Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 830 din 8 octombrie 2009  privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru axa prioritara Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 830 din 8 octombrie 2009 privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru axa prioritara "Promovarea schimburilor intre comunitati ("people to people")" din cadrul Programului IPA de cooperare transfrontaliera Romania-Serbia

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 801 din 24 noiembrie 2009
ORDIN nr. 830 din 8 octombrie 2009
privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru axa prioritarã "Promovarea schimburilor între comunitãţi ("people to people")" din cadrul Programului IPA de cooperare transfrontalierã România-Serbia
EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTÃRII REGIONALE ŞI LOCUINŢEI
Nr. 830 din 8 octombrie 2009
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Nr. 3.158 din 12 noiembrie 2009
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 801 din 24 noiembrie 2009


În conformitate cu prevederile:
- Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului din 17 iulie 2006 de instituire a unui instrument de asistenţã pentru preaderare (IPA);
- Regulamentului (CE) nr. 718/2007 al Comisiei din 12 iunie 2007 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului de instituire a unui instrument de asistenţã pentru preaderare (IPA);
- Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunitãţii Europene, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 12 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, cu modificãrile ulterioare, şi al <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul dezvoltãrii regionale şi locuinţei şi ministrul finanţelor publice emit urmãtorul ordin:

ART. 1
În cadrul proiectelor finanţate prin axa prioritarã "Promovarea schimburilor între comunitãţi ("people to people")" din cadrul Programului IPA de cooperare transfrontalierã România-Serbia, sunt considerate eligibile categoriile de cheltuieli care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) respectã reglementãrile prevãzute în legislaţia naţionalã şi comunitarã în vigoare;
b) nu sunt finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale;
c) sunt însoţite de documente justificative, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, pe baza cãrora cheltuielile sã fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, certificate şi identificate;
d) sunt necesare implementãrii proiectelor şi sunt în conformitate cu prevederile contractului de finanţare încheiat între Autoritatea de management şi Partenerul lider de proiect, pentru aprobarea operaţiunii, cu respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului din 17 iulie 2006 de instituire a unui instrument de asistenţã pentru preaderare (IPA) şi ale Regulamentului (CE) nr. 718/2007 al Comisiei din 12 iunie 2007 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului de instituire a unui instrument de asistenţã pentru preaderare (IPA);
e) sunt efectiv plãtite de cãtre beneficiar.
ART. 2
(1) Cheltuielile prevãzute la art. 1 sunt considerate eligibile dacã îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) sunt efectuate de la data aprobãrii oficiale a Programului IPA de cooperare transfrontalierã România-Serbia de cãtre Comisia Europeanã;
b) sunt efectuate de la data intrãrii în vigoare a Contractului de finanţare semnat între Partenerul lider de proiect şi Autoritatea de management.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), urmãtoarele cheltuieli efectuate de beneficiar, ce constituie cheltuieli pentru pregãtirea proiectelor, sunt eligibile de la data de 1 ianuarie 2007:
a) cheltuieli pentru avize, acorduri, autorizaţii;
b) cheltuieli cu consultanţa pentru elaborarea proiectului - maximum 1% din totalul cheltuielilor eligibile şi nu mai mult de 10.000 euro;
c) cheltuieli cu consultanţa pentru elaborarea documentelor de achiziţie publicã şi managementul procedurii de achiziţie publicã;
d) cheltuieli pentru traducerea documentelor;
e) cheltuieli cu taxe şi comisioane bancare de tipul celor prevãzute la art. 9 alin. (1) - maximum 5% din totalul cheltuielilor eligibile;
f) cheltuieli pentru organizarea de întâlniri între partenerii proiectului - cheltuieli cu deplasarea şi cheltuieli cu organizarea evenimentului, inclusiv cheltuieli pentru cafea, apã, sucuri şi trataţii, în valoare de maximum 2% din valoarea cumulatã a cheltuielilor cu pregãtirea proiectului.
(3) Cheltuielile menţionate la alin. (2) lit. f) sunt eligibile cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare şi a urmãtoarelor condiţii:
a) transport - cel mai scãzut preţ, pe baza analizei a 3 oferte;
b) cazare - în limitele plafoanelor permise de legislaţia naţionalã pentru organismele publice;
c) traducere simultanã în timpul întrunirilor;
d) diurne - plafoanele permise de legislaţia naţionalã aplicabilã.
(4) Procedurile de achiziţie derulate pentru efectuarea cheltuielilor menţionate la alin. (2) se deruleazã în conformitate cu prevederile procedurii specifice de achiziţii publice utilizate în relaţia cu statele nemembre UE.
(5) Contribuţia beneficiarului la realizarea operaţiunii trebuie sã fie sub formã financiarã.
(6) Cheltuielile pentru pregãtirea proiectului prevãzute la alin. (2) sunt eligibile dacã au fost efectuate cu maximum 2 ani înaintea termenului-limitã de depunere a cererii de finanţare şi dacã valoarea lor cumulatã nu depãşeşte 10% din valoarea totalã eligibilã a proiectului.
(7) Cheltuielile pentru pregãtirea proiectului prevãzute la alin. (2) pot fi declarate de cãtre un beneficiar numai în prima cerere de rambursare a cheltuielilor.
ART. 3
(1) Sunt eligibile urmãtoarele cheltuieli în valoare de maximum 5% din valoarea totalã eligibilã a proiectului, astfel:
a) obţinere avize, acorduri, autorizaţii necesare implementãrii proiectului, altele decât cele prevãzute la art. 2 alin. (2);
b) organizarea procedurilor de achiziţie, altele decât cele prevãzute la art. 2 alin (2), inclusiv cheltuielile aferente asistenţei/consultanţei juridice, în scopul elaborãrii documentaţiei de atribuire şi/sau aplicãrii procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, publicarea anunţurilor de intenţie, de participare şi de atribuire a contractelor, corespondenţã prin poştã, fax, în legãturã cu procedurile de achiziţie publicã;
c) consultanţã, pentru alte situaţii decât cele prevãzute la art. 2 alin. (2).
(2) În categoria cheltuielilor eligibile menţionate la alin. (1) lit. c) se includ cheltuielile efectuate, dupã caz, pentru:
a) plata serviciilor de consultanţã la elaborarea studiilor de piaţã, de evaluare etc.;
b) plata serviciilor de consultanţã în domeniul managementului proiectului.
ART. 4
(1) Sunt considerate eligibile urmãtoarele categorii de cheltuieli pentru implementarea activitãţilor de bazã din proiect:
a) cheltuieli pentru organizarea de sesiuni de pregãtire profesionalã şi activitãţi educaţionale, evenimente de informare şi reţele de comunicare, informare şi promovare a acestora;
b) cheltuieli pentru realizarea unor strategii, planuri comune de acţiune în vederea soluţionãrii diverselor probleme cu care se confruntã regiunea de graniţã;
c) cheltuieli pentru dezvoltarea şi întãrirea capacitãţii administrative în zona de frontierã;
d) cheltuieli legate de promovarea patrimoniului cultural din zona de frontierã;
e) cheltuielile pentru procurarea de bunuri care, conform legii, intrã în categoria mijloacelor fixe sau obiectelor de inventar, precum: mobilier, echipamente IT, dotãri P.S.I., dotãri privind protecţia muncii;
f) cheltuielile cu achiziţionarea activelor necorporale: brevete, licenţe, know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate;
g) servicii IT&C, actualizare şi dezvoltare a aplicaţiilor IT, inclusiv soluţii de securitate a acestora;
h) cheltuielile pentru traduceri şi interpretariat, inclusiv traducerea documentelor elaborate, în concordanţã cu obiectivele proiectului supus finanţãrii;
i) cheltuielile pentru transportul de materiale, mobilier şi echipamente, dacã nu este inclus în preţul achiziţiei.
(2) Toate echipamentele trebuie sã îndeplineascã condiţiile cerute prin proiect şi trebuie sã respecte principiul eficienţei economice, energetice şi al impactului negativ redus asupra mediului înconjurãtor.
ART. 5
Sunt eligibile cheltuielile privind informarea şi publicitatea pentru proiect, în care se includ: cele pentru panouri publicitare, afişe, broşuri, pliante, reclame media, alte materiale promoţionale, campanii media, evenimente de informare, conferinţe de presã, conform Manualului de identitate vizualã a Programului şi prevederilor acordului încheiat între parteneri şi Partenerul lider de proiect, respectiv ale contractului încheiat între Partenerul lider de proiect şi Autoritatea de management.
ART. 6
(1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de cãtre angajat şi angajator, aferente persoanelor angajate pentru implementarea proiectului, cu contract individual de muncã, contract individual de muncã cu timp parţial sau act administrativ de numire în funcţia publicã, pe duratã nedeterminatã sau determinatã, cu fracţiune de normã sau cu normã întreagã de lucru.
