Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 917 din 6 mai 2008  privind aprobarea Metodologiei pentru aplicarea prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea si finantarea rezidentiatului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 917 din 6 mai 2008 privind aprobarea Metodologiei pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea si finantarea rezidentiatului

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 364 din 13 mai 2008


Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesionalã şi salarizare nr. E.N. 4.902 din 6 mai 2008,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 25 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii publice emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Metodologia pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 din 1 februarie 2008, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã organizare, resurse umane, dezvoltare profesionalã şi salarizare va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Bucureşti, 6 mai 2008.
Nr. 917.


ANEXĂ

METODOLOGIE
pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/2008
privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Rezidenţiatul reprezintã forma specificã de învãţãmânt postuniversitar pentru absolvenţii licenţiaţi ai facultãţilor de medicinã, medicinã dentarã şi farmacie, care asigurã pregãtirea necesarã obţinerii uneia dintre specialitãţile cuprinse în Nomenclatorul specialitãţilor medicale, medicodentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţã medicalã. Prin excepţie, rezidenţiatul cu timp parţial asigurã pregãtirea numai în specialitatea medicinã de familie.
(2) Rezidenţiatul se organizeazã sub forma rezidenţiatului pe locuri, a rezidenţiatului pe post şi a rezidenţiatului cu timp parţial şi are o duratã cuprinsã între 3-7 ani, în funcţie de specialitate.
(3) Ministerul Sãnãtãţii Publice organizeazã concursul de intrare şi pregãtirea prin rezidenţiat.
(4) Pregãtirea în rezidenţiat începe cu un stagiu de minimum 6 luni în modulul de bazã al specialitãţii, cu excepţia specialitãţilor cu profil chirurgical pentru care pregãtirea începe cu un stagiu de minimum 6 luni în chirurgie generalã.
(5) Coordonatorul/directorul de program de rezidenţiat are obligaţia de a urmãri şi a evalua abilitãţile practice ale rezidentului pentru specialitatea respectivã, având dreptul, dupã caz, dupã minimum 6 luni, de a propune reconversia profesionalã.
ART. 2
(1) Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care promoveazã concursul naţional de rezidenţiat şi aleg loc sau post în specialitate se confirmã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
(2) Pregãtirea în rezidenţiat se efectueazã în unitãţi sanitare acreditate, a cãror nominalizare se face prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului.
ART. 3
(1) Înscrierea la programul de pregãtire în a doua specialitate se face în limita numãrului de locuri disponibil, fiecare îndrumãtor putând avea maximum 2 medici specialişti în pregãtire.
(2) În cazul în care solicitãrile depãşesc capacitatea de pregãtire, se organizeazã un test de selecţie pe baza cãruia se stabilesc persoanele admise în pregãtire.
(3) Modulele de pregãtire se efectueazã integral, cu frecvenţã, conform prevederilor Ordinului ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 1.141/1.386/2007 privind modul de efectuare a pregãtirii prin rezidenţiat în specialitãţile prevãzute în Nomenclatorul specialitãţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţã medicalã.
ART. 4
(1) Începând cu promoţia 2005, absolvenţii licenţiaţi ai facultãţilor de medicinã, neconfirmaţi în rezidenţiat, pot efectua 3 ani de practicã supravegheatã/asistatã în unitãţi sanitare publice, cabinete de medicinã de familie, la solicitarea acestor unitãţi, beneficiind de contract individual de muncã pe duratã determinatã.
(2) Practica supravegheatã/asistatã se poate efectua exclusiv în unitãţile sanitare publice în care nu se desfãşoarã program de pregãtire în rezidenţiat.
(3) Pe parcursul celor 3 ani, medicii care efectueazã practicã supravegheatã/asistatã au obligaţia sã se prezinte la concursul de rezidenţiat şi dobândesc dreptul de liberã practicã dupã promovarea examenului de medic specialist.

