Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 90 din 20 martie 2007  pentru aprobarea Contractului-cadru de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 90 din 20 martie 2007 pentru aprobarea Contractului-cadru de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE COMUNALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 324 din 15 mai 2007

Având în vedere prevederile art. 20 alin. (1) lit. l) şi ale art. 50 alin. (2) din <>Legea serviciilor comunitare de utilitãţi publice nr. 51/2006 , şi ale <>Legii serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare nr. 241/2006 ,
în temeiul art. 10 alin. (5) şi (6) din Hotãrârea Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã - A.N.R.S.C.*) nr. 373/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
----
*) Conform prevederilor <>Legii nr. 51/2006 , începând cu data de 21 martie 2007, denumirea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã va fi Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice (A.N.R.S.C.).

preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Contractul-cadru de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare, prevãzut în anexa**) care face parte integrantã din prezentul ordin.
----
**) Anexa se publica ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 324 bis abonament, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, sos. Panduri nr. 1.

ART. 2
Departamentele de specialitate din cadrul Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã vor urmãri respectarea prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii
Naţionale de Reglementare
pentru Serviciile Publice
de Gospodãrie Comunalã,
Jeanina Preda

Bucureşti, 20 martie 2007.
Nr. 90.


ANEXA

CONTRACT-CADRU

de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare nr. ...... din data .........


CAP. I
Pãrţile contractante

ART. 1
Societatea Comercialã/Regia Autonomã ..........., cu sediul în ...................., str. ................... nr. ..., bl. .., sc. .., et. .., ap. .., judeţul/sectorul ...., înmatriculatã la Registrul comerţului cu nr. ........., codul fiscal ..........., codul unic de înregistrare ................., contul nr. ..........., deschis la ............., reprezentatã de ...........având funcţia de ............., şi de .........., având funcţia de ..........., în calitate de operator, pe de o parte, şi
...../(se trece Societatea comercialã/Instituţia/Asociaţia de locatari/proprietari/Dl./Dna. )/.......... cu sediul/domiciliat) în localitatea ..............., str. ......., nr. ..., bl. ...., sc. ....., judeţul/sectorul ..........., (înmatriculatã la Registrul comerţului cu nr. ........., codul fiscal ..............., codul unic de înregistrare .............., contul nr. ........, deschis la ............)/(autorizata prin Încheierea judecãtoreascã nr. ........ emisã de Judecãtoria ................ cod fiscal ............ cont ............... deschis la .........)
reprezentat/a de (dacã este cazul) ..........................................,
având calitatea de .... /(se trece calitatea celui care semneazã valabil contractul: proprietar sau cu împuternicire data de proprietar, caz în care se trec datele care atesta autenticitatea împuternicirii),/ ...........
(pentru persoane fizice se trece: se identifica cu C.I/B.I. seria ...... nr. ........., eliberat la data de ........ de ......., C.N.P. ............................),
în calitate de utilizator, pe de alta parte, au convenit sa încheie prezentul contract de prestãri servicii de alimentare cu apa şi de canalizare, cu respectarea urmãtoarelor clauze:

CAP. II
Obiectul contractului

ART. 2
(1) Obiectul prezentului contract îl reprezintã furnizarea/prestarea serviciilor de alimentare cu apa potabilã (şi/sau industriala) şi de canalizare, în condiţiile prevãzute de prezentul contract.
(2) Contractul stabileşte relaţiile dintre utilizator şi operator la punctul de delimitare între reţeaua interioarã a utilizatorului aflatã pe proprietatea acestuia şi reţeaua publica situata pe domeniul public care este constituitã de contorul de bransament pentru sistemul de alimentare cu apa, respectiv cãminul de racord pentru sistemul de canalizare.
(3) Punctul de delimitare între operator şi utilizator este cãminul de apometru, pentru alimentarea cu apa, şi cãminul de racord, pentru preluarea la canalizare. Elementele de identificare ale punctului de delimitare sunt cele din anexa nr. 1 la contract.
(4) Prestarea altor activitãţi conexe serviciului, dincolo de punctul de delimitare, vor face obiectul altor contracte de prestãri servicii. Prevederile unor astfel de contracte nu pot prevala fata de prevederile prezentului contact.
ART. 3
Prezentul contract s-a încheiat pentru un numãr de persoane şi operatori economici conform anexei nr. 2.
ART. 4
În anexa nr. 3 la contract sunt menţionate standardele, normativele, condiţiile de calitate privind furnizarea apei, gradul de continuitate, presiunea de serviciu şi debitul asigurat, precum şi condiţiile de acceptare la deversarea în reţelele publice a apelor uzate, valabile la data semnãrii contractului.
ART. 5
(1) Contractul de furnizare/prestare a serviciilor publice de alimentare cu apa şi de canalizare se încheie între operator şi utilizator pe durata nedeterminatã.
(2) Rezilierea contractului se poate face la cererea utilizatorului numai dupã achitarea la zi a tuturor debitelor datorate cãtre operator.

