Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 880 din 18 iulie 2006  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a autoritatilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si a structurii organizatorice a acestor autoritati    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 880 din 18 iulie 2006 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a autoritatilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si a structurii organizatorice a acestor autoritati

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 656 din 28 iulie 2006
Având în vedere prevederile <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii,
vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei de sãnãtate publicã nr. E.N./2.188 din 18 iulie 2006,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice,

ministrul sãnãtãţii publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prevãzut în anexa nr. 1, structura organizatoricã a acestor autoritãţi, prevãzutã în anexa nr. 2, precum şi centrele regionale şi judeţele arondate, prevãzute în anexa nr. 3.
(2) Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Conducerea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti este asiguratã de un comitet director, compus din directorul executiv, directorii executivi adjuncţi şi inspectorul sanitar şef al inspecţiei sanitare de stat judeţene.
(2) Comitetul director al autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice locale în aplicarea reglementãrilor din domeniul sãnãtãţii publice, în condiţiile legii.
(3) Conducerea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti evalueazã necesarul de servicii medicale la nivel de judeţ şi participã la negocierea şi încheierea contractelor dintre furnizorii de servicii medicale şi casele de asigurãri de sãnãtate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(4) Conducerea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti participã la medierea litigiilor apãrute în legãturã cu încheierea, executarea, modificarea şi încetarea contractelor dintre furnizorii de servicii medicale şi casele de asigurãri de sãnãtate judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori cu alte pretenţii decurgând din acestea, urmãrind realizarea echilibrului financiar şi utilizarea eficientã a sumelor contractate.
ART. 3
Directorul executiv al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, coordoneazã şi rãspunde direct de întreaga activitate a autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi de asigurarea asistenţei de sãnãtate publicã din teritoriul arondat.
ART. 4
(1) Activitatea financiarã a autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, se desfãşoarã pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat de Ministerul Sãnãtãţii Publice, în condiţiile legii.
(2) Directorul executiv al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, este ordonator secundar de credite în condiţiile legii şi în aceastã calitate repartizeazã creditele bugetare aprobate de ordonatorul principal de credite pentru bugetul propriu şi pentru bugetele instituţiilor publice subordonate.
ART. 5
(1) Ministrul sãnãtãţii publice numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, directorul executiv al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Ministrul sãnãtãţii publice numeşte şi elibereazã din funcţie, la propunerea directorului executiv al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, directorul executiv adjunct de sãnãtate publicã, directorul executiv adjunct medical şi directorul executiv adjunct financiar-contabil ai autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(3) Ministrul sãnãtãţii publice numeşte şi elibereazã din funcţie, la propunerea inspectorului sanitar de stat general al Inspecţiei Sanitare de Stat din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, inspectorul sanitar şef al inspecţiei sanitare de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti.
ART. 6
(1) Statul de funcţii al autoritãţilor judeţene de sãnãtate publicã, respectiv a municipiului Bucureşti, se aprobã de cãtre ministrul sãnãtãţii publice.
(2) Compartimentele funcţionale din structura autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti se vor organiza ca birouri sau servicii, în funcţie de numãrul de posturi, respectiv:
a) biroul se constituie cu 3 posturi;
b) serviciul se constituie cu 5 posturi;
c) se poate constitui birou în cadrul serviciului cu un numãr de 8 posturi.
(3) Personalul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti este constituit din funcţionari publici, cu excepţia celui prevãzut la alin. (4).
(4) Personalul din cadrul laboratoarelor, compartimentelor de sãnãtate publicã teritoriale, precum şi personalul care desfãşoarã activitãţi de secretariat, administrativ, gospodãrire, întreţinere, reparaţii şi de deservire au calitatea de personal contractual.
(5) Compartimentele funcţionale prevãzute la alin. (2) se organizeazã la propunerea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu aprobarea ministrului sãnãtãţii publice şi cu respectarea numãrului maxim al funcţiilor publice de conducere stabilit conform reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 7
În cadrul autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti funcţioneazã inspecţia sanitarã de stat, coordonatã de Inspecţia Sanitarã de Stat din Ministerul Sãnãtãţii Publice.
ART. 8
Personalul direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti va fi preluat de autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã şi a municipiului Bucureşti şi va fi repartizat pe compartimente funcţionale, conform structurii organizatorice aprobate.
ART. 9
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.042/2003 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 842 din 26 noiembrie 2003, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
ART. 10
Direcţiile generale, direcţiile şi compartimentele din Ministerul Sãnãtãţii Publice, autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 11
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Bucureşti, 18 iulie 2006.
Nr. 880.

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a autoritãţilor de
sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti sunt servicii publice deconcentrate ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu personalitate juridicã, care pun în aplicare politica şi programele naţionale de sãnãtate pe plan local, identificã problemele locale prioritare de sãnãtate publicã, elaboreazã şi implementeazã acţiuni locale de sãnãtate publicã.
ART. 2
Pentru punerea în aplicare a politicii de sãnãtate publicã la nivel local, autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti au, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) evalueazã, coordoneazã şi monitorizeazã modul de asigurare a asistenţei medicale curative şi profilactice din unitãţile sanitare de pe teritoriul arondat, inclusiv pentru unitãţile sanitare din subordinea Ministerului Sãnãtãţii Publice, luând mãsuri pentru asigurarea accesului la asistenţa medicalã a oricãrei persoane din raza judeţului;
b) urmãresc aplicarea criteriilor de control al calitãţii serviciilor medicale;
c) coordoneazã şi monitorizeazã asistenţa materno-infantilã;
d) evalueazã resursele umane de la nivelul asistenţei medicale în relaţie cu nevoile comunitare identificate prin acţiuni specifice;
e) participã la programele de instruire a personalului din serviciile de sãnãtate publicã şi a populaţiei;
f) organizeazã acţiuni de prevenire a îmbolnãvirilor şi de promovare a sãnãtãţii;
g) colecteazã şi înregistreazã date privind sãnãtatea populaţiei, utilizând informaţiile în scopul identificãrii problemelor de sãnãtate ale acesteia;
h) identificã problemele de sãnãtate publicã sau ameninţãri la adresa sãnãtãţii unei comunitãţi;
i) rezolvã problemele de sãnãtate publicã apãrute în rândul persoanelor aparţinând grupurilor defavorizate;
j) elaboreazã studii asupra problemelor de sãnãtate ale populaţiei din teritoriul dat;
k) stabilesc relaţii de colaborare cu instituţii şi organizaţii, în vederea desfãşurãrii de acţiuni comune în domeniul sãnãtãţii publice;
l) coordoneazã activitatea serviciilor de ambulanţã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
m) organizeazã şi coordoneazã asistenţa medicalã în caz de calamitãţi, catastrofe şi alte situaţii deosebite;
n) autorizeazã furnizorii de servicii de asistenţã medicalã prespitaliceascã şi de transport sanitar care funcţioneazã în plan teritorial;
o) evalueazã şi autorizeazã din punct de vedere sanitar, conform prevederilor legale, unitãţile sanitare din teritoriu;
p) constituie şi gestioneazã rezerva antiepidemicã la nivel judeţean;
q) colaboreazã cu autoritãţile locale în aplicarea reglementãrilor din domeniul sãnãtãţii publice, în condiţiile legii;
r) organizeazã culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale de la unitãţile sanitare publice sau private şi transmit rapoarte statistice lunare cãtre instituţiile desemnate sã centralizeze aceste informaţii;
s) întocmesc rapoarte anuale privind starea de sãnãtate a comunitãţii, pe care le înainteazã Ministerului Sãnãtãţii Publice, precum şi partenerilor instituţionali la nivel local;
t) coordoneazã, la nivel local, implementarea activitãţilor ce decurg din obligaţiile asumate prin Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeanã şi planurile de implementare a actelor comunitare referitoare la domeniul sãnãtãţii;
u) încheie contracte cu furnizorii de servicii medicale pentru servicii de sãnãtate publicã;
v) prin serviciul programe de sãnãtate judeţean/regional, încheie contracte de prestãri de servicii cu medicii de familie pentru realizarea evidenţei continue a tratamentului şi monitorizarea pacienţilor cuprinşi în unele programe de sãnãtate;
w) colecteazã şi înregistreazã datele privind tipurile, cantitatea şi modul de gestionare a deşeurilor generate în unitãţile medicale din zonele din jurisdicţie.
ART. 3
La cererea unor persoane fizice sau juridice, autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, efectueazã, potrivit dispoziţiilor legale, servicii de sãnãtate publicã pentru care se percep tarife potrivit actelor normative în vigoare.
ART. 4
Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti avizeazã şi supun aprobãrii conducerii Ministerului Sãnãtãţii Publice propunerile unitãţilor sanitare privind structura organizatoricã, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirilor acestora.
ART. 5
Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti îndrumã şi coordoneazã activitatea de sãnãtate publicã a cabinetelor medicale de medicinã de familie şi a celor de specialitate din ambulatoriu, indiferent de forma de organizare a acestora, iar în cazul în care constatã încãlcãri ale reglementãrilor în vigoare referitoare la sãnãtatea publicã, aplicã mãsurile ce se impun, în condiţiile legii.
ART. 6
Veniturile realizate de autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, constituie venituri proprii, care se folosesc în condiţiile legii.
ART. 7
Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti desemneazã reprezentanţi în consiliul consultativ al spitalelor publice.
ART. 8
Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti afişeazã pe site-ul lor proiectul bugetelor de venituri şi cheltuieli ale spitalelor publice şi analizeazã execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli lunare şi trimestriale, pe care le înainteazã Ministerului Sãnãtãţii Publice.
ART. 9
Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti participã la coordonarea acordãrii primului ajutor calificat împreunã cu inspectoratele pentru situaţii de urgenţã şi cu alte structuri ale Ministerului Sãnãtãţii Publice.
ART. 10
Prin Serviciul programe de sãnãtate autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti asigurã implementarea şi finanţarea, în funcţie de sursa de venit, a programelor naţionale de sãnãtate la nivel local.
ART. 11
Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti asigurã şi rãspund atât de activitatea de promovare a sãnãtãţii, prevenţie şi profilaxie în teritoriul arondat, cât şi de activitatea privind asistenţa comunitarã.

