Ministrul agriculturii şi alimentaţiei, având în vedere prevederile art. 18 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 480/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, emite următorul ordin: ART. 1 Se aprobă Regulamentul cu privire la acordarea licenţelor de fabricaţie agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, prevăzut în anexa, care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Ordinul se publică în Monitorul Oficial al României. Ministrul agriculturii şi alimentaţiei, Valeriu Tabără Bucureşti, 6 octombrie 1995 Nr. 83. ANEXĂ REGULAMENTUL cu privire la acordarea licenţelor de fabricaţie agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare CAP. I Generalităţi 1. Prezentul regulament se referă la condiţiile pe care agenţii economici trebuie să le îndeplinească pentru a desfăşura o activitate în domeniul producţiei de produse alimentare, în vederea obţinerii de licenţe de fabricaţie şi în scopul asigurării prelucrării superioare a materiilor prime agricole, protecţiei consumatorilor şi a mediului, eliminării tendinţelor de abuzuri, fraude sau falsificării în activitatea de fabricare a acestora. 2. Licenţele de fabricaţie vor fi acordate agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, în funcţie de dotări, de pregătirea de specialitate a personalului, de condiţiile de igienă şi de posibilităţile de garantare a calităţii produselor fabricate. 3. Licenţele de fabricaţie acordate agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare atesta ca aceştia sunt capabili să efectueze astfel de activităţi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, la un nivel de siguranţa şi calitate care să asigure protecţia consumatorilor şi a mediului. 4. Licenţele de fabricaţie se vor acorda pentru fiecare unitate de producţie, indiferent de locul unde aceasta este amplasata, şi pentru fiecare activitate şi produs, precum şi pentru fiecare prestare de serviciu din domeniul producţiei de produse alimentare, conform anexei nr. 1 la prezentul regulament. CAP. II Procedura de acordare a licenţelor de fabricaţie 1. Agentul economic care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare va înainta Direcţiei generale pentru agricultura şi alimentaţie a municipiului Bucureşti sau a judeţului unde este amplasata unitatea de producţie cererea-tip pentru acordarea licenţei de fabricaţie conform anexei nr. 2 la prezentul regulament, însoţită de următoarele documente: a) statutul societăţii comerciale, în copie xerox; b) certificatul de înmatriculare a societăţii comerciale la Oficiul Registrului comerţului, în copie xerox; c) certificatul de înregistrare fiscală a societăţii comerciale, în copie xerox; d) autorizaţia de funcţionare a unităţii de producţie pentru care se solicita licenţa de fabricaţie, eliberata de către Inspectoratul de Poliţie Sanitară şi Medicina Preventivă al municipiului Bucureşti sau al judeţului în care se afla unitatea de producţie pentru care se solicita licenţa de fabricaţie, în copie xerox; e) autorizaţia de funcţionare sanitar-veterinara pentru unităţile de producţie care prelucreaza materii prime de origine animala, eliberata de către Direcţia sanitară veterinara a municipiului Bucureşti sau a judeţului în care se afla unitatea de producţie pentru care se solicita licenţa de fabricaţie, în copie xerox; f) avizul Ministerului Sănătăţii pentru fiecare dintre produsele pentru care se solicita licenţa de fabricaţie, în copie xerox; g) fişa unităţii de producţie pentru care se solicita licenţa de fabricaţie, întocmită conform anexei nr. 3 la prezentul regulament; h) specificaţia tehnica sau standardul elaborat şi aprobat conform reglementărilor legale în vigoare al fiecărui produs pentru care se solicita licenţa de fabricaţie, care să cuprindă condiţiile de calitate pe care trebuie să le îndeplinească produsul, condiţiile specifice de ambalare, etichetare, manipulare, transport şi depozitare, reguli de verificare a calităţii, precum şi termenul de valabilitate a acestuia; i) schema tehnologică de fabricaţie a fiecărui produs pentru care se solicita licenţa de fabricaţie, care să cuprindă toate fazele de fabricaţie, începând cu recepţia materiilor prime până la depozitarea produsului finit; j) instrucţiunile tehnologice de fabricaţie a fiecărui produs pentru care se solicita licenţa de fabricaţie, în care să fie descrise în amănunt toate operaţiunile tehnologice care au loc pe fiecare faza de fabricaţie, modul în care sunt verificaţi şi controlaţi parametrii tehnologici, precum şi utilajele şi instalaţiile tehnologice; k) fişa cu privire la pregătirea de specialitate a personalului, care să menţioneze: - personalul de conducere a procesului de fabricaţie a produselor alimentare, care să aibă pregătire de specialitate sau calificare atestata în domeniul respectiv; - personalul de execuţie, conform anexei nr. 4 la prezentul regulament. 2. Cererea, completată cu datele necesare, se depune la Direcţia generală pentru agricultura şi alimentaţie a municipiului Bucureşti, respectiv a judeţului în care se afla unitatea de producţie pentru care se solicita licenţa de fabricaţie, unde se înregistrează în registrul de evidenţă a cererilor pentru acordarea licenţelor de fabricaţie (model conform anexei nr. 5 la prezentul regulament), numai dacă aceasta este însoţită de documentaţia prevăzută la pct. 1. 