Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 89 din 20 martie 2007  pentru aprobarea Caietului de sarcini-cadru al serviciului de alimentare cu apa si de canalizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 89 din 20 martie 2007 pentru aprobarea Caietului de sarcini-cadru al serviciului de alimentare cu apa si de canalizare

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE COMUNALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 324 din 15 mai 2007

Având în vedere prevederile art. 50 alin. (2) din <>Legea serviciilor comunitare de utilitãţi publice nr. 51/2006 , şi ale art. 6 şi 40 din <>Legea serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare nr. 241/2006 ,
în temeiul art. 10 alin. (5) şi (6) din Hotãrârea Guvernului privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã - A.N.R.S.C.*) nr. 373/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
----
*) Conform prevederilor <>Legii nr. 51/2006 , începând cu data de 21 martie 2007, denumirea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã va fi Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice (A.N.R.S.C.).

preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Caietul de sarcini-cadru al serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare, prevãzut în anexa**) care face parte integrantã din prezentul ordin.
----
**) Anexa se publica ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 324 bis abonament, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, sos. Panduri nr. 1.

ART. 2
Departamentele de specialitate din cadrul Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã vor urmãri respectarea prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii
Naţionale de Reglementare
pentru Serviciile Publice
de Gospodãrie Comunalã,
Jeanina Preda

Bucureşti, 20 martie 2007.
Nr. 89.


ANEXA

CAIET DE SARCINI - CADRU
al serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare


Obiectul caietului de sarcini-cadru
ART. 1
Prezentul caiet de sarcini-cadru stabileşte modul de întocmire a caietelor de sarcini, indiferent de forma de gestiune adoptatã, de cãtre consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi asociaţiile de dezvoltare comunitara, dupã caz, care înfiinţeazã, organizeazã, conduc, coordoneazã şi controleazã funcţionarea serviciul de alimentare cu apa şi de canalizare.
ART. 2
(1) Caietele de sarcini se vor întocmi în concordanta cu necesitãţile obiective ale consiliilor locale, Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi asociaţiilor de dezvoltare comunitara, dupã caz, cu respectarea în totalitate a cerinţelor minimale precizate în caietul de sarcini-cadru şi a regulamentului-cadru al serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare.
(2) Caietele de sarcini vor fi supuse aprobãrii consiliilor locale, Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi asociaţiilor de dezvoltare comunitara, dupã caz.
(3) Caietele de sarcini se întocmesc pentru fiecare activitate specifica serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare.
ART. 3
La întocmirea caietelor de sarcini, autoritatea publica localã are obligaţia de a utiliza documentaţia prevãzutã în prezentul caiet de sarcini-cadru, dupã cum urmeazã:
a) în conţinutul documentaţiei caietului de sarcini se vor prelua din prezentul caiet de sarcini-cadru activitãţile şi condiţiile tehnice specifice activitãţii desfãşurate sau care se deleagã;
b) conţinutul caietului de sarcini va fi elaborat prin transcrierea identicã a textelor scrise cu caractere normale, cu excepţia numerelor de articole, care vor capata o noua numerotare prin completarea datelor necesare în conformitate cu indicaţiile precizate prin textele scrise cu caractere înclinate din conţinutul documentaţiei caietului de sarcini-cadru;
c) conţinutul caietului de sarcini va cuprinde setul de formulare precizate ca fiind obligatorii în caietul de sarcini-cadru, la care se pot adauga şi alte formulare considerate necesare pentru realizarea corespunzãtoare a serviciului.
ART. 4
Consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi asociaţiile de dezvoltare comunitara, dupã caz, au obligaţia ca la întocmirea caietului de sarcini sa defineascã specificaţiile tehnice prin referire la reglementãrile tehnice, astfel cum sunt acestea definite în legislaţia interna referitoare la standardizarea nationala.

CAP. I
Obiectul caietului de sarcini

ART. 1
Prezentul caiet de sarcini stabileşte condiţiile de desfãşurare a activitãţilor specifice serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare, stabilind nivelurile de calitate şi condiţiile tehnice necesare functionarii acestui serviciu în condiţii de eficienta şi siguranta.
ART. 2
Prezentul caiet de sarcini a fost elaborat spre a servi drept documentaţie de referinta în vederea stabilirii condiţiilor specifice de desfãşurare a serviciului public de alimentare cu apa şi de canalizare, indiferent de modul de gestiune adoptat.
ART. 3
Caietul de sarcini face parte integrantã din documentaţia necesarã desfãşurãrii activitãţii ........ (se trece activitatea specifica serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare) şi constituie ansamblul cerinţelor tehnice de baza.
ART. 4
(1) Prezentul caiet de sarcini conţine specificaţiile tehnice care definesc caracteristicile referitoare la nivelul calitativ, tehnic şi de performanta, siguranta în exploatare, precum şi sisteme de asigurare a calitãţii, terminologie, condiţiile pentru certificarea conformitatii cu standarde relevante sau altele asemenea.
(2) Specificaţiile tehnice se referã, de asemenea, la modul de executare a activitãţilor, la verificarea, inspecţia şi condiţiile de recepţie a lucrãrilor, precum şi la alte condiţii ce deriva din actele normative şi reglementãrile în vigoare, în legatura cu desfãşurarea serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare.
(3) Caietul de sarcini precizeazã reglementãrile obligatorii referitoare la protecţia muncii, la prevenirea şi stingerea incendiilor şi la protecţia mediului, care trebuie respectate pe parcursul furnizarii/prestãrii serviciului/activitãţii ........ (se trece activitatea specifica serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare) şi care sunt în vigoare.
ART. 5
Serviciul public de alimentare cu apa şi de canalizare trebuie sa asigure furnizarea/prestarea serviciului în regim de continuitate, asigurând Q = ..... l/s, Q = ....... mc /zi, mc /an şi presiunea de serviciu minima ...... mCA pentru toţi utilizatorii din aria de prestare (se vor completa valorile de debit şi de presiune).
ART. 6
Operatorul se angajeazã sa contracteze şi sa menţinã urmãtoarele tipuri de asigurãri:
a) asigurare impotriva pagubelor materiale, ce va acoperi toate riscurile cu privire la pierderi fizice sau daune aduse sistemului public de alimentare cu apa şi de canalizare;
b) asigurare de rãspundere civilã (inclusiv obligaţiile generale fata de terţi în caz de deces, vãtãmãri corporale sau pierderi ori daune ale proprietãţii);
c) asigurãri pentru acoperirea obligaţiilor cãtre angajaţi şi pentru accidente personale, conform prevederilor legale.
ART. 7
Termenii, expresiile şi abrevierile utilizate în caietul de sarcini sunt cele din Regulamentul-cadru al serviciului public de alimentare cu apa şi de canalizare.