CAP. II
Atribuţii specifice

ART. 12
Directorul executiv al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã şi controleazã implementarea şi realizarea programelor naţionale de sãnãtate pe care le deruleazã în teritoriul arondat, în scopul îndeplinirii obiectivelor şi realizãrii indicatorilor prin desfãşurarea activitãţilor specifice la nivel local;
b) colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce revin autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
c) evalueazã anual rezultatele activitãţii şi propune strategiile pentru ameliorarea stãrii de sãnãtate a populaţiei din teritoriu;
d) informeazã Ministerul Sãnãtãţii Publice şi autoritãţile administraţiei publice locale asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei şi asupra concluziilor care rezultã din evaluare, periodic şi ori de câte ori considerã necesar;
e) desemneazã reprezentanţii autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti în consiliile consultative ale spitalelor publice, conform prevederilor legale în vigoare;
f) propune conducerii Ministerului Sãnãtãţii Publice mãsuri pentru îmbunãtãţirea activitãţii managerilor de spital, în cazul constatãrii nerealizãrii indicatorilor prevãzuţi în contractul de management;
g) analizeazã starea de sãnãtate a populaţiei din teritoriul arondat, în scopul identificãrii principalelor probleme de sãnãtate publicã, şi alocã prioritar resursele de care dispune pentru intervenţiile cu cea mai mare eficienţã în ameliorarea stãrii de sãnãtate;
h) coordoneazã elaborarea raportului anual al stãrii de sãnãtate a comunitãţii;
i) coordoneazã planul de implementare a legislaţiei şi de consolidare instituţionalã la nivel local;
j) coordoneazã elaborarea planului de intervenţie în caz de calamitãţi, dezastre, epidemii sau alte situaţii speciale stabilite de Ministerul Sãnãtãţii Publice;
k) coordoneazã activitatea de audit public intern din cadrul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi auditul public intern exercitat la nivelul spitalelor aflate în coordonare teritorialã, conform legii, în cazul în care nu este organizatã o astfel de structurã specializatã în cadrul spitalului respectiv;
l) elaboreazã şi coordoneazã implementarea programelor locale de sãnãtate în concordanţã cu prioritãţile de sãnãtate publicã identificate la nivel local;
m) evalueazã anual rezultatele activitãţii în domeniul medical şi adapteazã strategiile de intervenţie pentru ameliorarea stãrii de sãnãtate a populaţiei din teritoriu;
n) nominalizeazã personalul din cadrul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice din domeniul relaţiilor publice şi al comunicãrii;
o) constituie, prin decizie, unitãţi de implementare judeţene pentru programele de sãnãtate derulate la nivel judeţean;
p) în calitate de ordonator secundar de credite, aprobã angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în condiţiile legii;
q) propune Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu avizul consiliului judeţean sau al consiliului local, dupã caz, înfiinţarea ori desfiinţarea spitalelor publice;
r) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea Ministerului Sãnãtãţii Publice.
ART. 13
Directorul executiv adjunct medical al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã implementarea la nivel local a strategiilor de sãnãtate elaborate de Ministerul Sãnãtãţii Publice, referitoare la asigurarea asistenţei medicale a populaţiei;
b) evalueazã necesarul de servicii medicale curative la nivel de judeţ, pe domenii de asistenţã medicalã, şi participã alãturi de furnizorii de servicii medicale şi casele de asigurãri de sãnãtate la încheierea contractelor între aceştia din urmã;
c) participã cu date specifice la elaborarea rapoartelor privind starea de sãnãtate a comunitãţii şi a situaţiei privind necesarul de servicii de sãnãtate pentru populaţia din teritoriul arondat;
d) participã la elaborarea strategiei de dezvoltare a serviciilor de sãnãtate la nivel local, pe baza nevoilor de sãnãtate ale populaţiei şi în conformitate cu strategiile de sãnãtate stabilite de Ministerul Sãnãtãţii Publice;
e) organizeazã reţeaua unitãţilor sanitare publice din teritoriu în vederea asigurãrii eficienţei şi calitãţii actului medical, cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii Publice;
f) îndrumã şi coordoneazã modul de organizare a activitãţii cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare, şi a unitãţilor sanitare din subordinea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, iar în cazul în care se constatã nerespectarea prevederilor legale în vigoare, aplicã mãsurile legale corespunzãtoare;
g) participã la coordonarea şi implementarea la nivel local a programelor naţionale de sãnãtate;
h) asigurã coordonarea şi integrarea serviciilor de îngrijire la domiciliu şi a serviciilor furnizate la nivel comunitar;
i) evalueazã, coordoneazã şi monitorizeazã serviciile medicale furnizate în cadrul reţelei de asistenţã medicalã primarã, al reţelei ambulatorii de specialitate, precum şi al reţelei de asistenţã de urgenţã prespitaliceascã şi spitaliceascã;
j) participã la elaborarea planului de intervenţie în caz de dezastre şi epidemii;
k) rãspunde de organizarea şi actualizarea permanentã a evidenţei unitãţilor sanitare publice şi private din teritoriu;
l) analizeazã nevoile de servicii medicale ale populaţiei şi propune spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii Publice modificarea structurii unitãţilor sanitare din subordine;
m) analizeazã şi înainteazã directorului executiv al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti propunerile conducerilor unitãţilor din subordine privind structura organizatoricã, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirii, în vederea aprobãrii de cãtre Ministerul Sãnãtãţii Publice, cu avizul consiliului judeţean sau al consiliului local, dupã caz;
n) rãspunde de organizarea şi actualizarea evidenţei medicilor din teritoriu;
o) organizeazã culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale primite de la unitãţile sanitare publice sau private şi rãspunde de transmiterea rapoartelor statistice lunare cãtre instituţiile desemnate în acest scop;
p) asigurã informarea personalului medical în legãturã cu normele de eticã profesionalã şi deontologie medicalã şi informarea pacienţilor cu privire la drepturile şi îndatoririle acestora;
q) organizeazã evidenţa parteneriatelor public-private şi asigurã sprijin local în implementarea strategiei Ministerului Sãnãtãţii Publice de participare a sectorului privat la îmbunãtãţirea performanţei sectorului sanitar;
r) reprezintã autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti în comisiile paritare organizate la nivel judeţean;
s) colaboreazã cu autoritãţile administraţiei locale în desfãşurarea activitãţilor medicale furnizate prin unitãţile de asistenţã medico-socialã şi asigurã îndrumarea metodologicã în acordarea serviciilor medicale în aceste unitãţi;
t) analizeazã şi rezolvã sesizãrile şi reclamaţiile referitoare la asigurarea asistenţei medicale a populaţiei.
ART. 14
Directorul executiv adjunct de sãnãtate publicã al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã şi rãspunde de activitãţile de epidemiologie, igienã, medicina muncii şi educaţie pentru sãnãtate desfãşurate la nivel teritorial;
b) evalueazã, coordoneazã şi monitorizeazã activitatea de medicinã preventivã desfãşuratã de furnizorii de servicii medicale, indiferent de forma de organizare, iar în cazul în care se constatã nerespectarea prevederilor legale în vigoare, aplicã mãsurile legale;
c) evalueazã nevoile de servicii medicale preventive la nivel judeţen şi fundamenteazã bugetul necesar desfãşurãrii acestora;
d) coordoneazã la nivel teritorial şi rãspunde de desfãşurarea activitãţilor antiepidemice în situaţii de urgenţã;
e) coordoneazã şi controleazã modul de constituire, gestionare şi reîntregire a rezervei antiepidemice judeţene;
f) coordoneazã şi rãspunde de desfãşurarea programului judeţean de imunizãri, evalueazã necesarul de vaccinuri şi controleazã modul de gestionare a acestora;
g) organizeazã culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale din domeniul sãu de competenţã, primite de la unitãţile sanitare publice sau private, şi rãspunde de transmiterea rapoartelor statistice lunare cãtre instituţiile desemnate în acest scop;
h) aprobã, dupã caz, referatele de evaluare a unitãţilor/activitãţilor supuse avizãrii/autorizãrii sanitare;
i) coordoneazã activitãţile de consultanţã de specialitate la cererea terţilor;
j) participã la elaborarea Raportului stãrii de sãnãtate a comunitãţii şi a Raportului stãrii de sãnãtate în relaţie cu factorii de risc din mediul de viaţã şi muncã;
k) participã la îndeplinirea planurilor de acţiuni privind implementarea legislaţiei şi de consolidare instituţionalã în plan judeţean sau local;
l) coordoneazã la nivel local programe de promovare a sãnãtãţii şi educaţiei pentru sãnãtate;
m) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea Ministerului Sãnãtãţii Publice.
ART. 15
Directorul executiv adjunct financiar-contabil al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã activitatea de elaborare, finanţare, execuţie şi raportare a indicatorilor financiari din bugetul de venituri şi cheltuieli al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi al unitãţilor din subordine;
b) asigurã respectarea disciplinei financiare şi bugetare la nivelul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti şi controleazã aceste activitãţi la nivelul unitãţilor din subordine;
c) rãspunde de organizarea şi ţinerea la zi a contabilitãţii patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;
d) rãspunde de realitatea şi exactitatea datelor cuprinse în situaţiile financiare centralizate trimestriale şi anuale, precum şi de prezentarea acestora la termenul stabilit de organul ierarhic superior;
e) coordoneazã activitatea Serviciului (biroului) investiţii, aprovizionare, întreţinere şi administrativ.

