Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN Nr. 884 din 22 aprilie 1996  pentru aprobarea Normelor privind incadrarea in munca a unor persoane prin incheierea conventiilor civile de prestari de servicii pentru incasarea creantelor bugetare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN Nr. 884 din 22 aprilie 1996 pentru aprobarea Normelor privind incadrarea in munca a unor persoane prin incheierea conventiilor civile de prestari de servicii pentru incasarea creantelor bugetare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 98 din 15 mai 1996
Ministru de stat, ministrul finanţelor,
în temeiul prevederilor art. 7, coroborat cu <>art. 109 din Ordonanta Guvernului nr. 11 din 23 ianuarie 1996 privind executarea creanţelor bugetare, şi în baza dispoziţiilor <>art. 7 din Hotãrîrea Guvernului nr. 449/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, republicatã,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Unitãţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor pot utiliza, pentru încasarea creanţelor bugetare, personal încadrat prin convenţii civile, cu respectarea normelor prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã organizare, resurse umane şi servicii generale şi direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin intra în vigoare începînd cu data de 1 mai 1996 şi se va publica în Monitorul Oficial al României. Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin îşi înceteazã aplicabilitatea orice prevedere contrarã.

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

ANEXA 1

NORME
privind încadrarea în munca a unor persoane prin încheierea convenţiilor civile de prestãri de servicii pentru încasarea creanţelor bugetare

Pentru aplicarea unitarã a prevederilor <>art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, conform cãrora direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti şi unitãţile din subordinea lor pot utiliza, pentru încasarea unor creanţe bugetare, personal încadrat prin încheiere de convenţii civile, plãtit pe baza de tarife, stabilite de Ministerul Finanţelor, aplicate la încasãrile realizate, se precizeazã urmãtoarele:
1. Personalul încadrat în munca prin încheierea unor convenţii civile, plãtit pe baza de tarife, poate fi folosit pentru încasarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor, amenzilor şi a altor sume ce reprezintã creanţe bugetare.
2. Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, la solicitarea unitãţilor subordonate, vor analiza necesitatea şi oportunitatea încadrãrii de persoane prin încheierea de convenţii civile şi vor aproba numãrul acestora. De regula, încadrarea de personal prin încheiere de convenţii civile urmeazã sa se facã în localitãţile în care volumul de activitate şi raspindirea teritorialã a contribuabililor nu pot fi acoperite de agenţii fiscali.
Convenţia civilã se încheie între persoana fizica şi unitatea care are competente de încadrare de personal.
3. Încadrarea personalului prin încheiere de convenţii civile pentru încasarea de creanţe bugetare se va face în condiţiile respectãrii prevederilor <>Legii nr. 83/1995 privind unele mãsuri de protecţie a persoanelor încadrate în munca, precum şi a condiţiilor de studii şi stagiu prevãzute în <>Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi rãspunderea în legatura cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autoritãţilor sau instituţiilor publice, şi a actelor normative date în aplicarea acesteia din urma.
4. Personalul încadrat prin încheiere de convenţii civile are obligaţia de a constitui o garanţie în numerar la nivelul unui salariu minim brut pe ţara.
5. Plata personalului încadrat prin convenţii civile se face lunar, aplicind la volumul încasãrilor, realizate pe baza de chitanţa în luna anterioarã plãţii, urmãtoarele tarife pentru încasarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor, amenzilor şi a altor sume ce reprezintã venituri publice:
a) din debite curente ........ pînã la 18 lei/100 lei încasãri;
b) din debite restante ....... pînã la 25 lei/100 lei încasãri.
Tarifele concrete pentru fiecare persoana incadrata prin încheiere de convenţie civilã se stabilesc, în limita plafoanelor maxime prevãzute mai sus, de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, în funcţie de volumul de activitate şi de condiţiile concrete de încasare.
6. Veniturile lunare realizate de fiecare dintre persoanele încadrate prin încheiere de convenţii civile, plãtite pe baza de tarife, nu pot sa depãşeascã nivelul salariului minim brut pe ţara.
Veniturile realizate pe baza de tarife sînt brute şi se suporta din fondul de salarii.
Pentru sumele plãtite personalului încadrat prin încheiere de convenţii civile, unitatea retine şi vãrsa impozitul aferent potrivit legii şi nu datoreazã contribuţia pentru asigurãrile sociale de stat şi pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de şomaj. De asemenea, persoanele încadrate prin încheiere de convenţii civile nu au obligaţia plãţii contribuţiei de 3% pentru pensia suplimentarã şi de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj.
7. Personalul plãtit pe baza de tarife nu are calitatea de salariat în sensul prevederilor Codului muncii şi nu beneficiazã de alte drepturi decît de sumele cuvenite potrivit prezentelor norme pentru activitatea desfasurata.
8. Persoanele încadrate prin încheiere de convenţii civile au urmãtoarele obligaţii:
- sa cunoascã şi sa respecte legislaţia fiscalã în domeniul de activitate încredinţat, precum şi celelalte reglementãri legale care au incidenta cu activitatea realizatã;
- sa respecte programul de lucru stabilit prin convenţia civilã.
Pentru pagubele aduse unitãţii fiscale, din vina lor şi în legatura cu munca lor, persoanele încadrate prin convenţii civile rãspund conform legislaţiei în vigoare.
9. Unitãţile fiscale care utilizeazã personal încadrat prin încheiere de convenţii civile pentru încasarea unor creanţe bugetare au obligaţia:
- sa controleze modul de aducere la îndeplinire a sarcinilor încredinţate personalului încadrat prin încheiere de convenţii civile, precum şi modul de gestionare a sumelor încasate;
- sa plãteascã sumele cuvenite, potrivit prevederilor prezentelor norme, fiecãrei persoane încadrate prin încheiere de convenţie civilã pentru realizarile obţinute;
- sa asigure instruirea privind legislaţia fiscalã în vigoare, cu eventualele modificãri, aplicatã în activitatea de încasare a creanţelor bugetare;
- sa rezilieze convenţia civilã în cazul nerespectãrii clauzelor acesteia.

----------------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016