Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 747 din 13 decembrie 1999  pentru aprobarea Normelor privind incasarea, evidenta si modul de utilizare a sumelor provenite din comisionul incasat de inspectoratele teritoriale de munca si de directiile generale de munca si protectie sociala, potrivit   art. 12 din Legea nr. 130/1999 , cu modificarile si completarile ulterioare, a Procedurii de inregistrare a contractelor individuale de munca si a modului de tinere a evidentei muncii prestate de salariatii angajatorilor prevazuti la   art. 8 din Legea nr. 130/1999 , cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de inregistrare si evidenta a conventiilor civile de prestari de servicii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 747 din 13 decembrie 1999 pentru aprobarea Normelor privind incasarea, evidenta si modul de utilizare a sumelor provenite din comisionul incasat de inspectoratele teritoriale de munca si de directiile generale de munca si protectie sociala, potrivit art. 12 din Legea nr. 130/1999 , cu modificarile si completarile ulterioare, a Procedurii de inregistrare a contractelor individuale de munca si a modului de tinere a evidentei muncii prestate de salariatii angajatorilor prevazuti la art. 8 din Legea nr. 130/1999 , cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de inregistrare si evidenta a conventiilor civile de prestari de servicii

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 653 din 31 decembrie 1999
Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
în temeiul prevederilor <>art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 935/1999 privind stabilirea condiţiilor în care pot presta munca persoanele care nu încheie contracte individuale de munca şi modul de utilizare a sumelor reprezentând comisionul perceput de inspectoratele teritoriale de munca, respectiv de direcţiile generale de munca şi protecţie socialã, ale art. 3 pct. V lit. d) şi ale <>art. 7 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 188/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba:
1. Normele privind încasarea, evidenta şi modul de utilizare a sumelor provenite din comisionul încasat de inspectoratele teritoriale de munca şi de direcţiile generale de munca şi protecţie socialã, potrivit <>art. 12 din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzute în anexa nr. 1;
2. Procedura de înregistrare a contractelor individuale de munca şi modul de ţinere a evidentei muncii prestate de salariaţii angajatorilor prevãzuţi la <>art. 8 din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi de înregistrare şi evidenta a convenţiilor civile de prestãri de servicii, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 2
Inspectoratele teritoriale de munca, direcţiile generale de munca şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu


ANEXA 1

NORME
privind încasarea, evidenta şi modul de utilizare a sumelor
provenite din comisionul încasat de inspectoratele
teritoriale de munca şi de direcţiile
generale de munca şi protecţie socialã, potrivit art. 12 din
<>Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare

A. Inspecţia Muncii
I. Încasarea comisionului
1. În baza prevederilor <>art. 12 alin. (1) din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru pãstrarea şi completarea carnetelor de munca, pentru verificarea şi certificarea legalitãţii înregistrãrilor efectuate se percepe un comision de inspectoratele teritoriale de munca, astfel:
a) 0,75% din fondul lunar de salarii angajatorilor cãrora le pãstreazã şi le completeazã carnetele de munca;
b) 0,25% din fondul lunar de salarii angajatorilor cãrora le presteazã serviciile constând în verificarea şi certificarea legalitãţii înregistrãrilor efectuate de cãtre aceştia în carnetele de munca ale salariaţilor.
2. Plata comisionului se va efectua pana la sfârşitul lunii urmãtoare celei pentru care este datorat, în contul inspectoratelor teritoriale de munca.
3. Sumele reprezentând comisionul se gestioneazã de Inspecţia Muncii în regim extrabugetar şi se utilizeazã pentru cheltuieli curente şi de capital, iar soldul rãmas la finele anului se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.
4. Sumele încasate din comisionul prevãzut la pct. 1 se administreazã de Inspecţia Muncii în regim extrabugetar, potrivit art. 70 alin. (1) lit. b) şi <>art. 73 alin. (2) din Legea finanţelor publice nr. 72/1996 .
5. Sumele reprezentând comisionul se pãstreazã la trezoreria statului şi sunt purtãtoare de dobanda. Cu dobanda încasatã de la trezoreria statului se majoreazã în mod corespunzãtor veniturile.
II. Evidenta şi modul de utilizare a sumelor provenite din comision
6. Veniturile şi cheltuielile aferente activitãţii de pãstrare şi completare a carnetelor de munca, de verificare şi certificare a legalitãţii înregistrãrilor efectuate în condiţiile stabilite de <>Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se evidenţiazã şi se contabilizeaza împreunã cu veniturile şi cheltuielile realizate conform <>Legii nr. 108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 137/1999 , potrivit prevederilor legale, de cãtre Inspecţia Muncii.
7. Veniturile prevãzute de legile menţionate la pct. 6 se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli la capitolul 23.03, subcapitolul 91 "Venituri din activitatea de pãstrare şi completare a carnetelor de munca şi din alte prestaţii".
8. Cheltuielile din mijloace extrabugetare se angajeazã şi se utilizeazã în condiţiile prevederilor <>Legii nr. 72/1996 de cãtre persoanele care îndeplinesc atribuţii de ordonator de credite, pe baza bugetelor aprobate.
9. Cheltuielile vor fi cuprinse la capitolul 72.15 "Cheltuieli pentru pãstrarea şi completarea carnetelor de munca, precum şi pentru alte prestaţii".
Încadrarea cheltuielilor pe articole şi pe alineate se va face pe baza clasificatiei bugetare aprobate prin ordin al ministrului finanţelor.
10. Veniturile reprezentând activitãţile prestate în condiţiile <>Legii nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se încaseazã de la beneficiari prin virare cu ordin de plata în conturile inspectoratelor teritoriale de munca sau, în numerar, prin casieriile proprii ale acestora.
11. Operaţiunile de încasãri şi plati privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli din mijloace extrabugetare se efectueazã prin contul general al trezoreriei statului. În acest scop inspectoratele teritoriale de munca vor deschide la trezoreriile statului, la nivelul fiecãrui judeţ, contul 50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unitãţilor subordonate", iar pentru judeţul Ilfov se va deschide la Banca Comercialã Romana - S.A. sectorul 4 contul 64.51 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unitãţilor subordonate".
12. Sumele încasate de inspectoratele teritoriale de munca, reprezentând comisionul prevãzut de <>Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se vireazã în primele 3 zile lucrãtoare ale lunii curente pentru luna expiratã în contul 50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unitãţilor subordonate", deschis la trezoreria statului pe seama Inspecţiei Muncii.
13. Inspecţia Muncii alimenteazã cu ordin de plata conturile inspectoratelor teritoriale de munca, iar acestea efectueazã cheltuieli în limita bugetului aprobat.
14. Angajarea cheltuielilor se dispune de cãtre ordonatorul de credite, în limita prevederilor aprobate în bugetele de venituri şi cheltuieli, în condiţiile legii.