Atribuţii generale
ART. 16
Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, au urmãtoarele atribuţii generale şi specifice pe domenii:
A. În domeniul resurselor umane
Serviciul (biroul) resurse umane, normare, organizare, salarizare (RUNOS):
a) aplicã normele Ministerului Sãnãtãţii Publice privind formarea, încadrarea, transferul şi detaşarea medicilor, farmaciştilor, biologilor, chimiştilor şi biochimiştilor la nivelul autoritãţii de sãnãtate publicã; coordoneazã şi verificã aplicarea acestor norme la nivelul unitãţilor sanitare cu personalitate juridicã subordonate;
b) îndrumã şi verificã în unitãţile sanitare subordonate aplicarea legislaţiei în vigoare referitoare la încadrarea, salarizarea, promovarea şi acordarea tuturor celorlalte drepturi salariale privind salariul de merit, indemnizaţia de conducere, sporul de vechime, sporul pentru condiţii deosebite de muncã, încadrarea personalului care îşi desfãşoarã activitatea în locuri de muncã cu condiţii speciale şi deosebite, salarizarea gãrzilor;
c) verificã modul de organizare şi desfãşurare a concursurilor la nivelul unitãţilor sanitare cu personalitate juridicã din subordine pentru toate categoriile de personal;
d) monitorizeazã numãrul maxim de personal pe categorii pentru unitãţile sanitare publice;
e) întocmeşte rapoarte statistice privind numãrul şi drepturile de personal şi le înainteazã periodic şi la solicitare Institutului Naţional de Statisticã, Ministerului Sãnãtãţii Publice, Centrului naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi informatic în domeniul sãnãtãţii;
f) întocmeşte statul de funcţii pentru aparatul propriu, în vederea aprobãrii de cãtre Ministerul Sãnãtãţii Publice, precum şi lucrãrile privind modificarea şi completarea acestuia;
g) solicitã Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu avizul direcţiilor coordonatoare, aprobarea organizãrii concursului pentru ocuparea şi publicarea posturilor vacante de medici, farmacişti, biologi, chimişti şi biochimişti din aparatul propriu, conform reglementãrilor legale în vigoare;
h) participã la organizarea concursurilor şi examenelor pentru obţinerea de grade şi trepte profesionale, precum şi de intrare în rezidenţiat; participã la organizarea concursurilor şi examenelor pentru unitãţile sanitare cu personalitate juridicã din subordine, potrivit legii;
i) asigurã participarea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin reprezentanţii sãi în comisiile paritare organizate la nivel judeţean, pentru stabilirea necesarului de medici;
j) aplicã prevederile legale în domeniul monitorizãrii funcţiei publice:
1. elaboreazã şi transmit la Ministerul Sãnãtãţii Publice documentaţia necesarã în vederea elaborãrii planului anual de ocupare a funcţiilor publice generale şi specifice;
2. elaboreazã şi transmit la Ministerul Sãnãtãţii Publice situaţia funcţiilor publice generale şi specifice ale personalului contractual, pe nivel de studii, grade şi trepte profesionale, în vederea elaborãrii anexei la legea bugetului de stat;
3. transmit lunar, la solicitarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, situaţia privind respectarea codului de conduitã al funcţionarilor publici, inclusiv regimul incompatibilitãţilor şi al conflictului de interese;
4. transmit, la solicitarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, actualizarea bazei de date în ceea ce priveşte funcţiile şi funcţionarii publici proprii;
k) la solicitarea conducerii unitãţilor sanitare din subordine elaboreazã documentaţia privind structura organizatoricã, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului sau a denumirii, pe care o înainteazã directorului executiv adjunct medical;
l) pentru unitãţile sanitare publice din subordine aprobã statele de funcţii, cu încadrarea în normativele de personal în vigoare.
B. În domeniul juridic
Biroul juridic:
a) avizeazã, la cererea conducerii, actele care pot angaja rãspunderea patrimonialã a persoanei juridice, precum şi orice alte acte care produc efecte juridice;
b) participã la comisia localã de coordonare a activitãţii de privatizare;
c) participã la negocierea şi încheierea contractelor;
d) redacteazã cererile de chemare în judecatã, de exercitare a cãilor de atac, modificã, renunţã la pretenţii şi cãi de atac, cu aprobarea conducerii autoritãţii de sãnãtate publicã;
e) reprezintã şi apãrã interesele persoanei juridice în faţa organelor administraţiei de stat, a instanţelor judecãtoreşti, a altor organe cu caracter jurisdicţional, precum şi în cadrul oricãrei proceduri prevãzute de lege, în baza delegaţiei date de conducerea persoanei juridice;
f) participã la negocierea de înţelegeri internaţionale privind domeniul de activitate în care funcţioneazã sau, dupã caz, avizeazã asemenea înţelegeri;
g) se preocupã de obţinerea titlurilor executorii şi sesizeazã directorul executiv adjunct financiar-contabil în vederea luãrii mãsurilor necesare pentru realizarea executãrii silite a drepturilor de creanţã, iar pentru realizarea altor drepturi sesizeazã organul de executare silitã competent;
h) urmãreşte, semnaleazã şi transmite organelor de conducere şi serviciilor interesate noile acte normative apãrute şi atribuţiile ce le revin din acestea;
i) contribuie prin întreaga activitate la asigurarea respectãrii legii, apãrarea proprietãţii publice şi private a statului aflate în administrarea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, a unitãţilor din subordine, precum şi la buna gospodãrire a mijloacelor materiale şi financiare din patrimoniu;
j) semnaleazã organelor competente cazurile de aplicare neuniformã a actelor normative şi, cînd este cazul, face propuneri corespunzãtoare;
k) analizeazã, împreunã cu compartimentul financiar-contabil şi cu alte compartimente interesate, modul în care sunt respectate dispoziţiile legale în desfãşurarea activitãţii unitãţilor şi cauzele care genereazã prejudicii aduse avutului public sau infracţiuni. Întocmeşte constatãri şi propune luarea mãsurilor necesare în vederea întãririi ordinii şi disciplinei, prevenirea încãlcãrii legilor şi a oricãror alte abateri;
l) asigurã transmiterea cãtre unitãţile sanitare din subordine a tuturor ordinelor ministrului sãnãtãţii publice, circularelor şi instrucţiunilor tehnice elaborate de Ministerul Sãnãtãţii Publice;
m) realizeazã evidenţa actelor normative cu aplicare în sistemul sanitar, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi a celor cu caracter general sau privind probleme financiar-contabile ce se regãsesc în activitatea autoritãţii de sãnãtate publicã ori a unitãţilor subordonate;
n) asigurã consultanţã juridicã tuturor compartimentelor autoritãţii, precum şi unitãţilor sanitare publice din subordine;
o) asigurã informarea personalului privind actele normative din domeniul de activitate al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti nou-apãrute;
p) îndeplineşte orice alte lucrãri cu caracter juridic.
C. În domeniul auditului public intern
Serviciul (biroul) de audit public intern
1. Este structura de audit din cadrul autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã proiectul planului de audit public intern;
b) efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale instituţiei proprii sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţã şi eficacitate;
c) efectueazã activitãţi de audit public intern exercitat asupra activitãţilor desfãşurate în cadrul unitãţilor sanitare subordonate, precum şi al spitalelor cu mai puţin de 400 de paturi;
d) informeazã structura de audit public intern din Ministerul Sãnãtãţii Publice despre recomandãrile neînsuşite de conducãtorul unitãţii publice auditate, precum şi despre consecinţele acestora;
e) raporteazã periodic directorului executiv al autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi structurii de audit public intern din Ministerul Sãnãtãţii Publice cu privire la constatãrile, concluziile şi recomandãrile rezultate din activitãţile sale de audit;
f) elaboreazã raportul anual al activitãţilor de audit public intern îl înainteazã pânã la data de 15 ianuarie a anului în curs pentru anul expirat cãtre structura de audit public intern din Ministerul Sãnãtãţii Publice;
g) raporteazã imediat conducãtorului unitãţii publice şi structurii de control intern abilitate, în cazul identificãrii unor neregularitãţi sau posibile prejudicii;
h) contribuie, împreunã cu persoanele împuternicite din autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã şi a municipiului Bucureşti, la activitatea de elaborare a ghidurilor de practicã medicalã.
2. Serviciul (biroul) de audit public intern nu poate fi implicat în elaborarea procedurilor de control intern şi în desfãşurarea activitãţilor supuse auditului public intern.
D. În domeniul informaticii şi biostatisticii medicale
Serviciul de informaticã şi biostatisticã medicalã:
a) este responsabil pentru organizarea bazei de date judeţene, verificarea şi codificarea informaţiilor medicale;
b) pune la dispoziţie tuturor structurilor interne interesate toate datele solicitate şi pune la dispoziţie structurilor externe ale autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti date statistice medicale, cu acordul conducãtorului autoritãţii;
c) colaboreazã cu celelalte structuri ale autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, şi a municipiului Bucureşti pe probleme legate de informaticã medicalã;
d) transmite informãri operative (în timp real) persoanelor cu atribuţii de decizie;
e) colaboreazã cu structurile responsabile pentru supravegherea/controlul bolilor transmisibile şi netransmisibile în realizarea rapoartelor periodice, precum şi a prognozelor;
f) organizeazã sistemul de evidenţã primarã şi raportarea statisticã sanitarã la nivelul cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare a unitãţilor sanitare;
g) verificã datele raportate cu evidenţele primare şi centralizatoare;
h) centralizeazã dãrile de seamã de la nivelul judeţului şi centralizatoarele de activitate şi morbiditate trimestriale şi anuale;
i) verificã şi centralizeazã dãrile de seamã privind morbiditatea cu incapacitate temporarã de muncã, calcularea indicatorilor de gravitate şi durata medie pe ramuri de producţie, calcularea indicatorilor incapacitãţii şi compararea lor cu perioadele anterioare similare (date comparabile);
j) codificã cauzele de deces, în conformitate cu obligaţiile Ministerului Sãnãtãţii Publice, în buletinele de deces şi de nãscut mort, conform legislaţiei de stare civilã a populaţiei;
k) verificã şi codificã fişele de decese sub un an, decese perinatale, fişele cu decese materne şi le comparã ca numãr şi cauzã de deces cu cele care circulã prin sistemul informaţional al Institutului Naţional de Statisticã;
l) organizeazã cursurile de perfecţionare a personalului de statisticã şi instruirea cu privire la codificarea morbiditãţii, a incapacitãţii temporare de muncã şi buna completare a evidenţelor şi dãrilor de seamã, precum şi arhivarea formularelor statistice în conformitate cu indicatorul termenelor de pãstrare a documentelor;
m) centralizeazã, verificã şi transmite la Centrul naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi informatic în domeniul sãnãtãţii dãrile de seamã de stat ale Institutului Naţional de Statisticã (unitãţi, paturi, personal, activitãţi) la datele fixate;
n) ţine evidenţa şi raporteazã mişcarea personalului medical pe unitãţi, specialitãţi medicale, sexe şi vârstã şi actualizeazã permanent registrul naţional;
