Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 871 din 7 noiembrie 2002  privind declararea nominala obligatorie si evidenta bolnavilor de cancer    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 871 din 7 noiembrie 2002 privind declararea nominala obligatorie si evidenta bolnavilor de cancer

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 944 din 23 decembrie 2002
Având în vedere prevederile:
- <>Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sãnãtate publica;
- <>Legii asigurãrilor sociale de sãnãtate nr. 145/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Legii nr. 146/1999 privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea spitalelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Legii nr. 74/1995 privind exercitarea profesiunii de medic, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Medicilor din România, republicatã;
- <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date,
vazand Referatul de aprobare al Direcţiei generale asistenta medicalã şi programe nr. DB. 12.250 din 7 noiembrie 2002,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii şi familiei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aproba reorganizarea activitãţii de declarare nominalã, raportare şi evidenta a bolnavilor de cancer şi reactualizarea registrelor instituţionale (la nivelul unitãţilor sanitare competente), teritoriale (la nivelul judeţelor sau al municipiului Bucureşti), precum şi a registrului naţional (la nivelul Centrului de Calcul, Statistica Sanitarã şi Documentare Medicalã Bucureşti) de evidenta a bolnavilor de cancer, conform anexelor nr. 1, 2 şi 3.
(2) Activitatea de declarare, raportare, evidenta, precum şi datele conţinute în registrele mai sus menţionate sunt confidenţiale, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 2
(1) În cabinetele medicale ale medicilor de familie se va tine registrul de evidenta specialã a bolnavilor, care va conţine scrisorile medicale referitoare la bolnavii de cancer, cu indicaţiile privind controlul periodic de specialitate şi asistenta la domiciliu.
(2) Medicii de familie sunt obligaţi sa comunice lunar la cabinetul de oncologie judeţean sau al municipiului Bucureşti toate datele referitoare la situaţia bolnavilor de cancer.
(3) Toate unitãţile sanitare care depisteaza bolnavi de cancer au obligaţia sa comunice cazurile la cabinetul de oncologie judeţean/al municipiului Bucureşti, conform reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 3
(1) Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti vor desemna unul dintre cabinetele de oncologie existente, cu atribuţii de cabinet judeţean/al municipiului Bucureşti, cabinet oncologic care va funcţiona în resedinta de judeţ prioritar în cadrul spitalelor judeţene. Celelalte cabinete de profil din judeţul respectiv/din municipiul Bucureşti au obligaţia sa transmitã toate informaţiile privind bolnavii de cancer cabinetului oncologic judeţean/al municipiului Bucureşti.
(2) Direcţiile de sãnãtate publica vor nominaliza un medic de specialitatea oncologie medicalã drept medic coordonator al registrului judeţean/al municipiului Bucureşti, desemnat dintre medicii de specialitatea oncologie medicalã existenţi; activitatea acestuia este necesarã aplicãrii Programului Naţional de Preventie şi Control al Patologiei Oncologice.
(3) Cabinetul de oncologie judeţean/al municipiului Bucureşti va avea încadrat, pe lângã personalul medical, un registrator medical, un analist programator ajutor (cu studii medii) şi un analist programator (cu studii superioare) care au în atribuţii actualizarea permanenta a acestui registru.
ART. 4
(1) Diagnosticul de cancer, indicaţia terapeuticã şi aplicarea tratamentelor specifice pentru fiecare bolnav se stabilesc şi se efectueazã numai de cãtre comisiile de diagnostic şi indicaţie terapeuticã (respectându-se criteriile de alcãtuire a comisiilor prevãzute în anexa nr. 2) din cadrul unitãţilor sanitare care au competenta în acest scop, conform legislaţiei în vigoare.
(2) Bolnavii de cancer diagnosticati de cãtre comisiile de diagnostic şi indicaţie terapeuticã vor fi luati în tratament imediat de cãtre unitãţile sanitare nominalizate, tratamentul cancerului constituind o prioritate.
(3) Asistenta religioasã şi psihologicã va fi asigurata de unitatea sanitarã în care este internat pacientul cu afectiune oncologica.
ART. 5
Controlul, asistenta şi îndrumarea metodologicã se vor efectua de cãtre institutele oncologice din Bucureşti şi Cluj-Napoca în colaborare cu specialiştii de profil din centrele universitare traditionale, potrivit competentelor teritoriale stabilite.
ART. 6
Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 7
Direcţia generalã asistenta medicalã şi programe din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, Centrul de Calcul, Statistica Sanitarã şi Documentare Medicalã Bucureşti, institutele oncologice din Bucureşti şi Cluj-Napoca, direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti vor aduce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 8
Ministerele cu reţea sanitarã proprie vor aplica prevederile prezentului ordin în ceea ce priveşte declararea şi raportarea bolnavilor de cancer, având obligaţia sa raporteze cazurile cabinetului medical oncologic judeţean/al municipiului Bucureşti.
ART. 9
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se va aplica începând cu data de 1 ianuarie 2003, data la care se abroga Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 219/1980 privind declararea nominalã a bolnavilor de cancer.

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

Bucureşti, 7 noiembrie 2002.
Nr. 871.

ANEXA 1

REGISTRELE DE CANCER:

DECLARAREA ŞI EVIDENTA BOLNAVILOR DE CANCER
Reactualizarea registrelor de cancer

În România, prin Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 219/1980 s-a introdus declararea nominalã obligatorie a bolnavilor de cancer, confirmati ca atare, constituindu-se registrul naţional de cancer.
Începând cu data de 1 ianuarie 2003 se reactualizeazã registrele de evidenta a bolnavilor de cancer, instituţionale şi teritoriale cu suport populational, precum şi registrul naţional de cancer.
Unitãţile care au competenta pentru stabilirea diagnosticului şi tratamentului bolnavilor de cancer şi care au în evidenta peste 500 de cazuri noi pe an vor organiza registrul institutional al bolnavilor de cancer (ce va funcţiona la biroul de internari) şi vor comunica datele cabinetului oncologic judeţean (prin fişa statistica a bolnavului de cancer ONC.1).
Celelalte unitãţi de diagnostic şi tratament al cancerului vor fi controlate pe baza registrelor la biroul de internari sau a registrelor de consultaţii din ambulatorii, din punct de vedere al raportarii cazurilor noi prin fişa statistica a bolnavului de cancer ONC.1.
Împuterniciţii şi terţii au acces la informaţii pe baza de contracte, cu posibilitate de autofinanţare a registrelor în regim de cost înregistrare.
A. Sarcinile unitãţilor sanitare
Unitãţile sanitare cu competenta pentru stabilirea diagnosticului şi a tratamentului complex sunt obligate sa declare toţi bolnavii de cancer depistati.
Celelalte unitãţi sanitare au obligaţia de a indruma bolnavii suspecti de cancer prin bilet de trimitere (tip MSF) sau bilet de internare (tip MSF), dupã caz, pentru precizarea diagnosticului şi stabilirea conduitei terapeutice, cãtre unitãţile sanitare acreditate, respectând drepturile de adresabilitate ale pacientilor.
Diagnosticul
În cadrul fiecãrei unitãţi sanitare nominalizate se organizeazã şi funcţioneazã o comisie de diagnostic şi indicaţie terapeuticã, care confirma diagnosticul de cancer şi hotãrãşte conduita terapeuticã, precum şi unitatea sanitarã unde se va aplica, pentru fiecare bolnav.
Componenta, atribuţiile şi modul de înregistrare a activitãţii acestei comisii sunt prevãzute în anexa nr. 2 la ordin.
Declararea
Registrul de evidenta a bolnavilor de cancer trebuie sa fie populational. Pentru a asigura o acoperire maxima a populaţiei desemnate cancerele trebuie sa fie raportate, împreunã cu informaţiile despre cazurile obţinute, de toate spitalele sau alte unitãţi care desfãşoarã activitãţi de screening, diagnostic sau servicii terapeutice, cabinete private şi alte servicii medicale de îngrijire, diagnostic şi tratament, cu excepţia cazurilor raportate la o internare anterioarã la un spital sau alt serviciu medical de screening, diagnostic sau tratament de cãtre acest serviciu.
Participarea tuturor spitalelor din aria de acoperire a registrului de evidenta a bolnavilor de cancer, care ar putea diagnostica sau trata cazurile de cancer, este esenţialã pentru a asigura un grad înalt de completare a raportarii.
Declararea bolnavului de cancer se face de cãtre medicul de specialitate (de profil) cãruia i-a fost încredinţat bolnavul pentru îngrijire - dupã confirmarea diagnosticului şi precizarea indicatiei terapeutice - în termen de maximum o luna de la internare sau de la stabilirea diagnosticului, prin fişa statistica a bolnavului de cancer ONC.1 (tip MSF), denumita în continuare fişa statistica ONC.1, ce se expediazã oficial cabinetului de oncologie judeţean/al municipiului Bucureşti, indiferent de domiciliul bolnavului. Este obligatorie consemnarea datelor examenului histopatologic în fişa statistica ONC.1 din buletinul de analize medicale - laboratorul anatomopatologic (tip MSF).
În cazurile de cancer declarate o data cu decesul, cabinetul de oncologie judeţean/al municipiului Bucureşti va verifica lunar certificatele de deces din teritoriul supravegheat şi va inregistra ca şi cazuri noi (completand fise statistice ONC.1) acele decese care nu figurau în evidenta cabinetului oncologic.
Laboratoarele de anatomie patologica vor raporta cazurile de cancer descoperite cu ocazia autopsiei la cabinetul de oncologie judeţean/al municipiului Bucureşti, prin buletin examen morfologic (tip MSF).
Toate cazurile de cancer trebuie sa fie raportate anual registrului naţional de cancer.
Comunicarea (înştiinţarea)
Medicul care îngrijeşte bolnavul de cancer va comunica obligatoriu medicului de familie, prin scrisoare medicalã (pentru bolnavul ambulatoriu) sau bilet de ieşire din spital (tip MSF) (pentru bolnavul internat), în mod oficial, datele despre bolnav ce vor fi incluse în registrul de evidenta specialã a bolnavului (tip MSF) de la nivelul cabinetului medicului de familie.
Controlul medical periodic
Supravegherea activa a stãrii de sãnãtate şi tratamentul bolnavilor în continuare se asigura, pe baza de programare la consultatie medicalã periodicã, la cabinetul de oncologie judeţean/al municipiului Bucureşti care îi are în evidenta, fie la nivelul cabinetului de oncologie medicalã, fie prin îndrumarea acestora cãtre servicii sau secţii de specialitate din unitãţile sanitare nominalizate; mobilizarea se face cu sprijinul medicului de familie.
Examinarile medicale periodice efectuate în diverse unitãţi sanitare de specialitate, reinternarile în spital pentru cancer şi tratamentele aplicate în ambulatoriu se vor comunica oficial, de fiecare data, pe baza scrisorilor medicale sau a biletelor de ieşire din spital, cabinetului de oncologie judeţean/al municipiului Bucureşti care are bolnavul în evidenta.
Evidenta
Medicul de familie, la primirea documentului medical de confirmare a cazului nou de boala, îl înscrie în fişa de consultaţii medicale adulti/copii (tip MSF), precum şi în registrul de evidenta specialã a bolnavului (tip MSF).
Bolnavul de cancer se tine în evidenta activa, se urmãreşte şi i se aplica tratamentele recomandate de unitatea sanitarã care l-a depistat şi îngrijit sau care îi efectueazã controlul medical periodic de specialitate, pana la scoaterea sa din evidenta (prin transfer în alta localitate ori deces).
Trimestrial medicul de familie înainteazã cabinetului de oncologie judeţean/al municipiului Bucureşti o adresa-tabel privind bolnavii de cancer (tip MSF), cu modificãrile survenite în situaţia bolnavilor din evidenta - schimbãri de domiciliu, decese - , precum şi cu bolnavii de cancer nou-înregistraţi, pe baza comunicãrilor oficiale primite de la unitãţile sanitare acreditate.
Scoaterea din evidenta prin deces
La eliberarea certificatului medical constatator al decesului pentru bolnavul de cancer, medicul de familie va înscrie în rubrica corespunzãtoare diagnosticul "cancer", ţinând seama de registrul de evidenta specialã a bolnavilor şi/sau de ultimele documente medicale ale decedatului, prezentate de apartinatori.
În situaţia în care decesul bolnavului de cancer în evidenta (sau cunoscut ca atare) a survenit dintr-o alta cauza decât boala canceroasa (boala acuta, accident, otravire etc.), medicul va mentiona în certificatul medical constatator al decesului cauza propriu-zisa care a produs decesul, specificand la pct. II "Alte stãri morbide importante" boala canceroasa înscrisã în registrul de evidenta a bolnavilor, în foaia de observatie clinica sau în protocolul de necropsie, dupã caz.

