Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 806 din 3 noiembrie 1997  privind aprobarea Procedurii de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 806 din 3 noiembrie 1997 privind aprobarea Procedurii de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 339 din 3 decembrie 1997
Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
având în vedere prevederile <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , modificat şi completat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 ,
în temeiul <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 448 din 29 iulie 1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 59/1997 ,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Procedura de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate bugetului asigurãrilor sociale de stat.
ART. 2
Direcţia generalã de control, Direcţia generalã asigurãri sociale, pensii de stat, agricultori şi tratament balnear, Direcţia generalã forta de munca şi şomaj, direcţiile generale de munca şi protecţie socialã judeţene, respectiv Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti, vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Pe data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României înceteazã aplicabilitatea prevederilor <>Ordinului ministrului muncii şi protecţiei sociale nr. 24 din 21 ianuarie 1997 .

Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu


PROCEDURA
de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate bugetului asigurãrilor sociale de stat

1. În temeiul <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , modificat şi completat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 , Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale poate acorda unele înlesniri la plata obligaţiilor datorate de cãtre agenţii economici bugetului asigurãrilor sociale de stat şi bugetelor celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat.
Nu se acorda înlesniri la plata obligaţiilor bugetare calculate şi reţinute prin stopaj la sursa din drepturile salariale, precum şi la majorãrile şi penalitãţile aferente.
2. Cererile pentru aprobarea înlesnirilor se depun la direcţiile generale de munca şi protecţie socialã judeţene, respectiv la Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti.
2.1. Prin aceeaşi cerere se pot solicita mai multe înlesniri cu privire la obligaţiile cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat.
2.2. Dosarul privind cererea de înlesniri la plata obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat trebuie sa cuprindã urmãtoarele elemente principale:
* elementele de identificare a contribuabilului: denumirea, adresa/sediul, numãrul contului de disponibilitati (dacã sunt mai multe, se vor preciza toate) şi unitatea (unitãţile) bancarã(e) la care sunt deschise; numele, prenumele şi calitatea celor care reprezintã contribuabilul în relaţiile patrimoniale;
* sumele datorate bugetului asigurãrilor sociale de stat şi bugetelor celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat (conform anexei), distinct, pe categorii de fonduri. Menţionarea tuturor contribuţiilor restante este obligatorie, chiar dacã se solicita înlesnire la plata numai pentru unele dintre obligaţiile principale restante la data cererii;
* natura înlesnirilor solicitate şi o succintã prezentare a posibilitãţilor de realizare a programului propus pentru stingerea debitelor;
* în cazul în care s-au mai depus cereri pentru aprobarea de înlesniri în temeiul <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , se vor mentiona datele şi numerele de înregistrare la direcţia generalã de munca şi protecţie socialã judeteana, respectiv la Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti, ale acestor cereri;
* în cazul în care s-au aprobat înlesniri, în comunicarea de aprobare se vor face referiri la modul în care s-au respectat condiţiile menţionate;
* numãrul dosarelor de pensionare şi pentru înscrierea la şomaj, depuse de solicitant în ultimele 12 luni anterioare cererii de aprobare a înlesnirilor;
* situaţia plãţii contribuţiilor curente fata de bugetul asigurãrilor sociale de stat;
* data şedinţei consiliului de administraţie (sau denumirea echivalenta), în care a fost analizata cererea şi s-a hotãrât solicitarea înlesnirilor la plata obligaţiilor; semnãturile persoanelor care angajeazã unitatea solicitanta şi ştampila acesteia;
* ultimul bilanţ contabil, anterior depunerii cererii;
* situaţia creditelor obţinute pana la data cererii şi nerambursate;
* situaţia privind rezultatele financiare la zi;
* situaţia obligaţiilor fiscale neonorate;
* certificatul eliberat de Oficiul Registrului comerţului - anexa nr. 6 la <>Normele metodologice nr. 45.184/1996 , publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106 din 24 mai 1996;
* comunicarea Fondului Proprietãţii de Stat privind statutul economico-juridic al contribuabilului (restructurare, lichidare).
Se recomanda sa se menţioneze orice alte elemente şi documente considerate utile pentru soluţionarea cererii.
În lipsa elementelor prevãzute la pct. 2.2., cererea nu va fi înregistratã la direcţia generalã de munca şi protecţie socialã judeteana, respectiv la Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti.
2.3. Înlesnirile la plata pot fi solicitate şi acordate atât înaintea începerii executãrii silite, cat şi în timpul efectuãrii acesteia.
Pentru creanţele bugetare pentru care s-au depus cereri de înlesniri la plata, executarea silitã nu va fi pornitã sau nu va fi continuatã, dupã caz, pana la data comunicãrii modului de soluţionare a acestora.