o) participã concret la toate studiile şi anchetele medicale de sãnãtate organizate de Centrul naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi informatic în domeniul sãnãtãţii, pentru aflarea opiniei populaţiei privind calitatea şi necesarul de asistenţã medicalã, opinia specialiştilor privind structura reţelei sanitare, necesarul de medicamente şi necesarul de personal medico-sanitar etc.;
p) colaboreazã cu celelalte compartimente şi servicii ale autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti pe probleme legate de informaticã şi biostatisticã medicalã, realizarea registrelor de boli cronice sau altor registre a cãror realizare este în responsabilitatea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti;
q) primeşte raportãrile legate de activitatea spitalelor, constituie baza de date la nivel judeţean, le transmite Ministerului Sãnãtãţii Publice, pentru decizii majore de politicã sanitarã şi pentru raportãrile necesare organismelor Uniunii Europene şi Organizaţiei Mondiale a Sãnãtãţii;
r) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv al autoritãţii de sãnãtate publicã.
E. Registraturã şi secretariat:
a) asigurã evidenţa unitãţilor din subordine: denumire, nominalizarea conducerilor, adresele complete şi numerele de telefon ale unitãţilor şi conducerilor acestora (inclusiv numerele de telefon de la domiciliu - fixe sau mobile);
b) asigurã evidenţa autoritãţilor publice locale şi centrale, precum şi a persoanelor din conducerea acestora (numele, prenumele, funcţia, adresa de reşedinţã, numerele de telefon etc.);
c) înregistreazã lucrãrile transmise de conducerea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de serviciile din structura acesteia cãtre petenţi şi alte autoritãţi, precum şi cele primite la conducerea autoritãţii şi ţine evidenţa repartizãrii acestora, urmãrind rezolvarea lor în termenele stabilite;
d) înscrie în registrul specific persoanele venite în audienţã la conducerea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, problemele prezentate de cãtre acestea şi soluţiile date;
e) înregistreazã şi ţine evidenţa lucrãrilor primite sau transmise prin fax;
f) asigurã transmiterea corespondenţei de la autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã şi a municipiului Bucureşti, inclusiv modul de trimitere;
g) întocmeşte evidenţa deplasãrilor în teren ale salariaţilor autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
h) pãstreazã secretul de serviciu;
i) îndeplineşte şi alte sarcini dispuse de conducerea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
F. În domeniul relaţiilor cu publicul şi al comunicãrii
Compartimentul relaţii cu publicul şi comunicare are urmãtoarele atribuţii:
1. în domeniul relaţiilor publice:
a) colaboreazã cu direcţiile de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii Publice în realizarea obiectivelor de comunicare prin mass-media ori prin mijloacele proprii ale autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti;
b) evalueazã imaginea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi a unitãţilor sanitare şi stabileşte mãsurile pentru îmbunãtãţirea acesteia;
c) asigurã desfãşurarea optimã a activitãţii de relaţii publice;
d) asigurã informarea permanentã referitoare la principalele activitãţi ale autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, privind în mod deosebit derularea reformei în sistemul sanitar;
e) asigurã o legãturã permanentã între comunitate şi autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã şi a municipiului Bucureşti, organizând dupã un program stabilit activitatea de audienţe pentru populaţie; asigurã informarea populaţiei (prin intermediul spitalelor, al unitãţilor sanitare ambulatorii şi al mass-media) privind programul sãptãmânal de audienţã al Ministerului Sãnãtãţii Publice;
f) desfãşoarã activitatea de analizã a cererilor cetãţenilor şi disponibilizeazã toate informaţiile necesare pentru soluţionarea problemelor prezentate sau solicitate; urmãreşte şi sprijinã totodatã soluţionarea legalã şi în termen a cererilor, petiţiilor etc. primite de la Ministerul Sãnãtãţii Publice şi transmise la autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã şi a municipiului Bucureşti, precum şi comunicarea cãtre minister a modului de soluţionare a scrisorilor respective;
g) realizeazã legãtura dintre cetãţean şi unitãţile sanitare din subordine pentru clarificarea tuturor problemelor în vederea rezolvãrii cererii solicitantului;
h) realizeazã legãtura dintre persoanele defavorizate şi instituţii specializate în asistenţa acestora;
i) realizeazã legãtura dintre persoanele defavorizate care necesitã efectuarea tratamentului în strãinãtate şi conducerea autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, în vederea elaborãrii documentaţiilor necesare;
j) informaţiile care constituie secrete de stat şi de serviciu vor fi accesate şi gestionate conform standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate;
2. în domeniul relaţiilor cu prefectura, consiliul judeţean, cu alte organe ale administraţiei publice locale şi centrale, sindicate şi cu organisme neguvernamentale:
a) organizeazã legãtura dintre autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã şi a municipiului Bucureşti şi prefecturã, consiliul judeţean, primãriile locale şi organizaţiile neguvernamentale;
b) asigurã legãtura dintre conducerea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţeanã şi a municipiului Bucureşti şi sindicate în vederea analizei şi soluţionãrii, conform legislaţiei în vigoare, a revendicãrilor sindicale;
c) comunicã Ministerului Sãnãtãţii Publice date privind:
(i) adresa autoritãţii de sãnãtate publicã judeţeanã şi a municipiului Bucureşti, numele şi prenumele persoanelor din conducere, numãrul de telefon şi de fax (inclusiv e-mail); pentru directori, numãrul de mobil şi numãrul de telefon de la domiciliul acestora;
(ii) denumirea şi adresa spitalelor din teritoriu, numele şi prenumele directorilor, numãrul de telefon şi de fax (inclusiv de mobil);
(iii) denumirea şi adresa altor unitãţi importante din teritoriu, numele şi prenumele conducãtorilor, numãrul de telefon (inclusiv de mobil);
(iv) modificãrile ce intervin în datele comunicate.
G. În domeniul programelor de sãnãtate
În structura autoritãţii de sãnãtate publicã la nivel judeţean, precum şi regional se organizeazã Serviciul de programe de sãnãtate regional şi judeţean, având urmãtoarele atribuţii:
1. Serviciul de programe de sãnãtate regional din cadrul autoritãţii de sãnãtate publicã aflate în municipiul desemnat conform legii ca centru regional, prevãzutã în anexa nr. 3, are atribuţiile prevãzute la pct. 2 şi, în plus, urmãtoarele atribuţii:
a) este subordonat metodologic Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sãnãtate;
b) asigurã monitorizarea şi coordonarea la nivel regional a programelor de sãnãtate, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sãnãtate;
c) elaboreazã anual rapoarte privind starea de sãnãtate a populaţiei din teritoriul arondat, conform metodologiilor şi indicatorilor stabiliţi de Uniunea Europeanã;
d) analizeazã trimestrial şi anual indicatorii programelor de sãnãtate primiţi de la autoritãţile de sãnãtate publicã din teritoriul arondat, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sãnãtate;
e) solicitã autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori de câte ori este nevoie, date suplimentare de raportare privind programul finanţat din bugetul de stat şi al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;
f) transmite Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sãnãtate propuneri privind modul de îmbunãtãţire a derulãrii programelor de sãnãtate la nivel regional;
g) analizeazã starea de sãnãtate a populaţiei la nivel regional şi stabileşte prioritãţile specifice regiunii, pe care le transmite Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sãnãtate;
h) propune Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sãnãtate includerea unor activitãţi noi în structura programelor, pe baza problemelor de sãnãtate publicã identificate;
i) în realizarea atribuţiilor sale poate colabora direct cu unitãţile judeţene de implementare a programelor de sãnãtate, precum şi cu institutele de sãnãtate publicã şi cu institutele de specialitate din teritoriul arondat;
j) poate stabili colaborãri interinstituţionale, la nivel regional, cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale la nivel regional, pentru asigurarea îngrijirilor medicale integrate la nivel de pacient şi a corelãrii activitãţilor din cadrul programelor naţionale de sãnãtate cu alte iniţiative, finanţate din alte surse;
k) primeşte şi prelucreazã datele din registrele de boalã colectate la nivel regional;
l) furnizeazã informaţii de interes public cu privire la starea de sãnãtate a populaţiei din teritoriul arondat, domeniile prioritare de acţiune şi activitãţile specifice din cadrul programului naţional de sãnãtate.
2. Serviciul programe de sãnãtate judeţean:
a) este subordonat metodologic Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sãnãtate;
b) asigurã monitorizarea şi implementarea programelor la nivel judeţean;
c) colecteazã trimestrial şi anual indicatorii programelor de sãnãtate de la unitãţile sanitare, pe care îi transmite Serviciului de programe de sãnãtate la nivel regional, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sãnãtate;
d) analizeazã indicatorii de morbiditate şi mortalitate legaţi de evoluţia bolilor netransmisibile în judeţ, inclusiv anii potenţiali de viaţã pierduţi;
e) colaboreazã cu Serviciul de informaticã şi biostatisticã medicalã;
f) primeşte anual, trimestrial şi ori de câte ori este nevoie de la casa de asigurãri de sãnãtate judeţeanã sau a municipiului Bucureşti analiza modului în care a fost derulat programul de sãnãtate cu scop curativ;
g) solicitã unitãţilor sanitare ori de câte ori este nevoie date suplimentare de raportare privind programul de sãnãtate finanţat din bugetul de stat şi al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;
h) face propuneri cãtre conducerea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţeanã şi a municipiului Bucureşti, privind fondurile specifice necesare derulãrii programelor de sãnãtate la nivel judeţean;
i) face propuneri cãtre autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã şi a municipiului Bucureşti, privind modul de derulare a programelor de sãnãtate la nivel judeţean;
j) asigurã repartizarea fondurilor alocate pe program la nivelul judeţului, pe baza unor criterii obiective;
k) primeşte propuneri privind îmbunãtãţirea modului de derulare a progamului de sãnãtate la unitãţile judeţene de implementare a programelor;
l) asigurã corelarea programelor naţionale de sãnãtate cu alte iniţiative şi programe de sãnãtate, finanţate din alte surse;
m) formeazã, la nivelul unitãţilor judeţene de implementare a programului de sãnãtate, echipe interdisciplinare de experţi locali, dupã caz (medici specialişti, medici de familie, asistenţi comunitari, asistenţi sociali, mediatori comunitari etc.);
n) stabileşte colaborãri interinstituţionale, prin intermediul unitãţilor judeţene de implementare a programelor de sãnãtate, cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale la nivel local, pentru asigurarea îngrijirilor medicale integrate la nivel de pacient şi a corelãrii programului naţional de sãnãtate cu alte iniţiative şi programe de sãnãtate, finanţate din alte surse;
o) gestioneazã la nivel judeţean registrele naţionale de boli netransmisibile.