NOTA:
În cazul în care la un decedat, în orice spital, printr-o alta cauza decât cancerul, examenul necropsic pune în evidenta şi leziuni canceroase nediagnosticate ca atare în timpul vieţii, medicul care a îngrijit bolnavul va întocmi o fişa statistica ONC.1.
B. Sarcinile cabinetului de oncologie judeţean/al municipiului Bucureşti
Sarcinile cabinetului de oncologie judeţean/al municipiului Bucureşti, rezultate din atribuţiile prevãzute în anexa nr. 3 la ordin, în ceea ce priveşte registrul teritorial judeţean de cancer cu suport populational (declararea şi evidenta bolnavilor de cancer), sunt urmãtoarele:
1. Verifica corectitudinea completãrii fişelor statistice ONC.1 primite de la unitãţile sanitare nominalizate şi le codifica, predandu-le lunar, pana la data de 10 a lunii urmãtoare, serviciului de statistica şi informatica din cadrul direcţiilor de sãnãtate publica judeţene/a municipiului Bucureşti.
2. Înscrie în registrul de evidenta specialã a bolnavului (tip MSF) toţi bolnavii de cancer declaraţi de unitãţile sanitare nominalizate, în ordine cronologicã, numãrul curent din registru fiind atribuit fişelor de declarare şi de evidenta ale bolnavului.
3. Completeazã fişa de evidenta a bolnavului de cancer ONC.2 (tip MSF), denumita în continuare fişa de evidenta ONC.2, pentru toţi bolnavii de cancer declaraţi de unitãţile sanitare nominalizate, pe baza datelor necesare extrase din fişa statistica ONC.1.
Înregistreazã în fişa evoluţia stãrii de sãnãtate şi tratamentele aplicate bolnavului pentru urmãrirea atât a activitãţii proprii, cat şi a comunicãrilor primite de la unitãţile sanitare care efectueazã controlul medical periodic sau reinterneaza şi trateazã bolnavul.
Fişa de evidenta ONC.2 se pãstreazã în fisierul propriu, pe localitãţi şi cabinete medicale de familie rurale/urbane de domiciliu, pe ani şi în ordine cronologicã.
4. Completeazã şi codifica suporturile de informaţii prevãzute la pct. 1 şi 3, potrivit precizãrilor metodologice.
5. Consulta periodic (trimestrial) registrele instituţionale şi registrele de internari şi iesiri din spital ale unitãţilor sanitare nominalizate, precum şi registrele de activitate ale cabinetelor de radiologie şi ale laboratoarelor de anatomie patologica pentru depistarea cazurilor de cancer nedeclarate de unitãţile sanitare în drept.
6. Confrunta evidenta proprie a bolnavilor de cancer cu cea a cabinetelor medicale de familie rurale/urbane de domiciliu al bolnavilor, în cadrul activitãţii de îndrumare şi control în teren, precum şi cu prilejul şedinţelor de analiza a planului de prevenire şi combatere a cancerului.
7. Transmite trimestrial cabinetelor medicilor de familie rurale/urbane în a cãror raza îşi au domiciliul bolnavii o adresa-tabel privind bolnavii de cancer (tip (MSF) cu bolnavii de cancer nou-luati în evidenta, precum şi cu modificãrile survenite în situaţia bolnavilor cunoscuţi, pentru a se putea completa corespunzãtor şi tine la zi registrele de evidenta specialã a bolnavilor.
8. Verifica lunar în cadrul comisiei de verificare a buletinelor statistice de deces, la nivelul direcţiei judeţene de statistica, buletinele deceselor survenite pe teritoriul judeţului, semnand şi parafand pe verso buletinele în care diagnosticul de cancer este cauza principala sau asociata de deces.
9. Confrunta diagnosticul din buletinele în care cancerul apare printre cauzele de deces cu registrul de evidenta specialã a bolnavilor, consemnand scoaterea din evidenta a bolnavilor decedati.
10. Opereazã în fişa de evidenta ONC.2 scoaterea din evidenta a cazurilor de deces, pe care le declara pe fişa statistica ONC.1, procedând ca la pct. 1.
11. Declara pe fişa statistica ONC.1, procedând ca la pct. 1, urmãtoarele modificãri survenite în situaţia bolnavilor de cancer din evidenta:
- bolnavul prezintã o a doua localizare primitiva;
- bolnavul şi-a schimbat domiciliul stabil în alt judeţ (ori bolnavul cu domiciliul flotant s-a întors în judeţul de domiciliu stabil).
12. De asemenea, declara pe fişa statistica ONC.1, procedând ca la pct. 1, cazurile de deces prin cancer care nu se aflau în evidenta sa ori când diagnosticul s-a pus la deces.
13. Transmite oficial, în termen de 30 de zile de la aflare, fişa statistica ONC.1 şi fişa de evidenta ONC.2 ale bolnavului de cancer care îşi schimba domiciliul stabil în alt judeţ/municipiul Bucureşti cabinetului de oncologie judeţean/al municipiului Bucureşti în cauza şi înregistreazã în propria evidenta bolnavul de cancer care îşi stabileşte domiciliul pe teritoriul judeţului/municipiului Bucureşti.
14. Declara lunar cazurile din afarã judeţului cabinetului de oncologie judeţean (registrul teritorial) din judeţul de domiciliu al bolnavului.
C. Sarcinile serviciului de statistica şi informatica din cadrul direcţiilor de sãnãtate publica judeţene/a municipiului Bucureşti
La primirea fişelor statistice ONC.1 de la cabinetul de oncologie judeţean/de sector, verifica numerotarea şi corectitudinea codificarii acestora, dupã care actualizeazã registrul teritorial de cancer şi transmite la Centrul de Calcul, Statistica Sanitarã şi Documentare Medicalã Bucureşti fisierul de cancer actualizat pana la data de 31 martie pentru anul precedent.
D. Mãsuri tranzitorii şi finale
La intrarea în vigoare a prezentului ordin, serviciul de statistica şi informatica judeţean din cadrul direcţiei de sãnãtate publica judeteana transmite cabinetului oncologic judeţean lista bolnavilor de cancer în viata existenţi în registrul teritorial de cancer.
Cabinetul de oncologie judeţean, la primirea listei cu bolnavii existenţi în registrul teritorial de cancer, investigheaza concordanta dintre registrul de evidenta specialã a bolnavului de la nivelul cabinetului şi lista primitã de la registrul teritorial, neconcordantele rezolvandu-se ca la lit. B pct. 1; fişele statistice ONC.1 întocmite în urma verificãrii sunt expediate la nivelul serviciului de statistica şi informatica din cadrul direcţiei de sãnãtate publica judeţene, având termen de predare 60 de zile de la primirea listei.
Serviciul de statistica şi informatica din cadrul direcţiei de sãnãtate publica judeţene are sarcina de a reactualiza registrul teritorial de cancer şi de a transmite fisierul teritorial de cancer la Centrul de Calcul, Statistica Sanitarã şi Documentare Medicalã Bucureşti.
Cabinetul de oncologie judeţean/de sector procedeazã dupã cum urmeazã cu documentele medicale ale bolanvilor de cancer care au domiciliul stabil pe teritoriul altui judeţ/sector:
- transmite oficial, imediat de la primire, fişa statistica ONC.1 (codificata) cabinetului de oncologie judeţean/de sector în raza cãruia îşi are domiciliul bolnavul de cancer care a stationat pe teritoriul sau numai timpul necesar precizarii diagnosticului şi al efectuãrii tratamentului prescris într-o unitate sanitarã nominalizatã (bolnavul intorcandu-se în judeţul de domiciliu);
- codifica şi preda fişele statistice ONC.1, potrivit lit. B, ale bolnavilor de cancer cu domiciliul flotant (cu şedere prelungitã) pe teritoriul sau, inregistrandu-i în evidentele active şi urmãrindu-i pe intreaga perioada de şedere. La întoarcerea acestora în teritoriile de domiciliu stabil, procedeazã ca la lit. B pct. 13 şi lit. C.
Medicii din unitãţile sanitare nominalizate rãspund de corecta declarare şi comunicare a bolnavilor de cancer pe care îi au în îngrijire.
Unitãţile sanitare nominalizate, subordonate altor ministere cu reţea sanitarã proprie, se vor conformã întocmai prezentelor instrucţiuni tehnice şi metodologice privind declararea nominalã obligatorie şi evidenta bolanvilor de cancer. Aceste prevederi se aplica şi unitãţilor acreditate din sectorul privat.


Anexa la declararea şi evidenta bolnavilor de cancer

1. Judeţul .................... 1. |_|_|
2. Localitatea ................
3. Unitatea sanitarã .......... 3. |_|_|_|_|_|_|

4. Secţia (cabinetul) ......... 4. |_|_|

FIŞA STATISTICA A BOLNAVULUI DE CANCER ONC 1 Nr. .... din ...

CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

5. Sexul: M/F 6. Data naşterii: anul ... luna ... ziua ...
7. Natura comunicãrii: ....................................... 7. |_|
8. Numele ........... I.t*) ...... Prenumele ..................

8. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

9. Domiciliul stabil: Jud./sect. ...... Loc.(denumirea)... 9.|_|_|_|_|_|

Str. ........ Nr. ...... Bl. ..... Sc. ..... Et. .... Ap..... Tel. .....

10. Domiciliul actual(flotant): Jud./sect. .... Loc.(denm).. 10.|_|_|_|_|_|

Str. ........ Nr. ...... Bl. ..... Sc. ..... Et. .... Ap..... Tel. .....

11. Ocupaţia (anterior imbolnavirii) ..... Locul de munca .... 11. |_|_|

12. Diagnosticul clinic .................................. 12. |_|_|_|_|

13. Diagnosticul histopatologic ........................ 13. |_|_|_|_|_|_|

14. Stadiul clinic:

1) STADIUL 0 2) Stadiul I(A sau B) 4) Stadiul III(A sau B) T N M
3) Stadiul II(A sau B) 5) Stadiul IV(A sau B) 14.|_|_|_|

T = ............ N = ............ M = ............


*) Iniţialã tatãlui
22.26; A5; t2


15. Metode de diagnosticare: ............................. 15. |_|_|_|

16. Data stabilirii dignosticului: anul .. luna .. ziua .. 16.|_|_|_|_|_|

17. Data scoaterii din evidenta: anul .. luna .. 17.|_|_|_|_|

18. Cauzele decesului: 18.|_|_|_|

E |_|_|_|_|

a) ...................................................

b) ...................................................
I. Propriu-zise:
c) ...................................................

d) ...................................................

