
Managerul are urmãtoarele obligaţii:
A.2.1. în domeniul strategiei serviciilor medicale:
1. elaboreazã, pe baza nevoilor de servicii medicale ale populaţiei din zona arondatã, planul de dezvoltare a spitalului pe perioada mandatului, împreunã cu ceilalţi membri ai comitetului director şi pe baza propunerilor consiliului medical; planul de dezvoltare a spitalului se aprobã de autoritatea de sãnãtate publicã, respectiv de Ministerul Sãnãtãţii Publice, dupã caz, sau ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie; planul de dezvoltare a spitalului se structureazã pe etape anuale, evaluate la sfârşitul fiecãrui an financiar;
2. aprobã formarea şi utilizarea fondului de dezvoltare al spitalului, pe baza propunerilor comitetului director şi a consiliului medical, cu respectarea prevederilor legale;
3. aprobã planul anual de furnizare de servicii medicale, elaborat de comitetul director, la propunerea consiliului medical;
4. aprobã mãsurile propuse de comitetul director pentru dezvoltarea activitãţii spitalului, în concordanţã cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei;
5. elaboreazã şi pune la dispoziţie consiliului consultativ rapoarte privind activitatea spitalului şi participã la dezbaterile privind problemele de strategie şi de organizare şi funcţionare a spitalului;
6. face propuneri, pe baza analizei în cadrul comitetului director şi a consiliului medical, privind structura organizatoricã, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unitãţii în vederea aprobãrii de cãtre Ministerul Sãnãtãţii Publice sau, dupã caz, de cãtre ministerele care au spitale în subordine ori în administrare sau reţea sanitarã proprie, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
7. aplicã strategiile şi politica de dezvoltare în domeniul sanitar ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, adecvate la necesarul de servicii medicale pentru populaţia deservitã; în cazul ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie, aplicã strategiile specifice de dezvoltare în domeniul medical;
A.2.2. în domeniul managementului economico-financiar:
8. aprobã şi urmãreşte realizarea planului anual de achiziţii publice;
9. aprobã lista investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii curente şi capitale care urmeazã sã se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, la propunerea consiliului medical şi a comitetului director, cu avizul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti, al direcţiei medicale/structurii similare din ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie sau al Ministerului Sãnãtãţii Publice, dupã caz;
10. aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului public, cu acordul ordonatorului de credite ierarhic superior;
11. aprobã repartizarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului, pe secţii, laboratoare şi compartimente şi alte structuri din spital, pe baza propunerilor fundamentate ale şefilor de secţii, laboratoare şi compartimente din structura spitalului;
12. urmãreşte execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe secţii, laboratoare şi compartimente, conform contractului încheiat cu şefii acestor structuri ale spitalului;
13. rãspunde de respectarea disciplinei economico-financiare la nivelul secţiilor şi compartimentelor, prin intermediul consiliului medical;
14. în cazul existenţei unor datorii la data încheierii prezentului contract de management, acestea vor fi evidenţiate separat, stabilindu-se posibilitãţile şi intervalul în care vor fi lichidate în condiţiile legii;
15. efectueazã plãţi, fiind ordonator secundar sau terţiar de credite, dupã caz, conform legii;
16. împreunã cu consiliul consultativ, identificã surse pentru creşterea veniturilor proprii ale spitalului, în limitele legii;
17. negociazã şi încheie în numele şi pe seama spitalului contracte de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurãri de sãnãtate judeţeanã sau a municipiului Bucureşti ori, dupã caz, cu Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi, dupã caz, cu case de asigurãri de sãnãtate private şi alţi operatori economici;
18. rãspunde de organizarea şi desfãşurarea activitãţii de audit public intern, conform legii. Pentru ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie activitatea de audit intern se desfãşoarã conform reglementãrilor proprii;
A.2.3. în domeniul managementului performanţei/calitãţii serviciilor:
19. întreprinde mãsurile necesare şi urmãreşte realizarea indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului public, prevãzuţi în anexa nr. 2 la ordin. Nivelul indicatorilor de performanţã specifici spitalului se stabileşte anual de cãtre autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã ori a municipiului Bucureşti sau de Ministerul Sãnãtãţii Publice, dupã caz. Nivelul indicatorilor de performanţã specifici spitalelor din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie se stabileşte anual de cãtre acestea. În situaţii excepţionale, din motive neimputabile conducerii spitalului, nivelul indicatorilor poate fi renegociat o singurã datã în cursul anului;
20. nominalizeazã coordonatorii şi rãspunde de implementarea şi raportarea indicatorilor programelor şi subprogramelor de sãnãtate derulate la nivelul spitalului, conform metodologiei elaborate de Ministerul Sãnãtãţii Publice;
21. rãspunde de crearea condiţiilor necesare prestãrii unor acte medicale de calitate de cãtre personalul medico-sanitar din spital;
22. urmãreşte implementarea protocoalelor de practicã medicalã la nivelul spitalului, pe baza recomandãrilor consiliului medical;
23. urmãreşte realizarea activitãţilor de control al calitãţii serviciilor medicale oferite de spital, coordonatã de directorul medical, cu sprijinul consiliului medical şi al celui ştiinţific;
24. negociazã şi încheie în numele şi pe seama spitalului protocoale de colaborare şi/sau contracte cu alţi furnizori de servicii pentru asigurarea continuitãţii şi creşterii calitãţii serviciilor medicale;