3. Comisiile din cadrul direcţiilor generale pentru agricultura şi alimentaţie din municipiul Bucureşti şi din judeţe, constituite prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei, vor analiza dacă documentaţia depusa corespunde prevederilor prezentului regulament şi vor comunica agentului economic dacă exista documente necorespunzătoare, situaţie în care acesta va depune o noua cerere însoţită de documentaţia completată conform observaţiilor făcute, în termen de 15 zile. 4. În situaţia în care se constata ca documentaţia depusa corespunde prevederilor prezentului regulament, inspectorii de specialitate din cadrul acestor comisii vor verifica la fata locului, la unitatea de producţie pentru care se solicita licenţa de fabricaţie, realitatea datelor înscrise în documentaţie. 5. Rezultatul verificărilor faptice de la unitatea de producţie se înscrie într-un proces-verbal, care se semnează de către inspectorul constatator şi de reprezentantul împuternicit al agentului economic, redactat în trei exemplare, conform anexei nr. 6 la prezentul regulament. 6. În situaţia în care se constata ca datele înscrise în documentaţie nu corespund cu realitatea de pe teren, acestea se vor menţiona distinct în procesul-verbal şi vor constitui motivatia neacordarii licenţei de fabricaţie. Agentul economic, după înlăturarea deficienţelor constatate şi menţionate în procesul-verbal, va depune o noua cerere în vederea acordării licenţei de fabricaţie. Dacă se constata ca agentul economic nu a depus, în termen de 30 de zile de la data încheierii procesului-verbal, o noua cerere pentru acordarea licenţei de fabricaţie şi nu a înlăturat cauzele care au determinat neacordarea acesteia, inspectorul constatator va sesiza organele competente pentru retragerea autorizaţiei de funcţionare. 7. În situaţia în care se constata ca datele înscrise în documentaţie corespund cu realitatea de pe teren, aceasta se va menţiona în procesul-verbal, care va constitui actul în baza căruia se va elibera licenţa de fabricaţie. 8. Agentul economic va depune, la Direcţia generală pentru agricultura şi alimentaţie a municipiului Bucureşti sau a judeţului în care este amplasata unitatea de producţie pentru care se solicita licenţa de fabricaţie, documentul doveditor de plata a taxei, care poate fi: copia de pe ordinul de plata vizat pentru încasarea sumei în contul bugetului de stat de către persoanele competente din cadrul Trezoreriei statului sau de către organele financiare teritoriale, după caz, sau chitanţa pentru plata taxei în numerar. Taxa se achită, prin virare, cu ordin de plata, în contul bugetului de stat nr. 20.15.1.03. "Taxe pentru acordarea de licenţe şi autorizaţii pentru desfăşurarea unei activităţi" deschis la Trezoreria statului în raza căreia se afla domiciliul fiscal al agenţilor economici respectivi. În municipiul Bucureşti şi în judeţele în care nu funcţionează trezorerii ale statului, taxa se virează în contul nr. 60.15.1.03, deschis la unităţile Băncii Comerciale Romane - S.A. pe seama organelor financiare teritoriale. În ordinul de plată se specifică: "Suma reprezintă taxa pentru eliberarea licenţei de fabricaţie conform Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995". În cazul în care taxa se achită în numerar, suma se depune contra chitanţei la casieria Trezoreriei statului sau la unităţile C.E.C. din municipiul Bucureşti şi din judeţele în care nu funcţionează trezorerii ale statului. În baza procesului-verbal de verificare a realităţii datelor înscrise în documentaţia pentru acordarea licenţei de fabricaţie şi a documentului de achitare a taxei, Direcţia generală pentru agricultura şi alimentaţie a municipiului Bucureşti sau a judeţului în care se afla unitatea de producţie pentru care se solicita licenţa de fabricaţie va elibera licenţa de fabricaţie, conform anexelor nr. 7 a) şi 7 b) la prezentul regulament. 9. Licentele de fabricaţie eliberate se vor înregistra la Direcţia generală pentru agricultura şi alimentaţie judeţeana sau a municipiului Bucureşti la care au fost înregistrate cererile pentru acordarea acestora, în Registrul de evidenţă a licenţelor de fabricaţie, conform modelului prezentat în anexa nr. 8 la prezentul regulament. Direcţiile generale pentru agricultură şi alimentaţie judeţene şi a municipiului Bucureşti vor transmite Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei - Direcţia standarde şi calitatea alimentelor, acreditarea agenţilor economici -, în copii xerox, licentele de fabricaţie şi procesele-verbale care au stat la baza acordării acestora, în vederea înregistrării în banca de date a ministerului, conform adresei-model prezentate în anexa nr. 9 la prezentul regulament. 10. Agentul economic care se consideră nedreptăţit de neacordarea licenţei de fabricaţie poate depune contestaţie la conducerea Direcţiei generale pentru agricultură şi alimentaţie la care a fost înregistrată cererea sa, în termen de 15 zile de la data respingerii solicitării, respectiv de la data expirării termenului acordat de către inspectorul constatator. Directorul general al Direcţiei generale pentru agricultura şi alimentaţie va soluţiona contestaţia în termen de 30 de zile de la data depunerii, care este data înregistrării acesteia. 11. Agentul economic care nu este multumit de modul de rezolvare a contestaţiei se poate adresa instanţei judecătoreşti, în baza Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990. CAP. III Controlul agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare 1. Controlul agenţilor economici privind modul de respectare a prevederilor legale în domeniul producţiei de produse alimentare se face de către persoanele împuternicite prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei. 2. Persoanele împuternicite pot efectua controlul la agenţii economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare în baza legitimaţiei de control, a ecusonului şi a ştampilei, conform modelelor prezentate în anexa nr. 10 la prezentul regulament. 