CAP. II
Cerinţe organizatorice minimale

ART. 8
Operatorul serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare va asigura:
a) respectarea legislaţiei, normelor, prescripţiilor şi regulamentelor privind igiena muncii, protecţia muncii, gospodãrirea apelor, protecţia mediului, urmãrirea comportãrii în timp a construcţiilor, prevenirea şi combaterea incendiilor;
b) exploatarea, întreţinerea şi reparaţia instalaţiilor şi utilajelor cu personal autorizat, în funcţie de complexitatea instalaţiei şi de specificul locului de munca;
c) respectarea indicatorilor de performanta şi calitate stabiliţi prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotãrârea de dare în administrare a serviciului şi precizati în regulamentul serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare;
d) furnizarea autoritãţii administraţiei publice locale, respectiv A.N.R.S.C., a informaţiilor solicitate şi accesul la documentaţiile pe baza cãrora presteazã serviciul de alimentare cu apa şi de canalizare, în condiţiile legii;
e) producerea, transportul, inmagazinarea şi distribuţia apei potabile, respectiv preluarea, epurarea şi evacuarea apelor uzate;
f) exploatarea sistemelor de alimentare cu apa, respectiv a sistemelor de canalizare în condiţii de siguranta şi eficienta tehnico-economicã, cu respectarea tehnologiilor şi a instrucţiunilor tehnice de exploatare;
g) instituirea, supravegherea şi întreţinerea, corespunzãtor dispoziţiilor legale, a zonelor de protecţie sanitarã, a construcţiilor şi instalaţiilor specifice sistemelor de alimentare cu apa potabilã, de canalizare şi de epurare a apelor uzate;
h) monitorizarea stricta a calitãţii apei potabile distribuite prin intermediul sistemelor de alimentare cu apa, în concordanta cu normele igienico-sanitare în vigoare;
i) captarea apei brute, respectiv descãrcarea apelor uzate orãşeneşti în receptorii naturali, numai cu respectarea condiţiilor impuse prin acordurile, avizele şi autorizaţiile de mediu şi de gospodãrire a apelor;
j) întreţinerea şi menţinerea în stare permanenta de funcţionare a sistemelor de alimentare cu apa şi de canalizare;
k) contorizarea cantitãţilor de apa captate, inmagazinate, transportate, distribuite şi, respectiv, facturate;
l) creşterea eficientei şi a randamentului sistemelor în scopul reducerii tarifelor, prin eliminarea pierderilor în sistem, reducerea costurilor de producţie, a consumurilor specifice de materii prime, combustibili şi energie electrica şi prin reechiparea, reutilarea şi retehnologizarea acestora;
m) limitarea cantitãţilor de apa potabilã distribuita prin reţelele publice, utilizata în procesele industriale, şi diminuarea consumurilor specifice prin recircularea, refolosirea şi reutilizarea acesteia în cadrul statiilor de tratare şi epurare;
n) respectarea angajamentelor luate prin contractele de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare;
o) furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare la toţi utilizatorii din raza de operare pentru care are hotãrâre de dare în administrare sau contract de delegare a gestiunii;
p) aplicarea de metode performanţe de management, care sa conducã la reducerea costurilor de operare;
q) elaborarea planurilor anuale de întreţinere, revizii, reparaţii capitale şi modernizãri, executate cu forte proprii şi cu terţi;
r) realizarea unui sistem de evidenta a sesizarilor şi reclamatiilor şi de rezolvare operativã a acestora;
s) evidenta orelor de funcţionare a utilajelor;
t) ţinerea unei evidente distincte pentru fiecare activitate, având contabilitate separatã pentru fiecare tip de serviciu şi/sau localitate de operare în parte;
u) personalul necesar pentru prestarea activitãţilor asumate prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotãrârea de dare în administrare şi condiţiile de externalizare a activitãţii, dacã este cazul;
v) conducerea operativã prin dispecerat şi asigurarea mijloacelor tehnice şi a personalului de intervenţie;
w) o dotare proprie cu instalaţii şi echipamente specifice necesare pentru prestarea activitãţilor asumate prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotãrârea de dare în administrare;
x) alte condiţii specifice stabilite de autoritatea administraţiei publice locale.
ART. 9
Obligaţiile şi rãspunderile personalului de operare al operatorului sunt cuprinse în regulamentul de serviciu (regulamentul de serviciu se întocmeşte pe baza Regulamentului-cadru al serviciului de alimentare cu apa şi de canalizare).
ART. 10
În caietele de sarcini se vor preciza condiţiile de realizare a investiţiilor, precum şi a altor cheltuieli pe care le va face operatorul, specificându-se modul de aprobare şi decontare a acestora în cadrul relaţiilor contractuale dintre autoritatea publica localã şi operator.

CAP. III
Serviciul de alimentare cu apa

ART. 11
Caracteristicile principale ale statiilor electrice ce deservesc sistemul de alimentare cu apa sunt prezentate în anexa nr. ... (se va preciza numãrul anexei în care se vor detalia: amplasarea fiecãrei staţii, tensiunea la intrarea în statie, tensiunea la ieşirea din statie, tipul transformatoarelor, puterea fiecãrui transformator, tipul şi puterea de rupere a intrerupatoarelor, schema monofilara, schema de mãsura, automatizare şi protecţie, anul punerii în funcţiune, ultima reparatie capitala, ultima verificare profilactica, utilajele alimentate din statie, sursa de rezerva etc.).
ART. 12
Datele privind reţelele electrice de forta şi de iluminat sunt prezentate în anexa nr. ... (se precizeazã numãrul anexei în care sunt descrise toate reţelele de forta şi de iluminat, inclusiv cele de joasa tensiune, aferente sistemului de alimentare cu apa: amplasarea fiecãrui obiectiv, schemele monofilare defalcate pe obiective, tipul conductoarelor, secţiunea, lungimea, tipul circuitului, instalaţiile de legare la pãmânt, numãrul contactoarelor, intrerupatoarelor, celulelor, punctelor de iluminat, puterea deservita de fiecare circuit etc.).
ART. 13
Caracteristicile centralelor termice ce deservesc componentele sistemului de alimentare cu apa sunt prezentate în anexa nr. ... (se va indica numãrul anexei în care se vor trece caracteristicile definitorii ale sistemului de alimentare cu energie termica).
ART. 14
Caracteristicile reţelelor de aer comprimat, gaze naturale, combustibil lichid, apa-canalizare sunt prezentate în anexa nr. ... (se va indica numãrul anexei în care se vor trece caracteristicile definitorii ale reţelelor de aer comprimat şi utilitãţi din incinte).
ART. 15
Programul de reabilitare şi extindere a sistemului de alimentare cu apa este prezentat în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei).