CAP. II
Rezidenţiatul

ART. 5
Metodologia de desfãşurare a concursului naţional de rezidenţiat pe post şi pe loc se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
ART. 6
(1) Coordonarea programului de rezidenţiat dintr-o anumitã specialitate se realizeazã de cãtre un coordonator/director de program, nominalizat de instituţiile de învãţãmânt superior medico-dentar sau farmaceutic acreditate şi confirmat prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului.
(2) Coordonatorii/directorii unui program de rezidenţiat nominalizeazã îndrumãtorii/responsabilii de formare în unitatea acreditatã în care îşi desfãşoarã activitatea. În cazul în care capacitatea de instruire este deficitarã, acesta poate nominaliza îndrumãtori de formare, cu acordul acestora, şi în alte unitãţi sanitare acreditate în care nu existã coordonatori în specialitatea respectivã, în limita a 3 rezidenţi pe îndrumãtor.
(3) Coordonatorul/directorul unui program de rezidenţiat poate nominaliza îndrumãtori/responsabili şi în unitãţi sanitare acreditate din alte centre universitare, în cazul în care într-un centru universitar acreditat pentru o specialitate cu rezidenţi în pregãtire nu existã coordonator.
(4) Statutul de coordonator de rezidenţiat pentru un alt centru universitar decât acela în care îşi desfãşoarã activitatea este valabil doar pe perioada în care nu existã un conferenţiar/profesor în specialitatea respectivã sau şef de lucrãri în cazul specialitãţii medicinã de urgenţã.
(5) Responsabilitatea de pregãtire, drepturile şi obligaţiile care decurg din aceasta revin îndrumãtorilor/responsabililor nominalizaţi de coordonator/director de program din centrul universitar unde se efectueazã pregãtirea rezidentului. Cursurile teoretice şi examenul de final de modul sunt organizate de coordonator/director de program, cu participarea îndrumãtorilor/responsabililor implicaţi în instruire.
ART. 7
(1) Schimbarea centrului universitar de pregãtire pentru rezidenţi se efectueazã în douã sesiuni anuale, organizate ulterior examenului de specialist.
(2) Schimbarea centrului universitar de pregãtire pentru rezidenţi se poate face în limita capacitãţii de pregãtire a centrului primitor şi pentru motive de întregire a familiei.
(3) Documentele necesare schimbãrii centrului de pregãtire se prevãd prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului. Avizul de primire al coordonatorului/directorului de program va trebui sã specifice existenţa capacitãţii de instruire.
ART. 8
(1) Evaluarea abilitãţilor practice şi a cunoştinţelor teoretice ale rezidenţilor se efectueazã la finalul fiecãrui modul de pregãtire prin examen, conform Ordinului ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 1.141/1.386/2007.
(2) Coordonatorul/directorul de program are obligaţia evaluãrii abilitãţilor practice ale rezidentului conform baremului de activitãţi practice din curriculum, dupã o perioadã de 6-18 luni.
(3) În cazul în care aceastã evaluare este finalizatã cu calificativ necorespunzãtor, se poate recomanda încetarea pregãtirii în specialitatea respectivã şi reconversie profesionalã ca rezident în specialitatea medicinã de familie.
(4) În cazul în care recomandarea de reconversie profesionalã este contestatã de rezident, decizia finalã va fi luatã de o comisie alcãtuitã din coordonatori/directori de rezidenţiat din specialitate.
(5) Recomandarea de reconversie profesionalã cãtre medicinã de familie se transmite Ministerului Sãnãtãţii Publice de cãtre conducerea instituţiei de învãţãmânt superior acreditate şi se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.

