Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 921 din 27 iulie 2006  pentru stabilirea atributiilor comitetului director din cadrul spitalului public    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 921 din 27 iulie 2006 pentru stabilirea atributiilor comitetului director din cadrul spitalului public

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 4 august 2006

Având în vedere prevederile <>art. 183 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice,
vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesionalã şi salarizare nr. E.N. 2.517 din 27 iulie 2006,

ministrul sãnãtãţii publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Comitetul director al spitalului public are urmãtoarele atribuţii:
1. elaboreazã planul de dezvoltare al spitalului pe perioada mandatului, în baza propunerilor scrise ale consiliului medical;
2. elaboreazã, pe baza propunerilor consiliului medical, planul anual de furnizare de servicii medicale al spitalului;
3. propune managerului, în vederea aprobãrii:
a) numãrul de personal, pe categorii şi locuri de muncã, în funcţie de reglementãrile în vigoare;
b) organizarea concursurilor pentru posturile vacante, în urma consultãrii cu sindicatele, conform legii;
4. elaboreazã regulamentul de organizare şi funcţionare, regulamentul intern şi organigrama spitalului, în urma consultãrii cu sindicatele, conform legii;
5. propune spre aprobare managerului şi urmãreşte implementarea de mãsuri organizatorice privind îmbunãtãţirea calitãţii actului medical, a condiţiilor de cazare, igienã şi alimentaţie, precum şi de mãsuri de prevenire a infecţiilor nosocomiale, conform normelor aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice;
6. elaboreazã proiectul bugetului de venituri şi cheltutieli al spitalului, pe baza centralizãrii de cãtre compartimentul economico-financiar a propunerilor fundamentate ale conducãtorilor secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului, pe care îl supune aprobãrii managerului;
7. urmãreşte realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe secţii şi compartimente, asigurând sprijin şefilor de secţii şi compartimente pentru încadrarea în bugetul alocat;
8. analizeazã propunerea consiliului medical privind utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului;
9. asigurã monitorizarea şi raportarea indicatorilor specifici activitãţii medicale, financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe care le prezintã managerului, conform metodologiei stabilite;
10. analizeazã, la propunerea consiliului medical, mãsurile pentru dezvoltarea şi îmbunãtãţirea activitãţii spitalului, în concordanţã cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei, dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor şi protocoalelor de practicã medicale;
11. elaboreazã planul de acţiune pentru situaţii speciale şi asistenţa medicalã în caz de rãzboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de crizã;
12. la propunerea consiliului medical, întocmeşte, fundamenteazã şi prezintã spre aprobare managerului planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii curente şi capitale care urmeazã sã se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, şi rãspunde de realizarea acestora;
13. analizeazã, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii spitalului;
14. întocmeşte informãri lunare, trimestriale şi anuale cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le analizeazã cu consiliul medical şi le prezintã autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti, precum şi Ministerului Sãnãtãţii Publice, respectiv ministerelor cu reţea sanitarã proprie, la solicitarea acestora;
15. negociazã, prin manager, directorul medical şi directorul financiar-contabil, contractele de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurãri de sãnãtate;
16. se întruneşte lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea majoritãţii membrilor sãi ori a managerului spitalului public, şi ia decizii în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi, cu majoritatea absolutã a membrilor prezenţi;
17. face propuneri privind structura organizatoricã, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirii spitalului;
18. negociazã cu şeful de secţie/laborator şi propune spre aprobare managerului indicatorii specifici de performanţã ai managementului secţiei/laboratorului/ serviciului, care vor fi prevãzuţi ca anexã la contractul de administrare al secţiei/laboratorului;
19. rãspunde în faţa managerului pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin;
20. analizeazã activitatea membrilor sãi pe baza rapoartelor de evaluare şi elaboreazã raportul anual de activitate al spitalului.
ART. 2
Directorul medical are urmãtoarele atribuţii specifice:
1. în calitate de preşedinte al consiliului medical, coordoneazã şi rãspunde de elaborarea la termen a propunerilor privind planul de dezvoltare al spitalului, planul anual de servicii medicale, bugetul de venituri şi cheltuieli;
2. monitorizeazã calitatea serviciilor medicale acordate la nivelul spitalului, inclusiv prin evaluarea satisfacţiei pacienţilor, şi elaboreazã, împreunã cu şefii de secţii, propuneri de îmbunãtãţire a activitãţii medicale;
3. aprobã protocoale de practicã medicalã la nivelul spitalului şi monitorizeazã procesul de implementare a protocoalelor şi ghidurilor de practicã medicalã la nivelul întregului spital;
4. rãspunde de coordonarea şi corelarea activitãţilor medicale desfãşurate la nivelul secţiilor pentru asigurarea tratamentului adecvat pentru pacienţii internaţi;
5. coordoneazã implementarea programelor de sãnãtate la nivelul spitalului;
6. întocmeşte planul de formare şi perfecţionare a personalului medical, la propunerea şefilor de secţii şi laboratoare;
7. avizeazã utilizarea bazei de date medicale a spitalului pentru activitãţi de cercetare medicalã, în condiţiile legii;
8. asigurã respectarea normelor de eticã profesionalã şi deontologie medicalã la nivelul spitalului, colaborând cu Colegiul Medicilor din România;
9. rãspunde de acreditarea personalului medical al spitalului şi de acreditarea activitãţilor medicale desfãşurate în spital, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
10. analizeazã şi ia decizii în situaţia existenţei unor cazuri medicale deosebite (de exemplu, cazuri foarte complicate, care necesitã o duratã de spitalizare mult prelungitã, morţi subite etc.);
11. participã, alãturi de manager, la organizarea asistenţei medicale în caz de dezastre, epidemii şi în alte situaţii speciale;
12. stabileşte coordonatele principale privind consumul de medicamente şi materiale sanitare la nivelul spitalului, în vederea unei utilizãri judicioase a fondurilor spitalului, prevenirii polipragmaziei şi a rezistenţei la medicamente;
13. supervizeazã respectarea prevederilor în vigoare referitoare la documentaţia medicalã a pacienţilor trataţi, asigurarea confidenţialitãţii datelor medicale, constituirea arhivei spitalului.
ART. 3
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie, precum şi spitalele publice vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Bucureşti, 27 iulie 2006.
Nr. 921.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016