Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 886 din 19 iulie 2006  privind externalizarea serviciilor medicale si nemedicale din unitatile sanitare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 886 din 19 iulie 2006 privind externalizarea serviciilor medicale si nemedicale din unitatile sanitare

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 647 din 26 iulie 2006

În temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, vãzând Referatul de aprobare nr. E.N. 2.249 din 19 iulie 2006 al Serviciului achiziţii publice,

ministrul sãnãtãţii publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele privind externalizarea serviciilor medicale şi nemedicale din unitãţile sanitare, prevãzute în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobã etapele obligatorii ce trebuie parcurse de cãtre unitãţile sanitare pentru externalizarea serviciilor medicale şi nemedicale, prevãzute în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Prevederile prezentului ordin se aplicã numai unitãţilor sanitare din reţeaua sanitarã a Ministerului Sãnãtãţii Publice.
ART. 4
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin orice dispoziţie contrarã se abrogã.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Bucureşti, 19 iulie 2006.
Nr. 886.


ANEXA 1

NORME
privind externalizarea serviciilor medicale
şi nemedicale din unitãţile sanitare

1. Externalizarea serviciilor medicale sau nemedicale reprezintã procedeul prin care unitatea sanitarã, pe bazã de criterii şi norme, pune la dispoziţie unei persoane juridice baza materialã şi spaţiul necesar, dupã caz, precum şi personal calificat în vederea îmbunãtãţirii calitãţii serviciilor medicale sau nemedicale, pentru utilizarea cu eficienţã a resurselor financiare, materiale şi umane.
2. Utilizarea bazei materiale existente a unitãţii sanitare şi a spaţiului respectiv se face în baza unui contract de închiriere încheiat între unitatea sanitarã şi persoana juridicã interesatã în preluarea serviciilor.
3. Personalul care îşi desfãşoarã activitatea în zona de servicii care vor fi externalizate va fi preluat în mod obligatoriu de viitorul prestator de servicii medicale sau nemedicale. Personalul preluat de cãtre furnizorul serviciilor medicale sau nemedicale de la unitatea sanitarã va fi menţinut pe toatã perioada derulãrii contractului, cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a contractului colectiv de muncã la nivel de ramurã sanitarã.
4. Drepturile salariale ale personalului preluat şi celelalte drepturi prevãzute în contractele colective de muncã se pãstreazã pe toatã durata derulãrii contractului şi se coreleazã cel puţin la nivelul prevãzut de reglementãrile în vigoare pentru unitãţile sanitare publice.
5. Furnizorul de servicii medicale sau nemedicale rãspunde, conform dispoziţiilor legale, de instruirea tehnicã corespunzãtoare a personalului preluat pentru utilizarea echipamentelor din dotare.
6. Documentaţia standard de elaborare şi prezentare a ofertelor va cuprinde în mod obligatoriu criterii distincte în funcţie de natura serviciilor medicale sau nemedicale care se externalizeazã.
7. Serviciile medicale şi nemedicale se externalizeazã numai la solicitarea unitãţii sanitare, cu avizul autoritãţii de sãnãtate publicã, al consiliului judeţean sau al consiliului local, dupã caz, cu avizul scris al sindicatelor din unitatea sanitarã, precum şi al Ministerului Sãnãtãţii Publice. în acest sens, unitatea sanitarã va întocmi un dosar care va fi prezentat spre avizare entitãţilor menţionate, astfel:
a) Autoriatea de sãnãtate publicã în subordinea cãreia se aflã unitatea sanitarã care solicitã externalizarea va aviza procedura de externalizare, având în vedere cel puţin urmãtoarele aspecte:
- natura serviciului propus pentru externalizare;
- studiul de fezabilitate din care sã rezulte eficienţa economicã, financiarã şi socialã a externalizãrii propuse;
- baza materialã care face obiectul externalizãrii;
- respectarea prevederilor prezentelor norme privind preluarea personalului de cãtre viitorul prestator de servicii (pct. 3 - 5).
b) Consiliul judeţean sau consiliul local, dupã caz, va aviza procedura de externalizare, având în vedere cel puţin urmãtoarele aspecte:
- studiul de fezabilitate din care sã rezulte eficienţa economicã, financiarã şi socialã a externalizãrii propuse;
- condiţiile de închiriere, respectiv utilizarea spaţiilor din incinta unitãţii sanitare.
c) Sindicatul din unitatea sanitarã va aviza procedura de externalizare având în vedere urmãtoarele aspecte:
- numãrul personalului preluat;
- respectarea prevederilor <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a contractului colectiv de muncã la nivel de ramurã sanitarã.
d) Ministerul Sãnãtãţii Publice va aviza procedura de externalizare având în vedere cel puţin urmãtoarele aspecte:
- natura serviciului propus pentru externalizare;
- studiul de fezabilitate din care sã rezulte eficienţa economicã, financiarã şi socialã a externalizãrii propuse;
- baza materialã care face obiectul externalizãrii;
- condiţiile de închiriere, respectiv utilizarea spaţiilor din incinta unitãţii sanitare;
- respectarea prevederilor prezentelor norme privind preluarea personalului de cãtre viitorul prestator de servicii (pct. 3, 4 şi 5);
- existenţa avizelor favorabile de la: autoritatea de sãnãtate publicã, consiliul judeţean sau consiliul local, dupã caz, sindicatele din unitatea sanitarã respectivã;
- proiectul de documentaţie, întocmit conform dispoziţiilor legale, pentru organizarea licitaţiei de externalizare a serviciilor medicale sau nemedicale.
8. Începerea procedurii de externalizare a serviciilor medicale şi nemedicale se face numai dacã valoarea preconizatã a costurilor acestor servicii, ca urmare a externalizãrii lor, este cu minimum 15% mai micã decât valoarea medie pe ultimele 6 luni a costurilor efectuate de unitatea sanitarã cu serviciile solicitate a fi externalizate.
9. Termenul de valabilitate a contractului având ca obiect externalizarea este de 5 ani, cu condiţia stabilirii anuale a valorii serviciilor prestate şi cu respectarea condiţiilor de încetare a valabilitãţii contractului. Pe o perioadã de minimum 3 ani de la intrarea în vigoare a contractului valoarea acestuia nu va putea creşte peste valoarea iniţialã pentru care acesta s-a încheiat. Pentru perioada urmãtoare (pânã la finalizarea contractului) valoarea serviciilor se va renegocia anual.
10. Contractul de prestãri de servicii medicale sau nemedicale poate fi prelungit cu acordul pãrţilor, prin act adiţional, pentru o perioadã de maximum 2 ani.
11. Contractul de prestãri de servicii medicale sau nemedicale se reziliazã dacã nu sunt realizaţi indicatorii prevãzuţi în documentaţia de elaborare şi prezentare a ofertelor şi nu sunt respectate clauzele sociale pentru perioada analizatã.