3. Controlul urmăreşte respectarea prevederilor legale în domeniul producţiei de produse alimentare, rezultatul acestuia înscriindu-se în procesul-verbal de control-tip, conform modelului prezentat în anexa nr. 11 la prezentul regulament. 4. În urma controlului, persoana imputernicită are obligaţia de a menţiona în procesul-verbal de control, în funcţie de constatările făcute, şi de a dispune menţinerea, suspendarea sau retragerea licenţei de fabricaţie. Procesul-verbal de control se va redacta în trei exemplare. 5. Un exemplar al procesului-verbal de control va fi înaintat Direcţiei standarde şi calitatea alimentelor, acreditarea agenţilor economici din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, care îl va înregistra în Registrul de evidenţă a proceselor-verbale de control, conform modelului prezentat în anexa nr. 12 la prezentul regulament. 6. Măsura de suspendare a licenţei de fabricaţie se hotărăşte în toate cazurile în care nu se respecta prevederile în baza cărora s-a acordat licenţa de fabricaţie. Agentul economic nu are dreptul să producă produse alimentare pe perioada suspendării licenţei de fabricaţie, menţionată în procesul-verbal de control, respectiv până la îndeplinirea condiţiilor a căror nerespectare a fost constatată. 7. Măsura de retragere a licenţei de fabricaţie se hotărăşte în toate cazurile în care agentul economic comite abateri repetate de la prevederile legale privind producţia de produse alimentare, precum şi în cazurile în care se pun în pericol viaţa şi sănătatea populaţiei. La retragerea licenţei de fabricaţie se vor sesiza organele competente pentru retragerea autorizaţiei de funcţionare a agentului economic. 8. Amenzile stabilite de către persoanele în drept pentru nerespectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 se virează, de către cei sancţionaţi în contul bugetului de stat nr. 20.22.1.03. "Venituri din amenzi aplicate potrivit dispoziţiilor legale", deschis la Trezoreria statului în raza căreia agenţii economici au domiciliul fiscal sau în contul nr. 60.22.1.03. deschis la unităţile Băncii Comerciale Romane - S.A. din municipiul Bucureşti sau din judeţe, după caz, pe seama organelor financiare teritoriale. 9. Agentul economic poate contesta măsurile de sancţionare din procesul-verbal de control, în termen de 15 zile de la data controlului, la Direcţia standarde şi calitatea alimentelor, acreditarea agenţilor economici din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, în cazul luării impotriva să a măsurii de suspendare sau de retragere a licenţei de fabricaţie. Directorul Direcţiei standarde şi calitatea alimentelor, acreditarea agenţilor economici va analiza contestaţia şi o va soluţiona în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia. 10. Agentul economic care nu este multumit de modul de rezolvare a contestaţiei se poate adresa instanţei judecătoreşti în baza Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990. CAP. IV Dispoziţii finale 1. Toate anexele menţionate în prezentul regulament fac parte integrantă din acesta. 2. Evidentele prevăzute în prezentul regulament se vor tine conform formularelor prezentate. 3. Falsificarea sau emiterea frauduloasă a documentelor privind licentele de fabricaţie cuprinse în prezentul regulament se pedepseşte potrivit legii penale. 4. Formularele de licenţe de fabricaţie se comanda şi se achiziţionează de către Direcţia standarde şi calitatea alimentelor, acreditarea agenţilor economici şi Direcţia generală sinteze economice şi financiar din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, urmând a fi distribuite direcţiilor generale pentru agricultura şi alimentaţie judeţene şi a municipiului Bucureşti prin reprezentanţii împuterniciţi ai acestora. Eliberarea licenţelor de fabricaţie către agenţii economici solicitanti se face de către direcţiile generale pentru agricultura şi alimentaţie judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu recuperarea costului editării formularelor, încasările respective virindu-se la bugetul de stat. ANEXA 1 -------la regulament-------------- ACTIVITĂŢILE, PRODUSELE SI PRESTĂRILE DE SERVICII pentru care Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei acorda licenţe de fabricaţie I. Industria laptelui 1. Colectarea, transportul şi preluarea materiilor prime şi a semifabricatelor (lapte, cas, smântână), în vederea prelucrării, ca activitate distinctă. 2. Fabricarea laptelui de consum şi a produselor acidofile (iaurt, lapte bătut, chefir etc.). 3. Fabricarea brinzei proaspete de vaci, a cremelor, a smintinei de consum şi a friscai. 4. Fabricarea untului. 5. Fabricarea inghetatei. 6. Fabricarea conservelor din lapte (lapte concentrat, lapte praf, produse pentru alimentaţia copiilor etc.). 7. Fabricarea brânzeturilor (fermentate, cu pastă opărită, frământate, afumate, conservate în saramură etc.). 8. Prelucrarea subproduselor din industria laptelui. 9. Fabricarea lactozei. 10. Fabricarea cazeinei şi a cazeinaţilor. 11. Conservarea prin frig a produselor lactate. II. Industria cărnii 1. Abatorizarea animalelor. 2. Transarea cărnii. 3. Fabricarea grăsimilor animale. 4. Fabricarea preparatelor din carne. 5. Fabricarea conservelor din carne. 6. Fabricarea semiconservelor din carne. 7. Fabricarea făinurilor proteice din carne, sânge, oase. 8. Fabricarea semipreparatelor şi a preparatelor culinare. 9. Conservarea cărnii prin frig şi antrepozitare frigorifică. 10. Fabricarea pepsinei. 11. Prelucrarea subproduselor comestibile şi necomestibile. III. Industria pestelui şi a altor resurse acvatice 1. Piscicultura, pescuitul şi industrializarea pestelui şi a altor resurse acvatice. 