Atribuţii specifice
I. În domeniul educãrii/informãrii/comunicãrii
Biroul (compartimentul) de promovare a sãnãtãţii:
a) furnizeazã informaţii cãtre populaţie referitoare la prevenirea bolilor şi la promovarea sãnãtãţii;
b) dezvoltã la nivel local programe de promovare a sãnãtãţii şi educaţie pentru sãnãtate, în funcţie de prioritãţile locale;
c) elaboreazã proiecte în parteneriat cu autoritãţile locale, reprezentanţii în teritoriu ai altor ministere, organizaţii neguvernamentale şi reprezentanţe internaţionale, în vederea soluţionãrii problemelor comunitare;
d) informeazã autoritãţile locale despre activitãţile de promovare a sãnãtãţii şi coopteazã reprezentanţii acestora în implementarea respectivelor activitãţi;
e) furnizeazã servicii de formare în educaţia pentru sãnãtate, în colaborare şi sub îndrumarea Centrului Naţional de Promovare a Sãnãtãţii din cadrul Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar, servicii adresate formatorilor din cadrul şi din afara sistemului de sãnãtate;
f) elaboreazã, editeazã şi asigurã multiplicarea de materiale publicitare specifice;
g) monitorizeazã şi supravegheazã realizarea corectã şi completã a conţinutului materialelor de promovare a sãnãtãţii ce fac obiectul eventualelor contracte cu furnizori de servicii în cadrul domeniilor specifice de activitate, la nivelul judeţului.