CAP. III
Drepturile şi obligaţiile operatorului

ART. 6
Operatorul are urmãtoarele drepturi:
6.1. sa factureze şi sa încaseze lunar contravaloarea serviciilor de alimentare cu apa şi de canalizare furnizate/prestate conform tarifelor aprobate de autoritatea publica localã;
6.2. sa aplice penalitãţi egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, în cazul neachitarii facturilor la termen;
6.3. sa asigure echilibrul contractual pe durata contractului de prestãri servicii;
6.4. sa initieze modificarea şi completarea contractului de furnizare/prestare a serviciului sau a anexelor acestuia ori de câte ori apar elemente noi în baza normelor legale, prin acte adiţionale;
6.5. sa aibã acces la instalaţiile de utilizare a apei aflate în folosinta sa de pe proprietatea utilizatorului, pentru verificarea respectãrii prevederilor contractuale, a functionarii, integritãţii sau pentru debransare, în caz de neplata sau pericol de avarie a acestora, precum şi la contor, dacã se afla pe proprietatea utilizatorului, în vederea citirii, verificãrii metrologice sau integritãţii acestuia. Accesul se va efectua în prezenta delegatului împuternicit al utilizatorului;
6.6. sa stabileascã condiţiile tehnice de bransare şi/sau de racordare a utilizatorului la instalaţiile aflate în administrarea sa, cu respectarea normativelor tehnice în vigoare şi a reglementãrilor elaborate de autoritatea de reglementare competenta;
6.7. sa desfiinteze bransamentele sau racordurile realizate fãrã obţinerea avizelor legale şi sa sesizeze autoritãţile competente, în cazurile de consum fraudulos sau de distrugeri ori degradari intenţionate ale componentelor sistemului public de alimentare cu apa şi de canalizare;
6.8. sa intrerupa furnizarea apei, numai dupã 5 zile lucrãtoare de la primirea de cãtre utilizator a unei notificãri constând în comunicarea scrisã facuta de operator şi transmisã prin curier sau prin scrisoare recomandatã adresatã utilizatorului, în urmãtoarele situaţii:
a) utilizatorul nu achitã factura în termen de 30 de zile calendaristice de la data scadenta;
b) utilizatorul nu remediaza defecţiunile interioare şi prin aceasta prejudiciazã alimentarea cu apa a altor utilizatori;
c) neachitarea obligaţiilor de plata pentru recuperarea daunelor, stabilite printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitiva, provocate de distrugerea sau deteriorarea unor construcţii sau instalaţii aferente infrastructurii edilitar-urbane a localitãţilor, aflate în administrarea lor;
d) împiedicarea delegatului împuternicit al operatorului de a controla instalaţiile de utilizare, de a monta, verifica, înlocui sau citi aparatele de mãsurare-înregistrare sau de a remedia defecţiunile la instalaţiile administrate de operator, când acestea se afla pe proprietatea utilizatorului;
e) bransarea sau racordarea, fãrã acordul operatorului, la reţele publice sau la instalaţiile altui utilizator ori schimbarea, fãrã acordul operatorului, în cadrul unor lucrãri de reparaţii capitale, reconstruiri, modificãri, modernizãri sau extinderi, a caracteristicilor tehnice şi/sau a parametrilor instalaţiilor de utilizare;
f) la cererea utilizatorului;
6.9. sa verifice şi sa constate starea instalaţiilor interioare ale utilizatorului, care trebuie sa corespundã prescripţiilor tehnice avute în vedere la încheierea contractului de bransament;
6.10. sa aplice penalitãţile prevãzute de actele normative în vigoare în cazul în care se deverseaza în reţeaua publica de canalizare ape uzate care depãşesc concentratiile maxime admise pentru impurificatori;
6.11. sa suspende contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa în situaţiile în care timp de 3 luni de la data întreruperii alimentarii cu apa prevãzute la pct. 6.8 lit. a) şi/sau b) nu sunt îndeplinite condiţiile de reluare a furnizarii serviciului. Pentru reluarea serviciului dupã acest termen, operatorul va factura, pentru toatã durata de întrerupere, o cota reprezentând 30% din ultima factura emisã de operator atât pentru apa, cat şi pentru canalizare şi contravaloarea preluãrii apelor pluviale la canalizare pentru toatã aceasta perioada.
6.12. sa limiteze sau sa intrerupa furnizarea serviciului de alimentare cu apa, dar nu mai mult de 24 de ore, în urmãtoarele condiţii:
a) când este periclitata viata sau sãnãtatea oamenilor ori integritatea bunurilor materiale;
b) pentru prevenirea, limitarea extinderii sau remedierea avariilor în sistemul de alimentare cu apa;
c) pentru executarea unor manevre şi lucrãri care nu se pot efectua fãrã întreruperi;
6.13. sa stabileascã lucrãri de revizii, reparaţii şi de întreţinere planificate la reţelele şi la instalaţiile de distribuţie/furnizare a serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare, realizarea lucrãrilor se va programa astfel încât perioada şi numãrul de utilizatori afectaţi sa fie cat mai mica.
ART. 7
Operatorul are urmãtoarele obligaţii:
7.1. sa respecte angajamentele asumate prin contractul de furnizare/prestare;
7.2. sa respecte prevederile reglementãrilor emise de autoritãţile de reglementare competente şi de autoritãţile administraţiei publice locale;
7.3. sa respecte indicatorii de performanta ai serviciului stabiliţi prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale de dare în administrare;
7.4. sa asigure continuitatea serviciului de alimentare cu apa la parametrii fizici şi calitativi prevãzuţi de legislaţia în vigoare;
7.5. sa asigure funcţionarea reţelei de canalizare la parametrii proiectati;
7.6. sa preia apele uzate la parametrii prevãzuţi de normativele în vigoare;
7.7. sa efectueze analiza calitativã a apei furnizate;
7.8. sa aducã la cunostinta utilizatorului, cu cel puţin 24 de ore înainte, prin mass-media şi prin afişare la utilizator, orice întrerupere în furnizarea apei şi/sau în preluarea apelor uzate şi meteorice, în cazul unor lucrãri de modernizare, reparaţii şi întreţinere planificate;