II. Alte stãri morbide importante: .....................................

Data completãrii: Semnatura şi parafa medicului:

anul .. luna .. ziua .. --------------

19. Comisia de indicaţie Nr. .. din .. Unit. sanit. .... 19. |_|_|_|_|
terapeuticã
20. Diagnosticul comisiei: ............................. 20.|_|_|_|_|

21. Chirurgie |_| Radioterapie|_| Chimioterapie|_| Hormonoterapie|_|

Imunoterapie|_| Simptomatice|_|

Tip combinatie(acronime)|_|_|_| Nr. secvente|_|


.................
Semnatura şi
parafa .................
membrilor
comisiei ................. Anul completãrii .....|_|_|_|_|




Anexa la declararea şi evidenta bolnavilor de cancer

1. Judeţul .................... Nr. .......
2. Localitatea ................
3. Unitatea sanitarã .......... ONC. 2


FIŞA DE EVIDENTA A BOLNAVULUI DE CANCER

CNP DATA LUĂRII ÎN EVIDENTA
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| anul..... luna..... ziua.....


I. IDENTITATE

Numele ..................... Prenumele ...................... Sexul M/F
Data naşterii: anul... luna... ziua... Domiciliul: judeţul ... localitatea
............ str. ...... nr. ..... bl...... sc. ...... et. ... ap. ......
Ocupaţia .......... Locul de munca ......................................
judeţul .......... localitatea ........ Dacã bolnavul a fost expus la noxe
cancerigene: da / nu. Cabinet medic de familie ......................


II. DIAGNOSTIC (localizare primara)

.......................................................................
Tipul histologic ......................................................
Stadiul evolutiv ......................................................
Diagnostic confirmat prin (metode) ....................................
Data stabilirii diagnosticului: .......................................
Cine a stabilit diagnosticul (unitatea sanitarã, secţia, cabinetul):
.......................................................................
Judeţul ................ localitatea .................


schimbãri de:


┌────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│ domiciliu: │ loc de munca: │
├────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
├────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
├────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
├────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
├────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
├────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
└────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘

22.25; A4: t2

III. ANAMNEZA

1. Riscuri cancerigene ............................................

a) familiale .....................................................

..................................................................

b) personale .....................................................

..................................................................

c) expunere profesionalã la noxe cancerigene (denumirea noxelor,
durata şi perioada de expunere, locul de munca): ..............
.................................................................

.................................................................

d) alţi factori de risc .........................................

2. Data debutului observata de bolnav, simptome şi semne de debut:
.................................................................

3. Examene medicale ale bolnavului de la debut la data stabilirii
diagnosticului de cancer:
- Consultaţii
┌──────────────┬─────────┬────────────────┬──────────────────┬────────────┐
│ Localitatea │Unitatea │ Cabinetul │ Data consultatiei│ Diagnostic │
│ │sanitarã │(specialitatea) │ (an, luna, zi) │ │
├──────────────┼─────────┼────────────────┼──────────────────┼────────────┤
├──────────────┼─────────┼────────────────┼──────────────────┼────────────┤
├──────────────┼─────────┼────────────────┼──────────────────┼────────────┤
├──────────────┼─────────┼────────────────┼──────────────────┼────────────┤
└──────────────┴─────────┴────────────────┴──────────────────┴────────────┘

- Internari în unitãţi sanitare
┌──────────────┬─────────┬────────────────┬──────────────────┬────────────┐
│ Localitatea │Unitatea │ Cabinetul │ Data consultatiei│ Diagnostic │
│ │sanitarã │(specialitatea) │ (an, luna, zi) │ │
├──────────────┼─────────┼────────────────┼──────────────────┼────────────┤
├──────────────┼─────────┼────────────────┼──────────────────┼────────────┤
├──────────────┼─────────┼────────────────┼──────────────────┼────────────┤
├──────────────┼─────────┼────────────────┼──────────────────┼────────────┤
└──────────────┴─────────┴────────────────┴──────────────────┴────────────┘

- Examene radiologice
┌──────────────┬─────────┬────────────────┬──────────────────┬────────────┐
│ Localitatea │Unitatea │ Cabinetul │ Data consultatiei│ Diagnostic │
│ │sanitarã │(specialitatea) │ (an, luna, zi) │ │
├──────────────┼─────────┼────────────────┼──────────────────┼────────────┤
├──────────────┼─────────┼────────────────┼──────────────────┼────────────┤
├──────────────┼─────────┼────────────────┼──────────────────┼────────────┤
├──────────────┼─────────┼────────────────┼──────────────────┼────────────┤
└──────────────┴─────────┴────────────────┴──────────────────┴────────────┘

- Alte examene sau analize medicale:
.....................................

4. Mãsuri luate de medicul oncolog (fata de punctele 1-3): ...........
....................................................................
....................................................................
....................................................................

IV. CONSULTAŢII LA CABINETUL DE ONCOLOGIE

┌───────────────────┬─────────┬────────────┬────────────┬───────────────────┐
│ Data consultatiei:│Simptome │Rezultatele │ Diagnostic │ Tratament prescris│
│ anul, luna, ziua │şi semne │examenelor │ evolutiv │ (nr. zile │
│ │clinice │paraclinice │ │ concediu medical │
├───────────────────┼─────────┼────────────┼────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────┴────────────┴────────────┴───────────────────┘

V. TRATAMENTE ONCOLOGICE
(înainte şi dupã completarea cap. I, II şi III)

1. Intervenţii chirurgicale cu scop oncologic (denumirea intervenţiei,
data, unitatea sanitarã în care s-a efectuat şi rezultatul examenului
histologic al piesei operatorii):
.....................................................................
2. Radioterapia antitumorala (perioada şi unitatea sanitarã în care s-a
efectuat, metoda, numãr câmpuri, numãr şedinţe, doza totalã pentru
fiecare perioada):
....................................................................

3. Citostatice administrate (perioada şi unitatea sanitarã în care s-au
administrat, doza zilnica şi doza totalã administratã):
.....................................................................

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────

VI. SCOATEREA DIN EVIDENTA

1. Mutat din teritoriu în: judeţul ............ localitatea ............
str. ............. nr. ...... bl. ..... sc. ......... et. ..... ap. ....
Data: anul ....... luna ....... ziua ........
Medic de familie .......... Tel. ........ Adresa: ..............
2. Vindecat: anul ..... luna ....... ziua ..........
3. Decedat: anul ...... luna ....... ziua ..... Locul: .................

Cauzele de deces: a) .................................
b) .................................
c) .................................

Durata supravietuirii - în luni împlinite de la data stabilirii
diagnosticului .........................






Semnatura şi parafa medicului,

........................



Anexa la declararea şi evidenta bolnavilor de cancer






Judeţul ...............
Unitatea sanitarã .................