3. La primirea cererii, direcţia generalã de munca şi protecţie socialã judeteana, respectiv Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti, înregistreazã cererea într-un registru special, cu rubricatia stabilitã, prin circulara, de cãtre Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
4. Pentru stabilirea corecta a sumelor datorate şi cunoaşterea altor aspecte necesare luãrii deciziei, directorul general al direcţiei generale de munca şi protecţie socialã judeţene, respectiv al Direcţiei generale de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti, dispune efectuarea de controale la agenţii economici care au depus cereri, în vederea acordãrii de înlesniri.
4.1. Cu ocazia verificãrii se au în vedere:
* realitatea datelor prezentate în cererea de acordare a unor înlesniri la plata obligaţiilor cuvenite bugetului asigurãrilor sociale de stat; solicitantii sunt obligaţi sa prezinte toate actele şi explicaţiile necesare verificãrii;
* respectarea de cãtre solicitant a reglementãrilor legale în vigoare privind disciplina financiarã;
* situaţia creditelor angajate de solicitant;
* respectarea, de cãtre solicitant, a termenelor de plata a contribuţiilor curente;
* existenta unor programe de restructurare în derulare, aprobate conform reglementãrilor în vigoare;
* orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare sau de respingere a cererii.
4.2. Rezultatele verificãrii se înscriu în procesul-verbal de control.
În cazul constatãrii unor neconcordante, se vor efectua corectiile necesare, care se menţioneazã în procesul-verbal.
Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente incomplete poate motiva propunerea de respingere a cererii.
4.3. Constatarea nevirarii contribuţiilor de 3% pentru pensia suplimentarã şi de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, precum şi a majorãrilor aferente, constituie motiv de respingere a cererii. Directorul general al direcţiei generale de munca şi protecţie socialã judeţene sau, dupã caz, al Direcţiei generale de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti dispune restituirea dosarului.
5. Pe baza cererii, a documentelor anexate şi a procesului-verbal de control se întocmeşte un referat cu concluzii şi propuneri de soluţionare.
Pentru agenţii economici, ale cãror cereri de înlesnire la plata se soluţioneazã la nivelul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, referatul, semnat de directorul general, însoţit de cererea solicitantului şi de procesul-verbal cu rezultatele verificãrii se înainteazã, în termen de 30 zile de la data depunerii cererii de înlesnire, la Direcţia generalã de control din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
6. Dupã verificarea şi analiza documentelor, Direcţia generalã de control supune cererile temeinic justificate spre aprobare ministrului muncii şi protecţiei sociale.
7. Ministrul muncii şi protecţiei sociale soluţioneazã cererile privind înlesnirile la plata obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat.
8. Ministrul muncii şi protecţiei sociale poate delega prin ordin, pentru soluţionarea cererilor privind acordarea de înlesniri la plata:
a) pe secretarii de stat care coordoneazã execuţia bugetelor fondurilor aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat, pentru debite principale ce depãşesc 1 miliard lei, distinct pe categorii de fonduri;
b) pe directorul general al direcţiei generale de munca şi protecţie socialã judeţene, respectiv al Direcţiei generale de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti, pentru debite principale de pana la 1 miliard lei, distinct pe categorii de fonduri.
9. Cererile care nu întrunesc condiţiile prevãzute de lege se restituie solicitanţilor, cu motivatia corespunzãtoare, prin intermediul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã judeţene, respectiv al Direcţiei generale de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti.
10. Soluţiile date cererilor privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat se comunica solicitanţilor prin intermediul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã judeţene, respectiv al Direcţiei generale de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data:
a) depunerii cererii de înlesnire la direcţiile generale de munca şi protecţie socialã judeţene, respectiv la Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti, pentru cererile care intra în competenta de soluţionare a acestora;
b) înregistrãrii cererii la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, pentru cererile care se soluţioneazã la nivelul ministerului.
11. Agentul economic beneficiazã de înlesnirile acordate, cu condiţia depunerii, în termen de pana la 10 zile de la data comunicãrii, a unei garanţii bancare echivalente a doua rate de eşalonare.
12. Înlesnirile la plata obligaţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat se pot acorda cu o perioada de graţie de pana la 6 luni, care este inclusã în perioada pentru care s-au acordat înlesniri.
12.1. Pe perioada acordãrii înlesnirilor se datoreazã majorãrile stabilite şi calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
12.2. Pe perioada pentru care s-au acordat înlesniri, cursul prescripţiei se suspenda.
13. Înlesnirile aprobate îşi pierd valabilitatea şi nu produc efecte, dacã nu au fost respectate condiţiile în care au fost date; o noua cerere de aprobare a unor înlesniri la plata obligaţiilor datorate nu poate fi depusa timp de 3 luni de la data constatãrii nerespectãrii condiţiilor în care a fost aprobatã cererea anterioarã.
14. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi direcţiile generale de munca şi protecţie socialã judeţene, respectiv Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a municipiului Bucureşti, organizeazã evidenta şi controlul asupra modului de respectare a condiţiilor stabilite la acordarea înlesnirilor respective.