7.9. sa ia mãsuri pentru remedierea defectiunilor apãrute la instalaţiile sale. Constatarea defectiunilor la reţeaua publica de apa şi de canalizare se efectueazã în maximum 4 ore de la sesizare, intervenindu-se pentru limitarea pagubelor care se pot produce. Demararea lucrãrilor pentru remedierea defectiunilor constatate se va face în termen de maximum 48 de ore de la constatare. Odatã cu demararea lucrãrilor se va comunica utilizatorului durata intervenţiei. Depãşirea limitelor de timp prevãzute se poate face, în cazuri justificate, numai prin modificarea autorizaţiei de construire;
7.10. pentru întreruperile din culpa operatorului în furnizarea apei şi/sau în preluarea apelor uzate şi meteorice care depãşesc limitele prevãzute în contract, operatorul va suporta despãgubirile datorate utilizatorului. Pentru întreruperile care depãşesc 24 de ore, operatorul este obligat sa asigure, cu mijloace tehnice proprii, nevoile de apa ale utilizatorului care solicita o astfel de prestaţie;
7.11. sa evacueze, pe cheltuiala sa, apa patrunsa în curţi, case, subsoluri din cauza defectiunilor la sistemul public de alimentare cu apa şi de canalizare; evacuarea apei nu exonereaza operatorul de plata unor despãgubiri stabilite în condiţiile legii;
7.12. sa exploateze, sa întreţinã, sa repare şi sa verifice contoarele instalate la bransamentul fiecãrui utilizator. Verificarea periodicã se face conform dispoziţiilor de metrologie în vigoare şi se suporta de cãtre operator. Contoarele instalate la bransamentul fiecãrui utilizator, defecte sau suspecte de înregistrãri eronate, se demonteaza de operator şi se supun verificãrii în laboratorul metrologic autorizat. În cazul în care verificarea se face la cererea utilizatorului, în interiorul termenului de valabilitate a verificãrii metrologice, atunci cheltuielile de verificare, montare şi demontare vor fi suportate astfel: de cãtre operator, dacã sesizarea a fost intemeiata; de cãtre utilizator, dacã sesizarea s-a dovedit a fi neîntemeiatã;
7.13. sa echipeze, pe cheltuiala sa, cu contoare bransamentele utilizatorului în punctul de delimitare a instalaţiilor, în termenele stabilite de consiliile locale în conformitate cu prevederile legale, dar nu mai târziu de luna martie 2009;
7.14. sa schimbe, pe cheltuiala sa, contorul instalat la bransamentul utilizatorului, în cazul în care s-a constatat ca este defect, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la constatare. Constatarea defectiunii se face în termen de cel mult 72 de ore de la sesizare;
7.15. sa aducã la cunostinta utilizatorului modificãrile de tarif şi alte informaţii referitoare la facturare, prin adresa ataşatã facturii;
7.16. în cazul în care cu ocazia citirii se constata deteriorarea contorului sau inundarea caminului de apometru, operatorul va lua mãsurile necesare pentru remedierea deficienţelor constatate, inclusiv sa solicite utilizatorului remedierea defectiunilor la reţeaua interioarã, în cazul în care inundarea caminului se datoreazã culpei acestuia;
7.17. sa nu deterioreze bunurile utilizatorului şi sa aducã pãrţile din construcţii legal executate, care aparţin utilizatorului, la starea lor iniţialã, dacã au fost deteriorate din vina sa;
7.18. sa acorde despãgubiri pentru daunele provocate de întreruperi în alimentare, ce au survenit din vina sa, conform prevederilor legale în vigoare;
7.19. sa furnizeze utilizatorului informaţii privind istoricul consumului şi eventualele penalitãţi plãtite de acesta;
7.20. sa anunţe utilizatorul în cazul în care este afectat de limitarile sau întreruperile planificate în modul stabilit prin contract şi sa comunice durata planificata pentru întreruperile necesare executãrii unor lucrãri de întreţinere şi reparaţii;
7.21. sa plãteascã toate daunele provocate utilizatorului din culpa sa, în special dacã:
a) nu anunta utilizatorul din timp cu privire la limitarile sau la întreruperile programate;
b) dupã întreruperea furnizarii apei potabile nu reia furnizarea acesteia în maximum 5 zile lucrãtoare dupã îndeplinirea condiţiilor de reluare a furnizarii;
7.22. sa acorde bonificatii utilizatorului în cazul furnizarii/prestãrii serviciilor sub parametrii de calitate şi cantitate prevãzuţi în contract:
a) nu livreaza apa potabilã în condiţiile stabilite în contract;
b) nu respecta parametrii de calitate pentru apa potabilã furnizatã la bransament, conform prevederilor din contract;
7.23. în cazul în care furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare a fost întreruptã pentru neplata, reluarea acesteia se va face în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la efectuarea plãţii; cheltuielile justificate aferente sistãrii, respectiv reluarii furnizarii/prestãrii serviciului se suporta de utilizator.
7.24. 1. la fiecare citire a contorului de bransament, cu excepţia cazurilor când citirea se face de la distanta, sa lase o înştiinţare scrisã din care sa reiasã:
a) data şi ora citirii;
b) indexul contorului;
c) numele şi prenumele cititorului;
d) cauza care a dus la imposibilitatea citirii;
2. în cazul în care citirea nu s-a putut efectua din cauza inundarii caminului de apometru, operatorul are obligaţia ca pana la data limita de emitere a facturii sa:
a) goleasca cãminul de apa;
b) citeascã contorul de apa;
c) sa remedieze defectiunea care a fãcut posibila inundarea caminului;
d) sa emita factura pe baza citirii efectuate;
3. în cazul în care operaţiile prevãzute la pct. 2 conduc, din motive justificate, la emiterea facturii dupã data de 15 a lunii, se admite emiterea acesteia pe baza unui index estimat, fapt ce va fi obligatoriu menţionat în factura, regularizarea efectuandu-se în factura urmãtoare.