REGISTRUL DE ACTIVITATE
A COMISIEI PENTRU DIAGNOSTIC
ŞI INDICAŢIE TERAPEUTICĂ
PENTRU CANCER - ONC 3











27.21; A4


Anul .......
┌───┬──────────┬────────────────────┬────────┬──────────────────┬─────────────┐
│ │ Data │ │ │ │ │
│ │examinãrii│ │ Sexul │ │ Diagnosticul│
│Nr.│ medicale │ Bolnavul │ M/F │ Medicul │la prezenta- │
│crt├─────┬────┤ - adresa - ├────────┤ care prezintã │rea cazului │
│ │luna │ziua│ │ Anul │ cazul │ │
│ │ │ │ │naşterii│ │ │
├───┼─────┼────┼────────────────────┼────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├───┼─────┼────┼────────────────────┼────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ │ CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|│ │Nume .............│ │
│ │ │ │Prenume ..........│ │
│ │ │ │Nume ...............│ │Funcţia ..........│ │
│ │ │ │Prenume ............│ │Specialitatea ....│ │
│ │ │ │Judeţ/sect..........│ │Unitatea sanitarã:│ │
│ │ │ │Loc. ...............│ │..................│ Nr. f.o.....│
│ │ │ │Str. ......... │ │ │ Nr. fişa │
│ │ │ │...... Nr. ... │ │ │ cons. med...│
├───┼─────┼────┼────────────────────┼────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ │ CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|│ │Nume .............│ │
│ │ │ │Prenume ..........│ │
│ │ │ │Nume ...............│ │Funcţia ..........│ │
│ │ │ │Prenume ............│ │Specialitatea ....│ │
│ │ │ │Judeţ/sect..........│ │Unitatea sanitarã:│ │
│ │ │ │Loc. ...............│ │..................│ Nr. f.o.....│
│ │ │ │Str. ......... │ │ │ Nr. fişa │
│ │ │ │...... Nr. ... │ │ │ cons. med...│
├───┼─────┼────┼────────────────────┼────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ │ CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|│ │Nume .............│ │
│ │ │ │Prenume ..........│ │
│ │ │ │Nume ...............│ │Funcţia ..........│ │
│ │ │ │Prenume ............│ │Specialitatea ....│ │
│ │ │ │Judeţ/sect..........│ │Unitatea sanitarã:│ │
│ │ │ │Loc. ...............│ │..................│ Nr. f.o.....│
│ │ │ │Str. ......... │ │ │ Nr. fişa │
│ │ │ │...... Nr. ... │ │ │ cons. med...│
├───┼─────┼────┼────────────────────┼────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ │ CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|│ │Nume .............│ │
│ │ │ │Prenume ..........│ │
│ │ │ │Nume ...............│ │Funcţia ..........│ │
│ │ │ │Prenume ............│ │Specialitatea ....│ │
│ │ │ │Judeţ/sect..........│ │Unitatea sanitarã:│ │
│ │ │ │Loc. ...............│ │..................│ Nr. f.o.....│
│ │ │ │Str. ......... │ │ │ Nr. fişa │
│ │ │ │...... Nr. ... │ │ │ cons. med...│
└───┴─────┴────┴────────────────────┴────────┴──────────────────┴─────────────┘


┌──────────────┬──────────────────────────┬────────────────┬─────────────┬───┐
│ │ Indicaţie terapeuticã │Unitãţi sanitare│ │ │
│ Diagnostic │ 1 - radioterapie, │ desemnate │Semnatura şi │ │
│ 1 - clinic │ 2 - chimio-imunoterapie, │ pentru │ parafa │Nr.│
│ 2 - histo- │ 3 - cura chirurgicala │ efecturea │ membrilor │crt│
│ patologic│Doze, cantitãţi, proceduri│ tratamentului │ comisiei │ │
│ │ │ │1=responsabil│ │
│ │ │ │2-5= membrii │ │
├──────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼─────────────┼───┤
│ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12│
├──────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼─────────────┼───┤
│1. │1. │ │1. ......... │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │2. ......... │ │
│ ├──────────────────────────┤ │ │ │
│ │2. │ │3. ......... │ │
├──────────────┤ │ │ │ │
│2. │ │ │4. ......... │ │
│ ├──────────────────────────┤ │ │ │
│ │3. │ │5. ......... │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼─────────────┼───┤
│1. │1. │ │1. ......... │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │2. ......... │ │
│ ├──────────────────────────┤ │ │ │
│ │2. │ │3. ......... │ │
├──────────────┤ │ │ │ │
│2. │ │ │4. ......... │ │
│ ├──────────────────────────┤ │ │ │
│ │3. │ │5. ......... │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼─────────────┼───┤
│1. │1. │ │1. ......... │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │2. ......... │ │
│ ├──────────────────────────┤ │ │ │
│ │2. │ │3. ......... │ │
├──────────────┤ │ │ │ │
│2. │ │ │4. ......... │ │
│ ├──────────────────────────┤ │ │ │
│ │3. │ │5. ......... │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────────────────┼────────────────┼─────────────┼───┤
│1. │1. │ │1. ......... │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │2. ......... │ │
│ ├──────────────────────────┤ │ │ │
│ │2. │ │3. ......... │ │
├──────────────┤ │ │ │ │
│2. │ │ │4. ......... │ │
│ ├──────────────────────────┤ │ │ │
│ │3. │ │5. ......... │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
└──────────────┴──────────────────────────┴────────────────┴─────────────┴───┘



Anexa la declararea şi evidenta bolnavilor de cancer

Judeţul .................. Nr. ..........
Cabinet medical ......... anul ... luna ... ziua ...
Cabinetul oncologic judeţean

Adresa tabel privind bolnavii de cancer

Va inaintam tabelul cu modificãrile survenite în situaţia bolnavilor
de cancer din evidenta, precum şi cu bolnavii nou înregistraţi,
în cursul trim. .... 20....

┌────┬─────────────────────────┬───┬────────┬────────────┬─────────────────────┐
│Nr. │ Numele şi prenumele │Sex│ Anul │Diagnosticul│ Specificaţie │
│crt.│ bolnavului │M/F│naşterii│ clinic şi │- data schimbãrii de │
│ │ Localitatea, str. │ │ │histopato- │domiciliu (intrat- │
│ │ nr., sector, CNP │ │ │ logic │ieşit) │
│ │ │ │ │ │- deces* │
│ │ │ │ │ │- bolnav nou │
│ │ │ │ │ │ înregistrat │
├────┼─────────────────────────┼───┼────────┼────────────┼─────────────────────┤
│ 01 │ 02 │ 03│ 04 │ 05 │ 06 │
├────┼─────────────────────────┼───┼────────┼────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│CNP │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼────────┼────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│CNP │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼────────┼────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│CNP │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼────────┼────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│CNP │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │
└────┴─────────────────────────┴───┴────────┴────────────┴─────────────────────┘

* Se va înscrie diagnosticul complet conform certificatului medical
constatator al morţii.

11.1; A5; t2

┌────┬─────────────────────────┬───┬────────┬────────────┬─────────────────────┐
│Nr. │ Numele şi prenumele │Sex│ Anul │Diagnosticul│ Specificaţie │
│crt.│ bolnavului │M/F│naşterii│ clinic şi │- data schimbãrii de │
│ │ Localitatea, str. │ │ │histopato- │domiciliu (intrat- │
│ │ nr., sector, CNP │ │ │ logic │ieşit) │
│ │ │ │ │ │- deces* │
│ │ │ │ │ │- bolnav nou │
│ │ │ │ │ │ înregistrat │
├────┼─────────────────────────┼───┼────────┼────────────┼─────────────────────┤
│ 01 │ 02 │ 03│ 04 │ 05 │ 06 │
├────┼─────────────────────────┼───┼────────┼────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│CNP │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼────────┼────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│CNP │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼────────┼────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│CNP │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼────────┼────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│CNP │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼────────┼────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│CNP │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼───┼────────┼────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│CNP │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │
└────┴─────────────────────────┴───┴────────┴────────────┴─────────────────────┘


Semnatura şi parafa medicului,
...................



