Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 92 din 16 februarie 2007  pentru aprobarea Normei privind unele masuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de catre operatorii economici prestatori de servicii in cadrul contractelor preformulate folosite de catre acestia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 92 din 16 februarie 2007 pentru aprobarea Normei privind unele masuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de catre operatorii economici prestatori de servicii in cadrul contractelor preformulate folosite de catre acestia

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 21 februarie 2007

Având în vedere prevederile <>art. 1 şi 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 4 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 755/2003 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
ţinând cont de prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 364/2005 privind aprobarea Strategiei Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor în perioada 2005-2008 şi ale Planului de acţiuni al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pe anul 2007, precum şi de Raportul de specialitate nr. 1/278 din 12 februarie 2007 privind Proiectul de ordin pentru aprobarea Normei privind unele mãsuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de cãtre operatorii economici prestatori de servicii în cadrul contractelor preformulate folosite de cãtre aceştia,
vãzând Referatul nr. 1/46 din 9 ianuarie 2007 cu privire la creşterea numãrului de reclamaţii privind activitatea operatorilor economici prestatori de servicii,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Norma privind unele mãsuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de cãtre operatorii economici prestatori de servicii în cadrul contractelor preformulate folosite de cãtre aceştia, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin intrã în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele
Autoritãţii
Naţionale pentru
Protecţia Consumatorilor,
Marian Zlotea

Bucureşti, 16 februarie 2007.
Nr. 92.

ANEXĂ
NORMĂ
privind unele mãsuri
de informare a
consumatorilor,
persoane fizice, de
cãtre operatorii
economici prestatori
de servicii în cadrul
contractelor preformulate
folosite de cãtre aceştia


ART. 1
Operatorii economici care desfãşoarã activitãţi de prestãri de servicii au obligaţia de a informa consumatorii corect, complet şi precis asupra drepturilor lor, conform prevederilor prezentului ordin.
ART. 2
Orice contract preformulat încheiat între operatorii economici şi consumatori, având ca obiect prestarea de servicii, trebuie sã cuprindã clauze contractuale redactate într-o formã clarã, fãrã echivoc, precum şi informaţii complete şi precise.
ART. 3
Contractul preformulat este acel tip de contract redactat în întregime sau aproape în întregime de cãtre operatorul economic prestator de servicii, consumatorii neputând modifica sau interveni asupra clauzelor contractuale, ci având doar posibilitatea de a le accepta sau nu.
ART. 4
Dreptul consumatorilor de a fi informaţi se concretizeazã în acordarea urmãtoarelor informaţii în cadrul contractului preformulat de cãtre operatorul economic prestator de servicii:
a) momentul începerii şi cel al încetãrii contractului, cu posibilitatea denunţãrii unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fãrã taxe suplimentare;
b) modalitãţile de executare, suspendare sau încetare a serviciului prestat: termene, notificãri, condiţii etc.;
c) notificarea în scris, cu 30 de zile înainte de data pentru care a fost încheiat contractul al cãrui termen de valabilitate se prelungeşte în mod automat;
d) notificarea în scris a consumatorilor, cu minimum 15 zile înainte de întreruperea sau încetarea furnizãrii serviciului respectiv;
e) modalitatea de penalizare pentru operatorii economici, în cazul în care aceştia nu respectã termenele sau parametrii de calitate privind furnizarea serviciului respectiv;
f) modalitatea de platã a serviciilor furnizate, cu menţionarea în mod clar şi neechivoc a preţurilor şi tarifelor ce trebuie achitate de cãtre consumatori, cum sunt: termene de platã, reduceri din facturã corespunzãtoare perioadei în care serviciul nu a fost furnizat din culpa operatorului economic, întârzieri la platã, procente de penalitate etc.;
g) informaţii despre perioada de graţie, în situaţiile în care aceasta se acordã;
h) informaţii complete despre taxe, dobânzi, comisioane, garanţii, penalitãţi, despãgubiri, rate etc., în funcţie de natura serviciului prestat;
i) informaţii complete despre condiţiile de acordare a creditului, condiţiile de depozit, condiţiile de leasing, condiţiile de asigurare, dupã caz;
j) informaţii complete privind modul de prestare a serviciului - termene de instalare a echipamentelor, de livrare a unui produs, termenul de executare a unui serviciu, termene de remediere a defecţiunilor;
k) informaţii complete despre condiţiile de despãgubire a consumatorilor în cazul în care aceştia au suferit pagube din culpa operatorilor economici;
l) acordarea posibilitãţii consumatorilor de a refuza prelucrarea datelor personale în scop de marketing sau de cedare a acestora cãtre terţi;
m) acordarea posibilitãţii consumatorilor de a-şi exprima opţiunea privind achitarea abonamentului sau a altor sume solicitate în avans de cãtre operatorul economic prestator de servicii;
n) notificarea consumatorilor şi solicitarea acordului acestora în cazul în care datele personale sunt cedate cãtre terţi;
o) modalitatea de notificare a consumatorilor în cazul modificãrii unilaterale a condiţiilor referitoare la prestarea serviciului de cãtre operatorul economic, cum ar fi: grila de programe, tarife, dobânzi etc., cu acordarea dreptului consumatorilor de a renunţa la serviciu, fãrã costuri suplimentare;
p) modalitatea de notificare a consumatorilor şi de solicitare a acordului acestora cu privire la modificarea caracteristicilor produselor şi serviciilor care urmeazã sã fie furnizate, a termenului de livrare a unui produs ori de executare a unui serviciu;
q) pentru a beneficia de o redactare clarã şi pentru ca textul contractului sã fie lizibil, este obligatoriu ca mãrimea fontului utilizat la redactarea întregului text sã fie de minimum 10;
r) procedurile de soluţionare a eventualelor litigii ivite între pãrţile contractante.

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016