SECŢIUNEA 1
Captarea apei brute

ART. 16
Operatorul are permisiunea de a desfasura activitatea de captare a apei, în aria administrativ-teritorialã ..... (se va completa aria administrativ-teritorialã în care urmeazã sa se presteze activitatea, cu delimitarile acesteia).
ART. 17
Sursele de apa folosite pentru alimentarea cu apa se situeaza în ........ (se precizeazã locaţia în care sunt amplasate sursele de alimentare cu apa).
ART. 18
Situaţia surselor de apa de adancime este cea prezentatã în anexa nr. à'61 (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 1, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru, în cazul existenţei captarii din surse de adancime).
ART. 19
Situaţia surselor de apa de suprafata este cea prezentatã în anexa nr. à'61 (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 2, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru, în cazul existenţei captarii din surse de suprafata).
ART. 20
Planul de situaţie cu amplasarea tuturor puţurilor (de investigare, supraveghere, exploatare), a zonelor de protecţie sanitarã, a lucrãrilor hidrotehnice aferente şi a construcţiilor anexe, limitele terenului, natura juridicã a acestuia, cãile de comunicaţie, sursele de poluare din zona etc. sunt prezentate în anexa nr. ... (se va preciza numãrul anexei).
ART. 21
Instalaţiile electrice aferente captarii apei cu schemele monofilare: bransamente, instalaţii electrice de iluminat şi de forta, instalaţii de legare la pãmânt, instalaţii de automatizãri, mãsura şi control, sunt prezentate în anexa nr. ... (se va preciza numãrul anexei).
ART. 22
În vederea determinãrii costurilor de exploatare şi a personalului necesar, în caietul de sarcini se vor trece şi dezvolta ca articole distincte, defalcat pe fiecare captare, dupã caz:
a) consumul propriu tehnologic de energie electrica de proiect, pentru asigurarea captarii apei la debitul nominal, este: se trece indicatorul;
b) descrierea instalaţiilor, starea fizica şi gradul de automatizare a acestora sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
c) diagramele de pornire-oprire ale utilajelor de baza, variatia consumului specific, în funcţie de debit, sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
d) diagramele de variatie a energiei consumate de pompe, în funcţie de debitele de apa vehiculate, sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
e) lista aparatelor de mãsura pentru determinarea cantitãţii de apa captata şi a cantitãţii de apa livrata şi caracteristicile acestora este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
f) lista aparatelor de mãsura pentru determinarea consumurilor de energie electrica din statia de captare este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
g) schema statiei de captare a apei, cu pozitionarea utilajelor, construcţiilor şi echipamentelor, planul de amplasare şi poziţia armaturilor în schema normalã de funcţionare, conform anexei nr. ... (se trece numãrul anexei);
h) schema instalaţiei electrice de imbunatatire a factorului de putere, conform anexei nr. ... (se trece numãrul anexei);
i) indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, aprobaţi şi realizaţi, sunt prezentaţi în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
j) se vor detalia prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru;
k) alte date necesare definirii serviciului din punctul de vedere al parametrilor instalaţiilor şi cantitãţilor, inclusiv elementele de dezvoltare din strategia de dezvoltare.
ART. 23
Prestarea activitãţii de captare a apei se va executa astfel încât sa se realizeze:
a) verificarea şi supravegherea continua a functionarii instalaţiilor;
b) corectarea şi adaptarea regimului de exploatare la cerinţele utilizatorului;
c) controlul calitãţii apei;
d) întreţinerea instalaţiilor din statia de captare;
e) întocmirea sau reactualizarea, dupã caz, a documentaţiei tehnice necesare realizãrii unei exploatãri economice şi în condiţii de siguranta;
f) respectarea instrucţiunilor furnizorilor de echipamente;
g) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne;
h) respectarea regulamentului de serviciu aprobat în condiţiile legii;
i) gradul de utilizare a capacitãţii totale a statiei de captare a apei la nivelul necesar pentru asigurarea continuitãţii şi calitãţii apei potabile furnizate;
j) desfãşurarea activitãţilor pe baza principiilor de eficienta economicã având ca obiectiv reducerea costurilor;
k) menţinerea capacitãţilor de producţie şi exploatarea eficienta prin urmãrirea sistematica a comportãrii echipamentelor şi a construcţiilor, întreţinerea acestora, planificarea reparaţiilor capitale, realizarea operativã şi cu costuri minime a reviziilor şi reparaţiilor curente;
l) reabilitarea şi retehnologizarea în vederea creşterii eficientei în exploatare, încadrãrii în normele naţionale privind emisiile poluante şi asigurãrii calitãţii apei brute şi potabile;
m) executarea numai în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice a lucrãrilor de reparaţii/revizii/extinderi/modificãri la instalaţii şi echipamente;
n) îndeplinirea indicatorilor de calitate specificati în normativele în vigoare;
o) asigurarea, pe toatã durata de executare a serviciului, de personal calificat şi în numãr suficient pentru îndeplinirea activitãţilor ce fac obiectul serviciului de captare a apei, inclusiv a personalului de specialitate autorizat, şi condiţiile de externalizare a activitãţii, dacã este cazul.

SECŢIUNEA a 2-a
Tratarea apei brute

ART. 24
Operatorul are permisiunea de a desfasura activitatea de tratare a apei, în aria administrativ-teritorialã ...... (se va completa aria administrativ-teritorialã în care urmeazã sa se presteze activitatea, cu delimitarile acesteia).
ART. 25
Statia de tratare a apei brute este amplasata în ....... (se precizeazã locaţia în care este amplasata statia de tratare a apei).
ART. 26
Planul de situaţie cu amplasarea zonelor de protecţie sanitarã, a lucrãrilor hidrotehnice aferente şi a construcţiilor anexe, limitele terenului, natura juridicã a acestuia, cãile de comunicaţie, sursele de poluare din zona etc. sunt prezentate în anexa nr. ... (se va preciza numãrul anexei).
ART. 27
Instalaţiile electrice aferente statiei de tratare a apei cu schemele monofilare: bransamente, instalaţii electrice de iluminat şi de forta, instalaţii de legare la pãmânt, instalaţii de automatizãri, mãsura şi control, sunt prezentate în anexa nr. ... (se va preciza numãrul anexei).
ART. 28
Componenta obiectelor statiei de tratare este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 3, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
ART. 29
În vederea determinãrii costurilor de exploatare şi a personalului necesar, în caietul de sarcini se vor trece şi dezvolta ca articole distincte, defalcat pe fiecare statie de tratare, dupã caz:
a) consumul propriu tehnologic de energie electrica şi de reactivi, de proiect, pentru asigurarea tratarii apei brute, la debitul nominal, este: ...(se trece indicatorul pentru energia electrica şi cei pentru reactivi, defalcati pentru fiecare reactiv în parte);
b) descrierea instalaţiilor, starea fizica şi gradul de automatizare a acestora sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
c) diagramele de pornire-oprire ale utilajelor de baza şi variatia consumului specific, în funcţie de debit, sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
d) diagramele de variatie a energiei consumate de pompe, în funcţie de debitele de apa vehiculate, sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
e) diagramele de variatie a cantitãţii de reactiv utilizat, în funcţie de debitul de apa tratata, sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
f) lista aparatelor de mãsura pentru determinarea cantitãţii şi calitãţii apei brute şi tratate, precum şi caracteristicile acestora este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
g) lista dotãrilor laboratorului chimic şi metodele de analiza necertificate sunt cele din anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
h) lista aparatelor de mãsura pentru determinarea consumurilor de energie electrica din statia de tratare a apei brute este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
i) schema statiei de tratare a apei, cu pozitionarea utilajelor şi poziţia armaturilor în schema normalã de funcţionare, conform anexei nr. ... (se trece numãrul anexei);
j) schema instalaţiei electrice de imbunatatire a factorului de putere, conform anexei nr. ... (se trece numãrul anexei);
k) indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, aprobaţi şi realizaţi, sunt prezentaţi în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
l) se vor detalia prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru;
m) alte date necesare definirii serviciului din punctul de vedere al parametrilor instalaţiilor şi cantitãţilor, inclusiv elementele de dezvoltare din strategia de dezvoltare.
ART. 30
Prestarea activitãţii de tratare a apei se va executa astfel încât sa se realizeze:
a) verificarea şi supravegherea continua a functionarii instalaţiilor;
b) adaptarea regimului de exploatare la cerinţele utilizatorului;
c) controlul calitãţii apei;
d) întreţinerea instalaţiilor din statia de tratare;
e) întocmirea sau reactualizarea, dupã caz, a documentaţiei tehnice necesare realizãrii unei exploatãri economice şi în condiţii de siguranta;
f) respectarea instrucţiunilor furnizorilor de echipamente;
g) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne;
h) respectarea regulamentului de serviciu aprobat în condiţiile legii;
i) gradul de utilizare a capacitãţii totale a statiei de tratare a apei la nivelul necesar pentru asigurarea continuitãţii şi calitãţii apei potabile furnizate;
j) desfãşurarea activitãţilor pe baza principiilor de eficienta economicã având ca obiectiv reducerea costurilor;
k) menţinerea capacitãţilor de producţie şi exploatarea eficienta prin urmãrirea sistematica a comportãrii echipamentelor şi a construcţiilor, întreţinerea acestora, planificarea reparaţiilor capitale, realizarea operativã şi cu costuri minime a reviziilor şi reparaţiilor curente;
l) reabilitarea şi retehnologizarea în vederea creşterii eficientei în exploatare, încadrãrii în normele naţionale privind emisiile poluante şi a asigurãrii calitãţii apei brute şi potabile;
m) executarea, numai în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, a lucrãrilor de reparaţii/revizii/extinderi/modificãri la instalaţii şi echipamente;
n) îndeplinirea indicatorilor de calitate specificati în normativele în vigoare;
o) asigurarea, pe toatã durata de executare a serviciului, de personal calificat şi în numãr suficient pentru îndeplinirea activitãţilor ce fac obiectul serviciului de tratare a apei, inclusiv a personalului de specialitate autorizat, şi condiţiile de externalizare a activitãţii, dacã este cazul.