CAP. III
A doua specialitate

ART. 9
(1) Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii confirmaţi specialişti se pot înscrie pentru a efectua pregãtire în a doua specialitate cu taxã în orice specialitate prevãzutã în Nomenclatorul specialitãţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţã medicalã, conform facultãţii absolvite.
(2) Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii confirmaţi specialişti, care se prezintã la un alt concurs de rezidenţiat, care aleg loc sau post de rezident, încheie contract individual de muncã şi efectueazã pregãtire în noua specialitate, cu taxã.
(3) Coordonarea şi îndrumarea pregãtirii în a doua specialitate cu taxã se efectueazã similar cu cea de rezidenţiat, conform prevederilor <>art. 8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului. Atribuţiile şi responsabilitãţile coordonatorilor şi îndrumãtorilor sunt cele prevãzute în Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 1.141/1.386/2007.
(4) Cuantumul taxei se stabileşte prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, la propunerea Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.
ART. 10
(1) Înscrierile la programul de pregãtire în a doua specialitate se fac la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, în trimestrele II şi IV, pe baza urmãtoarelor documente: cerere, certificat de specialist, acordul angajatorului sau declaraţie pe propria rãspundere, angajament de platã, certificat de membru al organizaţiei profesionale respective, certificat medical de sãnãtate.
(2) Lista coordonatorilor şi a îndrumãtorilor pentru a doua specialitate este aprobatã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, la propunerea instituţiilor de învãţãmânt superior, cu avizul Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti; lista acestora şi a locurilor disponibile se afişeazã pe site-ul www.perfmed.ro în trimestrul II.
(3) Îndrumãtorii care prin avizele acordate depãşesc capacitatea de pregãtire vor stabili candidaţii admişi la pregãtire în baza unui test de selecţie organizat de coordonatorii de pregãtire în specialitate din centrul universitar respectiv.
(4) Testul de selecţie cuprinde 10 întrebãri şi are o duratã de douã ore. Întrebãrile se alcãtuiesc de cãtre coordonatorii din centrul universitar respectiv, din tematica de rezidenţiat valabilã în anul în curs, cu respectarea domeniului.
(5) Selecţia se face pe îndrumãtor, în ordinea descrescãtoare a mediilor obţinute la test. Responsabilitatea asupra corectitudinii organizãrii şi desfãşurãrii testului revine coordonatorilor de specialitate din centrul universitar în care se susţine testul.
(6) Nu se organizeazã test de selecţie în cazurile în care îndrumãtorii au respectat limita de 2 candidaţi pe îndrumãtor.
(7) Fiecare coordonator transmite Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti lista nominalã a candidaţilor admişi la pregãtire, pe îndrumãtor.
(8) Lista candidaţilor admişi la pregãtire pe centre, specialitate, coordonator şi îndrumãtor se afişeazã pe site-ul Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, www.perfmed.ro, constituind comunicarea oficialã de înscriere la programul de pregãtire.
(9) Întreruperea pregãtirii în a doua specialitate se face în situaţii excepţionale, cu avizul angajatorului şi al îndrumãtorului de stagiu.
(10) Schimbarea centrului de pregãtire, a coordonatorului sau îndrumãtorului este posibilã o singurã datã pe an, în limita capacitãţii de pregãtire, înainte de plata taxei de instruire.
(11) Stagiul de pregãtire începe la data de 1 octombrie.
ART. 11
(1) Programul de pregãtire în a doua specialitate se efectueazã cu frecvenţã şi are duratã totalã, curriculum de pregãtire şi barem de manopere, proceduri, tehnici diagnostice şi terapeutice identice cu cele prevãzute pentru instruirea prin rezidenţiat. Programul asigurã acelaşi nivel şi aceeaşi calitate a pregãtirii de specialitate ca şi rezidenţiatul.
(2) Activitatea de pregãtire teoreticã şi practicã, reprezentatã de baremul de manopere, proceduri, tehnici diagnostice şi terapeutice, este consemnatã într-un document cu caracter obligatoriu, denumit Caietul de monitorizare a pregãtirii.
(3) Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii specialişti care efectueazã pregãtire în a doua specialitate primesc la începutul programului de pregãtire carnetul de pregãtire pentru consemnarea stagiilor şi notelor la examenele de modul, Caietul de monitorizare a pregãtirii şi curriculumul în specialitate.
(4) Carnetul de pregãtire, Caietul de monitorizare a pregãtirii şi curriculumul în specialitate se tipãresc de cãtre Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, costurile aferente fiind incluse în taxa de pregãtire.
(5) Stagiile efectuate în prima specialitate, care se regãsesc în curriculumul celei de-a doua specialitãţi, pot fi echivalate în maximum 5 ani de la încheierea pregãtirii în prima specialitate.
(6) Echivalarea stagiilor efectuate în prima specialitate se face în baza adeverinţelor eliberate de coordonatorii de rezidenţiat, cu condiţia resusţinerii examenului de modul, cu verificarea aptitudinilor teoretice şi practice.
(7) Examenul de modul se considerã promovat cu nota minimã 7,00.