2. Prelucrarea subproduselor din peste. 3. Fabricarea conservelor şi a semiconservelor din peste. 4. Producerea uleiului cu aroma de fum. 5. Conservarea şi păstrarea produselor prin frig. IV. Industria de morarit şi panificatie 1. Fabricarea fainurilor, grisurilor şi a arpacasului din grâu. 2. Fabricarea malaiului şi a fainii de porumb. 3. Prelucrarea orezului. 4. Prelucrarea ovăzului şi fabricarea fulgilor de ovaz. 5. Fabricarea arpacasului din orz-orzoaică. 6. Fabricarea pâinii şi a produselor de panificaţie. 7. Fabricarea produselor de patiserie. 8. Fabricarea pastelor făinoase. 9. Fabricarea biscuiţilor. 10. Fabricarea napolitanelor. 11. Fabricarea fulgilor de cereale. 12. Fabricarea produselor expandate. 13. Fabricarea sticksurilor. 14. Fabricarea produselor complementare având ca suport făină (amelioratori). V. Industria conservelor din legume şi fructe şi a băuturilor racoritoare 1. Fabricarea conservelor din legume şi fructe, a pastei de tomate şi a siropurilor din fructe. 2. Prepararea şi îmbutelierea băuturilor racoritoare. 3. Fabricarea conservelor mixte. 4. Fabricarea produselor deshidratate din legume şi fructe. 5. Fabricarea de pulpe şi marcuri de fructe. 6. Fabricarea bioxidului de carbon alimentar rezultat din arderea combustibilului. 7. Fabricarea sucului concentrat de mere. 8. Fabricarea acidului citric. 9. Fabricarea pectinei. 10. Fabricarea muştarului. VI. Industria uleiurilor 1. Achiziţionarea, condiţionarea şi depozitarea materiilor prime oleaginoase. 2. Producerea uleiurilor vegetale brute. 3. Producerea uleiurilor rafinate. 4. Producerea uleiurilor hidrogenate. 5. Îmbutelierea uleiului rafinat. 6. Fabricarea margarinei şi a plantolului. 7. Fabricarea maionezei. VII. Industria zahărului şi a produselor zaharoase 1. Fabricarea zahărului. 2. Fabricarea ciocolatei şi a produselor din ciocolată. 3. Fabricarea drajeurilor. 4. Fabricarea produselor gelifiate (rahat, jeleuri etc.). 5. Fabricarea produselor de laborator (napolitane, turta dulce etc.). 6. Fabricarea produselor de patiserie (fursecuri, rulade etc.). 7. Fabricarea halvalei. 8. Fabricarea carmelajului. 9. Fabricarea caramelei. 10. Fabricarea pudrei de cacao. 11. Fabricarea untului de cacao. 12. Fabricarea produselor zaharoase expandate (tip Pufarin, Pufavit etc.). 13. Fabricarea bomboanelor medicinale. 14. Rafinarea zahărului brut din import. 15. Preambalarea zahărului. 16. Fabricarea acidului citric. VIII. Industria vinului, berii, spirtului şi a băuturilor alcoolice 1. Fabricarea vinului, sampaniei, vermutului şi biterului. 2. Fabricarea distilatelor din vin şi a băuturilor pe baza de distilate din vin. 3. Fabricarea maltului şi a extractului de malt. 4. Fabricarea berii şi valorificarea subproduselor. 5. Fabricarea alcoolului rafinat de fermentaţie, a alcoolului tehnic şi a alcoolului sanitar. 6. Fabricarea băuturilor spirtoase. 7. Fabricarea ţuicii şi a rachiurilor naturale. 8. Fabricarea oţetului. 9. Fabricarea bioxidului de carbon prin procesul de fermentaţie. 10. Confecţionarea capsulelor metalice tip bere. 11. Fabricarea enzimelor. IX. Industria amidonului, glucozei şi a drojdiei de panificatie 1. Fabricarea amidonului. 2. Fabricarea glucozei, fructozei, dextrinei şi dextrozei. 3. Fabricarea drojdiei de panificatie şi a drojdiei furajere. 4. Fabricarea zeamilului şi a budincilor. X. Fabricarea culturilor pure de microorganisme utilizate în industria alimentară XI. Fabricarea aromelor şi a sosurilor utilizate în industria alimentară XII. Prestări de servicii: condiţionare, preambalare, ambalare, depozitare şi transport de produse alimentare XIII. Fabricarea apelor gazoase, minerale şi a altor băuturi care nu sunt cuprinse în grupa de băuturi racoritoare sau alcoolice XIV. Fabricarea altor produse alimentare. ANEXA 2 -------la regulament--------------
Nr. .............. din ..............
CERERE
pentru acordarea licenţei de fabricaţie
Agentul economic ........................., cu sediul în ................,
str. ................. nr. .............., înregistrat la Registrul comerţului
sub nr. ........................., cod fiscal ...............................,
telefon .................., fax ............, telex ............., reprezentat
prin ..................., domiciliat în ............, str. ...................
nr. ........, bl. ........, sc. ......, et. ......, ap. ....., sectorul .....,
judeţul .................., posesor al buletinului de identitate seria .......
nr. ........, eliberat de ............, având funcţia de ............, pe baza
pieselor anexate la dosar solicit eliberarea licenţei de fabricaţie pentru
unitatea de producţie cu sediul în ............., str. ............ nr. .....,
sectorul/judeţul .........., în vederea fabricării următoarelor produse
alimentare/prestări de servicii, în domeniul:
1. ........................................................................
2. ........................................................................
3. ........................................................................
4. ........................................................................
...........................................................................
Data ............... Semnătura
........................
Domnului director general al Direcţiei generale pentru agricultura şi
alimentaţie a municipiului Bucureşti/judeţului ..........................
ANEXA 3 -------la regulament-------------- FIŞA UNITĂŢII DE PRODUCŢIE
Unitatea de producţie cu sediul în ........................., str. .........
nr. ......, sectorul/judeţul ........................, având ca obiect de activitate fabricarea .........................................................