SECŢIUNEA a 3-a
Transportul apei potabile şi/sau industriale

ART. 31
Operatorul are permisiunea de a desfasura activitatea de transport a apei potabile şi/sau industriale, în aria administrativ-teritorialã .......... (se va completa aria administrativ-teritorialã în care urmeazã sa se presteze activitatea, cu delimitarile acesteia).
ART. 32
Planul de situaţie cu amplasarea aductiunii, zonele de protecţie sanitarã, lucrãrile hidrotehnice aferente şi construcţiile anexe, limitele terenului, natura juridicã a acestuia, cãile de comunicaţie, sursele de poluare din zona etc. sunt prezentate în anexa nr. ... (se va preciza numãrul anexei).
ART. 33
Caracteristicile aductiunii sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 4, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
ART. 34
În vederea determinãrii costurilor de exploatare şi a personalului necesar, în caietul de sarcini se vor trece şi dezvolta ca articole distincte, defalcat pe fiecare statie de tratare, dupã caz:
a) consumul propriu tehnologic de energie electrica de proiect, pentru asigurarea transportului apei brute, la debitul nominal este: ...(se trece indicatorul pentru energia electrica);
b) descrierea instalaţiilor, starea fizica şi gradul de automatizare a acestora sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
c) diagramele de variatie a energiei consumate de pompe, în funcţie de debitele de apa vehiculate, sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
d) lista aparatelor de mãsura pentru determinarea cantitãţii apei potabile/brute transportate, precum şi caracteristicile acestora este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
e) lista aparatelor de mãsura pentru determinarea consumurilor de energie electrica aferente transportului apei potabile/brute este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
f) schema conductelor de transport al apei, cu indicarea elementelor topografice şi functionale, conform anexei nr. ... (se trece numãrul anexei);
g) indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, aprobaţi şi realizaţi, sunt prezentaţi în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
h) se vor detalia prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru;
i) alte date necesare definirii serviciului din punctul de vedere al parametrilor instalaţiilor şi cantitãţilor, inclusiv elementele de dezvoltare din strategia de dezvoltare.
ART. 35
Prestarea activitãţii de transport al apei potabile/brute se va executa astfel încât sa se realizeze:
a) verificarea şi supravegherea continua a functionarii instalaţiilor;
b) corectarea şi adaptarea regimului de exploatare la cerinţele utilizatorului;
c) controlul calitãţii apei;
d) întreţinerea conductelor de transport;
e) întocmirea sau reactualizarea, dupã caz, a documentaţiei tehnice necesare realizãrii unei exploatãri economice şi în condiţii de siguranta;
f) respectarea instrucţiunilor furnizorilor de echipamente;
g) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne;
h) respectarea regulamentului de serviciu aprobat în condiţiile legii;
i) desfãşurarea activitãţilor pe baza principiilor de eficienta economicã având ca obiectiv reducerea costurilor;
j) menţinerea capacitãţilor de producţie şi exploatarea eficienta prin urmãrirea sistematica a comportãrii echipamentelor şi a construcţiilor, întreţinerea acestora, planificarea reparaţiilor capitale, realizarea operativã şi cu costuri minime a reviziilor şi reparaţiilor curente;
k) reabilitarea şi retehnologizarea în vederea creşterii eficientei în exploatare, încadrãrii în normele naţionale privind emisiile poluante şi asigurãrii calitãţii apei brute şi potabile;
l) executarea numai în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice a lucrãrilor de reparaţii/revizii/extinderi/modificãri la instalaţii şi echipamente;
m) îndeplinirea indicatorilor de calitate specificati în normativele în vigoare;
n) asigurarea, pe toatã durata de executare a serviciului, de personal calificat şi în numãr suficient pentru îndeplinirea activitãţilor ce fac obiectul serviciului de transport al apei, inclusiv a personalului de specialitate autorizat, şi condiţiile de externalizare a activitãţii, dacã este cazul.