25. rãspunde, împreunã cu consiliul medical, de asigurarea condiţiilor adecvate de cazare, igienã, alimentaţie şi prevenirea infecţiilor nozocomiale, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sãnãtãţii Publice;
26. rãspunde de monitorizarea şi raportarea indicatorilor specifici activitãţii medicale, financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
27. analizeazã modul de îndeplinire a obligaţiilor membrilor comitetului director, ai consiliului medical, consiliului ştiinţific şi consiliului etic, pentru spitalele clinice şi institutele şi centrele medicale clinice, dispunând mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii;
28. urmãreşte modul de aplicare a prevederilor legale în vigoare cu privire la respectarea drepturilor pacientului şi dispune mãsuri atunci când se constatã încãlcarea acestora;
A.2.4. în domeniul managementului resurselor umane:
29. aprobã regulamentul intern al spitalului, precum şi fişa postului pentru personalul angajat;
30. înfiinţeazã, cu aprobarea comitetului director, comisii specializate în cadrul spitalului, necesare pentru realizarea unor activitãţi specifice, cum ar fi: comisia medicamentului, nucleul de calitate, comisia de analizã a decesului etc., ale cãror organizare şi funcţionare se precizeazã în regulamentul de organizare şi funcţionare a spitalului;
31. stabileşte şi aprobã numãrul de personal pe categorii şi locuri de muncã, pe baza propunerilor şefilor de secţii şi servicii, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare;
32. organizeazã concurs pentru ocuparea funcţiilor din cadrul comitetului director. Numeşte membrii comitetului director, cu excepţia spitalelor din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie;
33. aprobã organizarea concursurilor pentru posturile vacante, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul spitalului, în condiţiile legii;
34. aprobã programul de lucru pe locuri de muncã şi categorii de personal, pentru personalul aflat în subordine;
35. realizeazã evaluarea performanţelor profesionale ale personalului aflat în subordine directã, conform structurii organizatorice, şi soluţioneazã contestaţiile în funcţie de nivelul ierarhic la care s-au fãcut;
36. aprobã planul de formare şi perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
37. negociazã contractul colectiv de muncã la nivel de spital, cu excepţia spitalelor din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie, cãrora li se aplicã reglementãrile specifice în domeniu;
38. încheie contract de administrare, pe durata mandatului, cu şefii de secţii, laboratoare şi servicii. În cuprinsul acestui contract de administrare sunt prevãzuţi indicatorii de performanţã, al cãror nivel se aprobã anual de cãtre managerul spitalului, dupã negocierea cu fiecare şef de secţie;
39. urmãreşte încheierea asigurãrilor de malpraxis de cãtre personalul medical din subordine;
40. respectã prevederile legale privind incompatibilitãţile şi conflictul de interese;
A.2.5. în domeniul managementului administrativ:
41. aprobã şi urmãreşte respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare, cu avizul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, a municipiului Bucureşti, al direcţiei medicale sau structurii similare din ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie sau al Ministerului Sãnãtãţii Publice, dupã caz;
42. reprezintã spitalul în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;
43. încheie acte juridice în numele şi pe seama spitalului, conform legii;
44. rãspunde de modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi dispune mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii spitalului;
45. încheie contracte şi asigurã condiţii corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţilor de învãţãmânt şi cercetare ştiinţificã, în conformitate cu metodologia elaboratã de Ministerul Sãnãtãţii Publice;
46. rãspunde de obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare şi a certificatului de acreditare, în condiţiile prevãzute de lege;
47. asigurã respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la pãstrarea secretului profesional, pãstrarea confidenţialitãţii datelor pacienţilor internaţi, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea spitalului;
48. pune la dispoziţie organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, date privind activitatea spitalului;
49. prezintã autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, a municipiului Bucureşti, direcţiei medicale sau structurii similare din ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie sau Ministerului Sãnãtãţii Publice, dupã caz, informãri trimestriale şi anuale cu privire la patrimoniul dat în administrare, realizarea indicatorilor activitãţii medicale, precum şi la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
50. rãspunde de organizarea arhivei spitalului şi asigurarea securitãţii documentelor prevãzute de lege, în format scris şi electronic;
51. aprobã utilizarea bazei de date medicale a spitalului pentru activitãţi de cercetare medicalã, în condiţiile legii;
52. rãspunde de organizarea unui sistem de înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizãrilor şi reclamaţiilor referitoare la activitatea spitalului;
53. conduce activitatea curentã a spitalului, în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
54. împreunã cu comitetul director, elaboreazã planul de acţiune pentru situaţii speciale şi coordoneazã asistenţa medicalã în caz de rãzboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de crizã, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
55. propune spre aprobare autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti, direcţiei medicale ori structurii medicale similare din ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie sau Ministerului Sãnãtãţii Publice, dupã caz, un înlocuitor pentru perioadele când nu este prezent în spital;
56. nu poate transmite altei persoane drepturile şi obligaţiile care rezultã din prezentul contract de management, cu excepţia cazurilor de indisponibilitate.