CAP. IV
Drepturile şi obligaţiile utilizatorului

ART. 8
Utilizatorul are urmãtoarele drepturi:
8.1. sa utilizeze liber şi nediscriminatoriu serviciul public de alimentare cu apa şi de canalizare în condiţiile prevãzute în contract;
8.2. sa conteste facturile când constata diferenţe între consumul facturat şi cel realizat;
8.3. sa beneficieze de reducerea valorii facturii, prin acordarea de bonificatii în valoare de 30%/luna din valoarea facturii curente, în urmãtoarele situaţii:
a) nefurnizarea apei conform prevederilor art. 7 pct. 7.4;
b) neanuntarea intreruperilor, conform prevederilor art. 7 pct. 7.8, sau depãşirea limitelor de timp comunicate;
8.4. sa primeascã rãspuns, în termen de maximum 30 de zile calendaristice, la sesizãrile adresate operatorului cu privire la neîndeplinirea unor obligaţii contractuale;
8.5. sa racordeze în condiţiile legii şi cu acordul scris al operatorului alţi consumatori pentru alimentarea acestora cu apa;
8.6. sa solicite operatorului remedierea defectiunilor şi a deranjamentelor survenite la instalaţiile de distribuţie sau la bransament;
8.7. sa solicite în scris verificarea contoarelor instalate pe bransamentul propriu, defecte sau suspecte de înregistrãri eronate, în condiţiile art. 7 pct. 7.12.
8.8. sa solicite şi sa primeascã, în condiţiile legii, despãgubiri sau compensaţii pentru daunele provocate lor de cãtre operator prin nerespectarea obligaţiilor contractuale asumate sau prin furnizarea/prestarea unor servicii inferioare, calitativ şi cantitativ, parametrilor tehnici stabiliţi prin contract sau prin normele tehnice în vigoare;
8.9. sa sesizeze autoritãţilor administraţiei publice locale competente orice deficienta constatatã în furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare şi sa facã propuneri vizând înlãturarea acesteia, îmbunãtãţirea activitãţii şi creşterea calitãţii serviciilor;
8.10. sa renunţe, în condiţiile legii, la serviciile contractate;
8.11. sa primeascã şi sa utilizeze informaţii privind serviciile de utilitãţi publice care îl vizeazã;
8.12. sa se adreseze, individual sau colectiv, autoritãţilor administraţiei publice locale sau centrale ori instanţelor judecãtoreşti, în vederea prevenirii sau repararii unui prejudiciu direct sau indirect.
ART. 9
Utilizatorul are urmãtoarele obligaţii:
9.1. sa respecte normele de exploatare şi funcţionare a sistemelor de alimentare cu apa şi de canalizare prevãzute de legislaţia în vigoare;
9.2. sa accepte limitarea cantitativã sau întreruperea temporarã a furnizarii/prestãrii serviciului pentru execuţia unor lucrãri prevãzute în programele de reabilitare, extindere şi modernizare a infrastructurii tehnico-edilitare;
9.3. sa respecte în punctul de descãrcare în reţeaua de canalizare condiţiile de calitate a apelor, potrivit normelor şi normativelor în vigoare;
9.4. în cazul în care cãminul de bransament şi/sau contorul de apa se afla pe proprietatea utilizatorului, acesta va asigura integritatea sistemelor de mãsurare, va asigura accesul operatorului la contor pentru efectuarea citirilor, verificãrilor, precum şi pentru operaţiile de întreţinere şi de intervenţii;
9.5. sa nu execute manevre la robinetul/vana de concesie. Izolarea instalaţiei interioare se va face prin manevrarea robinetului/vanei de dupã contor;
9.6. sa nu foloseascã în instalatia interioarã pompe cu aspiratie din reţeaua publica, direct sau prin bransamentul de apa;
9.7. sa ia mãsuri pentru prevenirea inundarii subsolurilor, prin montarea de clapete de reţinere sau vane pe coloanele de scurgere din subsol;
9.8. sa aducã la cunostinta operatorului, în termen de 15 zile lucrãtoare, orice modificare a datelor sale de identificare, a datelor cuprinse în anexa nr. 2 la contract şi a datelor de identificare a imobilului la care sunt prestate serviciile contractate, precum şi a adresei la care operatorul urmeazã sa trimitã facturile;
9.9. sa asigure pentru apele uzate şi meteorice condiţiile de descãrcare prevãzute de operator în avizul de bransare/racordare;
9.10. sa asigure integritatea, întreţinerea şi repararea instalaţiilor interioare de apa şi de canalizare;
9.11. sa solicite rezilierea contractului şi încetarea furnizarii serviciului în termen de 15 zile de la înstrãinarea imobilului;
9.12. sa nu construiascã sau sa amplaseze obiective în zona de protecţie sau care nu respecta distanţele de siguranta fata de construcţiile şi instalaţiile operatorului aferente activitãţii de distribuţie, iar pe cele construite sau amplasate ilegal sa le desfiinteze;
9.13. sa nu modifice instalaţiile de utilizare interioare aferente unui condominiu decât cu acordul operatorului.

CAP. V
Stabilirea cantitãţii de apa furnizatã şi a celei evacuate în reţeaua de canalizare