III. Evidenta contabila
Evidenta contabila a operaţiunilor extrabugetare se va face prin aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice, partea referitoare la activitãţile extrabugetare.
B. Direcţii generale de munca şi protecţie socialã teritoriale
I. Încasarea comisionului
1. În baza prevederilor <>art. 12 alin. (2) din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale percep un comision de 0,75%, calculat la venitul asigurat prevãzut în contractul de asigurãri sociale, pentru pãstrarea şi completarea carnetelor de munca ale persoanelor care au încheiat contracte de asigurare.
2. Plata comisionului se va efectua pana la sfârşitul lunii urmãtoare celei pentru care este datorat, în conturile direcţiilor generale de munca şi protecţie sociale teritoriale.
3. Sumele reprezentând comisionul se gestioneazã de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale prin direcţia de specialitate, în regim extrabugetar, şi se utilizeazã pentru cheltuieli curente şi de capital, iar soldul rãmas la finele anului se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.
4. Sumele încasate din comisionul prevãzut la pct. 1 se administreazã de direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, prin compartimentele de specialitate, în regim extrabugetar.
5. Sumele reprezentând comisionul se pãstreazã la trezoreria statului şi sunt purtãtoare de dobanda. Cu dobanda încasatã de la trezoreria statului se majoreazã în mod corespunzãtor veniturile.
II. Evidenta şi modul de utilizare a sumelor provenite din comisionul prevãzut de <>Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare
6. Veniturile şi cheltuielile aferente acestei activitãţi în condiţiile stabilite de <>Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se evidenţiazã şi se contabilizeaza, potrivit prevederilor legale, de cãtre direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, prin compartimentele de specialitate.
7. Veniturile se înscriu în bugetul de venituri şi cheltuieli la capitolul 23.03, subcapitolul 91 "Venituri din activitatea de pãstrare şi completare a carnetelor de munca şi din alte prestaţii".
8. Cheltuielile din mijloace extrabugetare se angajeazã şi se utilizeazã, în condiţiile prevederilor <>Legii nr. 72/1996 , de cãtre persoanele care îndeplinesc atribuţii de ordonator de credite, pe baza bugetelor aprobate.
9. Cheltuielile vor fi cuprinse la capitolul 72.15 "Cheltuieli pentru pãstrarea şi completarea carnetelor de munca, precum şi pentru alte prestaţii".
Încadrarea cheltuielilor pe articole şi alineate se va face pe baza clasificatiei bugetare aprobate prin ordin al ministrului finanţelor.
10. Veniturile reprezentând activitãţile prestate în condiţiile <>Legii nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se încaseazã de la beneficiari prin virare cu ordin de plata în conturile direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale sau în numerar prin casieriile proprii ale acestora.
11. Operaţiunile de încasãri şi plati privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli din mijloace extrabugetare se efectueazã prin contul general al trezoreriei statului. În acest scop direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale vor deschide la trezoreriile statului contul 50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unitãţilor subordonate", iar pentru Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã Ilfov se va deschide la Banca Comercialã Romana - S.A. sectorul 4 contul 64.51 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi unitãţilor subordonate".
12. Angajarea cheltuielilor se dispune de cãtre ordonatorul de credite, în limita prevederilor aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli, cu viza de control financiar preventiv a persoanei din cadrul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale, imputernicita în acest sens prin decizie a ordonatorului de credite.
13. Sumele rãmase necheltuite la data de 31 decembrie a fiecãrui an se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.
III. Evidenta contabila
Evidenta contabila a operaţiunilor extrabugetare se va face prin aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice, partea referitoare la activitãţile extrabugetare.