SECŢIUNEA a 4-a
Inmagazinarea apei

ART. 36
Operatorul are permisiunea de a desfasura activitatea de inmagazinare a apei, în aria administrativ-teritorialã ...... (se va completa aria administrativ-teritorialã în care urmeazã sa se presteze activitatea, cu delimitarile acesteia).
ART. 37
Rezervoarele de inmagazinare a apei potabile sunt amplasate în ..... (se precizeazã locaţia în care sunt amplasate rezervoarele de inmagazinare a apei).
ART. 38
Planul de situaţie cu amplasarea tuturor rezervoarelor de inmagazinare, a zonelor de protecţie sanitarã, a lucrãrilor hidrotehnice aferente şi a construcţiilor anexe, limitele terenului, natura juridicã a acestuia, cãile de comunicaţie, sursele de poluare din zona etc. sunt prezentate în anexa nr. ... (se va preciza numãrul anexei).
ART. 39
Instalaţiile electrice aferente statiei de inmagazinare a apei cu schemele monofilare: bransamente, instalaţii electrice de iluminat şi de forta, instalaţii de legare la pãmânt, instalaţii de automatizãri, mãsura şi control, sunt prezentate în anexa nr. ... (se va preciza numãrul anexei).
ART. 40
Componenta obiectelor statiei de inmagazinare a apei sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 5, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
ART. 41
În vederea determinãrii costurilor de exploatare şi a personalului necesar, în caietul de sarcini se vor trece şi dezvolta ca articole distincte, defalcat pe fiecare captare, dupã caz:
a) descrierea instalaţiilor, starea fizica şi gradul de automatizare a acestora sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
b) lista aparatelor de mãsura pentru determinarea cantitãţii şi calitãţii apei inmagazinate, precum şi caracteristicile acestora este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
c) schema statiei de inmagazinare a apei, cu pozitionarea rezervoarelor şi poziţia armaturilor în schema normalã de funcţionare, conform anexei nr. ... (se trece numãrul anexei);
d) indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, aprobaţi şi realizaţi, sunt prezentaţi în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
e) se vor detalia prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru;
f) alte date necesare definirii serviciului din punctul de vedere al parametrilor instalaţiilor şi cantitãţilor, inclusiv elementele de dezvoltare din strategia de dezvoltare.
ART. 42
Prestarea activitãţii de inmagazinare a apei se va executa astfel încât sa se realizeze:
a) verificarea şi supravegherea continua a functionarii instalaţiilor;
b) corectarea şi adaptarea regimului de exploatare la cerinţele utilizatorului;
c) controlul calitãţii apei;
d) întreţinerea instalaţiilor;
e) întocmirea sau reactualizarea, dupã caz, a documentaţiei tehnice necesare realizãrii unei exploatãri economice şi în condiţii de siguranta;
f) respectarea instrucţiunilor furnizorilor de echipamente;
g) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne;
h) respectarea regulamentului de serviciu aprobat în condiţiile legii;
i) asigurarea rezervei intangibile pentru stins incendiile;
j) desfãşurarea activitãţilor pe baza principiilor de eficienta economicã având ca obiectiv reducerea costurilor;
k) menţinerea capacitãţilor de producţie şi exploatarea eficienta prin urmãrirea sistematica a comportãrii echipamentelor şi a construcţiilor, întreţinerea acestora, planificarea reparaţiilor capitale, realizarea operativã şi cu costuri minime a reviziilor şi reparaţiilor curente;
l) reabilitarea şi retehnologizarea în vederea creşterii eficientei în exploatare, încadrãrii în normele naţionale privind emisiile poluante şi a asigurãrii calitãţii apei brute şi potabile;
m) executarea numai în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice a lucrãrilor de reparaţii/revizii/extinderi/modificãri la instalaţii şi echipamente;
n) îndeplinirea indicatorilor de calitate specificati în normativele în vigoare;
o) asigurarea, pe toatã durata de executare a serviciului, de personal calificat şi în numãr suficient pentru îndeplinirea activitãţilor ce fac obiectul serviciului de inmagazinare a apei, inclusiv a personalului de specialitate autorizat, şi condiţiile de externalizare a activitãţii, dacã este cazul.

SECŢIUNEA a 5-a
Distribuţia apei potabile şi/sau industriale

ART. 43
Operatorul are permisiunea de a desfasura activitatea de distribuire a apei potabile şi/sau industriale, în condiţiile legii, la tarife reglementate, utilizatorilor amplasati pe teritoriul ....... (se trece localitatea unde operatorul urmeazã sa-şi desfãşoare activitatea).
ART. 44
(1) Principalele date aferente utilizatorilor ce fac obiectul serviciului de distribuţie a apei potabile şi/sau industriale sunt cele din anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 6, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
(2) Datele aferente contoarelor de apa pe baza cãrora se face facturarea cantitãţii de apa furnizate sunt cele din anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 7, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
(3) Datele aferente utilizatorilor necontorizati sunt cele din anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 8, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
ART. 45
Inventarul statiilor de pompare, repompare şi a statiilor de pompare cu hidrofor amplasate în reţeaua de distribuţie a apei este prezentat în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 9, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
ART. 46
Inventarul hidrantilor şi conductelor componente ale reţelei de distribuţie a apei potabile şi sau industriale este prezentat în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 10, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
ART. 47
Bransamentele şi elementele componente ale acestora sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 11, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
ART. 48
Planul reprezentând reţeaua de distribuţie a apei este prezentat în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei în care se prezintã planul reţelei de distribuţie a apei cu pozitionarea obiectelor aparţinând acesteia).
ART. 49
În vederea determinãrii costurilor de furnizare şi a personalului necesar, în caietul de sarcini se vor trece şi dezvolta ca articole distincte, dupã caz:
a) descrierea instalaţiilor, starea fizica şi gradul de automatizare ale acestora sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
b) graficul privind numãrul de utilizatori bransati în ultimii 5 ani este prezentat în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
c) graficele de variatie a consumului de apa minim, mediu şi maxim, aferent utilizatorilor care au montate repartitoare de costuri în ultimii 10 ani, sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
d) variatia preţului de vânzare a apei în ultimii 5 ani este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
e) variatia gradului de încasare în ultimii 5 ani este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
f) graficul de variatie a ratei de suportabilitate în ultimii 5 ani, calculatã conform prevederilor pct. 6.3.5 din anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 246/2006 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind accelerarea dezvoltãrii serviciilor comunitare de utilitãţi publice, este prezentat în anexa .... (se trece numãrul anexei);
g) se vor detalia prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru;
h) alte date necesare definirii serviciului din punct de vedere al parametrilor instalaţiilor şi cantitãţilor, inclusiv elementele de dezvoltare din strategia de dezvoltare.
ART. 50
Prestarea activitãţii de distribuţie a apei potabile şi/sau industriale se va efectua astfel încât sa se realizeze:
a) întocmirea sau reactualizarea, dupã caz, a documentaţiei tehnice necesare realizãrii unui serviciu de calitate;
b) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne şi actualizarea documentaţiei;
c) respectarea contractelor de furnizare/prestare întocmite conform prevederilor legale;
d) respectarea regulamentului de serviciu aprobat în condiţiile legii;
e) urmãrirea permanenta a parametrilor de furnizare;
f) îndeplinirea indicatorilor de calitate specificati în normativele în vigoare;
g) mãsurarea cantitãţii de apa intrata/livrata în/din aria de deservire, precum şi exploatarea, întreţinerea, repararea şi verificarea contoarelor de apa în conformitate cu cerinţele normelor şi reglementãrile metrologice în vigoare;
h) asigurarea, pe toatã durata de executare a serviciului, de personal calificat şi în numãr suficient pentru îndeplinirea activitãţilor, inclusiv a personalului de specialitate autorizat metrologic şi condiţiile de externalizare a activitãţii, dacã este cazul;
i) furnizarea continua a apei cãtre urmãtoarele instituţii publice:
- spitale;
- policlinici;
- cãmine de bãtrâni;
- leagane de copii;
- grãdiniţe;
- crese;
- cãmine pentru persoane cu handicap;
- centre de resocializare a minorilor;
- şcoli.
ART. 51
În activitatea sa operatorul va asigura:
a) urmãrirea şi înregistrarea indicatorilor de performanta pentru serviciul de distribuţie a apei potabile şi/sau industriale aprobaţi. Urmãrirea şi înregistrarea indicatorilor de performanta se vor face pe baza unei proceduri specifice, prin compartimente specializate;
b) instituirea unui sistem prin care sa poatã primi informaţii sau sa ofere consultanţa şi informaţii privind orice problema sau incident care afecteazã sau poate afecta siguranta, functionalitatea şi/sau alţi indicatori de performanta ai serviciului;
c) ca factura emisã utilizatorului de cãtre furnizor, în vederea încasãrii contravalorii cantitãţii de apa furnizate, sa conţinã suficiente date pentru identificarea locului de consum şi pentru justificarea valorii totale, respectând orice instrucţiune/cerinta aplicabilã, emisã de autoritãţile competente. Factura nu va conţine contravaloarea altor servicii prestate de furnizor sau terţi, acestea facturandu-se separat;
d) aplicarea unui sistem de comunicare cu utilizatorii cu privire la reglementãrile noi ce privesc furnizarea apei şi modificãrile survenite la actele normative din domeniu;
e) informarea utilizatorilor şi a consumatorilor:
- planificarea anuala a lucrãrilor de reparaţii capitale şi modernizãri ce se vor efectua la instalaţiile de distribuţie a apei, care pot avea ca efect diminuarea cantitativã sau calitativã a distribuţiei apei potabile;
- data şi ora întreruperii furnizarii apei;
- data şi ora reluarii furnizarii apei;
f) verificarea şi certificarea de cãtre utilizatori a furnizarii apei la parametrii calitativi şi cantitativi stabiliţi în contract, dupã:
- reparaţii planificate;
- reparaţii accidentale;
g) un sistem de înregistrare, investigare, soluţionare şi raportare privind reclamaţiile fãcute de utilizatori în legatura cu calitatea serviciilor, calcularea şi/sau facturarea consumului;
h) realimentarea în cel mai scurt timp posibil a utilizatorilor afectaţi de incidentele care au produs întreruperea alimentarii cu apa. În acest scop furnizorul asigura existenta unor centre de preluare a reclamatiilor telefonice;
i) bilanţul de apa la intrarea şi la ieşirea din sistemul de distribuţie.