ART. 10
(1) Data citirii contorului este ........... . Data emiterii facturii este .......... .
(2) În cazul schimbãrii datei de citire a contoarelor, noua data va fi comunicatã utilizatorului împreunã cu factura anterioarã lunii în care citirea se va efectua la data modificatã.
ART. 11
Stabilirea cantitãţii de apa furnizatã şi a celei evacuate în reţeaua publica de canalizare se va face astfel:
1. Cantitatea de apa furnizatã se stabileşte [se trece una dintre metodele de la lit. a) sau b)]:
a) pe baza înregistrãrilor contorului de apa montat în cãminul de bransament;
b) în baza criteriilor tehnice privind stabilirea cantitãţilor de apa în sistem pausal, astfel cum sunt stabilite conform normativelor în vigoare.
2. Cantitatea de apa preluatã în reţeaua publica de canalizare se stabileşte: [se trece una dintre metodele de la lit. a)-e)];
a) pentru utilizatorii casnici conform Hotãrârii consiliului local nr. ..... din data ..........., în procent de ...... din volumul de apa potabilã şi calda înregistratã de contorul de apa şi contorul de energie termica, dupã caz;
b) pentru ......../(se trece denumirea agentului economic care are calitatea de utilizator)/ ..... ca fiind egala cu cantitatea de apa consumatã;
c) ca fiind egala cu cantitatea de apa consumatã, din care se scade cantitatea de apa rãmasã inglobata în produsul finit stabilitã conform breviarului de calcul din anexa nr. 4 la contract;
d) pe baza citirii contorului/contoarelor având caracteristicile prevãzute în anexa nr. 1;
e) pentru ........... /(se trece denumirea operatorului economic care are calitatea de utilizator)/ ....... se alimenteazã din surse proprii şi evacueaza apa uzata în reţeaua publica de canalizare în cantitãţile stabilite conform (se trece: breviarului de calcul din anexa nr. 4 sau: citirii contorului/contoarelor având caracteristicile prevãzute în anexa nr. 1).
3. Stabilirea cantitãţii de apa meteorica preluatã în reţeaua de canalizare se determina prin înmulţirea cantitãţii specifice de apa meteorica comunicatã de A.N.M. pentru luna anterioarã emiterii facturii, cu suprafeţele totale ale incintelor construite şi neconstruite, declarate de fiecare utilizator, şi cu coeficienţii de scurgere recomandaţi de SR 1846-1:2006, utilizând [se trece una dintre metodele de la lit. a) sau b)]:
a) relaţia de calcul analitic din anexa nr. 3 la contract;
b) norma specifica determinata analitic pe categorii de utilizatori, aprobatã prin Hotãrârea consiliului local nr. .... din data de .................... .
ART. 12
(1) În cazul defectarii contorului de bransament din vina doveditã a utilizatorului cantitatea facturatã va fi determinata în baza criteriilor tehnice privind stabilirea cantitãţilor de apa în sistem pausal, astfel cum sunt stabilite conform normativelor în vigoare, la care se adauga, separat, cheltuielile justificate aferente înlocuirii acestuia.
(2) La schimbarea contorului în vederea repararii sau verificãrii metrologice periodice, operatorul are obligaţia de a anunta titularii contractelor de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare despre operaţiunea respectiva, cu cel puţin 24 de ore înainte de ora la care este programata acţiunea şi vor completa un document în care sunt trecute cel puţin:
a) datele de identificare ale operatorului;
b) datele de identificare ale utilizatorului;
c) datele de identificare ale contorului existent;
d) datele de identificare ale sigiliului existent;
e) datele de identificare ale contorului ce se monteaza;
f) seria sigiliului cu serie unica de identificare;