ANEXA 2

PROCEDURA
de înregistrare a contractelor individuale de munca şi modul de ţinere a evidentei muncii prestate de salariaţii angajatorilor prevãzuţi la <>art. 8 din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi de înregistrare şi evidenta a convenţiilor civile de prestãri de servicii

1. În aplicarea prevederilor <>art. 8 din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, au obligaţia de a inregistra contractele individuale de munca încheiate cu salariaţii proprii, urmãtoarele categorii de angajatori:
a) persoanele fizice autorizate potrivit legii sa desfãşoare o activitate independenta; persoanele fizice care utilizeazã personal casnic sau alte persoane fizice pentru efectuarea unor servicii sau lucrãri;
b) societãţile comerciale cu capital integral privat;
c) asociaţiile cooperatiste;
d) asociaţiile familiale;
e) asociaţiile, fundaţiile, organizaţiile sindicale şi patronale;
f) orice alte organizaţii care sunt constituite şi funcţioneazã potrivit legislaţiei romane.
2. Contractul individual de munca produce efecte de la data încheierii sale. Dacã nu exista dovezi scrise, data începerii prestãrii activitãţii se considera data încheierii contractului individual de munca.
3. Dovada executãrii contractului individual de munca se face prin prezentarea de cãtre angajator a documentelor de plata a salariilor.
4. Încheierea, modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de munca pentru salariaţii angajatorilor prevãzuţi la pct. 1 se fac cu respectarea legislaţiei muncii.
5. Inspectoratele teritoriale de munca vor lua toate mãsurile corespunzãtoare pentru a asigura ţinerea evidentei muncii prestate de toţi angajaţii încadraţi pe baza de contract individual de munca şi, respectiv, pe baza de convenţie civilã de prestãri de servicii la persoanele fizice şi juridice prevãzute la pct. 1.
6. Comisionul prevãzut la <>art. 12 din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, nu se percepe angajatorului pentru personalul angajat pe baza de convenţie civilã de prestãri de servicii.
7. Angajatorii sunt obligaţi sa depunã la inspectoratul teritorial de munca, în termen de 5 zile, actele privind executarea, modificarea şi încetarea contractului individual de munca, iar actele privind încheierea contractelor individuale de munca urmeazã sa fie depuse în termen de 20 de zile de la data încheierii lor.
8. Înregistrarea contractelor individuale de munca ale salariaţilor care presteazã munca la angajatorii prevãzuţi la pct. 1 se face la inspectoratul teritorial de munca, numai dupã verificarea inscrierilor din carnetele de munca, efectuate ca urmare a încetãrii contractului individual de munca. Contractele de asigurãri sociale încheiate de persoanele care presteazã munca în baza unei convenţii civile de prestãri de servicii se înregistreazã la direcţia generalã de munca şi protecţie socialã teritorialã, potrivit legii.
9. Convenţiile civile de prestãri de servicii, încheiate potrivit <>art. 4 alin. (1) din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, vor fi înregistrate de persoanele juridice într-un registru special al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 1 la prezenta procedura şi care se va pãstra la sediul persoanei juridice.
10. Contractele individuale de munca şi convenţiile civile de prestãri de servicii se încheie în forma scrisã şi vor conţine cel puţin elementele şi clauzele prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 la prezenta procedura.
11. Carnetele de munca ale angajaţilor cu contract individual de munca se pãstreazã şi se completeazã de inspectoratele teritoriale de munca, prin serviciul de specialitate al acestora, iar înscrierile efectuate în carnetele de munca vor fi verificate şi certificate de persoana desemnatã în acest scop prin decizia inspectorului-şef al inspectoratului teritorial de munca.
12. Aprobarea ca operaţiunile de pãstrare şi completare a carnetelor de munca sa fie efectuate de angajatorii prevãzuţi la pct. 1 se da cu titlu de excepţie de inspectoratele teritoriale de munca, dupã o prealabilã verificare, din care sa rezulte ca aceştia îndeplinesc condiţiile prevãzute de dispoziţiile legale privind ţinerea corecta a evidentei muncii prestate de angajaţii cu contract individual de munca.
Aprobarea se da pentru fiecare an calendaristic şi va fi însoţitã de angajamentul scris al angajatorului de a respecta prevederile <>Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca.
Personalul angajatorului, care presteazã activitatea de întocmire, completare, pãstrare şi evidenta a carnetelor de munca, va fi testat şi confirmat de inspectoratul teritorial de munca.
13. Procedura întocmirii, completãrii şi pãstrãrii carnetelor de munca este cea prevãzutã de <>Decretul nr. 92/1976 privind carnetul de munca şi de <>Ordinul ministrului muncii nr. 136/1976 pentru aprobarea metodologiei de întocmire, completare, pãstrare şi evidenta a carnetului de munca.
14. Dacã înregistrãrile efectuate în carnetele de munca nu concorda cu actele care au stat la baza acestora, carnetele de munca vor fi restituite angajatorilor în vederea efectuãrii rectificarilor, în condiţiile prevãzute de <>Decretul nr. 92/1976 .
15. Angajatorii care au primit aprobarea inspectoratului teritorial de munca de a pãstra şi completa carnetele de munca ale salariaţilor pot opta ca operaţiunile privind înscrierile în carnetele de munca sa fie efectuate de societãţi comerciale specializate şi acreditate de Inspecţia Muncii, în condiţiile legii.
16. Pot fi înregistrate ca vechime în munca sau, dupã caz, ca perioada de contribuţie la fondul de asigurãri sociale, numai perioadele pentru care exista state de plata a salariilor, principala dovada de executare a contractului individual de munca şi, respectiv, numai perioadele de plata a cotizaţiilor la fondul de asigurãri sociale, pe baza contractului de asigurãri sociale.