(se vor înscrie produsele pentru care se solicită licenţa de fabricaţie)
Dotarea tehnică: a) schita-plan, care să cuprindă toate spaţiile de fabricaţie şi de depozitare ale unităţii de producţie; b) capacitatea de producţie pe zi a unităţii, determinată de utilajul conducător; c) dotarea cu instalaţii şi utilaje:
┌───────────────────────────┬───────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Denumirea instalaţiilor │ Starea tehnică │ Observaţii │
│ şi a utilajelor din │ (gradul de uzură) │ (se va menţiona dacă │
│ dotare │ │ asigură obţinerea de │
│ │ │ produse la nivelul de │
│ │ │ calitate propus) │
└───────────────────────────┴───────────────────────┴─────────────────────────┘
d) dotarea cu instrumente şi aparatura de măsura şi control pentru urmărirea desfăşurării procesului tehnologic, precum şi pentru verificarea parametrilor de calitate a materiilor prime, semifabricatelor şi produselor finite;
┌──────────────────────────┬──────────────┬───────────┬────────────────────────┐
│ Denumirea instrumentului │ Parametrul │ Domeniul │ Documentul de atestare │
│ sau a aparatului │ măsurat │ de │ a verificării │
│ │ │ măsurare │ metrologice │
├──────────────────────────┼──────────────┼───────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────────────┴──────────────┴───────────┴────────────────────────┘
NOTĂ: Unităţile de producţie care nu au organizată activitate de laborator pentru determinarea parametrilor calitativi vor anexa contractul de prestări de servicii în acest domeniu, încheiat cu un laborator specializat, autorizat sau acreditat. ANEXA 4 ───────la regulament───────────── FIŞA cu privire la pregătirea profesională a personalului de execuţie
┌───────────┬───────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ din care: │
│ │ ├──────────┬────────┬────────┬─────────┬─────────┬─────────┤
│ Activita─ │ Nr. │ ingineri │ tehni─ │ econo─ │ maiştri │ munci─ │ munci─ │
│ tea │ total │(profesia)│ cieni │ mişti │(meseria)│ tori │ tori │
│ │ │ │(profe─ │ │ │ califi─ │ necali─ │
│ │ │ │ sia) │ │ │ caţi │ ficaţi │
│ │ │ │ │ │ │(meseria)│ │
├───────────┼───────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ Producţie │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼───────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ Intreti─ │ │ │ │ │ │ │ │
│ nere │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼───────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ Laborator │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼───────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ Aprovizi─ │ │ │ │ │ │ │ │
│ onare │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼───────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ Desfacere │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼───────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ Cercetare─│ │ │ │ │ │ │ │
│ dezvoltare│ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼───────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ Transport │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼───────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ Adminis─ │ │ │ │ │ │ │ │
│ trativ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴───────┴──────────┴────────┴────────┴─────────┴─────────┴─────────┘
ANEXA 5 ───────la regulament────────────── REGISTRUL de evidenţă a cererilor pentru acordarea licenţelor de fabricaţie
┌───────────┬────────┬──────────┬──────────┬──────────────┬─────────┬──────────┐
│ │ │ │ │ Data până la │ │ │
│ │ │ │ │ care, potri─ │ │ │
│ │ │ │ │ vit reglemen─│ │ │
│ Nr. │ Data │ Nr. şi │ Numele │ ţărilor în │ Modul │ │
│ de înre─ │ │ data │ şi adresa│ vigoare, se │ de re─ │ Observa─ │
│ gistrare │ │ emiterii │ solici─ │ va elibera │ zolva─ │ ţii │
│ │ │ solici─ │ tantului │ licenţa de │ re*) │ │
│ │ │ tarii │ │ fabricaţie │ │ │
├───────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴────────┴──────────┴──────────┴──────────────┴─────────┴──────────┘
*) Se vor înscrie adresele către: 1. Agentul economic, de respingere; 2. Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, privind acordarea licenţei de fabricaţie. ANEXA 6 ───────la regulament───────────── PROCES─VERBAL Nr. ...... din ......... de verificare a realităţii datelor înscrise în documentaţia pentru acordarea licenţei de fabricaţie
Subsemnatul ..........................., posesor al legitimaţiei de control
seria/nr. .............., eliberată de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei,
în urma verificării realităţii datelor înscrise în documentaţia depusă la
Direcţia generală pentru agricultura şi alimentaţie ..........................
cu cererea nr. ............... din .............., pentru acordarea licenţei de
fabricaţie pentru unitatea de producţie cu sediul în .........................,
str. .......... nr. ......, sectorul/judeţul ....................., în vederea
fabricării următoarelor produse alimentare ....................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
(se vor înscrie produsele alimentare/serviciile menţionate în cerere)
aparţinând Societăţii Comerciale ...................................., cu sediul
în ............., str. .......... nr. ........., sectorul/judeţul .............,
înregistrată la Registrul comerţului la nr. ............, cod fiscal ..........,
telefon ..........., fax ......., reprezentată prin ...........................,
domiciliat în ............., str. .......... nr. ......., bl. ....., sc. ......,
et. ......, ap. ....., sectorul/judeţul ..........., posesor al buletinului de
identitate seria ....... nr. ....., eliberat de Poliţia .......................,
având funcţia de .........................,
Am constatat următoarele:
1. unitatea de producţie îndeplineşte condiţiile legale pentru acordarea
licenţei de fabricaţie,
sau
1. unitatea de producţie nu îndeplineşte condiţiile legale pentru acordarea
licenţei de fabricaţie din următoarele motive:
a) ........................................................................
b) ........................................................................
c) ........................................................................
.
.
(se vor menţiona distinct motivele neacordarii licenţei de fabricaţie).