(2) Cheltuielile cu salariile funcţionarilor publici prevãzute la alin. (1) sunt eligibile cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind incompatibilitatea şi la nivelul stabilit de prevederile legale în vigoare aplicabile.
(3) În cazul cheltuielilor pentru personalul contractual prevãzute la alin. (1), nivelul salariului nu poate fi mai mare decât nivelul salarial practicat în mod obişnuit, înainte de implementarea proiectului, de beneficiarul/partenerul în cadrul cãruia este încadrat.
(4) Cheltuielile prevãzute la alin. (1) sunt considerate eligibile doar dacã personalul este direct angajat de cãtre organizaţiile partenere, prevãzute în lista oficialã din cererea de finanţare, şi are atribuţii în procesul de gestionare a proiectului, conform fişelor de post.
(5) Cheltuielile de personal prevãzute la alin. (1) se deconteazã conform contractului de muncã/actului administrativ de numire sau proporţional cu procentul prevãzut în fişa postului/foaie de prezenţã aferent atribuţiilor specifice gestionãrii proiectului.
(6) Timpul de muncã alocat proiectului nu poate depãşi durata normalã de lucru, conform legislaţiei naţionale în vigoare.
(7) Cheltuielile aferente orelor suplimentare sunt eligibile dacã sunt efectuate în scopul implementãrii proiectului, conform fişei de pontaj, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.
ART. 7
Sunt considerate eligibile cheltuielile efectuate pentru organizarea de întâlniri între partenerii proiectului în scopul implementãrii operaţiunii - cheltuieli cu deplasarea şi cheltuieli cu organizarea evenimentului, inclusiv cheltuieli pentru cafea, apã, sucuri şi trataţii, în valoare de maximum 2% din valoarea cumulatã a cheltuielilor cu pregãtirea proiectului, cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare şi a urmãtoarelor condiţii:
a) transport - cel mai scãzut preţ, pe baza analizei a 3 oferte;
b) cazare - în limitele plafoanelor permise de legislaţia naţionalã pentru organismele publice;
c) traducere simultanã în timpul întrunirilor;
d) diurne - plafoanele permise de legislaţia naţionalã aplicabilã.
ART. 8
(1) În categoria cheltuielilor generale de administraţie se includ: cheltuielile efectuate pentru închirierea sediului; plata utilitãţilor: energie termicã, energie electricã, apã, canalizare, salubritate, gaze naturale; telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid şi internet; cheltuielile efectuate pentru achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului; cheltuielile pentru serviciile de întreţinere şi reparaţii echipamente şi autoturisme; cheltuielile de arhivare, biroticã şi papetãrie. Acestea sunt eligibile dacã se poate demonstra cã sunt bazate pe costuri reale.
(2) Cheltuielile generale de administraţie sunt eligibile dacã sunt îndeplinite urmãtoarele condiţii:
a) sunt alocate proporţional proiectului, în conformitate cu metoda de calcul al pro ratei pentru decontarea cheltuielilor de administraţie elaboratã de Autoritatea de management şi ataşatã ca anexã la contractul de finanţare;
b) valoarea totalã a acestor cheltuieli nu poate depãşi 5% din valoarea totalã eligibilã a proiectului;
c) sunt bazate pe costuri reale care se reflectã în contabilitate.
ART. 9
(1) Sunt considerate eligibile urmãtoarele categorii de cheltuieli, altele decât cele prevãzute la art. 2 alin. (2):
a) comisioane pentru tranzacţiile financiare transnaţionale;
b) comisioane bancare pentru deschiderea şi administrarea conturilor separate necesare pe durata implementãrii proiectului;
c) taxe notariale, costurile pentru consultanţã juridicã, costul expertizei tehnice şi financiare, precum şi costurile de audit sau de contabilitate, în cazul în care acestea sunt direct legate de operaţiunea cofinanţatã şi sunt necesare pentru pregãtirea sau punerea în aplicare a acesteia.
(2) TVA aferentã cheltuielilor eligibile este eligibilã dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) nu este recuperabilã prin orice alte mijloace;
b) este stabilit faptul cã este suportatã de beneficiarul final;
c) este identificatã clar în propunerea de proiect.
(3) Totalul cheltuielilor prevãzute la alin. (1) lit. a)-c) cumulat cu totalul cheltuielilor de la art. 2 alin. (2) lit. e) nu poate depãşi 5% din valoarea totalã eligibilã a proiectului.
(4) Prin excepţie de la prevederile art. 9 alin. (2), nu este eligibilã TVA aferentã cheltuielilor generale de administraţie, calculatã pe bazã de pro ratã, pentru acei beneficiari care desfãşoarã atât operaţiuni cu drept de deducere, cât şi operaţiuni fãrã drept de deducere.
ART. 10
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltãrii regionale şi locuinţei,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

------




Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016