17. Persoanele angajate în baza unei convenţii civile de prestãri de servicii, în temeiul <>art. 3 din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot încheia cu direcţia generalã de munca şi protecţie socialã teritorialã contracte de asigurãri sociale în condiţiile prevãzute la art. 5 din aceeaşi lege.
Drepturile şi obligaţiile de asigurãri sociale ale persoanelor care încheie contracte de asigurãri sociale sunt aceleaşi cu cele prevãzute de lege pentru persoanele care sunt încadrate cu contract individual de munca.
Baza de calcul a drepturilor şi obligaţiilor de asigurãri sociale o constituie venitul lunar declarat pentru care se încheie contractul de asigurãri sociale, care nu poate fi mai mic decât salariul minim brut pe ţara.
18. Prin încheierea contractelor de asigurãri sociale persoanele asigurate se obliga la plata lunarã a contribuţiei la Fondul de asigurãri sociale de stat şi a contribuţiei la Fondul pentru pensia suplimentarã, potrivit <>Decretului nr. 389/1972 , modificat şi completat prin <>Legea nr. 42/1992 şi <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 2/1999 , <>Legii nr. 3/1977 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 31/1998 , aprobatã prin <>Legea nr. 128/1999 .
19. Contractele de asigurãri sociale se încheie în forma scrisã, se înregistreazã la serviciul specializat din cadrul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã teritoriale şi vor cuprinde cel puţin clauzele prevãzute în anexa nr. 4 la prezenta procedura.
20. Contribuţia la Fondul pentru pensia suplimentarã se achitã lunar şi integral de cãtre persoana asigurata prin contractul de asigurãri sociale, care presteazã munca în baza unei convenţii civile de prestãri de servicii, în cota stabilitã în <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 31/1998 , aprobatã prin <>Legea nr. 128/1999 , iar plata acesteia sa se facã o data cu achitarea contribuţiilor de asigurãri sociale de stat, prin ordin de plata în contul asigurãrilor sociale, deschis la trezoreria statului.
21. La calculul contribuţiei datorate de cãtre angajatori la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, din fondul de salarii se deduc sumele reprezentând drepturile bãneşti acordate persoanelor pentru munca prestatã în baza unor convenţii civile de prestãri de servicii.
22. Obligaţia angajatorilor, prevãzutã la <>art. 5 alin. (3) din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de a suporta în total sau în parte contribuţia de asigurãri sociale se stabileşte printr-un act adiţional la convenţia civilã de prestãri de servicii, întocmit în scris, şi se ataşeazã la contractul de asigurãri sociale.
Nevirarea contribuţiei de asigurãri sociale de cãtre angajator nu exonereaza asiguratul de obligaţiile de plata asumate prin contractul de asigurãri sociale.
23. Posibilitatea de a încheia contracte de asigurãri sociale, în condiţiile prevãzute la <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se referã la persoanele care nu sunt cuprinse într-o alta forma de asigurãri sociale.
24. Drepturile de asigurãri sociale cuvenite persoanelor care desfãşoarã activitate pe baza de convenţie civilã de prestãri de servicii şi care încheie contract de asigurãri sociale se calculeazã şi se plãtesc de cãtre direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale.
25. Pentru persoanele angajate în baza unei convenţii civile de prestãri de servicii, dar care nu au încheiat contracte de asigurãri sociale potrivit <>Legii nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, angajatorii nu au obligaţia de a calcula şi de a vira la bugetul asigurãrilor sociale de stat contribuţia pentru asigurãri sociale şi contribuţia pentru pensia suplimentarã.
26. Munca prestatã în baza unei convenţii civile de prestãri de servicii, încheiatã în baza <>art. 3 din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se poate desfasura atât pentru activitãţi ce se deruleazã cu regularitate, pe durata determinata sau nedeterminatã, care nu depãşesc în medie 3 ore pe zi, în raport cu programul lunar de lucru, cat şi pentru prestarea unor lucrãri sau activitãţi determinate în folosul asociaţiilor de proprietari sau de locatari, independent de volumul de activitate necesar.
27. Activitatea de baza la care face referire <>art. 1 alin. (1) lit. a) din Hotãrârea Guvernului nr. 935/1999 reprezintã acea activitate care rezulta din actul constitutiv al unitãţii angajatoare (statut, contract de societate etc.), care stabileşte obiectul principal de activitate, respectiv activitatea care conferã profilul esenţial al activitãţii angajatorului.
28. Pentru activitãţile de baza ale angajatorilor nu se pot încheia convenţii civile de prestãri de servicii, ci contracte individuale de munca, dacã volumul muncii ce urmeazã sa fie prestatã reprezintã cel puţin jumãtate din norma intreaga de munca. De asemenea, nu se pot încheia convenţii civile de prestãri de servicii prin fractionarea volumului de munca aferent unui post cu norma intreaga.
29. Prevederile <>art. 1 alin.(1) lit. a) din Hotãrârea Guvernului nr. 935/1999 , referitoare la prestarea unor activitãţi care fac parte din domeniul activitãţii de baza, nu se aplica celor care lucreazã în funcţii care nu fac parte din profilul activitãţii angajatorului şi care au durata timpului de munca prevãzut la <>art. 3 lit. a) din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
30. Dispoziţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 935/1999 nu se aplica serviciilor prestate de persoanele prevãzute la <>art. 2 lit. b) din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul unor legi speciale (cum este cazul membrilor consiliilor de administraţie, cenzorilor, consilierilor locali şi judeţeni, experţilor, arbitrilor, mediatorilor şi altor persoane care desfãşoarã activitãţi în baza unor legi speciale), precum şi persoanelor prevãzute la art. 2 lit. c) din aceeaşi lege, care executa lucrãri pentru care primesc drepturi de autor.