NOTA:
În situaţia în care agentul economic solicita prin cerere acordarea licenţei
de fabricaţie pentru mai multe produse, se va elibera licenţa de fabricaţie pentru fiecare produs/prestare de serviciu, conform anexei nr. 2 la Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. ..............................
Inspector de specialitate Reprezentantul agentului economic
(semnătura şi ştampila) (semnătura şi ştampila)
ANEXA 7a) ─────────la regulament───────────── ROMÂNIA MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI Direcţia generală pentru agricultura şi alimentaţie a judeţului*) ......... În baza Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 privind producţia de produse alimentare destinate comercializării, văzând propunerea Comisiei pentru eliberarea licenţelor de fabricaţie, constituită prin Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr ........ din ................, în temeiul Regulamentului cu privire la acordarea licenţelor de fabricaţie agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, directorul general al Direcţiei generale pentru agricultura şi alimentaţie emite următoarea LICENŢĂ DE FABRICAŢIE pentru atestarea dreptului de a desfăşura activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare
Seria .......... Nr. ............
pentru Societatea Comercială cu capital de stat/privat, înfiinţată prin Hotărârea
Guvernului/Judecătorească nr. .......................... din ........., sub denumirea
de ......................................................................., cu sediul
în .................................................................................,
(satul, comuna, oraşul, municipiul)
str. .................... nr. ......., sectorul ............, judeţul*) .............
Societatea Comercială ...........................................................
are capacitatea tehnica şi profesională de a desfăşura activităţi de producţie
în domeniul:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
(activităţile, produsele si/sau prestările de servicii)
la unitatea de producţie din ..............................................,
(satul, comuna, oraşul, municipiul)
str. ............ nr. ........, sectorul ......., judeţul*) ...............
Director general,
Am primit licenţa de fabricaţie astăzi, .......... Emis la data ............
(data)
..................................................
(numele şi prenumele, funcţia, semnătura)
───────────────── *) Se completează, după caz, municipiul Bucureşti sau sectorul agricol Ilfov. ANEXA 7 b) ──────────la regulament────────────── ROMÂNIA MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTAŢIEI Direcţia generală pentru agricultura şi alimentaţie a judeţului*) ......... În baza Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 privind producţia de produse alimentare destinate comercializării, văzând propunerea Comisiei pentru eliberarea licenţelor de fabricaţie constituită prin Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. ........ din ................, în temeiul Regulamentului cu privire la acordarea licenţelor de fabricaţie agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, directorul general al Direcţiei generale pentru agricultura şi alimentaţie emite următoarea LICENŢĂ DE FABRICAŢIE pentru atestarea dreptului de a desfăşura activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare
Seria .......... Nr. ............
pentru Societatea Comercială cu capital de stat/privat, înfiinţată prin Hotărârea
Guvernului/Judecătorească nr. ......................... din ........., sub denumirea
de ......................................................................, cu sediul
în ................................................................................,
(satul, comuna, oraşul, municipiul)
str. ....................... nr. ......., sectorul ............, judeţul*) .........
Societatea Comercială ..........................................................
are capacitatea tehnica şi profesională de a desfăşura activităţi de producţie
în domeniul:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
(activităţile, produsele si/sau prestările de servicii)
la unitatea de producţie din ..............................................,
(satul, comuna, oraşul, municipiul)
str. ............ nr. ........, sectorul ......., judeţul*) ...............
Director general,
Emis la data ......................
────────────────── *) Se completează, după caz, municipiul Bucureşti sau sectorul agricol Ilfov. ANEXA 8 ───────la regulament───────────── REGISTRUL DE EVIDENTA A LICENŢELOR DE FABRICAŢIE
─────┬─────────┬───────────┬───────────────┬─────────────────┬─────────────────┐
│ │ │ Produsele │ Procesul─verbal │ Adresa Direcţiei│
│ │ │ alimentare şi │ de control în │ generale pentru │
│ Seria │ Titularul │ unităţile de │ baza căruia se │ agricultură şi │
│ şi nr. │ licenţei │ producţie │ acordă licenţa │ alimentaţie │
Nr. │ licen─ │ de │ pentru care │ de fabricaţie │ privind acorda─ │
crt. │ tei de │ fabricaţie│ se acorda │ │ rea licenţei de │
│ fabri─ │ │ licenţa de │ │ fabricaţie │
│ caţie │ │ fabricaţie │ │ │
─────┼─────────┼───────────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │
─────┼─────────┼───────────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │
─────┼─────────┼───────────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │
─────┼─────────┼───────────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │
─────┼─────────┼───────────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │
─────┼─────────┼───────────┼───────────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │
─────┴─────────┴───────────┴───────────────┴─────────────────┴─────────────────┘
ANEXA 9 ───────la regulament───────────── D.G.A.A. ....................... str. ................ nr. ...... Nr. ................ din ....... Către Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei Direcţia standarde şi calitatea alimentelor, acreditarea agenţilor economici Domnului director ................ Alăturat va inaintam în copie xerox licenţa de fabricaţie pentru unitatea de producţie cu sediul în .............., str. .............. nr. ........, sectorul/judeţul ............., aparţinând Societăţii Comerciale ............., cu sediul în ...................., str. ........... nr. ................, sectorul/judeţul ....................., însoţită de procesul─verbal în baza căruia a fost acordată, în vederea înregistrării în banca de date a ministerului. Director general ................... ANEXA 10 ────────la regulament───────────── 1. MODEL LEGITIMATIE DE CONTROL
─ faţă ─
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ROMÂNIA │
│ MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI │
│ │
│ │
│ Legitimatie de control │
│ nr. 580 │
│ Numele IONESCU ┌──────────────┐ │
│ Prenumele MIRCEA │ Model │ │
│ Buletinul de identitate │ fotografie │ │
│ Seria .......... nr. ........ └──────────────┘ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ Ministru, │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
─ verso ─
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Posesorul prezentei legitimaţii este abilitat să aplice prevederile │
│ Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 pentru judeţul/municipiul ......... │
│ "Art. 26. ─ Pentru activitatea de supraveghere şi control şi în │
│ scopul protecţiei vieţii, sănătăţii sau mediului înconjurător, │
│ reprezentanţii împuterniciţi ai Ministerului Agriculturii şi Alimenta─ │
│ tiei şi ai Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului au │
│ dreptul de acces în zone, clădiri, anexe sau alte spaţii ale agenţilor │
│ economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse │
│ alimentare şi pot dispune analize tehnice sau preleva probe pentru │
│ expertizare în laboratoare specializate, autorizate sau acreditate. │
│ Agenţii economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei │
│ de bunuri alimentare sunt obligaţi să pună la dispoziţia autorităţii │
│ de supraveghere şi control, la cererea acesteia, informaţiile şi │
│ documentele care să ateste legalitatea activităţii lor". │
│ │
│ Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995 │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
2. MODEL ECUSON
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ ROMÂNIA │
│ MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI │
│ │
│ IONESCU MIRCEA ┌──────────────────┐ │
│ │ │ │
│ CONTROL 580 │ Model │ │
│ JUD./MUN. │ fotografie │ │
│ │ │ │
│ └──────────────────┘ │
│ Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995 │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
3. MODEL ŞTAMPILA
. .