CAP. IV
Serviciul de canalizare

ART. 52
Caracteristicile principale ale statiilor electrice ce deservesc sistemul de canalizare sunt prezentate în anexa nr. ... (se va preciza numãrul anexei în care se vor detalia: amplasarea fiecãrei staţii, tensiunea la intrarea în statie, tensiunea la ieşirea din statie, tipul transformatoarelor, puterea fiecãrui transformator, tipul şi puterea de rupere a intrerupatoarelor, schema monofilara, schema de mãsura, automatizare şi protecţie, anul punerii în funcţiune, ultima reparatie capitala, ultima verificare profilactica, utilajele alimentate din statie, sursa de rezerva etc.).
ART. 53
Datele privind reţelele electrice de forta şi de iluminat sunt prezentate în anexa nr. ... (se precizeazã numãrul anexei în care sunt descrise toate reţelele de forta şi de iluminat, inclusiv cele de joasa tensiune, aferente sistemului de alimentare cu apa: amplasarea fiecãrui obiectiv, schemele monofilare defalcate pe obiective, tipul conductoarelor, secţiunea, lungimea, tipul circuitului, instalaţiile de legare la pãmânt, numãrul contactoarelor, intrerupatoarelor, celulelor, punctelor de iluminat, puterea deservita de fiecare circuit etc.).
ART. 54
Caracteristicile centralelor termice ce deservesc componentele sistemului de canalizare sunt prezentate în anexa nr. ... (se va indica numãrul anexei în care se vor trece caracteristicile definitorii ale sistemului de alimentare cu energie termica).
ART. 55
Caracteristicile reţelelor de aer comprimat, gaze naturale, combustibil lichid, apa canalizare sunt prezentate în anexa nr. ... (se va indica numãrul anexei în care se vor trece caracteristicile definitorii ale reţelelor de aer comprimat şi utilitãţi din incinte).
ART. 56
Programul de reabilitare a sistemului de canalizare este prezentat în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei).

SECŢIUNEA 1
Colectarea, transportul şi evacuarea apelor uzate de la utilizatori

ART. 57
Operatorul are permisiunea de a desfasura activitatea de colectare, transport şi evacuare a apelor uzate de la utilizatori, în condiţiile legii, la tarifele reglementate, pe raza teritorial-administrativã ....... (se trece aria teritorial-administrativã unde operatorul urmeazã sa-şi desfãşoare activitatea).
ART. 58
Principalele date aferente utilizatorilor care beneficiazã de activitatea de colectare, transport şi evacuare a apelor uzate sunt cele din anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 12, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
ART. 59
Racordurile şi elementele componente ale acestora sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 13, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
ART. 60
Principalele caracteristici ale colectoarelor de transport al apei uzate şi ale gurilor de scurgere sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 14, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru. Datele se vor completa separat, dacã este cazul, pentru fiecare sistem de canalizare în parte).
ART. 61
Planul reprezentând sistemul de canalizare este prezentat în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei în care se prezintã planul sistemului de canalizare cu pozitionarea obiectelor aparţinând acesteia).
ART. 62
Profilurile longitudinale ale reţelei de canalizare, pe tronsoane, sunt prezentate în anexele nr. ..... (se trec numerele anexelor în care se prezintã profilul longitudinal a tronsoanelor sistemului de canalizare).
ART. 63
În vederea determinãrii costurilor de furnizare şi a personalului necesar, în caietul de sarcini se vor trece şi dezvolta ca articole distincte, dupã caz:
a) descrierea instalaţiilor, starea fizica şi gradul de automatizare ale acestora sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
b) graficul privind situaţia numãrului de utilizatori racordati în ultimii 5 ani este prezentat în anexa nr. ...(se trece numãrul anexei);
c) graficele de variatie a cantitãţii de ape uzate, minima, medie şi maxima, aferentã utilizatorilor în ultimii 5 ani, sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
d) variatia tarifului în ultimii 5 ani este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
e) variatia gradului de încasare în ultimii 5 ani este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
f) se vor detalia prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru;
g) alte date necesare definirii serviciului din punct de vedere al parametrilor instalaţiilor şi cantitãţilor, inclusiv elementele de dezvoltare din strategia de dezvoltare.
ART. 64
Prestarea activitãţii de colectare, transport şi evacuare a apelor uzate de la utilizatori se va efectua astfel încât sa se realizeze:
a) întocmirea sau reactualizarea, dupã caz, a documentaţiei tehnice necesare realizãrii unui serviciu de calitate;
b) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne şi actualizarea documentaţiei;
c) respectarea contractelor-cadru de furnizare/prestare, aprobate de autoritatea competenta;
d) respectarea regulamentului de serviciu aprobat în condiţiile legii;
e) urmãrirea permanenta a parametrilor de furnizare;
f) îndeplinirea indicatorilor de calitate specificati în normativele în vigoare;
g) asigurarea, pe toatã durata de executare a serviciului, de personal calificat şi în numãr suficient pentru îndeplinirea activitãţilor, inclusiv a personalului de specialitate şi condiţiile de externalizare a activitãţii, dacã este cazul;
ART. 65
În activitatea sa operatorul va asigura:
a) urmãrirea şi înregistrarea indicatorilor de performanta pentru serviciul de canalizare aprobaţi. Urmãrirea şi înregistrarea indicatorilor de performanta se vor face pe baza unei proceduri specifice, prin compartimente specializate;
b) instituirea unui sistem prin care sa poatã primi informaţii sau sa ofere consultanţa şi informaţii privind orice problema sau incidente care afecteazã sau pot afecta siguranta, functionalitatea şi/sau alţi indicatori de performanta ai serviciului;
c) ca factura emisã utilizatorului de cãtre furnizor, în vederea încasãrii contravalorii serviciului, sa conţinã suficiente date pentru identificarea locului de consum şi pentru justificarea valorii totale, respectând orice instrucţiune/cerinta aplicabilã, emisã de autoritãţile competente. Factura nu va conţine contravaloarea altor servicii prestate de furnizor sau terţi; acestea se vor factura separat;
d) aplicarea unui sistem de comunicare cu utilizatorii cu privire la reglementãrile noi ce privesc activitatea şi modificãrile survenite la actele normative din domeniu;
e) informarea utilizatorilor cu care se afla în relaţii contractuale despre:
- planificarea anuala a lucrãrilor de reparaţii capitale şi modernizare ce se vor efectua la instalaţiile de colectare, transport şi evacuare a apelor uzate, care pot afecta calitatea serviciului;
- data şi ora întreruperii preluãrii apei uzate la canalizare;
- data şi ora reluarii serviciului;
f) un sistem de înregistrare, investigare, soluţionare şi raportare privind reclamaţiile fãcute de utilizatori în legatura cu calitatea serviciilor;
g) bilanţul de ape uzate la intrarea şi la ieşirea din sistemul de transport al apei uzate pentru care se realizeazã serviciul.