II. În domeniul supravegherii şi controlului bolilor
1. Serviciul de supraveghere şi control al bolilor transmisibile:
a) participã la funcţionarea reţelei naţionale de supraveghere a bolilor transmisibile şi la cel de alertã şi rãspuns rapid;
b) coordoneazã, controleazã şi evalueazã programul de imunizãri desfãşurat în teritoriu şi verificã registrele de vaccinãri;
c) fundamenteazã necesarul de material biologic pentru imunizarea grupelor catagrafiate şi verificã în teritoriu condiţiile de depozitare a vaccinului şi efectuarea vaccinãrii;
d) coordoneazã activitãţile specifice privind supravegherea şi controlul bolilor transmisibile;
e) colecteazã şi analizeazã, verificã şi gestioneazã datele privind bolile transmisibile de la toate sursele existente în teritoriu;
f) supravegheazã modul în care medicii de familie efectueazã colectarea şi transmiterea datelor necesare supravegherii bolilor transmisibile, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
g) efectueazã investigaţiile epidemiologice, identificã şi coordoneazã mãsurile necesare pentru limitarea focarelor de boalã transmisibilã în colectivitãţi, puse în aplicare în colaborare cu alte structuri cu atribuţii specifice sau cu autoritãţi locale;
h) asigurã diseminarea periodicã a datelor privind bolile transmisibile rezultate din analiza şi interpretarea acestora cãtre sursele de la care au provenit şi cãtre autoritãţi;
i) desfãşoarã îndrumarea metodologicã şi profesionalã a unitãţilor sanitare din teritoriu, la solicitare, în probleme de infecţii nosocomiale;
j) intervine şi efectueazã expertiza de specialitate, în cazul unor focare epidemice nosocomiale sau în situaţii de risc declarat, la solicitarea unitãţii ori prin autosesizare;
k) efectueazã, la cererea terţilor, consultanţã de specialitate;
l) participã la elaborarea, prin personalul de specialitate cu studii superioare, a referatelor de evaluare a unitãţilor sanitare în vederea avizãrii/autorizãrii sanitare;
m) verificã şi aplicã mãsurile de protecţie sanitarã a frontierelor de stat privind bolile transmisibile;
n) pune la dispoziţie structurii interne de statisticã datele solicitate;
o) desfãşoarã activitãţi specifice în cadrul planurilor de intervenţie în situaţii de urgenţã;
p) coordoneazã studii populaţionale privind evoluţia bolilor transmisibile în teritoriul dat;
q) coordoneazã instruirea personalului din unitãţile medicale publice şi private, pe probleme de prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale;
r) organizeazã activitatea de supravehgere şi combatere a vectorilor de importanţã medicalã;
s) monitorizeazã situaţia infecţiilor nosocomiale din unitãţile sanitare din teritoriu;
t) îndeplineşte alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sãnãtate publicã.
În cadrul Serviciului de supraveghere şi control al bolilor transmisibile funcţioneazã Compartimentul de produse antiepidemice, care are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã depozitarea şi distribuirea în teritoriul arondat a vaccinurilor şi a celorlalte produse biologice şi materiale necesare desfãşurãrii activitãţii de medicinã preventivã;
b) asigurã depozitarea şi livrarea produselor DDD necesare intervenţiei în focarele de boli transmisibile;
c) asigurã aprovizionarea laboratoarelor proprii şi a altor unitãţi sanitare cu medii de culturã, seruri de diagnostic, sticlãrie, reactivi, kit-uri şi alte materiale consumabile, în vederea realizãrii activitãţilor cuprinse în programele de medicinã preventivã;
d) asigurã depozitarea şi distribuirea în teritoriul arondat a produselor din componenţa rezervei antiepidemice în caz de calamitate;
e) îndeplineşte şi alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sãnãtate publicã.
2. Serviciul/Biroul de supravegherea şi controlul bolilor profesionale:
a) realizeazã registrul de evidenţã a bolilor profesionale la nivel teritorial, efectuând cercetarea şi documentarea cazurilor suspecte de boalã, declararea şi înregistrarea bolilor profesionale; selecteazã cazurile şi transmite fişe BP2/rapoarte partenerilor instituţionali, conform prevederilor legale;
b) înregistreazã cazurile de boli legate de profesie şi indicii de morbiditate profesionalã cu incapacitate temporarã de muncã;
c) realizeazã expertize în domeniul sãnãtãţii ocupaţionale;
d) centralizeazã şi analizeazã situaţia angajaţilor expuşi la noxe din teritoriu;
e) asigurã organizarea activitãţilor de colectare şi raportare a datelor necesare identificãrii problemelor de sãnãtate ocupaţionalã şi a operatorilor specializaţi în intervenţii eficiente din piaţa de servicii medicale de medicina muncii;
f) participã cu rapoarte la elaborarea sintezelor naţionale privind sãnãtatea în relaţie cu mediul ocupaţional;
g) deruleazã studii multidisciplinare asupra problemelor de sãnãtate-mediu-securitate în teritoriul dat;
h) organizeazã acţiuni de prevenire a îmbolnãvirilor profesionale şi de promovare a sãnãtãţii în muncã;
i) evalueazã aplicarea normelor la locul de muncã pentru supravegherea gravidelor cu risc maternal;
j) participã la implementarea programelor privind protejarea sãnãtãţii şi prevenirea îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc ocupaţionali;
k) coordoneazã activitatea structurilor medicale de medicina muncii din teritoriu şi urmãreşte aplicarea criteriilor de control al calitãţii serviciilor de medicina muncii;
l) stocheazã datele medicale de la angajatorii aflaţi în procedurã de faliment;
m) participã la aplicarea legislaţiei privind încadrarea locurilor de muncã în condiţii deosebite şi speciale;
n) efectueazã, la cererea terţilor, evaluarea factorilor de risc profesional;
o) evalueazã aplicarea normelor privind asigurarea supravegherii medicale a persoanei expuse profesional, în concordanţã cu prevederile legale şi cu riscurile profesionale;
p) elaboreazã referatele de evaluare a unitãţilor/ activitãţilor supuse avizãrii sanitare;
q) participã la elaborarea şi execuţia planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquis-ului comunitar în domeniul sãnãtãţii şi securitãţii în muncã.
3. Serviciul/Biroul evaluarea factorilor de mediu şi avizarea/ autorizarea sanitarã:
a) implementeazã la nivel local activitãţile cuprinse în programul comunitar de sãnãtate publicã privind protejarea sãnãtãţii şi prevenirea îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc în relaţie cu mediul şi cu alimentele;
b) monitorizeazã realizarea indicatorilor specifici din cadrul acestor programe;
c) efectueazã, la cererea terţilor, consultanţã de specialitate;
d) desfãşoarã activitatea de evaluare a conformãrii la normele de igienã şi sãnãtate publicã a proiectelor de amenajare-construire şi elaboreazã referatele de evaluare în vederea avizãrii/autorizãrii sanitare;
e) participã la elaborarea şi execuţia planurilor de acţiuni privind implementarea legislaţiei şi de consolidare instituţionalã la nivel local;
f) participã la efectuarea investigaţiilor epidemiologice a toxiinfecţiilor alimentare, în colaborare cu celelalte structuri cu atribuţii specifice;
g) colecteazã şi înregistreazã datele privind tipurile, cantitatea şi modul de gestionare a deşeurilor generate în unitãţile medicale din teritoriu;
h) desfãşoarã activitãţi specifice în cadrul planurilor de intervenţie în situaţii de urgenţã;
i) coordoneazã studiile populaţionale privind evoluţia sãnãtãţii în raport cu factorii de mediu şi cu alimentele, în teritoriul dat;
j) participã la elaborarea Raportului privind starea de sãnãtate a populaţiei;
k) gestioneazã şi actualizeazã baza de date privind avizarea/autorizarea sanitarã şi transmite structurii de inspecţie sanitarã de stat datele nou-introduse;
l) îndeplineşte alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sãnãtate publicã.
În cadrul Serviciului/Biroului evaluarea factorilor de mediu şi avizarea/autorizarea sanitarã funcţioneazã Compartimentul de medicinã şcolarã, care are urmãtoarele atribuţii:
a) supravegheazã acordarea asistenţei medicale curativo-profilactice în colectivitãţile de copii şi tineri;
b) monitorizeazã dezvoltarea fizicã, psihomotorie şi starea de sãnãtate a copiilor din colectivitãţi;
c) coordoneazã activitãţile de promovare a sãnãtãţii, derulate împreunã cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, precum şi cu alte instituţii;
d) coordoneazã şi evalueazã activitãţile desfãşurate în cadrul examenelor de bilanţ şi al triajelor epidemiologice în colectivitãţile de copii;
e) controleazã dispensarizarea medicalã a copiilor cu afecţiuni cronice, precum şi planul de recuperare a acestora;
f) coordoneazã activitãţile de monitorizare a indicatorilor din cadrul programelor de sãnãtate având ca obiectiv supravegherea stãrii de sãnãtate a copiilor şi a colectivitãţilor de copii;
g) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sãnãtate publicã.
4. Compartimentul teritorial de sãnãtate publicã:
participã la desfãşurarea activitãţilor specifice, stabilite de conducerea autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, în teritoriul arondat.
5. Laboratoare
5.1. Laboratorul de microbiologie:
a) participã la efectuarea anchetelor epidemiologice prin recoltarea şi prelucrarea de probe bacteriologice, virusologice, serologice, imunologice şi parazitologice din produse biologice (patologice), pentru supravegherea şi controlul bolilor transmisibile;
b) participã, prin responsabilul desemnat, la buna funcţionare a reţelei naţionale de supraveghere a bolilor transmisibile;
c) efectueazã analize microbiologice din probe de apã, aer, alimente şi factori de mediu;
d) efectueazã analize microbiologice la cererea unor beneficiari, pentru care se percep taxe;
e) asigurã aplicarea procedurilor în vederea acreditãrii laboratorului;
f) alte atribuţii specifice.
5.2. Laboratorul de chimie sanitarã şi/sau toxicologie:
a) efectueazã analize fizico-chimice şi toxicologice din probe biologice, apã, aer, alimente şi alţi factori de mediu pentru evaluarea obiectivã a conformitãţii produselor şi a riscurilor pentru sãnãtate;
b) efectueazã analize fizico-chimice şi toxicologice, la cererea unor beneficiari, pentru care se percep taxe;
c) asigurã aplicarea procedurilor în vederea acreditãrii laboratorului;
d) alte atribuţii specifice stabilite de medicul-şef de laborator.
5.3. Laboratorul igiena radiaţiilor:
a) coordoneazã activitãţile pentru protejarea sãnãtãţii populaţiei şi prevenirea efectelor asociate radiaţiilor ionizante;
b) asigurã colectarea şi raportarea datelor privind sãnãtatea populaţiei în relaţie cu radiaţiile ionizante;
c) participã la elaborarea Raportului stãrii de sãnãtate a comunitãţii;
d) efectueazã, din proprie iniţiativã sau la cererea terţilor, determinãri ale nivelurilor de radiaţii, consultanţã de specialitate;
e) controlezã aplicarea normelor de securitate nuclearã şi igiena radiaţiilor;
f) avizeazã şi autorizeazã sanitar unitãţile în care se desfãşoarã practici şi activitãţi nucleare;
g) elaboreazã referatele de evaluare pentru unitãţile supuse avizãrii/autorizãrii sanitare;
h) verificã respectarea normelor de igiena radiaţiilor ionizante în unitãţile autorizate şi în laboratoarele de profil;
i) participã la elaborarea planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquis-ului comunitar;
j) participã la elaborarea planului de acţiune în caz de catastrofã;
k) intervine în caz de accident nuclear sau de urgenţã radiologicã;
l) evalueazã nivelul expunerii medicale la radiaţii ionizante a populaţiei prin programe de asigurare şi control al calitãţii;
m) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sãnãtate publicã.
III. În domeniul serviciilor medicale:
1. Compartimentul asistenţa comunitarã şi înregistrare/ evaluare asistenţi medicali:
a) coordoneazã activitatea asistenţilor medicali comunitari;
b) coordoneazã, monitorizeazã şi controleazã serviciile de îngrijire comunitarã şi de îngrijiri la domiciliu;
c) colaboreazã şi dezvoltã programe de îngrijiri de sãnãtate cu autoritãţile locale şi cu organizaţiile neguvernamentale;
d) înregistreazã asistenţii medicali, comunitari, moaşele, în colaborare cu Ordinul Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România, în Registrul Unic Naţional;
e) elibereazã autorizaţia de liberã practicã pentru asistenţi medicali şi moaşe;
f) asigurã informarea asistenţilor medicali, comunitari şi moaşelor asupra legislaţiei din domeniul profesiei, normelor de eticã şi deontologie profesionalã, în colaborare cu Ordinul Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România;
g) controleazã respectarea Codului de eticã şi deontologie profesionalã de cãtre asistenţii medicali, comunitari şi moaşe şi comunicã Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România eventualele abateri;
h) controleazã respectarea programelor de instruire practicã a elevilor şi studenţilor din unitãţile de învãţãmânt care pregãtesc asistenţi medicali şi moaşe, desfãşurate în unitãţile sanitare, în colaborare cu directorul de îngrijiri/asistentul-şef şi cu reprezentantul inspectoratului şcolar judeţean;