g) datele de identificare a persoanei care a realizat înlocuirea.

CAP. VI
Tarife, facturare şi modalitãţi de plata

ART. 13
(1) Operatorii serviciilor publice de alimentare cu apa şi de canalizare vor practica preţurile şi tarifele aprobate potrivit prevederilor legale în vigoare, consemnate în anexa la prezentul contract.
(2) Modificarea preţurilor şi tarifelor va fi adusã la cunostinta utilizatorului în scris, cu minimum 15 zile înaintea începerii perioadei de facturare la noul preţ.
ART. 14
(1) Facturarea se face lunar, în baza preţurilor şi tarifelor aprobate şi a cantitãţilor efective determinate sau estimate potrivit prevederilor contractuale.
(2) În cazul facturarii unor cantitãţi estimate, regularizarea consumului se realizeazã la ....... /(se trece perioada la care se face regularizarea stabilitã de comun acord cu utilizatorul)/.......
(3) Factura va cuprinde elementele de identificare ale fiecãrui punct de consum, cantitãţile facturate, preţul/tariful aplicat, inclusiv baza legalã, cantitatea de apa ce ar reveni în sistem pausal operatorilor economici cuprinşi în anexa nr. 2, cantitatea de apa uzata şi pluviala.
ART. 15
(1) Factura pentru furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare se emite cel mai târziu pana la data de 15 a lunii urmãtoare celei în care prestaţia a fost efectuatã. Utilizatorii sunt obligaţi sa achite facturile reprezentând contravaloarea serviciului de care au beneficiat, în termenul de scadenta de 15 zile de la data emiterii facturilor; data emiterii facturii şi termenul de scadenta se înscriu pe factura.
(2) Neachitarea facturii în termen de 30 zile de la data scadentei atrage dupã sine penalitãţi de întârziere, dupã cum urmeazã:
a) penalitãţile sunt egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, stabilite conform reglementãrilor legale în vigoare;
b) penalitãţile se datoreazã începând cu prima zi dupã data scadentei;
c) valoarea totalã a penalitatilor nu poate depãşi cuantumul debitului şi se constituie venit al operatorului.
(3) Nerespectarea de cãtre utilizatori a condiţiilor calitative şi cantitative de descãrcare a apelor uzate în sistemele publice de canalizare, stabilite prin acordurile de preluare şi avizele de racordare eliberate de operator potrivit reglementãrilor legale în vigoare, conduce la retragerea acestora şi la plata unor penalitãţi şi despãgubiri pentru daunele provocate.
ART. 16
Facturile şi documentele de plata se transmit de operator la adresa ..................
ART. 17
Utilizatorul poate efectua plata serviciilor prestate prin urmãtoarele modalitãţi:
a) în numerar, la casieria operatorului;
b) cu fila CEC;
c) cu ordin de plata;
d) prin internet;
e) alte instrumente de plata convenite de pãrţi.
ART. 18
(1) În cazul în care pe documentul de plata nu se menţioneazã obiectul plãţii, se considera achitate facturile în ordine cronologicã.
(2) În funcţie de modalitatea de plata, aceasta se considera efectuatã, dupã caz, la una dintre urmãtoarele date:
a) data certificãrii plãţii de cãtre unitatea bancarã a utilizatorului pentru ordinele de plata;
b) data certificatã de operator pentru filele cec sau celelalte instrumente de plata legale;
c) data înscrisã pe chitanţa emisã de casieria operatorului.
ART. 19
În cazul în care se constata ca utilizatorul la care anterior a fost sistata furnizarea apei potabile a beneficiat de furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare fãrã acordul operatorului, se va proceda la facturarea acestora începând cu data de la care exista dovada ca a beneficiat de serviciu.