B.1. Drepturile Ministerului Sãnãtãţii Publice/ministerului sau instituţiei cu reţea sanitarã proprie
Ministerul Sãnãtãţii Publice/ministerul sau instituţia cu reţea sanitarã proprie are urmãtoarele drepturi:
1. dreptul la informare nelimitatã asupra activitãţii spitalului, putând solicita documente referitoare la activitatea medicalã şi economico-financiarã a unitãţii, cu respectarea legii drepturilor pacientului;
2. dreptul de a revoca managerul, la propunerea comisiei de evaluare, numitã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice sau, dupã caz, prin ordin ori decizie a miniştrilor şi conducãtorilor instituţiilor cu reţele sanitare proprii;
3. dreptul de a fi informat prompt asupra evenimentelor deosebite legate de activitatea spitalului.
B.2. Obligaţiile Ministerului Sãnãtãţii Publice/ministerului sau instituţiei cu reţea sanitarã proprie
Ministerul Sãnãtãţii Publice/ministerul sau instituţia cu reţea sanitarã proprie are urmãtoarele obligaţii:
1. asigurã managerului libertate în conducerea şi organizarea activitãţii spitalului, în condiţiile legii;
2. oferã suport consultativ privind strategia de dezvoltare a serviciilor de sãnãtate;
3. pune la dispoziţia managerului date comparative privind performanţa altor spitale sau unitãţi sanitare;
4. furnizeazã, la cererea managerului, suport tehnic privind elaborarea planurilor de dezvoltare, management financiar, implementarea de protocoale de practicã medicalã, colectare şi analizã de date pentru indicatori de performanţã;
5. urmãreşte realizarea de cãtre managerul de spital a îndeplinirii obiectivelor şi indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului, precum şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
6. analizeazã şi evalueazã periodic şi ori de câte ori este nevoie sau la sesizarea organelor abilitate ale statului performanţele unitãţilor sanitare publice cu paturi, care sunt în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate, numind o comisie de evaluare;
7. analizeazã direct sau prin intermediul autoritãţii de sãnãtate publicã, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, respectarea legislaţiei în ceea ce priveşte realizarea planului de achiziţii publice, a investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii curente şi capitale şi a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli.