ANEXA 1


la procedura
------------

Înregistrat la inspectoratul teritorial de munca........../..........

REGISTRU SPECIAL
pentru evidenta personalului angajat pe
baza de convenţie civilã de prestãri de servicii
la angajatori persoane juridice


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Buletin Durata Numãrul O
de conven- şi data b
Nr. Nume- identitate/ tiei inregis- s
crt. le Domici- Carte Data civile Progra- trarii Funcţia/ e
şi liul de angajãrii de mul convenţiei meseria r
prenu- identi- pres- de civile de v
mele tate tari lucru prestãri a
seria/nr. de de ser- t
Codul servicii vicii la i
numeric inspecto- i
personal ratul
teritorial
de munca
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2
-------
la procedura
------------

Angajator (persoana juridicã sau persoana fizica) ....................
Sediul ...............................................................
Înregistrat la registrul comerţului din judeţul ......................
sub nr. ..........................
codul fiscal .....................
Telefon ..........................


CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCA
încheiat şi înregistrat sub nr. ........ la registrul inspectoratului teritorial de munca din ................ la data de ...................
A. Subsemnatul ......................................................, reprezentant legal al persoanei juridice ................, şi salariatul/salariata ...................., domiciliat/domiciliata în localitatea ........................., str. ..................... nr. .........., judeţul .........., posesor al actului de identitate seria ..............., nr. .........., eliberat de ................................. la data de ................., am încheiat prezentul contract de munca în urmãtoarele condiţii asupra cãrora am convenit:
I. Durata contractului:
a) nedeterminatã, salariatul/salariata ........................................ urmând sa înceapã activitatea la data de .......................;
b) determinata, de .................., pe perioada cuprinsã între data de ............, şi data de .................... .
II. Felul muncii
Funcţia
(meseria) ............................................................................
......................................................................................
Salariatul/salariata va presta urmãtoarele activitãţi: ...............................
......................................................................................
Activitatea prestatã se desfãşoarã în condiţii deosebite de munca ..................., grupa de munca .................... timpul lucrat în aceste condiţii ................... .
Angajatorul poate schimba, pe durata determinata, felul muncii, în condiţiile legii, cu menţinerea salariului stabilit sau cu acordarea unui salariu mai mare, convenit de comun acord cu salariatul.
III. Condiţii de angajare: o norma intreaga, o fracţiune de norma de ................ . Durata timpului de lucru este de .......... ore/zi.
IV. Salariul lunar este de ......... lei, din care salariul de baza de ............. lei şi urmãtoarele sporuri .............................. . Orele suplimentare prestate în afarã programului normal de lucru sau în zilele în care nu se lucreazã ori în zilele de sarbatori legale se plãtesc cu sporuri prevãzute în Codul muncii sau în contractele colective de munca. Salariatul ................................. beneficiazã în plus şi de urmãtoarele drepturi bãneşti .......................... .
Data la care se plãteşte salariul este ......................... .
V. În situaţia în care salariatul/salariata ..................................... este trimis/trimisa în delegaţie, beneficiazã de urmãtoarele drepturi:
a) transport ....................................
b) cazare .......................................
c) diurna ..................................... .
VI. Durata concediului anual de odihna este de .................................. zile, în raport cu vechimea în munca a salariatului, de ..................... ani.
VII. Drepturi specifice legate de protecţia muncii:
a) echipament de protecţie .......................................
b) echipament de lucru ...........................................
c) antidoturi ....................................................
d) alimentaţie de protecţie ......................................
e) alte drepturi şi obligaţii privind protecţia muncii ..............................
VIII. Alte clauze: ..................................................................
IX. Obligaţii generale ale pãrţilor:
Angajatorul are obligaţia:
a) sa plãteascã salariatului drepturile salariale cuvenite pentru munca prestatã şi sa îi acorde celelalte drepturi prevãzute de lege şi de contractele colective de munca;
b) sa îi asigure salariatului condiţii corespunzãtoare de munca, cu respectarea mãsurilor de protecţie a muncii;
c) sa retina şi sa vireze la timp contribuţiile salariatului pentru asigurãrile sociale, pensie suplimentarã, pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de şomaj şi celelalte contribuţii prevãzute de dispoziţiile legale;
d) în cazul încetãrii contractului sa îi plãteascã drepturile la zi.
Salariatul are obligaţia:
a) sa realizeze norma de munca şi celelalte sarcini ce decurg din funcţia sau postul deţinut şi sa rãspundã de îndeplinirea lor fata de angajator;
b) sa respecte regulile stabilite prin regulamentul de ordine interioarã al unitãţii şi normele de protecţie a muncii, pãstrarea secretului de stat şi de serviciu.
X. Prezentul contract s-a încheiat în trei exemplare, câte unul pentru fiecare parte, iar cel de-al treilea s-a predat şi s-a înregistrat la inspectoratul teritorial de munca.



Angajator, Salariat,
.......................... ........................

Reprezentant legal,
...........................

Date privind modificarea contractului individual de munca:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Semnatura
Elementul contractual ─────────────────────────────────
Nr. Data contractului asupra cãruia s-a Funcţionar al
crt. convenit modificarea Angajator Salariat inspectoratului
teritorial de
munca
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Avizat


Funcţionarul inspectoratului teritorial de munca
Numele şi prenumele ............................
Semnatura ......................................
L.S.


ANEXA 3
-------
la procedura
------------

Societatea Comercialã .................................
Sediul ................................................
codul fiscal ..........................................
Telefon ...............................................