. .
. .
. Ministerul Agriculturii .
Control O.G. 42/95 * 580
. şi Alimentaţiei .
. .
. .
ANEXA 11 ────────la regulament──────────────
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI
Direcţia ..............................
str. .......... nr. ......, telefon...... fax ........
PROCES─VERBAL DE CONTROL
Nr. .........
Încheiat astăzi ............... 199 ............., ora .........
la *1) ....................................................................
....................................................................
Subsemnaţii: ............................... funcţia .....................
............................................ funcţia .....................
posesori ai legitimaţiilor de control nr. .................................,
în data de ................., ora .........., ne─am prezentat la *2) ......
...........................................................................
...........................................................................
unde am fost primiţi de *3) ..............................................
I. Elemente referitoare la obiectul controlului*4)
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
II. Eşantioane prelevate (conform anexelor A şi B), pentru analizarea în laboratorul *5)
...........................................................................
...........................................................................
III. Constatări în timpul desfăşurării controlului*6)
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
IV. Măsuri stabilite în baza constatărilor*7)
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
V. Amenzi aplicate*8)
┌───────────┬───────┬─────────────┬───────────┬──────────┬─────────┬─────────┐
│ │ │ Nr. de cont │ Articolul │ Valoarea │ │ │
│ │ │ sau actul │ din Ordo─ │ amenzii │ │ │
│ │ │ de identi─ │ nanţa Gu─ │ conform │ │ │
│ │ │ fiecare │ vernului │ art. 31 │ Semnă─ │ Nr. │
│ Contrave─ │ Adre─ │ (serie, nr, │ nr. 42/ │ din Or─ │ tura │ chitan─ │
│ nientul │ sa │ emitent) │ 1995 │ donanţa │ contra─ │ ţei │
│ │ com─ │ │ încălcat/ │ Guvernu─ │ venien─ │ de achi─│
│ │ pletă │ │ aplicat │ lui nr. │ tului │ tare a │
│ │ │ │ │ 42/1995 │ │ amenzii │
├───────────┼───────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼───────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼───────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼───────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼───────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼───────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴───────┴─────────────┴───────────┴──────────┴─────────┴─────────┘
1. Contravenientul va achită amenda în contul bugetului de stat, conform cap. III art. 8 din Regulamentul prevăzut de Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995, iar documentul va fi prezentat la Direcţia generală pentru agricultura şi alimentaţie a ................................ în termen de 15 zile, orice urmărire incetind la prezentarea acestuia. 2. În caz contrar, se va proceda la executarea silită prin Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat. 3. Împotriva procesului─verbal de control se poate face plângere în termen de 15 zile de la comunicare. Plângerea se soluţionează de judecătoria în a carei raza teritorială a fost săvârşită contravenţia. VI. Martor*9)
Domnul/Doamna .................., domiciliat(a) în ..................,
str. ........... nr. ........., bl. ........, sc. ............, ap. ..........,
sectorul ............., telefon ............, posesor al actului de identitate
............. seria ......... nr. ..........., emis de ............... la data
de ..................
Semnătura,
Prezentul proces─verbal s─a încheiat în ................... exemplare,
din care au fost difuzate la *10) .............................................
...............................................................................
...............................................................................
Agenţi constatatori Contravenient
(nume, prenume, calitatea) Am luat cunoştinţa de conţinutul
procesului─verbal
Semnătura şi ştampila Semnătura şi ştampila
..................... ......................