i) participã în comisia de examinare pentru examenul de absolvire a şcolii postliceale sanitare;
j) participã la selecţia asistenţilor medicali, comunitari, moaşelor, infirmierelor, precum şi ca membri în comisiile de examene şi concursuri de ocupare a posturilor vacante pentru aceste categorii de personal;
k) participã la acivitãţile profesionale şi la manifestãrile organizate de Ordinul Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România;
l) colaboreazã cu organizaţii profesionale, sindicale şi organizaţii neguvernamentale în proiecte ce privesc activitatea asistenţilor medicali.
2. Compartimentul asistenţã medicalã ambulatorie:
a) asigurã îndrumarea tehnicã şi metodologicã a activitãţii de asistenţã medicalã primarã şi de specialitate;
b) verificã în teren modul de acordare a asistenţei medicale primare şi de specialitate, precum şi respectarea prevederilor cuprinse în reglementãrile legale în vigoare privind acordarea asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate;
c) participã la implementarea strategiilor de reformã în domeniul asistenţei medicale, elaborate şi aprobate de Ministerul Sãnãtãţii Publice;
d) coordoneazã activitatea de monitorizare a bolilor cronice de cãtre medicii de familie şi de specialitate din ambulatoriu, care îşi desfãşoarã activitatea atât în cabinete publice, cât şi în cabinete private;
e) monitorizeazã modul în care personalul din cabinetele medicilor de familie şi din ambulatoriul de specialitate respectã obligaţiile reglementate prin acte normative, referitoare la:
1. etica profesionalã şi deontologia medicalã;
2. asistenţa de sãnãtate publicã;
3. activitatea desfãşuratã în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate;
4. relaţiile de muncã, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
5. pacienţii;
6. managementul evidenţei medicale primare şi al informaţiei medicale gestionate;
7. educaţia/formarea continuã şi dezvoltarea profesionalã a resurselor umane din asistenţa medicalã primarã şi de specialitate din ambulatoriu;
f) analizeazã, împreunã cu casa de asigurãri de sãnãtate, nevoile de servicii medicale de specialitate ale populaţiei;
g) evalueazã, coordoneazã şi monitorizeazã serviciile medicale furnizate în unitãţile medicale publice şi private de specialitate în ambulatoriu, precum şi cele care asigurã asistenţã medicalã de recuperare;
h) asigurã informarea personalului medical în legãturã cu normele de eticã profesionalã şi deontologie medicalã şi informarea pacienţilor cu privire la drepturile şi îndatoririle acestora;
i) evalueazã, coordoneazã şi monitorizeazã activitatea unitãţilor medicale cu paturi şi ambulatoriilor de specialitate, publice sau private, prin care se asigurã asistenţa medicalã de recuperare, precum şi a societãţilor de turism balnear şi de recuperare.
3. Compartimentul de asistenţã medicalã de urgenţã prespitaliceascã şi spitaliceascã:
a) analizeazã, împreunã cu casa de asigurãri de sãnãtate, nevoile de servicii medicale de urgenţã prespitaliceascã şi spitaliceascã ale populaţiei;
b) evalueazã, coordoneazã şi monitorizeazã activitãţile cu caracter medico-sanitar;
c) avizeazã Regulamentul de organizare şi funcţionare al spitalelor, Regulamentul de ordine interioarã al spitalelor, precum şi fişa postului pentru personalul din spitale;
d) participã la negocierea anualã a indicatorilor de performanţã specifici fiecãrui spital din teritoriul arondat;
e) monitorizeazã şi evalueazã activitatea medicalã desfãşuratã în spital pe baza indicatorilor de performanţã ai managementului spitalului;
f) monitorizeazã modul în care spitalele respectã criteriile de calitate a actului medical;
g) urmãreşte respectarea programului de muncã pe categorii de personal, precum şi asigurarea de cãtre spitale a numãrului optim de personal, pe categorii şi locuri de muncã, în funcţie de normativele de personal în vigoare;
h) monitorizeazã şi coordoneazã modul în care spitalul îşi respectã obligaţia legalã de a înregistra, stoca, prelucra şi transmite informaţiile legate de activitatea sa, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
i) monitorizeazã şi coordoneazã modul în care se asigurã asistenţa medicalã de urgenţã şi prim ajutor calificat, în condiţiile legii;
j) propune mãsuri de creştere a eficienţei şi calitãţii serviciilor medicale şi de asigurare a accesului echitabil al populaţiei la serviciile medicale;
k) verificã modul de organizare în vederea asigurãrii asistenţei medicale în situaţii de dezastre, atacuri teroriste, rãzboi, conflicte sociale şi alte situaţii de crizã.
4. Compartimentul de asistenţã materno-infantilã:
a) rãspunde de implementarea la nivel local a strategiilor naţionale în domeniul sãnãtãţii mamei şi copilului;
b) coordoneazã şi participã la identificarea prioritãţilor în domeniul asistenţei medicale a mamei şi copilului şi propune mãsuri adaptate pentru rezolvarea problemelor identificate;
c) analizeazã aspectele organizatorice ale asistenţei medicale a gravidei, lãuzei şi copilului, în raport cu dinamica morbiditãţii şi mortalitãţii la aceste categorii, şi propune mãsuri de organizare/reorganizare a structurilor sanitare din teritoriu;
d) coordoneazã şi supravegheazã asigurarea serviciilor medicale acordate mamei şi copilului la nivel teritorial;
e) coordoneazã, monitorizeazã, evalueazã la nivel local asistenţa medicalã acordatã gravidei, lãuzei şi nou-nãscutului (depistarea şi urmãrirea gravidei, identificarea gravidei cu risc crescut, asistenţa medicalã la naştere, îngrijirea şi supravegherea lãuzei şi nou-nãscutului);
f) coordoneazã, monitorizeazã şi controleazã asistenţa medicalã ambulatorie şi spitaliceascã în domeniile specialitãţilor medicale şi chirurgicale pediatrice, obstetricã-ginecologie, planificare familialã şi sãnãtatea reproducerii;
g) colaboreazã cu compartimentul de asistenţã medicalã prespitaliceascã şi spitaliceascã pentru coordonarea, monitorizarea şi controlul asistenţei medicale de urgenţã acordate gravidei, lãuzei, nou-nãscutului şi copilului;
h) efectueazã acţiuni de îndrumare şi control pe probleme de planificare familialã şi sãnãtatea reproducerii;
i) colaboreazã cu alte compartimente de specialitate, precum şi cu reprezentanţii autoritãţilor locale în vederea prevenirii abandonului copiilor şi coordoneazã activitãţile de prevenire a abandonului în unitãţile sanitare;
j) monitorizeazã evoluţia indicatorilor de natalitate, mortalitate a copilului, mortalitate maternã, morbiditate şi avorturi şi propune mãsuri adecvate pentru îmbunãtãţirea nivelului acestora.
IV. În domeniul buget, financiar şi contabilitate:
Serviciul financiar-contabilitate şi biroul buget:
a) finanţeazã şi/sau executã, dupã caz, indicatorii aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli al autoritãţii de sãnãtate publicã şi al unitãţilor din subordine;
b) afişeazã pe site-ul autoritãţii proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public şi analizeazã lunar şi trimestrial execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli şi le înainteazã Ministerului Sãnãtãţii Publice;
c) întocmesc situaţiile financiare trimestriale şi anuale ale direcţiei; verificã, analizeazã şi centralizeazã situaţiile financiare ale unitãţilor din subordine, potrivit normelor legale, rãspunzând de realitatea şi exactitatea datelor cuprinse; prezintã la Ministerul Sãnãtãţii Publice situaţiile financiare periodice, verificã şi avizeazã, în prealabil, plãţile din conturi la trezorerii şi bãnci, dupã caz;
d) controleazã efectuarea inventarierilor la unitãţile subordonate şi modul de asigurare a integritãţii patrimoniului;
e) efectueazã, în condiţiile legii, controlul respectãrii disciplinei financiare şi bugetare la unitãţile din subordine, raportând Ministerului Sãnãtãţii Publice rezultatele;
f) propune Ministerului Sãnãtãţii Publice şi înştiinţeazã prefectul cu privire la indicatorii financiari ce urmeazã a fi incluşi în legea anualã a bugetului de stat;
g) avizeazã şi repartizeazã, dupã caz, bugetul de venituri şi cheltuieli al unitãţilor sanitare subordonate şi urmãresc utilizarea eficientã a fondurilor alocate;
h) elaboreazã propuneri de casare şi transfer de bunuri materiale, pe care le înainteazã Ministerului Sãnãtãţii Publice;
i) executã indicatorii financiari din bugetul propriu şi urmãresc executarea acestora, asigurã efectuarea plãţilor în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
j) finanţeazã programele de sãnãtate şi alte activitãţi, conform actelor normative în vigoare, în limita creditelor deschise lunar de Ministerul Sãnãtãţii Publice, pe baza solicitãrii acestora;
k) aprobã casãrile pentru unitãţile subordonate din teritoriu şi urmãresc modul de utilizare a acestora, conform normelor specifice;
l) întocmesc lunar situaţia monitorizãrii cheltuielilor de personal pentru activitatea proprie şi a unitãţilor sanitare publice din teritoriu, pe care o transmit Ministerului Sãnãtãţii Publice;
m) îndrumã metodologic din punct de vedere financiar-contabil unitãţile teritoriale subordonate;
n) întocmesc lunar, pe baza datelor operative, execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activitatea proprie a unitãţilor sanitare din subordine, pe care o înainteazã Ministerului Sãnãtãţii Publice;
o) solicitã Ministerului Sãnãtãţii Publice deschideri de credite bugetare pentru luna urmãtoare, pe titluri de cheltuieli şi programe de sãnãtate;
p) stabilesc, pe baza evaluãrii bazei tehnico-materiale existente în teritoriu, prioritãţile de dezvoltare şi întreţinere a acesteia, propunând lucrãri de investiţii, consolidare de clãdiri şi reparaţii capitale;
q) stabilesc necesarul de credite bugetare anuale pentru lucrãri de investiţii, consolidãri de clãdiri şi reparaţii capitale pentru unitãţile subordonate;
r) efectueazã repartizarea creditelor bugetare aprobate şi transmit unitãţilor subordonate beneficiare de investiţii lista obiectivelor nominalizate în anexa la legea anualã a bugetului de stat, la termenele prevãzute de lege;
s) asigurã, în limita alocaţiilor bugetare, finanţarea lucrãrilor de investiţii, conform actelor normative în vigoare, pe baza deschiderii de credite lunare;
t) urmãresc modul de executare a bugetului aprobat la titlul "Cheltuieli de capital" pe unitãţi subordonate, luând mãsurile necesare pentru respectarea dispoziţiilor legale privind disciplina în construcţii şi financiarã;
u) urmãresc modul de executare şi raporteazã Ministerului Sãnãtãţii Publice situaţia privind monitorizarea investiţiilor;
v) îndrumã din punct de vedere metodologic beneficiarii lucrãrilor de investiţii şi reparaţii capitale cu privire la proiectarea, avizarea, execuţia şi finanţarea acestora în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
w) îndrumã şi verificã unitãţile din subordine în activitatea de stabilire a tarifelor prestaţiilor efectuate de acestea în conformitate cu legislaţia în vigoare;
x) rãspund pentru exactitatea şi realitatea datelor transmise Ministerului Sãnãtãţii Publice, atât pentru activitatea proprie, cât şi pentru cea a unitãţilor sanitare subordonate.
V. În domeniul administrativ, aprovizionare, întreţinere, investiţii
Serviciul (biroul) administrativ, aprovizionare, întreţinere şi investiţii:
a) stabileşte necesarul de aprovizionare, organizeazã desfãşurarea licitaţiilor conform reglementãrilor legale în vigoare, recepţia bunurilor achiziţionate, precum şi repartiţia acestora;
b) organizeazã activitatea de transport, achiziţionarea autovehiculelor, înscrierea acestora la organele de poliţie, efectuarea rodajului şi rãspunde de controlul zilnic, reviziile tehnice, reparaţiile curente şi capitale de autovehicule;
c) asigurã executarea la timp şi în bune condiţii a transporturilor necesare unitãţii;
d) rãspunde de depozitarea corespunzãtoare a carburanţilor şi lubrifianţilor, precum şi de utilizarea bonurilor de benzinã;
e) rãspunde de elaborarea de cãtre unitãţi a documentaţiei tehnice pentru investiţii, potrivit reglementãrilor legale;
f) participã la stabilirea necesarului de investiţii: construcţii, consolidãri de clãdiri, pentru unitãţile din subordine;
g) stabileşte necesarul de aparaturã de înaltã performanţã pentru unitãţile din subordine;
h) analizeazã şi propune efectuarea cheltuielilor de capital pe baza prioritizãrii aprobate prin acte normative emise de ministrul sãnãtãţii publice;
i) verificã şi urmãreşte eficienţa aprovizionãrii unitãţilor din subordine cu medicamente, materiale consumabile etc., în vederea asigurãrii funcţionãrii acestora;
j) organizeazã şi rãspunde de asigurarea pazei, aplicarea normelor de protecţia muncii şi de prevenire a incendiilor, potrivit legii;
k) elaboreazã şi realizeazã, în condiţiile legii, planul de achiziţii la nivelul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
l) participã la aprovizionarea şi distribuirea vaccinurilor, medicamentelor şi materialelor sanitare;
m) realizeazã inventarul tuturor bunurilor care aparţin autoritãţii de sãnãtate publicã şi ţine evidenţa exactã a acestora.