ANEXA 2

ETAPELE OBLIGATORII
ce trebuie parcurse de unitãţile sanitare pentru
externalizarea serviciilor medicale şi nemedicale

Externalizarea serviciilor medicale şi nemedicale se realizeazã în urmãtoarele etape:
I. Etapa prealabilã a externalizãrii serviciilor medicale şi nemedicale
1. Începerea procedurii de externalizare a serviciilor medicale şi nemedicale se face numai dacã valoarea preconizatã a costurilor acestor servicii, ca urmare a externalizãrii lor, este cu minimum 15% mai micã decât valoarea medie pe ultimele 6 luni a costurilor efectuate de unitatea sanitarã cu aceste servicii solicitate a fi externalizate.
2. Unitatea sanitarã sau o firmã specializatã, la solicitarea unitãţii sanitare, va întocmi studiul de fezabilitate care trebuie sã cuprindã:
a) date generale despre unitatea sanitarã care solicitã externalizarea;
b) descrierea generalã a proiectului de externalizare solicitat;
c) motivele de ordin economic, financiar şi social care justificã solicitarea;
d) menţiunea privind îndeplinirea condiţiei prevãzute la pct. 1;
e) calculul de eficienţã al externalizãrii serviciului respectiv.
II. Etapa iniţialã a externalizãrii serviciilor medicale şi nemedicale
Pentru obţinerea acordului de iniţiere a procedurii de externalizare a serviciilor medicale şi nemedicale, unitatea sanitarã va depune la Ministerul Sãnãtãţii Publice - Serviciul registraturã un dosar de externalizare format din:
1. cerere pentru obţinerea acordului de iniţiere a procedurii de externalizare a serviciilor medicale şi nemedicale;
2. avizul favorabil al autoritãţii de sãnãtate publicã în subordinea cãreia se aflã unitatea sanitarã care solicitã externalizarea;
3. avizul favorabil al consiliului judeţean sau al consiliului local, dupã caz;
4. avizul favorabil al sindicatelor din unitatea sanitarã;
5. studiul de fezabilitate întocmit de unitatea sanitarã sau de o firmã specializatã, la solicitarea acesteia;
6. proiectul de documentaţie, întocmit conform dispoziţiilor legale, pentru organizarea licitaţiei de externalizare a serviciilor medicale sau nemedicale.
Compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice va analiza dosarul şi, dacã sunt îndeplinite condiţiile de eficienţã şi de legalitate, va propune emiterea acordului de iniţiere a procedurii de externalizare a serviciilor medicale şi nemedicale de cãtre ministrul sãnãtãţii publice.
În cazul în care dosarul nu este complet sau din documentele depuse nu rezultã clar îndeplinirea condiţiilor de eficienţã şi de legalitate, compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice poate solicita unitãţii sanitare completarea dosarului sau clarificãri privind documentele depuse la dosarul de externalizare.
III. Etapa organizãrii licitaţiei deschise pentru achiziţia publicã de contracte de prestare de servicii medicale sau nemedicale conform legislaţiei în vigoare
La aprobarea documentaţiei de elaborare şi prezentare a ofertelor se va verifica existenţa avizului scris al sindicatelor din unitatea sanitarã referitor la respectarea prevederilor pct. 3, 4 şi 5 din anexa nr. 1 la ordin.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016