CAP. IV
Practica supravegheatã/asistatã

ART. 12
(1) Unitãţile sanitare publice şi cabinetele de medicinã de familie pot solicita angajarea absolvenţilor licenţiaţi ai facultãţilor de medicinã, neconfirmaţi în rezidenţiat, promoţii ulterioare anului 2004. Solicitãrile se transmit Ministerului Sãnãtãţii Publice prin autoritãţile de sãnãtate publicã.
(2) Încadrarea absolvenţilor licenţiaţi ai facultãţilor de medicinã se face pe posturi de medic, cu contract individual de muncã pe duratã determinatã de cel mult 3 ani.
(3) Activitatea de practicã supravegheatã/asistatã se desfãşoarã sub responsabilitatea unui medic cu drept de liberã practicã, nominalizat de managerul unitãţii sanitare, respectiv de titularul cabinetului individual de medicinã de familie.
(4) La finalul fiecãrui an, medicul care are responsabilitatea supravegherii activitãţii practice medicale va întocmi o fişã de caracterizare potrivit modelului din anexa care face parte integrantã din prezenta metodologie, pe care o transmite autoritãţii de sãnãtate publicã, cu avizul managerului.
(5) Autoritãţile de sãnãtate publicã şi titularii cabinetelor individuale de medicinã de familie trimit Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti situaţia nominalã cu medicii care efectueazã practicã supravegheatã/asistatã, precum şi fişele de caracterizare prevãzute la alin. (4).
ART. 13
(1) Medicii aflaţi în practicã supravegheatã/asistatã au dreptul sã asiste şi sã ajute la examinarea pacienţilor, sã efectueze investigaţii şi terapie sub stricta supraveghere şi responsabilitate a unui medic cu drept de liberã practicã.
(2) Actul medical pe care îl presteazã în timpul celor 3 ani de practicã este sub responsabilitatea unui medic cu drept de liberã practicã şi are drept scop menţinerea şi dezvoltarea abilitãţilor profesionale şi cunoştinţelor dobândite pe parcursul facultãţii.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 14
Orice alte prevederi contrare prezentei metodologii se abrogã.


ANEXĂ
la metodologie



FIŞĂ DE CARACTERIZARE
pentru activitatea desfãşuratã de medicii aflaţi în
practicã supravegheatã/asistatã

Numele ................................. Prenumele ........................
CNP ................. Facultatea ...........................
Promoţia ................................

Unitatea sanitarã

Manager

Medic cu drept de liberã practicã

Obiective

1. Capacitatea de a planifica şi a executa activitãţile încredinţate,
controlul şi verificarea ansamblului de condiţii materiale necesare
Foarte bine (10 p) Bine (8-9 p) Satisfãcãtor (7 p) Nesatisfãcãtor (1-6 p)
[] [] [] []

2. Aptitudinea de a lucra în echipã
Foarte bine (10 p) Bine (8-9 p) Satisfãcãtor (7 p) Nesatisfãcãtor (1-6 p)
[] [] [] []

3. Comportamentul în situaţii de urgenţã
Foarte bine (10 p) Bine (8-9 p) Satisfãcãtor (7 p) Nesatisfãcãtor (1-6 p)
[] [] [] []

4. Executarea tehnicilor şi manevrelor medicale
Foarte bine (10 p) Bine (8-9 p) Satisfãcãtor (7 p) Nesatisfãcãtor (1-6 p)
[] [] [] []

5. Calitatea comunicãrii informaţiilor medicale (scrise şi verbale)
Foarte bine (10 p) Bine (8-9 p) Satisfãcãtor (7 p) Nesatisfãcãtor (1-6 p)
[] [] [] []

6. Comunicarea cu pacienţii
Foarte bine (10 p) Bine (8-9 p) Satisfãcãtor (7 p) Nesatisfãcãtor (1-6 p)
[] [] [] []

7. Comunicarea cu echipa medicalã
Foarte bine (10 p) Bine (8-9 p) Satisfãcãtor (7 p) Nesatisfãcãtor (1-6 p)
[] [] [] []

8. Punctualitate şi implicare
Foarte bine (10 p) Bine (8-9 p) Satisfãcãtor (7 p) Nesatisfãcãtor (1-6 p)
[] [] [] []

Total punctaj ..........

Recomandãrile medicului cu drept de liberã practicã........................
...............................................................................
...............................................................................

Medic cu drept de liberã practicã, Medic,

Nume ........................ Nume .........................
Prenume ..................... Prenume ......................
Semnãturã ................... Semnãturã ....................



La începerea practicii supravegheate/asistate, absolventul va fi informat asupra programului şi regulamentului de organizare şi funcţionare ale unitãţii sanitare.
La finalul fiecãrui an, medicul care are responsabilitatea supravegherii activitãţii practice medicale va transmite caracterizarea la autoritatea de sãnãtate publicã, cu avizul managerului.
Medicii care au efectuat 3 ani de practicã supravegheatã/asistatã şi nu devin rezidenţi vor ocupa posturi conform prevederilor <>art. 20 din Ordonanţa Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, în funcţie de recomandarea medicului cu drept de liberã practicã.

-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016