Anexa la declararea şi evidenta bolnavilor de cancer







REGISTRU DE EXAMENE
HISTOPATOLOGICE









27.28; A4; t2


┌─────┬──┬─────────────────────────┬───┬────┬────┬────────────┬────────┬──────┐
│Nr. │ │ │ │ │ │Nr. fisei de│ Piesa │ │
│de │Z │ Numele şi prenumele │ │Var-│Pro-│consultaţii │trimisa │Fixare│
│inre-│I │ │Sex│sta │fe- │sau a F.O. │şi locul│ în: │
│gis- │U │ │ │ │sia │şi cabinetul│de re- │ │
│tra- │A │ │ │ │ │sau secţia │coltare │ │
│re │ │ │ │ │ │care trimite│ │ │
│ │ │ │ │ │ │ piesa │ │ │
├─────┼──┼─────────────────────────┼───┼────┼────┼────────────┼────────┼──────┤
│ 1 │ 2│ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├─────┼──┼─────────────────────────┼───┼────┼────┼────────────┼────────┼──────┤
│ │ │CNP │ │ │ │ │ │ │
│ │ │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──┼─────────────────────────┼───┼────┼────┼────────────┼────────┼──────┤
│ │ │CNP │ │ │ │ │ │ │
│ │ │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──┼─────────────────────────┼───┼────┼────┼────────────┼────────┼──────┤
│ │ │CNP │ │ │ │ │ │ │
│ │ │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──┼─────────────────────────┼───┼────┼────┼────────────┼────────┼──────┤
│ │ │CNP │ │ │ │ │ │ │
│ │ │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──┼─────────────────────────┼───┼────┼────┼────────────┼────────┼──────┤
│ │ │CNP │ │ │ │ │ │ │
│ │ │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──┼─────────────────────────┼───┼────┼────┼────────────┼────────┼──────┤
│ │ │CNP │ │ │ │ │ │ │
│ │ │_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴──┴─────────────────────────┴───┴────┴────┴────────────┴────────┴──────┘
┌──────────┬───────┬────────┬─────────┬────────────┬──────┬──────────┬────────┐
│Diagnostic│ Data │Metoda │ │Diagnosticul│ Data │Nr. borcan│Menţiuni│
│ clinic │punerii│ de │Coloratii│histopato- │trimi-│ raft, │speciale│
│prezumptiv│ în │ inclu- │ │logic (cod) │terii │ lame │ │
│ │ lucru │ dere │ │ │rezul-│ oprite │ │
│ Date │ │ │ │ │tatu- │ │ │
│ clinice │ │ │ │ │ lui │ │ │
├──────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼──────┼──────────┼────────┤
│ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │ 16 │ 17 │
├──────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼──────┼──────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼──────┼──────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼──────┼──────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼──────┼──────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼──────┼──────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼──────┼──────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴───────┴────────┴─────────┴────────────┴──────┴──────────┴────────┘



Anexa la Declararea şi evidenta bolnavilor de cancer

Judeţul ................. Anul ... luna ... ziua ...

Localitatea ............. Codul numeric personal

Unitatea sanitarã ....... |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

BULETIN DE ANALIZE MEDICALE Nr. .......
LABORATORUL DE ANATOMIE PATOLOGICA

Numele ................ Prenumele ..................................

Sexul: M/F; Varsta ...... ani; Domiciliul: judeţul ................

loc. ............... str. ............................ nr. .........

Trimis de (unitate / secţie, medic): ...............................

....................................................................

Produsul biologic/examenul solicitat: ..............................

....................................................................

....................................................................

....................................................................


REZULTATUL ANATOMO-PATOLOGIC

COD MORFOLOGIC ........


....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................


Lucrat de: Semnatura şi parafa medicului,

........... .......................

15.17; A5; t2


Anexa la declararea şi evidenta bolnavilor de cancer








REGISTRU DE EVIDENTA SPECIALĂ
A BOLNAVULUI


















27.23; A4; t2



Luat în evidenta pentru (boala): ......................
┌──┬────────┬────────────┬────────┬──────────────────────────────────┬────────┐
│ │ Anul, │Numele şi │ │ Data programãrii/prezentãrii │Data şi │
│N │ luna, │prenumele │Diagnos-│ la control │motivul │
│r.│ ziua │Localitatea,│ ticul ├──────┬──────┬──────┬──────┬──────┤scoate- │
│c │ luãrii │ str. nr. │ │ anul │ anul │ anul │ anul │ anul │rii din │
│r │ în │ Locul de │ │ luna │ luna │ luna │ luna │ luna │evidenta│
│t.│evidenta│ munca │ │ ziua │ ziua │ ziua │ ziua │ ziua │ │
├──┼────────┼────────────┼────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼────────┤
│1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├──┴────────┴────────────┴────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│Nr. Fişa/carnet de sãnãtate..... ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┴────────┴────────────┴────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│Nr. Fişa/carnet de sãnãtate..... ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┴────────┴────────────┴────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│Nr. Fişa/carnet de sãnãtate..... ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──┴────────┴────────────┴────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│Nr. Fişa/carnet de sãnãtate..... ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ ├──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──┴────────┴────────────┴────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴────────┘



Anexa la declararea şi evidenta bolnavilor de cancer

Judeţul ................. Anul ... luna ... ziua ...

Localitatea .............

Unitatea sanitarã .......

Codul numeric personal
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

BULETIN DE TRIMITERE

cãtre ......................

Numele ................ Prenumele ..................................

Sexul: M/F; Varsta ...... ani; Domiciliul: judeţul ................

localitatea ........ str. ............................ nr. .........

Diagnostic prezumtiv ...............................................

....................................................................

Motivul trimiterii .................................................

....................................................................

Investigaţii şi tratamente .........................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................



Semnatura şi parafa medicului,
.....................


OBSERVAŢII:



















Semnatura şi parafa medicului,
..................... L.S.


14.1; A5; t2


Anexa la declararea şi evidenta bolnavilor de cancer

Judeţul ................. Anul ... luna ... ziua ...

Localitatea .............

Unitatea sanitarã .......
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

BILET DE IEŞIRE DIN SPITAL

Numele ................ Prenumele ..................................

Sexul: M/F în varsta de ... ani, cu domiciliul în: judeţul .........

localitatea ........ str. ............................ nr. .........

Cabinetul medical: .................................................

A fost internat în secţia ..........................................

Cu diagnosticul: ...................................................

....................................................................

ESTE/NU ESTE purtãtor de germeni. Felul: ...........................

................... Tipul: .........................................


REZULTATUL FOII DE OBSERVATIE
(Epicriza, indicaţii)



Continuare:

















Semnatura şi parafa medicului,
.....................

14.3; A5; t2

Anexa la Declararea şi evidenta bolnavilor de cancer

Judeţul ................. Nr. ...........

Localitatea ............. anul ... luna ... ziua ...

Unitatea sanitarã .......

CERTIFICAT MEDICAL
PENTRU ELIBERAREA STUPEFIANTELOR

Pe baza consultatiei date de noi, certificam ca: ...................
(numele şi prenumele)
în varsta de ... ani, sexul M/F domiciliat în: judeţul .............

loc. ............... str. ............................ nr. .........

cu B.I./C.I. seria ...... nr. .... CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

este suferind de: ..................................................

....................................................................

....................................................................

şi are nevoie de tratament prelungit cu produsul ...................

în doza zilnica de .................. pentru perioada de 10-15 zile.
(în cifre şi litere)

Va rugãm a desemna farmacia de unde se va ridica produsul prescris.


Medic director, Medic de specialitate,

.............. .....................

L.S.

17.6; A5; t2



Anexa la declararea şi evidenta bolnavilor de cancer

CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

│Judeţul ........ Data înregistrãrii:
CERTIFICAT MEDICAL CONSTATATOR │Comuna/oraşul(mun.)... an.. luna.. zi..
AL DECESULUI NR. ..... │Unitatea sanitarã .......................

│ CERTIFICAT MEDICAL CONSTATATOR
│ AL DECESULUI NR. .....

Data înregistrãrii: an.. luna.. zi..│Numele ..... Prenumele .... Sexul: M/F
Decedatul: Numele ................ │Data naşterii: anul... luna... ziua...
Prenumele ............... Sexul: M/F│Data decesului: anul.. luna.. ziua.. ora
Data naşterii: an... luna... zi... │Starea civilã .. Naţional. .. Religia ...
Starea civilã ..................... │Nivelul de instruire ....................
Naţionalitatea .... Religia ....... │Activitatea economicã ...................
Nivelul de instruire .............. │Domiciliul legal: judeţul ...............
Activitatea economicã ............. │comuna/oraşul (municipiul) ..............
Domiciliul legal: judeţul ......... │Satul (str.) ........... Nr. ............
comuna/oraşul (municipiul) ........ │Domiciliul de resedinta: judeţul ........
Satul (str.) ........... Nr. ...... │comuna/oraşul (municipiul) ..............
│Satul (str.) ........... Nr. ............
│Locul decesului .........................
│Cine a certificat decesul (specialitatea
│medicului) ..............................