CAP. VII
Rãspunderea contractualã

ART. 20
(1) Pentru neexecutarea în tot sau în parte a obligaţiilor contractuale prevãzute în prezentul contract pãrţile rãspund conform prevederilor legale.
(2) Pãrţile contractante pot include şi daune-interese pentru neexecutarea totalã sau parţialã a contractului, sub forma daunelor moratorii sau compensatorii.
ART. 21
Refuzul total sau parţial al utilizatorului de a plati o factura emisã de operator va fi comunicat acestuia prin adresa scrisã care va conţine şi motivul refuzului, în termen de 10 zile de la data primirii facturii. Reclamaţiile ulterioare efectuãrii plãţii facturilor se conciliaza între pãrţi în termen de 10 zile lucrãtoare de la data formularii scrise a pretenţiilor de cãtre utilizator. În cazul în care, ca urmare a unor recalculari conciliate între pãrţi, se reduce nivelul consumului facturat, nu se percep penalitãţi.
ART. 22
În cazul în care, ca urmare a unor recalculari ale consumurilor, se reduce nivelul consumului facturat, nu se vor incasa penalitãţi.
ART. 23
Operatorul este obligat sa plãteascã despãgubiri în cazul deteriorarii instalaţiilor interioare aparţinând utilizatorului sau imbolnavirii utilizatorilor colectivi sau individuali, în situaţia în care au apãrut presiuni în punctul de delimitare mai mari decât cele admise de normele tehnice în vigoare sau calitatea apei nu corespunde condiţiilor de potabilitate. Plata despãgubirilor se face în termen de maximum 30 de zile de la data producerii sau constatãrii deteriorarii pe baza expertizei efectuate de un expert autorizat angajat de operator şi agreat de utilizator. În cazul în care în urma expertizei se constata ca operatorul nu este în culpa, plata expertizei va fi suportatã de utilizator.
ART. 24
Pentru nerespectarea de cãtre operator a prevederilor art. 7 pct. 7.4 şi 7.6 utilizatorul beneficiazã de o reducere a valorii facturii în concordanta cu gradul de neasigurare a serviciului şi durata cat acesta nu a putut fi asigurat. Criteriile de stabilire a cuantumului reducerii vor fi aprobate de autoritãţile administraţiei publice locale.
ART. 25
În cazul nerespectãrii prevederilor art. 7 pct. 7.9, 7.10, 7.11 şi 7.12, operatorul va fi obligat la plata de despãgubiri care sa acopere prejudiciul creat.
ART. 26
(1) În cazul apariţiei unor situaţii de forta majorã partea care o invoca este exoneratã de rãspundere în condiţiile legii.
(2) Partea care invoca forta majorã este obligatã sa notifice celeilalte pãrţi, în termenul de 48 de ore, despre producerea evenimentului, apreciind perioada în care urmãrile ei înceteazã, cu confirmarea autoritãţilor competente de la locul producerii evenimentului, şi sa ia toate mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui.

CAP. VIII
Litigii

ART. 27
Pãrţile convin ca toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea ori încetarea acestuia sa fie rezolvate pe cale amiabila de reprezentanţii lor.
ART. 28
În cazul în care nu este posibila rezolvarea litigiilor pe cale amiabila, pãrţile se vor adresa instanţelor judecãtoreşti romane competente.

CAP. IX
Alte clauze

ART. 29
(clauzele nu vor avea prevederi contrare sau care sa modifice sensul dispoziţiilor din regulamentul serviciului de alimentare cu apa şi canalizare sau ale prezentului contract-cadru)
...............................................................................
ART. 30
(clauzele introduse vor fi stabilite de comun acord între cele doua pãrţi) .......