SECŢIUNEA a 2-a
Epurarea apelor uzate

ART. 66
Operatorul are permisiunea de a desfasura activitatea de epurare a apelor uzate, în condiţiile legii, la tarife reglementate, utilizatorilor amplasati pe teritoriul ....... (se trece localitatea unde operatorul urmeazã sa isi desfãşoare activitatea).
ART. 67
Instalaţiile electrice aferente statiei de epurare cu schemele monofilare: bransamente, instalaţii electrice de iluminat şi de forta, instalaţii de legare la pãmânt, instalaţii de automatizãri, mãsura şi control, sunt prezentate în anexa nr. ... (se va preciza numãrul anexei).
ART. 68
Componenta partii mecanice a statiei de epurare a apei uzate este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 15, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
ART. 69
Componenta partii biologice a statiei de epurare a apei uzate este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 16, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
ART. 70
Componenta statiei de pompare a apelor uzate este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei care se va completa cu datele din tabelul nr. 17, anexa la prezentul caiet de sarcini-cadru).
ART. 71
Caracteristicile bazinelor de retenţie sunt: .. (pentru fiecare bazin se completeazã amplasamentul, capacitatea de reţinere, forma, dimensiunile de gabarit şi locul în schema tehnologicã).
ART. 72
Caracteristicile colectoarelor şi gurilor de deversare în emisar a apelor convenţional curate şi a celor epurate sunt: à'61 (se trece emisarul în care se face deversarea, numãrul de colectoare, gurile de deversare etc.).
ART. 73
În vederea determinãrii costurilor de exploatare şi a personalului necesar, în caietul de sarcini se vor trece şi dezvolta ca articole distincte, defalcat pe fiecare statie de tratare, dupã caz:
a) consumul propriu tehnologic de energie electrica şi de reactivi, de proiect, pentru asigurarea epurarii apei uzate, la debitul nominal este: ...(se trece indicatorul pentru energia electrica şi cei pentru reactivi, defalcati pentru fiecare reactiv în parte);
b) descrierea instalaţiilor, starea fizica şi gradul de automatizare ale acestora sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
c) diagramele de pornire-oprire ale utilajelor de baza, variatia consumului specific, în funcţie de debit, sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
d) diagramele de variatie a energiei consumate de pompe în funcţie de debitele de apa şi de namol vehiculate sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
e) diagramele de variatie a cantitãţii de reactiv utilizate în funcţie de debitul de apa uzata epurata sunt prezentate în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
f) lista aparatelor de mãsura şi de analiza pentru determinarea cantitãţii şi calitãţii apei uzate, epurate şi a namolurilor, precum şi caracteristicile acestora este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
g) lista dotãrilor laboratorului chimic, metodele de analiza necertificate sunt cele din anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
h) lista aparatelor de mãsura pentru determinarea consumurilor de energie electrica din statia de epurare a apelor uzate este prezentatã în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
i) schema statiei de epurare şi de tratare a namolurilor cu pozitionarea utilajelor şi poziţia armaturilor în schema normalã de funcţionare conform anexei nr. ... (se trece numãrul anexei);
j) schema instalaţiei electrice de imbunatatire a factorului de putere conform anexei nr. ... (se trece numãrul anexei);
k) indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, aprobaţi şi realizaţi, sunt prezentaţi în anexa nr. ... (se trece numãrul anexei);
l) se vor detalia prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru;
m) alte date necesare definirii serviciului din punct de vedere al parametrilor instalaţiilor şi cantitãţilor, inclusiv elementele de dezvoltare din strategia de dezvoltare.
ART. 74
Prestarea activitãţii de epurare a apelor uzate se va executa astfel încât sa se realizeze:
a) verificarea şi supravegherea continua a functionarii instalaţiilor;
b) corectarea şi adaptarea regimului de exploatare la cerinţele utilizatorului;
c) controlul calitãţii apei epurate şi a namolurilor supuse valorificãrii;
d) întreţinerea instalaţiilor din statia de epurare;
e) întocmirea sau reactualizarea, dupã caz, a documentaţiei tehnice necesare realizãrii unei exploatãri economice şi în condiţii de siguranta;
f) respectarea instrucţiunilor furnizorilor de echipamente;
g) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne;
h) respectarea regulamentului de serviciu aprobat în condiţiile legii;
i) gradul de utilizare a capacitãţii totale a statiei de epurare a apei uzate la nivelul necesar pentru asigurarea continuitãţii şi calitãţii deversate în emisar, a namolurilor supuse valorificãrii sau depozitarii;
j) desfãşurarea activitãţilor pe baza principiilor de eficienta economicã având ca obiectiv reducerea costurilor;
k) menţinerea capacitãţilor de epurare şi exploatarea eficienta prin urmãrirea sistematica a comportãrii echipamentelor şi a construcţiilor, întreţinerea acestora, planificarea reparaţiilor capitale, realizarea operativã şi cu costuri minime a reviziilor şi reparaţiilor curente;
l) reabilitarea şi retehnologizarea în vederea creşterii eficientei în exploatare şi încadrãrii în normele naţionale privind emisiile poluante;
m) executarea numai în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, a lucrãrilor de reparaţii/revizii/extinderi/modificãri, la instalaţii şi echipamente;
n) îndeplinirea indicatorilor de calitate specificati în normativele în vigoare;
o) asigurarea, pe toatã durata de executare a serviciului, de personal calificat şi în numãr suficient pentru îndeplinirea activitãţilor ce fac obiectul serviciului de epurare a apei uzate, inclusiv a personalului de specialitate autorizat, şi condiţiile de externalizare a activitãţii, dacã este cazul.