ANEXA 2


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti

┌───────────────────┐
│ DIRECTOR EXECUTIV │
└────────┬──────────┘
┌───────────┐ │ ┌──────────────────┐
│ runos ├────┤ │ Informatica si │
└───────────┘ ├─────┤ biostatistica │
│ │ medicala │
│ └──────────────────┘
│ ┌─────────────────┐
┌───────────┐ ├─────┤ Registratura │
│ juridic ├────┤ │si secretariat │
┌────────────┐ └───────────┘ │ └─────────────────┘ ┌───────────┐
│ INSPECTOR │ │ │COORDONATOR│
│ SANITAR SEF│ ┌───────────┐ │ ┌───────────────────┐ │ PROGRAME │
└─┬──────────┘ │ audit ├────┤ │Relatii cu publicul│ └─────────┬─┘
│ └───────────┘ ├─────┤ si comunicare │ │
│ │ └───────────────────┘ │
│ ┌───────────────────┐ │ ┌───────────────────┐ │
│ │ Inspectia sanitara│............|................│ Serviciul programe│ │
└──┤ de stat │ │ │ de sanatate ├─┘
└───────────────────┘ │ │ regional/judetean │
│ └───────────────────┘

┌────────────────────┼─────────────────────────┐
│ │ │
┌───────────┴────────┐ ┌────┴────────────┐ ┌───────┴──────────┐
│ DIRECTOR EXECUTIV │ │DIRECTOR EXECUTIV│ │DIRECTOR EXECUTIV │
│ ADJUNCT DE SANATATE│ │ADJUNCT MEDICAL │ │ ADJUNCT │
│ PUBLICA │ └───────┬─────────┘ │FINANCIAR CONTABIL│
└─────────┬──────────┘ │ └───────┬──────────┘
│ ┌─────┐ │ ┌─────┐ │
│ │ D │ ├──┤ H │ │ ┌────┐
┌────┐ │ └──┬──┘ │ └─────┘ ├───┤ L │
│ A ├────┤ ┌───────┘ │ ┌─────┐ │ └────┘
└────┘ │ │ ┌─────┐ ├──┤ I │ │
│ └─┤ E │ │ └─────┘ │
┌─────┐ │ └─────┘ │ │ ┌───┐
│ B ├───┤ ┌───────┐ │ ┌─────┐ ├───┤ M │
└──┬──┘ ├───┤ F │ ├──┤ J │ │ └───┘
┌──┴──┐ │ └───────┘ │ └─────┘ │
│ b │ │ ┌───────┐ │ │ ┌─────┐
└─────┘ ├───┤ G │ │ ┌─────┐ └──┤ N │
┌─────┐ │ └───┬───┘ └──┤ K │ └─────┘
│ C ├───┘ ┌───┐ │ ┌───┐ └─────┘
└─────┘ │g1 ├─┼──┤ g2│
└───┘ │ └───┘
┌───┴──┐
│ g3 │
└──────┘

LEGENDA:



A = promovarea sanatatii
B = Supraveghere/control boli transmisibile
b = depozitul de produse antiepidemice
C = Compartiment teritorial de sanatate publica
D = Evaluarea factorilor de mediu, Avizare/autorizare sanitara
d = Medicina scolara
E = Supraveghere/control boli profesionale
F = Laboratoare
f1 = radiatii
f2 = microbiologie
f3 = Toxicologie/chimie
G = Asistenta/comunitara/inregistrare/evaluare asistenti medicali
H = Asistenta medicala ambulatorie de specialitate
I = Asistenta medicala prespitaliceasca si spitaliceasca
J = Asistenta materno-infantila
K = financiar contabilitate
L = buget
M = Administrare, Aprovizionare, Intretinere si investitii


ANEXA 3

LISTA
centrelor regionale şi judeţele arondate

Centrul Regional 1 - coordonator - Autoritatea de Sãnãtate Publicã Iaşi:
ASP Iaşi, ASP Neamţ, ASP Botoşani, ASP Suceava, ASP Bacãu, ASP Vaslui
Centrul Regional 2 - coordonator - Autoritatea de Sãnãtate Publicã Constanţa:
ASP Constanţa, ASP Vrancea, ASP Galaţi, ASP Brãila, ASP Buzãu, ASP Tulcea
Centrul Regional 3 - coordonator - Autoritatea de Sãnãtate Publicã Prahova:
ASP Prahova, ASP Argeş, ASP Dâmboviţa, ASP Ialomiţa, ASP Cãlãraşi, ASP Giurgiu, ASP Teleorman
Centrul Regional 4 - coordonator - Autoritatea de Sãnãtate Publicã Dolj:
ASP Dolj, ASP Vâlcea, ASP Gorj, ASP Olt, ASP Mehedinţi
Centrul Regional 5 - coordonator - Autoritatea de Sãnãtate Publicã Timiş:
ASP Timş, ASP Hunedoara, ASP Arad, ASP Caraş-Severin
Centrul Regional 6 - coordonator - Autoritatea de Sãnãtate Publicã Cluj:
ASP Cluj, ASP Sãlaj, ASP Bihor, ASP Satu Mare, ASP Maramureş, ASP Bistriţa-Nãsãud
Centrul Regional 7 - coordonator - Autoritatea de Sãnãtate Publicã Mureş:
ASP Mureş, ASP Harghita, ASP Braşov, ASP Sibiu, ASP Covasna, ASP Alba
Centrul Regional 8 - coordonator - Autoritatea de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti:
ASP a Municipiului Bucureşti, ASP Ilfov
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016