CONVENŢIE CIVILĂ DE PRESTĂRI DE SERVICII

I. Pãrţile contractante
1. ........................., cu sediul în ...................., str. ................. nr. ......, telefon ......... cont de virament nr. ............, deschis la ..............., reprezentatã prin ..............., în calitate de ............., numita în prezentul contract angajator (beneficiar), şi
2. ..................., domiciliat în ............, str. ................. nr. ...... judeţul ..........., nãscut în localitatea ..................., la data de ................, posesor al actului de identitate seria ....... nr. ......, eliberat de .................. la data de ..........................., codul numeric personal ........................., în calitate de prestator de servicii (executant), am încheiat prezenta convenţie civilã în urmãtoarele condiţii stabilite de comun acord:
II. Obiectul convenţiei civile
- activitatea/lucrarea care urmeazã sa fie prestatã ...................................
- remuneraţia bruta stabilitã pentru prestaţie .................................... lei
- data efectuãrii plãţii remuneraţiei .................................................
III. Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
1. Angajatorul se obliga:
- sa-l remunereze pe prestator pentru rezultatul muncii sale;
- sa creeze prestatorului condiţii corespunzãtoare de munca, cu respectarea normelor de protecţia muncii;
- sa retina şi sa vireze impozitul prevãzut de lege pentru venitul realizat de prestator.
2. Prestatorul se obliga:
- sa presteze activitatea sau sa predea lucrarea la termenul convenit, în condiţiile şi de calitatea cerute de beneficiar;
- sa respecte secretul lucrãrilor şi regulile disciplinare stabilite de beneficiar pentru salariaţii sãi;
- sa respecte normele de protecţie a muncii specifice activitãţii.
IV. Durata convenţiei civile
- Durata nedeterminatã/determinata ....................., timpul de lucru .... ore pe zi [pentru activitate cu caracter de regularitate, conform <>art. 3 lit. a) din Legea nr. 130/1999 ].
- Durata executãrii lucrãrii .......................... [pentru activitãţi prestate la asociaţiile de locatari sau de proprietari, conform <>art. 3 lit. b) din Legea nr. 130/1999 ].
V. Modificarea convenţiei civile
Modificarea oricãrei clauze a convenţiei civile se poate face numai prin înţelegere între pãrţi, convenitã în scris, prin act adiţional.
VI. Încetarea convenţiei civile
Prezenta convenţie civilã înceteazã:
1. prin acordul scris al pãrţilor;
2. din initiativa temeinic motivatã a uneia dintre pãrţi, cu un preaviz de 15 zile lucrãtoare.
VII. Rãspunderea pãrţilor
Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor asumate prin prezenta convenţie civilã atrage rãspunderea partii în culpa, în afarã de cazurile de exonerare prevãzute de lege.
Litigiile ivite în derularea prezentei convenţii civile se soluţioneazã pe cale amiabila sau de cãtre judecãtorie, în cazul în care nu s-au soluţionat pe cale amiabila.
Prezenta convenţie civilã a fost încheiatã în trei exemplare, câte unul pentru fiecare parte, iar al treilea exemplar pentru inspectoratul teritorial de munca ................ .



Angajator (Beneficiar) Prestator (Executant)
....................... ...............................
L.S.

Avizat,


Funcţionarul inspectoratului teritorial de munca
Numele şi prenumele ............................
Semnatura ......................................
L.S.