Tabelul nr. 1

Inventarul puţurilor de adancime


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Sistem Debitul maxim Gradul de Diametru Ultimul Tipul
crt. tubaj exploatabil asigurare put Adâncimea RK*1) putului*2)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


_________
*1) reparatie capitala
*2) put de investigatie, supraveghere, exploatare


Caracteristicile statiei de pompare


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Grad de Tip Debit Înãlţimea Puterea Ultimul
crt. asigurare pompa nominal de pompare electrica Randament Turatie RK
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Tabelul nr. 2

Situaţia captarii de suprafata


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Tipul de Gradul de Debitul maxim Tipul prizei Ultimul
crt. sursei construcţie asigurare exploatabil de apa RK
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Tabelul nr. 3

Tratarea apei brute


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
N Deznisipator Coagulare Decantoare Filtru Dezinfectare Corectare
r caracter
c chimic
r ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
t t d d re camera t d t d de me de me
i e e ac de tip i e i e bit*2) to bit*2) to
p*1) b b tiv bazin p*1) b p*3) b da*4) da*5)
i i amestec i i
t*2)t*2) de t*2) t*2)
reactie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


_________
*1) orizontal, vertical, longitudinal
*2) debitul nominal şi gradul de asigurare
*3) lent, rapid, ultrarapid
*4) clorinare, ozonizare, ultraviolete, biologica, digodinamica, alta metoda
*5) deferizare, demanganizare, reducere a duritatii, eliminare a gazelor dizolvate, corectare a gustului şi/sau a mirosului, altele

Caracteristicile statiei de pompare


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Grad de Tip Debit Înãlţimea Puterea Randa- Ultimul
crt. asigurare pompa nominal de pompare electrica ment Turatie RK
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Tabelul nr. 4

Transportul apei potabile şi/sau industriale


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumire Mater./ Debitul Lun- Delta Ultimul Presi- Pierdere
crt. tronson D(ext)./gros. nominal gime H RK une apa
nomi- exploa-
tare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Tabelul nr. 5

Inmagazinarea apei


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Tip Capacitatea Grad Rezerva Data Numãr
crt. rezervor*1 de inmaga- de intan- ultimului compartimente
zinare asigu- gibila RK
rare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


_______
*1) îngropat, semiingropat, aerian


Tabelul nr. 6

Utilizatorii serviciului de distribuţie a
apei potabile şi/sau industriale


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumire Categorie Tip Debit Dn
crt. utilizator utilizator Adresa apa nominal Presiune bransament
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Tabelul nr. 7

Contoarele de apa montate la utilizatorii serviciului de distribuţie
a apei potabile şi/sau industriale


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumire Tip Serie Data punerii Data Serie
crt. utilizator Adresa contor contor în funcţiune scadenta sigiliu
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Tabelul nr. 8

Datele aferente utilizatorilor necontorizati ai serviciului de
distribuţie a apei potabile şi/sau industriale


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumire Tip Numãr de Unitatea
crt. utilizator Adresa apa locatari comercialã Barem
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Tabelul nr. 9

Staţiile de pompare, repompare şi de hidrofor aparţinând sistemului
de distribuţie a apei brute şi potabile


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
POMPARE/REPOMPARE HIDROFOR
─────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumire tip debit inal- puterea randa- tip volum pute- presi- Ran-
crt. statie pompa nomi- time elec- ment de rezer- re une da-
nal de trica hi- vor com- asi- ment
pom- dro- hidro- pre- gu-
pare for for sor rata
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




Tabelul nr. 10

Caracteristicile reţelei de distribuţie a apei brute şi potabile


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denu- Tip M/D(ext)./ Dalta Delata Tip*7) Di Pozi-
crt. mire apa s*1) Q(n)*2) L*3) H*4) PN*5) Q*6) hi- a tio-
tron- dra- me nare
son nrt tru hi-
hi- drant
dra
nt
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


_________
*1) material/diametru exterior/grosime material
*2) debitul nominal
*3) lungime tronson
*4) pierdere de presiune de proiect
*5) presiune nominalã
*6) pierdere procentualã de apa de proiect
*7) subteran, suprateran, pentru stropit spaţii verzi


Tabelul nr. 11

Principalele date aferente branşamentelor


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Adresa Poziţie Lungime Debit Diametru Mate- Diametru Dimensiuni
crt. bransa- cãmin conducta nomi- nominal rial nominal cãmin
ment bransa- nal conduc- con- contor L/l/h
ment ta duc-
ta
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




Tabelul nr. 12

Principalele date aferente utilizatorilor serviciului de canalizare


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denu- Catego- Numãr Debit nominal Unita- Diametru
crt. mire rie Adresa locatari de apa tea Barem racord
utili- utili- comer-
zator zator ciala
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Tabelul nr. 13

Principalele date caracteristice racordurilor


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Adresa Poziţie Lungime Debit Diametru Material Dimensiuni
crt. racord cãmin conducta nominal nominal conducta cãmin L/l/h
racord conducta
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Tabelul nr. 14

Caracteristicile reţelei de transport a apelor uzate


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Poziţia cãminelor Poziţia
Nr. Denumire ───────────────────── gurilor
crt. tronson Material Lungime Secţiune Panta rupere spa- inter- de
panta lare secţie scurge-
re
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Tabelul nr. 15

Componentele statiei de epurare treapta mecanicã


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Gratare Site Deznisipator Debit Decantor
crt. ─────────────────────────────────────────────── separator ───────────────
tip*1) debit tip*2) debit tip debit grãsimi tip*3) debit

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


________
*1) gratar plan cu curatare manualã, gratar curb cu curatare mecanicã, gratar plan de tip lant cu zale, gratar sita plan, gratar sita rotativ, gratar sita rotativ cu cutit raclor de tip grebla, gratar sita cu melc de raclare, alte tipuri
*2) sita vibratoare, sita cu tambur, sita plana curatata mecanic, alte tipuri
*3) orizontal, vertical, radial, cu etaj, alt tip


Tabelul nr. 16

Componentele statiei de epurare treapta biologica


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
N Epurare Filtrare Aerare Decantare Dezinfectare Fermentare Deshi-
r naturala namol dra-
tare
c ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
r de- de- tip*1 debit debit tip debit meto- concen- ana- ae- t v
t bit bit da*2 tratie ero- roba i o
iaz iri- ba vo- p l
gat vo- lum *3 u
lum m
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


_________
*1) mica sau mare încãrcare, cu discuri, alte tipuri
*2) clorura de var, clor gazos, radiatii, alte metode
*3) iazuri, platforme, filtre vacuum, filtre presa, filtre sita, aparate centrifuge, aparate electroosmotice şi prin procedee tehnice

Tabelul nr. 17

Componentele statiei de pompare apa uzata


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Debit Înãlţime Data
crt. Tip nominal pompare Putere Randament Turatie ultimei RK
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
n
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


_________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016