ANEXA 1
-------
la procedura
-------------




DIRECŢIA GENERALĂ DE MUNCA ŞI PROTECŢIE SOCIALĂ A JUDEŢULUI ...........,
RESPECTIV A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI


| | Suma datoratã | Suma pentru care | Suma/termene pentru |
| | | se solicita inles- |amânãri şi eşalonãri |
| | | nirea | |
| Fondul |---------------------|--------------------|---------------------|
| |contri-| majo- |total|contri-| majo-|total|contri-| majo- |total|
| |butie | rari | |butie | rari | |butie | rari | |
| |datora-|aferen-| |datora-| afe- | |datora-| afe- | |
| |ta |te | |ta | rente| |ta | rente | |
|------------|-------|-------|-----|-------|------|-----|-------|-------|-----|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
|------------|-------|-------|-----|-------|------|-----|-------|-------|-----|
| A. | | | | | | | | | |
|Contribuţii | | | | | | | | | |
| de | | | | | | | | | |
| asigurãri | | | | | | | | | |
| sociale | | | | | | | | | |
|------------|-------|-------|-----|-------|------|-----|-------|-------|-----|
| B. | | | | | | | | | |
|Contribuţii | | | | | | | | | |
| de 5% la | | | | | | | | | |
| Fondul | | | | | | | | | |
|pentru plata| | | | | | | | | |
|ajutorului | | | | | | | | | |
|de şomaj | | | | | | | | | |
|------------|-------|-------|-----|-------|------|-----|-------|-------|-----|
| C. | | | | | | | | | |
|Contribuţii | | | | | | | | | |
| la Fondul | | | | | | | | | |
|de pensii şi| | | | | | | | | |
|asigurãri | | | | | | | | | |
|sociale ale | | | | | | | | | |
|agricultori-| | | | | | | | | |
|lor | | | | | | | | | |
-----------------------------------------------------------------------------



-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016