CAP. X
Dispoziţii finale

ART. 31
În toate problemele care nu sunt prevãzute în prezentul contract pãrţile se supun prevederilor legislaţiei specifice în vigoare, ale Codului civil, Codului comercial şi ale altor acte normative incidente.
ART. 32
Prezentul contract se poate modifica cu acordul pãrţilor, prin acte adiţionale.
ART. 33
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul contract.
ART. 34
Prezentul contract a fost încheiat în doua exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi intra în vigoare la data de ..........
ART. 35
(1) Modificarea contractelor existente se va face în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentului contract-cadru, cu respectarea dispoziţiilor acestuia.
(2) Caracterele utilizate în redactarea contractului vor avea aceeaşi dimensiune şi vor fi scrise cu font de minimum 11 puncte.

Operator, Utilizator,
................ ........................

Data semnãrii

ANEXA 1
------
la contract

DELIMITAREA
instalaţiilor de alimentare cu apa şi de canalizare

Denumire utilizator ......../(se trece denumirea utilizatorului care trebuie sa fie aceeaşi cu cea din contract)/ ........
Adresa condominiului/spaţiului la care se furnizeazã/presteazã serviciul de alimentare cu apa şi de canalizare este (se trec toate adresele de consum care au bransament propriu şi aparţin aceluiaşi proprietar sau fac parte din aceeaşi asociaţie de proprietari/locatari) ...................................
A. Alimentarea cu apa se face din (se trece denumirea statiei de pompare, repompare, hidrofor etc. din care se face alimentarea fiecãrui punct de consum).
B. Punctul/punctele de delimitare este/sunt amplasat/amplasate conform schitei/schitelor (se trece numãrul schitei) din anexa (în fiecare schita cotata se vor figura vanele, contorul de apa, reductiile şi materialul, diametrul exterior şi grosimea peretelui conductei).
C. Caracteristicile contorului/contoarele de bransament sunt: (pentru fiecare contor de bransament se trece denumirea comercialã, tipul, seria, clasa de precizie, termenul scadent pentru verificarea metrologica, data montarii etc.).
D. Caracteristicile contorului/contoarele de racord sunt: (pentru fiecare contor de racord se trece denumirea comercialã, tipul, seria, clasa de precizie, termenul scadent pentru verificarea metrologica, data montarii etc.).
E. Schema de principiu a conductelor şi armaturilor în amonte şi în aval de punctul de delimitare este conform schitei/schitelor (se trece numãrul schitei/schitelor) din anexa (schita cotata va cuprinde racordul pana la prima vana de separare a reţelei de distribuţie şi partea de reţea interioarã pana la intrarea pe proprietatea utilizatorului).

Operator, Utilizator,
............... .................


ANEXA 2
-------
la contract

SITUAŢIA PERSOANELOR ŞI A OPERATORILOR ECONOMICI


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Adresa punctului Numãrul persoanelor Numãrul persoanelor Numãr de
crt. de consum alimentate cu apa care isi prepara niveluri
calda produsã apa calda local
centralizat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Activitatea Numãr de unitãţi Total
crt. operatorului desfasurata mc/luna
economic/adresa robinete elevi locuri copii
punctului
de consum
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Operator, Utilizator,
................ ............................



ANEXA 3
-------
la contract

CONDIŢII DE CALITATE ŞI LEGISLAŢIA APLICABILĂ

Presiunea apei asigurata la ultimul nivel al condominiului este de ..... (se trece valoarea presiunii ce trebuie asigurata), la un consum de apa instantaneu de ...... (se trece consumul de apa instantaneu, considerând factorul de simultaneitate din normele de proiectare).
Debitul de apa minim asigurat este de ....... l/s şi de ....... mc/zi.
Gradul de asigurare în furnizare a alimentarii cu apa este de .... %/luna.
Gradul de asigurare în furnizare a serviciului de canalizare este de .... %/luna.
Cantitatea de apa meteorica preluatã la canalizare lunar se calculeazã cu relaţia .................
Legislaţia şi normele tehnice aplicabile serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare pentru care se încheie contractul este:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Indicativul actului Denumirea actului
crt. normativ sau tehnic*1) normativ sau tehnic
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-------
*1) Legi, ordonanţe, ordonanţe de urgenta, hotãrâri ale Guvernului, ordine, normative, norme, standarde etc.

Apele uzate acceptate la deversarea în reţelele publice a apelor uzate trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii minime:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Valoarea Mod de
crt. Indicatorul U.M. maxima determinare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. temperatura °C 40
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. pH 6,5'f78,5 SR ISO 10523:97
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Materii în suspensie mg/dmc 350 STAS 6953:81
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Substanţe extractibile cu solventi
organici mg/dmc 30 SR 7587:96
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Fenoli antrenabili cu vapori de apa
[C(6)H(5)OH] mg/dmc 30 STAS7167:92
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Detergenti sintetici biodegradabili mg/dmc 25 SR ISO
7875/1,2:96
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
... alţi indicatori consideraţi esentiali
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016