CAUZELE DECESULUI │ CAUZELE DECESULUI

I. Boala sau afectiunea morbida │I. Boala sau afectiunea morbida
care a provocat decesul │ care a provocat decesul

a) Cauza directa (imediata) │a) Cauza directa (imediata) a).......
│ Boala sau starea morbida .........
................................ │ care a provocat direct decesul .........
│b) Cauze antecedente b) ......
b) Cauze antecedente │ Stãri morbide intermediare .........
................................ │ care au dus la starea înscrisã ........
│ mai sus (pct. "a") ........
Starea morbida iniţialã │c-d) Starea morbida iniţialã c) .....
c) ................................ │ Boala sau bolile iniţiale care ........
................................ │ au declansat starile înscrise d) .....
d) ................................ │ la pct. "b" şi "a" şi care ........
................................ │ constituie cauza/cauzele ........
│ determinante (c)

II. Alte stãri morbide importante │II. Alte stãri morbide importante
│ Stãri morbide care au contri- .......
................................ │ buit la deces dar fãrã legatura .......
................................ │ cu boala sau starea morbida .......
................................ │ care l-a provocat



Semnatura şi parafa medicului, │ Semnatura şi parafa medicului,
..................... │ .......................


17.4; A4; t1



ANEXA 2

ORGANIZAREA, ATRIBUŢIILE ŞI SARCINILE
comisiei de diagnostic şi indicaţie
terapeuticã din cadrul centrelor de tratament acreditate

În activitatea de prevenire şi control al cancerului, în scopul asigurãrii controlului calitãţii diagnosticului şi tratamentului complex individualizat prognostic al bolii canceroase, Direcţia generalã asistenta medicalã şi programe din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, direcţiile de sãnãtate publica judeţene, a municipiului Bucureşti şi ministerele cu reţele sanitare proprii vor acredita centrele de tratament din subordinea lor. Din comisii de acreditare şi control vor face parte şi specialişti din institutele oncologice coordonatoare ale întregului proces. Totodatã, în fiecare dintre aceste centre acreditate se va stabili de cãtre comisiile de acreditare şi control câte o comisie de diagnostic şi indicaţie terapeuticã, pe baza urmãtoarelor criterii organizatorice, tehnice şi de funcţionare:
Acreditarea centrelor de tratament
Având în vedere ca în ultimul timp în România se înregistreazã anual circa 42.000 decese prin cancer şi aproximativ 57.000 (2000-2001) cazuri noi, numãrul total de bolnavi fiind în jur de 260.000 - date estimative -, se impune stabilirea unui numãr suficient de unitãţi sanitare competente în a asigura diagnosticul de certitudine şi efectuarea tratamentului complex.
În procesul de acreditare se tine seama de:
- incidenta bolii la populaţia din teritoriu;
- competentele profesionale medicale, încadrarea cu personal sanitar superior de specialitate şi supraspecialitate, dotarea cu aparatura şi instalaţii a acestor unitãţi sanitare (existenta obligatorie a laboratorului de anatomie patologica, capabil de diagnostic prognostic standard), resursele globale de diagnostic precoce, pozitiv şi stadial necesare depistarii şi urmãririi în timp a cazurilor şi resursele globale de tratament multimodal, dublate de o experienta consistenta privind numãrul de cazuri tratate din fiecare localizare, al cãror tratament va fi evaluat-acreditat.
Vor fi acreditate pentru început centrele universitare traditionale, efectuandu-se în paralel evaluãri ale spitalelor judeţene, în vederea completãrii resurselor umane şi materiale pana la minimul necesar acreditãrii.
Lista centrelor de tratament interjudetene incluse în procesul de acreditare prioritar în anul 2003:
1. Bihor
2. Braşov
3. Sibiu
4. Arad
5. Constanta
6. Maramures.
Centrele vor avea acreditari individualizate pe localizari şi tipuri de terapii, în funcţie de epidemiologia teritorialã a bolii şi de resursele particulare constatate la fata locului.
Procesul de acreditare-reacreditare-control este continuu; el consta în evaluarea permanenta de noi centre pana la acreditarea de secţii din spitale judeţene şi chiar orãşeneşti, acolo unde incidenta bolii şi dotãrile o justifica; centrele acreditate vor fi reacreditate la fiecare 5 ani.
Fiecare centru acreditat va fi controlat cel puţin o data la 2 ani la fata locului şi va raporta anual indicatorii solicitati de cãtre institute.
Reţeaua sanitarã din judeţele României va fi informatã sistematic, prin intermediul direcţiilor de sãnãtate publica, asupra centrelor de tratament acreditate, pe tipuri de tumori şi tratamente, şi va indruma cazurile pentru confirmare de diagnostic şi tratament numai spre acestea, respectând dreptul bolnavilor de a alege centrul de tratament şi medicul curant. Se va restructura astfel reţeaua de diagnostic şi tratament în cancer.
Criteriile de acreditare
Metodologia de acreditare va fi elaborata de cãtre institutele oncologice cu avizul comisiei de specialitate a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei pentru urmãtoarele:
- secţii de tratament chirurgical oncologic;
- secţii supraspecializate de chirurgie şi ginecologie oncologica - secţii din institutele oncologice şi din centrele universitare conduse de medici primari cu supraspecializare atestata, care pot trata chirurgical, în urma acreditãrii, orice tip de tumora solida. Sunt acreditate prin acest ordin secţiile cu profil chirurgical din institutele oncologice şi Clinica de Chirurgie Oncologica Timişoara;
- secţii chirurgicale universitare - vor fi acreditate cu prioritate secţiile cu supraspecialisti atestaţi pentru chirurgie şi ginecologie; vor fi supraspecializati chirurgi şi ginecologi din toate centrele nominalizate, cel puţin un specialist/centru/supraspecialitate în nomenclator. Aceste secţii vor primi acreditari pe localizari (chirurgie de organ);
- secţii chirurgicale din spitale judeţene/orãşeneşti - vor fi acreditate cu atribuţii limitate în diagnosticul şi tratamentul tumorilor specificate individual, în funcţie de resursele umane şi materiale specifice.
Organizarea (componenta) comisiilor de diagnostic şi indicaţie terapeuticã
În fiecare dintre centrele de tratament acreditate se numeşte prin decizie câte o comisie de diagnostic şi indicaţie terapeuticã, a carei componenta se stabileşte în raport cu profilul unitãţii sanitare, astfel:
- medic oncolog medical - responsabil de comisie;
- medic radioterapie;
- un medic de specialitate anatomie patologica;
- medicul de specialitate care prezintã bolnavul (primar sau principal de specialitate), care activeazã într-un centru de tratament acreditat,
aceştia constituind modulul fix al comisiei.
În institute şi centre universitare supraspecializate comisiile au aceeaşi structura, dar pot fi organizate pe localizari, în care specialiştii desemnaţi au preocupãri recunoscute (doctorate, activitate ştiinţificã recunoscuta); responsabilii de comisii sunt specialiştii sau supraspecialistii cu ponderea cea mai mare în diagnostic şi tratament, în funcţie de localizare.
Medicul cabinetului de oncologie judeţean/de sector face parte de drept din comisia de diagnostic şi indicaţie terapeuticã a spitalului judeţean/de sector cãruia îi este subordonat centrul de diagnostic.
Medicul cabinetului de oncologie poate participa, la solicitare sau din proprie initiativa, la lucrãrile comisiilor din alte unitãţi sanitare nominalizate, existente în teritoriul sau de activitate.
Comisiile de acreditare şi control al centrelor de tratament organizate de direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi conducerile institutelor vor nominaliza prin decizie componenta modulului fix al comisiilor de diagnostic şi indicaţie terapeuticã, stabilindu-se în acelaşi timp programul de lucru al comisiilor şi ritmicitatea în raport cu aprecierea masei de bolnavi existenţi în teritoriu, întrunirea comisiei fiind cel puţin saptamanala.
Medicii directori ai unitãţilor sanitare în care sunt nominalizate centre de tratament rãspund de asigurarea functionarii organizatorice şi tehnice a comisiilor de diagnostic şi indicaţie terapeuticã din cadrul unitãţilor pe care le conduc.
Modul de lucru al comisiei de diagnostic şi indicaţie terapeuticã
Comisia de diagnostic şi indicaţie terapeuticã se întruneşte conform planului de lucru programat, precum şi ori de câte ori se considera necesar, în funcţie de numãrul bolnavilor ce urmeazã a fi examinati medical.
Modul de lucru al comisiei de diagnostic şi indicaţie terapeuticã îl constituie cercetarea documentelor medicale cu ultimele rezultate ale examinarilor clinice şi paraclinice (imagistic, biologic şi buletin anatomo-patologic complet) ale acestora şi, la nevoie, examinarea clinica a bolnavilor, pe baza cãrora sa se poatã confirma diagnosticul de cancer şi sa se stabileascã tratamentul complex ce urmeazã a se aplica.
Bolnavul este prezentat colectivului de cãtre medicul care l-a examinat (ambulatoriu sau spitalizat), cu toatã documentaţia medicalã necesarã confirmãrii diagnosticului şi stabilirii planului terapeutic.
În anumite situaţii şi în funcţie de specialitatea medicalã cãreia îi aparţine bolnavul, la lucrãrile comisiei va putea participa şi un medic primar de alta specialitate decât cele ale membrilor colectivului (obstetrica-ginecologie, pediatrie, O.R.L., urologie, oftalmologie şi, ori de câte ori este necesar, medicul specialist în imagistica), pentru asigurarea motivatiei ştiinţifice de profil asupra diagnosticului şi mãsurilor terapeutice prescrise.
Consemnarea activitãţii comisiei de diagnostic şi indicaţie terapeuticã
Bolnavii examinati medical de comisia de diagnostic şi indicaţie terapeuticã sunt înregistraţi, în ordinea cronologicã a prezentãrii, în registrul de activitate a comisiei de diagnostic şi indicaţie terapeuticã ONC. 3, consemnându-se diagnosticul complet (localizare, stadializare conform Clasificatiei internaţionale tip histologic), precum şi indicaţia terapeuticã în unitatea sanitarã în care se va aplica, sub semnatura şi parafa membrilor comisiei.
Diagnosticul şi indicaţiile de tratament radio-, chimio-, chirurgical se vor înscrie în foaia de observatie clinica sau în fişa de consultaţii a bolnavului, dupã caz, menţionându-se şi unitatea sanitarã în care se va aplica tratamentul (total sau parţial).
Orice modificare în conduita terapeuticã se va putea face numai cu avizul comisiei de diagnostic şi indicaţie terapeuticã.
În situaţia în care comisia de diagnostic şi indicaţie terapeuticã decide ca anumite procedee terapeutice sa fie aplicate în alt centru de tratament acreditat, la cererea sau cu consimţãmântul bolnavului, acesta, la rândul lui, va supune bolnavul spre examinare comisiei proprii de diagnostic şi indicaţie terapeuticã, în vederea stabilirii actului terapeutic.
Registrul de activitate a comisiei de diagnostic şi indicaţie terapeuticã se pãstreazã la medicul primar responsabil al comisiei.