ANEXA 4
-------
la procedura
------------

CONTRACT DE ASIGURĂRI SOCIALE
încheiat în baza <>art. 5 din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, începând cu data de ........................................... şi înregistrat la nr. ....................... din data de ...................... la Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a judeţului ............/municipiului Bucureşti, între ........., posesor al actului de identitate seria .... nr. ...., codul numeric personal ............., nãscut la data de .......... în localitatea ..............., judeţul ..................., domiciliat în localitatea ................, str. .......................... nr. .........., judeţul .............., în calitate de persoana asigurata, care presteazã munca pe baza de convenţie civilã de prestãri de servicii la ................................., şi Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a judeţului ........................../municipiului Bucureşti, reprezentatã prin director general ............................., în urmãtoarele condiţii:
1. Venitul lunar asigurat care reprezintã baza de calcul a drepturilor şi obligaţiilor de asigurãri sociale şi care nu poate fi mai mic decât salariul minim brut pe ţara, convenit prin prezentul contract de asigurãri sociale, este de ...(în cifre şi litere).... lei.
2. Subsemnatul(a) ........................................., în calitate de asigurat, ma oblig sa depun lunar contribuţia de .......... %, aferentã grupei a III-a de munca, din venitul lunar asigurat în cuantum de .............. lei, pana la sfârşitul lunii pentru luna în curs, în contul de disponibilitati nr. ......... al Direcţiei generale de munca şi protecţie socialã a judeţului ................, deschis la trezoreria .................... .
3. Contribuţia lunarã de 5% din venitul lunar asigurat, pentru pensia suplimentarã, în cuantum de ................... lei, o voi depune lunar, pana la sfârşitul lunii pentru luna în curs, în contul nr. .......... deschis la trezoreria .................. .
4. Comisionul de 0,75% din venitul lunar asigurat, pe care îl datorez pentru pãstrarea şi completarea carnetului de munca, de ...... lei, îl voi depune lunar, pana la sfârşitul lunii urmãtoare celei pentru care plata este datoratã, în contul .........................., deschis la Trezoreria .......................................... .
5. Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a judeţului ........... /municipiului Bucureşti, în calitate de asigurator, se obliga sa achite asiguratului .................... drepturile prevãzute de legislaţia de asigurãri sociale în vigoare.
6. Perioada în care s-au achitat contribuţiile prevãzute mai sus constituie perioada de contribuţie pentru stabilirea drepturilor de asigurãri sociale prevãzute de lege, în cazul în care contribuţiile s-au calculat şi s-au virat la venitul lunar asigurat, stabilit prin contract.
7. Modificarea clauzelor prezentului contract se poate face numai cu acordul ambelor pãrţi contractante, realizat în forma scrisã. Când una dintre pãrţi nu este de acord cu modificarea cerutã de cealaltã parte, contractul se deruleazã în condiţiile anterioare, cu excepţia situaţiei în care se solicita rezilierea lui.
8. Modificarea venitului asigurat, în sensul creşterii acestuia, la o data la care unul dintre riscurile asigurate s-a produs sau exista certitudinea producerii lui în termen de cel mult 6 luni de la acea data, este lovitã de nulitate. Calculul şi plata prestaţiilor în aceste situaţii se efectueazã la venitul asigurat anterior modificãrii intervenite în contractul de asigurãri sociale.
9. Contractul de asigurãri sociale poate fi reziliat la cererea oricãreia dintre pãrţi.
10. În cazul rezilierii contractului de asigurãri sociale, contribuţiile achitate nu se restituie, iar perioada de contribuţie se valorifica la stabilirea drepturilor la pensie.
11. Contractul de asigurãri sociale încheiat la o data la care unul dintre riscurile asigurate, cu excepţia limitei de varsta, s-a produs sau exista certitudinea producerii lui în termen de cel mult 6 luni de la acea data este lovit de nulitate.
În aceste cazuri contribuţia de asigurãri sociale achitatã se restituie.
12. Neplata în termen a contribuţiei de asigurãri sociale, a contribuţiei la pensia suplimentarã şi a comisionului atrage plata majorãrilor prevãzute de lege.
13. Prezentul contract s-a încheiat în doua exemplare, dintre care un exemplar rãmâne la Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã teritorialã, iar altul la asigurat.
14. Anexa prevãzutã la prezentul contract face parte integrantã din acesta.



Asigurator, Asigurat,
................................ .............................



NOTA:
1. Asiguratul se obliga:
- sa prezinte convenţia de prestãri de servicii la încheierea şi modificarea prezentului contract;
- sa solicite modificarea venitului lunar asigurat anterior datei de la care acesta produce efecte între pãrţi.
2. Asiguratul va achitã contribuţia de asigurãri sociale la ................. .
3. Persoana care încheie contract de asigurãri sociale nu beneficiazã de grupa superioarã de munca.
4. :
- am primit carnetul de munca cu seria ................... nr. .............. (semnatura şi parafa Direcţiei generale de munca şi protecţie socialã a judeţului/municipiului Bucureşti) ........................................
- am predat carnetul de munca ...........(semnatura asiguratului).............
- declar pe propria rãspundere ca nu am şi nu am avut carnet de munca ..(semnatura)...
- declar pe propria rãspundere ca desfasor/nu desfasor activitãţi pe baza de contract de munca.



Anexa 1


la contractul de asigurãri sociale
----------------------------------

MODIFICĂRI
privind venitul asigurat la care se calculeazã contribuţia
de asigurãri sociale şi contribuţia pentru pensia suplimentarã


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Data Data la Noul Cuantumul Cuantumul
crt. inregis- care venit contribuţiei pensiei Cuantumul Asigura- Asigu-
trarii se lunar de asigurãri suplimen- comisio- tor rat
cererii modifi- asigu- sociale tare nului
de ca rat
modifi- venitul
care lunar
asigurat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016