V. Rãspunderea pãrţilor
1. Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor prevãzute de prezentul contract de management pãrţile rãspund potrivit prevederilor legii.
2. Managerul rãspunde civil, contravenţional, material sau penal, dupã caz, pentru nerespectarea prevederilor legale şi pentru daunele produse spitalului prin orice acte contrare intereselor acestuia.

VI. Forţa majorã
1. Niciuna dintre pãrţile contractante nu rãspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzãtor, total sau parţial, a oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract de management, dacã neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost cauzatã de forţa majorã, astfel cum este definitã de lege.
2. Partea care invocã forţa majorã este obligatã sã notifice celeilalte pãrţi, în termen de ....... (zile, ore), producerea evenimentului şi sã ia toate mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui.
3. Dacã în termen de ...... (zile, ore) de la producere evenimentul respectiv nu înceteazã, pãrţile au dreptul sã îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de management, fãrã ca vreuna dintre ele sã pretindã daune-interese.
4. Forţa majorã se constatã de cãtre o autoritate competentã.

VII. Modificarea contractului de management
Prevederile prezentului contract de management se vor adapta corespunzãtor reglementãrilor legale ulterioare încheierii acestuia şi care îi sunt aplicabile.

VIII. Încetarea contractului de management
Prezentul contract de management înceteazã prin:
a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;
b) revocarea din funcţie a managerului, în cazul:
- nerealizãrii indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului public, prevãzuţi în anexa nr. 2 la ordin, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia;
- în situaţia existenţei unei culpe grave în neîndeplinirea obligaţiilor managerului;
c) acordul de voinţã al pãrţilor semnatare;
d) apariţia unei situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese prevãzute de lege;
e) nerespectarea termenului de înlãturare a motivelor de incompatibilitate ori de conflict de interese;
f) decesul sau punerea sub interdicţie judecãtoreascã a managerului;
g) insolvenţa, falimentul managerului persoana juridicã care a numit managerul;
h) împlinirea vârstei de pensionare prevãzutã de lege.

IX. Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract de management se rezolvã pe cale amiabilã. În cazul în care divergenţele nu se soluţioneazã pe cale amiabilã, litigiile vor fi rezolvate de instanţele judecãtoreşti competente.

X. Dispoziţii finale
Prevederile prezentului model de contract de management pot fi completate cu dispoziţii specifice, inclusiv indicatori de performanţã, corelaţi cu specificul fiecãrui spital.

XI. Legislaţie aplicabilã
Prezentul contract de management se interpreteazã conform legilor din România.
Prezentul contract de management s-a încheiat în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte, astãzi, .........2006.

Manager,
........


Ministerul Sãnãtãţii Publice/ministerul sau instituţia cu
reţea sanitarã proprie, reprezentat/reprezentatã prin ......

ANEXA 2

INDICATORI
de performanţã ai managementului spitalului public


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria Periodicitatea
de indicatori Denumirea indicatorului raportãrii
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Indicatori de Numãrul mediu de bolnavi externaţi pe un medic Trimestru
management al Numãrul mediu de bolnavi externaţi la o
resurselor asistentã medicalã Trimestru
umane Proporţia medicilor din totalul personalului Semestru
Proporţia personalului medical din totalul
personalului angajat al spitalului Semestru
Proporţia personalului medical cu studii
superioare din totalul personalului medical Semestru
Numãrul mediu de consultaţii pe un medic în
ambulatoriu Trimestru
Numãrul mediu de consultaţii pe un medic în
camera de gardã/UPU Trimestru
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
B. Indicatori de Numãrul de pacienţi externaţi - total şi pe
utilizare a secţii Lunã/Trimestru
serviciilor Durata medie de spitalizare, pe spital şi pe
fiecare secţie Trimestru
Rata de utilizare a paturilor, pe spital şi
pe fiecare secţie Trimestru
Proporţia pacienţilor internaţi din totalul
pacienţilor prezentaţi la camera de gardã Trimestru
Numãrul de pacienţi consultaţi în ambulatoriu Lunã/Trimestru
Proporţia urgenţelor din totalul pacienţilor
internaţi Trimestru
Durata medie de aşteptare la camera de gardã
şi/sau UPU Trimestru
Numãrul de servicii spitaliceşti furnizate,
pe tip de serviciu: Lunã/Trimestru
- acuţi, cronici, recuperare, spitalizare
de zi etc.
Indicele de complexitate a cazurilor, pe spital
şi pe fiecare secţie Lunã/Trimestru
Procentul pacienţilor cu intervenţii chirur-
gicale din totalul pacienţilor externaţi din
secţiile chirurgicale Trimestru
Procentul pacienţilor cu complicaţii şi comorbi-
ditãţi din totalul pacienţilor externaţi Trimestru
Numãrul de pacienţi pe lista de aşteptare, pe
secţii Trimestru
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
C. Indicatori Execuţie bugetarã faţã de bugetul de cheltuieli
economico- aprobat Lunã/Trimestru
financiari Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii
şi în funcţie de sursele de venit Lunã/Trimestru
Procentul veniturilor proprii din totalul
veniturilor spitalului Trimestru
Procentul cheltuielilor de personal din totalul
cheltuielilor spitalului Trimestru
Procentul cheltuielilor cu medicamentele din
totalul cheltuielilor spitalului Trimestru
Procentul cheltuielilor de capital din totalul
cheltuielilor Trimestru
Costul mediu pe zi de spitalizare, pe fiecare
secţie Trimestru
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
D. Indicatori Rata mortalitãţii intraspitaliceşti, pe total
de calitate spital şi pe fiecare secţie Trimestru
Proporţia pacienţilor decedaţi la 24 de ore de la
internare, pe total spital şi pe fiecare secţie Trimestru
Proporţia pacienţilor decedaţi la 48 de ore de la
intervenţia chirurgicalã, pe fiecare secţie
chirurgicalã Trimestru
Rata infecţiilor nozocomiale, pe total spital şi
pe fiecare secţie Trimestru
Rata pacienţilor reinternaţi (fãrã programare) în
intervalul de 30 de zile de la externare Trimestru
Indicele de concordanţã între diagnosticul la
internare şi diagnosticul la externare Trimestru
Procentul pacienţilor internaţi şi transferaţi
cãtre alte spitale Trimestru
Numãrul de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor Trimestru
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016