NOTA:
1. Direcţiile de sãnãtate publica din centrele nominalizate vor organiza, sub îndrumarea institutelor oncologice, comisiile de acreditare şi control pana la finele anului 2002.
2. Celelalte direcţii de sãnãtate publica şi direcţiile medicale ale ministerelor cu reţea sanitarã proprie vor organiza comisii de evaluare-acreditare-control la cererea institutelor oncologice.


ANEXA 3

ATRIBUŢIILE ŞI SARCINILE

cabinetului de oncologie judeţean/al municipiului Bucureşti

În activitatea de prevenire şi combatere a cancerului, cabinetul de oncologie judeţean/al municipiului Bucureşti are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi sarcini:
1. organizeazã, coordoneazã şi urmãreşte acţiunile permanente de depistare precoce a cancerului;
2. initializeaza, coordoneazã şi urmãreşte respectarea mãsurilor de profilaxie primara şi secundarã în teritoriu;
3. întocmeşte şi pãstreazã evidenta stãrii de sãnãtate a bolnavilor de cancer din teritoriu, urmãrind prezentarea acestora la unitãţile sanitare nominalizate pentru efectuarea tratamentului de specialitate;
4. asigura tratamentul medical specific (radio-, chimio- sau imuno-terapie) ambulatoriu, precum şi tratamentul de sustinere simptomatic al afectiunilor asociate;
5. colaboreazã la întocmirea planurilor de recuperare şi urmãreşte reinsertia socioprofesionala a bolnavilor. Recomanda pensionarea temporarã sau definitiva a bolnavilor nerecuperabili, cu menţiunea înscrierii în registrul teritorial de cancer;
6. preia şi asigura asistenta medicalã a bolnavilor incurabili prin tratamente paliative, simptomatice, în ambulatoriu sau la domiciliul acestora;
7. efectueazã supravegherea periodicã activa şi sistematica postterapeutica, pana la scoaterea din evidenta cu ocazia decesului sau a emigrarii din teritoriul supravegheat, a tuturor bolnavilor aflaţi în evidenta şi existenţi în teritoriu, indiferent de unitatea sanitarã unde aceştia au fost trataţi. Transferul bolnavilor prin migratia în alt teritoriu se face cu menţionarea registrului teritorial (cabinetul de oncologie judeţean) în care migreaza. Datele bolnavului şi fişa statistica ONC. 1 vor fi trimise noului registru;
8. asigura, controleazã şi indruma acţiunea de declarare obligatorie a bolnavilor de cancer de cãtre unitãţile sanitare nominalizate din teritoriu;
9. tine la zi şi urmãreşte dinamica morbiditatii şi mortalitatii prin cancer din teritoriu, conform sistemului informaţional sanitar în prevenirea şi combaterea cancerului;
10. face schimb de informaţii privind bolnavii de cancer din teritoriu cu spitalele, cu unitãţile sanitare din judeţ, cu medicii de familie care acorda asistenta medicalã bolnavului, cu cabinetele de oncologie din alte judeţe pentru bolnavii de cancer extrateritoriali, cu unitãţile medicale din cadrul ministerelor cu reţea sanitarã proprie, precum şi cu cele din sectorul privat;
11. participa de drept la lucrãrile comisiei de diagnostic şi indicaţie terapeuticã din unitatea sanitarã nominalizatã din a carei structura face parte cabinetul de oncologie în care funcţioneazã. În celelalte unitãţi sanitare nominalizate, aflate în teritoriul sau de activitate, participa la lucrãrile comisiilor de diagnostic şi indicaţie terapeuticã, la solicitarea acestora sau din proprie initiativa;
12. asigura investigarea completa a bolnavilor depistati în cadrul cabinetului sau trimişi de alte unitãţi sanitare pentru precizare de diagnostic, supunându-i spre examinare medicalã comisiei de diagnostic şi indicaţie terapeuticã din unitatea sanitarã nominalizatã;
13. prezintã comisiei de diagnostic şi indicaţie terapeuticã, spre examinare medicalã, cazurile din evidenta proprie la care au survenit modificãri importante în starea lor de sãnãtate - recidiva, noi localizari, metastaze -, pentru a se stabili prin consult conduita terapeuticã;
14. colaboreazã cu inspecţia sanitarã din cadrul direcţiei sanitare judeţene/a municipiului Bucureşti la identificarea cauzelor şi factorilor de mediu care reprezintã riscuri de imbolnavire prin cancer, participând la anchete epidemiologice în unitãţi sau zone, care sa conducã la impunerea unor mãsuri de remediere;
15. iniţiazã şi participa la acţiuni de educaţie sanitarã, adresate populaţiei sau unor grupe expuse la risc de imbolnavire, în scopul mobilizãrii acestora la acţiuni organizate pentru depistarea în masa a cancerului sau pentru prezentarea la medic în timp util.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Doctoras
19 Iunie 2017
bun
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016