VII. Observaţii*11)
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
──────────── *1) Pentru agenţii economici persoane juridice se va preciza: ─ denumirea, sediul, certificatul de înmatriculare la Registrul comerţului, certificatul de înregistrare fiscală, contul bancar, telefonul, faxul. Pentru agenţii economici, persoane fizice autorizate sau asociaţii familiale, se va preciza: ─ numele şi prenumele, actul de identitate, adresa, nr. autorizaţiei în baza căreia desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare. *2) Se vor menţiona: denumirea unităţii de producţie la care se efectuează controlul, adresa, telefonul, faxul. *3) Numele, prenumele şi calitatea persoanelor. *4) Se vor specifica concret prevederile din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995 incalcate. *5) Se vor menţiona: denumirea şi adresa laboratorului, iar în situaţia în care nu se preleveaza eşantioane, se va preciza în mod expres acest lucru. Etichetele se vor aplica pe fiecare eşantion, conform anexei B. *6) Se vor menţiona constatările care se referă la încălcarea Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 şi a Regulamentului cu privire la acordarea licenţelor de fabricaţie agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare. Se vor specifica documentele (ca valoare de proba) care se anexează la procesul─verbal. *7) Se vor menţiona numai: ─ interzicerea livrării produselor conform art. 28 pct. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995; ─ oprirea temporară a fabricaţiei conform art. 28 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995; ─ oprirea temporară a livrării pentru comercializare conform art. 28 pct. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995; ─ sesizarea altor organe competente pentru retragerea autorizaţiei de funcţionare conform art. 28 pct. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995. În mod expres, în final se va preciza menţinerea, suspendarea sau retragerea licenţei de fabricaţie. Nu se vor indica măsuri care să reprezinte soluţii de rezolvare a deficienţelor constatate, acestea fiind de competenta exclusiva a agentului economic. *8) Amenda poate fi aplicată agentului economic, persoana juridică, sau persoanelor fizice, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995. *9) În situaţiile în care agentul economic nu este de fata, refuza să ia cunoştinţa şi să achite amenda aplicată sau se afla în imposibilitatea de a semna procesul─verbal, se va apela la un martor, care poate fi o persoana fizica neutra sau un alt inspector cu drept de acces în unitatea de producţie. *10) Se va menţiona: ─ numele, prenumele şi calitatea persoanei căreia i─a fost inminata copia procesului─verbal, precum şi data sau nr./data recipisei, în cazul transmiterii copiei de pe procesul─verbal prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. *11) Se pot înscrie ulterior încheierii procesului─verbal, după caz: ─ date privind rezultatele buletinelor de analiza pentru esantioanele transmise laboratoarelor de analize; ─ constatări la inspectiile de verificare a îndeplinirii măsurilor stabilite la pct. *7); ─ alte organe ale administraţiei publice sau judecătoreşti la care s─a transmis procesul─verbal. ANEXA A ───────la procesul─verbal de control─────────────────────────────nr. ........ din ............─────────────────────────────
M.A.A. ─ D.G.A.A. .........
telefon ......... fax .....
EŞANTIOANE PRELEVATE PENTRU VERIFICĂRI
┌─────┬────────────┬────────────┬─────────────┬────────────┬─────────────────┐
│ │ │ │ │ │ Persoana care │
│ │ │ │ Cantitatea │ │ păstrează proba─│
│ Nr. │ Denumirea │ Verifica─ │ aflată la │ Mărimea │ martor: numele, │
│ crt.│ produsului │ rea │ deţinător │ eşantionu─ │ prenumele, │
│ │ │ solicitată │ │ lui │ funcţia, semnă─ │
│ │ │ │ │ │ tura │
├─────┼────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼─────────────────│
│ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼─────────────────│
│ │ │ │ │ │ │
└─────┴────────────┴────────────┴─────────────┴────────────┴─────────────────┘
Esantioanele au fost expediate prin (numele, prenumele, funcţia) .........
..............................................................................
Agent constatator Contravenient
......................... .......................
......................... .......................
ANEXA B ───────la procesul─verbal de control─────────────────────────────nr. ........ din ............───────────────────────────── (ştampila inspector)
M.A.A. ─ DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU AGRICULTURĂ
ŞI ALIMENTAŢIE
Judeţul ..................................
ETICHETA PENTRU EŞANTION
(talonul care rămâne pe eşantion)
Denumirea produsului ......................................................
...........................................................................
...........................................................................
Data prelevării ............................ ora ..........................
Numerele aplicate eşantioanelor prelevate .................................
...........................................................................
Proces─verbal de prelevare ................................................
Denumirea laboratorului ...................................................
Nr. de înregistrare la laborator ..........................................
Data ............... ora ............. Valoarea eşantioanelor declarată de
deţinătorul mărfii ........................................................
Numele, funcţia şi semnătura agentului constatator
..................................................
..................................................
Numele, funcţia şi semnătura
primitorului de la laborator
.............................
.............................
M.A.A. ─ DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU AGRICULTURA
SI ALIMENTAŢIE
Judeţul ..................................
ETICHETA PENTRU EŞANTION
(talonul volant care rămâne la agentul constatator)
Denumirea produsului ......................................................
...........................................................................
...........................................................................
Denumirea expeditorului produsului ........................................
Denumirea deţinătorului/proprietarului mărfii .............................
Denumirea laboratorului ...................................................
Nr. de înregistrare la laborator ..........................................
Data ................................ ora .................................
Numele, funcţia şi semnătura Numele şi semnătura
agentului constatator deţinătorului/proprietarului mărfii
............................. ............................
............................. ............................
Numele, funcţia şi semnătura
primitorului de la laborator
............................
Nr. P.V. de eşantionare
Se arhivează cu P.V.C.
ANEXA 12 ────────la regulament───────────── REGISTRUL de evidenţă a proceselor─verbale de control
┌──────┬───────────┬───────────────┬────────────┬────────────────┬───────────┐
│ Nr. │ Data │ Emitentul │ Unitatea │ Măsurile luate │ │
│ crt. │ înregis─ │ procesului─ │ controlată │ şi sancţiunile │ Observa─ │
│ │ trării │ verbal de │ │ aplicate │ ţii │
│ │ │ control │ │ │ │
├──────┼───────────┼───────────────┼────────────┼────────────────┼───────────│
│ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────┼───────────────┼────────────┼────────────────┼───────────│
│ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────┼───────────────┼────────────┼────────────────┼───────────│
│ │ │ │ │ │ │
└──────┴───────────┴───────────────┴────────────┴────────────────┴───────────┘
──────────────